abonnement Unibet Coolblue
pi_184751324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Waarom heeft de moeder het kind uit huis geschopt?
Waarom is dat relevant om te weten?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:01:00 #52
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_184751356
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant om te weten?
Om te kijken wie in haar recht staat. Nee geintje. Ik ben gewoon benieuwd. Het is nogal een extreme zet van de moeder.
pi_184751396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:01 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Om te kijken wie in haar recht staat. Nee geintje. Ik ben gewoon benieuwd. Het is nogal een extreme zet van de moeder.
Dat is zo, maar het staat los van haar actie. Ik kan me trouwens geen enkele goede reden bedenken waarom je dit zou doen. Je steelt gewoon van je bloedeigen kind.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:05:00 #54
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_184751416
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is zo, maar het staat los van haar actie. Ik kan me trouwens geen enkele goede reden bedenken waarom je dit zou doen. Je steelt gewoon van je bloedeigen kind.
Nee ik dus ook niet. Naast het stelen ook al uit huis getrapt. Dan moet er wel iets goed mis zijn gelopen of ze zit in een psychose of zo. Maar goed dat is speculatie en om dat uit de wereld te helpen kan TS wellicht wat opheldering geven.
pi_184751609
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is zo, maar het staat los van haar actie. Ik kan me trouwens geen enkele goede reden bedenken waarom je dit zou doen. Je steelt gewoon van je bloedeigen kind.
Ik kan me honderden goede redenen bedenken. Maar zonder de redenen van die moeder te kennen kan men natuurlijk niet zeggen of het een goede reden is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184751854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:15 schreef Dubdab het volgende:
Hallo

Een jeugdig familielid van mij is een paar maanden geleden door haar alleenstaande moeder op straat gezet. Afgelopen week heeft de moeder al het geld van de rekening van het kind gehaald en vervolgens de rekening opgeheven. Dit zonder te overleggen met het kind.

Ik heb 2 vragen.

1. Via welke weg kan het kind het best gerechtelijke stappen ondernemen? (Ik heb al wat
onderzoek gedaan maar heb hier zelf geen ervaring mee)

2. Heeft een rechtzaak o.i.d. wel enig nut, of worden dit soort zaken weggewuifd?

Hieronder nog relevante informatie:

Het kind is begin 17 jaar oud.
De rekening stond op naam van het kind.
Er stond bijna 10,000 euro op de rekening.
Dit geld bestond uit giften van de moeder en loon van het kind!
Ongeveer 1000 tot 3000 euro van de spaarrekening bestond uit het loon van het kind.
De moeder heeft zonder het kind te verwittigen het loon van de rekening gehaald en de rekening opgeheven.
Ook was de moeder de enige ouder die toegang/recht had tot de rekening van het kind.
De moeder zit niet in de bijstand en heeft een baan + eigen huis. (Aantal uren dat ze werkt en hoeveelheid eigen vermogen is bij mij onbekend)
Het kind is zelf is al naar de bank gestapt maar daar kreeg ze te horen dat er niets aan te doen was.
Helaas heeft het kind zelf nog geen contact opgenomen met de moeder, de breuk met haar moeder is nog vers.
Op het moment heeft het kind onderdak bij de vader. (De vader heeft geen recht op toezagen over de rekening)

Zelf heb ik gelezen dat in dit geval het kind in het recht staat als die het geld terugeist.
Een ouder mag wel geld opnemen van de rekening maar moet dit doen als goede bewindvoerder. In dit geval is er geen sprake van een goede bewindvoering.
Sterker nog, volgens mij kan er hier sprake zijn van diefstal aangezien er ook loon van van het kind bij zat. Alhoewel ik niet weet of er onderscheid wordt gemaakt over hoe het geld verkregen is.

Zoals ik al zei ik weet niet wat het kind nou het beste kan doen.
Eerst met de moeder contact opnemen en dan eventueel aangetekende brief sturen?
En als dat op niks uitkomt een civiele zaak starten?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt.
Mij lijkt me dat je voor je een civiele zaak start eerst beide kanten van het verhaal wil horen. Dat hoeft natuurlijk niet, maar zo kun je wel van te voren beter beoordelen hoe gekleurd het verhaal van dochter is.

Misschien heeft moeder wel een hele goede reden voor haar actie en heeft ze het geld apart gezet, om op moment dat dochter tot inkeer komt weer terug te storten.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 13:32:14 #57
408813 crew  trein2000
pi_184751945
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:57 schreef ChristmasRoses het volgende:
Is het geld al uitgegeven of bewaart moeder het?

Als kind elke dag zwaar blowt en geen opleiding volgt snap ik het.
Daar zijn andere middelen voor. Dan moet moeder haar niet over dat geld laten beschikken en voor haar 18e verjaardag curatele aanvragen wegens verkwisting. Dan gaat een rechter daar wat van vinden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184752047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik kan me honderden goede redenen bedenken. Maar zonder de redenen van die moeder te kennen kan men natuurlijk niet zeggen of het een goede reden is.
Zoals? Wanneer is stelen van iemand goed te praten?
pi_184752101
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar zijn andere middelen voor. Dan moet moeder haar niet over dat geld laten beschikken en voor haar 18e verjaardag curatele aanvragen wegens verkwisting. Dan gaat een rechter daar wat van vinden.
Misschien weet ze dat niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 14:01:25 #60
408813 crew  trein2000
pi_184752483
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:39 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Misschien weet ze dat niet.
Ok dus? Onwetendheid is geen excuus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184753705
Nouja, ze staat niet in haar recht maar als kind totaal ontspoort is en hulp weigert kan moeder dat als laatste hoop zien.

Zag ook laatst een topic op Viva over een zoon die verslaafd en agressief was, ging niet over geld maar toch. Meestal is het zoiets of moeder is religek en dochter lesbisch oid.
pi_184753923
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zoals? Wanneer is stelen van iemand goed te praten?
Stel dat die meid geradicaliseerd is en van plan naar het midden oosten af te reizen. Weet jij veel.

Toegegeven, het lijkt er op alsof die moeder hartstikke fout zit. Maar zonder het hele verhaal te kennen is het lastig oordelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184753983
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Stel dat die meid geradicaliseerd is en van plan naar het midden oosten af te reizen. Weet jij veel.

Toegegeven, het lijkt er op alsof die moeder hartstikke fout zit. Maar zonder het hele verhaal te kennen is het lastig oordelen.
Dat ja. Ik sta aan kant moeder. Heb wel vaker ontspoorde pubers gezien die ik niet met 10.000 euro zou laten lopen.
pi_184753989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zoals? Wanneer is stelen van iemand goed te praten?
Het is moeder's geld lijkt me, op die 3000 loon na.
pi_184754006
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:26 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Dat ja. Ik sta aan kant moeder. Heb wel vaker ontspoorde pubers gezien die ik niet met 10.000 euro zou laten lopen.
Ik sta aan helemaal niemands kant zonder het volledige verhaal te kennen. Dat was zeg maar zo'n beetje m'n hele punt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184754029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik sta aan helemaal niemands kant zonder het volledige verhaal te kennen. Dat was zeg maar zo'n beetje m'n hele punt.
TS onthoudt ons van de details omdat hij weet dat het kind ontspoord id. Anders had hij wel gezegd om welke onredelijke reden kind het huis uit was geschopt.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 15:31:49 #67
408813 crew  trein2000
pi_184754067
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:27 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Het is moeder's geld lijkt me, op die 3000 loon na.
Fout, ook een minderjarige heeft gewoon vermogen. En alle normale regels zijn daar op van toepassing. Enige uitzondering is dat de ouders er een soort bewindvoerder over zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 15:33:54 #68
408813 crew  trein2000
pi_184754098
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:26 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Dat ja. Ik sta aan kant moeder. Heb wel vaker ontspoorde pubers gezien die ik niet met 10.000 euro zou laten lopen.
Mooi, daar zijn andere middelen voor dan dit soort ongein.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184754306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Fout, ook een minderjarige heeft gewoon vermogen. En alle normale regels zijn daar op van toepassing. Enige uitzondering is dat de ouders er een soort bewindvoerder over zijn.
Zolang ze het niet uitgeeft?
pi_184754322
Ik kreeg pas op mijn 13e een eigen rekening. Daarvoor kreeg ik geld van mijn ouders en de rest ging in de spaarpot.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 15:53:26 #71
408813 crew  trein2000
pi_184754398
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:46 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Zolang ze het niet uitgeeft?
Nee, het is al uitgegeven door kind. Namelijk aan moeder...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 15:53:40 #72
408813 crew  trein2000
pi_184754403
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:47 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik kreeg pas op mijn 13e een eigen rekening. Daarvoor kreeg ik geld van mijn ouders en de rest ging in de spaarpot.
Ok dat kan, je punt?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184754440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ok dat kan, je punt?
Dus als ma het geld overzet naar haar rekening maar niet uitheeft is ze legaal bezig lijkt me.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 15:57:47 #74
408813 crew  trein2000
pi_184754471
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:56 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Dus als ma het geld overzet naar haar rekening maar niet uitheeft is ze legaal bezig lijkt me.
Zou ik niet zo makkelijk zeggen. Als ze het terugstort voordat kind 18 is zou je dat nog kunnen beargumenteren. Anders niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184754527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zou ik niet zo makkelijk zeggen. Als ze het terugstort voordat kind 18 is zou je dat nog kunnen beargumenteren. Anders niet.
Ja, maar TS is te gierig met details.
pi_184754864
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:29 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

TS onthoudt ons van de details omdat hij weet dat het kind ontspoord id. Anders had hij wel gezegd om welke onredelijke reden kind het huis uit was geschopt.
Ook die aanname maak ik liever niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184755528
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:00 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Ja, maar TS is te gierig met details.
En dan is het natuurlijk veel makkelijker om zelf dingen in te vullen en op basis daarvan conclusies te trekken, nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_184764588
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:25 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ouders blijven financieel verantwoordelijk voor hun kinderen t/m 21ste.
Het gaat me in eerste instantie om het geld dat weggehaald is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:57 schreef ChristmasRoses het volgende:
Is het geld al uitgegeven of bewaart moeder het?

Als kind elke dag zwaar blowt en geen opleiding volgt snap ik het. Is moeder boos op kind omdat ze een relatie heeft oid dan lijkt het me apart.
Wat er met het geld is gebeurt is onbekend. Moeder heeft zelf genoeg geld dus het zal wel terug te halen zijn.
Aan je reactie te zien is het misschien niet duidelijk maar er zat dus ook salaris van het kind bij het geld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:28 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Mij lijkt me dat je voor je een civiele zaak start eerst beide kanten van het verhaal wil horen. Dat hoeft natuurlijk niet, maar zo kun je wel van te voren beter beoordelen hoe gekleurd het verhaal van dochter is.

Misschien heeft moeder wel een hele goede reden voor haar actie en heeft ze het geld apart gezet, om op moment dat dochter tot inkeer komt weer terug te storten.
Ik heb met beide kanten contact gehad maar wat waar is en wat niet waar is zal mij voorlopig nog geheim blijven.
De dochter mocht niet aan het geld komen dat op de rekening stond dus een goed argument om opeens het geld van de rekening te halen zie ik niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:27 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

Het is moeder's geld lijkt me, op die 3000 loon na.
Als een ouder geld op de rekening van het kind stort word dit gezien als gift en behoort het toe aan het kind. Later kan door de ouder zonder toestemming van het kind hier geen beroep op worden gedaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:29 schreef ChristmasRoses het volgende:

[..]

TS onthoudt ons van de details omdat hij weet dat het kind ontspoord id. Anders had hij wel gezegd om welke onredelijke reden kind het huis uit was geschopt.
Nee ik wil gewoon objectief en doelgericht te werk gaan. Als je een drama verhaal wilt aanhoren ga je maar tv kijken o.i.d.
Overigens heb ik al een eerder een antwoord op een soortgelijk bericht gegeven en daar laat ik het bij.

Ook lees ik nog een bericht van je die bij goed lezen en interpreteren blanco had kunnen blijven.
pi_184766879
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 2 februari 2019 00:19 schreef Dubdab het volgende:[/b

[..]

Ik heb met beide kanten contact gehad maar wat waar is en wat niet waar is zal mij voorlopig nog geheim blijven.
De dochter mocht niet aan het geld komen dat op de rekening stond dus een goed argument om opeens het geld van de rekening te halen zie ik niet.

[..]

Dan lijkt het me verstandiger dat je advies inwint bij een advocaat i.p.v. hier. Mensen gaan toch zaken invullen op de plekken van de ontbrekende informatie die, in hun ogen, nodig is voor goed advies.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184766951
Heeft moeder dit niet gedaan om kind te dwingen contact op te nemen?
pi_184778034
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 07:30 schreef silliegirl het volgende:
Heeft moeder dit niet gedaan om kind te dwingen contact op te nemen?
Dat zou kunnen maar lijkt me niet het geval. De rekening opheffen zegt mij dat dit niet het doel was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')