abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2019 @ 22:37:47 #201
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_184741920
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Al dan niet potjes...
_O- _O-
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 22:37:56 #202
74056 crew  ToT
pi_184741926
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:34 schreef Tailless het volgende:

[..]

milenials he. Huizen markt is nogsteeds kut en we gaan naar een maatschappij waar we alles leasen.
De huizenmarkt kut? In wat voor opzicht? De huizen vliegen over de toonbank!
Voor ik dit huis kocht, waren er meerdere huizen die al 7 - 8 jaar te koop stonden, net voor m'n neus weggekaapt.
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 22:38:08 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184741930
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:33 schreef Diaan73 het volgende:
Of ik ga huren of ik ga kopen.
Waarom zijn er maar 2 keuzes?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184741937
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:36 schreef Tailless het volgende:

[..]

dus in Jip en Janneke een hypotheek bevat lening
Nee de lening bevat een hypotheek.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_184741939
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:37 schreef ToT het volgende:

[..]

De huizenmarkt kut? In wat voor opzicht? De huizen vliegen over de toonbank!
Voor ik dit huis kocht, waren er meerdere huizen die al 7 - 8 jaar te koop stonden, net voor m'n neus weggekaapt.
wel voor starters he.
pi_184741969
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zijn er maar 2 keuzes?
je kunt ook kuren en hopen
Juin uit Eigen Tuin!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 22:39:59 #207
74056 crew  ToT
pi_184741974
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja dat is het kloterige... ik heb echt het gevoel dat ik een leuke baan heb maar dat ik daar dus niet zoveel aan heb....

En ik heb tegelijk het gevoel dat de halve wereld om mee heen aan eenzelfde baan/situatie wel veel heeft...

Zoals ik al eerder zei in dit topic ik heb ergens een plaat voor mijn kop ofzo maar ik heb echt het gevoel dat de meeste mensen dingen begrepen hebben die ik niet snap en die ze me niet willen uitleggen... En als je dan in de buurt komt dan willen ze het nog niet uitleggen en zeggen ze dingen als "neem dat nou maar aan"...

Nou zeggen anderen ook hier denk er gewoon niet zo diep over na maar ik heb echt het gevoel dat ik nog niet eens onder de oppervlakte zit van hoe dingen "werken". Dat frustreert gewoon dat men dingen begrijpt maar niet wil uitleggen....

Ik heb dat sowieso bij heel veel zaken... ik ben nou niet direct de meest slimme persoon of heb niet dieper nagedacht over dingen dan anderen... ik heb het gevoel dat de meeste mensen met wie ik het hier over heb mijn mavo niveau wel overstijgen.
Je kunt met je huidige baan (wat het ook moge zijn) ongetwijfeld een stuk rianter leven als je geen dubbele lasten hebt, zoals ik al zei.
Je gooit nu echt zo veel weg, en dat is echt zonde.
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:40:05 #208
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_184741976
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja dat is het kloterige... ik heb echt het gevoel dat ik een leuke baan heb maar dat ik daar dus niet zoveel aan heb....

En ik heb tegelijk het gevoel dat de halve wereld om mee heen aan eenzelfde baan/situatie wel veel heeft...

Zoals ik al eerder zei in dit topic ik heb ergens een plaat voor mijn kop ofzo maar ik heb echt het gevoel dat de meeste mensen dingen begrepen hebben die ik niet snap en die ze me niet willen uitleggen... En als je dan in de buurt komt dan willen ze het nog niet uitleggen en zeggen ze dingen als "neem dat nou maar aan"...

Nou zeggen anderen ook hier denk er gewoon niet zo diep over na maar ik heb echt het gevoel dat ik nog niet eens onder de oppervlakte zit van hoe dingen "werken". Dat frustreert gewoon dat men dingen begrijpt maar niet wil uitleggen....

Ik heb dat sowieso bij heel veel zaken... ik ben nou niet direct de meest slimme persoon of heb niet dieper nagedacht over dingen dan anderen... ik heb het gevoel dat de meeste mensen met wie ik het hier over heb mijn mavo niveau wel overstijgen.
Ik denk dat je meer moet doen/ondernemen dan over alles nadenken of alles willen begrijpen. :P Genieten van wat je wel hebt!
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:40:44 #209
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_184741989
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zijn er maar 2 keuzes?
Zijn er nog andere dan m.b.t. wonen?
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:40:45 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184741990
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja dat is het kloterige... ik heb echt het gevoel dat ik een leuke baan heb maar dat ik daar dus niet zoveel aan heb....

En ik heb tegelijk het gevoel dat de halve wereld om mee heen aan eenzelfde baan/situatie wel veel heeft...

