SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Waarom heeft men liefde nodig?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:39 schreef peaceman het volgende:
Zita Swoon - De quoi a besoin l'amour?
Chateau Migraine. Yumquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:39 schreef peaceman het volgende:
justme was net haar Franse fles wijn pakken denk ik..
nee johquote:
ik was bezig, TT was wat aan de lange kantquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:39 schreef peaceman het volgende:
justme was net haar Franse fles wijn pakken denk ik..
Respect. Ik ken dit niet, maar het klinkt wel vrolijk.quote:
Die band heeft toch geen naam?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Hmm, ik bedenk me net dat een Nederlandse band ook Franstalige muziek heeft gemaakt, maar ik durf de bandnaam niet te zeggen.
quoi is wat iddquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Respect. Ik ken dit niet, maar het klinkt wel vrolijk.
Ik begrijp nu dat de vertaling is 'Wat heeft liefde nodig?'
Stukje muzikale opvoeding die ik van Peace heb gehadquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Respect. Ik ken dit niet, maar het klinkt wel vrolijk.
Ik begrijp nu dat de vertaling is 'Wat heeft liefde nodig?'
Het mag idd geen naam hebben.quote:
Don't worry... die heb ik al lang onder de aandacht gebracht.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Hmm, ik bedenk me net dat een Nederlandse band ook Franstalige muziek heeft gemaakt, maar ik durf de bandnaam niet te zeggen.
tenzij hij The Shorts bedoelt...quote:
Niet eens!quote:
Ik dacht eerst dat het Stromae was.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:43 schreef peaceman het volgende:
Over goede moderne franse liedjes gesproken:
Maître Gims - J'me tire
Ja lijkt er wel op..quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het Stromae was.
nee, deze man is mentaal was stabieler.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het Stromae was.
hallo MadMasterquote:
Une petit peux.quote:
Maître fouquote:
Ze danste net anders nog lichtvoetig rond. Iets te sloom voor haar smaak wel, maar dat lag aan spijkerbroek.quote:
Meetellen in het Frans gaat nog langzaam... sorryquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze danste net anders nog lichtvoetig rond. Iets te sloom voor haar smaak wel, maar dat lag aan spijkerbroek.
quote:
quote:
Nee, hoewel het me nog niks zegt.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:53 schreef MadMaster het volgende:
Hebben we een abre, een rue en nog iets al gehad?
Oh, de banc! Nee, nog niet geweest.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:53 schreef MadMaster het volgende:
Hebben we een abre, een rue en nog iets al gehad?
O ja, een bank was het.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh, de banc! Nee, nog niet geweest.
quote:
Die zal inmiddels wel afgezaagd zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O ja, een bank was het.
Twijfelde aan een boom...
Garcons = jongen én oberquote:
We kunnen de songtekst wel door Google Translate halen, maar of je daar veel wijzer uit wordt...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:56 schreef Charlotte3 het volgende:
Kan er iemand gebarentolk voor mij spelen anders?
Ken je helemaal geen Frans?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:56 schreef Charlotte3 het volgende:
Kan er iemand gebarentolk voor mij spelen anders?
Voor Charlotte:quote:
dat had ik dan weer niet geweten!quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voor Charlotte:
Voor mij gaat het leven beginnen
Nee, nee, niks is veranderd.quote:
Het is geen schande.quote:
Vind het origineel van Kobus và a la pommescha beterquote:
Ik had Duits.. maar dat vind ik me toch verschrikkelijk!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is geen schande.
Ik heb het 3 jaar op de middelbare school als les gehad en dat waren niet mijn favoriete lessen...
Ik had alle 4 de talenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:01 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Ik had Duits.. maar dat vind ik me toch verschrikkelijk!
Frans is een mooie taal.
Duits heb ik ook 3 jaar gehad.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:01 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Frans is een mooie taal.
Lennon vertelde van de week dat hij Duits een harde taal vindt. Dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:01 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Frans is een mooie taal.
Ik ook!quote:
nee ik heb ook heel wat afgelezenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ook!Vroeger werd dat het pretpakket genoemd. Dat was het zeker niet altijd met al die boeken die ik moest lezen.
met handen en voeten kom je een heel eind!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb 3 jaar Frans en Duits gehad. Maar Duits heb ik toch het meest geleerd in de praktijk. En Frans.. ik kan me ermee redden.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb 3 jaar Frans en Duits gehad. Maar Duits heb ik toch het meest geleerd in de praktijk. En Frans.. ik kan me ermee redden.
Ik heb me door het Engels mondeling gebluft. Geen boek gelezen, wel een 9.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ook!Vroeger werd dat het pretpakket genoemd. Dat was het zeker niet altijd met al die boeken die ik moest lezen.
Ja ik was zo braaf om alles echt te lezen.![]()
Oui! Best leuk om een glas melk te vragen als je vergeten bent dat het lait is.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:05 schreef just me het volgende:
[..]
met handen en voeten kom je een heel eind!
goede toevoegingquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef livelink het volgende:
Dit is wel mijn favoriete Franse nummer denk ik. Van de weinige (maar wel meer dan ik dacht) die ik ken.
Als je zomer's naar Radio Tour luistert, dan ken je het meeste wel...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:05 schreef EggsTC het volgende:
Dit is iets voor mijn tijd denk ikIk ken het verrassend genoeg bijna allemaal wel.
Gewoon doen. Ze vinden het meestal super als je de moeite doet, ook al is het verre van perfect. En vooral als je ze daarna tóch nooit meer ziet...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:07 schreef livelink het volgende:
Ik ben geen talenwonder. Ik durf niet zo goed. Engels inmiddels wel, want op het werk wordt de voertaal steeds meer Engels.
Andere talen klap ik nog steeds dicht als ik het wil spreken.
Volgens mij was er ooit een radioprogramma waar een Natte Nathalie als item in zat. Maar ik weet niet meer waar/wanneer/hoe/...quote:
Zal hier wel op zaterdagavond zijn geweest...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens mij was er ooit een radioprogramma waar een Natte Nathalie als item in zat. Maar ik weet niet meer waar/wanneer/hoe/...
Nee, zéker niet hier. Het was tientallen jaren geleden.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zal hier wel op zaterdagavond zijn geweest...
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:12 schreef just me het volgende:
Kan ik eindelijk eens zeggen dat ik naar een optreden van hem ben geweest
Moet ik diep in mijn herinnering graven maar het was idd leukquote:
Deze blijft wel het leukste van hemquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:14 schreef peaceman het volgende:
Stromae - Alors on danse (radio edit)
Volgens mij ken ik niks anders van hem..quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Deze blijft wel het leukste van hem
ik vind Duits een heerlijke luistertaal en Frans een mooientaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lennon vertelde van de week dat hij Duits een harde taal vindt. Dat snap ik wel.
Ik vind Frans een erg mooie taal.
Wat ben je nou een Cor?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik niks anders van hem..
papaoutai ook wel toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
echt wel... formidable, papaoutai o.a.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh jaquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat ben je nou een Cor?
Papaoutai, Formidable?
Een mooientaal?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:16 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik vind Duits een heerlijke luistertaal en Frans een mooientaal.
Ben trouwens nu nog even de halve finale van het WK handbal aan het kijken.
Als het af is schakel ik in
Duits kan heel mooi zijn vind ik. Frans iets te gepolijst.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:16 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik vind Duits een heerlijke luistertaal en Frans een mooientaal.
Ben trouwens nu nog even de halve finale van het WK handbal aan het kijken.
Als het af is schakel ik in
- nquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Een mooientaal?
Ik vind echt niets moois aan het Duits.![]()
Ik ook écht nietquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Een mooientaal?
