abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184918289
Ik blijf zwaar in de Niels tunnel. Ook bij opdracht 'Koffiepedia', was ie (in)direct betrokken bij 't blokkeren van 2 of 3 tablets. Een 'R' teveel typen bij Rita Corita, snel op enter drukken en weer één geblokkeerd. Vorig seizoen bleek Jan eigenlijk ook superbrutaal te zijn geweest, dus misschien denkt Niels dat ie dat ook kan (jokers jatten ook nog). Hoop eigenlijk dat ie 't niet is, anders was 't wel erg simpel. Beetje vergezocht misschien, maar dat ie ene keer met bril en dan weer zonder bril in beeld is kan ook nog wat zeggen. Mol staat bekend om z'n slechte zicht
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_184921147
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:48 schreef bloempjuh het volgende:
Ik vind hem verdacht omdat hij een rare muts heeft, da's eigenlijk alles. Ik ben compleet blind voor hints enzo.
:D

Die muts! Inderdaad...

Verder: vrouwen zijn toch altijd juist zo goed in hints? :P
Of geldt dat alleen in de liefde?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184921395
Overigens ben ik ook wel slecht met hints. De seizoenen die ik gezien heb waren nog niet voldoende om mij geoefend Mol-vinder te noemen, vrees ik.

Ik zit sinds deze week - alle afleveringen snel nog even teruggezien - wel echt te letten op één persoon in het bijzonder: Jamie.

Wordt verdacht weinig verdacht door de medekandidaten volgens mij, maar ondertussen zit hij heel vaak op de plek waar de verkeerde keuzes worden gemaakt (de trap met de Colombiaanse vlag) of op sleutelposities (letters lezen in het bootje).
En ook altijd net iets te enthousiast, zoals bij de bootjesopdracht: vlug vlug vlug! We gaan lékkerrrr! We worden múltimiljonair. :)

Overigens:
Jamie zat dus fout bij die keuze op de trap (koos minder dan 6 lijnen), en ik keek even wie met die 3-D verhuisopdracht de keuze maakte voor 45 minuten i.p.v. de 30 minuten die het uiteindelijk werd.
Dat waren een paar verdachte figuren. Een sprong er echter uit:

Juist - Jamie.

En laat het nu juist Jamie zijn die toegaf best vaak te zijn verhuisd in zijn leven.
En toch koos hij voor 45 minuten?

Rick Paul wordt ook door veel mensen verdacht, maar die koos voor 30 minuten als ik me goed herinner. En hij was ook vaak verhuisd zei hij zelf. Ik verdenk hem mede daarom niet zo.

Overigens:
Het is toch wetenschappelijk bewezen dat "knappe" mensen (subjectief begrip, maar toch) niet alleen meer verdienen dan minder knappe mensen, maar dat knappe mensen minder worden verdacht van bijvoorbeeld crimineel of anderszins ongepast gedrag dan minder knappe personen?

Ik denk dat veel medekandidaten Jamie mede daarom iets minder verdenken dan dat ze eigenlijk zouden moeten. Jamie komt, vanwege zijn looks, zijn enthousiasme en zijn vriendelijke, extraverte uitstraling overal makkelijk mee weg tot nu toe.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184922210
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:56 schreef Salina het volgende:

[..]

:D

Die muts! Inderdaad...

Verder: vrouwen zijn toch altijd juist zo goed in hints? :P
Of geldt dat alleen in de liefde?
Ik ben vrouw, ja, maar ook autistisch. Ik begrijp niet waarom iemand zou liegen.

Mijn -elk jaar falende- tactiek is gebaseerd op eliminatie.
In eerste plaats kan De Mol geen sympatiek persoon zijn. Dus dit jaar konden Evi en Robert het daarom al niet zijn. Dan kijk ik naar vorige Mollen. Jan was een lompe Mol, Niels lijkt op Jan. Dus Niels kan het niet zijn. Etcetera. :)

Rick Paul is vaak in beeld, heeft een rare mol-muts én soms een bril. Verder heb ik geen goede theorie over hem. :D
Mon 'en!
  zaterdag 9 februari 2019 @ 19:53:07 #130
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184922311
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:48 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik ben vrouw, ja, maar ook autistisch. Ik begrijp niet waarom iemand zou liegen.

Mijn -elk jaar falende- tactiek is gebaseerd op eliminatie.
In eerste plaats kan De Mol geen sympatiek persoon zijn. Dus dit jaar konden Evi en Robert het daarom al niet zijn. Dan kijk ik naar vorige Mollen. Jan was een lompe Mol, Niels lijkt op Jan. Dus Niels kan het niet zijn. Etcetera. :)

Rick Paul is vaak in beeld, heeft een rare mol-muts én soms een bril. Verder heb ik geen goede theorie over hem. :D
In mijn 'eliminatie' vallen daarom alle mannen af, omdat we al 3x een mannelijke mol op rij hadden. Het kan niet nog een keer een man zijn.

Dus is t Merel.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_184924398
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:53 schreef Frsh het volgende:

[..]
omdat we al 3x een mannelijke mol op rij hadden. Het kan niet nog een keer een man zijn.
Dit is ook wel waar. Toch gok ik nog steeds op een man. Ondanks dat het al 3x achter elkaar een man was.

En anders op Sarah.
pi_184925104
Rick Paul is de Mol, klaar als een klontje. Saai :O
  zaterdag 9 februari 2019 @ 22:03:29 #133
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184925846
Ik denk dat Rick Paul de Mol niet kan zijn, omdat hij de regels van het Tuktuk-spel duidelijk niet wist in ronde 1. Hij reed door naar het eind, terwijl hij had moeten stoppen. Dat had verder geen gevolgen voor de pot (want hij had het toch al niet gehaald), dus het doorrijden was geen molactie. In de 2e ronde haalde hij het wel en dat geld werd gewoon geteld.

De Mol kent de opdrachten van te voren, dus dan zou het heel raar zijn om zo'n fout (die dus geen gevolgen had) te maken. Het toont een gebrek aan voorkennis aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 09-02-2019 22:08:41 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184925924
Waarom nou weer niemand eruit.....
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 22:08:33 #135
42184 crew  DaMart
pi_184925959
De titel van de aflevering kan op Niels slaan. Die wilde immers de rode draad gaan 'uithalen' door hem los te maken.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 9 februari 2019 @ 22:54:19 #136
1986 Jane
pi_184927048
Bij zo'n opdracht als de laatste, waarbij het er dus om gaat of er een executie plaatsvindt, ga ik er altijd vanuit dat de Mol de opdracht meekrijgt om te zorgen dat het zo uitpakt zoals de productie het graag ziet. (Ja, ik ben erg wantrouwend in dit soort dingen.)

Ten eerste worden de groepjes voor de tokkelbaan pas vastgesteld na de test. Op dat moment weet de Mol dus al wie er (eventueel) gaat afvallen. Door bij de virtuele afvaller in het groepje te gaan zitten kan de Mol er dus voor zorgen dat de bordjes goed komen te hangen en er niemand uit gaat. Hoe de andere groep het doet maakt niet uit. Daar krijgt toch iedereen een groen scherm.

Aangezien Sarah en Rick Paul beide als eerste van hun groepje gingen, ben ik geneigd die minder verdacht te vinden. Met name Rick Paul, aangezien die fouten maakte in de volgorde. Sarah twijfelde, maar als ik het goed gezien heb, bevestigde Jamie haar volgorde.
Hoe dan ook vind ik het onlogisch voor de Mol om hier als eerste van zijn/haar groepje te worden uitgekozen door de productie (want ze kozen de volgorde niet zelf!).

Jamie en Merel gingen beide als tweede en onthielden ook beide goed de volgorde. Merel verbeterde zelfs de fout van Rick Paul. Beiden kunnen wat deze opdracht betreft m.i. nog de Mol zijn.

Niels en Sinan gingen beide als derde en deden het ook beide niet. Op het eerste oog vind ik het onmols om een opdracht niet te doen of niet te durven, maar het is eerder voorgekomen (Patrick Stoof bijvoorbeeld). Het zou m.i. dom zijn om ze hierdoor uit te sluiten als Mol. Bovendien, het ging niet om geld en, omdat ze de laatsten waren van hun groep, konden ze als Mol al doorgekregen hebben of de bordjes goed hingen. De Mol had bijv. kunnen afspreken dat hij - ondanks de angst - wel zou gaan als er nog een fout in de volgorde zat, maar anders niet. Hij kan zo'n tokkelbaan in NL natuurlijk ook best wel geoefend hebben, op wat minder afschrikwekkende hoogte. Dat scheelt toch een hoop wat angst betreft.

Kortom, ik ga er dus vanuit dat het doel van de Mol in deze opdracht was om te zorgen dat er niemand uit ging. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de opdrachten van volgende week. Als het opdrachten zijn die alleen met z'n 6en (en dus niet met iemand minder) kunnen worden uitgevoerd, dan ben ik daar helemaal zeker van.

Oh, en ik denk dus dat de Mol als 3e van zijn groepje ging (of niet ging :P) en dan verdenk ik Sinan meer dan Niels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 09-02-2019 23:19:58 ]
pi_184927389
Zou de mol echt al weten wie er gaat afvallen? Ik dacht pas bij een rood scherm.....
  zaterdag 9 februari 2019 @ 23:13:46 #138
1986 Jane
pi_184927569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Zou de mol echt al weten wie er gaat afvallen? Ik dacht pas bij een rood scherm.....
Sowieso als het nodig is voor een opdracht na de test, zoals nu (wellicht). Het is niet voor de eerste keer dat zoiets gebeurt natuurlijk. En volgens mij wordt de Mol ook altijd wel op de hoogte gehouden van hoe verdacht hij/zij is onder de kandidaten.

Van sommigen seizoenen is achteraf tijdens de terugblikuitzending ook duidelijk geworden dat de Mol steeds wist wie er ging afvallen, maar ik weet natuurlijk niet of dat elk seizoen en voor elke aflevering heeft gegolden.
pi_184927611
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:13 schreef Jane het volgende:

[..]

Sowieso als het nodig is voor een opdracht na de test, zoals nu (wellicht). Het is niet voor de eerste keer dat zoiets gebeurt natuurlijk. En volgens mij wordt de Mol ook altijd wel op de hoogte gehouden van hoe verdacht hij/zij is onder de kandidaten.

Van sommigen seizoenen is achteraf tijdens de terugblikuitzending ook duidelijk geworden dat de Mol steeds wist wie er ging afvallen, maar ik weet natuurlijk niet of dat elk seizoen en voor elke aflevering heeft gegolden.
Oh dit is echt nieuw voor me :)
pi_184927745
Bij de tuktuk opdracht was maximaal 1900 euro te verdienen. Echter, toen Rik de bedragen uit de enveloppen haalde, was het in totaal maar 1200.

Waar is die overige 700 euro gebleven? Heeft iemand geld achtergehouden? De enige die dit eigenlijk heeft kunnen doen is Sinan omdat hij als enige beide keren op tijd bij Rik was. Maar dan zou hij wel precies de 2 enveloppen met meerdere briefjes moeten pakken, want elke envelop had uiteindelijk maar 1 briefje...
  zaterdag 9 februari 2019 @ 23:27:23 #141
1986 Jane
pi_184927837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:22 schreef egoblokje het volgende:
Bij de tuktuk opdracht was maximaal 1900 euro te verdienen. Echter, toen Rik de bedragen uit de enveloppen haalde, was het in totaal maar 1200.

Waar is die overige 700 euro gebleven? Heeft iemand geld achtergehouden? De enige die dit eigenlijk heeft kunnen doen is Sinan omdat hij als enige beide keren op tijd bij Rik was. Maar dan zou hij wel precies de 2 enveloppen met meerdere briefjes moeten pakken, want elke envelop had uiteindelijk maar 1 briefje...
Oh, dit is wel goed opgemerkt. Ik bedoel, sowieso dat er geld miste. :D

Sinan had volgens mij in allebei zijn enveloppen 50 euro. Sowieso al het laagst mogelijke bedrag. En volgens mij werd er nog een envelop genoemd met (maar) 50 euro, maar ik weet niet van wie.
Hmmm, ik moet die opdracht nog maar eens terugkijken. Wie is er gretig om enveloppen te pakken? wie had precies welke bedragen? Enzovoort.

Of heeft iemand dat overzicht al? ik ben lui :P
pi_184927946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:22 schreef egoblokje het volgende:

Goeie! Maar in dat geval maakt het de mol niet uit of hij/zij Rik zou halen, de mol zou als hij/zij de juiste envelopes kon grijpen de hoogste eruit kunnen halen en met de lage bij Rik aan kunnen komen, en als de mol de verkeerde envelop zou pakken ervoor kunnen kiezen om Rik niet te halen.
pi_184927947
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 22:54 schreef Jane het volgende:
Bij zo'n opdracht als de laatste, waarbij het er dus om gaat of er een executie plaatsvindt, ga ik er altijd vanuit dat de Mol de opdracht meekrijgt om te zorgen dat het zo uitpakt zoals de productie het graag ziet. (Ja, ik ben erg wantrouwend in dit soort dingen.)

Ten eerste worden de groepjes voor de tokkelbaan pas vastgesteld na de test. Op dat moment weet de Mol dus al wie er (eventueel) gaat afvallen. Door bij de virtuele afvaller in het groepje te gaan zitten kan de Mol er dus voor zorgen dat de bordjes goed komen te hangen en er niemand uit gaat. Hoe de andere groep het doet, maakt niet uit. Daar krijgt toch iedereen een groen scherm.

Aangezien Sarah en Rick Paul beide als eerste van hun groepje gingen, ben ik geneigd die minder verdacht te vinden. Met name Rick Paul, aangezien die fouten maakte in de volgorde. Sarah twijfelde, maar als ik het goed gezien heb, bevestigde Jamie haar volgorde.
Hoe dan ook vind ik het onlogisch voor de Mol om hier als eerste van zijn/haar groepje te worden uitgekozen door de productie (want ze kozen de volgorde niet zelf!).

Jamie en Merel gingen beide als tweede en onthielden ook beide goed de volgorde. Merel verbeterde zelfs de fout van Rick Paul. Beiden kunnen wat deze opdracht betreft m.i. nog de Mol zijn.

Niels en Sinan gingen beide als derde en deden het ook beide niet. Op het eerste oog vind ik het onmols om een opdracht niet te doen of niet te durven, maar het is eerder voorgekomen (Patrick Stoof bijvoorbeeld). Het zou m.i. dom zijn om ze hierdoor uit te sluiten als Mol. Bovendien, het ging niet om geld en, omdat ze de laatsten waren van hun groep, konden ze als Mol al doorgekregen hebben of de bordjes goed hingen. De Mol had bijv. kunnen afspreken dat hij - ondanks de angst - wel zou gaan als er nog een fout in de volgorde zat, maar anders niet. Hij kan zo'n tokkelbaan in NL natuurlijk ook best wel geoefend hebben, op wat minder afschrikwekkende hoogte. Dat scheelt toch een hoop wat angst betreft.

Kortom, ik ga er dus vanuit dat het doel van de Mol in deze opdracht was om te zorgen dat er niemand uit ging. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de opdrachten van volgende week. Als het opdrachten zijn die alleen met z'n 6en (en dus niet met iemand minder) kunnen worden uitgevoerd, dan ben ik daar helemaal zeker van.

Oh, en ik denk dus dat de Mol als 3e van zijn groepje ging (of niet ging :P) en dan verdenk ik Sinan meer dan Niels.
In dat geval zou de mol duidelijk zijn voor mij. Maar ik weet het niet, want dan zou de finale tussen 3 kandidaten gaan die ik totaal niet (in die combinatie) daar zie geraken. En het kan natuurlijk zo zijn dat de mol niet terecht is gekomen in de groep met de afvaller, waardoor zijn/haar acties niets uitmaakten (sowieso wist de mol van tevoren de volgorde al).

Op zich wel eens met de logica, behalve uiteraard de personen die als laatste zouden gaan (je kunt dat 1 aflevering doen, maar 2 afleveringen is toch echt iets te veel).

Ben in elk geval blij dat er geen executie was en ik dus een nieuwe kans heb met de prono. Ga op zeker voor een andere afvaller.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_184927980
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:27 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, dit is wel goed opgemerkt. Ik bedoel, sowieso dat er geld miste. :D

Sinan had volgens mij in allebei zijn enveloppen 50 euro. Sowieso al het laagst mogelijke bedrag. En volgens mij werd er nog een envelop genoemd met (maar) 50 euro, maar ik weet niet van wie.
Hmmm, ik moet die opdracht nog maar eens terugkijken. Wie is er gretig om enveloppen te pakken? wie had precies welke bedragen? Enzovoort.

Of heeft iemand dat overzicht al? ik ben lui :P
Jamie: +100 en -50
Merel: +250 en -50
Niels: -50 en -100
Rick Paul: +100 en -250
Sinan: +50 en +50
Sarah: -100 en -50

Rick Paul pakt als eerste een plattegrond. Dit doen Sarah en Jamie daarna ook. Merel grijpt als eerste naar 2 enveloppen, Rick Paul en Jamie pakken er dan ook een, gevolgd door Sinan. De rest is niet meer te zien.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 23:40:01 #145
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_184928068
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

In dat geval zou de mol duidelijk zijn voor mij. Maar ik weet het niet, want dan zou de finale tussen 3 kandidaten gaan die ik totaal niet (in die combinatie) daar zie geraken. En het kan natuurlijk zo zijn dat de mol niet terecht is gekomen in de groep met de afvaller, waardoor zijn/haar acties niets uitmaakten (sowieso wist de mol van tevoren de volgorde al).

Op zich wel eens met de logica, behalve uiteraard de personen die als laatste zouden gaan (je kunt dat 1 aflevering doen, maar 2 afleveringen is toch echt iets te veel).

Ben in elk geval blij dat er geen executie was en ik dus een nieuwe kans heb met de prono. Ga op zeker voor een andere afvaller.
Noem eens namen in je posts :')
pi_184928070
Misschien heb ik iets gemist hoor, maar de volgorde van Sarah - Jamie en Sinan bij de zipline vlaggen klopte toch niet?

Uit hoofd zeg ik groen-rood-groen-groen.
Maar ze deden heel wat rood-groen-rood-rood (ofzo).
pi_184928101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:40 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Noem eens namen in je posts :')
Ik zie Merel, Rick Paul en Jamie niet in die combinatie in de finale komen. Dat kun je op een briefje schrijven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_184928129
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 23:27 schreef Jane het volgende:
En volgens mij werd er nog een envelop genoemd met (maar) 50 euro, maar ik weet niet van wie.
Was dat niet Rick-Paul?
250 eruit voor de eerste en 50 erbij voor de 2e?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 februari 2019 @ 23:47:00 #149
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_184928212
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 februari 2019 @ 23:56:58 #150
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_184928435
de reactie er op geloof ik niet echt in.... maar toch even delen

EelcoPoelarends twitterde op zaterdag 09-02-2019 om 23:12:06 @DeTunnelvisie Of verwijst het naar Rick Paul? https://t.co/gwCW7ierw4 reageer retweet
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')