Zoals ik al eerder zei in dit topic ik heb ergens een plaat voor mijn kop ofzo maar ik heb echt het gevoel dat de meeste mensen dingen begrepen hebben die ik niet snap en die ze me niet willen uitleggen... En als je dan in de buurt komt dan willen ze het nog niet uitleggen en zeggen ze dingen als "neem dat nou maar aan"...

Nou zeggen anderen ook hier denk er gewoon niet zo diep over na maar ik heb echt het gevoel dat ik nog niet eens onder de oppervlakte zit van hoe dingen "werken". Dat frustreert gewoon dat men dingen begrijpt maar niet wil uitleggen....

Ik heb dat sowieso bij heel veel zaken... ik ben nou niet direct de meest slimme persoon of heb niet dieper nagedacht over dingen dan anderen... ik heb het gevoel dat de meeste mensen met wie ik het hier over heb mijn mavo niveau wel overstijgen.
Intelligentie heeft er niks mee te maken. Wij kunnen het je denk ik niet uitleggen omdat wij je vragen om het minder rechtlijnig te benaderen. En kennelijk kun je dat niet.

Dan komt het denk ik neer op vertrouwen. Misschien als iemand die je heel erg vertrouwt tegen jou zegt dat je het gewoon maar aan moet nemen en niet moet willen begrijpen, dat je het dan durft?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 22:41:08 #211
74056 crew  ToT
pi_184741998
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:38 schreef Tailless het volgende:

[..]

wel voor starters he.
Ja okee, starterswoningen worden steeds duurder en je moet ook aardig wat eigen geld inleggen voor je er überhaupt eentje kan kopen, maar er zijn altijd mogelijkheden, zelfs als je geen vaste baan hebt enzo.
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:41:13 #212
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_184742002
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Diaan, ga je Pretend nog luisteren?
Ja ga ik nu doen. :Y
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:41:21 #213
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_184742006
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja dat is het kloterige... ik heb echt het gevoel dat ik een leuke baan heb maar dat ik daar dus niet zoveel aan heb....

En ik heb tegelijk het gevoel dat de halve wereld om mee heen aan eenzelfde baan/situatie wel veel heeft...

Zoals ik al eerder zei in dit topic ik heb ergens een plaat voor mijn kop ofzo maar ik heb echt het gevoel dat de meeste mensen dingen begrepen hebben die ik niet snap en die ze me niet willen uitleggen... En als je dan in de buurt komt dan willen ze het nog niet uitleggen en zeggen ze dingen als "neem dat nou maar aan"...

Nou zeggen anderen ook hier denk er gewoon niet zo diep over na maar ik heb echt het gevoel dat ik nog niet eens onder de oppervlakte zit van hoe dingen "werken". Dat frustreert gewoon dat men dingen begrijpt maar niet wil uitleggen....

Ik heb dat sowieso bij heel veel zaken... ik ben nou niet direct de meest slimme persoon of heb niet dieper nagedacht over dingen dan anderen... ik heb het gevoel dat de meeste mensen met wie ik het hier over heb mijn mavo niveau wel overstijgen.
Waarom is de aarde rond?
Is dat ook iets waar je wakker van kan liggen?

Niet alles hoef je wetenschappelijk te onderbouwen, sommige dingen moet je gewoon aanvaarden.
Bij een hypothecaire lening is het zo dat je dat doet, omdat je zelf de financiële middelen niet hebt en je op die manier de kans hebt om een woning te verkrijgen.

Ik heb ook een hekel aan schulden, maar zie mijn hypotheek niet als schuld.
Ik moet maandelijks sowieso betalen voor een dak boven ons hoofd, linksom of rechtsom en aan wie maakt me dan niks uit. Nog 3 jaar en ik ben van onze lening af. Joepie! *O*
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:41:21 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184742007
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:39 schreef Symphonic het volgende:

[..]

je kunt ook kuren en hopen
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184742016
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:40 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Zijn er nog andere dan m.b.t. wonen?
Een doos, een viaduct :P
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_184742020
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Intelligentie heeft er niks mee te maken. Wij kunnen het je denk ik niet uitleggen omdat wij je vragen om het minder rechtlijnig te benaderen. En kennelijk kun je dat niet.

Dan komt het denk ik neer op vertrouwen. Misschien als iemand die je heel erg vertrouwt tegen jou zegt dat je het gewoon maar aan moet nemen en niet moet willen begrijpen, dat je het dan durft?
dat zeg je mooi!
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:43:20 #217
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_184742070
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:41 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja ga ik nu doen. :Y
Gedaan.... ik hoorde het al bij de eerste toon. :D Dat nummer ken ik zeker. Vroeger dacht ik dat Shakin Stevens het zong. Dat was dus niet zo, maar had ook geen idee wie dan wel. :@
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:44:04 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184742088
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:43 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Gedaan.... ik hoorde het al bij de eerste toon. :D Dat nummer ken ik zeker. Vroeger dacht ik dat Shakin Stevens het zong. Dat was dus niet zo, maar had ook geen idee wie dan wel. :@
Ik kon me al niet voorstellen dat je het niet kende.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184742092
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:43 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Gedaan.... ik hoorde het al bij de eerste toon. :D Dat nummer ken ik zeker. Vroeger dacht ik dat Shakin Stevens het zong. Dat was dus niet zo, maar had ook geen idee wie dan wel. :@
^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 22:44:39 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184742105
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Intelligentie heeft er niks mee te maken. Wij kunnen het je denk ik niet uitleggen omdat wij je vragen om het minder rechtlijnig te benaderen. En kennelijk kun je dat niet.

Dan komt het denk ik neer op vertrouwen. Misschien als iemand die je heel erg vertrouwt tegen jou zegt dat je het gewoon maar aan moet nemen en niet moet willen begrijpen, dat je het dan durft?
Ik ga er vanuit dat je beslissingen neemt vanuit een vorm van duidelijkheid.. Als je je keuzes duidelijk voor je hebt kies hetgene met de voors en tegens....

Bij dingen als hypotheken kinderen etc. vraagt men om keuzes te nemen over zaken waar je geen enkel idee van hebt. Looptijden van 30 jaar zeggen mij niets. Ikzelf ben 37 dat is hetzelfde als aan een 7 jarige vragen over hoe mijn situatie nu is.. dat wist ik niet toen ik 7 was dus waarom zou ik nu wel weten hoe mijn toestand is als 67 ben.

Dat vind ik sowieso een absurde vraag....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184742123
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:43 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Gedaan.... ik hoorde het al bij de eerste toon. :D Dat nummer ken ik zeker. Vroeger dacht ik dat Shakin Stevens het zong. Dat was dus niet zo, maar had ook geen idee wie dan wel. :@
told ya
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 22:45:35 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184742132
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:41 schreef MadMaster het volgende:
Waarom is de aarde rond?
Is dat ook iets waar je wakker van kan liggen?
Nee want dat heeft niemand bedacht, hoe ons hypotheek stelsel in elkaar zit heeft wel iemand doordacht...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184742141
Ik ben het nog steeds niet eens met ToT.
Maarja 5 jaar wonen in een groter huurhuis is in mijn ogen een betere keuze dan 5 jaar in een kleiner koop huis.
Als we toch rekenen met 5 jaar ik verwacht dat je weinig afgelost hebt voor die tijd.


Kopen wordt nu eenmaal aantrekkelijker voor een langere tijd. Als voorbeeld mijn oma huurt al sinds de oorlog ongeveer het zelfde huisje.
Pand is voors getaxeerd maar omdat mijn oma er al zo lang woont heeft de eigenaar schijt en betaalt ze nog steeds dat voor oorlogse bedrag.


Als iemand mij een berekening kan laten zien dat een huis van 5,5 ton voor minder dan 300 euro per maand te koop is hoor ik het graag
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:46:56 #224
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_184742167
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat je beslissingen neemt vanuit een vorm van duidelijkheid.. Als je je keuzes duidelijk voor je hebt kies hetgene met de voors en tegens het duidelijkste beeld bied....

Bij dingen als hypotheken kinderen etc. vraagt men om keuzes te nemen over zaken waar je geen enkel idee van hebt. Looptijden van 30 jaar zeggen mij niets. Ikzelf ben 37 dat is hetzelfde als aan een 7 jarige vragen over hoe mijn situatie nu is.. dat wist ik niet toen ik 7 was dus waarom zou ik nu wel weten hoe mijn toestand is als 67 ben.

Dat vind ik sowieso een absurde vraag....
Duidelijkheid bestaat niet als het om de toekomst gaat.
Niemand kan dat voorspellen, dus als dat je belemmering is kom je er nooit uit...
pi_184742176
quote:
2s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja okee, starterswoningen worden steeds duurder en je moet ook aardig wat eigen geld inleggen voor je er überhaupt eentje kan kopen, maar er zijn altijd mogelijkheden, zelfs als je geen vaste baan hebt enzo.
helaas gaat de huurprijs mee.

Ik heb klasgenoten die nu tijdens de studie in een sociale huurwoning zijn gaan trekken.
Veel goedkoper dan op kamers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')