abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:46:16 #201
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184707606
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een 900 cc panda loopt 1 op 25 en kost dus weinig in de CO2 uitstoot / Wegenbelasting / verbruik

Maar wat los je nu op?
Er zijn mensen die ook wat anders van een auto willen dan met 60 naar hun werk rijden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:46:47 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184707611
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar wat los je nu op?
Er zijn mensen die ook wat anders van een auto willen dan met 60 naar hun werk rijden.
of met 10 km
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:50:09 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184707655
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

punt is dat de spits heffing in de plaats van de motorrijtuigbelasting komt
Heb je daar ook een daadwerkelijke bron van? Of is het gewoon een aanname?
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:57:22 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184707749
quote:
19s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Heb je daar ook een daadwerkelijke bron van? Of is het gewoon een aanname?
https://www.volkskrant.nl(...)nooit-komt~b561518a/
quote:
Afhankelijk van de plek, tijd en milieudruk betalen automobilisten dan voor het weggebruik in plaats van de generieke wegenbelasting.

Ook de EU, rijkelandenclub OESO en een krappe meerderheid van de Nederlandse bevolking zijn voor. Als bijna iedereen vóór is, waarom bestaat rekeningrijden in Nederland dan niet?

advertentie
Sinds 1999 maakt rekeningrijden, kilometerheffing, congestieheffing, wegbeprijzing en nog zo wat synoniemen deel uit van het politieke debat. Technisch kan het al sinds de vorige eeuw, zo toonde nota bene Philips aan. Het bouwde in Singapore een waterdicht 'electronic road pricing'-systeem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:04:18 #205
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184707850
quote:
Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:05:51 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184707873
quote:
19s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.
Daar was jaren geleden al een oplossing voor , de provincies zouden een apart stukje inkomstenbelasting krijgen, een opslag per postcode
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184707940
quote:
19s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.
Dat gaat om 1,6 miljard per jaar in totaal, daar is vast wel iets op te bedenken.
Desnoods laten ze die provinciale opcenten bestaan voor autobezitters en wordt de wegenbelasting omgezet naar rekeningrijden.

Gaat om zo'n ¤15 per maand per automobilist gemiddeld als je dat deelt over 8,5 miljoen automobilisten.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:14:56 #208
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184708039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daar was jaren geleden al een oplossing voor , de provincies zouden een apart stukje inkomstenbelasting krijgen, een opslag per postcode
Precies dus het wordt duurder.

Er is nu ook al een opslag per provincie voor de wb.
  woensdag 30 januari 2019 @ 11:16:18 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184708068
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens het gebruikte rekenmodel wordt het voor mij goedkoper! 8-) :D
Net zoals je koopkracht in 2019 hoger zal worden?
pi_184709393
Woon zelf in de noordoostpolder, waar het openbaarvervoer gewoon slecht is geregeld.

Mijn vrouw en ik hebben gewoon een auto nodig om elke dag weer de loonslaaf te spelen.

Als ik vijf of zes cent de kilometer ga rekenen bij de invoering van kilometerheffing, dan is dat voor ons een behoorlijk lastenverzwaring :r
  woensdag 30 januari 2019 @ 12:45:49 #211
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184709523
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:38 schreef GM78 het volgende:
Woon zelf in de noordoostpolder, waar het openbaarvervoer gewoon slecht is geregeld.

Mijn vrouw en ik hebben gewoon een auto nodig om elke dag weer de loonslaaf te spelen.

Als ik vijf of zes cent de kilometer ga rekenen bij de invoering van kilometerheffing, dan is dat voor ons een behoorlijk lastenverzwaring :r
Dat is de bedoeling ook :)
pi_184709528
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een 900 cc panda loopt 1 op 25 en kost dus weinig in de CO2 uitstoot / Wegenbelasting / verbruik

Vervolgens heb je weer wel 2 auto's nodig als je je familie wil vervoeren.
Wat heeft die gedachtenkronkel voor nut?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184709574
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:45 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling ook :)
Al zeggen de politici van niet, dat gaat wel gebeuren.
Dus principieel tegen rekeningrijden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184709599
Ze gaan er dus vanuit dat het óf rekeningrijden óf wegenbelasting is en misschien dat ze goedkoper uit zullen zijn. Lijkt me nogal optimistisch...
  woensdag 30 januari 2019 @ 13:47:51 #215
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184710627
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:16 schreef xzaz het volgende:
Net zoals je koopkracht in 2019 hoger zal worden?
Mijn koopkracht is met 300% gestegen, maar dat ligt niet aan het kabinet! 8-)

Nee hoor, substantieel; een paar euro per maand. Als ik uitga van het hoogste tarief, zonder spitstoeslag. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 30 januari 2019 @ 14:28:22 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184711367
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:45 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling ook :)
Yep.... dat mensen nog illusies hebben dat je minder moet/gaat betalen met zg. redelijke maatregelen..... die de overheid onontkoombaar kan opleggen. :) :D :P 8-)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184711442
Hier zitten we dan, discussie te voeren over wat een eerlijke verdeling is van vervuilen en betalen.

En niemand die het heeft over WAT er gebeurd met dat geld. Zelfs als alle vervuilers miljarden betalen, gaat dat geld niet magischerwijs het milieu verbeteren. Geld wordt zo heel makkelijk gebruikt als het 'afkopen' van vervuilen. Onze overheid heeft een prima handje van creatieve milieuprogramma's die weinig tot niks positiefs doen voor het milieu.
pi_184711447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:49 schreef TresBon het volgende:
Ze gaan er dus vanuit dat het óf rekeningrijden óf wegenbelasting is en misschien dat ze goedkoper uit zullen zijn. Lijkt me nogal optimistisch...
De overheid heeft in de afgelopen jaren niets veranderd wat een lastenverlichting is geworden.

Reken je dus maar niet rijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184711532
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:33 schreef Bot13 het volgende:
Hier zitten we dan, discussie te voeren over wat een eerlijke verdeling is van vervuilen en betalen.

En niemand die het heeft over WAT er gebeurd met dat geld. Zelfs als alle vervuilers miljarden betalen, gaat dat geld niet magischerwijs het milieu verbeteren. Geld wordt zo heel makkelijk gebruikt als het 'afkopen' van vervuilen. Onze overheid heeft een prima handje van creatieve milieuprogramma's die weinig tot niks positiefs doen voor het milieu.
.....Maar wel een enorme hoop geld kosten.

Net als de ODE. Betaald door de consument en overgeheveld naar het bedrijfsleven als subsidie voor 'klimaat' projecten waar ze vervolgens weer belastingvoordelen op kunnen krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184728675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:
dat besef moet ook bij werkgevers en managers gaan doordringen inderdaad
Niet ook. Eerst. De overheid moet
a) bewegen in de woningmarkt makkelijker maken zodat mensen die het kunnen ook inderdaad dichter bij hun werk kunnen gaan wonen en
b) werkgevers dwingen/stimuleren/watdanook om thuiswerken mogelijk te maken.

De aanname dat werknemers bij machte zijn hier in grote getale verandering in aan te brengen is net zo'n hersenspinsel als dat sommige politici lijken te denken dat mensen voor hun plezier in de file staan.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:19:20 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184728687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De overheid heeft in de afgelopen jaren niets veranderd wat een lastenverlichting is geworden.

Reken je dus maar niet rijk.
VVD die houdt niet van ;lastenverlichting voor de burger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184728778
quote:
19s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.
Je vergeet nog even dat een groot deel van de opbrengsten van rekeningrijden op gaat aan uitvoeringskosten. Het big brother systeem wat moet kijken wie, waar, wanneer rijdt moet wel worden aangelegd en onderhouden. Uiteindelijk gaan we met zijn allen dus een stuk meer betalen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:47:30 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184729083
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:26 schreef Benger het volgende:

[..]

Je vergeet nog even dat een groot deel van de opbrengsten van rekeningrijden op gaat aan uitvoeringskosten. Het big brother systeem wat moet kijken wie, waar, wanneer rijdt moet wel worden aangelegd en onderhouden. Uiteindelijk gaan we met zijn allen dus een stuk meer betalen.
en de inrichting van een nieuwe autoriteit rekening rijden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:46:48 #224
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_184752237
Als het tarief maximaal op 0,73 cent per kilometer komt, dan is het even duur als nu met de wegenbelasting. En geloof nooit dat het daarop neer zal komen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_184752327
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als het tarief maximaal op 0,73 cent per kilometer komt, dan is het even duur als nu met de wegenbelasting. En geloof nooit dat het daarop neer zal komen.
Of het even duur is als nu met de wegenbelasting kan je niet met "een tarief van maximaal" bepalen.

Ik betaal 61 per maand, rij 13.000km per jaar, ofwel 5,6 cent per kilometer.

Iemand die 92 per maand betaalt en 70.000km per jaar rijdt, betaalt nu 1,6 cent per kilometer en gebruikt de auto met dat soort kilometers wss ook nog eens zakelijk en kan kosten aftrekken.

Wat dat betreft is kilometerheffing eerlijker, je betaalt naar gebruik (afhankelijk van gewicht / uitstoot), niet voor het bezit op zich.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 13:54:03 #226
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_184752359
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Of het even duur is als nu met de wegenbelasting kan je niet met "een tarief van maximaal" bepalen.

Ik betaal 61 per maand, rij 13.000km per jaar, ofwel 5,6 cent per kilometer.

Iemand die 92 per maand betaalt en 70.000km per jaar rijdt, betaalt nu 1,6 cent per kilometer.

Wat dat betreft is kilometerheffing eerlijker, je betaalt naar gebruik, niet voor het bezit op zich.
Wat iemand anders betaald, is toch niet interessant voor mij. Daar heb ik namelijk helemaal geen last van. Enkel wat ik iedere maand moet aftikken, merk ik, dus voor mij persoonlijk is een tarief van 0,73 cent/km gelijkwaardig.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_184803326
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559

[..]

Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Logisch ook nog daar men het weer wil uitsmeren over de gehele populatie, nee laat de veel rijder ook maar veel betalen!

Ik heb mijn bankpas al en mag betalen voor die welke veel gebruik ervan maken in het buitenland, ik heb mijn telefoonabbo al voor die welke veel gebruik maken van roaming in het buitenland, laat die toch welke ervan gebruik maken betalen, zo mij ook als ik eens een keer gebruik ervan maken doe. Maar laat mij niet standard betalen voor zoiets, waar ik zelden tot nooit gebruik van maken doe.

Zo ook dat tientje paar jaar of kwartaal meer, ieder voertuig ongeacht hoe vervuilend het is tientje meer, dat verhoudt zich als een tang op een varken?
pi_184803473
Offtopic.
Ik krijg steeds meer respect voor de gele hesjes trouwens!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2019 22:08:48 ]
  zondag 3 februari 2019 @ 22:10:35 #229
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184803532
Maar van spitsheffing is toch aangetoond dat het werkt? Van kilometerheffing weet ik het niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184803557
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Wat iemand anders betaald, is toch niet interessant voor mij. Daar heb ik namelijk helemaal geen last van. Enkel wat ik iedere maand moet aftikken, merk ik, dus voor mij persoonlijk is een tarief van 0,73 cent/km gelijkwaardig.
Dat gaat dan wel aardig duurder worden voor je.

Wat rij je per jaar? >50.000km?
pi_184803576
Ik ben trouwens voorstander om te kijken naar je co2 uitstoot.
  zondag 3 februari 2019 @ 22:12:58 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184803597
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:12 schreef Tailless het volgende:
Ik ben trouwens voorstander om te kijken naar je co2 uitstoot.
En NOx.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184803614
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En NOx.
Zolang ik met mijn stekkerbak maar vrijgesteld ben
  zondag 3 februari 2019 @ 22:14:17 #234
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184803641
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:13 schreef Tailless het volgende:

[..]

Zolang ik met mijn stekkerbak maar vrijgesteld ben
Nee, sorry. Jullie moeten betalen voor de vervuiling van de kolencentrales.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184803715
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, sorry. Jullie moeten betalen voor de vervuiling van de kolencentrales.
ik rij niet op kolen.
pi_184803750
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:17 schreef Tailless het volgende:

[..]

ik rij niet op kolen.
Toch moet je betalen uiteindelijk, gr gr de Nederlandse overheid.
  zondag 3 februari 2019 @ 22:18:59 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184803765
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:17 schreef Tailless het volgende:

[..]

ik rij niet op kolen.
Sorry, maar dat onderscheid kunnen we helaas niet maken. Het gaat niet om eerlijk, het gaat om de poen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184803815
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sorry, maar dat onderscheid kunnen we helaas niet maken. Het gaat niet om eerlijk, het gaat om de poen.
dan kunnen ze het beter na 2022 doen zodat heel zakelijk nederland elektrisch rijd.
  zondag 3 februari 2019 @ 22:41:36 #239
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184804393
Dames, het onderzoek was in opdracht van de Volkskrant.

"Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer. Een spitstaks, waarbij je meer betaalt tijdens spitsuren en minder buiten de spits, krijgt de minste steun. Een derde variant is een ecotaks, waarbij schone auto's minder betalen dan vieze. Opvallend is dat alle drie deze varianten van rekeningrijden populairder zijn dan het huidige systeem van de vaste motorrijtuigenbelasting."

Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
  zondag 3 februari 2019 @ 23:19:14 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184805341
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
Dames, het onderzoek was in opdracht van de Volkskrant.

"Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer. Een spitstaks, waarbij je meer betaalt tijdens spitsuren en minder buiten de spits, krijgt de minste steun. Een derde variant is een ecotaks, waarbij schone auto's minder betalen dan vieze. Opvallend is dat alle drie deze varianten van rekeningrijden populairder zijn dan het huidige systeem van de vaste motorrijtuigenbelasting."

Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
het loont dan om de auto te laten staan
en eens wat meer de fiets en bus te nemen
of met een collega mee te rijden

auto kost dan geen geld als ie stil staat en misschien doe je de auto wel weg , heb ik ook gedaan
Deel auto werkt ook goed , Snappcar en wheels
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184806519
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
Dames, het onderzoek was in opdracht van de Volkskrant.

"Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer. Een spitstaks, waarbij je meer betaalt tijdens spitsuren en minder buiten de spits, krijgt de minste steun. Een derde variant is een ecotaks, waarbij schone auto's minder betalen dan vieze. Opvallend is dat alle drie deze varianten van rekeningrijden populairder zijn dan het huidige systeem van de vaste motorrijtuigenbelasting."

Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
Daarom staat men in de spits meer stil als dat men rijden doet.
Die mensen moest men eigenlijk gratis laten, wat is daar nu leuk aan?
Maar inplaats van gratis blazen die gratis CO2 de lucht in tijdens het stilstaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 00:07:37 ]
  maandag 4 februari 2019 @ 12:54:02 #242
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_184813496
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat gaat dan wel aardig duurder worden voor je.

Wat rij je per jaar? >50.000km?
Ik rij rond de 25-30.000 km per jaar. Ik heb een kleine auto, dus betaal relatief weinig wegenbelasting.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 4 februari 2019 @ 12:56:12 #243
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184813536
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
Precies.
Vervalt de BPM (nergens in de EU) en wordt de absurd hoge MRB op zijn minst verlaagd? Zo lang de randvoorwaarden niet bekend zijn, weten mensen niet waar ze "ja" op zeggen. Gevaarlijk als je niet ff verder denkt imo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 4 februari 2019 @ 13:17:38 #244
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_184813989
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:

Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
Vraagstelling is te vinden in het rapport van I&O research, hier te downloaden: https://ioresearch.nl/Hom(...)ar-onder-voorwaarden
pi_184816189
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik rij rond de 25-30.000 km per jaar. Ik heb een kleine auto, dus betaal relatief weinig wegenbelasting.
En toch ga je volgens die regeling 10 Euro meer betalen of klein of groot dat maakt geen verschil
  maandag 4 februari 2019 @ 16:26:10 #246
3542 Gia
User under construction
pi_184817748
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:17 schreef freako het volgende:

[..]

Vraagstelling is te vinden in het rapport van I&O research, hier te downloaden: https://ioresearch.nl/Hom(...)ar-onder-voorwaarden
Stelling:
quote:
“In plaats van een vast bedrag per auto (motorrijtuigenbelasting), moeten automobilisten per gereden kilometer belasting gaan betalen”
Dus, in plaats van de motorrijtuigenbelasting.
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Of dat nu wel of niet tijdens de spits is.

Mensen die eens wat vaker het OV gebruiken, besparen dan behoorlijk.
pi_184818047
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Stelling:

[..]

Dus, in plaats van de motorrijtuigenbelasting.
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Of dat nu wel of niet tijdens de spits is.

Mensen die eens wat vaker het OV gebruiken, besparen dan behoorlijk.
Als ik de volle prijs zou betalen voor de trein, zou ik 9,80 euro betalen voor een retour.

Voor 26 kilometer, Dus totaal. Retour.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184819166
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ik de volle prijs zou betalen voor de trein, zou ik 9,80 euro betalen voor een retour.

Voor 26 kilometer, Dus totaal. Retour.
Er vanuitgaande dat je geen auto voor de deur hebt staan?
Anders is het te duur. Mits men het zo laat als het is, en een tientje meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 17:45:02 ]
  maandag 4 februari 2019 @ 18:09:37 #249
3542 Gia
User under construction
pi_184819679
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 17:44 schreef john2406 het volgende:

Er vanuitgaande dat je geen auto voor de deur hebt staan?
Anders is het te duur. Mits men het zo laat als het is, en een tientje meer.
Mijn man heeft een trajectkaart van zijn werkgever.
En ik heb de auto en rijd best weinig. Boodschappen en met mijn moeder naar dokter/ziekenhuis e.d.
Voor ons is rekeningrijden voordeliger.
pi_184819695
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man heeft een trajectkaart van zijn werkgever.
En ik heb de auto en rijd best weinig. Boodschappen en met mijn moeder naar dokter/ziekenhuis e.d.
Voor ons is rekeningrijden voordeliger.
Voor ons ook anders was ik ja niet VOOR!
  maandag 4 februari 2019 @ 20:24:36 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184822709
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man heeft een trajectkaart van zijn werkgever.
En ik heb de auto en rijd best weinig. Boodschappen en met mijn moeder naar dokter/ziekenhuis e.d.
Voor ons is rekeningrijden voordeliger.
voor mij ook, ik ben gepensioneerd en rij dus niet meer in de spits als dat geld kost
doe gewoon de auto helemaal weg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184824336
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:42 schreef arj1o1 het volgende:

[..]


[..]

Volgende keer even de moeite nemen om verder te kijken dan alleen de eerste post of het nieuwsbericht. Op de website van I&O research staat de exacte vraag:

"In welke mate bent u het eens of oneens met de stelling “In plaats van een vast bedrag per auto (motorrijtuigenbelasting), moeten automobilisten per gereden kilometer belasting gaan betalen”"
Dat is toch exact dezelfde vraag joh :')
pi_184824737
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:34 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Dat is toch exact dezelfde vraag joh :')
Leipo66 gaat er vanuit dat het een suggestieve vraag is die niet spreekt over rekeningrijden. De term rekeningrijden wordt inderdaad niet expliciet benoemd. Maar: iedereen begrijpt dat "per gereden kilometer belasting betalen" op rekeningrijden neerkomt. En als dat niet zo is, wil dat alleen maar zeggen dat mensen verkeerde ideeën hebben over rekeningrijden en er dus blijkbaar wel voor zijn als het duidelijk wordt uitgelegd.

Boegschroef gaat er vanuit dat de vraag zoiets was als: "Bent U voor rekening rijden als de kosten niet stijgen". Leg mij uit waar in de vraag staat dat de kosten niet stijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')