abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:44:54 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184577714
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:41 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik ben dat en ben gek genoeg zonder tattoos geboren.

Echt een raadsel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184577877
Ligt aan de functie, het soort tattoo, de plek, etc. Persoonlijk vind ik zo'n ongenuanceerde campagne nogal dom.
pi_184578234
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:58 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Je bent gewoon een pannekoek wanneer je een tatoeage in je gezicht/andere onbedekbare plekken laat zetten en niet nadenkt bij de gevolgen daarvan. Als je de gevolgen van zo'n keuze niet kan inzien en kan accepteren dan moet je gewoon geen tattoage laten zetten, zo makkelijk is het.

In de financiële wereld wordt bij veel bedrijven verwacht dat je in driedelig pak naar je werk komt. Ik haat dat soort kleding en weiger het te dragen. In plaats van dan te janken dat ze me niet willen hebben accepteer ik dat gewoon en werk ik bij een bedrijf waar ze die regels niet hanteren. Dat is een keuze die ik zelf maak. Ik heb vroeger wel eens nagedacht over tunnels, maar daarna volgde de gedachte "is dat wel handig bij het solliciteren?" nee dat is het niet, dus heb ik geen tunnels.

Nee het doet niks af aan de vaardigheden/competenties van die persoon. Maar het is algemeen bekend dat zo'n tatoeage niet in je voordeel werkt bij het zoeken van bepaalde banen. Als die gedachte niet in je op komt wanneer je bij zo'n toko in de stoel gaat zitten dan ben je gewoon dom, eigen schuld.

Jij hebt zo'n tatoeage toevallig?
Ik werk in de financiële wereld en op de back office zijn tatoeages (niet in je gezicht, maar wel zichtbaar op de arm) meer geaccepteerd dan bijvoorbeeld korte broeken bij mannen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184578242
Lijkt me voor werkgevers lekker overzichtelijk. Je ziet meteen wie je wel en wie je niet moet aannemen.
Radio Espantoso
  woensdag 23 januari 2019 @ 19:18:10 #80
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_184578480
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:08 schreef Peligrosso het volgende:
Lijkt me voor werkgevers lekker overzichtelijk. Je ziet meteen wie je wel en wie je niet moet aannemen.
Precies, je filtert ook gelijk degenen die niet zo helder van geest zijn eruit. Slecht initiatief wat mij betreft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_184578580
Zie hier wel veel voorbij komen over functies met klantcontact etc, maar het is helaas niet alleen bij zulke functies dat ze zoiets (en vaak gewoon alles dat 'afwijkt') ongewenst vinden. In veel bedrijven vindt men dat het gewoon niet bij de bedrijfscultuur past.

Heb een keer contact gehad met een uitzendbureau over een telefonische klantenservice functie bij een bank. Werd toen ook al gezegd dat zeer nette kleding vereist was en qua sieraden etc hooguit een piepklein knopje in de oorlel, ook al was de klantenservice alleen via de telefoon. Je zat wel op een plek waar ook klanten etc langs liepen. En er werd van iedere werknemer eigenlijk ook wel verwacht dat ze qua uiterlijk aansloten bij het zeer nette imago van de bank.

Ook zelf bij een sollicitatie (archiefwerk, bij een groothandel) een keer een opmerking gekregen over oorbellen, zaten niet in de oorlel en waren nog net te zien door mijn haar heen. Kon echt niet.


Zo'n klein knopje.. tja :')

Maar goed, dat is nog wel weer heel wat anders dan een gezicht vol tattoos, of bijv een middelvinger op je voorhoofd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Spellchecker woensdag 23 januari 2019 @ 19:31:19 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184578793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie hier wel veel voorbij komen over functies met klantcontact etc, maar het is helaas niet alleen bij zulke functies dat ze zoiets (en vaak gewoon alles dat 'afwijkt') ongewenst vinden. In veel bedrijven vindt men dat het gewoon niet bij de bedrijfscultuur past.

Heb een keer contact gehad met een uitzendbureau over een telefonische klantenservice functie bij een bank. Werd toen ook al gezegd dat zeer nette kleding vereist was en qua sieraden etc hooguit een piepklein knopje in de oorlel, ook al was de klantenservice alleen via de telefoon. Je zat wel op een plek waar ook klanten etc langs liepen. En er werd van iedere werknemer eigenlijk ook wel verwacht dat ze qua uiterlijk aansloten bij het zeer nette imago van de bank.

Ook zelf bij een sollicitatie (archiefwerk, bij een groothandel) een keer een opmerking gekregen over oorbellen, zaten niet in de oorlel en waren nog net te zien door mijn haar heen. Kon echt niet.

[ afbeelding ]
Zo'n klein knopje.. tja :')

Maar goed, dat is nog wel weer heel wat anders dan een gezicht vol tattoos, of bijv een middelvinger op je voorhoofd.
Jeetje, zo'n klein oorbelletje ... dat vind ik overdreven, dat ze daar commentaar op hadden.
pi_184578965
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:31 schreef maily het volgende:

[..]

Jeetje, zo'n klein oorbelletje ... dat vind ik overdreven, dat ze daar commentaar op hadden.
Vond dat ook wat flauw. Misschien heeft het uitzendbureau om de feedback gevraagd, want die gaven het door. Tijdens het gesprek bleek al snel dat het een mismatch vanuit het UZB was, dus het kan goed dat er gewoon geen inhoudelijke feedback was ;). Speelde geen rol bij het afwijzen, maar dat zoiets dan nog wel als feedback gegeven wordt.. tja. Nuja, bij die functie bij de bank zou het ook not done geweest zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_184578992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie hier wel veel voorbij komen over functies met klantcontact etc, maar het is helaas niet alleen bij zulke functies dat ze zoiets (en vaak gewoon alles dat 'afwijkt') ongewenst vinden. In veel bedrijven vindt men dat het gewoon niet bij de bedrijfscultuur past.

Heb een keer contact gehad met een uitzendbureau over een telefonische klantenservice functie bij een bank. Werd toen ook al gezegd dat zeer nette kleding vereist was en qua sieraden etc hooguit een piepklein knopje in de oorlel, ook al was de klantenservice alleen via de telefoon. Je zat wel op een plek waar ook klanten etc langs liepen. En er werd van iedere werknemer eigenlijk ook wel verwacht dat ze qua uiterlijk aansloten bij het zeer nette imago van de bank.

Ook zelf bij een sollicitatie (archiefwerk, bij een groothandel) een keer een opmerking gekregen over oorbellen, zaten niet in de oorlel en waren nog net te zien door mijn haar heen. Kon echt niet.

[ afbeelding ]
Zo'n klein knopje.. tja :')

Maar goed, dat is nog wel weer heel wat anders dan een gezicht vol tattoos, of bijv een middelvinger op je voorhoofd.
ziet er gelukkig ook niet uit en een bedrijf moet de grens trekken. Nou dat trokken ze bij geen zichtbare tatoeages of piercings
  woensdag 23 januari 2019 @ 19:43:43 #85
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_184579070
Als je stom genoeg bent om een tatoeage op je hoofd te laten zetten, was je denk ik toch al niet gemakkelijk aan een baan gekomen.
pi_184579702
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie hier wel veel voorbij komen over functies met klantcontact etc, maar het is helaas niet alleen bij zulke functies dat ze zoiets (en vaak gewoon alles dat 'afwijkt') ongewenst vinden. In veel bedrijven vindt men dat het gewoon niet bij de bedrijfscultuur past.

Heb een keer contact gehad met een uitzendbureau over een telefonische klantenservice functie bij een bank. Werd toen ook al gezegd dat zeer nette kleding vereist was en qua sieraden etc hooguit een piepklein knopje in de oorlel, ook al was de klantenservice alleen via de telefoon. Je zat wel op een plek waar ook klanten etc langs liepen. En er werd van iedere werknemer eigenlijk ook wel verwacht dat ze qua uiterlijk aansloten bij het zeer nette imago van de bank.

Ook zelf bij een sollicitatie (archiefwerk, bij een groothandel) een keer een opmerking gekregen over oorbellen, zaten niet in de oorlel en waren nog net te zien door mijn haar heen. Kon echt niet.

[ afbeelding ]
Zo'n klein knopje.. tja :')

Maar goed, dat is nog wel weer heel wat anders dan een gezicht vol tattoos, of bijv een middelvinger op je voorhoofd.
Dat gaat wel heel ver.
pi_184580953
Moet nu wel denken aan deze.. https://3voor12.vpro.nl/l(...)Tonika-vacature.html

https://legacy.gscdn.nl/archives/images/iedereenboosoptonika.html

Ze waren iig wel erg duidelijk over wat ze wel en niet wilden ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Spellchecker woensdag 23 januari 2019 @ 20:57:18 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184581048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Moet nu wel denken aan deze.. https://3voor12.vpro.nl/l(...)Tonika-vacature.html

https://legacy.gscdn.nl/archives/images/iedereenboosoptonika.html

Ze waren iig wel erg duidelijk over wat ze wel en niet wilden ;)
Ja dat was inderdaad heel duidelijk :D
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:13:50 #89
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_184581424
Een beetje vent , heeft een Anita en Ed tattoo



_O_
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:15:35 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184581472
quote:
17s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:13 schreef Enchanter het volgende:
Een beetje vent , heeft een Anita en Ed tattoo

[ afbeelding ]

_O_
Gelukkig staan de namen erbij, want echt lijken doen ze nauwelijks.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:16:59 #91
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_184581514
Waarom helpen ze die mensen niet gewoon aan een geschikte baan?

In de haven of bij de gemeentereiniging zijn ze niet zo moeilijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:17:39 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184581535
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:16 schreef MichaelScott het volgende:
Waarom helpen ze die mensen niet gewoon aan een geschikte baan?

In de haven of bij de gemeentereiniging zijn ze niet zo moeilijk.
Profvoetballer kan ook nog.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184581577
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:17 schreef Hathor het volgende:
Grote tattoo in je nek en een traantje onder je oog is natuurlijk supercool. :')
Ik zag laatst iemand in een winkel met een klein AK'tje onder zijn oog 8-)
Conscience do cost.
  Spellchecker woensdag 23 januari 2019 @ 21:19:41 #94
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184581589
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Profvoetballer kan ook nog.
"Muzikant" .
pi_184581806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zag laatst iemand in een winkel met een klein AK'tje onder zijn oog 8-)
En het dan vreemd vinden dat al je sollicitaties op niks uitdraaien. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184585979
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:43 schreef SugeLucky het volgende:
Als je stom genoeg bent om een tatoeage op je hoofd te laten zetten, was je denk ik toch al niet gemakkelijk aan een baan gekomen.
Dit!

Verbazend eigenlijk dat 'maatschappelijk teleurgestelden' hun sociale klasse zo van de daken schreeuwen. Alsof je vrijwillig een jodenster opnaait.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_184586246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:20 schreef wawowiewa het volgende:
Wat een onzin, En dit is geen discriminatie ? Het gaat er toch om wat je doet, wat je kwaliteiten zijn niet je uiterlijk ???

Hoezo is hier geen ophef over dan ?

#hypocriet
Probeer maar eens te solliciteren als er een grote hakenkruis op je voorhoofd staat getatoeëerd :P
pi_184586960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:33 schreef Harvest89 het volgende:
Misschien in plaats van dit soort onzincampagnes mensen die tattoo's hebben niet veroordelen, en ze gewoon op basis van hun kwaliteiten een baan aanbieden in plaats van een tekening.
Het gaat om niet te verhullen tattoos he.

Als je je kop laat tatoeëren ben je een randdebiel, bajesklant of wannabe crimineel.

Alle drie wil je niet hebben tenzij je medicatie gaat testen.
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:30:30 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184589015
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Mensen die dat vinden zijn bekrompen en ouderwets.
Vind jij. 'Zij' vinden iets anders. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184589200
Dat gezeur om discriminatie ook echt, de wereld is een oneerlijke plek, deal with it.

Iedereen weet dat zichtbare tattoos sommige functies lastig haalbaar maken, je kan je gezicht wel helemaal volkalken maar als je dan die functie niet krijgt komt dat echt door je eigen gebrekkige inzicht, werkgevers gaan niet opeens massaal alles maar prima vinden omdat je een huilend sneeuwvlokje bent.

Grote mensen wereld _O_
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')