Ik vertrouw ook niet bij voorbaat elk onderzoek, maar ik snap heel goed dat de meerderheid inmiddels ook wel begint te dagen dat die simplistische -meer asfalt-retoriek van de VVD de files niet gaan verhelpen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:04 schreef nietzeuren het volgende:
* "NPO zegt groot gedeelte van de Nederlanders is voorstander."
* "Dat blijkt uit een onderzoek van I&O Research(wie is dat?) in opdracht van de Volkskrant."
tuut tuut boing boing, Jetten en Klaver.
Overigens is met dit onderzoek in de hand de halve ochtend op NPO-Radio1 gediscussieerd met diverse mensen en tegenstanders werden ermee om de oren geslagen.
Laat de werkgevers de rekening maar betalen, gewoon bij de reiskostenvergoeding optellen. Die gooien het probleem juist op het bord van de werknemer omdat ze star en lui zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:41 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dichterbij huis werken is wel erg simplistisch. Alsof iedereen zomaar in die positie is. Thuiswerken vind ik wel een goeie, maar dan moet dat wel in te passen zijn in je baan. Bovendien vind ik dat zoiets vanuit de werkgever gestimuleerd moet worden en niet via rekeningrijden. Andere vervoermiddelen kan, maar dan moet het OV er wel op voorbereid zijn. Treinen zitten nu al nokkievol in de spits. Flexibele tijden klinkt als een goed plan, maar is in de praktijk ronduit kut.
Oftewel, dit is een nutteloze enquête geweest.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:03 schreef Knip het volgende:
[..]
De MRB wordt in de eerstkomende jaren niet verhoogd en in enkele daarop volgende jaren iets lager dan volgens de indexering, zodat de invoering (niet de indexering)van het rekeningrijden daarmee wordt gecompenseerd.
Als er een ov systeem is, ja, waarom niet. Alleen zijn die vaak schromelijk afwezig op die mooie snelweg industrieterreinen die NL rijk is.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 17:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Fietsen, treinen, iemand?
Nee, je zult maar kouwe klauwen krijgen. .
Elektrisch rijden / waterstof komt er aan. Ov is aan de overheden. Maak ov goedkoper, comfortabeler en betrouwbaarder.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onzin, mensen hebben nog altijd de keuze:
- Andere vervoersmiddelen
- Flexibelere werktijden afspreken
- Thuis werken
- Dichterbij huis werken
Daar moet een grote omslag in plaats vinden wat mij betreft. Het moet veel normaler worden voor werknemers om op andere tijden te beginnen en op andere tijden te werken.
Mensen lijken wel vastgeroest.
Ik rij 100k per jaar en ben in principe ook voor km heffing. Maar in mijn ogen is die er al in basis van accijns. Dus laat ze alle wegenbelasting en bpm afschaffen en bereken gewoon accijns op brandstof en kwh. Veel makkelijker dan al die rare methodes.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Want er zit buiten de btw geen extra belasting op elektriciteit?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nogmaals: elektrisch rijden = geen accijns
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:07 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Ik rij 100k per jaar en ben in principe ook voor km heffing. Maar in mijn ogen is die er al in basis van accijns. Dus laat ze alle wegenbelasting en bpm afschaffen en bereken gewoon accijns op brandstof en kwh. Veel makkelijker dan al die rare methodes.
En op kWh extra accijns rekenen is natuurlijk niet handig, dan wordt alles duurder, ook je stroom voor het huishouden, ook voor mensen zonder auto.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Benzine-auto: 1 op 15 -> ¤0,78 accijns + ¤0,26 BTW = ¤1,04 / 15 = ¤0,069 per kilometer voor de overheid
Elektrische auto: 1 op 5 -> ¤ 0,13 energiebelasting + ODE + BTW / 5 = ¤0,026 per kilometer voor de overheid.
Ofwel: de overheid loopt per verreden kilometer 4,3 cent mis, ofwel 559 per auto per jaar x 6,48 miljoen benzine-auto's = 3,6 miljard Euro. Dat laten ze echt niet schieten.
En dat is alleen voor benzine-auto's, diesel nog niet meegerekend.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want er zit buiten de btw geen extra belasting op elektriciteit?
De overheid gaat fors geld mislopen met de opkomst van de elektrische auto.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die voor rekeningrijden is, soit..de ervaring leert dat nieuwe stelsels neerkomen op een lastenverzwaring ipv verdeling. Daarnaast zal het met onze overheid vast een inefficiënt kolos van een systeem worden waar privacy ergens op de laatste trede staat.
Km heffing betalen we overigens al.. Maar het zal wel
Wel een (soort van) accijns dus.quote:
Er zit energiebelasting, ODE en BTW op maar dat gaat nooit het gat opvullen van de accijnzen op diesel en benzine. De overheid laat geen miljarden liggen en zal dat op een andere manier gaan incasseren.quote:
Daar ben ik mee eens. Wat mij betreft moet de overheid daar dan ook sterk in investeren. Alleen hoeven we dat niet van de rechtse partijen te verwachten.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Elektrisch rijden / waterstof komt er aan. Ov is aan de overheden. Maak ov goedkoper, comfortabeler en betrouwbaarder.
Daar ben ik mee eens, ik weet niet waaruit jij opmaakt dat ik dat niet zou vindenquote:Beboet de 'managers' maar die nog steeds dagelijks hun personeel willen controleren of ze al dan niet aan het werk zijn. Mensen willen best flexibel werken. Of thuis. Die mogelijkheden zijn er legio voor kantoorpersoneel en ambtenaren.
Maar he, nog steeds die oude 'managers' die willen dat iedereen om 9.00 binnen is.
Kunnen werknemers niet veel aan doen he.
Natuurlijk ga ik niet iedere 2 a 3 jaar verhuizen voor een baan. Laat ik voorop stellen dat ik voor meer baanzekerheid ben, maar wederom; van de rechtse partijen moeten we het dan al niet hebben.quote:Ga jij iedere 2 a 3 jaar verhuizen voor een nieuwe baan? Kost klauwen vol met geld en als je geen baanzekerheid heb, blijf je lekker op je stekkie zitten.
Niet dus, want zoals ik probeer aan te geven is het een gedeelde verantwoordelijkheid voor ons allemaal.quote:Dus ja, forenzenboete.
Wat je zegt is kolder. Dikke onzin. Of snap je dat niet?
Het is een voor de overheid ideale belasting. Je voert het in en belooft dat ‘het voor niemand duurder wordt’. Bij het eerste gat in de begroting vergeet je dat en gooi je de tarieven omhoog. Mensen gaan voor een paar tientjes in de maand toch niet verhuizen of een andere baan doen, dus het geld stroomt binnen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
De overheid gaat fors geld mislopen met de opkomst van de elektrische auto.
Zie rekensom hierboven.
Rekeningrijden komt er, daar ben ik zeker van.
Ja, daar ga ik ook wel vanuit. Met zowel het wegvallen van de gasbaten als de accijnzen valt er weinig anders te verwachten.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is een voor de overheid ideale belasting. Je voert het in en belooft dat ‘het voor niemand duurder wordt’. Bij het eerste gat in de begroting vergeet je dat en gooi je de tarieven omhoog. Mensen gaan voor een paar tientjes in de maand toch niet verhuizen of een andere baan doen, dus het geld stroomt binnen.
Ja, je kunt het sturen. Dat is met alle sociale vakgebieden zo. Je kunt ook positief nieuws negatief framen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit gemeten is.
Vast met een enquete met de vraag: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen"
keuze: ja of nee.
Daar ga je dus bijtelling op betalen volgens een bezitter in dit topicquote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:09 schreef MakkieR het volgende:
Misschien moet ik maar eens zo'n speed pedelec ( snelle e-bike ) gaan kopen, heb gehoord dat die ook steeds harder beginnen te rijden. Op lang termijn kan dat denk ik wel uit.
Sorry maar ik heb echt de ballen verstand met dit onderwerp, maar volgens dit stukje op het internet wordt bijtelling juist als positief beschreven.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar ga je dus bijtelling op betalen volgens een bezitter in dit topic
Mooie observatie dit. Je vraagt je af waarom dat is (van die mannen)... Waarschijnlijk "omdat het kan". We zouden een betere wereld kunnen krijgen met veel minder stress en files als we daar wat meer over zouden nadenken en dat in de praktijk brengen. Ook de politiek zou zich met dit soort zaken bezig moeten houden. Dat doen ze nu niet echt. Voor de Nederlander lijken dit "verworvenheden" waar ze trots op zijn, zoveel mogelijk forensenkilometers maken...quote:Op dinsdag 29 januari 2019 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijna alle vrouwen die ik ken wonen op fietsafstand van hun werk. Een eengezinswoning (120m2 met tuin) in een nette buurt kost hier 165.000 euro (500 incl aflossing per maand). Er is krapte op de arbeidsmarkt.
Je kunt dus alle kanten uit. Als je wil kun je prima wonen, op fietsafstand van je werk, 20 uur per week werken en ruim je vaste lasten betalen.
Maar om mij niet geheel duidelijke redenen kiezen mensen (meestal mannen) ervoor om op 120 km van hun werk te gaan wonen en dagelijks van 07:00 tot 19:00 weg te zijn van huis in een stressjob
Moet er wel werk dichtbij zijnquote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mooie observatie dit. Je vraagt je af waarom dat is (van die mannen)... Waarschijnlijk "omdat het kan". We zouden een betere wereld kunnen krijgen met veel minder stress en files als we daar wat meer over zouden nadenken en dat in de praktijk brengen. Ook de politiek zou zich met dit soort zaken bezig moeten houden. Dat doen ze nu niet echt. Voor de Nederlander lijken dit "verworvenheden" waar ze trots op zijn, zoveel mogelijk forensenkilometers maken...
Zeker. Maar dan moet je wat en hoe wij het doen als een probleem zien. Wat het is natuurlijk. De trein uit Eindhoven brengt Eindhovenaren naar hun werk in Amsterdam en de trein uit Amsterdam brengt Amsterdammers naar hun werk in Eindhoven. Zelfde geldt voor onze snelwegen. Er is een gigantische mismatch op het gebied van waar men woont en waar men werkt. Al die forensen leggen jaarlijks miljarden kilometers af alleen om op hun werk te komen en weer terug. Dat is verspilling van miljoenen nutteloze uren en de energie die het kost.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:10 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Moet er wel werk dichtbij zijn
Met solidariteit is niets mis. Dat is bijvoorbeeld de basis voor ons zorgstelsel en dat mag wat mij betreft beschermd worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:40 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Het is weer zo'n poging om de solidariteit in de samenleving de nek om te draaien. 'Waarom moet ik zoveel(?) betalen terwijl ik praktisch nooit in m'n auto rijd?', 'Waarom moet ik zoveel premie betalen terwijl ik nooit ziek ben/een ongeluk veroorzaak/ schade claim/ werkloos ben?' Ieder voor zich.
Wat lopen de mensen die dit een goed/"eerlijk" idee vinden uberhaupt te klagen? Ja, je moet 3 tientjes per maand betalen om met je kutautotje één keer per week boodschappen te doen. Maar je kan ondertussen wel overal en altijd zonder problemen op prima wegen rijden. Ze willen de 'luxe' van een eigen auto voor de deur en natuurlijk overal kunnen rijden, maar de mensen die wel regelmatig autorijden moeten er maar voor zorgen dat er overal goed onderhouden wegen liggen. Vind je het te duur (wat autobezit sowieso is in Nederland) dan doe je die auto toch weg en ga je lekker met het OV of huur je een auto.
Je moet niet aan de collectiviteit gaan morrelen bij infrastructuur/onderwijs/zorg/verzekeringen om als individu een paar centen te besparen, want vroeg of laat behoor je zelf tot een groep die hierdoor benadeeld wordt en zou je willen dat de rest van Nederland enige solidariteit toont.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |