abonnement Unibet Coolblue
pi_185104538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:21 schreef Harvest89 het volgende:
6500 is voor hem een lachertje.

Inkomensafhankelijke boetes zijn een beter idee.
De VVD zou die graag invoeren alleen hebben ze dan een groot probleem met hun achterban dus verhogen ze alle boetes gewoon elk jaar.
pi_185104555
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:57 schreef maily het volgende:

[..]

En dan voor het Fonds Slachtofferhulp :Y
Rutte moet ook ergens van betaald worden.
pi_185104581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Echte rapmuziek (in de jaren 80) was nog protest tegen zaken als onrecht, racisme en armoede. Maar dat is na de jaren 90 een beetje saai geworden, blijkbaar verkoopt het beter als je gaat lopen opscheppen over het leven in je bende, je dikke auto en de vrouwen die je aan je stang hebt geregen.
Kapitalisme
pi_185104595
Tevens is Boef alleen veroordeeld omdat hij populair is. Jan Modaal met de snelle bak mag gewoon rusteloos scheuren.
pi_185104656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Iemand kan zijn baan ook kwijtraken met een 3 mnd rijontzegging. Beetje duur om dat even te gaan vergoeden omdat er een fokker is zonder geduld. ;)
Ik geloof dat je mij niet helemaal begrijpt dan. Ik stelde voor om iemands rijbewijs direct in te trekken als het hoger beroep nog loopt, maar alleen als hij in eerste instantie veroordeeld is voor een ontzegging van minimaal een jaar.

Ik zie het niet snel gebeuren dat een ontzegging van een jaar teruggedraaid wordt tot 3 maanden of minder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185104701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Echte rapmuziek (in de jaren 80) was nog protest tegen zaken als onrecht, racisme en armoede. Maar dat is na de jaren 90 een beetje saai geworden, blijkbaar verkoopt het beter als je gaat lopen opscheppen over het leven in je bende, je dikke auto en de vrouwen die je aan je stang hebt geregen.
Er is nog steeds veel rapmuziek waar de teksten niet van kleuterschoolniveau zijn, zoals bij de shit die boefje uitbraakt.

Waar de populariteit van die bagger vandaan komt snap ik ook niet. Maar zo'n Femke Louise schijnt ook plaatjes te verkopen en dat mens heb ik echt op geen enkel talent weten te betrappen. Het is niet eens een mooie meid. Maar goed, you can't argue with popularity...
pi_185104723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is puur marktwerking. Crimineel zijn is nu eenmaal iets waar veel mensen om de een of andere manier van dromen. Zie de populariteit van maffiafilms of de manier waarop mensen iemand als Holleeder bewonderen. Of alleen het woord 'topcrimineel' al. Ooit gehoord van een toppedofiel? Nee, want pedofielen vinden we wél uiterst nare mensen.
Oorlogsfilms zijn ook best populair. Maar niemand die soldaat wil worden hoor. ;)

Het is denk ik meer interesse die het oproept.
pi_185104737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:51 schreef LXIV het volgende:

Toch worden serieverkrachters/moordenaars ook overstelpt met liefdesbrieven van vrouwen. Pak Marc Dutroux bijvoorbeeld. Dus zelfs toppedofielen zijn erg populair. Net als top-massamoordenaars steevast op voldoende aanhang mogen rekenen.
Dat zijn gestoorden.
pi_185104761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:56 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

De VVD zou die graag invoeren alleen hebben ze dan een groot probleem met hun achterban dus verhogen ze alle boetes gewoon elk jaar.
De VVD staat helemaal niet voor hogere boetes op te snel rijden. Hoe kom je daarbij? En inkomensafhankelijke boetes is bij ons volstrekt onbespreekbaar!
pi_185104789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ik geloof dat je mij niet helemaal begrijpt dan. Ik stelde voor om iemands rijbewijs direct in te trekken als het hoger beroep nog loopt, maar alleen als hij in eerste instantie veroordeeld is voor een ontzegging van minimaal een jaar.

Ik zie het niet snel gebeuren dat een ontzegging van een jaar teruggedraaid wordt tot 3 maanden of minder.
Er kan iets mis zijn met het bewijs bijvoorbeeld. Echt, laten we dit soort dingen nou niet gaan veranderen omdat een fokker een hekel heeft aan (de muziek van) boefje. Ook al begrijp ik die hekel in dit geval: niet doen.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:17:10 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185104951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zijn gestoorden.
mensen die Holleeder bewonderen ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_185105088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er kan iets mis zijn met het bewijs bijvoorbeeld. Echt, laten we dit soort dingen nou niet gaan veranderen omdat een fokker een hekel heeft aan (de muziek van) boefje. Ook al begrijp ik die hekel in dit geval: niet doen.
Ja, en? In een enkel geval zal het alsnog teruggedraaid worden en volgt er een schadevergoeding. Dit systeem bestaat al in het strafrecht waar een verdachte tijdens zijn beroep in de cel moet zitten of zelfs voordat de eerste uitspraak is geweest. Er gelden ook een hoop regels die bepalen of iemand voor een definitieve uitspraak al gestraft word en een belangrijke regel is de mogelijke strafmaat.

Hier worden achteraf heel wat meer schadevergoedingen uitgedeeld dan dat er bij het innemen van rijbewijzen, terwijl het beroep nog loopt, ooit nodig zal zijn.

En dit lijkt mij een goed plan los van wat Boef er mee te maken heeft. Hij is wel een goed voorbeeld van waarom zo'n maatregel opgelegd zou kunnen worden. Je voorkomt dat iemand die gevaarlijk is in het verkeer en die duidelijk geen boodschap heeft aan dat gevaar dat hij meteen weer achter het stuur kruipt en meer problemen kan veroorzaken.

Over de muziek van Boef heb je mij nog nooit horen spreken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:26:23 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185105118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het ligt in dit geval niet aan de rechter, maar aan het naïeve systeem in Nederland, waardoor deze wegpiraat in hoger beroep kan en in de tussentijd gewoon achter het stuur mag stappen. Je zou in situaties als deze een rijverbod moeten opleggen dat per direct ingaat. In beroep gaan mag iedereen, maar in de tussentijd wordt er niet gereden. Mocht een oordeel in hoger beroep worden herroepen, dan moet er maar een schadevergoeding worden uitgekeerd. Maar dat is het geval van BOEF zeer onwaarschijnlijk.
Giel Beelen heeft ook zo een truuk uitgehaald.
Hij werd voor de tweede keer gepakt met een borrel op achter het stuur en raakte daardoor zijn rijbewijs kwijt (wat betekent dat hij opnieuw examen moet doen).

Vervolgens is zijn advocaat in beroep gegaan zodat Giel in de tussentijd gewoon rijlessen kon nemen. Dit was ook letterlijk de reden van het hoger beroep. Zie ook een stukje uit het PV van dat hoger beroep:

quote:
Het belang van het hoger beroep is heel beperkt. Cliënt is voor de tweede keer in vijf jaren aangehouden voor rijden onder invloed. Dat brengt mee dat na het onherroepelijk worden van de uitspraak, zijn rijbewijs ongeldig zal zijn. In dat geval moet hij opnieuw rijexamen afleggen en daarom moet hij weer rijlessen nemen. Hij wil dan vlak voor het rijexamen het hoger beroep of het in te stellen beroep in cassatie weer intrekken. Dat is de achtergrond van het hoger beroep. Cliënt zou graag zien dat het vonnis wordt bekrachtigd.
(….)
De oudste raadsheer vraagt de raadsman of hij het goed begrijpt dat er geen bezwaren zijn tegen het vonnis.

De raadsman merkt het volgende op:

Dat begrijpt u goed.
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185105248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ja, en? In een enkel geval zal het alsnog teruggedraaid worden en volgt er een schadevergoeding. Dit systeem bestaat al in het strafrecht waar een verdachte tijdens zijn beroep in de cel moet zitten of zelfs voordat de eerste uitspraak is geweest. Er gelden ook een hoop regels die bepalen of iemand voor een definitieve uitspraak al gestraft word en een belangrijke regel is de mogelijke strafmaat.

Hier worden achteraf heel wat meer schadevergoedingen uitgedeeld dan dat er bij het innemen van rijbewijzen, terwijl het beroep nog loopt, ooit nodig zal zijn.

En dit lijkt mij een goed plan los van wat Boef er mee te maken heeft. Hij is wel een goed voorbeeld van waarom zo'n maatregel opgelegd zou kunnen worden. Je voorkomt dat iemand die gevaarlijk is in het verkeer en die duidelijk geen boodschap heeft aan dat gevaar dat hij meteen weer achter het stuur kruipt en meer problemen kan veroorzaken.

Over de muziek van Boef heb je mij nog nooit horen spreken.
Ik had het over elfletterig.

Celstraf leggen we in beginsel ook pas achteraf op. Alleen in bepaalde gevallen doen we voorlopige hechtenis opleggen, maar dat is dan om het onderzoek niet te frustreren of om de maatschappij te beschermen.

Ook kan het rijbewijs direct ingenomen worden, waar je dan weer meteen voor naar de rechter kan om dat op te heffen (tenminste, dat kun je verzoeken).

Er bestaat ook bij celstraf niet zoiets als een vrij man die veroordeeld wordt en dat de straf dan direct wordt uitgevoerd, ook al is er hoger beroep aangetekend.

De regels zijn dus prima in evenwicht. :)
pi_185105287
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Giel Beelen heeft ook zo een truuk uitgehaald.
Hij werd voor de tweede keer gepakt met een borrel op achter het stuur en raakte daardoor zijn rijbewijs kwijt (wat betekent dat hij opnieuw examen moet doen).

Vervolgens is zijn advocaat in beroep gegaan zodat Giel in de tussentijd gewoon rijlessen kon nemen. Dit was ook letterlijk de reden van het hoger beroep. Zie ook een stukje uit het PV van dat hoger beroep:

[..]

_O-
Waarom zou je opnieuw moeten lessen? Je kan toch ook meteen op examen gaan? Misschien zei dit vooral iets over het niveau van Giels rijkunsten. ;)
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:46:35 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185105458
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom zou je opnieuw moeten lessen? Je kan toch ook meteen op examen gaan? Misschien zei dit vooral iets over het niveau van Giels rijkunsten. ;)
Ik zou ook opnieuw moeten lessen hoor. Er kruipen genoeg slechte gewoontes in waar je op afgetest wordt. En het rigide kijken moet er ook weer even ingeslepen worden :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185105478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Giel Beelen heeft ook zo een truuk uitgehaald.
Hij werd voor de tweede keer gepakt met een borrel op achter het stuur en raakte daardoor zijn rijbewijs kwijt (wat betekent dat hij opnieuw examen moet doen).

Vervolgens is zijn advocaat in beroep gegaan zodat Giel in de tussentijd gewoon rijlessen kon nemen. Dit was ook letterlijk de reden van het hoger beroep. Zie ook een stukje uit het PV van dat hoger beroep:

[..]

_O-
In de tussentijd rijlessen nemen - in aanwezigheid van een bevoegd instructeur - vind ik persoonlijk van een heel andere orde dan onbegeleid autorijden terwijl je een ontzegging van de rijbevoegdheid hebt gekregen.

Het idee van een rijbewijs is dat je bevoegd bent om te rijden. Heb je geen rijbewijs (meer), dan moet je dat (opnieuw) halen door rijlessen te nemen.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 14:56:08 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185105591
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In de tussentijd rijlessen nemen - in aanwezigheid van een bevoegd instructeur - vind ik persoonlijk van een heel andere orde dan onbegeleid autorijden terwijl je een ontzegging van de rijbevoegdheid hebt gekregen.

Het idee van een rijbewijs is dat je bevoegd bent om te rijden. Heb je geen rijbewijs (meer), dan moet je dat (opnieuw) halen door rijlessen te nemen.
Ja, maar dat had hij ook wel gekund zonder dat hoger beroep. De hele reden dat hij dat beroep heeft ingesteld is zodat hij zelf ook kon blijven rijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 februari 2019 @ 21:43:45 #94
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185114032
_O- _O-
Klik op Boef voor z'n JeBroer jankbalfilmpje :|W

Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 19 februari 2019 @ 21:54:14 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185114312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:58 schreef Vollenhoven het volgende:
Tevens is Boef alleen veroordeeld omdat hij populair is. Jan Modaal met de snelle bak mag gewoon rusteloos scheuren.
:')
pi_185115574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er kan iets mis zijn met het bewijs bijvoorbeeld. Echt, laten we dit soort dingen nou niet gaan veranderen omdat een fokker een hekel heeft aan (de muziek van) boefje. Ook al begrijp ik die hekel in dit geval: niet doen.
Het gaat helemaal niet om muziek of muzieksmaak. Het gaat om de cultuur en mentaliteit. De persoon in kwestie is veroordeeld vanwege een ernstige verkeersovertreding. In plaats van daar lering uit te trekken, berouw te tonen en het goede voorbeeld te geven, manifesteert deze mongool zich achter het stuur van een Lamborghini, met als houding: Ik ga in hoger beroep, dus ik mag nog steeds autorijden en mezelf misdragen in het verkeer; ik heb schijt aan de autoriteiten.

En dat gebeurt bewust, zodat er over hem gepraat wordt en zodat zijn status/aanzien wordt vergroot. En types als riazop zorgen her en der op internet voor verdere verspreiding van de berichten. Met muziek heeft het werkelijk geen ene fuck te maken. Dat heeft het zwakzinnige oeuvre van de man sowieso al niet, met z'n groep 7-rijmpjes, maar het criminele gedrag en het daarmee pronken nog veel minder.

Ik verwijs terug naar de recente discussies hier in NWS en KLB over de nauwe banden tussen rappers en criminelen, de grote mate van crimineel/strafbaar gedrag en het verheerlijken daarvan. Het is hoog tijd dat deze cultuur/mentaliteit wordt doorbroken. En ja, dat moet heel gericht gebeuren. Veroordeelden die op deze manier minachting voor de rechtspraak tonen en die zich manifesteren zoals BOEF doet, moeten extra hard worden genaaid. Dat is de enige taal die zij (en hun zwakzinnige fans) verstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2019 22:53:21 ]
  woensdag 20 februari 2019 @ 03:11:18 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185118247
quote:
Terugsturen naar Frankrijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185123622
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om muziek of muzieksmaak. Het gaat om de cultuur en mentaliteit. De persoon in kwestie is veroordeeld vanwege een ernstige verkeersovertreding. In plaats van daar lering uit te trekken, berouw te tonen en het goede voorbeeld te geven, manifesteert deze mongool zich achter het stuur van een Lamborghini, met als houding: Ik ga in hoger beroep, dus ik mag nog steeds autorijden en mezelf misdragen in het verkeer; ik heb schijt aan de autoriteiten.

En dat gebeurt bewust, zodat er over hem gepraat wordt en zodat zijn status/aanzien wordt vergroot. En types als riazop zorgen her en der op internet voor verdere verspreiding van de berichten. Met muziek heeft het werkelijk geen ene fuck te maken. Dat heeft het zwakzinnige oeuvre van de man sowieso al niet, met z'n groep 7-rijmpjes, maar het criminele gedrag en het daarmee pronken nog veel minder.

Ik verwijs terug naar de recente discussies hier in NWS en KLB over de nauwe banden tussen rappers en criminelen, de grote mate van crimineel/strafbaar gedrag en het verheerlijken daarvan. Het is hoog tijd dat deze cultuur/mentaliteit wordt doorbroken. En ja, dat moet heel gericht gebeuren. Veroordeelden die op deze manier minachting voor de rechtspraak tonen en die zich manifesteren zoals BOEF doet, moeten extra hard worden genaaid. Dat is de enige taal die zij (en hun zwakzinnige fans) verstaan.
De verspreiding van zijn berichten gebeurt ook door klagers zoals jij. ;)
pi_185124194
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De verspreiding van zijn berichten gebeurt ook door klagers zoals jij. ;)
Dat is onzin. Ik discussieer over het nieuws, cq. de aandacht voor deze mongool. Ik verspreid geen clipjes van hem.
pi_185124252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ik discussieer over het nieuws, cq. de aandacht voor deze mongool. Ik verspreid geen clipjes van hem.
Dit vind ik een beetje naïef van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')