abonnement Unibet Coolblue
pi_184771758
Helsinki; Sofie heeft met bijna 6 maanden nog steeds geen enkel schema. En als ik denk een ritme ontdekt te hebben dan is het de dag erna weer anders. Maar ze doet het er (meestal) prima op. We hebben een vrolijke baby die zich prima ontwikkeld. Dus we veren mee in haar ‘ritme’.
Dus maak je geen zorgen, je bent echt de enige niet!
pi_184771855
Ik heb met beide kinderen nooit een echt schema gehad. Ik doe maar wat joh, maar ze lijken er bij te gedijen. :P
pi_184771984
Hier met een bijna 5 maand oude baby ook nog 0 schema qua tijden hoor :D
Hij doet tegenwoordig meestal 3 slaapjes overdag (en onze dag begint pas ergens tussen 9 & 10 meestal O-) ).
Ik probeer hem dan ergens rond 20 uur op bed te leggen, met de nadruk op proberen :+ Donderdagavond sliep meneer pas om 23 uur bijvoorbeeld.
Het houdt je in ieder geval bezig zo’n baby ;)
Qua drinken is het ook heel verschillend (volledige borstvoeding) soms 3 uur, dan weer 2, dan weer 4 etc. ‘s Nachts redelijk consequent nu om de 2 uur helaas ;(
pi_184772065
Oh Helsinki, wat lastig zeg van dat slapen. Ik merk dat M nu 's morgens sneller weer naar bed gaat (en slaapt dan 1 a 1,5 uur) dan bijv in de middag. In de ochtend speelt hij max 1 uur en een kwartier en dan wil hij echt al weer slapen. Eind van de ochtend/begin van de middag is hij echt duidelijk langer wakker. Sinds kort redt hij 2 of 2,5 uur wel af en toe.
En een ritme met 4 maanden? Nee hoor ;) Geen duidelijk ritme hier. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar M denkt daar heel anders over :')
En... Ik merk dat wij ook meer worstelen met het in slaap vallen als M in een sprongetje zit (of sowieso niet lekker in zijn vel). Nu voelt hij zich weer goed en kunnen we hem, na een minuutje knuffelen, lekker in zijn bedje leggen en valt hij zelf in slaap. Maar goed, daar heb je niks aan.
En go with the flow inderdaad, hoe moeilijk dat ook is soms. Sterkte :*

Cocci wat heerlijk *O*

Balen dat Draakje zo verkouden is Fuchs. Hoe gaat het verder met jullie? :)

Schanu, beterschap voor Vlokje. Arme gup :* Hoe gaat het met jouw lijf? Al een afspraak gemaakt bij de fysio?

Oh en ik zag echt schrikbarend lage temperaturen in jullie huizen. Mijn hemel, ik zou daar instant een ijsklontje van worden. Ik ben zo blij met ons goed geïsoleerde nieuwbouwhuis met vloerverwarming en de thermostaat constant op 22 graden :D Koukleum present!

Wolken, al vast een fijne vakantie toegewenst. Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen met het vliegen met baby! Binnenkort maar eens nog een meet plannen :)

Onze baby rolde volgens mijn schoonouders van rug naar zijn buik. Thuis is hij druk aan het oefenen, maar het is hem nog niet gelukt. Ik was echt schijtjaloers dat hij het bij mijn schoonouders wel doet blijkbaar en het thuis nog niet lukt. Sowieso zit ik even slecht in mijn vel. Ik lig hormonaal even helemaal overhoop geloof ik (afbouwen BV en ongesteld). Mijn arme man snapt helemaal niks van mij :')
pi_184772624
Hier ook geen schema. We zijn sinds 3 dagen aan het oefenen met middagdutje op bed en tegelijk hierbij ook oefenen met slapen in slaapzak, aangezien ik verwacht dat inbakeren binnenkort echt afgelopen is (omrollen lukt bijna). Ik heb geen idee hoeveel slaapjes J. op een dag heeft en hoe lang ze duren, ik laat hem gewoon in slaap vallen zodra ik signalen zie dat het nodig is.
Vannacht was ie wezen logeren bij opa en oma en kwam hij vet vroeg vanochtend al terug, samen met commentaar dat we maar eens moeten gaan werken aan vaste tijden eten en slapen. Hij had namelijk tien minuten gehuild terwijl ze net zelf in bed lagen.

Volgens mij gaan we werken aan "voorlopig niet meer logeren" :') :')
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 14:27:17 #81
382129 crew  Donna
pi_184772842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:10 schreef VKV het volgende:
Hier ook geen schema. We zijn sinds 3 dagen aan het oefenen met middagdutje op bed en tegelijk hierbij ook oefenen met slapen in slaapzak, aangezien ik verwacht dat inbakeren binnenkort echt afgelopen is (omrollen lukt bijna). Ik heb geen idee hoeveel slaapjes J. op een dag heeft en hoe lang ze duren, ik laat hem gewoon in slaap vallen zodra ik signalen zie dat het nodig is.
Vannacht was ie wezen logeren bij opa en oma en kwam hij vet vroeg vanochtend al terug, samen met commentaar dat we maar eens moeten gaan werken aan vaste tijden eten en slapen. Hij had namelijk tien minuten gehuild terwijl ze net zelf in bed lagen.

Volgens mij gaan we werken aan "voorlopig niet meer logeren" :') :')
Ongeschikt dus, die opa en oma. Ik begin er bijna van te vloeken, wat een rot opmerkingen. }:|
pi_184773237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:27 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ongeschikt dus, die opa en oma. Ik begin er bijna van te vloeken, wat een rot opmerkingen. }:|
Tsja. Hij is er vaker wezen logeren en als ie maar niet (lang) huilt, dan is het allemaal leuk, maar zodra hij wel langer huilt dan krijgen we wel eens wat verwijten, zoals dat we hem te vaak oppakken ofzo. Anyway, met dit soort gedoe hou ik hem liever thuis, want bij ons gaat het wel goed en kunnen we tenminste met z'n drietjes lekker uitslapen in het grote bed. Dit soort opmerkingen kosten mij teveel energie.
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 15:45:22 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184774153
Zijn hier nog meer mensen die zoveel gezeik hebben met de SVB? :r :r :r
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184774345
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:45 schreef CoolGuy het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die zoveel gezeik hebben met de SVB? :r :r :r
Nee. Wat bedoel je, ze betalen niet?
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 15:55:27 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184774437
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:52 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Nee. Wat bedoel je, ze betalen niet?
Nee, dat wel, maar onze situatie is een beetje bijzonder, daar mijn vrouw Duits is EN in Duitsland werkt, dus wij krijgen gecombineerd kindergeld. Niet bij elkaar opgeteld, maar Duitsland vult aan.

Goed, Duitsland doet natuurlijk niet zomaar iets, die hebben input nodig van de SVB. Dus ze hebben al 2 brieven gestuurd die niet kloppen, en nu sturen ze een 3e brief, en die klopt ook niet. Daar staat namelijk in dat wij geen recht zouden hebben op kinderopvangtoeslag. 8)7

Als ik dan op de website van de belastingdienst kijk, naar de voorwaarden waar je aan moet voldoen om recht te hebben op kinderopvangtoeslag, dan voldoen wij overal aan, dus wat de SVB schrijft klopt niet. Alwéér niet.

En dan te bedenken dat ik die vrouw vorige week aan de telefoon heb gehad, en ze me meerdere keren vragen gesteld heeft, waarbij ze de antwoorden die ik gaf FOUT herhaalde, en ik haar moest verbeteren. En nu is deze brief waar dit in staat dus óók naar Duitsland gegaan, alwéér, en moet daar dus weer een brief achteraan.

Man man man, onze dochter is in juli geboren en deze shit is nog steeds niet geregeld. Hoe moeilijk kan het zijn :r
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184774698
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dat wel, maar onze situatie is een beetje bijzonder, daar mijn vrouw Duits is EN in Duitsland werkt, dus wij krijgen gecombineerd kindergeld. Niet bij elkaar opgeteld, maar Duitsland vult aan.

Goed, Duitsland doet natuurlijk niet zomaar iets, die hebben input nodig van de SVB. Dus ze hebben al 2 brieven gestuurd die niet kloppen, en nu sturen ze een 3e brief, en die klopt ook niet. Daar staat namelijk in dat wij geen recht zouden hebben op kinderopvangtoeslag. 8)7

Als ik dan op de website van de belastingdienst kijk, naar de voorwaarden waar je aan moet voldoen om recht te hebben op kinderopvangtoeslag, dan voldoen wij overal aan, dus wat de SVB schrijft klopt niet. Alwéér niet.

En dan te bedenken dat ik die vrouw vorige week aan de telefoon heb gehad, en ze me meerdere keren vragen gesteld heeft, waarbij ze de antwoorden die ik gaf FOUT herhaalde, en ik haar moest verbeteren. En nu is deze brief waar dit in staat dus óók naar Duitsland gegaan, alwéér, en moet daar dus weer een brief achteraan.

Man man man, onze dochter is in juli geboren en deze shit is nog steeds niet geregeld. Hoe moeilijk kan het zijn :r
Wij kregen bij onze eerste pas na een jaar het eerste kindergeld. Was een combi met Duitsland en Zweden...
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 16:11:05 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184774772
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wij kregen bij onze eerste pas na een jaar het eerste kindergeld. Was een combi met Duitsland en Zweden...
Jawel, maar mijn punt is niet het kindergeld, maar dat de SVB schrijft dat wij gren recht hebben op kinderopvangtoeslag. Dat slaat nergens op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184782879
Hoe gaat het verder met je dochtertje, CoolGuy?

Hier geen schema. Het varieert per dag hoe vaak en hoe lang en hoe laat ze slaapt. Alleen ‘s avonds gaat ze standaard tussen 18.30 en 19.00 naar bed met een laatste fles. Daarvoor en daarna kan alles gebeuren :+ Ze zit nu wel op zo’n twee tukkies per dag. Maar afgelopen nacht sliep ze bijvoorbeeld van 19 tot 5 aan één stuk, flesje, beetje klootviolen en uiteindelijk sliep ze weer van 6.30 tot 9.00. Toen nog een tuk van 11.30 tot 13.30 en dat was ‘t voor vandaag. Maar ze slaapt ook wel eens 19-7 en dan een tukkie tegen tienen en nog een rond drie uur. Soms ligt ze er na zo’n klokjerondnacht om 9.00 alweer in.
Ergens wel prettig, want ik voel me wel vrij om dingen te ondernemen :) Ergens ook lastig, met name oppastechnisch, want ja: wij kijken per dag een beetje wat de gebruiksaanwijzing is en anderen “lezen” Phi toch minder.

Volgende week voor ‘t eerst een middag en avond op stap met mijn lief, dus voor ‘t eerst dat iemand anders Phi op bed legt. Vind dat toch spannend :@
pi_184788147
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, doet ons goed! :* Morgen start het hele circus met een bestraling, het zal een pittige tijd worden.

Jentin, kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt! Is het wel iemand die Phi goed kent?

VKV, wat een rotopmerking zeg. Daar zit je ook niet op te wachten.

Sillie, hoe is het met jou?

En Tink, hoe gaat Helmet jou? Een beetje kunnen wennen aan het idee van afbouwen?

M wordt over twee weken alweer 1 jaar. Het jaar is echt voorbijgevlogen. Ik vind het wel erg leuk om te zien dat T en M steeds meer samen kunnen spelen, en dat ze al echt haar karakter laat zien. Maar ik vind het ook gek dat ik over twee weken geen baby meer heb!
pi_184788361
Oef, Welpje is zo intens verkouden nu, zo sneu. ;( Veel hoesten, snotteren en vocaal klagen. We zijn al in de weer met een heel regime van neusspray, hoestsiroop en luuf, maar hij blijft maar piepen.

Het is wel goed voor zijn slaap, hij kwam vannacht alleen om 3.30 en 5.00 en sliep toen weer door tot 7.30. Gisteren ook het grootste deel van de dag op mij geslapen. Maar als er morgen geen verbetering is ga ik toch even langs de huisarts.
  zondag 3 februari 2019 @ 09:39:26 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184788779
Hier helemaal nog geen schema, alleen de laatste bv van de dag en het in bed leggen is ongeveer om 20:00 uur. Ik probeer wel een beetje een vaste volgorde aan te houden van voeden, verschonen, spelen, slapen. Maar overdag slapen lukt alleen op de arm, in de draagzak/doek of in de auto of wandelwagen.

En het afbouwen is wennen. Het klinkt ontzettend dramatisch, maar ik ga voor mijn gevoel echt door een rouwproces nu. Komt allemaal goed, maar ik hou het tijdens een fijne voedingssessie niet droog. Overigens gaat de fase 2 speen wel goed. Ongeveer 20 minuten over de fles en dan knock-out.

Gisteren kreeg ik mn baargoud, de oorbellen zijn werkelijk prachtig geworden O+

Verder een dikke beterschapsknuffel voor alle snotterende kindjes :*

Oh en aanvulling: die opa en oma zijn inderdaad ongeschikt. Mijn schoonmoeder ook wel enigszins. Ze benadrukt steeds hoeveel praktischer flesvoeding is, dat kolven op kantoor toch nooit gelukt zou zijn en ook wel errrrg vervelend voor mijn werkgever en dat prul als ze (met ons) daar is, ‘altijd alleen maar huilt en slaapt’, terwijl ze gisteren een half uur vrolijk bij mijn schoonvader op de arm lag. Schoonmoeders ‘kan’ haar alleen niet vasthouden, want dan krijgt ze last van haar rug. Ze heeft prul in 10,5 week 2 keer vastgehouden ofzo -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 februari 2019 @ 10:12:47 #92
269689 crew  Viv
pi_184789128
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:39 schreef Tink89 het volgende:
En het afbouwen is wennen. Het klinkt ontzettend dramatisch, maar ik ga voor mijn gevoel echt door een rouwproces nu. Komt allemaal goed, maar ik hou het tijdens een fijne voedingssessie niet droog.
Heel herkenbaar hoor! Ik heb niet actief afgebouwd, maar ik moest ook afscheid nemen van het vooruitzicht mijn kind aan de borst te voeden. Nog nooit heb ik zoveel verdriet gehad en gehuild als toen. :'( Dat zegt misschien ook dat ik nog maar weinig verloren heb in het leven, maar toch. Heel veel sterkte, en geniet van die voedingen zolang het kan (en laat er foto's van maken)! :* :*
pi_184789946
@Helsinki:
Schema? Is dat dat ding dat ik bedenk en iedere dag weer uit het raam pleur? :P Wij doen hier echt alles op verzoek/signalen van de baby. Hooguit 's avonds laat wakker maken voor een fles zodat ze de nacht doorslaapt en dus 's ochtends wakker maken om naar de opvang te gaan i.v.m. werk. Verder bepaalt ons Spookje eigenlijk onze hele daginvulling. :9
pi_184790010
Hier een baby die gisterenavond plots echt hélémáál over de zeik was. Vanuit het niets. Nog steeds geen idee ook eigenlijk wat er nu mis was. Spelen, zingen, troosten.. na 20-25 minuten werd het van hysterisch naar jengelen. Dus vanuit daar afleiden, troosten en in slaap wiegen. Vannacht 'sliep' ze vervolgens van 01:30-05:30, maar continu hoesten, babbelen.. dus weinig slaap. Vonden haar om 05:30 ook brabbelend helemaal bovenin 't ledikant overdwars met het hoofd tegen de spijlen. Hoe dan?! :9

Nu sinds een paar dagen ook vlekjes/bultjes. Soort warmte-uitslag, maar toch niet. Luieruitslag, maar toch niet. Bij haar billen, oksels en nu ook op haar arm en hand.

Verder hoop ik dat ze tandjes krijgt, want pff. Alles gaat in de mond, zo diep als maar kan en echt kauwen. Hebben wel 'Sofie de giraffe' maar nog geen bijting die je kunt koelen, dus toch maar 'ns halen.

[/rant]

Maar ondanks dat ze intensief is, is ze super lief. O+ Lachen, knipogen, enthousiast hupsen als ze een van ons ziet. Het is dankbaar werk zo. *;
pi_184797145
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier een baby die gisterenavond plots echt hélémáál over de zeik was. Vanuit het niets. Nog steeds geen idee ook eigenlijk wat er nu mis was. Spelen, zingen, troosten.. na 20-25 minuten werd het van hysterisch naar jengelen. Dus vanuit daar afleiden, troosten en in slaap wiegen. Vannacht 'sliep' ze vervolgens van 01:30-05:30, maar continu hoesten, babbelen.. dus weinig slaap. Vonden haar om 05:30 ook brabbelend helemaal bovenin 't ledikant overdwars met het hoofd tegen de spijlen. Hoe dan?! :9

Nu sinds een paar dagen ook vlekjes/bultjes. Soort warmte-uitslag, maar toch niet. Luieruitslag, maar toch niet. Bij haar billen, oksels en nu ook op haar arm en hand.

Verder hoop ik dat ze tandjes krijgt, want pff. Alles gaat in de mond, zo diep als maar kan en echt kauwen. Hebben wel 'Sofie de giraffe' maar nog geen bijting die je kunt koelen, dus toch maar 'ns halen.

[/rant]

Maar ondanks dat ze intensief is, is ze super lief. O+ Lachen, knipogen, enthousiast hupsen als ze een van ons ziet. Het is dankbaar werk zo. *;
Bikkel steekt ook echt alles in zijn mond behalve alles wat ontworpen is om te bijten. Ik zou dus niet teveel investeren is een speciale bijtring. Maar wie weet vond jouw baby het wel prettig.

Sacre, van de week had ik Bikkel voor het slapen in bad gedaan maar ik merkte geen verschil. Het blijft een gevecht om te gaan slapen.

Tink, ik snap het hoor. Ik krijg regelmatig het advies om Bikkel s'avonds Johannespitmeel of hoe het heet te geven zodat hij gaat doorslapen maar ik wil er ook nog niet aan dat hij minder aan de borst gaat. Ga je nou helemaal stoppen of wil je wel nog een paar voedingen blijven doen?

Hier gisteren Bikkel 5 minuten laten huilen in bed om te kijken of hij zelf in slaap viel. Nou, ik weet niet wie er harder huilde; Bikkel of ik op de bank naast de babyfoon ;( . Na 5 minuten dus ook maar gestopt, ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen. En het frustrerende is is dat zijn slaapjes overdag gewoon echt heel goed gaan. Je legt hem in bed en hij valt meteen in slaap en slaapt dan ongeveer 2 uur. Waarom het s'avonds dan zo slecht gaat weet ik niet.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184797340
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:53 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bikkel steekt ook echt alles in zijn mond behalve alles wat ontworpen is om te bijten. Ik zou dus niet teveel investeren is een speciale bijtring. Maar wie weet vond jouw baby het wel prettig.

Sacre, van de week had ik Bikkel voor het slapen in bad gedaan maar ik merkte geen verschil. Het blijft een gevecht om te gaan slapen.

Tink, ik snap het hoor. Ik krijg regelmatig het advies om Bikkel s'avonds Johannespitmeel of hoe het heet te geven zodat hij gaat doorslapen maar ik wil er ook nog niet aan dat hij minder aan de borst gaat. Ga je nou helemaal stoppen of wil je wel nog een paar voedingen blijven doen?

Hier gisteren Bikkel 5 minuten laten huilen in bed om te kijken of hij zelf in slaap viel. Nou, ik weet niet wie er harder huilde; Bikkel of ik op de bank naast de babyfoon ;( . Na 5 minuten dus ook maar gestopt, ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen. En het frustrerende is is dat zijn slaapjes overdag gewoon echt heel goed gaan. Je legt hem in bed en hij valt meteen in slaap en slaapt dan ongeveer 2 uur. Waarom het s'avonds dan zo slecht gaat weet ik niet.
Zijn die dingen nog prijzig dan ook? Hier inderdaad gewoon alles in haar mond, of het nu past of niet. :9 Maar op de opvang kreeg ze een gekoelde bijtring, daar was ze wel erg gek mee volgens de leidsters, vandaar ..

Vreselijk moeilijk zeg.. Gek ook dat het juist overdag zo goed wil. Hier is het echt andersom. Overdag is het huilen als ze naar bed moet, hoe ver ze ook al vermoeid is. Vandaag is dan totaal anders omdat afgelopen nacht totaal anders is gegaan. Maar ja, de nacht is dan wel weer goed, dus ik klaag niet. O+ Laten huilen is zo lastig, dubbel.. Hier kijken we vooral naar hoe ze huilt. Krijsen/overstuur werkt gewoon niet. Beetje jengelen doet ze altijd wel als ze naar bed moet, maar dat ga je ook geen uren doen..
pi_184799342
Pffff, zit er bij 7 maanden een 'Ik ga elke nacht feesten' sprong? Nu alweer 5 nachten om klokslag 02:45 een luid kletsende Juul. Zo luid dat we haar zonder babyfoon ook heel hard horen. Ze heeft dan een minuut of 10 feest en gaat vervolgens huilen. En dan krijgen we haar niet meer in slaap tenzij ze tussen ons in ligt. Leuk in een bed van 140 cm.
Ze slaapt altijd rond 19:00 dus ze heeft er dan bijna 8 uur slaap opzitten.

Ze is ook echt aan het bunkeren nu. 4 flessen, 1,5 stuk fruit, halve boterham, 2 mais dingen, 150 gram groente met rijst/pasta/aardappel en bakje yoghurt. En dan kijkt ze nog het eten uit onze mond.

Extra respect voor de ouders die veel van dit soort nachten hebben!
  zondag 3 februari 2019 @ 21:34:29 #98
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_184802695
Hoiiiiiii, ik lees trouw mee, reageer zo nu en dan kort maar ga nu even zitten voor een monsterpost :')

Dit temperaturen in jullie huis exode! :+ Kan me voorstellen dat Juul een koude neus had. Wij wonen in een nieuwbouwhuis met muren van 40(!) cm dik, dus het is hier prima geisoleerd... Bunker.. Hoe gaat het nu de verwarming aan blijft? Wat balen dat ze feest heeft elke nacht, kan me voorstellen dat dat even zwaar is als je dat niet gewend bent... Wel fijn dat ze zo lekker bunkert..

Helsinki, fijn dat het nu een beetje lijkt te werken met het naar bed brengen. Hier werkt (en dat is al vaker gezegd) naar bed brengen zodra de wakkertijd voorbij is... Nu is dat zo'n 90 min. Dat gaat binnenkort langzaam naar 120-150 geloof ik.. En even een geruststellend geluid wat betreft vast schema. Ik hou dat juíst aan omdat ik geen hongersignalen en vermoeidheidsignalen herken. Ben nu 2,5 jaar moeder en de enige manier hoe ik vermoeidheid herken is een zeurende baby :') Dus mijn baby krijgt op redelijk vaste tijden eten en slaapt op redelijk vaste tijden. Dat deed ik bij Emma trouwens ook zo. Misschien heb ik juist baby's bij wie dit werkt, misschien werkt het juist voor mij omdat ik er rustig van word? Geen idee.

Cooci, heerlijk zeg. Ik kijk naar die nacht uit... |:(

Peacefull dat is precies de reden waarom ze op het kdv wachten tot jij meldt dat je baby dat kan. Omdat ze het niet als eerste willen constateren, dat laten zo voor de papa's en mama's. Oma's en opa's zouden dat ook moeten doen..

VKV; waardeloze opmerking VKV. Ik laat dat soort dingen langs me heen glijden. Ik denk alleen maar, ach jullie slapen vannacht tenminste weer goed ;)

Jentin, logisch dat je dat spannend vindt! Dat is hier ook nog niet gebeurd hoor. Volgens mij schoonzus moet ik het gewoon doen, maar ik 'durf' niet.....

Pittig OT, sterkte! Ik heb in mn kraamweek te horen gekregen dat mijn schoonvader kanker had. Inmiddels zijn we een half jaar verder en ziet het er een stuk rooskleuriger uit dan toen. Hopelijk is dat voor jullie ook zo.

Luna; sneu. Daan had dat vorige week, gewoon bij elke ademhaling droop het snot eruit... Verbazingwekkend deed hij in die tijd iets wat leek op doorslapen..... 8)7

Wat balen dat het niet zo liefdevol voelt bij jouw schoonouders enz Tink :*

Balen dat het in de avond slapen zo'n gevecht is Wolken.. Helpt het je om wel te troosten en niet op te pakken, alleen als hij echt over de zeik is? Dat is in het begin intensief, want je moet vrij vaak terug naar de kamer. Maar op een gegeven moment zul je merken dat hij sneller in slaap valt. Gek dat verschil met overdag..

NJ, hier zijn de koelbijtringen ook niet interessant, terwijl ook alles richting de mond gaat.

Hier gaat het goed. Daan is overdag een lekker vrolijk mannetje. Wordt niet meer zo achterlijk vroeg wakker (ik sta om 6u op doordeweeks en vaak hoor ik m dan wel al), maar dan lukt het nog wel hem verder te laten slapen (al dan niet met fles). Deze week gaan serieus met bijvoeding starten (vrijdag 6 mnd) maar weet niet hoe het op dit moment in mn schema past en dan ook nog in het schema van Emma... Ach ja, zal wel loslopen. De nachten gaan van oké (1 of 2x per nacht wakker voor een fles/speen) tot prut (meerder keren wakker zonder duidelijke oorzaak, wil geen speen, geen fles, niks). We laten m soms maar gaan dan, omdat we het gewoon niet weten... :@ Ik zou graag weer eens doorslapen en daar enigszins op vertrouwen... :{ Maar goed, komt vast wel eens weer...

[ Bericht 0% gewijzigd door Nouk84 op 03-02-2019 21:48:52 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_184808815
N, hier waren de bijspeeltjes juist altijd erg geliefd. Maar wel de goedkope hoor! Van ¤1,- bij de Hema ofzo :)

VKV, bleh mensen met stomme opmerkingen! Bij mijn vader slapen de kids ook niet.. ze mogen komen slapen als ze doorslapen zegt hij altijd.. sorry hoor, maar ik heb slecht slapende kinderen en juist daardoor soms logeeradresjes nodig ;)

Baargoud O+ ik verwacht nu binnen 2 weken mijn moedermelkketting O+

Komt vast goed Nouk! :* wat fijn dat Daan zo vrolijk is O+

Wij hebben met 5 maanden wel een soort schema, maar dat komt vooral door de schooltijden van de jongens en dat we nu de bv volledig hebben afgebouwd, en fv mag niet onbeperkt ;)
Helaas zit in het schema ook de om 3.30-6.00 wakker fase. Nu alweer 3 weken iedere nacht. Nu op het moment team zombie, maar gelukkig weet ik dat over een paar weken weer gewend ben aan de korte nachten :) dus ook team niet zeuren!
  maandag 4 februari 2019 @ 07:23:33 #100
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184809272
Ken je dat verhaal van mijn man die ging werken en Prul die nog sliep waardoor ik mocht ‘uitslapen’, maar om 7 uur klaarwakker was? _O-

Ze heeft geslapen van half twaalf tot 4:10 en van 5 tot nu *O*

Loj, wat een stomme voorwaarde zeg... :( jij moet juist af en toe bijtanken. Dikke :* voor je nachten.

Ik hoor een baby, gotta run!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184809311
Dat zeven maanden feest exode? Hier hebben wij dat nu al een dag of 4-5 in de ochtend. Ze sliep heerlijk uit steeds. ('s nachts wel wakker voor een fles, maar maakte het goed met ons rustig laten opstarten in de ochtend en dan haar eruit halen). Nu begint ze tussen 04:00 en 05:00 te 'kletsen'. Het gaat niet snel over in huilen, hebben dan echt wel even, maar het is wel dusdanig hard en aanwezig dat je er niet van door kan slapen. :9
pi_184809719
Hier proberen we het volgende ritme aan te houden. Lukt redelijk; merken nu de laatste week dat het ochtendslaapje wat later komt; of dat hij toch eventjes wakker is na zijn fles van 7u.

7u: flesje 180 (altijd om 7u omdat we op dinsdag/woensdag/vrijdag gaan werken en hij dan wakker 'moet' worden. Dus ook op maandag en donderdag als ik vrij heb, maar eventueel kruip ik dan terug in bed). Enkel in het weekend kan het later zijn; maar dat laten we van hem afhangen.
Na flesje: Meteen weer te bed
tss 9.30 en 10.30 wordt hij weer wakker --> aankleden, naar beneden, wipstoeltje/speelmat/box lekker spelen en knuffelen
11u: Fles 180
Nog wat spelen/knuffelen tot moe-signalen --> meestal rond 12u a 12u30 weer erg moe en te bed (eventueel met muziekje; slaapliedje, wiegen..). Hier verzet hij zich vaak tegen. Gaat fiep er uit gooien zodat hij niet in slaap zou vallen, begint enorm te bewegen/strekken en jengelen/huilen; maar we houden vol. En meestal is het een 10minuten een gevecht en moet hij zich toch gewonnen geven aan de moeheid :+
Hierna slaapt hij 1 a 2 a 3u... tjah soms eens wat beter dan anders; meestal wel de langste dut overdag in ieder geval.
15u: flesje 180
Rond 16u30 zet ik hem in de wipstoel eventjes voor tv.. Want dan heb ik handen vrij om te koken en hij valt dan meestal ook weer eventjes in slaap. Hier dan een slaapje van niet langer dan een uur (meestal half uur 45 min tot de papa thuis komt)
17.30 papa thuis en knuffelen
Om 18.30 naar boven; omkleden; in slaapzak; verhaaltje lezen en flesje --> om 19u a 19u30 slapen
Meestal wordt hij dan nog een 3-tal keer wakker; maar met even sussen en fiepje terug, slaapt Tijn weer verder.
Om 22.30 maken we hem wakker voor zijn laatste fles die hij al slapend zowat opdrink (hij drinkt hem ook nog echt goed; dus we houden die er toch nog even in).
Daarna tot 7u voor zijn volgende fles (wordt soms om 3/4/5 wat onrustig wakker... gaat nu laatste dagen toevallig weer wat beter en vannacht weer een perfecte nacht gehad zelfs - maar hij was ook enorm moe na een weekendje bij mijn ouders in België; weer héél veel indrukken :) )

Na 7u en zijn flesje; dan gaat hij kletsen en lijkt het alsof hij totaal niet meer wil slapen; maar daarna ook weer een 2 a 3 tal keer naar boven; weer even sussen; eventueel weer wiegen en dan alsnog fiep er in; en dan gaat hij toch weer slapen. Hier net een kwartiertje gesust en fiep terug en ja om 7.45 viel hij in slaap.

Het schema schuift echter elke paar weken weer wat. Eerst sliep ie sowieso tot 10.30 a 11u en na uurtje wakker was hij alweer wat moe en rond 11u30 lag hij zeker al weer te slapen; maar dan kwamen de flesjes ook weer sneller op elkaar. Nu kunnen we er 4u tussen houden zonder dat hij echt enorme hongersignalen afgeeft zelfs.

Tjah dit werkt dus 'nu' :@ Ik probeer inderdaad wel heel erg op zijn moesignalen te letten en vorige week maandag heb ik het geweten toen ik smiddags overtuigd was dat het moe-zijn wel meeviel.. Om 15u was hij toen helemaal over de rooie en bijna een uur 'in gevecht' geweest om hem uiteindelijk in de kinderwagen in slaap te krijgen... :X

Maar dus gisterenavond terug van weekendje België. Hij slaapt super in de auto (we proberen net ook te rijden als hij zijn slaaptijden heeft; dat scheelt :+ ) en moest weer enorm kijken naar mémé en pépé (ja zo heten oma en opa in belgië :P ) en had weer de grootste lol O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184810633
Nouk, wij wonen hier bijna 2 jaar. We hebben hiervoor 8 jaar in een goed geisoleerd huis gewoond. Zonder verwarming aan werd het nooit kouder dan 19 graden. Groot verschil dus.

Maar ik zou voor geen goud meer willen ruilen. Dit huisje was liefde op het eerste gezicht en dat is niet minder geworden. Elke avond open haard aan, ik hou er zo van.
We houden de temperatuur van Julia goed in de gaten, maar ze voelt altijd lekker warm.
We gaan ons nu wel verdiepen in meer isolatie maar dat is meer vanwege de stookkosten. Die worden nu wel erg hoog.

Vannacht ging het iets beter, na het kletsen viel ze zelf weer in slaap.
pi_184810914
Doorslaapbaby voor Cocci! *O*

Als niet, dan niet, dat is zo'n beetje mijn levensreddende motto geworden inderdaad. Geeft vooral veel meer rust om daarin zelf meer te leren loslaten, al vond ik dat eerst echt een dingetje en merk ik dat ik er pas echt ook zelf in kan geloven nu ik 2 kleintjes heb en het gewoonweg niet meer anders kan soms.

Fuchsia, beterschap voor Draakje, hoe gaat het nu?

Dagschema's, Vlokje is nu 8 maanden er er is nog steeds bijna geen ritme. Het enige ritme dat we hebben, is het ritme met de laatste flesjes, het ontbijt en het avondeten. De ene keer slaapt ze echter voor een flesje, de andere keer na, dan verplaatsen tijdstippen van flesjes ook weer, vaak slaapt ze door lunchtijd heen, etc, geen peil op te trekken. Soms trekken we erop uit en slaapt ze in de draagzak, soms slaapt ze op schoot op de bank, meestal probeer ik haar wel weg te leggen in haar bedje. Maar het werkt wel op deze manier, waar ik mijn 1e in een ritme probeerde te drukken omdat ik dacht dat dat heel belangrijk was, merk ik nu juist dat het hele gezin er beter bij gebaat is als we een beetje meeveren en het per dag bekijken. Zo heb ik ook beter leren kijken naar de behoeftes van mijn kinderen en kan ik het ritme daar op aanpassen, in plaats van andersom.

Peace, wat knap dat hij al kan rollen!! Hopelijk herhaalt hij het trucje snel in jouw bijzijn, ik snap hoe moeilijk het is om die momenten van je kind te missen :{ En wat naar dat je hormonaal zo slecht in je vel zit, bah die menstruatie kan zoveel met zich mee brengen. Hoe gaat het nu met je? En hoe gaat het met het afbouwen van de borstvoeding?

VKV, wat een rotopmerking van opa en oma :o Ik snap dat je J daar niet meer wil laten slapen ;(

OiT, je hebt gewoon al bijna een dreumes, wat vliegt de tijd :o

Jentin, lastig he om te kunnen genieten van tijd samen met je lief als je eigenlijk ook het liefst gewoon bij je kinderen wil zijn. Ik hoop dat jullie wel een hele leuke dag hebben, wat gaan jullie voor leuks doen?

Luna, beterschap voor Welpje! Hoe gaat het nu?

Tink, wat fijn dat de oorbellen mooi zijn, wat een dierbaar cadeau O+ En wat verschrikkelijk die opmerkingen van je schoonmoeder, en dat ze Prul zo weinig vast heeft :{

Wolken, wat vreselijk herkenbaar dat Bikkel overdag zo goed slaapt en 's avonds niet. Vlokje heeft dat ook, overdag is het max een paar minuutjes tegenspartelen als ze naar bed gaat maar 's avonds wil ze gewoon echt niet in haar bedje liggen. Ik begrijp ook niet waar dat aan kan liggen.

Exode,die feestjes van Juul klinken toch niet zo gezellig :') Maar in zoverre herkenbaar, dat Vlokje 's nachts ook alleen slaapt als ze bij mij ligt. Wij hebben gelukkig een iets groter bed (1.60), maar ook niet meteen een aanrader als peuter er dan ook bij wil. Wij hebben nu een inklapbaar logeerbed op de slaapkamer staan. Als de kinderen dan een feestje vieren 's nachts, gaat vrouwlief in het logeerbed naast ons bed liggen en kunnen de kinderen in het grote bed bij mij. Misschien een tip?

Knuffel voor Nouk en Loj voor de slechte nachten! :*

Vlokje is helaas nog steeds ziek, hier ook prutnachten dus want ze wordt voortdurend piepend en huilend wakker, het arme schaapje is er schor van. Ze heeft het hele weekend op en rond 40 graden gezeten, maar we hebben ervoor gekozen wel naar het personeelsfeest te gaan. Ze was in goede handen bij mijn schoonmams. Vandaag werk ik thuis, Jewel leek ook even ziek te worden maar was weer goed te pas vanmorgen dus haar heb ik op hoop van goede zegen maar wel afgeleverd bij de opvang. Gelukkig is het vooralsnog rustig, mijn beide collega's zijn ook ziek, het heerst echt enorm! Vlokje ligt nu lekker op bed te slapen, voor zolang als het duurt want met dat ik dat type springt het beeld van de babyfoon aan :')
pi_184811038
Shanu, wat naar dat Vlokje nog ziek is!