Ik vind echt niets moois aan het Duits.![]()
Jezus.. ik moest iets té lang nadenken over wat de titel betekentquote:
Enlighten mequote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jezus.. ik moest iets té lang nadenken over wat de titel betekent
Vloeitje...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jezus.. ik moest iets té lang nadenken over wat de titel betekent
Ik stond deze week vooraan in een overvolle bus pal naast de buschauffeur. Naast me stond een Turkse jongen en achter me een Spanjaard. De buschauffeur sprak hen gewoon in hun eigen taal aan en vertelde toen hoeveel talen hij sprak. Dat was echt indrukwekkend veel. En van elke taal ook het bewijs. Hij zei dat hij continue taalcursussen deed bij de LOI. Hij was buschauffeur geworden om al zijn vrije tijd aan het leren van talen te besteden. Uit de gesprekken die hij voerde bleek wel dat hij die talen ook echt sprak. Het was een onderhoudend ritje zo.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Duits is mooi.
Maar ik vind vrij veel talen mooi.
J'aime les langues
Schrijf een doorsnee popliedje, zet een leuke jonge meid in een te strak pakje op het podium en je hebt een hit. Tja.quote:
Op zich niks mis mee, toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Schrijf een doorsnee popliedje, zet een leuke jonge meid in een te strak pakje op het podium en je hebt een hit. Tja.
Nee, maar het is ook niet meer dan datquote:
Ben de tel een beetje krijt. Denk een stuk of 8quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik stond deze week vooraan in een overvolle bus pal naast de buschauffeur. Naast me stond een Turkse jongen en achter me een Spanjaard. De buschauffeur sprak hen gewoon in hun eigen taal aan en vertelde toen hoeveel talen hij sprak. Dat was echt indrukwekkend veel. En van elke taal ook het bewijs. Hij zei dat hij continue taalcursussen deed bij de LOI. Hij was buschauffeur geworden om al zijn vrije tijd aan het leren van talen te besteden. Uit de gesprekken die hij voerde bleek wel dat hij die talen ook echt sprak. Het was een onderhoudend ritje zo.
Ik hou niet meer van je.quote:
Nee, ik zit inmiddels wel een stuk hoger. Na het eerste half uur begon het feest der herkenning.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ben de tel een beetje krijt. Denk een stuk of 8
Je leert snelquote:
Hou je stuur goed vastquote:
Ik zit al een stuk hoger dan ik had verwacht. En mijn favoriet moet nog komen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik zit inmiddels wel een stuk hoger. Na het eerste half uur begon het feest der herkenning.
Manu Chao was het daar niet mee eens.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:30 schreef livelink het volgende:
Het is wel een liefdevol taaltje, dat Frans. Er wordt wat afgehouden.
yes dear!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:30 schreef livelink het volgende:
Poëtische zin...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:30 schreef livelink het volgende:
Maar abattoir is ook Frans.... daar komt weinig liefde bij kijken.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:30 schreef livelink het volgende:
Zoals zij het zeggen komen ze er nog wel mee weg ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar abattoir is ook Frans.... daar komt weinig liefde bij kijken.
Duits een lelijke taal vinden en dit leuk vinden. Echt, waar is het fout gegaan?quote:
Wat peaceman allemaal niet doet voor de liefde.quote:
20:00 - 23:00 DJ Peaceman - Franstalige vrijdagquote:
Wat let je?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Dit is alleen leuk met flink wat alcohol op.
ahaaaaaquote:
ja ik zie hetquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
20:00 - 23:00 DJ Peaceman - Franstalige vrijdag
23:00 - 01:00 Eggs - Goa - India
Liedje is al afgelopen. Ben te laat.quote:
Dit had je toch kunnen voorzien? Diaan gaf ook al een duidelijke hint.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Liedje is al afgelopen. Ben te laat.
Ik schaam me diep.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit had je toch kunnen voorzien? Diaan gaf ook al een duidelijke hint.
Het gaat ook over de sigaret après l'amour. Dat hoeven we allemaal niet te wetenquote:
Een sigaar in eigen doos, zeg maar...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat ook over de sigaret après l'amour. Dat hoeven we allemaal niet te weten
Too much infoquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat ook over de sigaret après l'amour. Dat hoeven we allemaal niet te weten
Dusss….quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een sigaar in eigen doos, zeg maar...
godverquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een sigaar in eigen doos, zeg maar...
soms is het leven om te huilen en soms om te dansen/lachen, enz.quote:
papa fume une pipe was het 1e franse boekje dat wij op school lazen, zal nu wel weer verboden zijnquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:38 schreef livelink het volgende:
papa fume une cigarette
[ afbeelding ]
Dat werkt toch niet helemaal voor mij.
Truequote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
soms is het leven om te huilen en soms om te dansen/lachen, enz.
helemaal waarquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
soms is het leven om te huilen en soms om te dansen/lachen, enz.
Ik heb het niet gehoord en eigenlijk ben ik daar wel blij mee.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Goed luisteren, dan hoor je het wel...
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:47 schreef peaceman het volgende:
Edith Piaf - Non, je ne regrette rien
Niet gelukt hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Goed luisteren, dan hoor je het wel...
Jeugdsentiment denk ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Duits een lelijke taal vinden en dit leuk vinden. Echt, waar is het fout gegaan?
Ze verkoopt boerenkool, pakt de shampoo d'r bij...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb het niet gehoord en eigenlijk ben ik daar wel blij mee.
Op zich wel een logische combinatie.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze verkoopt boerenkool, pakt de shampoo d'r bij...
De wind die ons de haven uit draagt?quote:
Ik heb een tijdje gedacht dat het over de wind in een haven ging...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:51 schreef livelink het volgende:
[..]
De wind die ons de haven uit draagt?
Wij gaan waar de wind ons heen voertquote:
Eigenlijk zou je nu toch een vin rouge moeten drinken.quote:
Dat moet een flinke storm zijn dan...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Wij gaan waar de wind ons heen voert
Terwijl het getij opkomtquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje gedacht dat het over de wind in een haven ging...
Voorlopig houdt de wind me stevig op mijn stoel.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat moet een flinke storm zijn dan...
portera is een vervoeging van porter - dragenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje gedacht dat het over de wind in een haven ging...
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:53 schreef just me het volgende:
[..]
Terwijl het getij opkomt
en iedereen zijn rekening opnieuw opmaakt,
neem ik in de diepte van mijn schaduw
het stof van jou mee
De wind zal het meevoeren,
Alles zal verdwijnen maar
de wind zal ons meevoeren
Flatulentie.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Voorlopig houdt de wind me stevig op mijn stoel.
I know, I know. Inmiddels.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
portera is een vervoeging van porter - dragen
Het gaat niet over un port - een haven
dan had je ook aan drank kunnen denkenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
I know, I know. Inmiddels.
Maar de eerste keren dat ik het vaag hoorde viel vooral het 'port' deel me op...
Port en Frankrijk, dat gaat niet samen...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:55 schreef just me het volgende:
[..]
dan had je ook aan drank kunnen denken
jouw vertalen is wel een erg vrijequote:
Je n'aime pas le vin (rouge ou blanc)quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je nu toch een vin rouge moeten drinken.
Ja, dat vind je niet op Google Translatequote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:55 schreef just me het volgende:
[..]
jouw vertalen is wel een erg vrije
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat vind je niet op Google Translate
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, dat vind je niet op Google Translut
Dat is zijn fantasie.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:55 schreef just me het volgende:
[..]
jouw vertalen is wel een erg vrije
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Samen zijn wij wel een talenwonder
Familie van Oscar, altijd klagenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 22:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap alleen niet wat Katrien heeft gedaan om erover te klagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |