Geld en tijd .quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:
Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
Ja lijkt me ok niet zo moeilijk. Hij heeft wel de moeite genomen om met de extra grond een border eromheen te maken, waarom dan niet gewoon terug storten?quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Uhhhgg na al deze ellende had ik zelfs geen genoegen genomen met een steen van 150kg (die ze er nu op gekwakt hebben. Ik zou liever een betonwegen laten komen en dat hele gat laten vullen. Fijn dat je zoekt naar water maar als je dat vervolgens niet gevonden hebt, waarom zo'n gat dan niet weer dichten??
In Spanje wordt niks afgemaakt, dat zit er een beetje ingegraveerd. Als jouw "local" een tijd niet gebruikt wordt, metselen ze 'm ook dicht met de stenen op 10cm afstand van elkaar (één grote gatenkaas dus), want dat scheelt in stenen en ontluchting. Ten tweede was die put volgens mij niet om water te zoeken, maar voor afvoer van regen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Dat kost flink wat, zoveel beton.quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:29 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ja lijkt me ok niet zo moeilijk. Hij heeft wel de moeite genomen om met de extra grond een border eromheen te maken, waarom dan niet gewoon terug storten?
Oh dat verklaart wel die geul.quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:54 schreef illusions het volgende:
[..]
In Spanje wordt niks afgemaakt, dat zit er een beetje ingegraveerd. Als jouw "local" een tijd niet gebruikt wordt, metselen ze 'm ook dicht met de stenen op 10cm afstand van elkaar (één grote gatenkaas dus), want dat scheelt in stenen en ontluchting. Ten tweede was die put volgens mij niet om water te zoeken, maar voor afvoer van regen.
[..]
Dat kost flink wat, zoveel beton.
Die geul werd gegraven voor de fundering van een te bouwen huis.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of die geul was al voor de water toevoer te leggen, graaf machine was er toch toen.
Wel niet diep dan, nog niet eens onder de vorst grens.quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die geul werd gegraven voor de fundering van een te bouwen huis.
Het daar 18 graden...quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wel niet diep dan, nog niet eens onder de vorst grens.
Meh, dichten hoeft nu ook weer niet per se. Hermetisch afsluiten, het legaliseren en strenge controle uitvoeren op niet goed afgesloten openingen, zeker wel. En het slaan van illegale putten in de wet als strafbaar feit opnemen in zulke landen is ook zéker een aanrader.quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Hier is het ook niet altijd warm, zou het daar nooit vriezen?quote:
Niet alleen dat, ook goed afdichten zodat geen oppervlakte water het grondwater kan besmetten, en als het evt gebruikt zou worden om oppervlakte water direct aan het grondwater toe te voegen dan houdt maar helemaal op.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Meh, dichten hoeft nu ook weer niet per se. Hermetisch afsluiten, het legaliseren en strenge controle uitvoeren op niet goed afgesloten openingen, zeker wel. En het slaan van illegale putten in de wet als strafbaar feit opnemen in zulke landen is ook zéker een aanrader. [ afbeelding ]
Er moet ruimte zijn tot verbetering. Veel putten aldaar herbergen namelijk een systeem dat het water opvangt en de put in begeleidt, 'n heel functioneel systeem eigenlijk ondanks alle misère door dit tragisch ongeluk.
Zoveel putten, maar men moet het wat beter afsluiten. In Amerika hebben ze in de warme staten complete drainiage putten, zodat ze een mooi groen gazon hebben in de zomer. maarja daar kun je niet invallen, die zijn omhoog afgewerkt en flink zware deksel. Hier had ook gewoon een betonnendeksel op moeten liggen die je met 2 man weg moet tillen. Minimaal 35 kg.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:01 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Meh, dichten hoeft nu ook weer niet per se. Hermetisch afsluiten, het legaliseren en strenge controle uitvoeren op niet goed afgesloten openingen, zeker wel. En het slaan van illegale putten in de wet als strafbaar feit opnemen in zulke landen is ook zéker een aanrader. [ afbeelding ]
Er moet ruimte zijn tot verbetering. Veel putten aldaar herbergen namelijk een systeem dat het water opvangt en de put in begeleidt, 'n heel functioneel systeem eigenlijk ondanks alle misère door dit tragisch ongeluk.
Ja, overdag, en soms. Maar 's nachts is het gewoon fucking koud. Het is hier nu weliswaar een graad of 10 maar de 1e week dat Julen in de put zat was het 's nachts gewoon rond de 3 graden.quote:
Sterker nog, Malaga is erg dichtbij één van de mooiste skigebieden die Spanje kent.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hier is het ook niet altijd warm, zou het daar nooit vriezen?
Als het eens vriest en niet onder vorstgrens, dan staan de huizen dus scheef.
Zal wel met de hoogte van doen hebben neem ik aan?quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:56 schreef illusions het volgende:
[..]
Sterker nog, Malaga is erg dichtbij één van de mooiste skigebieden die Spanje kent.
Ooit door een putdeksel heen gevallen, die zijn een stuk lichter. Een degelijke betonnendeksel erop vooraf had al t gezeik voorkomen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 15:41 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die berg in Totalan ligt ook op hoogtes waar hier gewoon soms een paar dagen sneeuw ligt, een metertje of 450 dacht ik.quote:Op woensdag 30 januari 2019 19:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zal wel met de hoogte van doen hebben neem ik aan?
Dat verklaard wel waarom je het koud vond.quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:05 schreef illusions het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die berg in Totalan ligt ook op hoogtes waar hier gewoon soms een paar dagen sneeuw ligt, een metertje of 450 dacht ik.
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat het op een berg is met dit type grond qua vorstgrens?quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat verklaard wel waarom je het koud vond.
En als gelijk hoog zal het daar ook kouder zijn echter hoe dieper zo warmer, vandaar fundament en vorstgrens.
Ik weet niet beter als 75 cm diep of berg of vlak ik zou het niet weten, volgens stijgt warmte ook in de grond, vanuit het centrum van de aarde. Zover heb ik nooit geleerd trouwens, buitenkantberg lijkt mij dan weer sneller af te koelen, maar ik weet het niet.quote:Op woensdag 30 januari 2019 23:12 schreef miaeak het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat het op een berg is met dit type grond qua vorstgrens?
Ik weet er niet zo veel van maar mij lijkt dat de warmte van de aarde niet heel veel verschil maakt met zulke hoogtes. Mount Everest misschien maar die is bijna in z'n geheel bevrorenquote:Op woensdag 30 januari 2019 23:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niet beter als 75 cm diep of berg of vlak ik zou het niet weten, volgens stijgt warmte ook in de grond, vanuit het centrum van de aarde. Zover heb ik nooit geleerd trouwens, buitenkantberg lijkt mij dan weer sneller af te koelen, maar ik weet het niet.
Nou die aarde was zeer stevigquote:Op woensdag 30 januari 2019 23:22 schreef john2406 het volgende:
Als het op 75 cm zou vriezen en ook weer dooien zouden de huizen breken of verzakken, daar waar het nooit vriest is eigenlijk heel geen fundament nodig mits de aarde stevig genoeg is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |