Na het spelen van de alpha moet ik zeggen dat ik er ook minder zin in heb, meer omdat ik bang ben dat deze game zal draaien op microtransacties en een pay2win systeem.quote:
De enige microtransacties die bekend zijn zijn cosmetics en dat is ook meerdere malen door de developers zelf gezegd.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 14:31 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Na het spelen van de alpha moet ik zeggen dat ik er ook minder zin in heb, meer omdat ik bang ben dat deze game zal draaien op microtransacties en een pay2win systeem.
Echter is daar nog niets over bekend, mocht het zo zijn dat ze dat niet doen dan kan dit echt nog wel een prima game worden
Natuurlijk kan dat, wat voor Destiny kloon zou het zijn anders?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 14:47 schreef murp het volgende:
Ziet er leuk uit!
Alleen als je coop missies kan doen natuurlijk
Ik dacht al! Waar ken ik het van!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:15 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, wat voor Destiny kloon zou het zijn anders?
Lol..ea en ten onder gaan? Never gonna happen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:39 schreef Harvest89 het volgende:
Ben ik de enige hier die hoopt op een flop? Puur om EA ten onder te zien gaan?
Na de afgang van Battlefront II en BF5 zou het leuk zijn als dit ook geboycot wordt.
Niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:01 schreef Faux. het volgende:
Mijn probleem met deze game is dat alles er zo mega-generiek uitziet. Ik heb echt nog niets nieuws of unieks gezien. Nu heb ik ook me nog niet heel erg geīnteresseerd hierin, maar hoe ver zit ik naast?
vond je het vliegen niet kut werken dan? Viel hier erg tegen om goed te besturen op de pc.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:10 schreef 2dope het volgende:
Demo was zeer tof, vooral grafisch echt om te kwijlen. Gameplaytechnisch was er ook weinig op aan te merken als in het rondrennen/vliegen/springen en de overgangen daartussen, had het letterlijk binnen vijf minuten onder de knie.
De (hand)wapens en kogelimpact voelden wel generiek aan, ook qua geluiden niet echt fantastisch maar gecombineerd met de skills van je Javelin vond ik de combat al met al best bevredigend. Overigens zag ik later nog een filmpje van Arrekz die dikke melee-combo's liet zien, wist niet eens dat dat kon... Als dit genre je goed ligt zou je het een kans moeten geven imho.
Overigens ben ik in pakweg 2 uurtjes spelen ook 3x gedisconnect ofzo, no biggie.
Gewoon Xbone controller mi bredda. Speel dit sowieso veel liever met een controller dan met kb/m, met uitsluitend PvE heb je nou ook niet meteen een hele sicke aim nodig ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:03 schreef Jimbo het volgende:
[..]
vond je het vliegen niet kut werken dan? Viel hier erg tegen om goed te besturen op de pc.
Zou bijna een ps4 controller in de pc pluggen voor het vliegen en de rest met k+m spelen
filthy casualquote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:40 schreef 2dope het volgende:
[..]
Gewoon Xbone controller mi bredda. Speel dit sowieso veel liever met een controller dan met kb/m, met uitsluitend PvE heb je nou ook niet meteen een hele sicke aim nodig ofzo.
Jij speelt Dark Souls zeker ook met WASDquote:
Nee, die speel ik op de ps4quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:09 schreef 2dope het volgende:
[..]
Jij speelt Dark Souls zeker ook met WASD
Wat is je punt precies?quote:
Daar weten we nog niets over aangezien ditquote:
om Fortnite maar even als voorbeeld te nemenquote:Op woensdag 30 januari 2019 09:52 schreef Fir3fly het volgende:
Altijd genoeg idioten die geld willen neerleggen voor dat soort triviale dingen.
Maar die is gratis. Voor Anthem mag je eerst nog 60 euro aftikken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:55 schreef Jimbo het volgende:
[..]
om Fortnite maar even als voorbeeld te nemen
Waaruit blijkt dat Anthem die 60 euro niet waard is dan?quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:57 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Maar die is gratis. Voor Anthem mag je eerst nog 60 euro aftikken.
Dat was met Destiny toch ook zo? Waarom doen mensen alsof deze onzin nieuw is ?quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:57 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Maar die is gratis. Voor Anthem mag je eerst nog 60 euro aftikken.
sowieso zijn seasonpassen een beetje aan hun einde heb ik het idee. BFV doet dat nu ook niet meer. Goeie ontwikkeling datquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:08 schreef DKUp het volgende:
Anthem krijgt geen betaalde expansions toch?
Dat is aantrekkelijker dan Destiny/Destiny 2.
Bij The Division 2 krijgen mensen met een season pass een week eerder toegang. Het eerste jaar zijn de expansions in ieder geval gratis van The Division 2.
Benieuwd of de gratis uitbreidingen van Anthem en The Division 2 wat gaan worden.
bij destiny sloeg het echt nergens meer op, dat was echt alleen maar betalen heb ik t ideequote:Op woensdag 30 januari 2019 10:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was met Destiny toch ook zo? Waarom doen mensen alsof deze onzin nieuw is ?
37,50 (pc)quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:57 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Maar die is gratis. Voor Anthem mag je eerst nog 60 euro aftikken.
Zorgt er ook direct voor dat ontwikkelaars niet meer aan hun belofte tot support vast zitten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:12 schreef Jimbo het volgende:
[..]
sowieso zijn seasonpassen een beetje aan hun einde heb ik het idee. BFV doet dat nu ook niet meer. Goeie ontwikkeling dat
als toch niemand het speelt... prima tochquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zorgt er ook direct voor dat ontwikkelaars niet meer aan hun belofte tot support vast zitten.
Als de game dan na 3 maanden geen playerbase meer heeft kun je support schrappen zonder de verplichting te hebben nog een jaar support te leveren en nog 2 DLC's uit te brengen
Ja want cosmetics unlocken is idd niet leuk, dus laten we blij zijn dat alleen cosmetics achter een paywall worden gezet.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Klopt en zolang er geen pay2win in zit is er ook weinig mis mee. Laat mensen lekker geld lappen voor een nieuw dansje of cosmetics.
Volgens mij juist wel betaalde expansions maar ze zeggen geen betaalde items maarja je kan dus wel cosmetics kopenquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:08 schreef DKUp het volgende:
Anthem krijgt geen betaalde expansions toch?
Dat is aantrekkelijker dan Destiny/Destiny 2.
Bij The Division 2 krijgen mensen met een season pass een week eerder toegang. Het eerste jaar zijn de expansions in ieder geval gratis van The Division 2.
Benieuwd of de gratis uitbreidingen van Anthem en The Division 2 wat gaan worden.
Er is meerdere malen door devs gezegd dat expansions niet betaald zijn, juist omdat ze de community niet willen splitsen (waarschijnlijk een sneer naar Destiny die dat dus wel deed).quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:10 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Volgens mij juist wel betaalde expansions maar ze zeggen geen betaalde items maarja je kan dus wel cosmetics kopen
We zullen zien. Vertrouwen in EAquote:Op woensdag 30 januari 2019 11:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Er is meerdere malen door devs gezegd dat expansions niet betaald zijn, juist omdat ze de community niet willen splitsen (waarschijnlijk een sneer naar Destiny die dat dus wel deed).
Ziet er wel goed uit.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:03 schreef DKUp het volgende:
Is een oude build. Op de release moet het beter zijn.
Er zijn zat spellen die eruit zien als de gameplay-trailers de laatste jaren juist na Watch Dogs .quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ziet er wel goed uit.
Dat het er niet uit ziet als de trailer: duh . Wie kijkt er dan ook nog naar die trailers?
Kom naar The Dark Side-vlegel!quote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:05 schreef Jimbo het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat de game me alles meevalt, vond de alpha echt één grote 'meh' maar heb nu al veel leuke momenten meegemaakt en t speelt lekker weg
alleen het vliegen met een muis is echt een ramp zeg
Wat ps4? Daar speel ik al doorgaans op . Dat ding maakt overuren door RE2 nuquote:
anthem 2 dan maar?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:08 schreef DKUp het volgende:
Ik wil dit spel gewoon over een jaar speciale op een geile nieuwe krachtige console.
Prima te doen dat spelquote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:14 schreef DKUp het volgende:
[..]
Morgen voor het eerst maar eens Anthem ervaren
Hoe zie je de endgame dan voor je? Iedere maand nieuwe content?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:54 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Prima te doen dat spel
Nu hopen dat niet alles gaat draaien om het eindeloos herhalen van missies (grote kans gezien je alles op 5 levels kan doen) en het kopen van crafting materials
Geen idee, maar gewoon weinig zin in een grindfest.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 13:07 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Hoe zie je de endgame dan voor je? Iedere maand nieuwe content?
Het vrijspelen van cosmetics is anders een fundamenteel onderdeel van de fun in de game. Door dat opeens betaald te maken, vaak tegen absurde prijzen, haal je gewoon een standaard onderdeel van het spel weg. Helemaal bij een online 3rd person shooter waar er "bad ass" uitzien gewoon onderdeel van de pret wat standaard content hoort te zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:48 schreef Ceased2Be het volgende:
Het zijn cosmetics, geen lootboxes.
En het is nog niet final, je hebt geen idee hoe die vertaling van coins naar euro's gaat of hoeveel moeite het kost om coins ingame te verdienen.
Dan kun je wel een beetje gaan trollen met zo'n plaatje, maar het voegt geen fuck toe.
De coins om ze te kopen kun je in-game verdienen. Als je ze sneller wilt kun je er geld tegenaan smijten. En zolang we niet weten hoe snel je coins verdiend of wat de euro prijs is van dat spul is kunnen we ook daar nog niet boos over doen.quote:Op zondag 3 februari 2019 09:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het vrijspelen van cosmetics is anders een fundamenteel onderdeel van de fun in de game. Door dat opeens betaald te maken, vaak tegen absurde prijzen, haal je gewoon een standaard onderdeel van het spel weg. Helemaal bij een online 3rd person shooter waar er "bad ass" uitzien gewoon onderdeel van de pret wat standaard content hoort te zijn.
Merkte in de demo wel dat mn coins erg hard gingen zeg. Voor ik het wist waren ze opquote:Op zondag 3 februari 2019 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De coins om ze te kopen kun je in-game verdienen. Als je ze sneller wilt kun je er geld tegenaan smijten. En zolang we niet weten hoe snel je coins verdiend of wat de euro prijs is van dat spul is kunnen we ook daar nog niet boos over doen.
De grind zal real zijn, denk je dat ze die shit gaan weggeven ofzoquote:Op zondag 3 februari 2019 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De coins om ze te kopen kun je in-game verdienen. Als je ze sneller wilt kun je er geld tegenaan smijten. En zolang we niet weten hoe snel je coins verdiend of wat de euro prijs is van dat spul is kunnen we ook daar nog niet boos over doen.
quote:Op zondag 3 februari 2019 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De coins om ze te kopen kun je in-game verdienen. Als je ze sneller wilt kun je er geld tegenaan smijten. En zolang we niet weten hoe snel je coins verdiend of wat de euro prijs is van dat spul is kunnen we ook daar nog niet boos over doen.
Die 20 dollar had een of andere YouTuber uit z'n duim gezogen. En die cosmetic prijzen zijn nog nooit final geweest in een demo.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De grind zal real zijn, denk je dat ze die shit gaan weggeven ofzo
en die 40.000 coins was een leuk probeersel van ze, 20 euro per cosmetic set
Komop man het is EA
25 in de demo. Er is nog niets over te zeggen.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
De grind zal real zijn, denk je dat ze die shit gaan weggeven ofzo
en die 40.000 coins was een leuk probeersel van ze, 20 euro per cosmetic set
Komop man het is EA
Zet je vaseline maar vast klaar.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:36 schreef Ceased2Be het volgende:
Tuurlijk gaat het een grind worden om coins te verzamelen voor cosmetics anders is er geen incetive om echt geld te besteden om die coins te kopen (en daarmee de cosmetics) daarmee gaan ze echt niets anders doen dan welke andere game ook waar je dat soort shit aan kunt schaffen.
En ja alles boven de 3 of 5 dollar is teveel daar is iedereen het ook over eens. Maar EA is de duivel en iemand heeft geroepen dat cosmetics 20 dollar gaan kosten en het is EA dus het moet wel waar zijn.
Laten we eerst eens kijken wat het definitief gaat kosten voordat we boos gaan lopen doen dat het te duur is? Tot die tijd zijn de prijzen in de demo placeholders, simpeler dan dat is het niet.
Ea kennende, en ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, kun je 500 uur grinden voor een unieke skin of je kunt er eentje kopen voor 20 euro. Dat is natuurlijk niet iets in game kunnen verdienen. Ea heeft nou niet echt een goed track record op dit gebied.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De coins om ze te kopen kun je in-game verdienen. Als je ze sneller wilt kun je er geld tegenaan smijten. En zolang we niet weten hoe snel je coins verdiend of wat de euro prijs is van dat spul is kunnen we ook daar nog niet boos over doen.
Als ze te duur zijn koop je ze dus niet, en dan mis je een essentieel onderdeel van de fun. 10 jaar geleden was het vrijspelen van nieuwe kostuums gewoon onderdeel van de game, ipv iets wat je er bij moet kopen of absurd lang voor moet grinden. Het is nou niet zo dat ze de game gratis weggeven of zo.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die 20 dollar had een of andere YouTuber uit z'n duim gezogen. En die cosmetic prijzen zijn nog nooit final geweest in een demo.
Als ze te duur zijn koop ik/je ze niet. Zo moeilijk is het allemaal niet. Al dat clickbaiterige gejank voegt echt niets toe.
Essentieel? Het heeft 0 impact op de gameplay en is alleen maar voor je e-penis.quote:Op zondag 3 februari 2019 18:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als ze te duur zijn koop je ze dus niet, en dan mis je een essentieel onderdeel van de fun. 10 jaar geleden was het vrijspelen van nieuwe kostuums gewoon onderdeel van de game, ipv iets wat je er bij moet kopen of absurd lang voor moet grinden. Het is nou niet zo dat ze de game gratis weggeven of zo.
Als het een te grote grind wordt krijg je dezelfde backlash weer als bij star wars battlefront... En dan wordt shit aangepast.quote:Op zondag 3 februari 2019 18:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ea kennende, en ik weet dat ik op de zaken vooruit loop, kun je 500 uur grinden voor een unieke skin of je kunt er eentje kopen voor 20 euro. Dat is natuurlijk niet iets in game kunnen verdienen. Ea heeft nou niet echt een goed track record op dit gebied.
Het vrijspelen van nieuwe cosmetische items en kostuums is inderdaad een essentieel onderdeel van de gameplay. Dat was het alvoordat online games uberhaupt uitgevonden waren.quote:Op zondag 3 februari 2019 18:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Essentieel? Het heeft 0 impact op de gameplay en is alleen maar voor je e-penis.
Dat het aangepast gaat worden is uiteraard ook giswerk. Maar dat ontgaat je waarschijnlijk.quote:Op zondag 3 februari 2019 18:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als het een te grote grind wordt krijg je dezelfde backlash weer als bij star wars battlefront... En dan wordt shit aangepast.
Ze hebben niets aan cosmetics die niet gekocht worden natuurlijk.
Al dat giswerk blijft prachtig.
Daarom begon ik idd met 'als'quote:Op zondag 3 februari 2019 18:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat het aangepast gaat worden is uiteraard ook giswerk. Maar dat ontgaat je waarschijnlijk.
Moet zeggen dat ik het verschil tussen de PS4/xbox en de pc ook wel flink vind. Op de PC ziet het er gewoon chill uit.quote:Op zondag 3 februari 2019 19:09 schreef Roces18 het volgende:
wat is dit voor halo kloon gedrocht
ziet er overigens niet uit voor een game van 2019
apex legendsquote:Op dinsdag 5 februari 2019 14:24 schreef Lionheaad het volgende:
Heb de demo gespeeld op de Xbox. Vond hem wel aardig.
Co-op matchmaking liep eigenlijk best wel goed. Fun gehalte was ook wel aanwezig.
Vind het ook wel goed dat de moeilijkheid wordt afgestemd op het aantal spelers.
Dit weekend de beta van Division2 spelen. Dan afwegen en keuze maken welke van de 2 ik nu ga kopen.
Hou je van pvp?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 14:24 schreef Lionheaad het volgende:
Heb de demo gespeeld op de Xbox. Vond hem wel aardig.
Co-op matchmaking liep eigenlijk best wel goed. Fun gehalte was ook wel aanwezig.
Vind het ook wel goed dat de moeilijkheid wordt afgestemd op het aantal spelers.
Dit weekend de beta van Division2 spelen. Dan afwegen en keuze maken welke van de 2 ik nu ga kopen.
Dat komt wel overeen met mijn eerste ervaringen 😂quote:
grote kans dat je t al hebt, maar de beta is nu bezig.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat komt wel overeen met mijn eerste ervaringen 😂
En ik speel graag pvp. Dus kans is wel iets groter dat ik voor d2 kies.
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 18:10 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Ik geloof dat ik hier de grootste anthem nerd momenteel ben met een goede 60uur in de game en alles maxed out.
Ik vind het ook een 6je, max een 7tje waard deze game. Er mist gewoon heel veel.
Nu is het vooral grinden tot mn maten het ook zat zijn en dan bij elke update (als t goed is eind maart een behoorlijke grote) weer even spelen.
De day 1 patch notes waren iig niet denderend genoeg om nou te zeggen dat de game op 22feb opeens zo speciaal is.
Matige game. En ik ben iemand die Destiny 1-2 en The Division wel leuk vondquote:Op dinsdag 19 februari 2019 18:43 schreef Lionheaad het volgende:
Speelt iemand Anthem? Eerste (voorlopige) reviews vind ik niet veelbelovend...
Yes als je iets wil weten, vragen staat vrij. Heb er nu flink wat uren in zittenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 18:43 schreef Lionheaad het volgende:
Speelt iemand Anthem? Eerste (voorlopige) reviews vind ik niet veelbelovend...
Missies kan je solo spelen maar is niet altijd handig.. En freeplay moet je met anderen spelenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:43 schreef Lionheaad het volgende:
Vraag: is het ook alleen te spelen? Dus ook de missies zonder coop?
En zo ja, is dat voor een casual speler ook te doen?
Dat vind ik zelf namelijk wel een must. Zover ik heb gelezen en gezien worden alle missies met coop gedaan.
Yes, en dat zelfs op alle moeilijkheidsgraden (je kan je settings op private zetten, dan kan niemand in je game, maar je moet wel online zijn)quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:43 schreef Lionheaad het volgende:
Vraag: is het ook alleen te spelen? Dus ook de missies zonder coop?
En zo ja, is dat voor een casual speler ook te doen?
Dat vind ik zelf namelijk wel een must. Zover ik heb gelezen en gezien worden alle missies met coop gedaan.
Ik heb de demo gespeeld. En ik kon wel samen met iemand de missie spelen.|quote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:43 schreef Lionheaad het volgende:
Vraag: is het ook alleen te spelen? Dus ook de missies zonder coop?
En zo ja, is dat voor een casual speler ook te doen?
Dat vind ik zelf namelijk wel een must. Zover ik heb gelezen en gezien worden alle missies met coop gedaan.
Wat een gejank omdat andere zijn spelletje niet leuk vindenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 19:59 schreef Jimbo het volgende:
Let's make the most downvoted thread I guess; I don't care. Sanity needs to rally its troops of arguments against the hate mob, even if they will continue to just shout nonsense.
[Edit: I mostly talk about Youtube outrage. Reddit is way better in this than youtube, providing constructive criticism; but youtubers and their followers have a stronger influence on the wider undecided audience and thus on the fate of the game. Because people mostly only come here on reddit when they already want to play the game.]
- Content. There is at least 40-60 hours content in the game at launch, with campaign, freeplay, trials, contracts and endgame. Anthem is well worth the 60 dollars, the base game already, anyone who says otherwise didn't even play it (Upper Echelon Gamers only had an Xbox early access, playing only 10 hours for example) or is seriously burnt out on games.
- Anthem has a series-like format, and not "chopped up content". The format was always going to be like an HBO series, so a lot of content is already developed of course, to be shipped every month, for free. You had to pay for the chopped up Destiny 1 DLCs, that was a very different situation! And if you don't like the format and want to burn through 6 strongholds at launch already, then this format is not for you. But strongholds are coming, and story, and much more.
- The story is a true Bioware-style story. It is not as good as a Mass Effect campaign, but characters and conversations are nuanced, fun, and you will enjoy the endgame way more after the campaign, because you do it in a living breathing world. I actually thought I was going to hate running around in Fort Tarsis, but the characters and conversations are good enough that I started to look forward to it in between missions. That is why I strongly recommend playing the campaign solo, it plays like a Bioware rpg, not like the Destiny 2 "story". More on that: https://www.reddit.com/r/(...)y_the_campaign_solo/
- Loading screen issue is bad but blown out of proportion. Bloodborne had 2-3 minute loading screens. This may not be Anthem's fault, but a natural boundary of the console. Anthem is not Fortnite, where you don't have many assets and beautiful graphics to load in. What is true is that there are too many loading screens, and that the tethering is awful, let's hope that will be fixed.
- The tomb quest is actually well placed in the campaign, after an important turn in the story, enabling you to delve deeper into the open world, introducing mechanics and things in the meantime. It is not a chore, because the open world is beautiful and interesting. I can understand that someone doesn't like it, but Yongyea calling it the worst quest he ever played tells a lot about his niche on youtube...
- Cosmetic monetization is fair. Ongoing live service games you have to choose an ongoing monetization model, to pay for ongoing maintenance and development. The options are mostly: 1) entry price + paid DLC; 2) entry price + purchasable cosmetics; 3) free to play + lootboxes (mostly with a throttled progression which makes it hard to earn lootboxes through gameplay, see Apex after level 40). Bioware chose the cosmetics monetization model. The 8 dollar skins provide all the free content coming for years.
- Bioware's responsiveness is extraordinary. Real issues with the game are there of course! But Bioware is not handling Anthem like Bungie handled Destiny and Bethesda handled Fallout 76! Bioware did earn our benefit of the doubt, that they are not partying instead of developing this goddamn game. If you are into this type of games, you know already, that their development is really hard and riddled with problems even after launch; but not always because the developers were "lazy" or "egregious". If you have a cynical grin on your mouth reading this... then hit that downvote button and go watch another 10 minute long youtube video on a nontroversy.
Edit: It is hate that drives most of the "hard passers". The internet creates pockets of mobs here and there, simply because hate can be an enjoyable, addictive feeling. There were times where hate was justifiable and useful, namely against Battlefront 2 lootboxes and maybe against Bethesda lately.
But then this behavior is so enjoyable (it's brain chemistry, it is addictive), that it snowballs into fields where it is not justifiable and it inhibits real and constructive feedback.
I dislike Jason Schreier but he was right in one thing: creating outrage out of every goddamn tiny issue blurs the line and discredits real issues in the end.
I can quadruple down on the fact, that Anthem is awesome with some minor flaws, very well worth the 60 dollars. And yes, almost anyone saying otherwise after playing it for 30+ hours, has an underlying chemical predisposition of malicious intent, complaining just for the kick of it. This mob (spearheaded by youtubers with 500k subs) is big and loud enough that it convinces non-suspecting gamers that Anthem is bad and not worth 60 dollars.
I'm not talking about that 20% who have real negative feedback. I'm talking about all those who actively bend the truth into non-truth, because the joy of bending, tearing and breaking. I am here to make different sounds than barking with hate, because this trash behavior needs counter-measures.
TL;DR
Don't believe all those who can't even enjoy games anymore, so they get hooked by rage, cause it feels good at least. They are happy to jump on the smallest nontroversy to blow it out of proportion. Most of the haters probably haven't even played it, or not more than 10 hours. Because otherwise the awesomeness easily overwhelms the issues, and the game creates a state of "hopeful criticism", and not a state of "hard pass cynicism".
Anthem lap tekst/review met een positieve inslag van reddit
Ik denk dat jij dit een prima game zou vinden, want ik ken je, ntb enzoquote:Op woensdag 20 februari 2019 11:19 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb de demo gespeeld. En ik kon wel samen met iemand de missie spelen.|
Eerste keer werden we gematched met 2 andere, maar je kan het zo instellen dat je niemand erbij wilt hebben. Hoe weet ik niet, want ik speelde met iemand anders.
Ik speel sowieso altijd met een groepje van 4. Dus het maakt mij niet zo heel veel uit.
Ik twijfel nog enorm over de game Als ik hem koop, dan pas eind maart. Dan ben ik terug in NL. Hier is alles vertaald in het spaans
Ik heb wel Destiny 1 en 2 gespeeld. En heb me prima vermaakt. Met 1 meer dan met 2.
die is gratis zie ik. Gelijk even downloadenquote:Op woensdag 20 februari 2019 17:09 schreef leeroy het volgende:
Ik wilde deze game oprecht graag halen, maar toen kwam Apex Legends. Wat oprecht een hele toffe game is met vrienden. Mijn vrienden met wie ik zou gaan spelen hebben nu allemaal de aankoop uitgesteld en ik ben echt blij dat ik dat ook gedaan heb na het lezen van al die kut reviews 😂
ik denk dat het met vrienden wel leuker is om te spelen.quote:
sowieso dit.quote:Op zondag 24 februari 2019 16:51 schreef 7nightwing7 het volgende:
Ondanks alles, vermaak ik me er prima mee
Na die smoes dat bloodborne 2-3 minuten loading screens had, afgehaakt. Wat een bullshit.quote:Op woensdag 20 februari 2019 13:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat een gejank omdat andere zijn spelletje niet leuk vinden
Voor een euro ofzo haal je een bluetooth adapter op aliexpress, dan kan je met DS4win gewoon je ps4 controller op de PC aansluiten , zo vloog ik in het begin ook, maar nu ben ik aan de muis gewendquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:27 schreef Black-Hole het volgende:
Zelf nu al twee dagen gespeeld via Origin Access om eens te kijken of het was is gezien de vele (slechte) reviews maar ook wel weer positieve geluiden.
Spel hem nu op de PC maar moet heel erg wennen aan de controls, ben een PS4 controler gewend en volgens mij speelt Anthem veel lekkerder op een console / met een controler.
De gameplay vind ik wel erg leuk maar de hele UI is erg verwarrend en slecht uitgedacht. Het spel voelt voor mij niet logisch qua opzet en het vele (korte) laden maakt het er niet beter op.
Het is echt te vroeg uitgekomen wat mij betreft maar ik zie wel absoluut potentie. Ik wil hem over een aantal maanden wel voor de PS4 halen als er wat patches geweest zijn, meer content is en de prijs ook lager is.
? Misschien moet je het even spelenquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:27 schreef MMaRsu het volgende:
Maar de masterworks en legendary's zijn bijna niet te onderscheiden van de normale guns
Dat is relatief aan de gebruiker zijn meningquote:
PC is tijdelijk, morgen heb ik de PS4 weer tot mijn beschikkingquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:04 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Voor een euro ofzo haal je een bluetooth adapter op aliexpress, dan kan je met DS4win gewoon je ps4 controller op de PC aansluiten , zo vloog ik in het begin ook, maar nu ben ik aan de muis gewend
quote:The tethering timer for missions has been increased. Players should now have more time to catch up to their Squad before seeing a countdown timer.
The Swarm Tyrant encounter in the Tyrant Mine Stronghold can no longer be reset by the entire Squad exiting to the main menu and rejoining the session in progress.
Players are no longer able to reopen chests that had already been looted in Strongholds.
In addition to the above updates we have deployed the following hot fixes:
Items will no longer have inscriptions on them that are not appropriate for that specific item. NOTE: This only applies to items obtained after the patch. Items obtained prior to the patch will still have the same inscriptions they had before.
Masterwork crafting costs have been reduced from 25 -> 15 Masterwork Embers. The amount of plants, metal and parts required for crafting a Masterwork item have also been reduced.
Ik speel het nog elke dag, maar hoop wel dat ze binnenkort écht een grote patch erdoor gooienquote:Op woensdag 20 maart 2019 17:39 schreef MrDrako het volgende:
Stil hier, ik had ook 10 uur demo via origin access en heb het spel toch gekocht, met de belofte van uitbreidingen en het best leuke verhaal, en de erg goed functionerende matchmaking heb ik er al best wat uren lol aan beleefd. Alleen de customization is ietwat matig, de extra parts/skins etc zijn vrij duur, ingame currency betekend veel grinden, en ik ga echt geen extra euros meer in het spel spelen voor een kleurtje of een minimaal gewijzigde armor.
PC hierquote:Op woensdag 20 maart 2019 18:37 schreef endechaos het volgende:
Er zou deze maand toch een update komen met nieuwe content? Ik speel het bijna dagelijks even en vermaak me echt super met dit spel. Beetje verstand op nul en snelle actie hou ik wel van. Vanavond ga ik online weer. Als je behoefte heb om coop te spelen voeg me gerust toe op ps4. Endechaos heet ik ook daar. Ik zie het wel!
Dit. Gisteren in geruild. Endgame en de huidige content is gewoon veel te karig. Bioware die niet reageert op de klachten op de reddit forums terwijl ze dat eerst wel deden. Jammer.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:51 schreef Syd het volgende:
De lol is er af. In begin was ik zeer enthousiast en hen zeker flink wat uren fun in gehad.
Maar na de endgame is de lol eraf en niks leuks te doen allemaal eentonig zelfde contracts en stronghold.
Wat is er met die gozer gebeurt die dat pak had gejat?
Kortom waar ik zeer tevreden in het begin over was zo teleurgesteld ben ik nu. Gelukkig via G2A gekocht scheelt weer 20euro.
quote:NEW FEATURES
Legendary Missions: Allows you to replay critical path missions again with a much higher difficulty level. One mission will be available per day that has no limit on the number of times it can be completed. These missions offer a new challenge and require team coordination to achieve victory!
Elysian Caches: Earn Elysian Keys by completing daily challenges. These keys can be used on Elysian Caches, which appear at the end of each Stronghold after the boss is defeated to unlock vanity and crafting materials. Opening an Elysian Cache creates loot for each member of the Expedition. There are 67 unique vanity unlocks available, including vinyls, victory poses, emotes and arrivals. You will never get a duplicate vanity item! This is our first version of the ruleset for Elysian Caches in the game and we'll look forward to your feedback and the data we gather from your play.
Loot Changes:
Chests now have a chance to drop additional items and crafting materials in Strongholds, Freeplay and Missions.
Apex creatures now have a chance to drop additional loot, similar to the change made to chests. (Apex creatures include: Ursix, Titans, Furies and Escari/Luminaries)
On GM1 difficulty and higher, Stronghold bosses will now drop more loot with a chance at additional masterwork and legendary items.
Nvidia Highlights:
Added support for Nvidia Highlights to capture screenshots and game clips automatically:
Visiting and viewing overlooks
Defeating certain large creatures.
Performing multi-kills
Defeating legendary creatures
Discovering the Tombs of the Legionnaires
Performing combos
When the player is downed by enemies.
Defeating bosses
PC Settings:
Added Field of View sliders for various cameras in-game:
Ground FOV: Adjusts the field of view of the camera during on foot gameplay.
Zoomed FOV: Adjusts the field of view of the camera while your weapon is zoomed.
Flight FOV: Adjusts the field of view of the camera during flight.
Swim FOV: Adjusts the field of view of the camera while underwater.
Pilot FOV: Adjusts the field of view of the camera when out of your javelin.
AFK Timer:
Reduced the AFK auto-kick timer from 10 minutes to 5 minutes.
Nvidia DLSS Support:
Support for Deep Learning Super-Sampling is now available on Nvidia RTX-based video cards.
Performance:
Improved performance on gameplay effects that were updating or running often to reduce performance strain.
Example effects include things like:
UI
Weather
Time of Day
Level Art with Animated Props
The Forge:
The Forge can now be accessed via the main menu while you’re in Ft. Tarsis or the Launch Bay.
There is no longer a loading screen when entering the Forge.
BUGS & ISSUES (FIXES)
Freeplay:
Fixed an issue where a second pilot could enter the Tombs of the Legionnaires quest before acquiring the quest.
Fixed an issue where performance could potentially drop in rescue sentinel world events with outlaws.
Strongholds:
Heart of Rage: Fixed party gather that was sending players back to the previous arena.
Heart of Rage: Fixes to fog walls blocking access to enemies.
Heart of Rage: Removed fog walls that could prevent the player from progressing.
Heart of Rage: Fixed issue where late joining players would spawn in lava and in a downed state.
Temple of the Scar: Fixed issues with fog walls could prevent the player from progressing.
Tyrant Mine: Door leading underground opens when first player arrives now instead of waiting for all players to arrive.
Tyrant Mine: Fixed an exploit where you could double loot from the Swarm Tyrant.
General: Fixed an issue where strongholds were disappearing from the map, so they could not be selected.
Missions:
Finding Old Friends: Fixed waypoint markers if player proceeds without collecting the relics.
Imposter: Removed fog wall where players can get trapped.
See in the Dark: Fixed performance on Xbox One X when getting close to the echo lock.
Matthias mission: Fixed pathfinding for Elementals that could get stuck behind a chest.
Fixed issue with cinematic freezing during the third Dax mission.
What Freelancers Do: Fixed ammo depots popping into the world.
Clarified objective text on how players can collect Corium.
Incursion: fixed a number of voice over issues.
Fixed a number of loot exploits in Matthias Legendary Contracts.
General:
Respawn timer no longer resets after a revive attempt by another player is interrupted.
Fort Tarsis: Fixed an issue where the camera went under the terrain when getting a legendary contract from Matthias.
Fort Tarsis: Fixed an issue where Commander Vule could appear in two locations at once.
Fort Tarsis: Reduced the length of time NPCs glance away from player during conversations to stay more focused on the player.
Low health warning now correctly states "Low Armor"
Fixed grammatical issue in The Legion of Dawn library entry.
The First Cypher journal entry has been moved to the Cyphers section.
Audio: Cancelled audio when the player cancels out of launching an expedition.
Gear/Abilities:
Fixed text for several Masterwork items that caused incorrect % values for ultimate charge, the functionality has not changed :
Ranger Frag Grenade (Last Argument)
Interceptor Venom Spray (Viper’s Bite)
Fixed text in the Forge where statistic bars for gear was showing as “Status” when it should say “Effect”:
Acid Effect
Ice Effect
Fire Effect
Electric Effect
Fixed an issue where the Spark beam visual effect would not be present when turning away from the player using it.
Fixed Masterwork Gear so that they now progress the Uncommon, Rare and Epic challenges of that Gear.
Javelin Components:
The Mark of Ruin and Amulet of Winter Storm Masterwork components should now correctly be applying their respective bonuses, have their corrected text and icons, and should be functional.
Fixed an issue with the Mark of Clarity Storm component showing a 0 sec cooldown, now correctly shows 1 second.
Fixed text for Interceptor Double-Edged Inscription component to be more clear on effects:
“Increases all damage dealt by X% of base and reduces damage resistance by X%.”
Fixed text for several Masterwork items that caused incorrect % values for ultimate charge, the functionality has not changed :
Badge of Devastation (Masterwork Ranger Component)
Emblem of Destruction (Masterwork Colossus Component)
Fixed an issue where the Ablative Shielding (Masterwork Colossus Component) was not correctly granting the additional armor and shields noted in the text. This is updated on the player stats, but may not be resolved for the UI stat bars for the component.
Weapons:
Fixed statistic bar for weapons in Forge UI where “Magazine Size” was incorrectly labeled “Clip Size”.
Fixed an error where the Thunderbolt of Yvenia’s lightning damage wasn’t scaling correctly for the Storm javelin.
Fixed text for Artinia’s Gambit (Masterwork Relentless LMG) to be more informative of effect:
Upgraded Relentless: Best balanced gun in this class. Detonates a combo explosion on primed targets in the area upon reloading
Javelins:
Adjusted an error with secondary player damage scaling (combos, status effects, ultimates, melee) where unequipped item slots were not identified correctly for damage scaling.
Fixed an issue where ultimate charge (20 charge) wasn’t correctly being awarded to players when reviving a downed teammate.
Fixed an issue where “Weakpoint Hit” triggers were unintentionally counted when hitting enemy shields.
Fixed an issue where the amount of armor segments displayed on the player HUD was incorrect when compared to their actual armor values. This is only the UI half of the reported “health bug” problem.
Fixed an issue where players could load into an expedition without having all of their inscription bonuses properly loaded. This would result in various problems (less shields, health, max ammo, etc) on the Javelin. We believe this should resolve the non-UI aspect of the reported “health bug” problem as this should now correctly load javelin health/shields.
Fixed a problem where a player could be more easily killed through shields and armor when first entering the game for the first time on a new client build.
Fixed an issue where swapping weapons at the start of the Storm Ultimate would give you a full heal without using the Ultimate charge.
Creatures:
Fixed an issue where the lightning effect and abilities would leave a shader effect on the Korox creature unintentionally.
Fixed an issue where defeated creatures would sometimes go back into idle ragdoll positions unintentionally.
Additional reduction and tuning to health of The Monitor boss fight in the Heart of Rage stronghold
Inscriptions:
Corrected several inscriptions where the magazine size was referred to as “clip”. Fixed to say “magazine” or “mag” (e.g. +X% Weap Mag Size”).
The hip fire inscription bonus will no longer be applied to Sniper Rifles.
The “Support +X% Luck” inscription has had its text changed to “+X% Luck”.
The Weapon Reload stat inscription was not correctly applying to player weapons and has been corrected
Fixed text on Blast Damage inscription so that it no longer includes “Weap” in the text to more clearly convey that it applies to all blast damage not just to weapons.
The text for Shield Refresh and Shield Delay inscriptions were incorrectly swapped on items and have been corrected. These inscriptions will now reflect the intended effect:
Shield Delay: Increases the speed at which your shield recharges
Shield Refresh: Reduces the time between when your shield breaks and when it starts regenerating
The “+X% Pistol Ammo” inscription has been updated and now specifically references the Heavy Pistol “+X% Hvy Pistol Ammo”.
Other:
Fixed a number of issues that could cause the game to crash
Players can now “Junk” items much faster in their vault.
Daily/Weekly/Monthly interaction points now directly link the player to the Cortex entry
Fixed a number of issues that would cause players to be unable to interact with objects or players.
Match consumables now sort by rarity then alphabetically
Quickplay instances will no longer be allowed to spawn into missions older than 15 minutes.
Fixed an issue where a small number of players could not craft items and would continue to receive Common (white) and Uncommon (green) drops after hitting level 30.
OTHER FEATURES:
Masterwork Changes:
Doubled the rate at which Masterwork gear with multiple charges regain charges:
Ranger - Venom Darts (Tactical Onslaught)
Colossus - Rail Gun (Garred's Hammer)
Interceptor - Cluster Mine (Bitter Harvest)
Storm - Ice Storm (Winter’s Wrath)
Storm - Ball Lightning (Seal of the Open Mind)
Fixed several exploits related to Masterwork and Legendary drops that were allowing unintended drop-rates when player was downed.
Added a new audio effect for when a Masterwork / Legendary item drops in-game.
COLOSSUS
Colossus Components:
Ablative Shielding:
Increased buff to 40% for 10 seconds (was 20% for 5 seconds).
Grand Entrance:
Improved ability to reliably trigger on heavy impacts and air melee slams.
Reinforced Hull:
Increased buff to 33% (was 20%) and removed cooldown.
Shock Treatment:
Was: Hitting enemies with Ordnance Launcher abilities temporarily lowers thruster-heat buildup by 30% for 5 seconds.
Now: Taking damage increases all damage by 8% for 10 seconds, stacking to 10.
Stalwart’s Badge:
Was: On shield break increases all ability damage by 40% for 5 seconds.
Now: When hit with a status effect, increase all gear damage by 40% for 10 seconds.
Synchronized Frame:
Changed to hitting an enemy from defeating an enemy.
Colossus Gear:
Fist of the Crucible:
Was: Victor's Advantage: Defeating an enemy increases Flamethrower damage by 30% for 10s seconds, stacking to 5.
Now: Striker's Advantage: Hitting an enemy increases Flamethrower damage by 12% for 10 seconds, stacking to 10.
Best Defense:
Increased base damage by 25%.
Black Powder:
Increased base damage by 25% cooldown reduced to 1 second (was 4 seconds).
Solvent Green:
Increased base damage by 40%.
Titan’s Hail:
Was: Upgraded Burst Mortar: Special shells burst across wide area. Burst Mortar can now trigger explosive combos.
Now: Upgraded Burst Mortar: Special shells burst across wide area. Creates a large physical explosion for each enemy hit.
INTERCEPTOR
Interceptor Components:
Survival Algorithm:
Increased to 40% for 10 seconds (from 20% for 10 seconds).
Talisman of Power:
Increased to 60% for 10 seconds (from 50% for 5 seconds).
Conductive Lattice:
Was: Performing a small melee hit-streak (3) detonates an electric explosion.
Now: Melee hits detonate an electric explosion, can occur once every 2 seconds.
Vengeance Matrix:
Was: All damage is increased by 25% for 5 seconds when suit health declines.
Now: On low armor, damage taken is reduced by 50% for 10 seconds.
Way of Salvage:
Increased to 40% for 10 seconds (from 40% for 5 seconds).
Way of the Swift:
Increased to 60% for 10 seconds (from 50% for 5 seconds).
Way of the Bold:
Increased to 40% armor restored (from 20%).
Way of Integration:
Increase to 30% for 10 seconds (from 30% for 5 seconds)
Interceptor Gear:
Cariff’s Talon:
Increased base kick damage by 200%, removed cooldown, increased to 50% armor restored.
Raneri’s Charge:
Increased base damage by 25%, removed cooldown.
Serpent’s Veil:
Increased base damage by 35%, changed to trigger on melee hit (from on melee kills).
Shadow Claw:
Was: Wraith Strike instantly recharges with a small kill-streak (2).
Now: Launches two wraith projections that seek enemies.
Absolute Zero:
Removed requirement of being above target, increased explosions damage.
RANGER
Ranger Components
Tactical Advantage
Was: Increase engine heat threshold (max stamina) by 35%. Weak point hits lower thruster-heat buildup by 10% for 5 seconds
Now: Increase engine heat threshold (max stamina) by 50%. Weak point hits lower thruster-heat buildup by 80% for 10 seconds
Badge of Devastation
Was: Increases assault launcher by 15%. Performing a large hit-streak (10) will instantly add 1% Ultimate charge.
Now: Increases assault launcher by 30%.Performing a large hit-streak (10) will instantly add 3% Ultimate charge.
Victor’s Resolve
Was: Increases blast damage by 50% and decreases impact damage by 20%. Performing a small multi kill (3) instantly restores 25% armor.
Now: Increases blast damage by 50% and decreases impact damage by 20%. Performing a small multi hit (2) instantly restores 25% armor
Second Wind (was Defensive Bulwark)
Was: Increases all gun damage by 25%. On low health, increases gun damage by 25% for 10 seconds.
Now: Increases all gun damage by 25%. On low health, increases gun damage by 60% for 10 seconds.
Elemental Ops
Was: Increases fire damage and max heat capacity by 20%, and fire resistance by 20%. Increases elemental effects applied to enemies by 20%.
Now: Increases fire damage and max heat capacity by 50%, and fire resistance by 50%. On a hit streak (5), applies acid to the target.
Combined Arms
Was: Increases grenade damage by 5%. Defeating an enemy with assault launcher gear increases grenade gear damage by 60% for 5 seconds.
Now: Increases grenade damage by 30%. Hitting an enemy with assault launcher gear increases grenade gear damage by 60% for 10 seconds.
Airborne Advantage
Was: Increases impact damage by 35% and decreases blast damage by 35%. Hovering increases all resistances by 10%.
Now: Increases impact damage by 50% and decreases blast damage by 20%. Hovering increases all resistances by 25%.
Tip of the Spear
Was: Increases combo damage by 50%. Performing a combo restores 40% armor to nearby allies.
Now: Increases combo damage by 60%. Performing a combo restores 40% armor to nearby allies.
General’s Favor
Was: Increases Assault Launcher recharge by 35%. Defeating an enemy with melee increases grenade damage by 50% for 10 seconds.
Now: Increases Grenade recharge by 40%. Hitting an enemy with melee increases grenade damage by 45% for 10 seconds.
Vanguard’s Badge
Was: Increases melee damage by 30% and electric effects by 30%. Performing a melee kill restores 20% shields.
Now: Increases melee damage by 40% and electric effects by 40%. Performing a melee hit restores 40% shields.
Ranger Gear
Argo’s Mace:
Increased base damage by 25%
Avenger’s Boon:
Increased melee damage by 210% for 20s (was 110% for 20s)
Cold Blooded:
Changed to On Hit increase melee damage by 235% for 10s (was 135% for 10s when freezing enemies).
Ember’s Lance:
Increased explosion damage.
Explosive Blaze:
Changed to On Hit and removed cooldown (was on igniting enemies).
Grand Opening:
Was: Upgraded Seeker Grenade: Splits into seeking submunitions. Ambusher's Fury: Defeating enemies from above grants 75% increased weapon damage for 20 seconds.
Now: Upgraded Seeker Grenade: Splits into seeking submunitions. Striker's Fury: Hitting enemies grants 60% increased weapon damage for 20 seconds.
Recurring Vengeance:
Was: Upgraded Seeking Missile - Combo Effect: Impact. After defeating an enemy, regain 100% charge, can occur once every 7.5 seconds.
Now: Upgraded Seeking Missile - Combo Effect: Impact. Detonating a combo grants 100% charge.
The Gambit:
Increased damaged of ice explosions
STORM
Storm Components
Amulet of Winter:
Increased to 30% damage for 20 seconds (was 20% for 20 seconds).
Mark of Clarity:
Increased to 40% armor restored with no cooldown (was 20% with 10 second cooldown).
Mark of Ruin
Was: Increases fire damage and fire effect. While blast seal recharges, focus seal damage increases by 40% for 20 seconds.
Now: Increases fire damage and fire effect. After applying a status effect, increases fire damage by 50% for 10 seconds.
Mark of Wrath:
Was: Increases gear damage and lowers gear recharge rate. While focus seal recharges, blast seal damage increases by 50% for 5 seconds.
Now: Increases gear damage and lowers gear recharge rate. Detonating a combo causes large electrical explosions.
Token of Daring
Was: Increases elemental damage and decreases physical damage. A shield break increases seal damage by 20% for 20 seconds.
Now: Increases elemental damage and decreases physical damage. On shield break, instantly recharge all gear.
Token of the Master:
Increased to 60% for 10 seconds (was 60% for 5 seconds).
Token of the Pupil
Increased to 60% for 10 seconds (was 60% for 5 seconds).
Tome of Precision
Was: Increases electric damage and electric effect. Sniper rifle weak point kills increase electric damage by 60% for 5 seconds.
Now: Increases electric damage and electric effect. Defeating an enemy increases elemental damage by 40% for 10 seconds.
Vanguard’s Token
Increased to 40% for 10 seconds (was 10% for 20 seconds).
Storm Gear
Hailstorm’s Renewal
Removed requirement of being above target, increased base damage by 25%.
Seal of the Open Mind
Removed requirement of being above target, now permanently has 2 charges.
Venomous Blaze
Increased base damage by 50%. Changed from every 3rd hit to every 3rd consecutive hit.
Winter’s Wrath
Increased base number of charges and recharge rate.
Ten Thousand Suns
Was: Upgraded Burning Orb - Combo Effect: Chain. Striker's Wrath: After hitting an enemy, gain 5% increased damage for 5 seconds stacking to 20.
Now: Upgraded Burning Orb - Combo Effect: Chain. Striker's Wrath: After hitting an enemy, gain 10% increased damage for 10 seconds stacking to 10.
Black Ice
Changed to hitting an enemy freezes nearby creatures (was defeating an enemy). Note: Must sustain the beam on a single creature for the duration of the ability.
Inscriptions:
As part of our effort to improve inscription ease of use all inscription values now have the +/- value at the beginning of the state line rather than after any text. For example:
“Supply +X% Drop Rate” will now read as “+X% Supply Drop Rate”.
This has been applied to all inscriptions.
Components:
Ranger Basic Components:
Crossed Arms Basic Ranger component now increases blast damage by 35% and reduces impact damage by 15% (from 50% and 20%)
Thermal Regulator Basic Ranger component now increases fire damage and max heat capacity by 25% (was 20%).
Grenade Augment Basic Ranger component now increases grenade damage by 15% (was 5%).
Convergence Core Basic Ranger component now reduces blast damage by 15% (was 35%).
Grenadier Inscription Basic Ranger component now correctly reduces cooldown of Ranger Grenades and text is updated to reflect this.
Grenadier Inscription Basic Ranger component was reduced from 35% cooldown reduction to 30% cooldown reduction.
Universal Components:
The Special Arms Ammo component now only affects heavy pistols and grenade launchers.
The Machine Pistol Ammo component now also affect autocannons and the name has been changed to Rapid Arms.
Previously added Universal Components with patch 1.0.3:
Symbiotic Surge: Increases javelin armor by a large amount. Increases all damage by 50% for 10 seconds when picking up a repair pack.
Softened Blows: Increases javelin shields by a large amount. Increases damage resistance by 75% for 5 seconds when shields run out.
Thermal Cooling: Increases the javelin's heat capacity to allow the javelin to fly more effectively. Reduces time you stay overheated significantly.
Rejuvenating Ammo: Increases reserve ammo for all equipped guns. Replenishes armor by 20% when picking up an ammo pack.
Emergency Power: An inscribed component that augments javelin Ultimate gear and increases damage. Ultimate meter refills instantly when armor is critically damaged. Can occur once every 120 seconds.
Added Brand New Universal Masterwork Components with patch 1.0.4:
***(***NOTE: These unique MW Components only drop in Grandmaster 1, 2 & 3 difficulty levels)
Bloodlust: An inscribed component that increases melee weapon damage. Increases melee damage by 75% for 10 seconds when killing an enemy by using melee.
Acid Slugs: Adds specialized storage for enhanced shotgun ammunition and increases damage. Hitting (7) shotgun shots in a single burst applies acid on the target.
Giant Slayer: Adds specialized storage for enhanced marksman rifle ammunition and increases damage. Increases weak point damage by 50% after a consecutive Marksman Rifle hit streak (5).
Focused Freeze: Adds specialized storage for enhanced Light Machine Gun ammunition and increases damage. On a consecutive LMG hit-streak (10), shots freeze the target.
Feedback Loop: Adds specialized storage for enhanced assault rifle ammunition and increases damage. Increases damage resistance by 50% for 10 seconds when firing the last shot in an assault rifle magazine.
Gear:
Updated Interceptor Wraith Strike gear text to match new functionality: “Interceptor projects a ghost of itself that can warp up to X targets. Active Auras apply to all targets struck.”
Weapons:
Reduced the weapon reload times by speeding up the reload animations for the Colossus Heavy Weapons (Autocannons and Grenade Launchers).
Javelins:
Interceptor Melee can now execute multiple melee attacks with a single held input.
Interceptor can now detonate combos even if they have an aura currently active. This allows the Interceptor to detonate the combo to do extra combo damage without having to wait for the aura to expire. In addition, detonating a combo will refresh the duration of the currently active aura (regardless of the primer that is detonated on the creature). For example, if you have an Ice Aura active and you detonate a creature primed with Acid it will refresh the duration of your Ice Aura.
Increased the max stamina (thruster) meter for all Javelins by 20%.
Reduced the base overheat duration for all Javelins by 20%.
Fire Status effect on players no longer instantly overheats the Javelin but instead starts to quickly build up until overheating.
Added new audio for thrusters failing to ignite when frozen by an enemy creature .
Improved audio notification for when Javelin ultimate ability is ready.
Added the ability to enter hover underwater.
Dat ze niet meer reageren in die shitstorm daar snap ik wel, de communitymanager is daarvoor.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:21 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Dit. Gisteren in geruild. Endgame en de huidige content is gewoon veel te karig. Bioware die niet reageert op de klachten op de reddit forums terwijl ze dat eerst wel deden. Jammer.
Zinkend schipquote:Op woensdag 27 maart 2019 08:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat ze niet meer reageren in die shitstorm daar snap ik wel, de communitymanager is daarvoor.
Die livestreams van ze pakken ze wel nog e.e.a. mee.
Gisteren even gespeeld met 1.04 die Elysian chests klonken interessant maar van de 4 die ik er had waren er 3 crafting mats. Als ik 60 items moet vinden in 40 dagen tijd moet dit niet de ratio zijn
Durf ik nog niet te zeggen, de playerbase op de xbox is er iig nog. altijd wel volle parties ongeacht tijdstip van de dag maar ze zullen toch echt even flink aan de bak moeten om een hele hoop basic shit recht te trekken.quote:
man man man man je moest eens wetenquote:Op woensdag 27 maart 2019 08:30 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Niet zo best als ik de reacties op reddit lees die nieuwe update.
Lijkt er sterk op dat ze QA/testing maar een beetje afraffelen om die patches maar zsm uit te brengen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:10 schreef Jimbo het volgende:
[..]
man man man man je moest eens weten
Zo jammer dit weer.
Vooral jammer dat ze dit doen, de mensen die nog doorspeelde ondanks al het gezeik lopen nu inmiddels ook wegquote:Op woensdag 27 maart 2019 11:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Lijkt er sterk op dat ze QA/testing maar een beetje afraffelen om die patches maar zsm uit te brengen.
Ik klok net 50 uur aan, heb vele malen minder tijd tegenwoordig om te gamen en pak een paar uurtjes per week zo mee. 300+ uur zou ik al nergens meer over klagenquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Vooral jammer dat ze dit doen, de mensen die nog doorspeelde ondanks al het gezeik lopen nu inmiddels ook weg
Ik heb er nu 300+ uur inzitten, en ik ben het ook wel zat eigenlijk (mag ik nog niet klagen a ~3eur per uur (heb een jaar abo premier genomen ervoor).. Maar ik kijk wel weer als er weer content is, dat gegrind voor niets en het aantal bugs ben ik nu ook wel zat
Reken eens opnieuwquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Vooral jammer dat ze dit doen, de mensen die nog doorspeelde ondanks al het gezeik lopen nu inmiddels ook weg
Ik heb er nu 300+ uur inzitten, en ik ben het ook wel zat eigenlijk (mag ik nog niet klagen a ~3eur per uur (heb een jaar abo premier genomen ervoor).. Maar ik kijk wel weer als er weer content is, dat gegrind voor niets en het aantal bugs ben ik nu ook wel zat
Shhht Die 30cent per uur was het opscheppen over de ¤/u en klagen meer dan waardquote:
300+ uur in een maand tijd ? Gaat het wel ?quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Vooral jammer dat ze dit doen, de mensen die nog doorspeelde ondanks al het gezeik lopen nu inmiddels ook weg
Ik heb er nu 300+ uur inzitten, en ik ben het ook wel zat eigenlijk (mag ik nog niet klagen a ~3eur per uur (heb een jaar abo premier genomen ervoor).. Maar ik kijk wel weer als er weer content is, dat gegrind voor niets en het aantal bugs ben ik nu ook wel zat
Meer dan een maand, maar ja hoor gaat primaquote:Op woensdag 27 maart 2019 16:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
300+ uur in een maand tijd ? Gaat het wel ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |