abonnement Unibet Coolblue
pi_184782252
Turkse Kangal hond doodt wild zwijn in zijn eentje. De kangal kan helpen bij het beschermen van schapen. Dan hoeven wolven niet gedood te worden.


pi_184782540
* Molurus mompelt iets over een kosten-baten analyse
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184783473
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:10 schreef Molurus het volgende:
* Molurus mompelt iets over een kosten-baten analyse
10.000 schapen worden er jaarlijks gedood door vossen en honden. Als je een kangal neemt, is dat gelijk voorbij. Het plaatsen van hekken is duurder dan het nemen van kangal honden. Kangal honden kan je voeden met 'yal'. Dat is hondenvoer dat gemaakt wordt door meel in water te koken. Get is heel goedkoop. Daarnaast kan je zijn dieet aanvullen met etensresten en hobdenbrokken. Veel boeren hebben al een hond omdat ze afgelegen wonen. Kunnen ze beter een kangalhond nemen. Dan zijn ze niet duurder uit.
pi_184783780
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:57 schreef polderturk het volgende:
Turkse Kangal hond doodt wild zwijn in zijn eentje. De kangal kan helpen bij het beschermen van schapen. Dan hoeven wolven niet gedood te worden.


kangal

Ze schijten alleen wel als een nijlpaard.
pi_184783911
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:45 schreef polderturk het volgende:

[..]
Kangal honden kan je voeden met 'yal'. Dat is hondenvoer dat gemaakt wordt door meel in water te koken. Get is heel goedkoop. Daarnaast kan je zijn dieet aanvullen met etensresten en hobdenbrokken. Veel boeren hebben al een hond omdat ze afgelegen wonen. Kunnen ze beter een kangalhond nemen. Dan zijn ze niet duurder uit.
Dit klinkt diervriendelijk

[ Bericht 10% gewijzigd door LorneMalvo op 02-02-2019 23:44:54 ]
pi_184783957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is al zo vaak in het nieuws geweest dat zelfs de leek daar van weet.
En zelfs al je er zelf even over nadenkt waarom ze hier komen kom je daar wel achter.
Waarom komen er eenlingen deze kant op?

Precies omdat die worden losgelaten door groeiende roedels. Niet omdat een roedel ergens niet tevreden zou zijn. Dan zouden die migratie veel meer voorkomen en niet als eenlingen.

Het aantal roedels in Duitsland groeit en groeit. En daarom krijg je zwervende wolven die naar nieuw gebied zoeken wat geschikt is.
Ok. Maar dit zegt helaas nog niet veel over onze natuur, de Nederlandse, dan wel het natuurherstel van onze oosterburen.
pi_184784320
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

10.000 schapen worden er jaarlijks gedood door vossen en honden.
In Nederland? Bron hiervan?

Als je het mij vraagt probeer je je voorliefde voor deze dieren - die ik an sich nog kan begrijpen - in te zetten voor een niet-bestaand probleem.

PS: Overigens... de schapen die in Nederland worden doodgebeten worden voor het grootste deel doodgebeten door... honden. Vossen kunnen niet zoveel met een volwassen schaap, die jagen liever op kleiner wild. En wolven komen nauwelijks voor in Nederland. Dus ik ben echt reuze benieuwd hoe je aan je cijfers komt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Molurus op 02-02-2019 23:28:00 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184784583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

In Nederland? Bron hiervan?

Als je het mij vraagt probeer je je voorliefde voor deze dieren - die ik an sich nog kan begrijpen - in te zetten voor een niet-bestaand probleem.

PS: Overigens... de schapen die in Nederland worden doodgebeten worden voor het grootste deel doodgebeten door... honden. Vossen kunnen niet zoveel met een volwassen schaap, die jagen liever op kleiner wild. En wolven komen nauwelijks voor in Nederland. Dus ik ben echt reuze benieuwd hoe je aan je cijfers komt.
https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-wel-~b404ff0c/

Een hond of een vos zal nooit een schaap aanvallen die door een kangal hond verdedigt wordt, tenzij die hond of vos suicidaal is.

Uiteindelijk zal de wolvenroedel groeien. Als je dan conflicten tussen mens en wolf wil voorkomen, dan zal je maatregelen moeten nemen. Boeren hebben vaak al honden vanwege inbraakrisico.

Zeg nu eens eerlijk. Stel je bent een boer met schapen in een gebied waar wolven leven, zou je dan niet beter slapen als je een kangal hond zou hebben? Kijk maar eens hoe hysterisch de boeren en jagers nu al reageren.
pi_184784706
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)t-dit-wel-~b404ff0c/

Een hond of een vos zal nooit een schaap aanvallen die door een kangal hond verdedigt wordt, tenzij die hond of vos suicidaal is.

Uiteindelijk zal de wolvenroedel groeien.
Volgens het artikel zouden er in 2018 slechts 134 schapen zijn gedood door wolven. Dat lijkt me nogal marginaal, zowel in relatie tot het aantal schapen dat in totaal werd gedood als in relatie tot het totale aantal schapen dat wij op jaarbasis slachten (meer dan een half miljoen).

En dat zijn dan de aangiftes die werden toegeschreven aan wolven. Ik vermoed dat het er minder zijn.

quote:
Zeg nu eens eerlijk. Stel je bent een boer met schapen in een gebied waar wolven leven, zou je dan niet beter slapen als je een kangal hond zou hebben?
Ik zou toch eerder een hek om m'n land zetten. Sowieso verstandig. Schrikdraad werkt beter en kost geen drol.

quote:
Kijk maar eens hoe hysterisch de boeren en jagers nu al reageren.
Die zijn vooral op zoek naar schadevergoedingen en redenen om (illegaal!) op wolven te schieten. Niet bepaald de meest neutrale motivaties die ik me kan bedenken. En nu ik er zo eens over nadenk... als jouw kangal hond een wolf doodbijt ben je net zo goed in overtreding vermoed ik.

PS: ik heb alle begrip voor je liefde voor honden. Ik ben ook een groot liefhebber van honden. Maar voor dit topic lijkt je voorstel me compleet irrelevant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184785326
Polderturk is door z'n voorraad handelswaar heen en nu wil hij ons een Kangal aansmeren.

ik neem er eerst maar 30 trouwens, dat moet wel voldoende zijn voor 5 schapen.
pi_184787889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ze trekken richting steden?
Wolven?

Right. Het zijn geen schoothonden die even op straat geen proberen te leven.
Dat kan ja, dat gebeurt.

Zo zijn ze uiteindelijk ook getemt en onze honden geworden lang geleden.

Vuilnis, honden, katten, vee, het wordt allemaal aangetroffen in magen van wolven die dicht bij mensen wonen.

https://www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-26546532

https://www.google.com/am(...)jd-steeds-tammer.amp

Naarmate ze steeds meer in aanraking komen met mensen worden ze ook steeds minder schuw. En dan krijg je problemen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjemmert op 03-02-2019 08:37:03 ]
  zondag 3 februari 2019 @ 09:35:00 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184788724
https://tpo.nl/2018/10/03(...)inderen-verscheuren/

quote:
"Mijn mening is dat we de een beheerplan moeten afspreken.
We moeten de wolf kunnen bejagen voor het te laat is.
Ooit zagen we in Nederland een paar ganzen, die direct beschermd werden. Nu zijn er miljoenen ganzen, die weilanden en akkers vertrappen en kapotvreten.
Die kant moeten we niet op met de wolven.
Ze eten al genoeg schapen op.
Gelukkig beseffen steeds meer Provinciale Statenleden dat de wolf geen gezellig sprookjesdier is, maar een roofdier.
Hoe lang moeten we wachten tot hongerige roedels wolven bij ons ook andere dieren of zelfs kleine kinderen verscheuren? Dat moeten we voorkomen!"
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 05:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Vuilnis, honden, katten, vee, het wordt allemaal aangetroffen in magen van wolven die dicht bij mensen wonen.

https://www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-26546532
https://www.google.com/am(...)jd-steeds-tammer.amp

Naarmate ze steeds meer in aanraking komen met mensen worden ze ook steeds minder schuw. En dan krijg je problemen.
Klopt
De stads mens kent de wolf alleen van plaatjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184788875
Ik begrijp die uiterste posities in dat wolvendebat niet zo goed."Het is een roofdier!" Ja, klopt, maar hij komt hier niet om kinderen te eten. Ja, hij bijt af en toe wel schapen dood, moeten we het even over hebben of we dat nou wel zo tof vinden.

En dan die andere kant die zich de blaren op de eikel trekt bij de gedachte aan wolven in Nederland. Wat is er nou zo verschrikkelijk tof aan? Het zullen er sowieso maar een paar zijn, dus je ziet ze vrijwel nooit Het enige 'wild' dat hier uit de klauwen loopt zijn ganzen, vossen, die Oostvaardersplassenbeesten en everzwijnen. Ik zie daarin de wolf daarin geen oplossing zijn.

Het is eigenlijk 'ja maar vet eng!' versus 'ja maar vet tof!'
  zondag 3 februari 2019 @ 10:02:04 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184789015
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:48 schreef Jigzoz het volgende:
Ik begrijp die uiterste posities in dat wolvendebat niet zo goed."Het is een roofdier!" Ja, klopt, maar hij komt hier niet om kinderen te eten. Ja, hij bijt af en toe wel schapen dood, moeten we het even over hebben of we dat nou wel zo tof vinden.

En dan die andere kant die zich de blaren op de eikel trekt bij de gedachte aan wolven in Nederland. Wat is er nou zo verschrikkelijk tof aan? Het zullen er sowieso maar een paar zijn, dus je ziet ze vrijwel nooit Het enige 'wild' dat hier uit de klauwen loopt zijn ganzen, vossen, die Oostvaardersplassenbeesten en everzwijnen. Ik zie daarin de wolf daarin geen oplossing zijn.

Het is eigenlijk 'ja maar vet eng!' versus 'ja maar vet tof!'
klopt
het voordeel van wolven in Nederland bestaat niet, want de Nederlander zal ze nooit zien, hoop ik voor ze.

Het nadeel is dat het onbeheersbaar gaat worden, , dan moeten we gaan afschieten, en dat is niet eenvoudig

Net als de beverrat, dat was ook zoiets iets moois, prachtig de dambouwer in Nederland nu weten we niet hoe we ze uitgeroeid krijgen en vernielen ze kostbare dijken en kunnen voor rampen gaan zorgen
Als we Nederland terug willen geven aan de natuur, dan is er voor de mens geen toekomst
Het vreselijke mislukken van de nieuwe wildernis in Oostvaardersplassen met afgrijselijke beelden is slechts een voorbeeld

Als straks die wolven al onze bossen onbegaanbaar hebben gemaakt om te wandelen, dan zegt iedereen , zie je nu wel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2019 11:46:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 12:17:40 #115
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184790905
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:48 schreef Jigzoz het volgende:

Het enige 'wild' dat hier uit de klauwen loopt zijn ganzen, vossen, die Oostvaardersplassenbeesten en everzwijnen. Ik zie daarin de wolf daarin geen oplossing zijn.
Wolven in de Oostvaardersplassen lijkt me eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee. Dat zou best kunnen gaan werken, en lijkt me een stuk eleganter dan dat die beesten daar van de honger sterven of door ons moeten worden afgeschoten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184790957
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wolven in de Oostvaardersplassen lijkt me eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee. Dat zou best kunnen gaan werken, en lijkt me een stuk eleganter dan dat die beesten daar van de honger sterven of door ons moeten worden afgeschoten.
De jagers willen de wolf helemaal niet in de Oostvaardersplassen. Dan mogen ze zelf die beesten niet meer afschieten.
  zondag 3 februari 2019 @ 12:24:00 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184790980
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

De jagers willen de wolf helemaal niet in de Oostvaardersplassen. Dan mogen ze zelf die beesten niet meer afschieten.
De behoefte van jagers om beesten af te schieten lijkt me hier niet bepaald de issue. :D Die moeten er maar mee leren leven dat ze dat niet mogen. Zoek maar een andere hobby.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184791004
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

De behoefte van jagers om beesten af te schieten lijkt me hier niet bepaald de issue. :D Die moeten er maar mee leren leven dat ze dat niet mogen. Zoek maar een andere hobby.
Eens.
Maar ze zijn wel aan het zeiken over wolven.
Is er een (indirecte) verbinding tussen de Veluwe en de Oostvaardersplassen?
pi_184791319
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wolven in de Oostvaardersplassen lijkt me eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee. Dat zou best kunnen gaan werken, en lijkt me een stuk eleganter dan dat die beesten daar van de honger sterven of door ons moeten worden afgeschoten.
Ik denk dat een groot deel van de Nederlandse bevolking emotioneel niet goed in staat is om de beelden van verzwakte paarden die worden aangevallen door wolven te verwerken.
  zondag 3 februari 2019 @ 12:54:36 #120
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791404
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat een groot deel van de Nederlandse bevolking emotioneel niet goed in staat is om de beelden van verzwakte paarden die worden aangevallen door wolven te verwerken.
Veel verzwakte paarden zullen er dan ook niet meer zijn. :D Wat er dan overblijft is een gezond potje rennen tussen gezonde paarden en gezonde wolven.

Het is juist de combinatie van te weinig voedsel en geen natuurlijke vijanden die de situatie in de Oostvaardersplassen zo beroerd maakt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184791459
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Veel verzwakte paarden zullen er dan ook niet meer zijn. :D Wat er dan overblijft is een gezond potje rennen tussen gezonde paarden en gezonde wolven.

Het is juist de combinatie van te weinig voedsel en geen natuurlijke vijanden die de situatie in de Oostvaardersplassen zo beroerd maakt.
O, maar dat ben ik wel met je eens hoor, maar die wolven gaan sowieso af en toe zo'n beest pakken en dat wordt natuurlijk een weinig schattig gezicht.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:02:01 #122
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791491
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, maar dat ben ik wel met je eens hoor, maar die wolven gaan sowieso af en toe zo'n beest pakken en dat wordt natuurlijk een weinig schattig gezicht.
Mja, jagende roofdieren is nooit een heel lekker gezicht, hoewel ik daar persoonlijk geen enkele moeite mee heb. Die race om te overleven is nou juist wat die dieren gezond houdt.

Overigens maken wolven er nog niet half zo'n zooitje van als - zeg - wilde honden. Zoals die jagen is echt best wel onsmakelijk om te zien, maar zo gaan die dingen he.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:10:51 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184791621
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, jagende roofdieren is nooit een heel lekker gezicht, hoewel ik daar persoonlijk geen enkele moeite mee heb. Die race om te overleven is nou juist wat die dieren gezond houdt.

Overigens maken wolven er nog niet half zo'n zooitje van als - zeg - wilde honden. Zoals die jagen is echt best wel onsmakelijk om te zien, maar zo gaan die dingen he.
Wolven ook hoor, die bijten vaak spieren en aders door om zo de prooi te verzwakken en langzaam te laten doodbloeden. Ze nemen letterlijk gewoon telkens hapjes uit de prooi. Een wolf heeft ook een bijtkracht van tot wel 1500 psi, indien benodigd (defensieve doeleinden). Dit zou in theorie genoeg moeten zijn om net als een jaguar een schedel door te bijten. Wolven bijten echter doorgaans maar tot 600 psi. Dit in tegenstelling tot katachtigen, die de prooi verstikken (luchtpijp doorbijten) of de hersenpan doorbijten (jaguars). Hyena's vormen hierop weer een uitzondering.

Maar wilde honden zijn wel nasty inderdaad. In India zijn er gevallen bekend van een roedel dholes die tijgers doodbeten door ze te omcirkelen en ze gewoon van alle kanten constant maar te bijten. Brute dood is dat.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:14:00 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791673
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wolven ook hoor, die bijten vaak spieren en aders door om zo de prooi te verzwakken en langzaam te laten doodbloeden. Ze nemen letterlijk gewoon telkens hapjes uit de prooi.
Wilde honden trekken hun prooi letterlijk levend uit elkaar, dat gaat nog net ietsje verder. Hoewel het natuurlijk maar de vraag is wat je precies het meest onsmakelijk vindt om te zien. :X

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:10 schreef Richestorags het volgende:

Hyena's vormen hierop weer een uitzondering.
Hyena's zijn strikt genomen geen roofdieren maar aaseters. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:15:13 #125
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184791696
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wilde honden trekken hun prooi letterlijk levend uit elkaar, dat gaat nog net ietsje verder. Hoewel het natuurlijk maar de vraag is wat je precies het meest onsmakelijke vindt om te zien. :X

[..]

Hyena's zijn strikt genomen geen roofdieren maar aaseters. :)
Zo staan ze bekend, maar ze zijn ook formidabele roofdieren. Sterker nog, zelfs n vrouwtjes hyena kan al dieren zoals zebra's doden.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:16:31 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184791727
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wilde honden trekken hun prooi letterlijk levend uit elkaar, dat gaat nog net ietsje verder. Hoewel het natuurlijk maar de vraag is wat je precies het meest onsmakelijk vindt om te zien. :X

[..]

Hyena's zijn strikt genomen geen roofdieren maar aaseters. :)
Ja dat is waarschijnlijk nog wel wat bruter. Ze kunnen het zelfs bij tijgers. Maar ook de wilde honden in Afrika zijn zeer succesvol.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:19:02 #127
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791781
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zo staan ze bekend, maar ze zijn ook formidabele roofdieren. Sterker nog, zelfs n vrouwtjes hyena kan al dieren zoals zebra's doden.
Om een gezonde volwassen zebra te vangen zijn hyena's gewoon veel en veel te langzaam.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:23:33 #128
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791864
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja dat is waarschijnlijk nog wel wat bruter. Ze kunnen het zelfs bij tijgers. Maar ook de wilde honden in Afrika zijn zeer succesvol.
Ik bedoel dan vooral de Afrikaanse wilde hond. De laatste gemeenschappelijke voorouder met de Aziatische variant daarvan is alweer zo'n 3 miljoen jaar geleden geloof ik. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:24:32 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184791875
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wolven in de Oostvaardersplassen lijkt me eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee. Dat zou best kunnen gaan werken, en lijkt me een stuk eleganter dan dat die beesten daar van de honger sterven of door ons moeten worden afgeschoten.
Maar jij bent god niet

als ze al die reetjes doodmaken dan moeten er weer wolven dood gemaakt
komen er teveel wolven dan hou je die beesten niet achter een hek en gaan ze de polder in

Laat de OVP naar leeg en aan de vogels, en vissen , dan hoeft er geen mens naar om te kijken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 13:25:53 #130
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791898
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar jij bent god niet
En jij ook niet. Maar de relevantie daarvan ontgaat me eerlijk gezegd.

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

als ze al die reetjes doodmaken dan moeten er weer wolven dood gemaakt
komen er teveel wolven dan hou je die beesten niet achter een hek en gaan ze de polder in
Het idee is dat ze elkaar in evenwicht houden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:27:15 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184791915
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

En jij ook niet. Maar de relevantie daarvan ontgaat me eerlijk gezegd.

[..]

Het idee is dat ze elkaar in evenwicht houden.
nogmaals jij bent god niet
natuurtje maken is dom

we hebben al dierentuinen genoeg,
en dat gedoe met geen vreten geven is gestoord
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184791927
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:27 schreef michaelmoore het volgende:
nogmaals jij bent god niet
Dit argument begrijp ik niet. Wat bedoel je ermee?
  zondag 3 februari 2019 @ 13:28:52 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184791943
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dit argument begrijp ik niet. Wat bedoel je ermee?
de mens kan best dierentuinen in stand houden
geen natuur maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 13:29:02 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791945
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nogmaals jij bent god niet
natuurtje maken is dom

Als argument vind ik dit in elk geval heel dom.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:29:36 #135
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184791952
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de mens kan best dierentuinen in stand houden
geen natuur maken
Natuur wordt niet door goden gemaakt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184791958
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de mens kan best dierentuinen in stand houden
geen natuur maken
En als die natuur ontstaat? Mag het dan wel?
  zondag 3 februari 2019 @ 13:33:41 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184792013
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als argument vind ik dit in elk geval heel dom.
In de tweede wereldoorlog zetten ze mensen achter een hek zonder eten te geven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 13:34:07 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184792021
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En als die natuur ontstaat? Mag het dan wel?
Dan wel

Dan waren er geen reen en konikpaarden
Dan waren er vogels alleen vogels , allerlei soorten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 13:35:37 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184792052
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuur wordt niet door goden gemaakt.
Mensen maken dierentuinen
een frase als "de nieuwe wildernis" , dat is dom
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184792068
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan wel

Dan waren er geen reen en konikpaarden
Dan waren er vogels alleen vogels , allerlei soorten
Herten en reen komen gewoon voor in Nederland hoor. En niet zo'n beetje ook.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:36:39 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184792074
quote:
Is er wel ruimte voor zo'n roofdier in Nederland?
Niet echt maar daar moeten wolven maar een beetje mee leren leven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 3 februari 2019 @ 13:36:59 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184792081
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Herten en reen komen gewoon voor in Nederland hoor. En niet zo'n beetje ook.
ja maar die kunnen weg , zelf eten zoeken
die staan niet in een strafkamp
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 13:37:30 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184792093
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Herten en reen komen gewoon voor in Nederland hoor. En niet zo'n beetje ook.
nog zo een zolderkamer god
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184792122
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nog zo een zolderkamer god
Wat een rare reactie.
pi_184794023
Kwam er vorig jaar nog n tegen tijdens een sneeuwstorm in een moeras.
  zondag 3 februari 2019 @ 15:17:12 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184794063
quote:
6s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Salvad0R het volgende:
Kwam er vorig jaar nog n tegen tijdens een sneeuwstorm in een moeras.
was dat die met die rode alpinopet op ?
wast ie een beetje beleefd tegen je ?

https://hetstreeknieuws.n(...)-wolf-roden-en-leek/

quote:
Het is niet langer de vraag f de wolf ook een bezoek brengt aan Roden en Leek, maar eerder wanneer het beest, dat een spoor van vernieling achterlaat, ook hier toeslaat.
De wolf was woensdag in De Wilp en Marum waar hij zes schapen op gruwelijke wijze van het leven beroofde.
Ondertussen proberen schapenboeren zich te beveiligen tegen de wolf. Mike van der Most van boerderij Oosterheerdt bijvoorbeeld, heeft zelfs een beveiligingspost gemaakt in de vorm van een keet.
Zeker hij doet er alles aan om zijn schapen te beschermen tegen de wolf die kennelijk gewoon zijn gang mag gaan hier.
Wat te denken van de vele schapen in Roden die momenteel het bermbeheer voor hun rekening nemen.
Een betere maaltijd kan de grote boze wolf zich niet wensen, zou je denken.
Paniek alom dus, en volkomen terecht.
De grote boze wolf komt, de vraag is alleen wanneer.


[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2019 15:28:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184794375
Weg ermee.

Er zijn hier al teveel mensen / dieren. Als je wolven wil zien ga je maar naar de dierentuin, waar ze horen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184794938
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

was dat die met die rode alpinopet op ?
wast ie een beetje beleefd tegen je ?

https://hetstreeknieuws.n(...)-wolf-roden-en-leek/

[..]

Nee dezent waarschijnlijk. Was 's nachts en ik kwam van achter de wind, beest merkte me niet op denk ik, het stak de straat over en sprong in het weiland en verdween uit het zicht.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:28:34 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184795751
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:27 schreef michaelmoore het volgende:

en dat gedoe met geen vreten geven is gestoord
Wat? Dat niet bijvoeren, bedoel je? Natuurlijk is dat niet gestoord. Is gewoon heel logisch.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 februari 2019 @ 16:31:43 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184795815
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:31 schreef BoneThugss het volgende:
Weg ermee.

Er zijn hier al teveel mensen / dieren. Als je wolven wil zien ga je maar naar de dierentuin, waar ze horen.
De wolf was hier voor jou. Dus misschien moet jij maar gewoon weggaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184795826
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De wolf was hier voor jou. Dus misschien moet jij maar gewoon weggaan.
Je moeder was hier ook voor jou. Dus misschien moet jij maar gewoon weg gaan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:33:47 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184795848
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:32 schreef BoneThugss het volgende:

Je moeder was hier ook voor jou. Dus misschien moet jij maar gewoon weg gaan.
Er is genoeg ruimte voor mijn moeder en mij samen. Jij bent degene die zit te piepen dat er niet genoeg ruimte is voor jou en de wolf. Ga dan gewoon. Doei! :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184795881
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De wolf was hier voor jou. Dus misschien moet jij maar gewoon weggaan.
Ze moeten BonThugss maar in een mensentuin stoppen. Hahaha.
pi_184795891
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is genoeg ruimte voor mijn moeder en mij samen. Jij bent degene die zit te piepen dat er niet genoeg ruimte is voor jou en de wolf. Ga dan gewoon. Doei! :W
Man, je ma wordt nog terug de zee in gerold door GreenPeace als ze op het strand ligt. Daarbij is dat beest niet voor niets allang afgeschoten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:36:40 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184795901
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat? Dat niet bijvoeren, bedoel je? Natuurlijk is dat niet gestoord. Is gewoon heel logisch.
logisch
beesten achter een hek zetten en geen vreten geven is logisch
smeerlap
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 16:40:19 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184795960
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

logisch
beesten achter een hek zetten en geen vreten geven is logisch
smeerlap
Overal in de natuur wordt de grootte van een bepaalde populatie gereguleerd door de hoeveelheid beschikbaar voedsel. Dus hou maar op met je dramatisch gewauwel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 februari 2019 @ 16:42:07 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184795992
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:36 schreef BoneThugss het volgende:
Daarbij is dat beest niet voor niets allang afgeschoten.
Hij liep in de weg, dat is de enige reden. Mensen zoals jij zouden gewoon een hele diersoort uitroeien, want 'onhandig'. Dus ik heb liever dat je gaat.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184795996
7 schapen dood na achtervolging door hond. Als er een kangal of andere Turkse herdershond bij was geweest, dan was dit niet gebeurd.

https://www.ad.nl/riviere(...)-door-hond~a674d2c7/

quote:
Zeven schapen overleden na achtervolging door hond
Zeven schapen zijn vrijdag overleden nadat ze door een hond achterna zijn gezeten, dat meldt politieteam Lek en Merwede op social media. En dier is behandeld en overleeft het mogelijk. De hond is in beslag genomen door de politie.

Elcke van der Heijden 02-02-19, 13:01
1

De politie-eenheid Lek en Merwede, die werkzaam is in de gemeenten Molenlanden, Hardinxveld-Giessendam en Gorinchem, kreeg de melding dat in het gebied een schaap was doodgebeten. De dader was een hond die in het weiland terecht was gekomen en begon te spelen met de dieren. ‘Dit spel ging al gauw over in het oerinstinct van de hond, namelijk jagen’, schrijft de politie. Onduidelijk is waar het incident precies heeft plaatsgevonden.

Vier schapen kwamen bij de achtervolging door de hond in een sloot terecht en verdronken. Vier andere schapen werden gebeten, aldus de politie. Een dierenarts moest drie van de dieren in laten slapen. En schaap is behandeld en komt er mogelijk nog bovenop.

Herplaatsing
De politie laat weten dat het baasje van de hond zelf de eigenaar van de schapen heeft ingelicht over het incident. ‘De hondeneigenaar was ook onder de indruk van de gehele situatie en was er zelf van overtuigd dat de hond niet meer bij hen kon blijven.’ De hond is in beslag genomen door de politie en moet een gedragstest ondergaan. Als hij positief wordt getest, mag de eigenaar de hond herplaatsen.

Volgens de politie is er nog hoop voor het dier. ‘Wij vertrouwen erop dat de hond erdoorheen komt, aangezien het een vrolijke en sociale hond is.’
  zondag 3 februari 2019 @ 16:42:58 #159
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184796004
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:42 schreef polderturk het volgende:
7 schapen dood na achtervolging door hond. Als er een kangal of andere Turkse herdershond bij was geweest, dan was dit niet gebeurd.

https://www.ad.nl/riviere(...)-door-hond~a674d2c7/
Joh, flikker toch op met je Turkse honden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184796010
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:42 schreef polderturk het volgende:
7 schapen dood na achtervolging door hond. Als er een kangal of andere Turkse herdershond bij was geweest, dan was dit niet gebeurd.

https://www.ad.nl/riviere(...)-door-hond~a674d2c7/
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Joh, flikker toch op met je Turkse honden.
pi_184796050
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hij liep in de weg, dat is de enige reden. Mensen zoals jij zouden gewoon een hele diersoort uitroeien, want 'onhandig'. Dus ik heb liever dat je gaat.
Praat toch niet zulke poep man.

Hij liep in de weg :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184796061
Waarom zou ik nu op moeten flikkeren met de Turkse honden? Het is de BESTE oplossing voor het probleem.
pi_184796101
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:46 schreef polderturk het volgende:
Waarom zou ik nu op moeten flikkeren met de Turkse honden? Het is de BESTE oplossing voor het probleem.
Dat mag jij vinden maar ik vind van niet
  zondag 3 februari 2019 @ 16:52:19 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184796144
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Praat toch niet zulke poep man.

Hij liep in de weg :')
Uit jouw mond komt voorlopig alleen diarree. Maar als jij het zo goed weet, waarom denk jij dan dat de wolf door de mens uitgeroeid is in Nederland? Hmmm?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 februari 2019 @ 16:52:32 #165
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184796147
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:46 schreef polderturk het volgende:
Waarom zou ik nu op moeten flikkeren met de Turkse honden? Het is de BESTE oplossing voor het probleem.
Welk probleem?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184796199
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Uit jouw mond komt voorlopig alleen diarree. Maar als jij het zo goed weet, waarom denk jij dan dat de wolf door de mens uitgeroeid is in Nederland? Hmmm?
Post een maar eens een bron van die complete bullshit van je.

Uitegeroeid omdat hij in de weg liep. Man wat ben je dan achterlijk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:59:55 #167
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184796274
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:55 schreef BoneThugss het volgende:

Post een maar eens een bron van die complete bullshit van je.

Uitegeroeid omdat hij in de weg liep. Man wat ben je dan achterlijk.
Ah, ik zie het al. De inhoud en argumenten zijn nu al op. Ik win. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184796536
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ah, ik zie het al. De inhoud en argumenten zijn nu al op. Ik win. :)
Jij moet perse 'winnen'? :')

Post nou godverdomme eens een bron van wat je eerder zo stellig beweerde, captain obvious.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:35:12 #169
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184796877
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:13 schreef BoneThugss het volgende:

Jij moet perse 'winnen'? :')
Nee, hoor. Maar het gebeurt wel vaak. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184796929
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Maar het gebeurt wel vaak. :)
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Post nou godverdomme eens een bron van wat je eerder zo stellig beweerde, captain obvious.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:40:50 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184796953
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:39 schreef BoneThugss het volgende:

Oh, had je niet door dat ik al klaar met je was? Geen inhoud, geen interesse. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184797024
Jongens gaan jullie anders even met de Kangal spelen van polderturk
pi_184798241
Deze idiote vrouw in Amsterdam heeft een kangal hond / Turkse herder in een appartement. Dat is vragen om problemen. Een kangal hond hoort op een boerderij thuis


Een andere idioot. Loslopende kangal hond valt husky aan. Baas van de husky probeert met man en macht zijn hond te verdedigen.


  zondag 3 februari 2019 @ 19:06:06 #174
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184798706
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:46 schreef polderturk het volgende:
Waarom zou ik nu op moeten flikkeren met de Turkse honden? Het is de BESTE oplossing voor het probleem.
Ja, behalve dat het geen oplossing is voor een probleem dat - ieg in Nederland - niet bestaat en dat al zeker niets met dit onderwerp te maken heeft.

Open anders ff een topic over Kangal honden, dan kunnen we het hier weer over wolven hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:10:17 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184798828
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, behalve dat het geen oplossing is voor een probleem dat - ieg in Nederland - niet bestaat en dat al zeker niets met dit onderwerp te maken heeft.

Open anders ff een topic over Kangal honden, dan kunnen we het hier weer over wolven hebben.
zo is dat
lekker in het bos wandelen met de kinderen als je gaat kamperen

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 19:11:47 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184798869
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zo is dat
lekker in het bos wandelen met de kinderen als je gaat kamperen
Ik ken mensen die dat in de bush bush van Afrika doen, omringd door leeuwen en luipaarden. Gaat prima. En als je daar al ergens voor moet uitkijken dan zijn dat de olifanten en de nijlpaarden, en niet de roofdieren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184798885
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ken mensen die dat in de bush bush van Afrika doen, omringd door leeuwen en luipaarden. Gaat prima. En als je daar al ergens voor moet uitkijken dan zijn dat de olifanten en de nijlpaarden, en niet de roofdieren.
Zonder wapens ?
  zondag 3 februari 2019 @ 19:12:57 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184798887
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zonder wapens ?
Zonder wapens ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184798903
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zonder wapens ja.
Oke al die park rangers enzo hebben toch altijd wapens mee.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:15:56 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184798946
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Oke al die park rangers enzo hebben toch altijd wapens mee.
Je hebt als mens helemaal geen bewapende beveiling nodig voor roofdieren. Voor die roofdieren zijn mensen helemaal geen aantrekkelijke prooi. Er loopt heel veel veel makkelijker wild rond.

Het is vooral common sense: loop niet je tent uit als er naast je tent een olifant bezig is een boom te slopen. Leeuwen houden over het algemeen hun afstand, en jagen liever op wat impala's... easy meat. En sowieso liggen ze het grootste deel van de dag te slapen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184798980
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je hebt als mens helemaal geen bewapende beveiling nodig voor roofdieren. Voor die roofdieren zijn mensen helemaal geen aantrekkelijke prooi. Er loopt heel veel veel makkelijker wild rond.

Het is vooral common sense: loop niet je tent uit als er naast je tent een olifant bezig is een boom te slopen. Leeuwen houden over het algemeen hun afstand, en jagen liever op wat impala's... easy meat. En sowieso liggen ze het grootste deel van de dag te slapen.
Ik denk dat je poep praat. Al die safari guides hebben wapens mee.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:19:00 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799017
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:17 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat je poep praat. Al die safari guides hebben wapens mee.
Voor begeleide wandelsafari's ja. En ook voornamelijk om eventueel te kunnen ingrijpen als iemand dom genoeg is om een groep olifanten te dicht te naderen. (Wat gelukkig zelden tot nooit gebeurt.)

Ik heb heel wat in die regio rondgelopen, ik weet echt wel waar ik over praat. De roofdieren daar negeren mensen.. compleet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184799097
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor begeleide wandelsafari's ja. En ook voornamelijk om eventueel te kunnen ingrijpen als iemand dom genoeg is om een groep olifanten te dicht te naderen.

Ik heb heel wat in die regio rondgelopen, ik weet echt wel waar ik over praat.
Precies ja. Als je slim bent neem je altijd een wapen mee. Niet omdat je het vaak nodig hebt maar voor die ene keer dat het wel fout gaat.

Maar jij loopt daar in je eentje zonder begeleiding en zonder wapens over de savanne... Tuurlijk joh.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:27:57 #184
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184799194
Het gaat eigenlijk nog best vaak fout, als ik dit zo zie.

quote:
In their analysis of man-eating – including the Tsavo incident – Kerbis Peterhans and Gnoske acknowledge that sick or injured animals may be more prone to man-eating but that the behaviour is "not unusual, nor necessarily 'aberrant'" where the opportunity exists; if inducements such as access to livestock or human corpses are present, lions will regularly prey upon human beings.
...
Packer estimates between 200 and 400 Tanzanians are killed each year by wild animals and that lions are thought to kill at least 70 of these. According to Packer between 1990 and 2004, lions attacked 815 people in Tanzania and killed 563.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lion#Man-eating
  zondag 3 februari 2019 @ 19:28:34 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799207
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar jij loopt daar in je eentje zonder begeleiding en zonder wapens over de savanne... Tuurlijk joh.
Over het algemeen alleen rondom de kampen, waarvan de meesten geen hekken hebben ofzo. In het Kruger park kan en mag je gewoon met je eigen auto rondrijden en heb je ook geen gewapende escorte bij je.

Zo gevaarlijk is het allemaal niet. En als er al gevaar is komt dat niet van de roofdieren. Dat komt in de eerste plaats van muggen, en in de tweede plaats van dieren zoals olifanten en nijlpaarden. Die laatste zijn wel echt gevaarlijk trouwens, maar die lopen doorgaans niet overdag op land rond.


Dit is misschien eng... maar gevaarlijk? Nope.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:31:14 #186
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184799250
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:28 schreef Molurus het volgende:

[..]


Dit is misschien eng... maar gevaarlijk? Nope.
De cheetah is ook wel een lichtgewicht onder de grote katachtigen. Die staan niet echt bekend als menseneters.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:34:08 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799322
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De cheetah is ook wel een lichtgewicht onder de grote katachtigen. Die staan niet echt bekend als menseneters.
Dat ze de auto inspringen is wel een extreem geval ook. Leeuwen en luipaarden zullen dat veel minder snel doen. Maar ik heb regelmatig meegemaakt dat leeuwen en luipaarden rondom onze auto liepen.. maar in elk van die gevallen leken ze totaal niet in ons geinteresseerd te zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184799356
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat ze de auto inspringen is wel een extreem geval ook. Leeuwen en luipaarden zullen dat veel minder snel doen. Maar ik heb regelmatig meegemaakt dat leeuwen en luipaarden rondom onze auto liepen.. maar in elk van die gevallen leken ze totaal niet in ons geinteresseerd te zijn.
Maar uitstappen deed je ook niet en een wandeling maken door hun territorium lijkt me ook geen goed idee.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:38:01 #189
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184799394
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar uitstappen deed je ook niet en een wandeling maken door hun territorium lijkt me ook geen goed idee.
Even in je eentje je hond uitlaten in de avondschemering zit er op de savanne waarschijnlijk ook niet in.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:40:26 #190
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799430
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar uitstappen deed je ook niet en een wandeling maken door hun territorium lijkt me ook geen goed idee.
Zoals gezegd, alleen rondom de kampen. Maar ook daar hebben we wel leeuwen gezien.

Tijdens een tocht door - zeg - het Kruger park is uitstappen ook gewoon niet zo handig... het zijn enorme gebieden, die ga je niet even te voet doorkruisen. Je zou overigens best ff kunnen uitstappen, maar zoals gezegd: common sense. Doe dat niet als je naast grote dieren geparkeerd staat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:41:09 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799442
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Even in je eentje je hond uitlaten in de avondschemering zit er op de savanne waarschijnlijk ook niet in.
Tijdens schemering daar rondlopen is sowieso niet handig. Het wordt daar heel snel donker, en als het daar donker is dan is het *echt* donker. Je ziet dan letterlijk niks meer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:44:42 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184799507
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ken mensen die dat in de bush bush van Afrika doen, omringd door leeuwen en luipaarden. Gaat prima. En als je daar al ergens voor moet uitkijken dan zijn dat de olifanten en de nijlpaarden, en niet de roofdieren.
ik vind krokodillen ook roofdieren
zijn trouwens afstammelingen van de dinosaurussen , de enige dinosaurussen die de komeetinslag overleefd hebben in het donker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 19:46:23 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799541
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik vind krokodillen ook roofdieren
zijn trouwens afstammelingen van de dinosaurussen , de enige dinosaurussen die de komeetinslag overleefd hebben in het donker
Vogels zijn technisch gezien ook afstammelingen van dinosaurussen. :P

En voor krokodillen geldt min of meer hetzelfde: beetje afstand houden en er is echt niks aan de hand.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:46:54 #194
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184799550
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd, alleen rondom de kampen. Maar ook daar hebben we wel leeuwen gezien.

Tijdens een tocht door - zeg - het Kruger park is uitstappen ook gewoon niet zo handig... het zijn enorme gebieden, die ga je niet even te voet doorkruisen. Je zou overigens best ff kunnen uitstappen, maar zoals gezegd: common sense. Doe dat niet als je naast grote dieren geparkeerd staat.
Grote planteneters als olifanten en nijlpaarden kunnen territoriaal zijn, maar bij roofdieren geeft het feit dat ze de mens als potentile prooi kunnen zien nog wel een extra dimensie aan dat gevaar, lijkt me, net zoals je avondwandelingen in dergelijke gebieden niet alleen vermijdt omdat je over een boomwortel kunt struikelen... Ik heb het idee dat je het intrinsieke gevaar dat in de aanwezigheid van grote roofdieren ligt een beetje bagatelliseert.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:47:44 #195
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184799563
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik vind krokodillen ook roofdieren
zijn trouwens afstammelingen van de dinosaurussen , de enige dinosaurussen die de komeetinslag overleefd hebben in het donker
Krokodillen zijn een zustergroep van dinosaurussen, geen afstammelingen.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:49:01 #196
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799581
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Grote planteneters als olifanten en nijlpaarden kunnen territoriaal zijn, maar bij roofdieren geeft het feit dat ze de mens als potentile prooi kunnen zien nog wel een extra dimensie aan dat gevaar, lijkt me, net zoals je avondwandelingen in dergelijke gebieden niet alleen vermijdt omdat je over een boomwortel kunt struikelen... Ik heb het idee dat je het intrinsieke gevaar dat in de aanwezigheid van grote roofdieren ligt een beetje bagatelliseert.
Ik denk dat het gevaar van roofdieren hier schromelijk wordt overschat.

Nee, natuurlijk ga ik niet uitstappen om een leeuw te aaien. Maar een leeuw die werkelijk gaat jagen op mensen moet wel heel wanhopig zijn. Die dieren hebben heel goed door dat mensen geen al te makkelijke prooi zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:50:25 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799600
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Krokodillen zijn een zustergroep van dinosaurussen, geen afstammelingen.
Ah ja, die miste ik nog. Als je het mij vraagt kunnen alleen vogels worden gezien als nog levende afstammelingen van dino's.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 19:57:06 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184799746
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat het gevaar van roofdieren hier schromelijk wordt overschat.

Nee, natuurlijk ga ik niet uitstappen om een leeuw te aaien. Maar een leeuw die werkelijk gaat jagen op mensen moet wel heel wanhopig zijn. Die dieren hebben heel goed door dat mensen geen al te makkelijke prooi zijn.
nee hele domme beesten die doen mensen geen kwaad, durven ze niet , want mensen hebben geweren ook

https://www.nu.nl/dieren/(...)-in-zuid-afrika.html

quote:
De Zuid-Afrikaanse autoriteiten hebben stoffelijke resten van mensen gevonden in een Zuid-Afrikaans reservaat. Het gaat vermoedelijk om stropers die zijn gedood door leeuwen.

De lichamen van de slachtoffers zijn eerder deze week aangetroffen in het reservaat bij Kenton-on-Sea, bericht de Zuid-Afrikaanse krant The Herald donderdag.

Het is nog onduidelijk hoeveel mensen precies zijn gedood.
"Kijkend naar de schoenen en spullen die zijn aangetroffen, vermoed ik dat het gaat om twee of drie mensen", zegt parkeigenaar Nick Fox tegen de krant.
De politie ontdekte onder meer een jachtgeweer met geluidsdemper, een bijl en draadknippers.
"De stoffelijke resten lagen verspreid over een groot gebied. Dus is het lastig om grondig te zoeken en al het bewijs te verzamelen."
_O- :W
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 februari 2019 @ 20:01:32 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184799837
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hele domme beesten die doen mensen geen kwaad, durven ze niet , want mensen hebben geweren ook

https://www.nu.nl/dieren/(...)-in-zuid-afrika.html

[..]

_O- :W
Stropers zijn geen mensen, die mogen best dood.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 februari 2019 @ 20:46:41 #200
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184801082
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 19:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat het gevaar van roofdieren hier schromelijk wordt overschat.

Nee, natuurlijk ga ik niet uitstappen om een leeuw te aaien. Maar een leeuw die werkelijk gaat jagen op mensen moet wel heel wanhopig zijn. Die dieren hebben heel goed door dat mensen geen al te makkelijke prooi zijn.
Luidruchtige groepen volwassen mannen met zichtbare wapens zullen wel worden gemeden, maar ik kan me voorstellen dat een wat pienterder leeuw in een rondzwervende eenling of een groepje kinderen wel degelijk de gemakkelijke prooi ziet die ze zijn. Tenslotte zijn we uitzonderlijk zwakke primaten die niet eens goed genoeg kunnen rennen of klimmen om ons in veiligheid te brengen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')