Wij hebben nu 5 mindere nachten die eigenlijk heel goed te behappen waren. Normaal slaapt Juul van 19:00 tot 07:00 en soms zelfs 07:30. B wordt in het weekend nooit voor 08:00 wakker. Dus met ons hoef je geen medelijden te hebben! En een logeerbed past niet bij Juul _O-
Wij hebben een minihuisje :D Nou ja vooral boven, beneden hebben we ruimte genoeg.

We vermoeden dat ze echt in een groeispurt ofzo zit. Ze eet ineens zoveel, ze is echt enorm boos als haar eten op is.

En wisten jullie nog dat we Zweden als bestemming hadden in de zomer? Het gaat toch Frankrijk worden met onze vouwwagen. Een erg leuke kleine camping gevonden en dat vinden we toch handiger met 2 mini's. (en veel goedkoper :@ )
  maandag 4 februari 2019 @ 12:05:59 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184812610
Jaaa, prul is 190 gram aangekomen sinds donderdag. Wat een opluchting, de curve lijkt ook eindelijk weer een beetje ergens op.

En verder vond ik vegan pizza’s bij de Lidl (ik mag geen zuivel) en ga ik dus vanavond lekker pizza eten i.p.v. soep :D

Frankrijk is ook leuk exode! :Y

En wat jammer dat je het rollen gemist hebt peace. Zou ik ook van balen.

En hier is het andersom: ‘s avonds slapend wegleggen lukt aardig inmiddels, maar overdag slaapt prul alleen in de wagen of auto (zo lang we rijden), in de draagzak en op de arm.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184812860
Ja Tink, wat fijn!!! *O* *O* *O*
pi_184814201
*O* goedzo prul, lekker groeien meisje!

Beterschap voor de verkouden baby's. Hier ook weer aan de neusspray.

Ik heb wel een aardig ritme erin, maar dat komt ook omdat grote zus naar school moet.
Zal het zo eens opschrijven. Verder zijn we aan het rommelen met de voeding. Nadat J.eremy vrijdag zo over de zeik was en echt heel de dag aan het krijsen uiteindelijk om 2200 naar de hap geweest met hem. Wat ik al dacht is dat ze allebei reflux hebben. Dus nu krijgen ze een combi fles anti reflux voeding en standaard voeding. Het spugen is al 95% minder en J.eremy wil zelfs wel weer plat liggen.

Ons schema ongeveer:

7:15 1 baby voeden, als die klaar is boertje en in de wipper. Dan baby 2 halen, voeden en nog even in de wipper. Ondertussen eet kleuter haar ontbijt. Om 8:15 gaan we de deur uit naar school, dan vallen ze in slaap in de wagen en daar laat ik ze ook lekker liggen als ik weer thuis ben.

11:00 flesje baby 1, na een boertje in de wipper, flesje baby 2 en dan met allebei spelen op het grote kleed. Hier doen we ook altijd even lekker op de buik liggen, vinden ze prachtig. J.eremy verraste ons van het weekend, die lag ineens half boven op V.incent

12:00 schone luier en allebei naar bed. Om 14:10 haal in ze voorzichtig uit bed en hevel ze over naar de wagen want om 1430 moet ik weer bij school zijn.
Ze krijgen dan om 1500 tegelijk weer een fles.
Tussen 1500 en 1600 heb ik kleuter entertainment voor de jongens en om 16:15 gaan ze wederom weer naar bed. Meestal slapen ze dan tot ongeveer 1800, dan haal ik ze ook eruit. Dan mogen ze in de box chillen tot wij klaar zijn met eten en dan nemen we ze bij ons. Om 1900 gaat een van ons met kleuter naar boven, de ander blijft bij de baby's. Soms vallen ze in slaap, soms blijven ze wakker. Rond 2030 krijgen ze nog een fles en om 2100 brengen we ze naar bed. Dan horen we ze nog 5 minuutjes klagen maar dan vallen ze in slaap. En dan beginnen we de volgende dag weer opnieuw!
pi_184816566
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:05 schreef Tink89 het volgende:
Jaaa, prul is 190 gram aangekomen sinds donderdag. Wat een opluchting, de curve lijkt ook eindelijk weer een beetje ergens op.

En verder vond ik vegan pizza’s bij de Lidl (ik mag geen zuivel) en ga ik dus vanavond lekker pizza eten i.p.v. soep :D

Frankrijk is ook leuk exode! :Y

En wat jammer dat je het rollen gemist hebt peace. Zou ik ook van balen.

En hier is het andersom: ‘s avonds slapend wegleggen lukt aardig inmiddels, maar overdag slaapt prul alleen in de wagen of auto (zo lang we rijden), in de draagzak en op de arm.
Je hebt ook muffins bij de Lidl zonder zuivel. Aanrader. ;)
Duo chocopasta van Albert Heijn eigen merk. Kipfilet (voor op brood) van Emté is ook zuivelvrij. Even snel wat tips. ;)
Fijn dat ze goed is gegroeid.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 4 februari 2019 @ 16:40:39 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184818008
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Je hebt ook muffins bij de Lidl zonder zuivel. Aanrader. ;)
Duo chocopasta van Albert Heijn eigen merk. Kipfilet (voor op brood) van Emté is ook zuivelvrij. Even snel wat tips. ;)
Fijn dat ze goed is gegroeid.
Txs! Deze wist ik al, maar de pizza was een aangename verrassing.

Poepen baby’s meer op kv btw? Of is het toeval?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184818244
Welpje had vanmiddag blijkbaar zo'n heftige hoestbui dat de GO me vroeg hem eerder op te halen. Hij piept ook nog steeds wat bij het ademhalen, dus heb nu toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgenochtend. Ik hoop/denk dat het nog steeds een gewone maar flinke verkoudheid is, maar met alle verhalen over longontstekingen en heersend RS-virus ben ik er toch niet helemaal gerust op.

Fijn dat Prul goed gegroeid is Tink! En geniet van je pizza :9

Haha exode, en dat na al die Scandinavische research. ;) Maar Frankrijk is vast ook hartstikke leuk.
pi_184820382
Ach, luna, wat sneu voor je welpje. Hopelijk is het inderdaad niets meer dan een forse verkoudheid, maar voor zo’n frummel is dat toch ook al heel wat.

NJ, ik ben vergeten wat je hebt gepost precies, maar wilde even zeggen dat ik je altijd zo gezellig vind :P

En schanu, jouw posts _O_ Zo fijn. Mijn lief en ik gaan samen naar de film en daarna uiteten. Ik ben graag met z’n tweeën en het is ook niet dat het gemis van de kinderen zo knaagt :@ Ik vind het alleen vervelend om ze bij anderen te laten. Tenminste: dat geldt met name voor Phi. Caesar is nu zo groot dat die prima zelf aangeeft wat hij wel en niet wil en die slaapt ook probleemloos. Maar toen hij nog zo klein was, vond ik het ook altijd een beetje sneu, want zo’n pukkie snapt natuurlijk helemaal niet waar je nou weer uithangt en en en :') Slaat nergens op, maar ja, #weekdier
pi_184824446
Groot nadeel aan ouder worden: weer een uitvaart deze week. Gelukkig hebben we een goed vangnet van lieve vrienden, familie en de opvang, maar daarin herken ik wat Jentin zegt; 't is best moeilijk je kleintje bij iemand te 'stallen'. Nu ook weer op 1,5-2 uur rijden (enkele reis), dus sowieso is meenemen geen optie.

@Jentin: O+ 't gevoel is geheel wederzijds, haha! :9

Ik kijk trouwens zo uit naar het consultatiebureau weer. Ruzie maken over de Nexium :6 , maar bovenal eindelijk weer eens wegen en meten, ben zo nieuwsgierig!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:26:25 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184829687
Sterkte! En kan me voorstellen dat meenemen geen optie is, maar achterlaten is ook niet tof -O-

Over cb gesproken: ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en aangegeven dat we een andere arts willen als het volgende gesprek met deze op dezelfde manier gaat. Was geen enkel probleem *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184829756
Ojee, tussen half 10 's avonds en half negen 's ochtends maar één bericht? Ik hoop zo dat dit is omdat iedereen nog heerlijk aan het ontbijten is na een lange goede nacht.. en niet dat het is doordat we allemaal nachtduiveltjes op de wereld hebben gezet. :9

Vandaag toch eens kijken of we een mooie foto kunnen scoren. O+

Ook uit nieuwsgierigheid zelf de baby even gewogen op de huis-tuin-keuken-weegschaal. Samen met mezelf zeg maar. Dan kom ik op 7,4 - 7,6 kilo. Nu schiet ik nog weinig op, want ik heb geen vergelijkingsmateriaal. :P
pi_184829760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:26 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte! En kan me voorstellen dat meenemen geen optie is, maar achterlaten is ook niet tof -O-

Over cb gesproken: ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en aangegeven dat we een andere arts willen als het volgende gesprek met deze op dezelfde manier gaat. Was geen enkel probleem *O*
Heel goed gedaan Tink! Veel zouden het misschien willen, maar durven het nooit zo, dit doe je maar wel even!
pi_184829816
Oh, ik heb nog wel leuke foto's trouwens, niet op de laptop te vinden nog, dus even foto's van foto's!

Onze dame:


De reactie als de kat voorbij loopt..


En als bonus in de spoiler, met een stukje vader. Samen aan tafel. :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184830274
Exode, Frankrijk is een heerlijk vakantieland O+ Wij zijn er 1,5 jaar terug geweest, Jewel was toen 8 maanden en we hebben er genoten!

Eindelijk goede groei voor Prul! *O* *O* En wat dapper dat je om een andere arts hebt verzocht bij het CB, fijn dat het ook meteen geregeld is.

Aapie, jouw schema met twee baby's, niets dan respect voor jou! O+

Luna, arme Welpje, hoe ging de nacht? En wat zei de huisarts? Ik hoop dat het meevalt!

Jentin, dat klinkt als een heerlijk avondje uit, hopelijk kunnen jullie genieten samen! En helemaal niet weekig, ik snap het juist helemaal want het voelt voor mij exact hetzelfde. Wij zitten nu in de fase dat Vlokje begint te huilen zodra ik uit het zicht ben en dat voelt zo verschrikkelijk. Elke keer breekt mijn hart opnieuw omdat ik bang ben dat mijn kleintje denkt dat ik nooit meer terug kom en omdat ik haar niet duidelijk kan maken dat ik moet werken, of dat ik alleen even naar de wc moet, etc.

NJ, jouw Spookje O+ En volgens mij een prima gewicht toch? Vlokje was lichter toen ze net zo oud was, maar dat verschilt enorm per baby en ze hebben niet voor niets een ruime gemiddelde marge. Ik zou me er zeker niet druk om maken O+

Vlokje's koorts is weg, maar ze is duidelijk uit haar hum. Vannacht heeft ze heel veel gehuild en heel weinig geslapen, drinken gaat het ene moment fantastisch en dan opeens momenten waarop ze niets wil. Gisteravond bleef ze bijna hangen in diverse hoestbuien en raakte ze daar zelf, logisch, helemaal overstuur van. Ze is dus duidelijk nog wel ziek en als het niet beter wordt ga ik eind van de week toch maar met haar naar de huisarts. Als ik mijn hand op haar borstkas leg voel ik het rochelen bij het ademhalen dus ze heeft slijm in haar longetjes, zielig poppetje is het nu.

Alleen maar zielig-hoopje-ellende-foto's deze dinsdag ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184830312
NJ, jouw meisje! :D
Shanu, wij zijn 1,5 jaar geleden en 2,5 jaar geleden met de vouwwagen in De Lot geweest. Geweldige camping, maar 8 plekjes, 3 gites, 3 kamers en 3 trekkershutten. B heeft het er nog over.
Met de vouwwagen en 2 mini's is Frankrijk gewoon heel fijn. We gaan nu ook weer naar een kleine camping. Dan kunnen ze allebei vrij rondrennen. We willen wel wat luxe, dus we hebben een topbed in de vouwwagen, bonenmaler en cafetierre en we zoeken altijd een camping met zwembadje, broodjes in de ochtend en mogelijkheid 's avonds te eten. B is al bezig met de indeling van beddn, we hebben 7 slaapplekken, ik ben benieuwd waar hij mee komt.

Wij hebben momenteel weinig backup voor Juul. B kunnen we overal stallen, bij de buren, bij vriendjes etc. Maar een baby is best eng blijkbaar. Mijn moeder en mijn schoonmoeder kunnen het fysiek niet dus is lastig. Had ik mijn zus gevraagd voor 6 april, weet ze nog niet of ze kan want ze zijn nieuw laminaat in de slaapkamers aan het leggen :{ Nu al he...dus ik weet niet wie er nog meer 9 weken over laminaat leggen doet....
Bij de zus van mijn vrouw kan het normaal wel, maar die heeft zelf haar handen vol aan haar kinderen nu.
We hebben 2 oppasmeisjes die alle3 geen ervaring met baby's hebben.....

Vannacht begon Juul om 05:00 met kletsen, wederom enorm hard _O- Om 05:30 tussen ons in gelegd, mijn vrouw heeft haar om 08:00 wakker gemaakt :D

En speciaal vandaag ;) een foto van Juul met mij en 1 met grote broer. Zodra die in beeld is, is de rest niet leuk meer. Hier probeert ze hem te pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184830384
NJ, wat een heerlijke foto's! Wel naar van de uitvaart, sterkte.

Wat goed Tink, dat je dat aan hebt gegeven. Ik zou dat toch spannend vinden, ik vind je stoer :)

Schanu, dat ziet er inderdaad uit als een zieke vlok. Hopelijk knapt ze snel weer op!

Exode, wat een vrolijkerds in huis (inclusief jij :D )! En ik spot een stukje 030 op de achtergrond, altijd goed :) Vervelend van gene oppas kunnen vinden, wat gaan jullie op 6 april doen?
pi_184830428
Haha exode groot gelijk; lekker naar frankrijk :Y :D En hier ook een koud huis trouwens; regelmatig 14/15 graden in slaapkamer van Tijn; maar hij heeft een paar mega dikke slaapzakken en heeft het nooit koud gelukkig. 's Avonds standaard eventjes de verwarming aan zodat het naar 19 graden stijgt; dan koelt het nooit minder af dan 15 graden ongeveer. Deze vrijdag laten we ons huis isoleren, grote kans dat dat ook al veel zal schelen :Y (Hebben ook een oud huis; jaren 30 ;) )
En hier ook al druk op zoek naar oppassen voor komende zomer :@ Ben ik liever iets te vroeg mee; want idd niet iedereen wil oppassen op een baby...

Schanu ahhh sneu mopje ;( :* Lekker kroelen dan maar O+

NJ ahh kiek die bolle toet dan; heerlijk :D

exode _O- Broer pakkennnnn :D Schattig met die 2 tandjes zo hihi :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184830653
Wat een lieve baby’s toch allemaal hier!

Wij waren afgelopen weekend bij mijn schoonouders in Zuid-Duitsland. O’s eerste vliegreis, en hij deed het geweldig. Op de heenweg alleen maar geslapen tijdens de vlucht, en op de terugweg een klein dutje, en daarna met iedereen geflirt. Hij is zo’n grote flirt, ongelofelijk. In Zuid-Duitsland ook voor de eerste keer op de slee:
pi_184830899
O. op de slee O+ Wat ziet hij er toch altijd vrolijk uit! :D

Beterschap voor Vlokje, Schanu! :*

Priem ook al zo'n vrolijkerd O+

Juul en haar broer, zo lief samen. Ik geniet ook van die interactie van mijn twee. Wel lastig dat jullie haar nu weinig 'kwijt' kunnen.

De huisarts hoorde niks raars in Welpjes longen, het is gewoon een vervelende verkoudheid. Desondanks houd ik hem vandaag even thuis, want hij is er best lamlendig van. Kan hij even aansterken met 100% aandacht van mama.

Voor BFD een vrolijkere foto van een paar dagen geleden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184831134
Beterschap vlokje :* Jip is ook nog zo aan het reutelen, hoewel het slijm wel minder lijkt te worden.

NJ wat een schatje is het toch!

Juul O+ mooie foto van jullie twee!

Haha Tijn zijn haar lijkt zo lekker donzig op deze foto! Nu wil ik hem over zijn bolletje aaien :D

Jagar wat lacht O. toch leuk O+

Welpje O+ vriendelijk gezichtje heeft hij! En beterschap, lekker kroelen met mama O+

Jip is nog steeds aan het hoesten en proesten en er zit nog steeds slijm in zijn longen. Maar de ventolin en neusdruppels lijken wel iets te helpen.

Oh en kijk dit nou, tis net bambi. Je moet er even op klikken anders doet ie het niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:44:25 #125
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184831351
Haha lief! kruipende baby's.

Doet de mijne met 9 maanden echt echt echt niet, zie het überhaupt niet gebeuren :P precies als bij mijn dochter.
Hij kan nu wel van plat liggen zelf gaan zitten :D hoop niet dat ik nu een 6-pack baby ga krijgen.
pi_184831444
mnoohhh aure wat schattig haha; lekker onhandig nog ook O+ :D

Grrrr ik baal... Heb geboorteposter besteld van Tijn, als cadeau voor vriend. Is de doos waar hij in werd geleverd helemaal gepropt in de brievenbus... En daardoor dus ook vouwen in de poster :( Mja ziet er niet uit zo ;(
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184831584
Exode, die foto's, prachtig O+
En wat vervelend dat je zo weinig backup hebt voor Juul, lastig lijkt mij dat.

Priem, wat een vrolijke en mooie Tijn heb je daar O+ En neeee, je mooie poster :o Kan je de verzender contacteren om te kijken of daar iets te regelen is? Bij de post zelf doen ze vrijwel niets met klachten helaas, althans dat is mijn ervaring ;(

En lachebekje O aan het genieten in de sneeuw O+

De knappe Welpje O+ Wat fijn dat de huisarts niks raars heeft gevonden, hopen dat hij snel opknapt dus met heel veel mamaliefde.

En een nog steeds zieke Jip, hopelijk is hij weer snel helemaal de oude! Wat een heerlijk filmpje, wat knap dat hij al zo goed kan kruipen O+

SC, jouw baby slaapt de hele dag, haha, die is met hele andere dingen bezig :') Mijn peuter begon met tijgeren rond 8 maanden, maar kreeg het echte kruipen pas onder de knie exact 3 weken voor haar 1e verjaardag. Ik dacht toen dat ze het nooit zou leren :')
pi_184831878
Wat enorm balen Priem! kan je het nog wel opnieuw laten maken? (kosteloos)
Leuke foto Aure en vervelend van die stomme aanhoudende verkoudheid!

Ja, Shanu, we wisten wel dat het zou gaan gebeuren bij een tweede. B kan mijn moeder prima aan, maar er 1 bij is voor haar geen doen.
Mijn schoonzus die vlakbij ons woont, wil wel graag oppassen maar die kan dan uiteindelijk nooit....
Als Juul 1 is, wordt het allemaal een stuk makkelijker, dan vind ik een oppasmeisje geen enkel probleem. Maar nu een meisje Juul de fles laten geven, op bed leggen en ook B nog op bed leggen vind ik wat veel als ze nog nooit op een baby hebben gepast.
In de voorjaarsvakantie zijn we een dag met zijn 2tjes, Juul gaat gewoon naar KDV die week en B gaat 1 dag naar de BSO. Wordt dagje sauna denk ik O+
En wij hebben natuurlijk gewoon elke avond met zijn 2tjes vanaf 19:00. Zondag hebben we weer eens een keer gegeten terwijl ze al op bed lagen. Dat was ook even erg fijn.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:14:10 #129
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184831916
Tink, toen ik bij de huisarts zat had zij het ook over een rouwproces (ze vroeg hoe het ging en we kwamen toen ook op het onderwerp BV geven uit). Het is niet gek dat je daar verdrietig om bent. Ik kan ook nog steeds volschieten als ik denk aan hoe het allemaal is gelopen en vooral hoe de laatste voeding is gegaan (terwijl die keer daarvoor hartstikke fijn was, en dan kan ik mezelf voor m'n kop slaan omdat ik toen niet gewoon ben gestopt). Wel heel fijn dat Prul is gegroeid. Je doet het goed! :*.

Nouk, bedankt! Ik heb gemerkt dat het aanhouden van bepaalde tijden voor bepaalde activiteiten wel werkt. Niet zo strak als sommige schema's, maar hij doet het er tot nu toe wel goed op. Het enige waar ik nog wel mee kan worstelen is: wakker maken als hij lang(er) slaapt of lekker laten liggen? Ik heb hem vanmorgen laten liggen. Hij sliep tot 09:00 uur en lag nog wat rond te kijken in z'n bedje. Om half 10 heb ik hem eruit gehaald en meteen gevoed. De laatste voeding was om 23:30u. Ik blijf het dan bijzonder vinden dat hij niet heel hongerig overkomt en ook die voeding heeft hij niet helemaal op.

Hij drinkt dus ook weer veel minder. We hebben dagen dat hij met moeite de 600 ml aantikt en ik hoor hem veel slikken. Hij spuugt ook en ruikt zurig. Vrijdag hebben we een afspraak voor de provocatietest ivm vermoeden koemelkallergie. Dan bespreken of al wel eerder iemand zien? Hij heeft geen koorts, is ook best vrolijk tussendoor maar ook daarin vind ik hem wat meer 'mopperen' dan ik gewend ben. En nu we op de vermoeidheidssignalen letten valt op dat hij vrij snel moe is, maar dat vind ik op zichzelf niet zo zorgelijk. L. en ik zitten daarin niet zo op 1 lijn. Ik ga veel eerder naar de huisarts met dingen terwijl hij nooit gaat (is ook niet zo dat ik er om de haverklap zit, maar ik ervaar geen drempel om te bellen. Hij wel.)

Exode, Frankrijk lijkt me heerlijk met kindjes! En ook zonder. Maar ik heb er altijd het idee bij dat het heel goed te doen is als je met een baby weg wil. Wat een vrolijke foto's O+. Leuk stel bij elkaar, jullie!

Och, Vlokje ;(. Beterschap!

NJ, prachtig meisje heb je daar O+.

En oh die, Tijn O+. (En zijn wangetjes, mnoooh!) Hij oogt helemaal tevreden.

Jagar, wat goed zeg! De slee is zo te zien goedgekeurd :D.

Welpje O+. Lekker kroelen vandaag en hopelijk gauw weer beter!

Aure, waaaah het gaat zo hard O+. Sneu dat hij nog steeds niet fit is. Beterschap voor Jip :*. Het is toch wat, met al die zieke baby's ;(.

[ Bericht 4% gewijzigd door Helsinki op 05-02-2019 22:43:46 ]
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:19:13 #130
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184834089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:56 schreef Schanu het volgende:

SC, jouw baby slaapt de hele dag, haha, die is met hele andere dingen bezig :') Mijn peuter begon met tijgeren rond 8 maanden, maar kreeg het echte kruipen pas onder de knie exact 3 weken voor haar 1e verjaardag. Ik dacht toen dat ze het nooit zou leren :')

Ja, alles kan nog :P

Hij slaapt inderdaad nog steeds goed & veel :D
Wel vaker wakker natuurlijk.

Ik moest hem vanmorgen om 6 wakker maken, moest mijn vriend wegbrengen.
Kon mijn dochter mooi oppassen (was maar 2x10 minuten weg :P ) die moest toch vroeg beginnen, maar merk dan gelijk wat een hel het zou zijn om zo vroeg op te moeten en de kou in met een baby om te racen naar je werk met al die andere gestreste mensen in de auto :')
pi_184834534
Oooh al die lieve baby's O+ Wat gaan jullie weer hard.

NJ, wat heb je een prachtig meisje O+ en sterkte met de zoveelste begrafenis. Heftige tijd zo voor jullie, bah.

Exode, Frankrijk is ook heerlijk om op vakantie te gaan. Noorwegen staat al een tijd op onze bucketlist, maar ik wil dat toch doen als M echt groter is. Dat hij lekker kan rennen, bouwen, klimmen en later aan de hand van foto's nog iets van de vakantie kan herinneren.

Tink, goed dat je voor jezelf opgekomen bent. Ik ben van plan precies hetzelfde te doen een volgende keer bij onze arts. Ben alleen bang dat onze stad te klein is en ze geen andere kinderarts hebben hier. Misschien toch de man in kwestie zelf eens aanspreken op zijn teksten.

Schanu, arm vlokje. Hopelijk is de grootste ellende snel voorbij. Hoe gaat het nu met jouw lijf?

Priem O+ Heerlijk jongentje heb je daar! Tijn ziet er zo vrolijk uit. En wat klote van die poster zeg :'(

Jager, wat een heerlijkheid zo op de slee O+

Luna, wat een vrolijkerd O+

Bambi O+ Wat een lieverd Aure!

Mooie I, heerlijk in de draagzak bij papa. Ik ben benieuwd naar de test Helsinki. Klinkt toch wel als een worsteling met de voedingen.

Even ons lieve, kleine jongentje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184835329
Exode, heel begrijpelijk dat je liever nog geen oppasmeisje wil voor Juul nu ze nog zo klein is. Mijn schoonmoeder kent een meisje op wie zij vroeger oppaste, nu 17 jaar, die wel op Vlokje wilde passen als het nodig was. Ondanks dat ze daar vaak is en Vlokje dus echt wel vaak ziet, voel ik daar niets voor omdat ik dat veel te veel verantwoordelijkheid vind. Bij Jewel vind ik het dan weer geen probleem, inderdaad omdat zij wel aan kan geven wat ze wel en niet wil, etc, dat maakt het zoveel gemakkelijker. Wat lekker, een dagje sauna in het vooruitzicht, snap dat je daar nu al van kan genieten O+

Helsinki, lastig dat hij nu minder drinkt en dat je je zo'n zorgen maakt. Ik denk dat je vooral naar de huisarts moet gaan als jij je zorgen maakt, als er wel wat is ben je blij dat je gegaan bent en als er niets is, zijn je zorgen weggehaald en is het dus ook goed dat je bent gegaan. Het levert je dus sowieso iets op. Zo klein kunnen ze je nog niets vertellen, dus dat je dan vaker bij de arts aan de bel trekt vind ik niet meer dan begrijpelijk. Wij hebben soms ook echt een hotline met de huisarts, zeker met peuter die vorig jaar bijna nonstop ziek was. Ik heb mij daar bij tijden vreselijk bezwaard over gevoeld, maar ze drukken ons altijd op het hart om te blijven bellen als we ons ergens ongerust over maken. Daar zijn ze voor en liever een keer teveel dan een keer te weinig.
Wat een mooie foto's van I trouwens, vooral die 1e - smelt - O+

De mooie M, wat een vrolijk koppie O+
Mijn lijf gaat op en af, het voelde van het weekend alsof ik een paar keer door mijn linkerheup heen zakte en sindsdien voel ik daar af en toe een pijnscheut, die daarna echter ook meteen weer weg is. Daarnaast nu bijna elke dag wel een beetje last van Tietze dus ik ben wat angstig dat dat weer in alle hevigheid terug gaat komen, maar evengoed kan het weer wegtrekken dus ik zie wel hoe het zich ontwikkelt. Van Fleur heb ik oefeningen ontvangen voor thuis, dus dat kan het alleen maar beter maken :Y

Hoe is het met jouw lijf dan Peace? Lukt het allemaal een beetje met het werken, of valt het je zwaar?
pi_184835951
ohh helsinki en peace; jullie baby's O+ Echt die veranderen ook elke week gewoon :D

Nou ik kreeg meteen een verontschuldiging en nieuwe poster wordt via pakket opgestuurd, zonder extra kosten O+ Dit is nou service; super _O_ Tenslotte is het niet haar schuld dat onze postbezorger onzorgvuldig met de post omgaat namelijk..
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184836095
@Schanu:
Ja, geen idee qua gewicht dus. Houden ons er ook totaal niet mee bezig, dus is meer een nieuwsgierigheid. Op dit moment vinden veel mensen haar vooral lang. In haar gezicht lijkt ze lekker bol/breed, maar vanaf haar nek naar beneden valt het eigenlijk wel mee. Broeken zakken nog af. :9 Sokjes ook, maar dat is een ander verhaal haha. :D

Beterschap voor Vlokje..

@Exode
O+
Super toffe foto samen met Juul!!

Happy baby van PriemGirl :D Blij Welpje ook! Geweldig filmpje Aure! Heerlijk zo! Kan niet wachten tot dat hier begint!

Ook aan de andere reacties op de foto's natuurlijk een <3 En de foto's.. Veel te veel liefs om allemaal apart op te reageren, oeps!

Ik moet snel weer aan het werk, al die baby's leiden veel te veel af. :9
pi_184839301
Dure babydag vandaag. :9

Pampers bij de Kruidvat in de aanbieding, Neutral wasmiddel bij de Albert Heijn in de aanbieding. Voeding eindelijk weer op voorraad dus flink ingeslagen, bijting.. Portemonnee leeg en de maand is net begonnen. :|W
pi_184840106
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:27 schreef NicolasJoy het volgende:
Dure babydag vandaag. :9

Pampers bij de Kruidvat in de aanbieding

Portemonnee leeg en de maand is net begonnen. :|W
Ah, echt? Thnx voor de tip!

Uhmm ja, daar hebben wij ook regelmatig last van :')


Schanu, dat klinkt niet fijn van je heup. Fijn dat Fleur je wat oefeningen heeft gegeven. Luister goed naar je lijf hè? Je hebt er maar één van (zeg ik :') )
Tja, mijn lijf heeft de tijd nodig. Vandaag bij de fysio geweest en daar werd duidelijk dat mijn hele midden-lijf uit balans is. Ik moet mijn bilspieren oprekken, bekkenbodemspieren ontspannen, buikspieren trainen en rugspieren ontzien.. tja :') Mooie waslijst dus. De fysio gaf aan dat ik zeker op een jaar herstel moet rekenen. Nouja weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. En nu maar braaf de oefeningen doen....
En qua werk nog geen verbetering. Ik werk nog steeds 3 uur op een dag. Morgen en overmorgen wel langere dagen ivm vergaderingen. Ben benieuwd!
pi_184840531
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ah, echt? Thnx voor de tip!

Uhmm ja, daar hebben wij ook regelmatig last van :')

Volgens mij alle soorten (dus Premium Protection, Baby Dry en pants)
Drie pakken voor ¤ 20,- en/of 4 pakken voor ¤ 25,-
Jumbo pakken twee voor ¤ 39,- en/of 3 voor ¤ 54,-

Nog net geen 1+1 gratis, maar scheelde wel weer. ^O^
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:40:23 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184841132
Wij moeten ook even nieuwe luiers halen, maar ik vis prul (4,5 kilo, zit in maat 2 (4-8 kilo)) elke ochtend nat uit bed tegenwoordig na een uur of acht, dus misschien gaan we iets anders proberen. Tips voor een lange smalle baby met een kleine kont?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:44:25 #139
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184841225
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:40 schreef Tink89 het volgende:
Wij moeten ook even nieuwe luiers halen, maar ik vis prul (4,5 kilo, zit in maat 2 (4-8 kilo)) elke ochtend nat uit bed tegenwoordig na een uur of acht, dus misschien gaan we iets anders proberen. Tips voor een lange smalle baby met een kleine kont?
Hebben alle baby's niet een kleine kont? _O-

Maat 3 proberen? Daar zaten wij al heel snel op, bij alledrie. En anders verschillende merken uitproberen, is toch per baby verschillend en niet alleen afhankelijk van de dikte van de benen denk ik, want zulke enorme marges zullen daar niet zijn. Ik vind zelf bijv die van de Lidl minstens zo goed als Pampers, goede pasvorm en zelden doorlek.
pi_184841306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:40 schreef Tink89 het volgende:
Wij moeten ook even nieuwe luiers halen, maar ik vis prul (4,5 kilo, zit in maat 2 (4-8 kilo)) elke ochtend nat uit bed tegenwoordig na een uur of acht, dus misschien gaan we iets anders proberen. Tips voor een lange smalle baby met een kleine kont?
Wij hadden dat probleem ook vanaf het moment dat de dame hier nachten ging maken van 7-8 uur (of langer). Eerst de Kruidvat geprobeerd, maar daarvan werd het bed hier alleen maar natter (terwijl ik juist zulke goede verhalen hoorde..). Vervolgens gebruiken wij nu 's nachts Baby Dry (overdag Premium Protection) van Pampers.. Maar het verschilt zo. Hoor ook vrienden die juist de Baby Dry verafschuwen..

Wij zijn ook steeds ruim op tijd naar de volgende maat gegaan. Zitten nu nog in maat 3 (met 7,5 kilo in de 6-10 kilo als ik het goed heb). Verwacht dat de volgende aanbieding maat 4 kopen wordt (9-14 kilo o.i.d.).
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:24:08 #141
342418 VKV
Plausibel
pi_184843631
Ik geloof dat wij alleen de eerste maand maatje 1 en 2 aan luiers hebben gehad. I.v.m. telkens natte kleren overgegaan naar maat 3 (loste het probleem van de natte kleren direct op) en daar zitten we nu met bijna 5 maanden nog steeds in. Volgende lading wordt wel maat 4 denk ik.

Oja en wij gebruiken Pampers premium protection, met zo'n gele streep die blauw wordt als hij heeft geplast. Ideaal.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:40:58 #142
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184844184
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:44 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hebben alle baby's niet een kleine kont? _O-

Ik heb een dikke grote kont baby :P dus nee.

Vanmiddag even langs cb geweest en met 9 maanden precies 71cm, 9,2 kg en maat 5 luiers.
Dikke reet dus :D
pi_184844292
Helsinki, wat een prachtige foto's van I. O+

En M. van Peace, mooierd O+

Wij gebruiken ook nog steeds premium protection, maar misschien dat we binnenkort overstappen op baby dry. Baby dry had ie in het ziekenhuis en dat was ook gewoon prima en volgens mij zijn die in maat 4 net wat goedkoper dan premium protection. We proberen hem zo lang mogelijk in een maat te houden, maar zijn nu wel eindelijk overgestapt op maat 4. 3 werd wel echt krapjes :D Morgen ff wegen, maar denk dat ie ergens tussen de 9 en 9.5kg zit :Y) Het zit bij Jip wel vooral op zijn benen, die zijn echt heerlijk spekkig :9
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:48:04 #144
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184844411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:40 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb een dikke grote kont baby :P dus nee.

Vanmiddag even langs cb geweest en met 9 maanden precies 71cm, 9,2 kg en maat 5 luiers.
Dikke reet dus :D
Ja okee, die van jou is 9 maanden, tegen die tijd krijgen ze wel een kont, maar ik bedoel die van een paar weken/enkele maanden zoals die van Tink :6 :7
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:50:38 #145
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184844495
Hier 8 kilo bij een kleine 6 maanden, hij is lang dus het is wel redelijk verdeeld maar zijn bovenbenen zijn zoooo lekker dik O+ als je die tegen elkaar aan houdt dan heb je 1 groot babyvetlandschap O+
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:51:07 #146
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184844506
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja okee, die van jou is 9 maanden, tegen die tijd krijgen ze wel een kont, maar ik bedoel die van een paar weken/enkele maanden zoals die van Tink :6 :7
Hahaha.
Ik zie gelijk een soort Kardashian baby voor me :'(
pi_184844875
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:50 schreef Spees_Eend het volgende:
babyvetlandschap O+
:D Ik lachte mijn man wakker :')
pi_184850319
Net even gaan wegen, hij is toch nog lichter dan ik dacht. Maar volgens mij gaan we na dat hele ziekenhuisgebeuren wel weer de goede kant op. Toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184850459
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:40 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb een dikke grote kont baby :P dus nee.

Vanmiddag even langs cb geweest en met 9 maanden precies 71cm, 9,2 kg en maat 5 luiers.
Dikke reet dus :D
Wow babysaurus! Mijn baby is morgen 1 en die woog van de week 9 kg en was bijna 80 cm lang :P ze draagt ook maat 5 luiers.
pi_184850471
Ziet er goed uit hoor Aure! Komt vast goed met Jip O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')