Ja och meisje toch, dat vond ik ook echt wel zieligquote:Op maandag 18 september 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
Ach, en Hansje. Kind zit zo met zichzelf in de knoop en niemand die er echt voor haar is. Iedereen te druk met z'n eigen shit en haar vertellen dat ze normaal moet doen. Arm kind.
De moeite waard om terug te kijken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:34 schreef Kanaroe het volgende:
Ik lees alle verhalen hier mee![]()
Nu het gaat over de relatie Marcel en Carola heb ik even een reminder nodig....Wende?
Wellicht heb ik het allereerste seizoen niet gezien, maar er staat mij niks van een dood kindje bij.
Wende is het dochtertje die verdronken was toen ze een jaar of zes/zeven was. Die was al dood toen de serie begonquote:Op dinsdag 19 september 2023 17:34 schreef Kanaroe het volgende:
Ik lees alle verhalen hier mee![]()
Nu het gaat over de relatie Marcel en Carola heb ik even een reminder nodig....Wende?
Wellicht heb ik het allereerste seizoen niet gezien, maar er staat mij niks van een dood kindje bij.
Ah, dank je voor de opheldering!quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wende is het dochtertje die verdronken was toen ze een jaar of zes/zeven was. Die was al dood toen de serie begon
Dankje. Dat heb ik ooit geprobeerd, maar dat ging (toen) nietquote:Op dinsdag 19 september 2023 18:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De moeite waard om terug te kijken.
Dat is ook de reden waarom ze niet naar een ander land wilde voor de camping, ivm het grafje van Wendequote:Op dinsdag 19 september 2023 19:19 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, dank je voor de opheldering!
Plus dat ze toen nog niet helemaal hersteld was van dat ongeluk, het was een leuk idee maar een beroerde timing.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is ook de reden waarom ze niet naar een ander land wilde voor de camping, ivm het grafje van Wende
Mooie aflevering weer, gisteren. Inderdaad, de verhaallijn van Erik en zijn vader is aangrijpend. Marcel en Carola ook trouwens. Mooi seizoen tot nu toe!quote:Op zondag 24 september 2023 10:22 schreef SonicVolcano het volgende:
Seizoen uitgekeken. Prachtig. Erik en zijn vader is voor mij het absolute hoogtepunt. Geweldig geacteerd.
Meerdere keren als een kind zitten jankenDat gebeurt mij niet snel, zeker niet bij een Nederlandse serie.
Ik vind Erik de meest sympathieke personage en zijn verhaallijn heeft me wel doen huilenquote:Op donderdag 28 september 2023 09:25 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Mooie aflevering weer, gisteren. Inderdaad, de verhaallijn van Erik en zijn vader is aangrijpend. Marcel en Carola ook trouwens. Mooi seizoen tot nu toe!
Ramsey Nasr is een ontzettend goede acteur. Ik denk de beste van de hele serie zelfs.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind Erik de meest sympathieke personage en zijn verhaallijn heeft me wel doen huilen
In die rol zeker. Toch vond ik Malou nog veel beter, zij moest een onsympathieke vrouw neerzetten, waar iedereen gelijk een pokkehekel aan kreeg. En dat kon ze enorm goed. Ramsey vond ik toch een beetje leunen op sentiment en routine.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:42 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ramsey Nasr is een ontzettend goede acteur. Ik denk de beste van de hele serie zelfs.
Ook briljant inderdaad, net zoals Ramsey. Ze is totaal niet tactisch en daarom echt verschrikkelijk, maar uiteindelijk wil ze wel het beste voor haar kinderen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:15 schreef Chea49 het volgende:
Malou vind ik de beste en geloofwaardigste rol tot nu toe. Je krijgt écht een hekel aan haar maar ik voel ook haar frustraties. Erg goede serie.
Doet me denken aan mijn eigen ouders waar tussen ik nooit echte liefde heb kunnen ontdekken en mijn moeder vast zat in een net met weinig ruimte voor zichzelf. Na de dood van mijn vader werd ze een totaal ander mens en heeft gelukkig nog 10 jaar van geluk gekend dankzij haar weduwe-schap.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:06 schreef Firuze60 het volgende:
Ook de verhalen van de opa's en oma's zijn enorm herkenbaar. Mijn moedertje van nu 92 jaar en al 34 jaar weduwe heeft echt niet alleen maar hosanna verhalen van haar huwelijk met mijn vader (dominante zeikerd), maar ze was er in alle opzichten afhankelijk van. Zij fleurde echt op toen ze er zelf alleen voor stond, eindelijk mocht ze zelf kiezen hoe iets aan te pakken ipv continu toestemming vragen, ze ging ver buiten haar comfort-zone en werd alleen maar sterker daar door.
Mwah, dat je kinderen vooral doen wat jij wilt dat ze doen is niet hetzelfde als het beste met ze voor hebben.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:21 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ook briljant inderdaad, net zoals Ramsey. Ze is totaal niet tactisch en daarom echt verschrikkelijk, maar uiteindelijk wil ze wel het beste voor haar kinderen.
Nee, dat is natuurlijk waar. Ik moet eigenlijk zeggen dat ze alles met de beste bedoelingen doet. Toch is het uiteindelijk helemaal niet goed.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat je kinderen vooral doen wat jij wilt dat ze doen is niet hetzelfde als het beste met ze voor hebben.
Zoals de ze muziekcarrière van Lieke getorpedeerd heeft heeft niets te maken met "het beste met je kinderen voorhebben" maar alles met je eigen zin doordrijven.
Als je je kinderen zo opvoedt dat ze niet tegen je in durven gaan (als het echt belangrijk is) faal je behoorlijk als ouder.
Andersom is het overigens geen bewijs van geslaagd ouderschap als je kinderen je wel (durven) tegenspreken, voor de duidelijkheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |