quote:
Sneeuw is geen punt, daar kun je gewoon doorheen rijden.. ijs is different koek, daar kun je niks mee, Op ijs pleur je stilstaand nog om als je niet uitkijkt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 15:44 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zie ik het verkeerd of ligt de uitdaging met sneeuw vooral bij de woonwijken? Lijkt me wel pittig op dat samengeperste verharde sneeuw. De motor in bochten zo recht mogelijk houden is de sleutel tot succes, neem ik aan.
Gaaf manquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, 367 kilo.. word je eigen komeet.
I know, loop maar eens naar de schuur om een bezem te pakken en veeg dan het pad.. Blijven je voetstappen meteen plakken. Zo'n aangereden straat is niet te doen met de motor.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:17 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, in woonwijken wordt de sneeuw niet weggehaald en als men net eenmaal heeft platgereden is het een ramp..
Vanmiddag al begreep ik.. dat wordt een waterballet.. hier in de tuin liggen nog ruggen sneeuw van een 40 cm hoog, en alles buiten is nog strak wit.quote:
10cm sneeuw is 1cm waterquote:Op vrijdag 25 januari 2019 11:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vanmiddag al begreep ik.. dat wordt een waterballet.. hier in de tuin liggen nog ruggen sneeuw van een 40 cm hoog, en alles buiten is nog strak wit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 16:01 schreef BlackLining het volgende:
Nou ik was het zat. Lekker gereden![]()
Wel spannend man hier de straat uit. Verder alleen wat kleine hoopjes sneeuw maar dat gaat met een dergelijke motor toch echt eindeloos veel beter dan met een naked van 220 kilo schoon aan de haak
Hopelijk komen mijn valbeugels van de week binnen. Woensdag gaan er nieuwe bandjes onder, dan kan ik dat mooi in één keer doen.
Oh, en een Bandit rempomp monteren. Dit ding heeft, fuck knows why, de remlichtschakelaar verwerkt in de pomp en die is dus kapot. Rare techniek.Ohw, is dat alles? daar rag je zo doorheen toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En je moet effe handkappen roggelen, dat scheelt een bult kouwe fikken..en de iets duurdere met beugel zijn hun geld dik waard.
Ik heb nog wel van die witte AT kappen liggen, maar geen idee of dat zomaar past, ben er bang voor.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Bij terugkomst wel jaquote:Op zaterdag 26 januari 2019 03:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ohw, is dat alles? daar rag je zo doorheen toch?![]()
En je moet effe handkappen roggelen, dat scheelt een bult kouwe fikken..en de iets duurdere met beugel zijn hun geld dik waard.
Ik heb nog wel van die witte AT kappen liggen, maar geen idee of dat zomaar past, ben er bang voor.
Niks.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:46 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat maakt MOTORbeurs Utrecht voor jullie nou zo interessant?
Jij liever dan ik.quote:Op zondag 27 januari 2019 14:46 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat maakt MOTORbeurs Utrecht voor jullie nou zo interessant?
Lijkt me wel mooi om verschillende motoren uit te proberen, hoewel dat waarschijnlijk niet meer zal zijn dan simpelweg zitten op een stilstaande motor.
beetje overdreven, maar hij leeft idd niet genoeg om er elk jaar als een debieltje heen te blijven gaan.quote:
ja, dat gaat dus niet meer nu alleen nog BMW, ducati, indian, kymco, yamaha en zero in een halletje staan.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
What's new; sommige dingen en modellen bij fabrikanten, dus als je iets nieuws wilt kopen kun je op één dag bij alle fabrikanten neuzen.
echt? De rest is er dus gewoon niet?quote:Op zondag 27 januari 2019 16:03 schreef Maegrim het volgende:
[..]
ja, dat gaat dus niet meer nu alleen nog BMW, ducati, indian, kymco, yamaha en zero in een halletje staan.
Antoinette de Jongquote:
Schaatsen kijken vind ik geen klap aan, zelf schaatsen is wel leuk. Maar ik geloof meteen dat 't een leuck meisjen is hoor.quote:Op zondag 27 januari 2019 18:06 schreef Elegy het volgende:
[..]
Antoinette de Jong![]()
Daar wil ik echt keihard mee trouwen
![]()
Ja, blijft een mooie stunt. Alleen jammer dat redbull consequent kutfilmpjes maakt met al elke 2 seconden een ander camerastandpunt.quote:Okee, ijspret en motorrijden kan je wel combineren:
met het budget van een 1290SA kan je elke allroad van elk merk wel opnoemen...quote:Op zondag 27 januari 2019 21:08 schreef Snuitebolletje het volgende:
Helaas is de motorbeurs behoorlijk dood ja. Moet er maar een combi van goedhart en de mortorbeurs van maken.
Zit met een dilemma waar ik nog niet helemaal uit ben. Binnenkort verhuis ik, en dan wordt het ruim 60 km enkele reis (45 minuutjes als het een beetje mee zit). Nu rij ik 15 km enkele reis op mn r1100s. Die is alleen net niet comfortabel genoeg voor de iets langere afstanden.
What to do? Welke brommert komt er niet in me op?
Grove berekening p/m voor een 20k brommer met 25k km per jaar:
300,- afschrijving
100,- onderboud
100,- all risk
10,- wegenbelasting
190,- brandstof
Zit nu naar een 1290 SA te kijken en een triump tigert.... de versys 650 had ik als budget alternatief, maar man man wat een rijgeluid!!!
Klopt, alleen hoeft dat niet op natuurlijk. Kan t maar 1x uitgeven. Welke zou jouw voorkeur hebben voor zoveel snelweg km per dag?quote:Op zondag 27 januari 2019 21:33 schreef Maegrim het volgende:
[..]
met het budget van een 1290SA kan je elke allroad van elk merk wel opnoemen...
Zag hem al eens: supervetquote:Op maandag 28 januari 2019 14:25 schreef Salatrel het volgende:
https://www.triumphmotorcycles.co.uk/tft-connectivity
Supervet ga ik echt wel laten installeren zodra het beschikbaar komt
ik zou iets met een cardan nemen als je 25k per jaar gaat rijdenquote:Op zondag 27 januari 2019 21:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Klopt, alleen hoeft dat niet op natuurlijk. Kan t maar 1x uitgeven. Welke zou jouw voorkeur hebben voor zoveel snelweg km per dag?
cardanaandrijving bij veel kilometers raden ze vooral aan vanuit slijtage / onderhoud oogpunt. Een cardan is relatief onderhoudsvrij terwijl je een ketting regelmatig zult moeten smeren, stellen en vervangen wat behoorlijk in de papieren kan lopen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:
In hoeverre beïnvloedt de aandrijving het rijgedrag, in jullie ervaring?
Wanneer iemand aangeeft flink wat kilometers per jaar te willen maken raadt men vaak cardanaandrijving aan, maar ik ben benieuwd wat je dan inlevert ten opzichte van de ketting.
Dat is wat ik ook gehoord heb. Merk dat mijn oude R1100S nog wel een redelijke reactie achter laat.quote:Op woensdag 30 januari 2019 23:50 schreef Maegrim het volgende:
een cardan is zwaarder dan een ketting en je verliest er wat pk's door, en de hele oude cardans hadden een flinke lastwisselreactie. alles wat redelijk recent is rijdt prima hoor
of een triumph tiger explorerquote:Op donderdag 31 januari 2019 07:06 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook gehoord heb. Merk dat mijn oude R1100S nog wel een redelijke reactie achter laat.
Verder via via te horen gekregen dat KTM geen RVS spaken gebruikt in ieder geval, dus dat zou veel poetsen worden als je hem wat langer door rijdt voor woon werk.
Dus belangrijk voor mij verder: Cardan (ben een luie donder en zou te vaak te laat de ketting smeren), fijne zit, handkappen en handvat verwarming, mistlichten (zichtbaarheid in de file)...
Wordt het toch een r1200gs ben ik bang.
Ik heb al jaren RoadAttack2's op de Bandit zitten. Heerlijke band, zolang het niet regent danquote:Op donderdag 31 januari 2019 15:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Moet voor mn srad 600 ook een nieuwe achterband hebben...
Zit nu een sportattack2 op... weinig ervaring nog maar niks te klagen over deze...
bleef grip houden toen mijn gevoel zei : ja nu ben je de lul![]()
Dit werkt doorgaans het best:quote:Op donderdag 31 januari 2019 19:52 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat het opwarmen van de banden betreft, is het in een rechte lijn redelijk fel accelereren en remmen dé (veilige) manier?
Nice. Met wat voor snelheden naderde je "Les Combes"?quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit werkt doorgaans het best:
[ afbeelding ]
En ze 'kunstmatig' een beetje op temperatuur helpen door hard remmen en accelereren heeft niet heel veel effect wanneer je ze met je normale rijstijl niet op temperatuur weet te houden. Ook warm je dan alleen maar 't buitenste laagje rubber wat extra op, en niet de hele massa van band en velg. Conclusie: gewoon consequent gasssssss erop.
Een beetje 't zelfde als waarom je beter geen bandenwarmers je niet hard genoeg rondgaat om ze op 'eigen kracht' op temperatuur te houden: je vertrekt met lekker warme bandjes en bergen grip maar omdat je tempo zelf te laag ligt koelen ze weer af en ga je op je bek omdat je dacht meer grip te hebben.
ik heb nog een Conti Roadattack staan nieuw in het plastic.. Is dat niks voor je? Wat voor maat moet je hebben?quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:55 schreef cofi het volgende:
Ik moet ook 2 nieuwe bandjes voor de thundercat. Iemand suggesties?
Hij werd voornamelijk voor toerritjes gebruikt, maar wil dit seizoen meer woon-werk gaan rijden. Al stelt dat ook niet veel voor (20 km voornamelijk snelweg)![]()
Voor 120/60-17 en achter 160/16-17, als het interwebz moet geloven. Voor de zekerheid moet ik later even kijken wat er nu op zit.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb nog een Conti Roadattack staan nieuw in het plastic.. Is dat niks voor je? Wat voor maat moet je hebben?
Toen ik nog met standaard display reed gaf hij 290+ aan, maar dat haalt zo'n R6 niet. Ik rijd met andere vertanding, dus 't is een beetje gokken maar het zal in de buurt van de topsnelheid zijn. Je komt al rap Eau Rouge uit en dat stuk erna is ook echt belachelijk lang op Spa.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:10 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Nice. Met wat voor snelheden naderde je "Les Combes"?
Ja hoor, binnen een minuut: stekkers eruit, sloffen eraf, bokjes los en gaan.quote:Het op temperatuur weten te houden had ik eigenlijk niet aan gedacht. Inderdaad een belangrijk onderdeel.
Heb je de motor overigens binnen een paar minuten uit die constructie, nadat de banden eenmaal op temperatuur zijn?
oh, dat gaat niet passen .. dit is een 180/55ZR17.. Het is alleen een achterband en hij is nieuw, 0km, en hij staat nu een driekwart jaar in de garage..quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:35 schreef cofi het volgende:
[..]
Voor 120/60-17 en achter 160/16-17, als het interwebz moet geloven. Voor de zekerheid moet ik later even kijken wat er nu op zit.
Hoe oud zijn de bandjes? Klinkt nml interessant
Bummer, ik was voorzichtig al naar een roadattack 2 EVO aan het kijken.... net als Michelin pilot road bandjes... iets met bomen / bos.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oh, dat gaat niet passen .. dit is een 180/55ZR17.. Het is alleen een achterband en hij is nieuw, 0km, en hij staat nu een driekwart jaar in de garage..
Een Roadattack 2 evo gt.
Hoe fiks je dat op het circuit met nieuw rubber trouwens? Rondje op eieren rijden? Of rijd je ze vooraf al in?quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Toen ik nog met standaard display reed gaf hij 290+ aan, maar dat haalt zo'n R6 niet. Ik rijd met andere vertanding, dus 't is een beetje gokken maar het zal in de buurt van de topsnelheid zijn. Je komt al rap Eau Rouge uit en dat stuk erna is ook echt belachelijk lang op Spa.
Plat op de tank en dat blokje volledig uitmelken.
[..]
Ja hoor, binnen een minuut: stekkers eruit, sloffen eraf, bokjes los en gaan.
Nee, gewoon hagelnieuw vanuit de warmers volle bak. De eerste 2 of 3 bochten houd ik zelf een klein beetje in bij het uitaccelereren, maar dat zit vooral tussen de oren waarschijnlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe fiks je dat op het circuit met nieuw rubber trouwens? Rondje op eieren rijden? Of rijd je ze vooraf al in?
Ah ok, ik stond net met die band in mijn handen en vroeg het me af ineensquote:Op donderdag 31 januari 2019 22:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, gewoon hagelnieuw vanuit de warmers volle bak. De eerste 2 of 3 bochten houd ik zelf een klein beetje in bij het uitaccelereren, maar dat zit vooral tussen de oren waarschijnlijk.
Bij (semi)slicks/regenbanden/etc gebruiken ze niet zo'n siliconenlaagje dat er eerst af moet. 't Nadeel is dat je ze dus wat minder lang in de schuur kan bewaren (of in het magazijn, voor de handelaren).
Waar kopen jullie trouwens jullie bandjes? Online, of bij de bandenboer icm montage?quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:56 schreef cofi het volgende:
[..]
Bummer, ik was voorzichtig al naar een roadattack 2 EVO aan het kijken.... net als Michelin pilot road bandjes... iets met bomen / bos.
Toch bedankt voor je aanbod!
Als je maar betaaltquote:Op vrijdag 1 februari 2019 20:40 schreef Salatrel het volgende:
Mopedreifen kan ook. Kijk wel ff of er iemand in je omgeving is die ze kan monteren want de motorzaak gaat dat niet voor op internet gekochte banden doen (meestal)
ja nou Beun de Haas zit bij mij aan het eind van de straat die heeft het bij de triple gedaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 20:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je maar betaalt.
Moet je alleen even kijken of dat het goedkoper kopen van banden online dan nog zin heeft, want daarmee worden ze dus ietsje duurder.
Motorbandenmarkt, Oponeo, of overal waar ze hebben- en kunnen leveren wat ik wil hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 20:35 schreef cofi het volgende:
[..]
Waar kopen jullie trouwens jullie bandjes? Online, of bij de bandenboer icm montage?
Gewoon effe zelf leren, is niet bepaald rocket science zolang je een beetje een analoge brommert hebt.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 21:23 schreef cofi het volgende:
Thnx! Wat betreft de auto ken ik genoeg beunen, maar op motor gebied dus niet
Naja, is voorlopig nog niet aan de orde met dit weer. Eerst maar eens kijken of het beestje überhaupt wil starten en onderhoud verrichten. Dan gelijk maar de wielen loshalen en banden regelen. Ik neig wel erg naar conti roadattack 2 evo’s. Vooral een gevoelskwestie
Zou ik nu effe niet doen als je geen pekelbarrel hebtquote:Op vrijdag 1 februari 2019 21:27 schreef cofi het volgende:
Goffer, heb echt weer zin om te rijden......
Het lijkt me best relaxed om lekker in een kort broekie en een hempie te kunnen tuffen, maar in ons verkeer is dat gewoon niet slim.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 22:53 schreef Nero22 het volgende:
Op het moment zit ik in Florida, USA. Hier draagt niemand berschermende kleding en zijn zelfs helmen optioneel... Het blijft een dom gezich.
Maar goed, op deze rechte wegen, met bestuurders zo tam als een lammetje, lijkt het ook niet fout te kunnen gaan.
Wielen erin/eruit stelt echt niks voor. Als je niet compleet motorisch gehandicapt bent dan gaat je dat vast lukken.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 21:23 schreef cofi het volgende:
Thnx! Wat betreft de auto ken ik genoeg beunen, maar op motor gebied dus niet
Naja, is voorlopig nog niet aan de orde met dit weer. Eerst maar eens kijken of het beestje überhaupt wil starten en onderhoud verrichten. Dan gelijk maar de wielen loshalen en banden regelen. Ik neig wel erg naar conti roadattack 2 evo’s. Vooral een gevoelskwestie
Nja, dat lijkt me dus niks. Zo'n beetje tuffen. Dan stap ik liever in de autoquote:Op vrijdag 1 februari 2019 23:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het lijkt me best relaxed om lekker in een kort broekie en een hempie te kunnen tuffen, maar in ons verkeer is dat gewoon niet slim.
Als het enigszins veilig zou kunnen zou ik het wel doen... wel een helm denk ik, want er vliegen best grote insecten rond, en die doen niet aan voorrang, maar sukkelend met 100 over een veel te brede snelweg en keep your lane.. why the hell not?
En dan met die afstanden daar.. dan is een self driver wel heel erg relaxed.. filmpje erbij, of lekker pitten. De reis am sich is dan sowieso slaapverwekkend, in een auto evenzo denk ik. Denk effe de A2 in de trajectcontrole, en dat een paar honderd km langquote:Op zaterdag 2 februari 2019 00:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nja, dat lijkt me dus niks. Zo'n beetje tuffen. Dan stap ik liever in de auto.
Florida man strikes againquote:Op vrijdag 1 februari 2019 22:53 schreef Nero22 het volgende:
Op het moment zit ik in Florida, USA. Hier draagt niemand berschermende kleding en zijn zelfs helmen optioneel... Het blijft een dom gezich.
Maar goed, op deze rechte wegen, met bestuurders zo tam als een lammetje, lijkt het ook niet fout te kunnen gaan.
Wauwquote:Op zaterdag 2 februari 2019 17:30 schreef BlackLining het volgende:
God gloeiendwoensdag ben ik begonnen aan 'even de banden en ketting wisselen'.
Zul je net zien... bier op!quote:Op zaterdag 2 februari 2019 17:30 schreef BlackLining het volgende:
Kettingset zou die dag geleverd worden. Gebeurde niet.
Motorboer zou de banden voor me apart houden. Hij had ze niet.
Donderdag de wielen weer opgehaald, verder geen tijd gehad.
Vrijdag mijn betonschaar krom geknepen op de ketting. Nieuwe gehaald.
Voorste kettingwiel paste niet. Bij Motoport een nieuwe besteld.
Vanmorgen was ie binnen. Zag in de winkel al dat het niet de juiste was. Ze hebben wat gezocht achter voor een passende, en uiteindelijk een 15T (stock is 16T) kettingwiel gevonden wat ik zo lang wel mocht lenen, want ik moet toch werken maandag. Waarvoor hulde, overigens. Helaas paste ook die niet. Met het oude kettingwiel terug naar de Motoport, en nu de juiste besteld op basis van typenummer ipv type motor. Komt pas dinsdag binnen, is te laat. Hele buurt afgebeeld, uiteindelijk een of ander zaakje gevonden in Tilburg wat hem had. Ding opgehaald, ik naar huis, kettingwiel erop, borgclip erop. Borgclip vliegt van mijn tang af de struiken in. Die zien we nooit meer terug. Wederom naar de motorzaak, nieuwe borgclip gehaald (godzijdank op voorraad) en thuis de hele boel geïnstalleerd.
En nu moet ik bier
Ik heb vorig jaar Route66 gereden, met de auto. Je komt genoeg groepen harleyrijders tegen maar dat echt op tempo grootmoeder. Om te janken.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 02:51 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben intussen 4x over de I75 gereden: 180 km rechtuit met één flauwe bocht waar elke pickup truck voor in de ankers gaat.
Doodsaai, ook met een dikke Harley of Cadillac.
De Pegaso heeft geen middenbok dus ik ben speciaal een krat bier gaan halen om hem op te zetten tijdens het klussen. Dat zit wel goedquote:
soepeltjuuusquote:Op zaterdag 2 februari 2019 17:30 schreef BlackLining het volgende:
Kettingset zou die dag geleverd worden. Gebeurde niet.
Motorboer zou de banden voor me apart houden. Hij had ze niet.
Donderdag de wielen weer opgehaald, verder geen tijd gehad.
Vrijdag mijn betonschaar krom geknepen op de ketting. Nieuwe gehaald.
Voorste kettingwiel paste niet. Bij Motoport een nieuwe besteld.
Vanmorgen was ie binnen. Zag in de winkel al dat het niet de juiste was. Ze hebben wat gezocht achter voor een passende, en uiteindelijk een 15T (stock is 16T) kettingwiel gevonden wat ik zo lang wel mocht lenen, want ik moet toch werken maandag. Waarvoor hulde, overigens. Helaas paste ook die niet. Met het oude kettingwiel terug naar de Motoport, en nu de juiste besteld op basis van typenummer ipv type motor. Komt pas dinsdag binnen, is te laat. Hele buurt afgebeeld, uiteindelijk een of ander zaakje gevonden in Tilburg wat hem had. Ding opgehaald, ik naar huis, kettingwiel erop, borgclip erop. Borgclip vliegt van mijn tang af de struiken in. Die zien we nooit meer terug. Wederom naar de motorzaak, nieuwe borgclip gehaald (godzijdank op voorraad) en thuis de hele boel geïnstalleerd.
En nu moet ik bier
Ja, de dichtsbijzijnde is in Eindhoven die boert vooral in scooters en doet motoren 'erbij'.quote:
Ja nou ja, de bandenboer zei dat ie alles had liggen, en als ik een kettingset bestel ga ik er vanuit dat ie past.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
soepeltjuuus
Ik bestel meestal alles zelf, en zorg dat ik het compleet heb liggen voor ik ergens aan begin. Als je afhankelijk bent van een ander gaat het vaak mis.
Enneh.. Betonschaar op gehard staal..
Gewoon met de pons, of anders een slijptol.. Al het andere is niet slim.
hehe, ja, je zou mogen aannemen dat je spullen passen als je iets specifiek voor een bepaalde motor bestelt.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 19:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, de dichtsbijzijnde is in Eindhoven die boert vooral in scooters en doet motoren 'erbij'.
De groetenals ik het zelf doe weet ik zeker dat het goed gebeurt.
[..]
Ja nou ja, de bandenboer zei dat ie alles had liggen, en als ik een kettingset bestel ga ik er vanuit dat ie past.
Betonschaar wil primazelfs zo'n Praxis huismerk ding heb ik minstens tien kettingen mee geknipt. De grote geeft überhaupt geen krimp. Zo hard is een ketting nou ook weer niet.
Ge miste de knipoog jongequote:Op zaterdag 2 februari 2019 19:14 schreef BlackLining het volgende:
Ja, de dichtsbijzijnde is in Eindhoven die boert vooral in scooters en doet motoren 'erbij'.
De groeten als ik het zelf doe weet ik zeker dat het goed gebeurt.
Ik heb een geklonken kettingquote:Op zaterdag 2 februari 2019 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, ja, je zou mogen aannemen dat je spullen passen als je iets specifiek voor een bepaalde motor bestelt.
Ik heb altijd gewoon de goede spullen gehad, dus nooit hoeven nadenken over een redneck-manier om een ketting te amputeren
Op de vorige AT heb ik ook een tijdje een koppelschakel gehad met een visje, maar na een paar keer een visje te zijn verloren onderweg ben ik maar weer gaan klinken.
Ik zou iig zorgen dat je een complete schakel bij je hebt, is maar een klein dingetje en verrekte handig als je onderweg staat.
geen optie?quote:
as said; ik heb altijd de goede spullen gehad.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 20:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb een geklonken kettingalleen met de pons die ik heb kan ik geen kettingen breken.
Que?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 21:27 schreef Salatrel het volgende:
Gelukkig was er geen rit dit weekend
Ah datquote:
Not my favorite, maar das niet heel spannend als jij het moet opetenquote:Op zaterdag 2 februari 2019 23:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wel op je bord, niet op een ketting.
Vanavond paella gemaakt toevallig.
Ja, moet er niet iemand zich weer eens als vrijwilliger gaan melden om zoiets op touw te zetten? Of moet ik weer vrijwilligers gaan aanwijzen?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 21:27 schreef Salatrel het volgende:
Gelukkig was er geen rit dit weekend
Ik ging vorig jaar veel met een Spaanse jongedame om... Dan ontkom je er niet aan.quote:Op zondag 3 februari 2019 01:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Not my favorite, maar das niet heel spannend als jij het moet opeten![]()
Vertel mij wat. Zo'n 10 jaar geleden (help ik ben oudquote:Visje is ook niet mijn favoriet, ik heb een keer een gebroken ketting gehad, (schakel mét visje was nog heel trouwens) dán heb je een bult ellende
![]()
ik heb nog wel een foto dat mijn AT met vastgeslagen ketting aan een heftruckie hangt.. Ik was bijna op de zaak toen het gebeurde, 50 meter ofzo, en de hele bende zat zo vast als een huisquote:Op zondag 3 februari 2019 03:10 schreef Isdatzo het volgende:
Misschien heb ik nog wel ergens een foto van dat ik dat ding de heuvel op aan het duwen ben, op weg naar de schuur. Zal morgen eens zoeken.
meest sneue was nog wel dat de nieuwe set al thuis op tafel klaar lag. Deka zou later die week langskomen om ff te helpenquote:Op woensdag 6 februari 2019 20:41 schreef BlackLining het volgende:
Gelukkig nog nooit dergelijke toestanden aan de hand gehad
Hehe, daar sta je dan middenopquote:Op woensdag 6 februari 2019 12:32 schreef Salatrel het volgende:
bij mij liep de ketting van het achtertandwiel af terwijl ik net een rondtonde op reeddat was ook best spannend
een hoop overjarige meuk voor prijzen waar je het het hele jaar door bij de motorzaak kunt krijgenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:46 schreef CoExist het volgende:
Tegen beter weten in toch maar een ticket voor de MBU gekocht. Ben benieuwd wat er überhaupt nog staat.
heb je liever dat Mo de hele motor verwijderd?quote:Op zondag 10 februari 2019 13:14 schreef cherrycoke het volgende:
mag de politie zomaar de sleutel van de motor verwijderen?
staande gehouden,quote:Op zondag 10 februari 2019 13:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb je liever dat Mo de hele motor verwijderd?
Iets meer info over de situatie zou handig zijn
dat klopt ja ik freakte alleen een beetje uit toen hij dat deed.quote:Op zondag 10 februari 2019 13:30 schreef Salatrel het volgende:
Je bedoeld denk ik staande gehouden en niet aangehouden. Hij zal er ongetwijfeld een reden voor gehad hebben. Ik neem aan dat je je sleutel gewoon terug gekregen hebt nadat de administratie afgehandeld was.
Het staat je natuurlijk vrij een klacht in te dienen.
Nee, dat mag niet. Ik zou dat in elk geval niet kunnen waarderen.quote:Op zondag 10 februari 2019 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
staande gehouden,
gaf rijbewijs af en hij pakte de sleutels van de motor die uit stond.
Ja, allicht.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 19:40 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan het mis hebbben, maar deze tweewieler lijkt me iets te veel van het goede voor de gemiddelde rijder.
Bron?quote:Op zondag 10 februari 2019 14:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Ik zou dat in elk geval niet kunnen waarderen.
Zelfde verhaal toen mijn motor in beslag werd genomen omdat de agent vond dat er technisch onderzoek noodzakelijk was omdat ik geen dB-killer in m'n auspufffff had. Toen vond meneer dat hij wel even op mijn motor naar het bureau mocht rijden.
Eh. Nee. Dat gaan we niet doen hè.
Wanneer een agent iets in z'n handen wil hebben dan moet hij het in elk geval eerst vorderen en niet zomaar pakken.quote:Op zondag 10 februari 2019 14:59 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Bron?
Tijdens een verkeerscontrole mag de politie volgens mij altijd je auto doorzoeken. En anders is een keer de neus ophalen en 'drugs?' altijd al een voldoende reden. Sleutels trekken ze er alleen uit zodat je er niet vandoor kan gaan. Heb ik ook een keer gehad, maar dan zijn de verhoudingen direct duidelijk.
Beter de neiging ontwikkelen om je bips van het zadel te halen wanneer 't wat lomper wordtquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:14 schreef BlackLining het volgende:
Hier zien de wegen ook wit ja. Ik heb maar even het zandpad gepakt, daar lag niks![]()
Man man man wat is dat leuk. En ik dacht dat motorrijden op asfalt therapeutisch werktehad twee uur pauze bij de als bedrijf vermomde kafka-voorstelling waar ik werk, even mooi de boeren in de omgeving geholpen met omploegen
Gaat ook steeds beter, ik heb het reflex om te remmen bij gaten eruit gekregen en dat gas opentrekken wil steeds beter, alleen heb ik nog wel eens de neiging om mijn voeten van de steps te halen als het wat lomper wordt
beter gewoon staand rijden, zoals het hoortquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beter de neiging ontwikkelen om je bips van het zadel te halen wanneer 't wat lomper wordt.
Dat gaat wel lekker ja, alleen moet of het stuur nog wat omhoog of de steps wat omlaag. Ik moet net te diep door de knieën om er fatsoenlijk bij te kunnen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Beter de neiging ontwikkelen om je bips van het zadel te halen wanneer 't wat lomper wordt.
Rox risers, en verlaagde steppies moet je effe opsnorren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat gaat wel lekker ja, alleen moet of het stuur nog wat omhoog of de steps wat omlaag. Ik moet net te diep door de knieën om er fatsoenlijk bij te kunnen.
Da's basically wat ik al schreef jaquote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rox risers, en verlaagde steppies moet je effe opsnorren.
ik heb +30mm en -40mm.. Die paar cm maken echt gruwelijk veel verschil.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's basically wat ik al schreef ja
Ik heb op mijn andere motor nog hogere stuurclamps zitten. Daar zit het stuur me weer net wat te hoog en volgens mij heeft de Pegaso een vergelijkbare bevestiging met een M10 door de kroonplaat dus die zet ik mooi over.
rijkswaterstaat strooit alleen maar op A wegen en een aantal N wegenquote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:33 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Heel Zuid Holland stond anders op de Rijkswaterstaat strooit kaart vanmiddag
En alle dijkweggetjes in Noord Holland.quote:Op woensdag 13 februari 2019 08:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
rijkswaterstaat strooit alleen maar op A wegen en een aantal N wegen
nee dat doet de lokale wegbeheerderquote:Op woensdag 13 februari 2019 11:47 schreef Mathijz het volgende:
[..]
En alle dijkweggetjes in Noord Holland.
Die het uitbesteed heeft aan rijkswaterstaat. Het kaartje zag namelijk volledig blauw in de kop van NH.quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nee dat doet de lokale wegbeheerder
Nee, maar als ik zou moeten kiezen, ga ik toch voor het praktische. Een auto dus.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:26 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hebben jullie ooit moeten kiezen tussen motor en auto als enige vervoermiddel?
Wat praktisch is, lijkt op het eerste gezicht duidelijk. Maar niet wetende hoelang je nog te gaan hebt op deze planeet, lijkt het volgen van het hart af en toe geen slecht idee.
hoeveel km heb je inmiddels op de ktm gezet? ik vraag dit voor een vriendquote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, maar als ik zou moeten kiezen, ga ik toch voor het praktische. Een auto dus.
quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoeveel km heb je inmiddels op de ktm gezet? ik vraag dit voor een vriend
dat is het belangrijkste!quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb meer gereden dan ik heb gedaan in de afgelopen drie jaar in ieder geval. Dus er is vooruitgang.
quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:35 schreef Anne het volgende:
Gaan jullie nog naar de motorbeurs? Ik vraag dit voor een vriend.
Ik vind er ook geen zak meer aanquote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]Pls no.
Ik woon op loopafstand van dat ding, maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt.
Ja maar wij gaan ook nietquote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind er ook geen zak meer aan.
De foto's van Salatrel en Maegrim is wel altijd iets waar ik naar uit kijk!
Vaag. Nu niet meer!quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:59 schreef Maegrim het volgende:
Je ondertekening ziet er een beetje ziekjes uit
Gisteren geweest, veel veranderd er niet in de jaren behalve dat er dit jaar minder merken staan en dat nu ruimte geeft om proef te rijden.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:35 schreef Anne het volgende:
Ik twijfel nog. Vorig jaar had ik vrijkaartjes en toen vond ik het niet heel bijzonder allemaal.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 12:35 schreef Anne het volgende:
Op wat, zoal?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 08:12 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Gisteren geweest, veel veranderd er niet in de jaren behalve dat er dit jaar minder merken staan en dat nu ruimte geeft om proef te rijden.
Bij Try the bike stond een aardig assortiment aan motoren. Heb er vanalles zien staan, van nakeds, supersports, cruisers, all-road/adventures etc. Verschillende merken ook. Het was trouwens gewoon binnen, op een klein parcour achtige plek.quote:
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 13:36 schreef Elegy het volgende:
[..]
Bij Try the bike stond een aardig assortiment aan motoren. Heb er vanalles zien staan, van nakeds, supersports, cruisers, all-road/adventures etc. Verschillende merken ook. Het was trouwens gewoon binnen, op een klein parcour achtige plek.
BMW had ook een opstelling met hindernissen. Weet alleen niet of dat nou een demo was of dat je zelf ook mocht.
Ja, ze moeten wat om die hal op te vullen hequote:Op zaterdag 16 februari 2019 14:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]![]()
Binnenkort beginnen al die proefdagen van de dealers ook weer. Lekker daar naartoe. Veel beter en de koffie is als die niet gratis is hooguit half zo duur als op de beurs
Had BMW nog die 9-Cento concept meegenomen?
Goede tip! Morgen maar eens de kappen eraf halen en kijken waar de tank het beste is af te tappenquote:Op zaterdag 16 februari 2019 22:18 schreef fathank het volgende:
Laat wel ff de benzine aflopen en doe er verse in.
Ga je hem inzetten als woon-werk fiets?quote:Op zondag 17 februari 2019 01:10 schreef BlackLining het volgende:
Vandaag een topkoffertje achterover gedrukt trouwensgeen idee hoe groot in liter, ziet er niet uit ook, maar mijn tas, normale schoenen en thermosfles koffie passen er moeiteloos in dus ik ben tevreden. Met een beetje geluk komen maandag of dinsdag mijn valbeugels ook nog binnen.
Het wordt nog wel wat
heb nog een paar Givi mono's op zolder rondzwemmen if you're interested.quote:Op zondag 17 februari 2019 01:10 schreef BlackLining het volgende:
Vandaag een topkoffertje achterover gedrukt trouwensgeen idee hoe groot in liter, ziet er niet uit ook, maar mijn tas, normale schoenen en thermosfles koffie passen er moeiteloos in dus ik ben tevreden. Met een beetje geluk komen maandag of dinsdag mijn valbeugels ook nog binnen.
Het wordt nog wel wat
jah,het was weer duidelijk mooiweerrijdersweer.quote:Op zondag 17 februari 2019 17:02 schreef cofi het volgende:
[..]
Ga je hem inzetten als woon-werk fiets?
Vandaag de eerste rit van het jaar gemaakt. Perfect weer! Veel motorrijders ook gezien, volgens mij kwamen ze allemaal voor de beurs
Heb jij ook oh gereden?quote:Op zondag 17 februari 2019 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jah,het was weer duidelijk mooiweerrijdersweer.
neh, had andere bezigheden.quote:
Uhuh, van het weekend was het feest ja.quote:Op zondag 17 februari 2019 17:02 schreef cofi het volgende:
[..]
Ga je hem inzetten als woon-werk fiets?
Vandaag de eerste rit van het jaar gemaakt. Perfect weer! Veel motorrijders ook gezien, volgens mij kwamen ze allemaal voor de beurs
Overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:12 schreef daNpy het volgende:
Accu kun je weggooien als ie onder de 12v is geweest.
10.3 ofzo.. maar dan heb je nog wel een half jaartje ofzo bij een auto accu.. motor gaat wat vlotter meestal.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:12 schreef daNpy het volgende:
Accu kun je weggooien als ie onder de 12v is geweest.
Ik ben ook zo’n mietje (mooi weer rijder), maar moet zeggen dat het woon werk rijden vanmorgen erg goed beviel. Van de week maar weer eens doen.quote:Op maandag 18 februari 2019 13:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Uhuh, van het weekend was het feest ja.
Ik ben net op tijd weer opgestapt dat ik van mening ben mee te mogen klagen over de R1-ridders die nu en masse naar buiten komen-6 graden en sneeuw heb ik nog meegepakt in ieder geval
Wel matig dat het als ik 's ochtends op de motor stap nog steeds gewoon 2 graden is.
De Pegaso doet ook woon-werk ja. Van de zomer mijn GSX550 ook maar weer eens oplappen, kunnen ze elkaar gaan afwisselen. Als dat een beetje wil en de TKC70's zijn op tegen die tijd gaan er wat grovere bandjes onder denk ik.
Veel plezier met duwen. Ik wás ook zo eigenwijsquote:
zijn dat toevallig ktm vtwins? Ik dacht die die meer last hadden van loszittende boutjes???quote:Op maandag 18 februari 2019 22:10 schreef Maegrim het volgende:
Da's per motor ook anders, sommige vtwins starten niet onder de 12.x volt. Dan steekt de ECU er een stokje voor
https://gathering.tweaker(...)ge/58025300#58025300quote:Nou belde ik gisteren met Centraal Beheer daarover, omdat ik vrijdag m'n Triple Rx op ga halen... Die zeggen dat ie tijdens de winterstop alsnog WA verzekerd is (want verplicht) en diefstal en stormschade van de WA+ ook gewoon doorloopt. alleen als je full casco verzekerd bent en schade maakt heb je tot 1 maart geen dekking. Da's heel anders dan het 'niet kunnen rijden' waar een winterstop korting op lijkt :S
quote:Goedemorgen Maegrim,
Je bent goed voorgelicht.Je kunt met een winterstopkorting gewoon blijven rijden. Als je kiest voor een winterstopkorting ben je van 1 december tot 1 maart niet verzekerd voor de module Aanrijdingen. Je eigen schuld schade is dan dus niet verzekerd. Vandalisme blijft wel verzekerd, ook al is dit een onderdeel van de module Aanrijding & Vandalisme.
Alle gekozen dekkingen blijven doorlopen. Zo blijf je altijd WA verzekerd. Hiermee wordt schade aan derden vergoedt.
De meeste verzekeraars kennen deze korting bij de motorverzekering. De inhoud kan wel iets verschillen per verzekeraar.
Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
Gewoon erin, eventueel water/zuur bijvullen, aanrennen, rondje rijden en klaar. Of je neemt wat meer moeite en pakt de druppellader maar die heeft niet iedereen. Goed is het niet voor de accu nee, maar dit is paniek zaaien. Pas als het vervolgens weer winter wordt dan ga je problemen tegenkomen.quote:Op maandag 18 februari 2019 22:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veel plezier met duwen. Ik wás ook zo eigenwijs
Ken je die van die Yammie en die kentekenplaathouder?quote:Op maandag 18 februari 2019 22:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zijn dat toevallig ktm vtwins? Ik dacht die die meer last hadden van loszittende boutjes???
ik heb daar wel eens een filmpje van gezienquote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ken je die van die Yammie en die kentekenplaathouder?
ik zag het livequote:Op dinsdag 19 februari 2019 00:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb daar wel eens een filmpje van gezien
Hier ligt er nog steeds enorm veel zout op de wegquote:Op maandag 18 februari 2019 20:34 schreef cofi het volgende:
[..]
Ik ben ook zo’n mietje (mooi weer rijder), maar moet zeggen dat het woon werk rijden vanmorgen erg goed beviel. Van de week maar weer eens doen.![]()
Moet alleen zeggen dat ik een enorme hekel blijf houden aan het pak aan / pak uit trekken. Komt mede doordat we op het werk geen goede kleedruimte hebben. Misschien toch maar eens een (motor)spijkerbroek en (motor)sneakers kopen, zodat ik me niet om hoef te kleden. Zou het een stuk aangenamer maken voor dat kleine stukje (20 km)
Heb het al 2x gehad, dus 2e keer met een 1 jaar oude accu. Sindsdien altijd aan de lader in de winter. Motor accu's kunnen er echt slecht tegen en als ze eenmaal een keer flink ontladen zijn gaan ze niet lang meer mee is mijn ervaring. Mijn huidige accu is nu 7 jaar oud.quote:Op maandag 18 februari 2019 23:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon erin, eventueel water/zuur bijvullen, aanrennen, rondje rijden en klaar. Of je neemt wat meer moeite en pakt de druppellader maar die heeft niet iedereen. Goed is het niet voor de accu nee, maar dit is paniek zaaien. Pas als het vervolgens weer winter wordt dan ga je problemen tegenkomen.
Een accu die een keer leeggetrokken is geweest meteen weggooien is echt onzin.
Mijn ervaring is toch echt anders. De GSX gaat ook al jaren op dezelfde accu, ding heeft regelmatig gedonder met de carbs dus ik start hem nogal eens leeg. Na de winter even oplade, paar rondjes rijden en klaar. De Bandit hetzelfde verhaal, daar heb ik in tien jaar ook twee accu's in gehad en die lopen elke winter leeg.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb het al 2x gehad, dus 2e keer met een 1 jaar oude accu. Sindsdien altijd aan de lader in de winter. Motor accu's kunnen er echt slecht tegen en als ze eenmaal een keer flink ontladen zijn gaan ze niet lang meer mee is mijn ervaring. Mijn huidige accu is nu 7 jaar oud.
O die had ik al gecheckt op het oog, maar ik ga ze gewoon even doormeten en desnoods vervangen, heb nog een miljoenmiljard steekzekeringen omdat ik die ergens bijgekregen had.quote:
Ik vraag me af, waren er ook elektrische motoren/fabrikanten aanwezig?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 13:36 schreef Elegy het volgende:
[..]
Bij Try the bike stond een aardig assortiment aan motoren. Heb er vanalles zien staan, van nakeds, supersports, cruisers, all-road/adventures etc. Verschillende merken ook. Het was trouwens gewoon binnen, op een klein parcour achtige plek.
BMW had ook een opstelling met hindernissen. Weet alleen niet of dat nou een demo was of dat je zelf ook mocht.
is dat zwarte niet gewoon doorzichtig. Kun je gewoon tegen het licht houden en zien of die kapot is...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:40 schreef whY... het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit die 30a zekering?
Ik kan op dat ding geen continuïteit meten, op de bovenkant staat 4bh 3.0 met twee tegengestelde diode tekens. Zou deze stuk zijn?
Even getest maar nee, dat is niet doorzichtig, zat wel in het zekeringendoosje ACC 3.0 ofzoiets staat bij de beschrijving. Is dat nog iets?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is dat zwarte niet gewoon doorzichtig. Kun je gewoon tegen het licht houden en zien of die kapot is...
Hmm, heb ik niet gezien bij Try the bike.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vraag me af, waren er ook elektrische motoren/fabrikanten aanwezig?
Die all-round is wss de DS(R)... Die heb ikquote:Op zaterdag 23 februari 2019 18:29 schreef Elegy het volgende:
[..]
Hmm, heb ik niet gezien bij Try the bike.
Wel stond er op de vloer een stand van Energica. Die Eva en Esse Esse 9 vond ik wel heel gaaf
Zero stond er ook met een stand, ze hadden een electro allrouud/adventure staan en een soort dirtbike.
Lekker weer om te rijden!quote:Op zondag 24 februari 2019 16:59 schreef Maegrim het volgende:
Wat een heerlijk weer![]()
Kwam toevallig een bekende van de CB1300 club tegen
[ afbeelding ]
Kortgesloten... hahaquote:Op zondag 24 februari 2019 17:46 schreef whY... het volgende:
[..]
Lekker weer om te rijden!
Ik ben er net achter dat het de zekering is van de 30a die zit alleen op een hele andere plek. Ff gemeten en kortgesloten en inderdaad er was weer stroom.
Reserve erin en nieuwe reserve gemaakt. Binnenkort weer lekker rijden bedankt voor het meedenken!
Bij de wat oudere Honda's fikt die hoofdzekering er vaak uit inclusief het verdeelblokje, omdat de aansluitingen corroderen.. Dan is het één grote mooie druiper en ben je gewoon klaar.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Kortgesloten... haha
Hij ging er niet voor niets uit denk ik dan.
daar kunnen ze ook niet echt tegen idd.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:49 schreef Maegrim het volgende:
Of bij m'n CB toen ik een accu verkeerd om aansloot
Voetpomp, Pomp sks trapvoet picco blauw https://www.bol.com/nl/p/-/9200000020910436quote:Op maandag 25 februari 2019 13:23 schreef Frsh het volgende:
Wat hebben jullie in de schuur om je banden op spanning te houden? Niks (want bij tankstation), hand/voetpomp, compressor?
Ik vraag dit voor een vriend.
Fietspomp. Werkt perfect.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:23 schreef Frsh het volgende:
Wat hebben jullie in de schuur om je banden op spanning te houden? Niks (want bij tankstation), hand/voetpomp, compressor?
een compressor.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:23 schreef Frsh het volgende:
quote:
De rechter.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:58 schreef Maegrim het volgende:
Welke Street Triple vinden jullie mooier?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 februari 2019 19:16 schreef Amoeba het volgende:
t was trouwens dit weekend weer raak, de motor hield ermee op, uitgerekend op de snelweg. Probleem: een verstopt benzine filter.
Oplossing: zoveel mogelijk snelheid maken tot ie uitviel en over de vluchtstrook naar eerste afslag zoeven. Hulde voor de accu dat dat goed is gedaan.
Aldaar kwam mn pa even met wat tools om de tank te lichten zodat we dat filter door konden blazen.
Dus noodgedwongen de racert maar weer meegenomen nu, en oh oh wat had ik daar geen spijt van vandaag.
Voetpomp. Gebruik hem voor auto- en motorbanden, ideaal.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:23 schreef Frsh het volgende:
De mijne.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:58 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Killswitch?quote:Op maandag 25 februari 2019 20:24 schreef cofi het volgende:
Vanmorgen voornemens om met de motor naar het werk te gaan. Had gisteravond de motor al klaar gezet in de tuin, vanmorgen pak aan, alles klaar gemaakt. Ik zet de motor op contact, druk de startknop in en....alle lampjes uit. Kak.... hup motor weer terug de tuin in, snel normale kleren aan en vervolgens weer achteraan sluiten in de file.
Vrees dat die maanden stilstand, voordat ik de druppellader had aangesloten, toch iets te lang zijn geweest. Net maar een nieuwe accu besteld, maar nu moet ik wachten
bovenstequote:Op maandag 25 februari 2019 14:58 schreef Maegrim het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik gebruik zo'n fietspomp met geïntegreerde meter. Een losse zal beter zijn ja, maar als je eenmaal de juiste bandenspanning hebt gevonden dan is het in principe ook genoeg om steeds dezelfde pomp/meter te gebruiken. Het is in ieder geval een stuk preciezer dan die dingen bij de pomp.quote:Op maandag 25 februari 2019 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Fietspomp. Werkt perfect.
Op het circuit zie je ze ook allemaal met compressors stoer lopen doen, nergens voor nodig.
Gewoon goede fietspomp en een geijkte bandenspanningsmeter, meer moet je niet hebben. Kan ook weinig aan stuk.
wat zit er onder dan?quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik gebruik zo'n fietspomp met geïntegreerde meter. Een losse zal beter zijn ja, maar als je eenmaal de juiste bandenspanning hebt gevonden dan is het in principe ook genoeg om steeds dezelfde pomp/meter te gebruiken. Het is in ieder geval een stuk preciezer dan die dingen bij de pomp.
Het kijkt bij die Pegaso wel verdomde nauw met die bandenspanning trouwensop mijn andere fietsen merk je 0.1-0.2 bar afwijking niet echt, maar dit ding is niet te rijden als het niet precies goed staat. Tevens ben ik negatief verrast over hoe lang die achterband mee gaat. Lieve tering wat slijt die hard
Nu 1.5k mee gereden, ik schat dat ie net de 5k gaat halen voor het einde oefening is
Conti TKC70quote:
ik zou volgende keer gewoon die heidenau k60 eronder gooien. Daar kun je ook prima die onverharde brabantpaden mee pakken maar ze houden het zo 15k volquote:
Tof! Hoe rijdt die motor nou qua verbruik/radius? Of ga je er niet mee offroad?quote:Op zaterdag 23 februari 2019 19:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die all-round is wss de DS(R)... Die heb ik. Uit 2015, maar goed...
Die energica zijn ernstig snel btw...
Helaas...nu wel een nieuwe accu binnen met losse flesjes elektrolyt. Maar eens kijken hoe dat werkt...quote:
Rijdt geweldig. Radius is met mijn rijgedrag max 100km op een "tank". Kost ca 2 cent/km, ex onderhoud & afschrijving.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:58 schreef Elegy het volgende:
[..]
Tof! Hoe rijdt die motor nou qua verbruik/radius? Of ga je er niet mee offroad?
Heb voor de schuur-uitrusting inderdaad maar een SKS voetpomp gehaald met meter erop. Was ook wel even nodig. Reed achter op 2.2 i.p.v. 2.9quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik gebruik zo'n fietspomp met geïntegreerde meter. Een losse zal beter zijn ja, maar als je eenmaal de juiste bandenspanning hebt gevonden dan is het in principe ook genoeg om steeds dezelfde pomp/meter te gebruiken. Het is in ieder geval een stuk preciezer dan die dingen bij de pomp.
Het kijkt bij die Pegaso wel verdomde nauw met die bandenspanning trouwensop mijn andere fietsen merk je 0.1-0.2 bar afwijking niet echt, maar dit ding is niet te rijden als het niet precies goed staat. Tevens ben ik negatief verrast over hoe lang die achterband mee gaat. Lieve tering wat slijt die hard
Nu 1.5k mee gereden, ik schat dat ie net de 5k gaat halen voor het einde oefening is
Daar zit ik naar te kijken ja als opvolger maar dat hangt er nog een beetje vanaf hoeveel woon-werk hij nog gaat doen komend jaar.quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zou volgende keer gewoon die heidenau k60 eronder gooien. Daar kun je ook prima die onverharde brabantpaden mee pakken maar ze houden het zo 15k vol
het mooie van die scouts is (kan SD vast wel bevestigen) dat je er prima mee onverhard kan rijden. ik ben ermee over IJsland heen gereden (terug niet) heb er de MF Allroad rit brabant zonder problemen mee gereden maar gebruik hem ook gewoon voor woon/werk verkeer in regen en kou en ze geven geen kik. ik vind ze zelfs lekker rijden dan de conti trailattack2 wat gewoon een straatband isquote:Op donderdag 28 februari 2019 00:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Daar zit ik naar te kijken ja als opvolger maar dat hangt er nog een beetje vanaf hoeveel woon-werk hij nog gaat doen komend jaar.
Naar mijn mening gebaseerd op zeer minimale ervaring houden die TKC70s zich best op onverhard. Stuk beter dan de (behoorlijk afgekloven) Anakees die eronder zaten bij aanschaf in ieder geval.
Als ik de GSX weer goed lopend krijg gaat die weer dienen als straatfiets en wil ik sowieso wat meer offroad-georiënteerde banden onder de Pegaso, want dat is toch wel errug vet. Het gaat ook best goed, hij weegt ook maar 163kg droog, da's ook zomaar even 60kg minder dan ik gewend ben. Maar goed in de praktijk pakt ie ook maar sporadisch een zandpad natuurlijk. Zoveel zijn die er ook weer niet hier
Hij had een goede prijs.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:29 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat maakt een Triple nou een Triple? Met andere woorden; waarom zijn jullie voor de Triple gegaan?
Rij jij eigenlijk ook wel eens motor of stel je alleen vragen over motoren?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:29 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat maakt een Triple nou een Triple? Met andere woorden; waarom zijn jullie voor de Triple gegaan?
Driecilinder, lampie.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:29 schreef br00djekaas54321 het volgende:
keer testritje makenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:29 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ook nog zelfs; wat een compleet masjienquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
Ik heb nog 2 givi monokey zijkoffers; niet weg te geven die zooiquote:Op zondag 3 maart 2019 15:27 schreef Nero22 het volgende:
Hij staat ook al op MP. Valt me tegen hoeveel zo'n ding nog op kan brengen.
Mijn eerste bod was al binnen (¤25), maar ik weet niet wat wijsheid is.quote:Op zondag 3 maart 2019 15:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 givi monokey zijkoffers; niet weg te geven die zooi
De beugels heb ik niet; alleen de koffers.. De beugels zaten aan de AT toen hij geklauwd werd.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:13 schreef Maegrim het volgende:
Die beugels kunnen voor de juiste persoon best wat waard zijn, al had ik voor m'n VFR van 98-01 gloednieuwe beugels voor 8 tientjes dus da's per motor verschillend. Zelf had ik die koffer voor 25 verkocht, het rek voor een tientje, de beugels voor 50 oid
Kan mooi al die pekel wegspoelenquote:
Als ik je nou vertel dat het gewoon precies die koffers zijnquote:
Meer hier: Motorrijders New/Oldbieritten! #37 - waar we de tel kwijt zijnquote:Op zondag 24 februari 2019 19:44 schreef Salatrel het volgende:
Datumprikkert: BlackLining’s Brabandrit
Wat voor band?quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:02 schreef whY... het volgende:
Lijkt het hier nog mensen leuk om mee te rijden binnenkort? Vele hebben zich al opgegeven, maar dan kunnen we binnenkort een datum prikken:
[..]
Meer hier: Motorrijders New/Oldbieritten! #37 - waar we de tel kwijt zijn
Ik zie mogelijkheden voor 13 April dan, die staat als favorietquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:01 schreef BlackLining het volgende:
Tussen 20 april en 5 mei zal in ieder geval iemand anders de route moeten bedenken want zoals het er nu naar uit ziet zit ik dan in de Islamitische Republiek Iran
Tui-reisje geboekt?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:01 schreef BlackLining het volgende:
Tussen 20 april en 5 mei zal in ieder geval iemand anders de route moeten bedenken want zoals het er nu naar uit ziet zit ik dan in de Islamitische Republiek Iran
dus je komt wel terug?quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:01 schreef BlackLining het volgende:
quote:Op zondag 24 maart 2019 16:18 schreef Maegrim het volgende:
Zie die gekke geerd gewoon posten over motorrijden zonder dat hier te doen
Zaterdag nieuw achterbandje even ingereden, vandaag mooi stukje "getoerd" denk dat politie ook wel actief was vandaagquote:
Bij ons in de regio niet iig; die waren wat mensjes uit een blik aan het peuteren in Well.quote:Op maandag 25 maart 2019 01:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Zaterdag nieuw achterbandje even ingereden, vandaag mooi stukje "getoerd" denk dat politie ook wel actief was vandaag
28 april is momenteel favoriet met 86%quote:Op maandag 25 maart 2019 00:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ist eindelijk mooi weer... zit ik offshore pfff.
Wanneer is de rit nou?
Waarom kan ik niet zien welke dag nu favoriet is..?
Ja precies, damn.quote:Op maandag 25 maart 2019 08:36 schreef Salatrel het volgende:
Das wel de dag na Koningsdag voor de drinkers onder ons
quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:13 schreef Maegrim het volgende:
Startpunt wordt McDonalds Waardenburg waar 175 kilometer bochtjes op ons wachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 april 2019 00:02 schreef Salatrel het volgende:
Wanneer: 28 April 2019
Hoe laat: Verzamelen 10:30, vertrek 11:00
Verzamelpunt: McDonald's Regterweistraat 1, 4181 CE Waardenburg
Zorg dat je op tijd bij het verzamelpunt bent. We vertrekken om 11:00 of je er nu bent of niet (we vertrekken eerder als iedereen die zich aangemeld heeft aanwezig is). In de buurt van het startpunt zitten diverse tankstations dus zorg dat je met een volle tank aan de start komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |