Spaanse peuter in put zou gevonden zijnquote:Een Spaanse peuter zit sinds zondagmiddag 13/01 vast in een 110 meter diepe put bij Mlaga in de Zuid-Spaanse provincie Andalusi.
De put is zo smal dat er geen volwassene in kan om de jongen eruit te halen. De ingang is slechts 25 centimeter breed. Een camera kwam maar tot 80 meter, waardoor de jongen nog niet is gezien. Het is niet bekend of de peuter nog leeft.
De peuter was met familie aan het spelen in het gebied. Waarschijnlijk hebben grondwerkers de stenen die op de put lagen er een maand geleden afgehaald om het gebied te egaliseren om er een huis te kunnen plaatsen, waarna de jongen erin is gevallen.
neequote:Op donderdag 24 januari 2019 23:19 schreef Vanillekwark het volgende:
Dat kind kan toch echt nooit meer leven of wel dan?
Nee, moet er wel uit.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:19 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik weet niet wat er mis is, bij mij waren ze rond 15-16u ook niet meer live (maar bij iem anders toen wel), nu weer wel live bij mij (andere PC). Denk dat het niet aan de streams ligt, maar lokaal iets moet zijn.quote:
username doesn't check outquote:Op donderdag 24 januari 2019 23:21 schreef deprimist het volgende:
Laten we nou een beetje positief zijn. Ik denk dat ie nog leeft.
Hoe dan? hebben ze een scan van de resterende grond gedaan ofzo en weten ze waar ze nog door moeten?quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:22 schreef SideEffect het volgende:
Het is bevestigd dat ze over 15 uur hem bereiken
En ligt hij daar wel?quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:23 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Hoe dan? hebben ze een scan van de resterende grond gedaan ofzo en weten ze waar ze nog door moeten?
Dat weet ik niet, de man in de chat zei alleen dat jammer genoegquote:Op donderdag 24 januari 2019 23:23 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Hoe dan? hebben ze een scan van de resterende grond gedaan ofzo en weten ze waar ze nog door moeten?
Heb ze alle 3 toegevoegd.quote:
Dat zal helaas vooral theoretische hoop zijn ja.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:19 schreef Vanillekwark het volgende:
Kijk eens in de OP, daar staat het heeel duidelijk in.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:36 schreef woxxel het volgende:
Op welk punt proberen ze nu te komen. Bij de prop, of eronder. En weten ze hoe lang de prop is. Want als ze daarin gaan hakken is er natuurlijk risico dat de prop instort. Wat nou als het kind in de prop zit, vast in het puin
Op 71 meter begint de prop. Ze gaan er vanuit dat Julen onderdeel van de prop is of hem veroorzaakt. Ze komen met een gang van 1,2 meter doorsnee uit tussen de 71 en 73 meter. Daaronder is loze ruimte gedetecteerd.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:36 schreef woxxel het volgende:
Op welk punt proberen ze nu te komen. Bij de prop, of eronder. En weten ze hoe lang de prop is. Want als ze daarin gaan hakken is er natuurlijk risico dat de prop instort. Wat nou als het kind in de prop zit, vast in het puin
Jaah.... best wel! Nah.... zit meteen onder de prop dan? Roept wel meer vragen op.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:40 schreef heywoodu het volgende:
"Hij is mogelijk onderdeel van de prop" klinkt wel heel
Iets van warmte meten misschien?quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:43 schreef SideEffect het volgende:
Ze zeggen nu dat als de mijnwerkers de 2 meter zijn genaderd dat ze dmv een sonde? kunnen zien hoe het met julen gaat
Ze gingen dan een klein gat boren om idd een camera ofzo door te steken.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:43 schreef SideEffect het volgende:
Ze zeggen nu dat als de mijnwerkers de 2 meter zijn genaderd dat ze dmv een sonde? kunnen zien hoe het met julen gaat
Moeten die honden ook die put in?quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:38 schreef FReNsJ het volgende:
Ze zijn daar met de speurhonden, ik hoor ze blaffen op de livestream (merk pas nu het hier stil is dat er geluid bij is!)
Jaa ik denk een soort camera die warmte kan meten inderdaadquote:Op donderdag 24 januari 2019 23:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Iets van warmte meten misschien?
Of het gat versmalt/beentje gebogen waardoor hij klem is komen te zitten en puin op hem gevallen bij de eerste reddingspogingen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:44 schreef Ericr het volgende:
De prop is dan gruis/steen of al een bestaande prop met Julen er op of tussen.
Waarom doen ze dat nu pas??quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:46 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ze gingen dan een klein gat boren om idd een camera ofzo door te steken.
Warmte meten. Dat heeft alleen zin als hij nog zou leven lijkt me.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:47 schreef SideEffect het volgende:
[..]
Jaa ik denk een soort camera die warmte kan meten inderdaad
Als ze geen warmte zien zegt dat ook genoeg over de toestand van julen hequote:Op donderdag 24 januari 2019 23:51 schreef miaeak het volgende:
[..]
Warmte meten. Dat heeft alleen zin als hij nog zou leven lijkt me.
Ja maar lijkt me niet dat je hem daarmee kunt lokaliseren.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:51 schreef SideEffect het volgende:
[..]
Als ze geen warmte zien zegt dat ook genoeg over de toestand van julen he
Oke is goedquote:Op donderdag 24 januari 2019 23:52 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ja maar lijkt me niet dat je hem daarmee kunt lokaliseren.
Waarom een warmte camera als je ook een gewone camera kan doen?quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:51 schreef SideEffect het volgende:
[..]
Als ze geen warmte zien zegt dat ook genoeg over de toestand van julen he
Omdat hij waarschijnlijk niet zal zwaaien naar de camera? Ze weten dan toch nog niets over zijn toestand als ze een been kunnen zien?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:05 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Waarom een warmte camera als je ook een gewone camera kan doen?
Dat kan enorm goedkoop, in HD en met ledjes rond de camera zelfs.
https://www.bol.com/nl/p/(...)-glJZNUaAjeMEALw_wcB
(waarschijnlijk willen ze wel ets gesofisticeerder, dat ze kunnen draaien)
Of gewoon allebei, kan ook
Denk dat dat niet zo veel uitmaakt, maar DAT ze hem zien, toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Omdat hij waarschijnlijk niet zal zwaaien naar de camera? Ze weten dan toch nog niets over zijn toestand als ze een been kunnen zien?
Rtquote:Op donderdag 24 januari 2019 23:51 schreef SideEffect het volgende:
Ik lees al vanaf het begin dit topic mee en moet zeggen dat sommige mensen te dom zijn om te poepen hier....
In je maag ook. Sondevording Etc. Maar als ze iets van hem zien weten ze in ieder geval dat hij er zit.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:11 schreef Myrr het volgende:
Heet het ook geen sonde als ze een camera in je hol duwen om je darmen te bekijken?
Denk dat ze gewoon een camera gaan gebruiken.
Absoluut!quote:
Ja dat heb ik begrepen en terecht ook. Dit zijn mijnwerkers, ze hoeven dat niet voor hun kiezen te krijgen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:27 schreef Papabear het volgende:
[..]
Absoluut!
En deze mannen zullen ook niet al teveel van het ventje te zien krijgen. Zodra ze ook maar een vermoeden hebben dat ze iets van hem zien, dan gaan ze direct terug en zullen er leden van een speciaal opgeleid team afdalen om het ventje naar boven te halen.
60 meter in 10 dagen is sneller dan 1 meter in 5 uurquote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:30 schreef Mammietje het volgende:
Dat vorige cluppie met al dat grote, zware materieel deed 10 dagen over 60 meter en deze mannen doen ff een meter binnen 5 uur handmatig....
Mja.... maar ik noemde meer verschil dan dat he?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:32 schreef illusions het volgende:
[..]
60 meter in 10 dagen is sneller dan 1 meter in 5 uur
Alsof jij de grondsamenstelling weet. Je doet net of deze gasten zoveel beter zijn, en die vorige gasten een stel slomerikken, terwijl het gewoon dezelfde mijnwerkers zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja.... maar ik noemde meer verschil dan dat he?
Zit ik net van de stoel te glijden bij een paar helden, kom jij de boel verpesten...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:35 schreef illusions het volgende:
[..]
Alsof jij de grondsamenstelling weet. Je doet net of deze gasten zoveel beter zijn, en die vorige gasten een stel slomerikken, terwijl het gewoon dezelfde mijnwerkers zijn.
Wat maakt het uit, als het ze helpt.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:37 schreef Myrr het volgende:
Is het erg dat ik ze rust gun en de moed om zichzelf dat te gunnen? Ze zingen Christelijk, dus dat zal wel niet. Het idee dat ze dit gaan dragen omdat het een test is van God oid is echt vreselijk.
Naja mensen dood wensen is wel een ding, maar in dit geval lijkt het me het enige dat nog humaan is.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:38 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Wat maakt het uit, als het ze helpt.
Werkelijkquote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zit ik net van de stoel te glijden bij een paar helden, kom jij de boel verpesten...
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:37 schreef Myrr het volgende:
Is het erg dat ik ze rust gun en de moed om zichzelf dat te gunnen? Ze zingen Christelijk, dus dat zal wel niet. Het idee dat ze dit gaan dragen omdat het een test is van God oid is echt vreselijk.
Hmm. Hoe doe je dat? Hoe oud ben je?quote:
Die ouders doen het nu...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hmm. Hoe doe je dat? Hoe oud ben je?
Ik zou er niet mee willen leven, twee kinderen kwijt. Vooral deze laatste manier. Nope.
Ja erg he? Alsof de familie dat er nog ff bij kan gebruiken...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:44 schreef Kim-Holland het volgende:
De familie van Julen heeft gevraagd of mensen willen stoppen met het verspreiden van zoveel geruchten en fake news over de situatie. Er gaan verhalen rond waarin de vader van illegale activiteiten wordt beschuldigd en dat Julen helemaal niet in die put zou zijn gevallen.
[Limburger]
Dat was ruim een week geleden. Fijn dat de Limburger dat nu ook heeft meegekregen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:44 schreef Kim-Holland het volgende:
De familie van Julen heeft gevraagd of mensen willen stoppen met het verspreiden van zoveel geruchten en fake news over de situatie. Er gaan verhalen rond waarin de vader van illegale activiteiten wordt beschuldigd en dat Julen helemaal niet in die put zou zijn gevallen.
[Limburger]
Dit is zo kut.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:44 schreef Kim-Holland het volgende:
[Limburger]
Ze hebben op dit moment nog niet echt een keus he?quote:
Rare reactie. Ik kan je verzekeren dat veel ouders niet dood willen hoor. Hun leven geven voor hun kind, dat altijd, maar om jezelf ook maar van kant te maken? Nogal zinloos.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hmm. Hoe doe je dat? Hoe oud ben je?
Ik zou er niet mee willen leven, twee kinderen kwijt. Vooral deze laatste manier. Nope.
Gisteren om 20:28quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:45 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat was ruim een week geleden. Fijn dat de Limburger dat nu ook heeft meegekregen.
Ligt wat hoger, ijlere lucht. Wel meer verstand van heuvels, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
in limburg zijn ze altijd wat trager van begrip
Uhu..quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
in Limburg zijn ze altijd wat trager van begrip
Hmm, ja ik zou er persoonlijk niet mee kunnen dealen denk ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:46 schreef illusions het volgende:
[..]
Rare reactie. Ik kan je verzekeren dat veel ouders niet dood willen hoor. Hun leven geven voor hun kind, dat altijd, maar om jezelf ook maar van kant te maken? Nogal zinloos.
Achja, we moeten allemaal dealen toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hmm, ja ik zou er persoonlijk niet mee kunnen dealen denk ik.
Ik zou er niet al te veel over nadenken.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan de omstandigheden denk ik. Ik ken relatief veel ouders die een kind zijn verloren (nu ik er zo over nadenk) maar die doen het allemaal nog. Maar dit is wel werkelijk een traumatisch iets zeg...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
Deal or no deal?!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:52 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Achja, we moeten allemaal dealen toch?
Het lijkt me zoiets waar je beter maar gewoon niet over nadenkt zolang het je niet overkomt. En als het je wel overkomt, dan zal je er een weg in moeten vinden.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan de omstandigheden denk ik. Ik ken relatief veel ouders die een kind zijn verloren (nu ik er zo over nadenk) maar die doen het allemaal nog. Maar dit is wel werkelijk een traumatisch iets zeg...
Ja dat bedoel ik. Als mijn kind nu overlijdt aan een (snel) ongeluk of ziekte ja dat overkom ik wel, ben ook nog relatief jong. Maar als je dan een jaar later op deze manier je tweede kind verliest en met lege handen en een gebroken hart achter blijft? Ik zou op mijn partner na geen reden meer zien om rond te blijven hangen. 20 jaar ptss en depressie, nee man.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat ligt erg aan de omstandigheden denk ik. Ik ken relatief veel ouders die een kind zijn verloren (nu ik er zo over nadenk) maar die doen het allemaal nog. Maar dit is wel werkelijk een traumatisch iets zeg...
Dat je geen kinderen hebt wil niet zeggen dat je je geen zorgen maakt over je geliefden. Kinderen hebben een extra randje.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt me zoiets waar je beter maar gewoon niet over nadenkt zolang het je niet overkomt. En als het je wel overkomt, dan zal je er een weg in moeten vinden.
Ik heb zelf trouwens geen kinderen en ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind dat ik die zorgen nooit zal hebben.
Als je het een paar keer van dichtbij meemaakt, kan wat empathie geen kwaad.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt me zoiets waar je beter maar gewoon niet over nadenkt zolang het je niet overkomt. En als het je wel overkomt, dan zal je er een weg in moeten vinden.
Ik heb zelf trouwens geen kinderen en ik moet zeggen dat ik het wel prettig vind dat ik die zorgen nooit zal hebben.
Oh, daarom juist. Als ik die zorgen inderdaad nu al zo sterk voel met anderen, dan zou ik het niet eens aandurven om kinderen te hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat je geen kinderen hebt wil niet zeggen dat je je geen zorgen maakt over je geliefden. Kinderen hebben een extra randje.
Ik denk dat het een vergissing is te denken dat mensen geen empathie kunnen hebben als het gaat om dingen die ze niet zelf hebben meegemaakt. Met inlevingsvermorgen kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als je het een paar keer van dichtbij meemaakt, kan wat empathie geen kwaad.
Ik denk dat juist die zorgen maken dat je leven zo verandert na het krijgen van een kind. En het is wel zo zorgeloos zonder, zeker weten!
Ja, het maakt je wel kwetsbaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 01:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, daarom juist. Als ik die zorgen inderdaad nu al zo sterk voel met anderen, dan zou ik het niet eens aandurven om kinderen te hebben.
Dat zeg ik!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 01:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat het een vergissing is te denken dat mensen geen empathie kunnen hebben als het gaat om dingen die ze niet zelf hebben meegemaakt. Met inlevingsvermorgen kom je een heel eind.
Ik ben dagelijks bang voor van alles, maar ja ik ben het pad ingeslagen. En ik ben koppig genoeg om dat nooit los te laten.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 01:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, daarom juist. Als ik die zorgen inderdaad nu al zo sterk voel met anderen, dan zou ik het niet eens aandurven om kinderen te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |