abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 maart 2019 @ 10:46:47 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185379730
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Note; ik heb laatst een 5,5cm dik massief eikenblad tafeltje aan 2 kanten 5cm afgekort, uit nood met een cirkelzaag van de lidl.. En dat lukte met dat standaard zaagblad ook (met beleid en geduld)
Dus zoiets zagen met een merk cirkel- of invalzaag moet zeker lukken ;)
Nah ik gaf mijn TS55, gisteren een stukkie 55mm Meranti te eten (schulpen), maar daar moest hij toch wel effe op kauwen :P
Misschien had het geholpen als ik die 44T er even uit had gegooid voor iets grovers, maar hij was er niet heel blij mee.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185380175
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nah ik gaf mijn TS55, gisteren een stukkie 55mm Meranti te eten (schulpen), maar daar moest hij toch wel effe op kauwen :P
Misschien had het geholpen als ik die 44T er even uit had gegooid voor iets grovers, maar hij was er niet heel blij mee.
Zulk dik en hard materiaal moet je altijd met iets grovers doen..
Anders wordt het blad erg heet, en heeft de machine veel te lijden :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 maart 2019 @ 11:47:59 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185380621
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Zulk dik en hard materiaal moet je altijd met iets grovers doen..
Anders wordt het blad erg heet, en heeft de machine veel te lijden :P
Sja, had 'ie maar een koelkast moeten worden :7 :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185383220
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Note; ik heb laatst een 5,5cm dik massief eikenblad tafeltje aan 2 kanten 5cm afgekort, uit nood met een cirkelzaag van de lidl.. En dat lukte met dat standaard zaagblad ook (met beleid en geduld)
Dus zoiets zagen met een merk cirkel- of invalzaag moet zeker lukken ;)
Haal ik het apparaat op bij Boels, is het een Dewalt.. wilde net zo graag spelen met een apparaat dat op mijn verlanglijstje staat.. maar goed, volgens mij was het een 36t blad wat er in zat.
Ging er redelijk soepel doorheen, even drukte ik te hard en zat er een brandvlek in het hout, maar deze was zonder al te veel moeite weg te schuren.

Moet toegeven, het spelen met een invalzaag was leuk.Nu wil ik er dus sowieso 1 hebben :P

Alleen denk ik niet dat ik blij zal worden van een goedkope, en de grootste noodzaak is weg, dus wacht ik maar even op vakantiegeld/belasting terug gave en ga ik eens kijken naar de bosch prof of de festool. Ik begreep dat de bosch een krachtigere motor had maar de festool weer meer handigheidjes heeft.
pi_185384858
Vakantiegeld/Belastingteruggaaf gaat hier in een Sjöbergs gok ik zo :@ ben er wel uit..

Denk dat het de Elite 2500 wordt :+ En dan als ik wat gespaard heb de onderkast er in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Knikkerking maandag 4 maart 2019 @ 16:56:20 #156
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_185386327
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:38 schreef FranticDJ het volgende:
Vakantiegeld/Belastingteruggaaf gaat hier in een Sjöbergs gok ik zo :@ ben er wel uit..

Denk dat het de Elite 2500 wordt :+ En dan als ik wat gespaard heb de onderkast er in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net effe filmpje ervan gekeken. Echt een mooie/gave werkbank 8-)
pi_185386353
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:56 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Net effe filmpje ervan gekeken. Echt een mooie/gave werkbank 8-)
Yes! Heb ff op de 2000 staan kwijlen bij Sander :+

En zoals ik al eerder noemde, wilde altijd al een Roubo zelf bouwen. Maar het ontbreekt gewoon aan de tijd. Dus wellicht dat ik met hulp van, in de toekomst er als nog een kan/ga bouwen.

Nu nog even een paar maanden wachten :7 (en sparen :P)
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:27:54 #158
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185437730
Ha heren,

Ik merk dat ik de laatste tijd als ik aan het hobbyen ben toch vaak bitjes aan het wisselen ben.
Ik draai voornamelijk kruiskoppen los en ram daar Torx units voor terug.

Nu had ik laatst van een collega zijn wurth te leen gekregen.


Was een fijn dingetje, haalt het natuurlijk qua kracht niet bij mijn Bosch 18v-28, maar werkt wel veel fijner. Nu is dat Wurth spul allemaal bosch in een ander jasje, dus mijn vraag is

Heeft het meerwaarde om een 12V apparaat aan te schaffen met een FlexiClick systeem of heeft dat voor mij gebruik geen meerwaarde.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185437782
Ik heb die in t bosch jasje.. en gebruik die eigenlijk t meest :@ heb ook een 18v milwaukee set voor t zwaardere werk.
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:32:24 #160
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185437854
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:30 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb die in t bosch jasje.. en gebruik die eigenlijk t meest :@ heb ook een 18v milwaukee set voor t zwaardere werk.
Daar ben ik ook bang voor, vond dat 12v ding echt licht en behoorlijk krachtig voor zijn doen.
Maar wil geen Wurth, als ik al een grote bosch broer heb
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_185437909
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:32 schreef bokkepoot het volgende:
[..]

Daar ben ik ook bang voor, vond dat 12v ding echt licht en behoorlijk krachtig voor zijn doen.
Maar wil geen Wurth, als ik al een grote bosch broer heb
Dan neem je de Bosch variant?

https://www.toolstation.n(...)OEAQYAiABEgJ8pPD_BwE

Ik gebruik de opzetstukken nog vrij regelmatig (vaker dan gedacht). oa haaks & offcenter..
pi_185438952
Haal die flexclick! Ik gebruik hem het meest zonder opzetstukken met bithouder. lekker licht is ie dan en heel kort, als ie nog korter moet doe ik t bitje rechtstreeks in de machine. Heb je nog minder ruimte dan is de haakse ideaal, ik gebruik het niet vaak maar als ik t gebruik scheelt t me zo een half uur kutten om een moeilijke schroef er uit of in te krijgen.
pi_185439107
Is er ergens (online?) MDF grondverf in grotere verpakkingen te krijgen dan 2.5Ltr? net ff zitten googlen maar kom eigenlijk niet echt iets tegen..
pi_185448243
welke raden jullie aan en waarom?



of



Zal hoofdzakelijk gebruikt worden om laminaat te zagen
pi_185448368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:45 schreef Makrolon het volgende:
welke raden jullie aan en waarom?

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]

Zal hoofdzakelijk gebruikt worden om laminaat te zagen
Die onderste, met de beugelgreep. Ik heb de 12V variant met T-greep en vind het verschrikkelijk dat je niet gedoseerd "gas" kunt geven maar met je duim de schakelaar om moet halen.

Ik overweeg de mijne weg te doen en een 18V variant te bestellen.
pi_185448418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:52 schreef kingjotte het volgende:
[..]

Die onderste, met de beugelgreep. Ik heb de 12V variant met T-greep en vind het verschrikkelijk dat je niet gedoseerd "gas" kunt geven maar met je duim de schakelaar om moet halen.

Ik overweeg de mijne weg te doen en een 18V variant te bestellen.
Ik heb de 12v variant ook. Ben alleen bang dat ie er binnenkort mee ophoud.

Ik heb net een filmpje gekeken, en vind het beide voordelen hebben, maar wat je zegt klopt wel ja, het is ook gewoon irritant om die schakelaar die eigenlijk op een net niet handige plek zit steeds om te moeten zetten. Dat moet eigenlijk met 2 handen.
pi_185448851
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:54 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ik heb de 12v variant ook. Ben alleen bang dat ie er binnenkort mee ophoud.

Ik heb net een filmpje gekeken, en vind het beide voordelen hebben, maar wat je zegt klopt wel ja, het is ook gewoon irritant om die schakelaar die eigenlijk op een net niet handige plek zit steeds om te moeten zetten. Dat moet eigenlijk met 2 handen.
Bovendien is zo een duimschakelaar erg irritant, als je een keertje met links iets wilt/moet doen, bijvoorbeeld omdat je iets langs een muur moet zagen ofzo. (Of omdat je linkshandig bent, maar dat ben je waarschijnlijk niet. Anders was het je zelf al opgevallen. ;) )
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_185449033
Ik wil niet anders meer dan een T eigenlijk. Veel meer controle bij fijn werk. Maar goed, ik heb een carvex die zelf toerental regelt in dien nodig.
pi_185449044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:54 schreef Makrolon het volgende:
[..]

het is ook gewoon irritant om die schakelaar die eigenlijk op een net niet handige plek zit steeds om te moeten zetten. Dat moet eigenlijk met 2 handen.
Ik krijg er een onveilig gevoel bij en gebruik 'm daarom niet graag meer. Moet even kijken of het budget het toelaat om de 18V variant te bestellen of dat ik voor een variant met een snoertje ga.
pi_185449071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:25 schreef kingjotte het volgende:
[..]

Ik krijg er een onveilig gevoel bij en gebruik 'm daarom niet graag meer. Moet even kijken of het budget het toelaat om de 18V variant te bestellen of dat ik voor een variant met een snoertje ga.
Gebruik je 'm hoofdzakelijk met stofafzuiging? Dan zou ik sowieso met snoer kopen. Of je nu vast zit aan een slang of een snoertje maakt dan ook niet uit.

Vind accu zelf alleen een toevoeging als je het apparaat echt daadwerkelijk 'vrij' gebruikt. Dus ook zonder stofafzuiging.
pi_185449370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

Gebruik je 'm hoofdzakelijk met stofafzuiging? Dan zou ik sowieso met snoer kopen. Of je nu vast zit aan een slang of een snoertje maakt dan ook niet uit.

Vind accu zelf alleen een toevoeging als je het apparaat echt daadwerkelijk 'vrij' gebruikt. Dus ook zonder stofafzuiging.
Ik merk aan mezelf dat ik een machine met accu echt 10 keer sneller er bij pak dan een met snoer, zeker als ik er nog een verlengsnoer bij moet pakken enzo.Dan ga ik altijd eerst kutten op een net niet manier om die machine maar niet te hoeven pakken :+
pi_185449435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:45 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ik merk aan mezelf dat ik een machine met accu echt 10 keer sneller er bij pak dan een met snoer, zeker als ik er nog een verlengsnoer bij moet pakken enzo.Dan ga ik altijd eerst kutten op een net niet manier om die machine maar niet te hoeven pakken :+
Nja ok, jij werkt op locatie :7 ik nauwelijks.

En precies om die reden wil ik nog eens die Festool slang + power kabel combinatie dinges halen :7
  donderdag 7 maart 2019 @ 12:22:47 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185450120
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:52 schreef kingjotte het volgende:
[..]

Die onderste, met de beugelgreep. Ik heb de 12V variant met T-greep en vind het verschrikkelijk dat je niet gedoseerd "gas" kunt geven maar met je duim de schakelaar om moet halen.

Ik overweeg de mijne weg te doen en een 18V variant te bestellen.
Ik heb een festool PS deco, en ik ben links, zit niet te mauwen, het went snel zat :Y). Ik bedien hem gewoon met de wijsvinger die eroverheen ligt.

Als je een linkspoot bent heb je dat geneuzel met heel veel machines, fabrikanten zouden daar op zich best wel wat meer rekening mee mogen houden.. Maak eens een lefty versie; linkspoten zijn niet echt zeldzaam ofzo o|O

Ik kan trouwens met links én rechts werken met de deco, alleen ondersteboven zagen met rechts werkt niet echt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185451285
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Ik heb een festool PS deco, en ik ben links, zit niet te mauwen, het went snel zat :Y). Ik bedien hem gewoon met de wijsvinger die eroverheen ligt.

Dat knopje omzetten is niet het probleem al ben ik het met Makrolon eens dat je dat eigenlijk met 2 handen moet doen (misschien gaat de Bosch variant zwaarder dan de Festool, geen ervaring mee).

Wat mijn belangrijkste punt is, is dat, mocht er iets mis gaan, je niet simpel de "trekker" los kunt laten maar je moet een schakelaar omzetten, dat geeft me een onveilig gevoel. Daarnaast heb ik het idee dat ik met een beugel nauwkeuriger kan werken dan met zo'n T-greep, dat zal ook persoonlijk zijn.

Ieder z'n ding toch?
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:41:56 #175
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185453983
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:27 schreef kingjotte het volgende:
[..]

Dat knopje omzetten is niet het probleem al ben ik het met Makrolon eens dat je dat eigenlijk met 2 handen moet doen (misschien gaat de Bosch variant zwaarder dan de Festool, geen ervaring mee).

Wat mijn belangrijkste punt is, is dat, mocht er iets mis gaan, je niet simpel de "trekker" los kunt laten maar je moet een schakelaar omzetten, dat geeft me een onveilig gevoel. Daarnaast heb ik het idee dat ik met een beugel nauwkeuriger kan werken dan met zo'n T-greep, dat zal ook persoonlijk zijn.

Ieder z'n ding toch?
Festool gaat niet licht en niet zwaar; precies goed eigenlijk. De schakelaar gaat naar voren en kantelt heel licht naar binnen alsof hij 'vasthaakt'. Een heel lichte druk op de achterkant van de schakelaar laat hem terugschieten. Werkt zélfs met links helemaal prima :)
Plus dat je je naam in schuinschrift uit een plaat kunt zagen zonder dat je hem uit hoeft te zetten, want je hebt 2 handen beschikbaar om hem alles te laten doen wat je wilt. En met een accu versie helemáál _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185460361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:45 schreef Makrolon het volgende:
welke raden jullie aan en waarom?

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]

Zal hoofdzakelijk gebruikt worden om laminaat te zagen
Ik zou zeggen de Festool carvex 420 t uitvoering
/copy paste
in- en uitschakelaar aan weerskanten, vanuit elke greeppositie te bereiken

en de stroboscoop led werkt echt goed, het is net of het zaagje stil staat
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:10:10 #177
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185460457
Zijn de Carvexen al op niveau Festool? Want bij de release jaren geleden heb ik eigenlijk alleen maar geklaag over de Carvex gehoord...
pi_185460497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:10 schreef bleiblei het volgende:
Zijn de Carvexen al op niveau Festool? Want bij de release jaren geleden heb ik eigenlijk alleen maar geklaag over de Carvex gehoord...
Zaag er al 2 jaar zonder problemen mee.
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:27:40 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185460966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:10 schreef bleiblei het volgende:
Zijn de Carvexen al op niveau Festool? Want bij de release jaren geleden heb ik eigenlijk alleen maar geklaag over de Carvex gehoord...
Gehoord? Gelezen? zelf ervaren? Wat dan?

Als mijn PS200de geest geeft, is hef wel de meest logische opvolger voor mij, zat er al eerder naar te lonken, mede idd om de dubbele switch en mijn linkspoterigheid, maar ik vind het bull om hem te kopen en daarmee mijn prima werkende ouwe trouwe deco naar de eeuwige stofnesten te verbannen om een extra aan-uit knoppie wat ik al jaren niet heb.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185462307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:06 schreef akatar het volgende:
[..]

Ik zou zeggen de Festool carvex 420 t uitvoering
/copy paste
in- en uitschakelaar aan weerskanten, vanuit elke greeppositie te bereiken

en de stroboscoop led werkt echt goed, het is net of het zaagje stil staat
Veel te duur en met snoer.

Daarbij gebruik ik een decopeerzaag echt amper, voornamelijk voor laminaat, dat komt niet zo precies.


Ik ben er alleen nog steeds niet uit welke vd 2 ik nu moet hebben :+ de voors en tegens zit allebei wat in..
pi_185463099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Veel te duur en met snoer.

Daarbij gebruik ik een decopeerzaag echt amper, voornamelijk voor laminaat, dat komt niet zo precies.

Ik ben er alleen nog steeds niet uit welke vd 2 ik nu moet hebben :+ de voors en tegens zit allebei wat in..
is er ook met accu,
indien je inderdaad deze amper gebruikt. maakt de keuze ook niet echt uit, denk ik
pi_185463558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ik ben er alleen nog steeds niet uit welke vd 2 ik nu moet hebben :+ de voors en tegens zit allebei wat in..
Ik zou beide eens vast gaan houden. Blijft toch iets persoonlijks :7

Mocht je een T-handle willen proberen en eens in de buurt zijn ;)
pi_185464164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

Ik zou beide eens vast gaan houden. Blijft toch iets persoonlijks :7

Mocht je een T-handle willen proberen en eens in de buurt zijn ;)
Ik heb geen idee waar je woont om eerlijk te zijn. :P

Maar t is lastiger dan gedacht.
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:49:11 #184
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185464175
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Gehoord? Gelezen? zelf ervaren? Wat dan?

Als mijn PS200de geest geeft, is hef wel de meest logische opvolger voor mij, zat er al eerder naar te lonken, mede idd om de dubbele switch en mijn linkspoterigheid, maar ik vind het bull om hem te kopen en daarmee mijn prima werkende ouwe trouwe deco naar de eeuwige stofnesten te verbannen om een extra aan-uit knoppie wat ik al jaren niet heb.
Ik vind FOG een best betrouwbare bron als het over ontevreden festool gebruikers gaat :P .
Als je een club fervente fanboys ontevreden hebt gekregen, heb je het wel echt verkloot :D . Maar niet zelf ervaren, wel (naast FOG) in heeeeel veel reviews gelezen en was toendertijd de reden voor mij om voor een 300 te gaan en niet de carvex. Al lijkt mij/hoop ik dat Festool in de tussentijd de problemen wel verholpen heeft.
pi_185464182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ik heb geen idee waar je woont om eerlijk te zijn. :P
Redelijk 't zuidwestelijke puntje van 't land :+
pi_185464217
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:23 schreef akatar het volgende:
[..]

is er ook met accu,
indien je inderdaad deze amper gebruikt. maakt de keuze ook niet echt uit, denk ik
Dan word ie nog duurder :+

Mwoah, als je toch moet kiezen kan je maar beter het type nemen wat je t fijnst vind. Ook al gebruik je het weinig.
pi_185464236
Ik ben vooral (nog steeds) benieuwd wat Festool van plan is met SawStop.

Ik hoop dat ze er meer mee doen dan die bouwplaatszaag/preciso die ze lieten zien op de Bouwbeurs. En dat er dus een volwaardige tafelzaag komt a la de sawstops in de states.
pi_185464256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

Redelijk 't zuidwestelijke puntje van 't land :+
Iedereen woont zo ver weg van dit forum :+
Welke plaats woon je (in de buurt)?
  donderdag 7 maart 2019 @ 21:50:51 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185464257
Ik vind overigens de T versie van de PSB300 wel echt fantastisch. Ligt echt serieus fijner in de hand dan zoon D-beugel.
pi_185464300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:50 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Iedereen woont zo ver weg van dit forum :+
I Know :P
quote:
Welke plaats woon je (in de buurt)?
Uhm.. Zo'n beetje tussen Zeebrugge en Terneuzen :7
pi_185464849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

I Know :P[..]

Uhm.. Zo'n beetje tussen Zeebrugge en Terneuzen :7
Voor mij zijn niet veel dingen ver rijden.
Maar dat wel idd :+ was tijdje terug nog in Hulst, wat een kut eind. :9
pi_185464886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:50 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind overigens de T versie van de PSB300 wel echt fantastisch. Ligt echt serieus fijner in de hand dan zoon D-beugel.
Ik neig misschien ook wel een beetje naar een t variant nu ja
pi_185465121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:03 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Voor mij zijn niet veel dingen ver rijden.
Maar dat wel idd :+ was tijdje terug nog in Hulst, wat een kut eind. :9
Hahaha ja iets verder naar 't Westen :7
pi_185465137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ik neig misschien ook wel een beetje naar een t variant nu ja
Ik krijg altijd een lamme poot van het knijpen in die trigger. Dat alleen al was voor mij reden om voor T te gaan. Heb dat bij de grote slijpers ook altijd. (en m'n verfspuit ook :+)
pi_185471448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:09 schreef FranticDJ het volgende:

Ik krijg altijd een lamme poot van het knijpen in die trigger. Dat alleen al was voor mij reden om voor T te gaan.
Die kan je toch gewoon vastzetten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185471914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]

Die kan je toch gewoon vastzetten?
Niet op degene die ik altijd gebruikte.

En op een grote haakse slijper mag dat afaik niet meer vanwege CE regels. En bij een verfspuit ook niet (zou ook ontzettend onhandig wezen).
  vrijdag 8 maart 2019 @ 09:38:06 #197
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185472026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 22:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]

Ik krijg altijd een lamme poot van het knijpen in die trigger. Dat alleen al was voor mij reden om voor T te gaan. Heb dat bij de grote slijpers ook altijd. (en m'n verfspuit ook :+)
Slijptollen mogen niet meer locken toch?

Lamaar, eerst verder lezen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185472106
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:50 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben vooral (nog steeds) benieuwd wat Festool van plan is met SawStop.

Ik hoop dat ze er meer mee doen dan die bouwplaatszaag/preciso die ze lieten zien op de Bouwbeurs. En dat er dus een volwaardige tafelzaag komt a la de sawstops in de states.
In eerste instantie komt volgend jaar een speciaal ontwikkelde zaagtafel uit. Hierna is de verwachting dat ze het op meerdere modellen gaan uitvoeren (afkort zagen) Festool heeft overigens het bedrijf SawStop over genomen.

(bouwbeurs info)
pi_185472181
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 09:40 schreef Hbrood het volgende:
[..]

In eerste instantie komt volgend jaar een speciaal ontwikkelde zaagtafel uit. Hierna is de verwachting dat ze het op meerdere modellen gaan uitvoeren (afkort zagen) Festool heeft overigens het bedrijf SawStop over genomen.

(bouwbeurs info)
Ja wist ik al ;) maar Festool kennende zal dat eerder een precisio achtig apparaat worden. En wat ik eigenlijk wil is meer iets als de SawStop cabinet saw.

De Hammer blijft altijd nog een optie.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:42:50 #200
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185473231
Ik kan mij haast niet voorstellen dat Fesroon cabinetsaws gaat maken. Dan zouden ze moeten gaan concurreren met Felder en Hammer.

En of ze die precisie halen weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')