Maar wat los je nu op?quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een 900 cc panda loopt 1 op 25 en kost dus weinig in de CO2 uitstoot / Wegenbelasting / verbruik
of met 10 kmquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar wat los je nu op?
Er zijn mensen die ook wat anders van een auto willen dan met 60 naar hun werk rijden.
Heb je daar ook een daadwerkelijke bron van? Of is het gewoon een aanname?quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
punt is dat de spits heffing in de plaats van de motorrijtuigbelasting komt
https://www.volkskrant.nl(...)nooit-komt~b561518a/quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb je daar ook een daadwerkelijke bron van? Of is het gewoon een aanname?
quote:Afhankelijk van de plek, tijd en milieudruk betalen automobilisten dan voor het weggebruik in plaats van de generieke wegenbelasting.
Ook de EU, rijkelandenclub OESO en een krappe meerderheid van de Nederlandse bevolking zijn voor. Als bijna iedereen vóór is, waarom bestaat rekeningrijden in Nederland dan niet?
advertentie
Sinds 1999 maakt rekeningrijden, kilometerheffing, congestieheffing, wegbeprijzing en nog zo wat synoniemen deel uit van het politieke debat. Technisch kan het al sinds de vorige eeuw, zo toonde nota bene Philips aan. Het bouwde in Singapore een waterdicht 'electronic road pricing'-systeem
Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)nooit-komt~b561518a/
[..]
Daar was jaren geleden al een oplossing voor , de provincies zouden een apart stukje inkomstenbelasting krijgen, een opslag per postcodequote:Op woensdag 30 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.
Dat gaat om 1,6 miljard per jaar in totaal, daar is vast wel iets op te bedenken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.
Precies dus het wordt duurder.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar was jaren geleden al een oplossing voor , de provincies zouden een apart stukje inkomstenbelasting krijgen, een opslag per postcode
Net zoals je koopkracht in 2019 hoger zal worden?quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens het gebruikte rekenmodel wordt het voor mij goedkoper!
Dat is de bedoeling ookquote:Op woensdag 30 januari 2019 12:38 schreef GM78 het volgende:
Woon zelf in de noordoostpolder, waar het openbaarvervoer gewoon slecht is geregeld.
Mijn vrouw en ik hebben gewoon een auto nodig om elke dag weer de loonslaaf te spelen.
Als ik vijf of zes cent de kilometer ga rekenen bij de invoering van kilometerheffing, dan is dat voor ons een behoorlijk lastenverzwaring
Vervolgens heb je weer wel 2 auto's nodig als je je familie wil vervoeren.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een 900 cc panda loopt 1 op 25 en kost dus weinig in de CO2 uitstoot / Wegenbelasting / verbruik
Al zeggen de politici van niet, dat gaat wel gebeuren.quote:
Mijn koopkracht is met 300% gestegen, maar dat ligt niet aan het kabinet!quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:16 schreef xzaz het volgende:
Net zoals je koopkracht in 2019 hoger zal worden?
Yep.... dat mensen nog illusies hebben dat je minder moet/gaat betalen met zg. redelijke maatregelen..... die de overheid onontkoombaar kan opleggen.quote:
De overheid heeft in de afgelopen jaren niets veranderd wat een lastenverlichting is geworden.quote:Op woensdag 30 januari 2019 12:49 schreef TresBon het volgende:
Ze gaan er dus vanuit dat het óf rekeningrijden óf wegenbelasting is en misschien dat ze goedkoper uit zullen zijn. Lijkt me nogal optimistisch...
.....Maar wel een enorme hoop geld kosten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:33 schreef Bot13 het volgende:
Hier zitten we dan, discussie te voeren over wat een eerlijke verdeling is van vervuilen en betalen.
En niemand die het heeft over WAT er gebeurd met dat geld. Zelfs als alle vervuilers miljarden betalen, gaat dat geld niet magischerwijs het milieu verbeteren. Geld wordt zo heel makkelijk gebruikt als het 'afkopen' van vervuilen. Onze overheid heeft een prima handje van creatieve milieuprogramma's die weinig tot niks positiefs doen voor het milieu.
Niet ook. Eerst. De overheid moetquote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:20 schreef Tomatenboer het volgende:
dat besef moet ook bij werkgevers en managers gaan doordringen inderdaad
VVD die houdt niet van ;lastenverlichting voor de burgerquote:Op woensdag 30 januari 2019 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De overheid heeft in de afgelopen jaren niets veranderd wat een lastenverlichting is geworden.
Reken je dus maar niet rijk.
Je vergeet nog even dat een groot deel van de opbrengsten van rekeningrijden op gaat aan uitvoeringskosten. Het big brother systeem wat moet kijken wie, waar, wanneer rijdt moet wel worden aangelegd en onderhouden. Uiteindelijk gaan we met zijn allen dus een stuk meer betalen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben niet zo optimistisch als de Volkskrant. Uiteindelijk moeten de provincies ook gecompenseerd worden gezien hun verlies aan opcenten.
en de inrichting van een nieuwe autoriteit rekening rijdenquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:26 schreef Benger het volgende:
[..]
Je vergeet nog even dat een groot deel van de opbrengsten van rekeningrijden op gaat aan uitvoeringskosten. Het big brother systeem wat moet kijken wie, waar, wanneer rijdt moet wel worden aangelegd en onderhouden. Uiteindelijk gaan we met zijn allen dus een stuk meer betalen.
Of het even duur is als nu met de wegenbelasting kan je niet met "een tarief van maximaal" bepalen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als het tarief maximaal op 0,73 cent per kilometer komt, dan is het even duur als nu met de wegenbelasting. En geloof nooit dat het daarop neer zal komen.
Wat iemand anders betaald, is toch niet interessant voor mij. Daar heb ik namelijk helemaal geen last van. Enkel wat ik iedere maand moet aftikken, merk ik, dus voor mij persoonlijk is een tarief van 0,73 cent/km gelijkwaardig.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Of het even duur is als nu met de wegenbelasting kan je niet met "een tarief van maximaal" bepalen.
Ik betaal 61 per maand, rij 13.000km per jaar, ofwel 5,6 cent per kilometer.
Iemand die 92 per maand betaalt en 70.000km per jaar rijdt, betaalt nu 1,6 cent per kilometer.
Wat dat betreft is kilometerheffing eerlijker, je betaalt naar gebruik, niet voor het bezit op zich.
Logisch ook nog daar men het weer wil uitsmeren over de gehele populatie, nee laat de veel rijder ook maar veel betalen!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:24 schreef Ringo het volgende:
https://nos.nl/l/2269559
[..]
Mooi zo. Invoeren die hap!
De vervuiler betaalt.
Dat gaat dan wel aardig duurder worden voor je.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wat iemand anders betaald, is toch niet interessant voor mij. Daar heb ik namelijk helemaal geen last van. Enkel wat ik iedere maand moet aftikken, merk ik, dus voor mij persoonlijk is een tarief van 0,73 cent/km gelijkwaardig.
En NOx.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:12 schreef Tailless het volgende:
Ik ben trouwens voorstander om te kijken naar je co2 uitstoot.
Nee, sorry. Jullie moeten betalen voor de vervuiling van de kolencentrales.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:13 schreef Tailless het volgende:
[..]
Zolang ik met mijn stekkerbak maar vrijgesteld ben
ik rij niet op kolen.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, sorry. Jullie moeten betalen voor de vervuiling van de kolencentrales.
Toch moet je betalen uiteindelijk, gr gr de Nederlandse overheid.quote:
Sorry, maar dat onderscheid kunnen we helaas niet maken. Het gaat niet om eerlijk, het gaat om de poen.quote:
dan kunnen ze het beter na 2022 doen zodat heel zakelijk nederland elektrisch rijd.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Sorry, maar dat onderscheid kunnen we helaas niet maken. Het gaat niet om eerlijk, het gaat om de poen.
het loont dan om de auto te laten staanquote:Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
Dames, het onderzoek was in opdracht van de Volkskrant.
"Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer. Een spitstaks, waarbij je meer betaalt tijdens spitsuren en minder buiten de spits, krijgt de minste steun. Een derde variant is een ecotaks, waarbij schone auto's minder betalen dan vieze. Opvallend is dat alle drie deze varianten van rekeningrijden populairder zijn dan het huidige systeem van de vaste motorrijtuigenbelasting."
Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
Daarom staat men in de spits meer stil als dat men rijden doet.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
Dames, het onderzoek was in opdracht van de Volkskrant.
"Er is vooral steun voor een vlaktaks. Daarbij betalen automobilisten meer naarmate ze meer kilometers rijden, ongeacht waar of wanneer. Een spitstaks, waarbij je meer betaalt tijdens spitsuren en minder buiten de spits, krijgt de minste steun. Een derde variant is een ecotaks, waarbij schone auto's minder betalen dan vieze. Opvallend is dat alle drie deze varianten van rekeningrijden populairder zijn dan het huidige systeem van de vaste motorrijtuigenbelasting."
Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
Ik rij rond de 25-30.000 km per jaar. Ik heb een kleine auto, dus betaal relatief weinig wegenbelasting.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat gaat dan wel aardig duurder worden voor je.
Wat rij je per jaar? >50.000km?
Precies.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
Vraagstelling is te vinden in het rapport van I&O research, hier te downloaden: https://ioresearch.nl/Hom(...)ar-onder-voorwaardenquote:Op zondag 3 februari 2019 22:41 schreef BasEnAad het volgende:
Heel twijfelachtige conclusie, zeker omdat we de vraagstelling niet weten.
En toch ga je volgens die regeling 10 Euro meer betalen of klein of groot dat maakt geen verschilquote:Op maandag 4 februari 2019 12:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik rij rond de 25-30.000 km per jaar. Ik heb een kleine auto, dus betaal relatief weinig wegenbelasting.
Stelling:quote:Op maandag 4 februari 2019 13:17 schreef freako het volgende:
[..]
Vraagstelling is te vinden in het rapport van I&O research, hier te downloaden: https://ioresearch.nl/Hom(...)ar-onder-voorwaarden
Dus, in plaats van de motorrijtuigenbelasting.quote:“In plaats van een vast bedrag per auto (motorrijtuigenbelasting), moeten automobilisten per gereden kilometer belasting gaan betalen”
Als ik de volle prijs zou betalen voor de trein, zou ik 9,80 euro betalen voor een retour.quote:Op maandag 4 februari 2019 16:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Stelling:
[..]
Dus, in plaats van de motorrijtuigenbelasting.
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Of dat nu wel of niet tijdens de spits is.
Mensen die eens wat vaker het OV gebruiken, besparen dan behoorlijk.
Er vanuitgaande dat je geen auto voor de deur hebt staan?quote:Op maandag 4 februari 2019 16:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik de volle prijs zou betalen voor de trein, zou ik 9,80 euro betalen voor een retour.
Voor 26 kilometer, Dus totaal. Retour.
Mijn man heeft een trajectkaart van zijn werkgever.quote:Op maandag 4 februari 2019 17:44 schreef john2406 het volgende:
Er vanuitgaande dat je geen auto voor de deur hebt staan?
Anders is het te duur. Mits men het zo laat als het is, en een tientje meer.
Voor ons ook anders was ik ja niet VOOR!quote:Op maandag 4 februari 2019 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man heeft een trajectkaart van zijn werkgever.
En ik heb de auto en rijd best weinig. Boodschappen en met mijn moeder naar dokter/ziekenhuis e.d.
Voor ons is rekeningrijden voordeliger.
voor mij ook, ik ben gepensioneerd en rij dus niet meer in de spits als dat geld kostquote:Op maandag 4 februari 2019 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man heeft een trajectkaart van zijn werkgever.
En ik heb de auto en rijd best weinig. Boodschappen en met mijn moeder naar dokter/ziekenhuis e.d.
Voor ons is rekeningrijden voordeliger.
Dat is toch exact dezelfde vraag johquote:Op dinsdag 29 januari 2019 08:42 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
[..]
Volgende keer even de moeite nemen om verder te kijken dan alleen de eerste post of het nieuwsbericht. Op de website van I&O research staat de exacte vraag:
"In welke mate bent u het eens of oneens met de stelling “In plaats van een vast bedrag per auto (motorrijtuigenbelasting), moeten automobilisten per gereden kilometer belasting gaan betalen”"
Leipo66 gaat er vanuit dat het een suggestieve vraag is die niet spreekt over rekeningrijden. De term rekeningrijden wordt inderdaad niet expliciet benoemd. Maar: iedereen begrijpt dat "per gereden kilometer belasting betalen" op rekeningrijden neerkomt. En als dat niet zo is, wil dat alleen maar zeggen dat mensen verkeerde ideeën hebben over rekeningrijden en er dus blijkbaar wel voor zijn als het duidelijk wordt uitgelegd.quote:Op maandag 4 februari 2019 21:34 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Dat is toch exact dezelfde vraag joh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |