abonnement Unibet Coolblue
pi_184700179
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:59 schreef john2406 het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel om te lachen, die put wel te verstaan, niet dat wat gebeurd is.

In dat veilige Europa, in Nederland worden hardlopers gestoken met een mes in Spanje vallen peuters in een put, achteraf nog iemand van 45 jr, wat is er gaande vraag ik mij af?

Er zullen vast nog wel meer dingen gebeuren, maar ik vraag mij af wat is er dan wel geregeld?
het feit dat dit groot nieuws is, betekend dat er heel veel wel goed geregeld is...
pi_184700760
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:59 schreef woxxel het volgende:
Tijdens een wandeling, niet waar de ouders zelf bij waren?
Strandwandeling.

Deze is ook ietwat merkwaardig..
https://spainsnews.com/vi(...)-her-other-dead-son/

Het blijft een bizar verhaal..
´
pi_184701787
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Strandwandeling.

Deze is ook ietwat merkwaardig..
https://spainsnews.com/vi(...)-her-other-dead-son/

Het blijft een bizar verhaal..
" The family of José and Vicky now struggle to "survive, because what is life, they do not have any left," says his family."

Damn dit kwam wel aan.


En ook nog een abortus in ver gevorderd stadium recentelijk...
Hoe veel kan een mens hebben? ;(
pi_184701951
Waar is Martina gebleven?
´
pi_184702283
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:45 schreef Kim-Holland het volgende:
Waar is Martina gebleven?
Wie is dat
pi_184702506
Die moeder ziet er zo intens depressief en totaal leeg uit. Niet te doen dit. ;(
pi_184702660
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:59 schreef woxxel het volgende:

[..]

Wie is dat
Het kind met het verjaardagskroontje..

´
pi_184702706
Wat bedoel je
  dinsdag 29 januari 2019 @ 23:21:52 #209
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184702821
Martina komt uit dat artikel

"Vicky's clock stopped on May 14, 2017. He walked on the beach of Pedregalejo with his sister Anabel, his daughter Martina, Oliver (who was three years old) and Julen, who had barely turned seven months old. "
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184702902
Die zal bij dr ouders zijn toch
pi_184703353
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:59 schreef woxxel het volgende:

[..]

Wie is dat
Die Navratilova is inmiddels met pensioen. Slaat nu exclusief golfballetjes ergens heen.
  woensdag 30 januari 2019 @ 00:10:42 #212
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184703589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 23:26 schreef woxxel het volgende:
Die zal bij dr ouders zijn toch
"He walked on the beach of Pedregalejo with his sister Anabel, his daughter Martina, Oliver (who was three years old) and Julen, who had barely turned seven months old. Suddenly, his eldest son stopped breathing, collapsed to the ground and when he arrived at the emergency room of the Children's Hospital his pulse had stopped forever."

Die 'he' zou toch Julens vader moeten zijn, en dat zou Martina zijn dochter maken, en Anabel zijn zus? Wellicht moet het 'her daughter' zijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 30 januari 2019 @ 00:28:49 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184703846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 00:10 schreef Valerie. het volgende:

[..]

"He walked on the beach of Pedregalejo with his sister Anabel, his daughter Martina, Oliver (who was three years old) and Julen, who had barely turned seven months old. Suddenly, his eldest son stopped breathing, collapsed to the ground and when he arrived at the emergency room of the Children's Hospital his pulse had stopped forever."

Die 'he' zou toch Julens vader moeten zijn, en dat zou Martina zijn dochter maken, en Anabel zijn zus? Wellicht moet het 'her daughter' zijn.
Dat hele verhaal is raar, want even verderop zit zij (moeder) met het kindje in haar armen terwijl haar man van zijn werk gehaald wordt om naar het ziekenhuis te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 januari 2019 @ 07:01:39 #214
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184705123
Een miskraam ook nog? Hebben ze nog andere kinderen? Die in leven zijn bedoel ik.
"Hoka Hey!"
pi_184705154
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 00:10 schreef Valerie. het volgende:

[..]

"He walked on the beach of Pedregalejo with his sister Anabel, his daughter Martina, Oliver (who was three years old) and Julen, who had barely turned seven months old. Suddenly, his eldest son stopped breathing, collapsed to the ground and when he arrived at the emergency room of the Children's Hospital his pulse had stopped forever."

Die 'he' zou toch Julens vader moeten zijn, en dat zou Martina zijn dochter maken, en Anabel zijn zus? Wellicht moet het 'her daughter' zijn.
Volgens mij hebben ze overal “he” staan waar het “she” moet zijn en andersom.
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:16:41 #216
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184707227
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 00:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat hele verhaal is raar, want even verderop zit zij (moeder) met het kindje in haar armen terwijl haar man van zijn werk gehaald wordt om naar het ziekenhuis te komen.
Ja haha, ik kwam er ook niet doorheen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184709352
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:21 schreef Kim-Holland het volgende:
@ RapaNui; bedankt voor alle moeite die je neemt met updates en vertalingen _O_
You're welcome
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Strandwandeling.

Deze is ook ietwat merkwaardig..
https://spainsnews.com/vi(...)-her-other-dead-son/

Het blijft een bizar verhaal..
moet ik nog eens rustig doornemen
pi_184709566
El dueño de la parcela donde murió Julen declara que él tapó el pozo con dos ladrillos de hormigón
De grondeigenaar verklaart dat hij zelf de putopening afdekte met betonblokken


- De eigenaar houdt vol dat híj het gat heeft afgedekt en dat puttenmaker Sanchez dat nooit heeft gedaan e insistió en que el pocero nunca lo selló
- De vader van Julen bevestigt dat de put bedekt was door twee betonblokken El padre de Julen confirmó que el pozo estaba cubierto por dos «cantillos», que es como él llamó a los bloques.
- De puttenmaker spreekt dit tegen en bevestigt dat hij een kei van 15 kilo op de opening had gelegd El pocero contradijo al dueño de la finca y afirmó que él sí colocó una piedra de 15 kilos en la boca para taparlo.
- En de bulldozer-man vertelt dat hij gezien zou hebben dat de eigenaar wat keien die in de geul lagen (dat is dus na het werk met de bulldozer?) op de opening had gelegd
Y el maquinista que hizo el movimiento de tierras dijo que vio cómo el dueño ponía sobre el agujero unas piedras que había en la zanja

- De verklaringen van de ouders, de nicht van de vader en haar verloofde (de grondeigenaar), komen met elkaar overeen. Las versiones de los padres de Julen, la prima del padre y el novio de esta, que es el dueño de la parcela, son coincidentes.
- Ze waren allen tezamen om 13.00 uur aangekomen om er de middag door te brengen
- Oom Miguel, die het perceel in oktober had gekocht, zou de paella bereiden terwijl de anderen zich om de kinderen zouden bekommeren
- Driekwartier later hoorde hij de vader van Julen <<Julen>> roepen
- Toen hij voorover leunde om beter te zien, zag hij dat de betonblokken niet op hun plek lagen en dat de opening zichtbaar was
- Hij zou geen gehuil hebben gehoord aunque él no escuchó al crío
- Hij nam zijn vrouw en dochtertje mee in de auto naar een huis vlakbij om hulp te vragen. Hierna ging hij de weg af om auto’s te stoppen en te vragen of zij 112 zouden bellen.
El hombre cogió a su mujer y a su hija (de la misma edad que Julen), las subió en el coche y fue a la casa colindante a pedir auxilio. Luego bajó a la carretera y paró varios coches para que llamaran a emergencias.

De vader:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De nicht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eigenaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De puttenmaker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bulldozer-man:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

https://www.ideal.es/anda(...)190130082738-nt.html
pi_184709834
’Man (45) in put bij Málaga stierf aan onderkoeling’:

https://www.telegraaf.nl/(...)erf-aan-onderkoeling
pi_184710350
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:47 schreef RapaNui het volgende:
El dueño de la parcela donde murió Julen declara que él tapó el pozo con dos ladrillos de hormigón
De grondeigenaar verklaart dat hij zelf de putopening afdekte met betonblokken


- De eigenaar houdt vol dat híj het gat heeft afgedekt en dat puttenmaker Sanchez dat nooit heeft gedaan e insistió en que el pocero nunca lo selló
- De vader van Julen bevestigt dat de put bedekt was door twee betonblokken El padre de Julen confirmó que el pozo estaba cubierto por dos «cantillos», que es como él llamó a los bloques.
- De puttenmaker spreekt dit tegen en bevestigt dat hij een kei van 15 kilo op de opening had gelegd El pocero contradijo al dueño de la finca y afirmó que él sí colocó una piedra de 15 kilos en la boca para taparlo.
- En de bulldozer-man vertelt dat hij gezien zou hebben dat de eigenaar wat keien die in de geul lagen (dat is dus na het werk met de bulldozer?) op de opening had gelegd
Y el maquinista que hizo el movimiento de tierras dijo que vio cómo el dueño ponía sobre el agujero unas piedras que había en la zanja

- De verklaringen van de ouders, de nicht van de vader en haar verloofde (de grondeigenaar), komen met elkaar overeen. Las versiones de los padres de Julen, la prima del padre y el novio de esta, que es el dueño de la parcela, son coincidentes.
- Ze waren allen tezamen om 13.00 uur aangekomen om er de middag door te brengen
- Oom Miguel, die het perceel in oktober had gekocht, zou de paella bereiden terwijl de anderen zich om de kinderen zouden bekommeren
- Driekwartier later hoorde hij de vader van Julen <<Julen>> roepen
- Toen hij voorover leunde om beter te zien, zag hij dat de betonblokken niet op hun plek lagen en dat de opening zichtbaar was
- Hij zou geen gehuil hebben gehoord aunque él no escuchó al crío
- Hij nam zijn vrouw en dochtertje mee in de auto naar een huis vlakbij om hulp te vragen. Hierna ging hij de weg af om auto’s te stoppen en te vragen of zij 112 zouden bellen.
El hombre cogió a su mujer y a su hija (de la misma edad que Julen), las subió en el coche y fue a la casa colindante a pedir auxilio. Luego bajó a la carretera y paró varios coches para que llamaran a emergencias.

De vader:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De nicht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eigenaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De puttenmaker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bulldozer-man:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
https://www.ideal.es/anda(...)190130082738-nt.html
Dank je voor al het werk. Op waardig.

Dus toen ze er om 13:00 kwamen wisten ze van de put, deze was toen volgens eigen verhaal afgedekt maar de stenen waren om 13:45 weg.

Heb je die foto gezien van de geul met die paella pan? Daaronder staat een foto van het vuurtje, die volwassenen hebben dezelfde type stenen gebruikt om dat kampvuur te maken...
pi_184711161
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dank je voor al het werk. Op waardig.

Dus toen ze er om 13:00 kwamen wisten ze van de put, deze was toen volgens eigen verhaal afgedekt maar de stenen waren om 13:45 weg.

Heb je die foto gezien van de geul met die paella pan? Daaronder staat een foto van het vuurtje, die volwassenen hebben dezelfde type stenen gebruikt om dat kampvuur te maken...
Dan lijkt het met ook niet kloppen dat die kinderen die stenen weg gehaald zouden hebben.
Dat zijn zware stenen.
pi_184711459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:16 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dan lijkt het met ook niet kloppen dat die kinderen die stenen weg gehaald zouden hebben.
Dat zijn zware stenen.
Nee, van die holle wand dingen. Zijn misschien wat zwaar voor kleine kinderen maar je hebt goed grip bij het trekken aan die dingen.
  woensdag 30 januari 2019 @ 14:35:30 #223
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184711462
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dank je voor al het werk. Op waardig.

Dus toen ze er om 13:00 kwamen wisten ze van de put, deze was toen volgens eigen verhaal afgedekt maar de stenen waren om 13:45 weg.

Heb je die foto gezien van de geul met die paella pan? Daaronder staat een foto van het vuurtje, die volwassenen hebben dezelfde type stenen gebruikt om dat kampvuur te maken...
Ok, als dit waar is en het dezelfde stenen zijn lijkt me de oorzaak van drama wel steeds duidelijker te worden. Als die volwassenen, ik neem aan familieleden, die stenen hebben weggehaald voor het vuurtje dan is dit wel een ontzettend pijnlijk geval. Oei, oei
"Hoka Hey!"
pi_184711749
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok, als dit waar is en het dezelfde stenen zijn lijkt me de oorzaak van drama wel steeds duidelijker te worden. Als die volwassenen, ik neem aan familieleden, die stenen hebben weggehaald voor het vuurtje dan is dit wel een ontzettend pijnlijk geval. Oei, oei
Die neef van de vader, de eigenaar van de grond, was overal van op de hoogte. Leuk zo'n buitengerechtelijke met kleine kinderen op een illegaal vakantiehuisadresje in de bergen.

Op dat terrein blijkt uit zo'n put te zitten, eentje van 150 meter diep. Een dag eerder gegraven dan de put van Julen.

Ik ben verre van een "rubber tegel moeder" maar dit is toch wel erg naïef van de familie. Maar misschien zijn ze ook niet heel intelligent...
pi_184712603
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die neef van de vader, de eigenaar van de grond, was overal van op de hoogte. Leuk zo'n buitengerechtelijke met kleine kinderen op een illegaal vakantiehuisadresje in de bergen.

Op dat terrein blijkt uit zo'n put te zitten, eentje van 150 meter diep. Een dag eerder gegraven dan de put van Julen.

Ik ben verre van een "rubber tegel moeder" maar dit is toch wel erg naïef van de familie. Maar misschien zijn ze ook niet heel intelligent...
Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
pi_184713076
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:

Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
Geld en tijd . :{ ;(
Redacted
pi_184714501
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
Ja lijkt me ok niet zo moeilijk. Hij heeft wel de moeite genomen om met de extra grond een border eromheen te maken, waarom dan niet gewoon terug storten?
pi_184715022
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
In Spanje wordt niks afgemaakt, dat zit er een beetje ingegraveerd. Als jouw "local" een tijd niet gebruikt wordt, metselen ze 'm ook dicht met de stenen op 10cm afstand van elkaar (één grote gatenkaas dus), want dat scheelt in stenen en ontluchting. Ten tweede was die put volgens mij niet om water te zoeken, maar voor afvoer van regen.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:29 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja lijkt me ok niet zo moeilijk. Hij heeft wel de moeite genomen om met de extra grond een border eromheen te maken, waarom dan niet gewoon terug storten?
Dat kost flink wat, zoveel beton.
pi_184715059
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:54 schreef illusions het volgende:

[..]

In Spanje wordt niks afgemaakt, dat zit er een beetje ingegraveerd. Als jouw "local" een tijd niet gebruikt wordt, metselen ze 'm ook dicht met de stenen op 10cm afstand van elkaar (één grote gatenkaas dus), want dat scheelt in stenen en ontluchting. Ten tweede was die put volgens mij niet om water te zoeken, maar voor afvoer van regen.

[..]

Dat kost flink wat, zoveel beton.
Oh dat verklaart wel die geul.
pi_184715102
In het lokale gebied rondom de erg met de put staan tal van verlaten en vervallen boerderijen.
pi_184715257
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:55 schreef miaeak het volgende:

[..]

Oh dat verklaart wel die geul.
Of die geul was al voor de water toevoer te leggen, graaf machine was er toch toen.
pi_184715289
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of die geul was al voor de water toevoer te leggen, graaf machine was er toch toen.
Die geul werd gegraven voor de fundering van een te bouwen huis.
pi_184715304
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die geul werd gegraven voor de fundering van een te bouwen huis.
Wel niet diep dan, nog niet eens onder de vorst grens.
pi_184715912
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wel niet diep dan, nog niet eens onder de vorst grens.
Het daar 18 graden...
  woensdag 30 januari 2019 @ 19:01:50 #235
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_184716015
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
Meh, dichten hoeft nu ook weer niet per se. Hermetisch afsluiten, het legaliseren en strenge controle uitvoeren op niet goed afgesloten openingen, zeker wel. En het slaan van illegale putten in de wet als strafbaar feit opnemen in zulke landen is ook zéker een aanrader.

Er moet ruimte zijn tot verbetering. Veel putten aldaar herbergen namelijk een systeem dat het water opvangt en de put in begeleidt, 'n heel functioneel systeem eigenlijk ondanks alle misère door dit tragisch ongeluk. :{
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_184716210
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het daar 18 graden...
Hier is het ook niet altijd warm, zou het daar nooit vriezen?

Als het eens vriest en niet onder vorstgrens, dan staan de huizen dus scheef.
pi_184716226
quote:
3s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:01 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Meh, dichten hoeft nu ook weer niet per se. Hermetisch afsluiten, het legaliseren en strenge controle uitvoeren op niet goed afgesloten openingen, zeker wel. En het slaan van illegale putten in de wet als strafbaar feit opnemen in zulke landen is ook zéker een aanrader. [ afbeelding ]

Er moet ruimte zijn tot verbetering. Veel putten aldaar herbergen namelijk een systeem dat het water opvangt en de put in begeleidt, 'n heel functioneel systeem eigenlijk ondanks alle misère door dit tragisch ongeluk. :{
Niet alleen dat, ook goed afdichten zodat geen oppervlakte water het grondwater kan besmetten, en als het evt gebruikt zou worden om oppervlakte water direct aan het grondwater toe te voegen dan houdt maar helemaal op.
pi_184717145
Als het die betonblokken zijn waar ze heel Spanje mee hebben opgebouwd. tja die dingen noemen ze zo omdat als eenmaal volgestort zijn een mooie betonnen degelijkheid worden. Zonder beton erin is het troep en vergelijkbaar met cement en slap. Je kunt er bij wijze na kijken en ze breken al in 2.
pi_184717200
quote:
3s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:01 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Meh, dichten hoeft nu ook weer niet per se. Hermetisch afsluiten, het legaliseren en strenge controle uitvoeren op niet goed afgesloten openingen, zeker wel. En het slaan van illegale putten in de wet als strafbaar feit opnemen in zulke landen is ook zéker een aanrader. [ afbeelding ]

Er moet ruimte zijn tot verbetering. Veel putten aldaar herbergen namelijk een systeem dat het water opvangt en de put in begeleidt, 'n heel functioneel systeem eigenlijk ondanks alle misère door dit tragisch ongeluk. :{
Zoveel putten, maar men moet het wat beter afsluiten. In Amerika hebben ze in de warme staten complete drainiage putten, zodat ze een mooi groen gazon hebben in de zomer. maarja daar kun je niet invallen, die zijn omhoog afgewerkt en flink zware deksel. Hier had ook gewoon een betonnendeksel op moeten liggen die je met 2 man weg moet tillen. Minimaal 35 kg.
pi_184717210
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het daar 18 graden...
Ja, overdag, en soms. Maar 's nachts is het gewoon fucking koud. Het is hier nu weliswaar een graad of 10 maar de 1e week dat Julen in de put zat was het 's nachts gewoon rond de 3 graden.
pi_184717230
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hier is het ook niet altijd warm, zou het daar nooit vriezen?

Als het eens vriest en niet onder vorstgrens, dan staan de huizen dus scheef.
Sterker nog, Malaga is erg dichtbij één van de mooiste skigebieden die Spanje kent. ^O^
pi_184717255
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:56 schreef illusions het volgende:

[..]

Sterker nog, Malaga is erg dichtbij één van de mooiste skigebieden die Spanje kent. ^O^
Zal wel met de hoogte van doen hebben neem ik aan?
pi_184717262
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
Ooit door een putdeksel heen gevallen, die zijn een stuk lichter. Een degelijke betonnendeksel erop vooraf had al t gezeik voorkomen.
pi_184717448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zal wel met de hoogte van doen hebben neem ik aan?
Uiteraard, maar die berg in Totalan ligt ook op hoogtes waar hier gewoon soms een paar dagen sneeuw ligt, een metertje of 450 dacht ik.
pi_184717715
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:05 schreef illusions het volgende:

[..]

Uiteraard, maar die berg in Totalan ligt ook op hoogtes waar hier gewoon soms een paar dagen sneeuw ligt, een metertje of 450 dacht ik.
Dat verklaard wel waarom je het koud vond.
En als gelijk hoog zal het daar ook kouder zijn echter hoe dieper zo warmer, vandaar fundament en vorstgrens.
pi_184722611
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat verklaard wel waarom je het koud vond.
En als gelijk hoog zal het daar ook kouder zijn echter hoe dieper zo warmer, vandaar fundament en vorstgrens.
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat het op een berg is met dit type grond qua vorstgrens?
pi_184722772
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:12 schreef miaeak het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met het feit dat het op een berg is met dit type grond qua vorstgrens?
Ik weet niet beter als 75 cm diep of berg of vlak ik zou het niet weten, volgens stijgt warmte ook in de grond, vanuit het centrum van de aarde. Zover heb ik nooit geleerd trouwens, buitenkantberg lijkt mij dan weer sneller af te koelen, maar ik weet het niet.
pi_184722831
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet niet beter als 75 cm diep of berg of vlak ik zou het niet weten, volgens stijgt warmte ook in de grond, vanuit het centrum van de aarde. Zover heb ik nooit geleerd trouwens, buitenkantberg lijkt mij dan weer sneller af te koelen, maar ik weet het niet.
Ik weet er niet zo veel van maar mij lijkt dat de warmte van de aarde niet heel veel verschil maakt met zulke hoogtes. Mount Everest misschien maar die is bijna in z'n geheel bevroren :P .
pi_184722877
Als het op 75 cm zou vriezen en ook weer dooien zouden de huizen breken of verzakken, daar waar het nooit vriest is eigenlijk heel geen fundament nodig mits de aarde stevig genoeg is.
pi_184722905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:22 schreef john2406 het volgende:
Als het op 75 cm zou vriezen en ook weer dooien zouden de huizen breken of verzakken, daar waar het nooit vriest is eigenlijk heel geen fundament nodig mits de aarde stevig genoeg is.
Nou die aarde was zeer stevig :+

Genoeg huizen in Amerika die niet eens een fundament hebben.
pi_184722914
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:23 schreef miaeak het volgende:

[..]

Nou die aarde was zeer stevig :+
Hoe kan die prop dan op dat kereltje liggen?
pi_184722976
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:23 schreef miaeak het volgende:

[..]

Genoeg huizen in Amerika die niet eens een fundament hebben.
Gewicht heeft of speelt ook nog een rol, Amerika kent veel houtbouw, en staalbouw.
pi_184723010
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe kan die prop dan op dat kereltje liggen?
Volgens míj was het iets met de wisselende hardheid ijn aarde op verschillende dieptes en de vochtigheid in de put? Experts hebben er geloof ik ook nog geen verklaring voor. Ik doelde meer op de tijd die het ze kostte om dat gat te boren.
pi_184723015
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:23 schreef miaeak het volgende:

[..]

Nou die aarde was zeer stevig :+

Genoeg huizen in Amerika die niet eens een fundament hebben.
De grond is helemaal niet stevig, je hebt echt een fundering nodig hoor, en zelfs dan zijn er enorm veel huizen die verzakken. De temperatuur op een berg is verder een stuk kouder dan op zeeniveau.
pi_184723043
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:27 schreef miaeak het volgende:

[..]

Volgens míj was het iets met de wisselende hardheid ijn aarde op verschillende dieptes en de vochtigheid in de put. Ik doelde meer op de tijd die het ze kostte om dat gat te boren.
Klopt, las iets over iets van Marmer of lei gesteente?
Zal natuurlijk ook wel aardwarmte tegen houden of remmen neem ik aan.
pi_184723051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:28 schreef illusions het volgende:

[..]

De grond is helemaal niet stevig, je hebt echt een fundering nodig hoor, en zelfs dan zijn er enorm veel huizen die verzakken. De temperatuur op een berg is verder een stuk kouder dan op zeeniveau.
Zie post boven je ;).
pi_184723063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:28 schreef illusions het volgende:

[..]

De grond is helemaal niet stevig, je hebt echt een fundering nodig hoor, en zelfs dan zijn er enorm veel huizen die verzakken. De temperatuur op een berg is verder een stuk kouder dan op zeeniveau.
Op een berg in de berg ook, waar zat deze put in het hart van de berg of aan een zijde?
pi_184723089
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Klopt, las iets over iets van Marmer of lei gesteente?
Zal natuurlijk ook wel aardwarmte tegen houden of remmen neem ik aan.
Klopt, marmer en lei beide dacht ik. Maar don't quote me on that.
En random brokken hard gesteente waardoor de boorkop steeds moest worden verwisseld.
pi_184723150
Bergen worden/werden toch gevormd door aardplaten die verschoven of vulkaan uitbarstingen, dan begrijp ik wel dat er hard gesteente inzit trouwens.
pi_184723188
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:34 schreef john2406 het volgende:
Bergen worden/werden toch gevormd door aardplaten die verschoven of vulkaan uitbarstingen, dan begrijp ik wel dat er hard gesteente inzit trouwens.
Ja en dat gebeurt met het nodige geweld dus dat gesteente wordt lekker compact samengedrukt.
pi_184723204
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:36 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja en dat gebeurt met het nodige geweld dus dat gesteente wordt lekker compact samengedrukt.
Zouden ze nog diamanten zijn tegengekomen?
pi_184723238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze nog diamanten zijn tegengekomen?
Haha moest ik ook aan denken. Een moest meteen aan het spel CesarIII denken met marmer mijnen :P.
pi_184723260
Dacht dat daar weer koolstof voor nodig was om diamant te vormen.

Dus meer in de aard van een vulkaan uitbarsting.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2019 23:40:42 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 23:43:02 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184723308
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:34 schreef john2406 het volgende:
Bergen worden/werden toch gevormd door aardplaten die verschoven of vulkaan uitbarstingen, dan begrijp ik wel dat er hard gesteente inzit trouwens.
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:36 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja en dat gebeurt met het nodige geweld dus dat gesteente wordt lekker compact samengedrukt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze nog diamanten zijn tegengekomen?
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:39 schreef miaeak het volgende:

[..]

Haha moest ik ook aan denken. Een moest meteen aan het spel CesarIII denken met marmer mijnen :P.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:40 schreef john2406 het volgende:
Dacht dat daar weer koolstof voor nodig was om diamant te vormen.

Dus meer in de aard van een vulkaan uitbarsting.
Misschien is het beter dat jullie een boek lezen over geologie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184723335
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Misschien is het beter dat jullie een boek lezen over geologie.
:+

Zie jij onjuistheden?
Dat over die diamanten ging duidelijk niet over deze berg maar materie dat compact is samen gedrukt.
pi_184723804
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Misschien is het beter dat jullie een boek lezen over geologie.
Klopt anders redelijk
pi_184724350
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:28 schreef illusions het volgende:

[..]

De temperatuur op een berg is verder een stuk kouder dan op zeeniveau.
Moest wel lachen, eerste week dat Julen in die put zat was ik daar ook in de buurt maar ik zat beneden aan de kust.
Had ik een kort rokje aan met hemdje en afgesproken met een vriend die daar in de bergen woont en die kwam dan echt dik aangekleed naar beneden met muts op en al :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_184724445
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 02:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Moest wel lachen, eerste week dat Julen in die put zat was ik daar ook in de buurt maar ik zat beneden aan de kust.
Had ik een kort rokje aan met hemdje en afgesproken met een vriend die daar in de bergen woont en die kwam dan echt dik aangekleed naar beneden met muts op en al :D
Ik ben weleens verrast door een sneeuwbui in april, naar beneden gereden om in de kroeg trots mijn besneeuwde motorkap te laten zien aan een paar gasten die daar op slippers zaten. Dat was echt enorm bizar.
  donderdag 31 januari 2019 @ 07:38:47 #269
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184725041
Lekker on topic jongens!
"Hoka Hey!"
  donderdag 31 januari 2019 @ 07:47:57 #270
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184725087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 03:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik ben weleens verrast door een sneeuwbui in april, naar beneden gereden om in de kroeg trots mijn besneeuwde motorkap te laten zien aan een paar gasten die daar op slippers zaten. Dat was echt enorm bizar.
nou met wintersport ga ik niet op slip[pers hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184725834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:57 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ooit door een putdeksel heen gevallen, die zijn een stuk lichter. Een degelijke betonnendeksel erop vooraf had al t gezeik voorkomen.
Feit blijft; geen riool is 100 meter diep. Mocht je daar invallen dan hebben ze je er zo uit, wellicht met verwondingen maar het gaat niet meer dan 10 dagen duren. En val je ook niet direct je dood tegemoet, zoals Julen wel overkwam.
  donderdag 31 januari 2019 @ 10:51:49 #272
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184727303
Zijn er nog updates over het lopende onderzoek?
"Hoka Hey!"
pi_184728852
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 07:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou met wintersport ga ik niet op slip[pers hoor
Volgens mij snap je het niet echt.
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:41:42 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184728986
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:02 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Feit blijft; geen riool is 100 meter diep. Mocht je daar invallen dan hebben ze je er zo uit, wellicht met verwondingen maar het gaat niet meer dan 10 dagen duren. En val je ook niet direct je dood tegemoet, zoals Julen wel overkwam.
Joran heeft het ook niet gedaan, hij is naar Peru gelokt vanaf ARUBA door de moeder
en de FBI wist ervan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184729632
Die geul was niet aangelegd voor regenafvoer, maar om er een fundament te plaatsen voor een muur. Waarschijnlijk voor een huis of om de achterliggende grond af te houden.
Hier nog wat beelden gemaakt op de dag van het ongeval:







Op deze foto zie je enkele pallets staan met daarop betonblokken die bestemd waren voor de illegale bouw.
pi_184729680
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet echt.
Volgens mij ook niet :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:25:02 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het niet echt.
Volgens mij moet je zijn getroll gewoon negeren ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184729755
- alle aanwezige volwassenen wisten dat er een put was
- de eigenaar had iedereen ingelicht en vertelde erbij dat de put was afgedekt met betonnen blokken

Wat ik niet begrijp is:

Heeft niemand dan voor de zekerheid bij aankomst die opening gecontroleerd om te kijken of die nog was afgedekt? Met het oog op de twee aanwezige kindertjes?

Kennelijk lag het gat bloot, tussen twee blokken in (volgens de verklaringen).

En: toen Julen in de richting van de put begon te rennen/huppelen, begonnen tante en vader hem te roepen om hem tegen te houden. Wisten ze dan dat het gat bloot lag?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:32:48 #279
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184729809
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:29 schreef RapaNui het volgende:
- alle aanwezige volwassenen wisten dat er een put was
- de eigenaar had iedereen ingelicht en vertelde erbij dat de put was afgedekt met betonnen blokken

Wat ik niet begrijp is:

Heeft niemand dan voor de zekerheid bij aankomst die opening gecontroleerd om te kijken of die nog was afgedekt? Met het oog op de twee aanwezige kindertjes?

Kennelijk lag het gat bloot, tussen twee blokken in (volgens de verklaringen).

En: toen Julen in de richting van de put begon te rennen/huppelen, begonnen tante en vader hem te roepen om hem tegen te houden. Wisten ze dan dat het gat bloot lag?
Roepen? Daar zal zo'n kleine inderdaad naar luisteren als die aan het spelen is

Hoe ver stonden ze dan bij die kleine vandaan? Uit eigen ervaring weet ik dat je als ouder razendsnel reageert bij gevaar voor je kind, sneller dan jezelf voor mogelijk houdt
"Hoka Hey!"
pi_184729822
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:32 schreef matspontius het volgende:

[..]

Roepen? Daar zal zo'n kleine inderdaad naar luisteren als die aan het spelen is

Hoe ver stonden ze dan bij die kleine vandaan? Uit eigen ervaring weet ik dat je als ouder razendsnel reageert bij gevaar voor je kind, sneller dan jezelf voor mogelijk houdt
10 meter
pi_184729850
Duidelijk zichtbaar is de wand direct naast de geul...

Aan de hoeveelheid stenen in de geul te zien, valt daar regelmatig wat af. Alleen al een reden om daar geen kind te laten spelen. Enfin zoals eerder gezegd lijkt die familie me niet erg intelligent.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:37:03 #282
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184729861
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

10 meter
Nou, dan trek je toch een supersprint en springt boven op die kleine - zo snel is een 2 jarige nou ook weer niet
"Hoka Hey!"
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:38:35 #283
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184729874
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Duidelijk zichtbaar is de wand direct naast de geul...

Aan de hoeveelheid stenen in de geul te zien, valt daar regelmatig wat af. Alleen al een reden om daar geen kind te laten spelen. Enfin zoals eerder gezegd lijkt die familie me niet erg intelligent.
Ik ben het wat dat betreft helemaal met je eens - die kinderen hadden daar sowieso niet mogen spelen - er had wel van alles kunnen gebeuren. Helemaal als je als ouder niet dicht in de buurt bent klaarblijkelijk
"Hoka Hey!"
pi_184730036
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Joran heeft het ook niet gedaan, hij is naar Peru gelokt vanaf ARUBA door de moeder
en de FBI wist ervan
Wat bazel jij nou? :P
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:52:54 #285
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184730140
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:48 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Wat bazel jij nou? :P
Niet meer op reageren en svp on topic
"Hoka Hey!"
pi_184730324
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Niet meer op reageren en svp on topic
OK BAAS SORRY BAAS ^O^
pi_184731118
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nou, dan trek je toch een supersprint en springt boven op die kleine - zo snel is een 2 jarige nou ook weer niet
Dat hebben ze ook gedaan. Als in een reflex zijn naam 《Julen》uitgeroepen en erop afgesprint - maar het was te laat.
Wisten ze dat het gat bloot lag?
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:58:29 #288
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184731157
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:55 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook gedaan. Als in een reflex zijn naam 《Julen》uitgeroepen en erop afgesprint - maar het was te laat.
Wisten ze dat het gat bloot lag?
Hmm, 10 meter is niet veel. Hebben ze die put dan helemaal niet gezien? Dan moet die kleine toch al heel dicht bij die put hebben gestaan lijkt me. En waarom schreeuwen als je niet weet dat daar een open put ligt. Vaag hoor ...
"Hoka Hey!"
pi_184737225
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:55 schreef RapaNui het volgende:

Wisten ze dat het gat bloot lag?
Natuurlijk niet, de grondeigenaar heeft zelf een dochter van 2 die daar ook speelde.

Ze riepen hem omdat hij van de groep wegrende en 2 jaar is en in de geul kon vallen en ze dat niet wilden.
pi_184737449
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:58 schreef matspontius het volgende:

Hmm, 10 meter is niet veel. Hebben ze die put dan helemaal niet gezien? Dan moet die kleine toch al heel dicht bij die put hebben gestaan lijkt me.
De put wordt aan het zicht onttrokken omdat hij in een geul ligt.

quote:
En waarom schreeuwen als je niet weet dat daar een open put ligt.
Dus ouders roepen alleen wegrennende 2 jarigen wanneer er sprake is van open liggende putten van 100 m diep?

quote:
Vaag hoor ..
Enorm verdacht ja (..)
pi_184742404
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:21 schreef RapaNui het volgende:

Op deze foto zie je enkele pallets staan met daarop betonblokken die bestemd waren voor de illegale bouw.
Ja juist tegen of langs een onstabiele berg.
Men kan mij veel wijsmaken maar ik zie een Spanjool niet voor idioot aan.
pi_184743120
Vraag me af hoe het met die ouders gaat ;(.
pi_184748834
https://www.google.com/am(...)3767_204867.amp.html

Hier een laatste update met een (Engelstalige) podcast van 20 minuten die alles nog eens op een rijtje zet.
pi_184758944
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:21 schreef miaeak het volgende:
Vraag me af hoe het met die ouders gaat ;(.
Papa van Julen ontroostbaar: “Ik vervloek mezelf. Nooit nog zal ik een bord paella aanraken”:

https://www.hln.be/nieuws(...)a-aanraken~a359fb3e/
pi_184761487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:55 schreef gynaika het volgende:

[..]

Papa van Julen ontroostbaar: “Ik vervloek mezelf. Nooit nog zal ik een bord paella aanraken”:

https://www.hln.be/nieuws(...)a-aanraken~a359fb3e/
Heftig... Dat schuldgevoel wat je jezelf als ouder denk ik automatisch oplegt moet echt enorm zijn.
pi_184761612
Als men mij eentje nemen doet van hoger hand, ja dan moet ik nog verder voor die ander echter na de laatste?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 22:45:42 #297
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_184762558
Mhm.. wel.. in de betere Haerlemsche kringen voelen ook wij ons niet te goed om medelijden te kunnen opbrengen voor deze onfortuinlijke familie. ;(

En vooralsnog zitten er haken en ogen aan de ware toedracht omdat bepaalde verklaringen rammelen, mij dunkt. Er zijn ook best serieuze vragen over pa's rol, nabij de put en geul voorafgaand aan het leed. :o

Shit happens, maar gedegen onderzoek zal binnenkort misschien nader licht werpen op deze gebeurtenis, teneinde al uw resterende maar bovenal prangende vragen op een later tijdstip alsnog te kunnen beantwoorden. :7
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_184762762
Heden door de Makro gelopen in inkopen gedaan, ieder kind wat ik zag, heb ik nagekeken en aan sommige gevraagd hoe jong is deze, als ik mij daar een opening bij voor mag stellen van 25 cm begrijp ik het niet.
Bij de meeste vergelijkingen die had ik aan komen aan het stampen om ze ook maar in de opening te krijgen, of Julen is heel mager geweest?
Of naakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2019 22:57:32 ]
pi_184763137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:56 schreef john2406 het volgende:
Heden door de Makro gelopen in inkopen gedaan, ieder kind wat ik zag, heb ik nagekeken en aan sommige gevraagd hoe jong is deze, als ik mij daar een opening bij voor mag stellen van 25 cm begrijp ik het niet.
Bij de meeste vergelijkingen die had ik aan komen aan het stampen om ze ook maar in de opening te krijgen, of Julen is heel mager geweest?
Of naakt?
hij was mager en 11 kilo. Dat klopt wel.

Pa is kermisattractie-opbouwer en ma medewerkster bij de Mac. Ze hadden geen eigen huis, ik vermoed dat ze het gevaar niet gezien hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Het vreemde is dat pa zegt dat ze bij kennissen waren, terwijl ik eerder begreep bij een van hun broers.
pi_184765544
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:56 schreef john2406 het volgende:
Heden door de Makro gelopen in inkopen gedaan, ieder kind wat ik zag, heb ik nagekeken en aan sommige gevraagd hoe jong is deze
Dit klinkt heel eng. :')

quote:
als ik mij daar een opening bij voor mag stellen van 25 cm begrijp ik het niet.
Bij de meeste vergelijkingen die had ik aan komen aan het stampen om ze ook maar in de opening te krijgen, of Julen is heel mager geweest?
Of naakt?
Dat je het je niet kan voorstellen betekent niet dat het niet kan of raar is. Er is meerdere malen aangetoond dat een kind van 2 ruim door een gat van die diameter past.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')