Ja dat is waarschijnlijk nog wel wat bruter. Ze kunnen het zelfs bij tijgers. Maar ook de wilde honden in Afrika zijn zeer succesvol.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wilde honden trekken hun prooi letterlijk levend uit elkaar, dat gaat nog net ietsje verder. Hoewel het natuurlijk maar de vraag is wat je precies het meest onsmakelijk vindt om te zien.
[..]
Hyena's zijn strikt genomen geen roofdieren maar aaseters.
Om een gezonde volwassen zebra te vangen zijn hyena's gewoon veel en veel te langzaam.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zo staan ze bekend, maar ze zijn ook formidabele roofdieren. Sterker nog, zelfs één vrouwtjes hyena kan al dieren zoals zebra's doden.
Ik bedoel dan vooral de Afrikaanse wilde hond. De laatste gemeenschappelijke voorouder met de Aziatische variant daarvan is alweer zo'n 3 miljoen jaar geleden geloof ik.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat is waarschijnlijk nog wel wat bruter. Ze kunnen het zelfs bij tijgers. Maar ook de wilde honden in Afrika zijn zeer succesvol.
Maar jij bent god nietquote:Op zondag 3 februari 2019 12:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wolven in de Oostvaardersplassen lijkt me eerlijk gezegd helemaal geen slecht idee. Dat zou best kunnen gaan werken, en lijkt me een stuk eleganter dan dat die beesten daar van de honger sterven of door ons moeten worden afgeschoten.
En jij ook niet. Maar de relevantie daarvan ontgaat me eerlijk gezegd.quote:
Het idee is dat ze elkaar in evenwicht houden.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
als ze al die reetjes doodmaken dan moeten er weer wolven dood gemaakt
komen er teveel wolven dan hou je die beesten niet achter een hek en gaan ze de polder in
nogmaals jij bent god nietquote:Op zondag 3 februari 2019 13:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
En jij ook niet. Maar de relevantie daarvan ontgaat me eerlijk gezegd.
[..]
Het idee is dat ze elkaar in evenwicht houden.
de mens kan best dierentuinen in stand houdenquote:Op zondag 3 februari 2019 13:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit argument begrijp ik niet. Wat bedoel je ermee?
Als argument vind ik dit in elk geval heel dom.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nogmaals jij bent god niet
natuurtje maken is dom
Natuur wordt niet door goden gemaakt.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de mens kan best dierentuinen in stand houden
geen natuur maken
En als die natuur ontstaat? Mag het dan wel?quote:Op zondag 3 februari 2019 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de mens kan best dierentuinen in stand houden
geen natuur maken
In de tweede wereldoorlog zetten ze mensen achter een hek zonder eten te gevenquote:Op zondag 3 februari 2019 13:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als argument vind ik dit in elk geval heel dom.
Dan welquote:Op zondag 3 februari 2019 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En als die natuur ontstaat? Mag het dan wel?
Mensen maken dierentuinenquote:Op zondag 3 februari 2019 13:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Natuur wordt niet door goden gemaakt.
Herten en reeën komen gewoon voor in Nederland hoor. En niet zo'n beetje ook.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan wel
Dan waren er geen reen en konikpaarden
Dan waren er vogels alleen vogels , allerlei soorten
Niet echt maar daar moeten wolven maar een beetje mee leren leven.quote:Is er wel ruimte voor zo'n roofdier in Nederland?
ja maar die kunnen weg , zelf eten zoekenquote:Op zondag 3 februari 2019 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Herten en reeën komen gewoon voor in Nederland hoor. En niet zo'n beetje ook.
nog zo een zolderkamer godquote:Op zondag 3 februari 2019 13:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Herten en reeën komen gewoon voor in Nederland hoor. En niet zo'n beetje ook.
was dat die met die rode alpinopet op ?quote:Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Salvad0R het volgende:
Kwam er vorig jaar nog één tegen tijdens een sneeuwstorm in een moeras.
quote:Het is niet langer de vraag óf de wolf ook een bezoek brengt aan Roden en Leek, maar eerder wanneer het beest, dat een spoor van vernieling achterlaat, ook hier toeslaat.
De wolf was woensdag in De Wilp en Marum waar hij zes schapen op gruwelijke wijze van het leven beroofde.
Ondertussen proberen schapenboeren zich te beveiligen tegen de wolf. Mike van der Most van boerderij Oosterheerdt bijvoorbeeld, heeft zelfs een beveiligingspost gemaakt in de vorm van een keet.
Zeker hij doet er alles aan om zijn schapen te beschermen tegen de wolf die kennelijk gewoon zijn gang mag gaan hier.
Wat te denken van de vele schapen in Roden die momenteel het bermbeheer voor hun rekening nemen.
Een betere maaltijd kan de grote boze wolf zich niet wensen, zou je denken.
Paniek alom dus, en volkomen terecht.
De grote boze wolf komt, de vraag is alleen wanneer.
Nee dezent waarschijnlijk. Was 's nachts en ik kwam van achter de wind, beest merkte me niet op denk ik, het stak de straat over en sprong in het weiland en verdween uit het zicht.quote:Op zondag 3 februari 2019 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was dat die met die rode alpinopet op ?
wast ie een beetje beleefd tegen je ?
https://hetstreeknieuws.n(...)-wolf-roden-en-leek/
[..]
Wat? Dat niet bijvoeren, bedoel je? Natuurlijk is dat niet gestoord. Is gewoon heel logisch.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:27 schreef michaelmoore het volgende:
en dat gedoe met geen vreten geven is gestoord
De wolf was hier voor jou. Dus misschien moet jij maar gewoon weggaan.quote:Op zondag 3 februari 2019 15:31 schreef BoneThugss het volgende:
Weg ermee.
Er zijn hier al teveel mensen / dieren. Als je wolven wil zien ga je maar naar de dierentuin, waar ze horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |