zie chapecoense: neequote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:02 schreef Elan het volgende:
Mooi kut.
Zijn clubs eigenlijk verzekerd voor dit soort incidenten?
Stel de complete selectie van City stort in de oceaan dan heb je het bijna over 1 miljard wat je ff kan afschrijven.
Dit ja. Triest.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Wat triest, dit lijkt niet goed af te lopen als die jongen nu nog geen teken van leven heeft gegeven dat ie niet aan boord was...
In nederland is dit wel verplicht voor clubs, de FBO en VVCS heben dit geregeld dat alle clubs verplicht een levens- en arbeidsongeschiktheidsverzekering _moeten_ afsluiten..quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:02 schreef Elan het volgende:
Mooi kut.
Zijn clubs eigenlijk verzekerd voor dit soort incidenten?
Stel de complete selectie van City stort in de oceaan dan heb je het bijna over 1 miljard wat je ff kan afschrijven.
Misschien nog een castaway-scenario ?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Wat triest, dit lijkt niet goed af te lopen als die jongen nu nog geen teken van leven heeft gegeven dat ie niet aan boord was...
Ja, in het Kanaal liggen vele onbewoonde eilanden, is het niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Misschien nog een castaway-scenario ?
Preciesquote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, in het Kanaal liggen vele onbewoonde eilanden, is het niet?
Dan was hij niet ingestapt als hij dit zag aankomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:10 schreef Bolasie het volgende:
Emiliano Sala travelled from Cardiff to Nantes with the same plane he left with. When he arrived in Nantes, he told team-mate Nicolas Pallois that the trip had been bumpy & he feared his safety for the journey back, according to @dphelippeau
Dit is wel heel sneu. Hij zag het aankomen.
Snap niet waarom je met zo’n klein ding zou willen vliegenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:10 schreef Bolasie het volgende:
Emiliano Sala travelled from Cardiff to Nantes with the same plane he left with. When he arrived in Nantes, he told team-mate Nicolas Pallois that the trip had been bumpy & he feared his safety for the journey back, according to @dphelippeau
Dit is wel heel sneu. Hij zag het aankomen.
Ik ben geen vliegtuigkenner, maar dat schijnt wel vaker te gebeuren bij dit soort afstanden met een Piper Malibu.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:52 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Snap niet waarom je met zo’n klein ding zou willen vliegen
twitter:GuernseyPolice twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 18:03:30 17.00 update Search and rescue operations have been suspended as the sun has now set. The current plan is for it to resume at sunrise tomorrow. There will be no further updates tonight. reageer retweet
Geloof ik best, maar die kleine dingen vind ik persoonlijk niksquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:58 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik ben geen vliegtuigkenner, maar dat schijnt wel vaker te gebeuren bij dit soort afstanden met een Piper Malibu.twitter:GuernseyPolice twitterde op dinsdag 22-01-2019 om 18:03:30 17.00 update Search and rescue operations have been suspended as the sun has now set. The current plan is for it to resume at sunrise tomorrow. There will be no further updates tonight. reageer retweet
Ik denk omdat Nantes - Cardiff dat niet heeftquote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:32 schreef VeX- het volgende:
Trieste zaak maar dit is ook zoiets he. Waarom kon hij niet gewoon een commerciële lijnvlucht nemen? Eerste klas, niks mis mee. En belangrijker: stukken veiliger dan zo'n klein vliegtuigje! Waarom extra risico?
Mwah. Heb zelf 20 vlieguren op een Cessna.quote:Op woensdag 23 januari 2019 06:24 schreef TLC het volgende:
ZIjn laatste woorden vanuit het vliegtuigje
https://nos.nl/artikel/22(...)lkaar-te-vallen.html
Hij zag het dus wel al aankomen
Bah wat heftigquote:Op woensdag 23 januari 2019 06:24 schreef TLC het volgende:
ZIjn laatste woorden vanuit het vliegtuigje
https://nos.nl/artikel/22(...)lkaar-te-vallen.html
Hij zag het dus wel al aankomen
Waar haal je dat extra risico vandaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:32 schreef VeX- het volgende:
Trieste zaak maar dit is ook zoiets he. Waarom kon hij niet gewoon een commerciële lijnvlucht nemen? Eerste klas, niks mis mee. En belangrijker: stukken veiliger dan zo'n klein vliegtuigje! Waarom extra risico?
Komt hij weer .quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:40 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Waar haal je dat extra risico vandaan.
En business class in Europa is extreem kut?
Vluchten tussen Nantes en Cardiff?
Waarom zou je dat doen als het niet onveilig isquote:Op woensdag 23 januari 2019 12:40 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Komt hij weer .
Dan brengt en haalt iemand hem maar van en naar een airport. En van een slappe bak koffie en iets te weinig beenruimte gaat 'ie niet dood, Inso.
Ergens in de Indische Oceaan moet nog een compleet vliegtuig van Malaysian Airlines zijn met nog alle inzittenen aan boord.quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:00 schreef TheVulture het volgende:
Morgen wordt bepaald of er uberhaupt nog verder gezocht gaat worden. Dat lijkt me helemaal verschrikkelijk, dat je niet eens een lichaam terug krijgt als familie
Dat moet hij weten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:37 schreef Caland het volgende:
Emiliano Sala zat mogelijk in het chartervliegtuig dat maandagavond boven Het Kanaal van de radar verdween.
Het is niet verstandig te vliegen met een eenmotorig vliegtuig in een koude nacht hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2019 12:42 schreef Caland het volgende:
Er storten inderdaad dagelijks kleine vliegtuigjes neer.
Amerikaanse meuk, waarschijnlijk een propeller van plastic.quote:Op donderdag 24 januari 2019 19:23 schreef TLC het volgende:
Piper Malibu 55 dodelijke ongevallen waarvan 24 sinds het jaar 2000.
Dat las ik, en waarschijnlijk kan dat ding niet eens goed tegen de koude weersomstandigheden.
Die slogan is wel cheesy maar verder wel begrijpelijk als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 21:57 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dan wel weer erg overdreven zeg
quote:Pilot of footballer Emiliano Sala not qualified to take paying passengers
The pilot of an aircraft that disappeared with a Premier League footballer on board was not licensed to carry paying passengers, The Times understands.
The qualifications of David Ibbotson form part of the investigation into the light aircraft’s disappearance over the Channel. Mr Ibbotson, 59, a full-time gas engineer, flew the striker Emiliano Sala from Cardiff to Nantes, western France, on Saturday.
Mr Ibbotson, from Crowle, Lincolnshire, told a friend that he was “a bit rusty” with the controls of the aircraft, which vanished from radar during the return flight on Monday. Sala had just been signed by Cardiff City. The Federal Aviation Administration register shows Mr Ibbotson as having only a private pilot’s certificate based on his British private pilot’s licence. The record was updated two months ago showing he had passed a medical test.
Pilots with only a private pilot’s licence cannot take paying passengers. Obtaining a commercial licence requires significantly more training and flying hours. A spokesman for the Air Accidents Investigation Branch said: “We are looking at all operational aspects of the flight including licensing. As part of the investigation we will want to establish if the flight was a private or commercial operation”.
The search for the missing men was called off yesterday but Sala’s sister, Romina, last night pleaded for it to continue. She said after travelling to Cardiff: “Please, please, please don’t stop with the search. For me, they are still alive. Deep down in the bottom of my heart I know that Emiliano — who is a fighter — is still alive. I know Emiliano and the pilot are somewhere in the middle of the Channel.”
Airport officials in France had understood that the aircraft would be flown by David Henderson, 63, a highly experienced international commercial pilot from York. The flight had been organised by Mark McKay, the football agent who had assisted in Sala’s transfer from FC Nantes to Cardiff City in a £15 million deal last week.
Mr McKay said that after the striker completed his signing in Cardiff on Friday he asked to return to Nantes to say goodbye to his former team-mates. “That evening, it was confirmed a plane was available to fly Emiliano on Saturday which could remain in Nantes until he was due to return to Cardiff,” he said.
Mr McKay’s father, Willie, said that he had flown many times with Mr Henderson, whom he described as a fantastic pilot, and that he had travelled in the 35-year-old missing aircraft.
Confusion over Mr Henderson’s role led to reports in France that he was the missing pilot. He was featured with the Piper PA-46 Malibu in a BBC documentary in 2015. He described the risk of ice building up on the wings, which would require the pilot to reduce altitude.
Mr Ibbotson had asked air traffic control for permission to descend from 5,000ft to 2,300ft while passing over Guernsey. Sala, 28, had contacted friends during the flight to say that the aircraft “looks like it is falling apart”.
Mr Ibbotson was a registered pilot with the British Parachute Association but would not have required a commercial licence if he was flying as a volunteer. Private pilots can carry passengers who contribute to the costs of a flight.
Captain David Barker, the Guernsey harbourmaster, announced yesterday that the search had ended having covered about 1,700 sq miles. “Having examined mobile phone data and satellite imagery, we have been unable to find any trace of the aircraft, the pilot or the passenger,” he said. “We reviewed all the information available to us, as well as knowing what emergency equipment was on board. The chances of survival are extremely remote.”
Die lui hadden waarschijnlijk voor afgelopen zondag nooit van die gast gehoord.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die slogan is wel cheesy maar verder wel begrijpelijk als je het mij vraagt.
_!quote:Op donderdag 24 januari 2019 21:57 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is dan wel weer erg overdreven zeg
Jij was een kennis van de piloot?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 10:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
_!
Sala bestuurde het vliegtuig of krijgt de piloot ook diezelfde hysterie?
Ontwikkeling in de zaak.twitter:SkySportsNews twitterde op woensdag 30-01-2019 om 15:05:41 BREAKING: Air Accidents Investigation Branch say debris has been found that is likely to be from missing aircraft carrying Emiliano Sala #SSN reageer retweet
Komt heel dichtbij nu.twitter:mediatvnl twitterde op woensdag 30-01-2019 om 22:40:13 Maasvlakte Rotterdam: Hier is een grote zoekactie opgestart met onder andere het droneteam. Er zijn vliegtuigonderdelen aangetroffen. Vermoedelijk van het vermiste vliegtuigje dat opsteeg uit Nantes naar Cardiff https://t.co/opGGkHg4l3 reageer retweet
Naja ik kan wel begrijpen dat de nabestaanden iig het lichaam willen vinden om fatsoenlijk afscheid te kunnen nemen, en dat dan 'vips' oproepen om de zoektocht te hervatten kan daar alleen maar bij helpen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:51 schreef bianconeri het volgende:
Wel ongelofelijk idioot dat van o.a. Messi en Maradona
Gezeur om dit zeg. Goedkoop proberen te scoren.
Al dat kansloze gedoe alsof Sala nog ergens met het vliegtuig stiekem geland is op Mallorca ofzo
Beetje sneu dat een figuur als Messi zijn naam dan zo gaat misbruiken.
Ook wel erg skeer hoor, een Piper Malibu voor zo'n vlucht, was het tevens een drugrun of watquote:Op donderdag 24 januari 2019 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is niet verstandig te vliegen met een eenmotorig vliegtuig in een koude nacht hoor.
Waar?quote:Op zondag 3 februari 2019 22:12 schreef Bolasie het volgende:
Het vliegtuig is met de lichamen gevonden.
Kunnen de nabestaanden hopelijk een fatsoenlijk afscheid nemen.quote:Op zondag 3 februari 2019 22:12 schreef Bolasie het volgende:
Het vliegtuig is met de lichamen gevonden.
https://www.fcupdate.nl/v(...)-voor-vermiste-sala/quote:BBC: Nantes eist eerste betaling Cardiff City voor vermiste Sala
17:38 – FC Nantes eist dat Cardiff City begint met het afbetalen van de transfersom voor de nog altijd vermiste Emiliano Sala. De Franse club dreigt met een gang naar de rechter, mocht de Welshe club niet binnen tien dagen de eerste betaling doen. Dat meldt BBC Wales
Voor een bedrag van zeventien miljoen euro nam Cardiff City de verdwenen Argentijnse aanvaller over van Nantes. Onderweg naar zijn nieuwe club raakte Sala vermist. Het toestel waarin hij vloog, verdween van de radar en is inmiddels op de zeebodem van Het Kanaal gevonden. In het wrakstuk werd een lichaam gevonden, maar het is nog onduidelijk dat van Sala of van de eveneens vermiste piloot David Ibbotson is.
Cardiff is naar verluidt van plan het contract te respecteren, maar wil eerst wachten tot alle feiten boven tafel komen. Naast Nantes heeft ook Girondins Bordeaux, dat Sala eerder onder contract had, recht op een deel van de transfersom.
Franse mentaliteit in een notendop.quote:Op woensdag 6 februari 2019 18:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
https://www.fcupdate.nl/v(...)-voor-vermiste-sala/
Is het niet schappelijk om in zo'n situatie 50/50 te doen?quote:Op woensdag 6 februari 2019 18:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
https://www.fcupdate.nl/v(...)-voor-vermiste-sala/
Zolang het niet jouw geld is hequote:Op woensdag 6 februari 2019 18:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Franse mentaliteit in een notendop.
Ik zou niet weten waarom. De vraag is, was de transfer in kannen en kruiken op het moment van neerstorten.quote:Op woensdag 6 februari 2019 18:26 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Is het niet schappelijk om in zo'n situatie 50/50 te doen?
Misschien zullen er nog bepaalde clausules ingebouwd zijn? Als er dergelijke bedragen mee gemoeid zijn zal mij dat niets verbazen.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:53 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom. De vraag is, was de transfer in kannen en kruiken op het moment van neerstorten.
Als alle contracted e.d. getekend waren, lijkt hij me gewoon een Cardiff speler. Volgens mij is dit ook het geval en moeten en gaan zij ook betalen.
De speler is niet zo interessant meer. Er is een overeenkomst getekend. Daar houden ze Cardiff nu aan bij Nantes.quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Raar om geld te eisen voor een overleden speler.
hij is overleden in dienst van Cardiff dus lijkt me gewoon legitiemquote:Op donderdag 7 februari 2019 12:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Raar om geld te eisen voor een overleden speler.
Als hij op weg naar Cardiff was om zn contract daar te ondertekenen lijkt me dat de transfer nog niet afgerond was...quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij is overleden in dienst van Cardiff dus lijkt me gewoon legitiem
maar misschien stond er het geval van Van Nistelrooy wel een clausule in de overeenkomst.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als hij op weg naar Cardiff was om zn contract daar te ondertekenen lijkt me dat de transfer nog niet afgerond was...
Ook als Cardiff en Nantes wel een deal hadden en een vastgestelde transfersom is deze nooit rechtskrachtig als de betreffende speler zelf zn contract bij Cardiff nog niet aangegaan is.
Beide clubs zullen het waarschijnlijk niet graag zo cru brengen (en mogelijk zal Cardiff uiteindelijk wel degelijk een deal sluiten om een openlijke ruzie hierover te vermijden)...
Maar het is een beetje alsof je online een pakketje besteld en dat nooit geleverd wordt.
Bv Ruud Nistelrooy's transfer nasr ManU ging in 2000 ook op het laatste moment niet door wegens een blessure, waardoor hij niet door de medische check kwam..
Op dat moment waren al wel de contracten tussen PSV en ManU getekend.
(Uiteindelijk kwam hij alsnog een seizoen later, onder dezelfde voorwaarden, maar ondanks dat de transferdeal al gesloten was en zelfs ondertekend is een speler niet daadwerkelijk al deel van de andere club).
Cardiff geeft zal ook al aan dat het rond was. Ze willen alleen wachten met betalen tot dat de hele zoektocht rond is. https://www.bbc.com/sport/football/47146614quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als hij op weg naar Cardiff was om zn contract daar te ondertekenen lijkt me dat de transfer nog niet afgerond was...
Ook als Cardiff en Nantes wel een deal hadden en een vastgestelde transfersom is deze nooit rechtskrachtig als de betreffende speler zelf zn contract bij Cardiff nog niet aangegaan is.
Beide clubs zullen het waarschijnlijk niet graag zo cru brengen (en mogelijk zal Cardiff uiteindelijk wel degelijk een deal sluiten om een openlijke ruzie hierover te vermijden)...
Maar het is een beetje alsof je online een pakketje besteld en dat nooit geleverd wordt.
Bv Ruud Nistelrooy's transfer nasr ManU ging in 2000 ook op het laatste moment niet door wegens een blessure, waardoor hij niet door de medische check kwam..
Op dat moment waren al wel de contracten tussen PSV en ManU getekend.
(Uiteindelijk kwam hij alsnog een seizoen later, onder dezelfde voorwaarden, maar ondanks dat de transferdeal al gesloten was en zelfs ondertekend is een speler niet daadwerkelijk al deel van de andere club).
wat een onzin, ik word een beetje moe van dat soort actiesquote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:35 schreef Bolasie het volgende:
Nummer 9 wordt bij Nantes niet meer gedragen.
Oké man, goed dat je dit uit. Het heeft geen zin dat op te kroppen. Chapeau voor jou.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin, ik word een beetje moe van dat soort acties
dus jij valt wel voor die symbolische bullshit, ieder z'n meugquote:Op vrijdag 8 februari 2019 12:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oké man, goed dat je dit uit. Het heeft geen zin dat op te kroppen. Chapeau voor jou.
quote:Emiliano Sala, de Argentijnse aanvaller die in januari om het leven kwam tijdens een vliegtuigongeluk, De aanvaller was onderweg naar Engeland om een transfer af te ronden. Uit nieuwe audioberichten komt naar buiten dat Sala helemaal geen interesse in een transfer naar Cardiff City.
L’Équipe brengt naar buiten dat de aanvaller helemaal niet zat te wachten op een transfer naar Engeland. "Nantes maakt door deze transfer een goede deal, en willen daarom dat ik per se vertrek naar Engeland. Het klopt dat ik een goed contract kan tekenen bij Cardiff, maar het sportieve trekt mij niet aan. Maar goed, Nantes doet er nu alles aan om mij die kant op te krijgen"
Clubeigenaar Waldemar Kita moet het bij Sala helemaal ontgelden. "Ik walg van hem, hij maakt mij ontzettend woest. Hij denkt alleen maar aan geld en geeft niets om mij. Mij is helemaal niets gevraagd, het is een bende, ik weet het allemaal niet meer. Niemand houdt rekening met mij, het is heel erg zwaar."
Geen idee hoe betrouwbaar maar dit bericht zou het allemaal natuurlijk nog een stuk triester maken.quote:
quote:Cardiff wil niet betalen voor dode voetballer
Cardiff City gaat in hoger beroep tegen het besluit van de FIFA om 6 miljoen euro te moeten betalen aan FC Nantes voor de overleden voetballer Emiliano Sala. Het internationaal sporttribunaal CAS zal de zaak vermoedelijk in het voorjaar behandelen en een uitspraak wordt niet voor juni verwacht.
Cardiff, vorig seizoen nog uitkomend in de Engelse Premier League, nam Sala een klein jaar geleden over van Nantes. De 28-jarige Argentijn overleed echter op weg naar zijn nieuwe club doordat het kleine vliegtuig met hem aan boord crashte.
De clubs konden vervolgens niet tot een oplossing komen over de financiële afhandeling. Volgens de FIFA komt het bedrag van 6 miljoen overeen met de eerste termijnbetaling die Cardiff had moeten voldoen aan Nantes. Het aanvankelijke transferbedrag lag naar verluidt rond de 20 miljoen euro.
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-dode-voetballer
Die eigenaar is een behoorlijk enge narcistische vent, dat zal wel een hoop verklaren.quote:Op donderdag 5 december 2019 19:45 schreef kalinhos het volgende:
Waar Cardiff het lef vandaan haalt is echt een raadsel.
De verzekering?quote:Op donderdag 5 december 2019 21:10 schreef Doublepain het volgende:
Als je een auto koopt en die crasht tijdens de levering, wie moet daarvoor betalen?
Je ziet nu toch ook met enorme imagoschade door dit zo op te laten lopen.quote:
De transfersom betaal je aan de club om het lopende contract af te kopen. Nantes ging akkoord want Salah mocht naar Cardiff vliegen.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:10 schreef Doublepain het volgende:
Als je een auto koopt en die crasht tijdens de levering, wie moet daarvoor betalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch pijnlijk dat dit is gebeurd omdat een of andere debiel op zijn centen zat en willens en wetens die jongen (samen met die piloot die zelf wist dat hij dit niet mocht) de dood in heeft gejaagd.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lang geleden alweer, jeetje, maar vandaag is er wat nieuws.
https://www.ad.nl/buitenl(...)g-bevonden~a6d88d79/Ik hoop dat hij blij is met zijn uitgespaarde grijpstuivers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch pijnlijk dat dit is gebeurd omdat een of andere debiel op zijn centen zat en willens en wetens die jongen (samen met die piloot die zelf wist dat hij dit niet mocht) de dood in heeft gejaagd.With my pack on my back, down the road I will stray.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |