abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:14:33 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184548408
Sneeuw, vakantieplannen en dakkappellen *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184548532
Sneeuw. Kleuter heeft speciaal z’n skiwanten mee naar school om sneeuwballen te kunnen gooien. Vooralsnog niks helaas.

Over de grens in Dld is voor ons ook ruim een uur rijden, maar Irrland is voor onze kinderen zeker die reistijd waard. We zijn nu twee jaar geweest, en hebben nog steeds niet heel het park gezien. Ach, voor ¤7 pp kan ik daarvan niet wakker liggen. Zo’n park is toch een uitje, een uur/ anderhalf rijden vind ik in dat geval geen probleem. Voor elke week geen optie natuurlijk, maar wij wonen op een kwartier van de Efteling ;)
pi_184548571
Efteling, ik ga heel vaak. Ik ben er dol op. Twix vindt het ook een feestje, durft in veel dingen wel in. Zal nog wennen worden als hij na de zomer naar school gaat. Dan kunnen we niet meer zo vaak.

Vakantie, reeds geboekt, Italië it is. Zoals altijd O+. Dit keer voor het eerst met het vliegtuig. We gaan eind deze maand ook nog naar Oostenrijk, laatste jaar buiten het hoogseizoen. Dat ga ik wel missen, ik haat lange rijen bij de liften.

SQ, dus toch? Ander huis of hetzelfde nog?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:27:10 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184548661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:22 schreef Malteser het volgende:
Vakantie, reeds geboekt, Italië it is. Zoals altijd O+. Dit keer voor het eerst met het vliegtuig. We gaan eind deze maand ook nog naar Oostenrijk, laatste jaar buiten het hoogseizoen. Dat ga ik wel missen, ik haat lange rijen bij de liften.
Ik vind het heel erg meevallen tot nu steeds. Nu gaan wij ook nooit naar de allergrootste bekendste plaatsen ;)
Alleen de eerste keer omhoog is druk. Helaas staat dat tijdstip vast ivm de skiles van Ollie maar daarna verspreidt iedereen zich vrij vlot over de vele pistes.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:28:41 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184548687
Vanaf welke leeftijd hebben jullie skiles gedaan? Kuiken is bijna 5, ik denk dat hij dit jaar wel al op les kan.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:39:58 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184548886
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef Burdie het volgende:
Vanaf welke leeftijd hebben jullie skiles gedaan? Kuiken is bijna 5, ik denk dat hij dit jaar wel al op les kan.
Wij zijn tussen 2-6 jaar oud niet geweest.
Hij was echt net 6 toen hij op skiles ging in Oostenrijk. Toen had ik 'm daarvoor al zo'n skiweek in de uithof laten doen om er een beetje feeling mee te krijgen.

Vorig jaar in Frankrijk viel er zoveel sneeuw dat we ons niet vast wilden leggen met skiles en is hij met papa en opa op pad geweest. Dat verliep toch moeizamer dan met les. Het groepsgebeuren werkt voor O. heel goed.
Ik zag ze met 3 jaar al op les maar is erg kind afhankelijk of het een succes is. Er waren er ook van 7 wat geen succes was. Je eigen houding scheelt ook een hoop denk ik. Er in het begin bij blijven deed veel kinderen goed. Degenen die bij de lift af werden gegeven en waarvan je de ouders de hele dag niet terug zag hadden het zwaar.

Kuiken lijkt me in ieder geval niet te jong.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184548903
Ik denk dat er nu zo'n 2cm sneeuw hier ligt (Den Haag)..

Ik hoop dat het om 15.30 weer weg is 😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184549088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:27 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind het heel erg meevallen tot nu steeds. Nu gaan wij ook nooit naar de allergrootste bekendste plaatsen ;)
Alleen de eerste keer omhoog is druk. Helaas staat dat tijdstip vast ivm de skiles van Ollie maar daarna verspreidt iedereen zich vrij vlot over de vele pistes.
Zelfde ervaring hier, het valt me alleszins mee tot nu toe. Alleen moet je je accommodatie nu echt een half jaar tot jaar van te voren regelen wil je nog keus hebben.

Burdie, hier les vanaf 5 jaar. Met 4 mocht ie wel maar wilde hij zelf niet. De kleine van 3,5 mag van ons ook al dit jaar, maar wil nog niet. ‘Alleen met mama en papa!’ O+

Oh en wij blijven er ook bij idd. Ik vind het ook veel te leuk om te zien.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:21:21 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184549471
M'n lief skiet niet, dus die kan er bij blijven :). Misschien ikzelf ook wel hoor, het lijkt me leuk om te kijken.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:23:28 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184549510
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:52 schreef Mineola het volgende:
Alleen moet je je accommodatie nu echt een half jaar tot jaar van te voren regelen wil je nog keus hebben.
Goeie tip, wij gaan dit jaar voor het laatst buiten het hoogseizoen, dus voor volgend jaar vroeg boeken.
Mijn zus gaat trouwens elk jaar met kerst, en elk jaar moet ze terplekke al reserveren voor het jaar erop om überhaupt te kunnen gaan.
Haar reactie op onze trouwplannen was dan ook: "toch niet met kerst hè?" -O-
KuikenGuppy
pi_184549614
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef Burdie het volgende:
Vanaf welke leeftijd hebben jullie skiles gedaan? Kuiken is bijna 5, ik denk dat hij dit jaar wel al op les kan.
Twix is nu 3 jaar en 4 maanden. Hij gaat dit jaar nog niet op les. We hebben wel ski’s voor hem en daarmee gaan we in het dorp op het veld van een heuveltje af. Daar gaan ook veel mensen met hun kinderen sleeën, het is een stukje weiland wat speciaal voor dit doel wel elke dag geprepareerd wordt.

Volgend jaar zien we wel weer verder. Als hij dan les wil, mag dat.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:48:54 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_184550918
Zelfde huis nog steeds Malteser! Dus ja, genoeg werk om 3 jaar niet over vakantieplannen na te hoeven denken :')
disclaimer
pi_184551004
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:48 schreef Stormqueen het volgende:
Zelfde huis nog steeds Malteser! Dus ja, genoeg werk om 3 jaar niet over vakantieplannen na te hoeven denken :')
Organiseer gewoon een paar klus-meets!
En je kunt ook gewoon kamperen op eigen terrein straks 8-)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:05:45 #14
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184551244
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:48 schreef Stormqueen het volgende:
Zelfde huis nog steeds Malteser! Dus ja, genoeg werk om 3 jaar niet over vakantieplannen na te hoeven denken :')
Jeetje wat een gebed zonder end zo. Hopelijk is het nu eindelijk binnenkort rond?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:12:43 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_184551371
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Jeetje wat een gebed zonder end zo. Hopelijk is het nu eindelijk binnenkort rond?
we hebben inmiddels een aankoopmakelaar ingeschakeld ja, dat scheelt hoofdpijn :P
disclaimer
  dinsdag 22 januari 2019 @ 14:56:50 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_184553343
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

we hebben inmiddels een aankoopmakelaar ingeschakeld ja, dat scheelt hoofdpijn :P
ik heb teruggelezen maar heb ff gemist waar dit over gaat. ga je verhuizen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:10:47 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_184553637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb teruggelezen maar heb ff gemist waar dit over gaat. ga je verhuizen?
niets is zeker tot het zeker is :')! Maar de intentie is er nog steeds ja :P
Het is alleen nogal een traaaaag proces.
disclaimer
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:25:16 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184553919
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

niets is zeker tot het zeker is :')! Maar de intentie is er nog steeds ja :P
Het is alleen nogal een traaaaag proces.
Willen ze niet verkopen ofzo? Denken ze dat ze meer krijgen als het langer te koop staat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:26:50 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_184553954
Nee, dat is het allemaal niet en als ik alle details zo op het forum had willen pleuren had ik dat allang gedaan ;) maar voor nu is het nog een intentie en nog geen werkelijkheid :P
disclaimer
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:39:23 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184554203
Even wat anders, zijn er hier die piano spelen? Wat zijn leuke liedjes om te spelen voor/met kleine kinderen?
KuikenGuppy
pi_184554642
Malteser, hoe doe je dat met Mars op wintersport?

Ik mis wintersport echt, maar man ziet het voorlopig nog niet zitten om ze mee te nemen en een volle week zonder mij trekt hij nog niet en vind ik ook zonde van zijn vakantiedagen. M'n man is overigens niet zo'n skiër, vind t leuk voor drie dagen maar mist het niet. Er stond een weekend skieen gepland met m'n zussen, maar daar gaat er weer een van verhuizen net in die periode dus dat staat weer op losse schroeven. Wordt sowieso een goedkope last minute.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184555214
Ik ben Malteser niet FF, maar ik kan je wel iets over mijn ervaring vertellen :D

Wij zijn met de kinderen op wintersport geweest vanaf hun eerste verjaardag. De focus ligt deze jaren alleen wat minder op skiën dan vroeger maar meer op vakantie in de sneeuw. We skiën zéker (ik zou niet zonder kunnen), maar om de beurt een paar uurtjes terwijl de ander bij de kinderen is Gunstig: we kunnen samen doen met één skipas :) En de middagen zijn met zn vieren. Spelen in de sneeuw, sleeën, zwemmen, wandelen, etc. Samen skiën doen we wel weer als ze groter zijn en allebei les hebben. Of we kunnen met zn vieren O+ In de tussentijd alleen samen als we met vrienden of met opa en oma zijn.

Nu ze nog klein zijn kun je nog buiten de vakanties en dat scheelt zoveel qua prijs. Of een midweek of weekend naar bijvoorbeeld Winterberg? Al is dat deze periode elk weekend druk geloof ik...
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:58:10 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184555584
Wandelen in de sneeuw O+ O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:46:26 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184556406
Hier dezelfde ervaring als Mineola O+.
Nu de jongens nog klein zijn gaan we ook niet ver weg, in Winterberg of Willingen kan je best terecht en dan kan je ook gewoon een midweek gaan (liever dan een weekend, want druk). Als de jongens wat ouder zijn, gaan we wel weer naar Oostenrijk. Enig nadeel is dat mijn lief door een blessure helaas niet kan skiën, dus dan komen de 'vrije' tochtjes volledig voor mijn verantwoordelijkheid.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:56:20 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184556610
Ik kan ook niet meer skiën door een knieblessure. Tot nu toe gaan opa en oma (of nog meer familie) mee en dan skiën de mannen samen en de vrouwen kijken toe ;)
We kiezen altijd een plek uit waar kinder skiles op de berg is en waar je vanaf het bergrestaurant op de pistes kan kijken. Zo kunnen we ook als we even binnen willen zitten de hele familie voorbij zien komen :D
Tevens gaan we niet alle dagen de berg op voor skiën. We maken wandelingen en gaan rodelen etc. :)

Mijn jongetje is nog bezig in de tuin in de sneeuw. Hij weigert binnen te komen :D O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184556625
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even wat anders, zijn er hier die piano spelen? Wat zijn leuke liedjes om te spelen voor/met kleine kinderen?
Kinderliedjes? Sinterklaas- en kerstliedjes deden het hier goed. En verder wat je zelf leuk vindt om (voor) te spelen, zou ik zeggen. Of samen, dat jij bv de melodie doet en zij de akkoorden, heb je een soort quatre mains.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:11:10 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184556908
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kinderliedjes? Sinterklaas- en kerstliedjes deden het hier goed. En verder wat je zelf leuk vindt om (voor) te spelen, zou ik zeggen. Of samen, dat jij bv de melodie doet en zij de akkoorden, heb je een soort quatre mains.
Ja hier is ook de hele Sint en kerst medley de revu gepasseerd, maar dat vond ik vandaag toch ineens wat minder passend :').
KuikenGuppy
pi_184557512
Wat leuk om in het vorige topic te lezen over Playmobilland! Wij hebben net afgelopen week de vakantie geboekt:
Via een tussenstop in Oostenrijk naar Kroatië (7 dagen in een stacaravan met privéjacuzzi :Y) ), naar Ljubljana (2 nachten) en dan door via Neurenberg (we hadden Playmobilland dus al als activiteit daaro bedacht) en Kassel weer naar huis. Zin in. *O*

Wintersporters zijn wij niet en het 'voordeel' van werken in het onderwijs is dat een term als laagseizoen voor mij net zoiets is als een pot goud aan het einde van een regenboog of een eenhoorn of zo. :') Dus dat N. binnenkort 4 wordt is geen issue. *O*
pi_184557743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:01 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, hoe doe je dat met Mars op wintersport?

Ik mis wintersport echt, maar man ziet het voorlopig nog niet zitten om ze mee te nemen en een volle week zonder mij trekt hij nog niet en vind ik ook zonde van zijn vakantiedagen. M'n man is overigens niet zo'n skiër, vind t leuk voor drie dagen maar mist het niet. Er stond een weekend skieen gepland met m'n zussen, maar daar gaat er weer een van verhuizen net in die periode dus dat staat weer op losse schroeven. Wordt sowieso een goedkope last minute.
Mars gaat mee, skipak aan, bovenkant van een Ikea kinderstoel op de slee met een spanband en gaan :).
Schoonouders gaan overigens ook mee, evenals schoonzus met partner. Zes volwassenen dus, we nemen 4 skipassen. Iedere dag blijven er dus twee volwassenen bij de kinderen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:53:58 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184557758
Oh wow selv, ik vind het best dapper om zo ver te reizen met kinderen van die leeftijd. Of zijn ze het gewend?
KuikenGuppy
pi_184557926
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef Burdie het volgende:
Vanaf welke leeftijd hebben jullie skiles gedaan? Kuiken is bijna 5, ik denk dat hij dit jaar wel al op les kan.
Vanaf het 4. En met 3 een uurtje een proefles.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184558001
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:53 schreef Burdie het volgende:
Oh wow selv, ik vind het best dapper om zo ver te reizen met kinderen van die leeftijd. Of zijn ze het gewend?
Mwah, legio mensen die richting Italië/Zuid Frankrijk met de auto gaan en dit is vanaf hier niet veel verder (of zelfs even ver). En vanaf Kroatië ligt alles op de route terug, met hooguit 5 uur op een dag en blijven we overal 2 à 3 nachten slapen om wat rust in te bouwen. We hebben dit eerder bewust niet gedaan (met de auto zo ver dus), maar L. is dan 2,5 en het komt vast goed. Of niet, maar dat horen jullie dan over een half jaar wel van me. :+
pi_184558010
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:37 schreef Mineola het volgende:
Ik ben Malteser niet FF, maar ik kan je wel iets over mijn ervaring vertellen :D

Wij zijn met de kinderen op wintersport geweest vanaf hun eerste verjaardag. De focus ligt deze jaren alleen wat minder op skiën dan vroeger maar meer op vakantie in de sneeuw. We skiën zéker (ik zou niet zonder kunnen), maar om de beurt een paar uurtjes terwijl de ander bij de kinderen is Gunstig: we kunnen samen doen met één skipas :) En de middagen zijn met zn vieren. Spelen in de sneeuw, sleeën, zwemmen, wandelen, etc. Samen skiën doen we wel weer als ze groter zijn en allebei les hebben. Of we kunnen met zn vieren O+ In de tussentijd alleen samen als we met vrienden of met opa en oma zijn.

Nu ze nog klein zijn kun je nog buiten de vakanties en dat scheelt zoveel qua prijs. Of een midweek of weekend naar bijvoorbeeld Winterberg? Al is dat deze periode elk weekend druk geloof ik...
Dit ja, alleen ga ik niet met partner maar met mijn ouders. Zij skiën niet meer. Ik kan dus theoretisch elke dag skiën maar in m'n eentje vind ik dat wat saai en ik ga ook op vakantie om met mijn kind samen te zijn. Vorig jaar had hij 5 ochtenden een uur privé les (met geen stok in een klasje te krijgen) en heb ik drie dagen geskiet waarbij we elkaar met de lunch troffen. De rest van de tijd zwemmen, wandelen, sleeën, tochtjes met de trein of gewoon in het appartement spelen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184560988
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:40 schreef Selvaria het volgende:

Wintersporters zijn wij niet en het 'voordeel' van werken in het onderwijs is dat een term als laagseizoen voor mij net zoiets is als een pot goud aan het einde van een regenboog of een eenhoorn of zo. :')
Dit ja. :D. :+.

In de Efteling ben ik nog nooit geweest, maar het trekt me ook helemaal niet, eigenlijk. De broer van Baard gaat er bij wijze van vakantie een keer per jaar een paar dagen naartoe met het hele gezin, daar snap ik echt helemaal niks van. :@.

Vakantieplannen: een maand Australië. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_184561200
Wij gaan in mei een paar dagen naar Europapark in Duitsland, wat ik echt een geweldig pretpark vind in een hele mooie regio. Verder gaan we de zomer lekker in eigen land doorbrengen. We kochten de afgelopen zomer een stacaravan dus daar gaan we dit jaar veel gebruik van maken.
pi_184561602
Ik ben jaloers op alle gave vakantieplannen! Al mag ik ook niet klagen, wij hebben voor de voorjaarsvakantie een paar dagen Texel geregeld O+
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:03:51 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184561906
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:40 schreef Selvaria het volgende:
Wat leuk om in het vorige topic te lezen over Playmobilland! Wij hebben net afgelopen week de vakantie geboekt:
Via een tussenstop in Oostenrijk naar Kroatië (7 dagen in een stacaravan met privéjacuzzi :Y) ), naar Ljubljana (2 nachten) en dan door via Neurenberg (we hadden Playmobilland dus al als activiteit daaro bedacht) en Kassel weer naar huis. Zin in. *O*

Wintersporters zijn wij niet en het 'voordeel' van werken in het onderwijs is dat een term als laagseizoen voor mij net zoiets is als een pot goud aan het einde van een regenboog of een eenhoorn of zo. :') Dus dat N. binnenkort 4 wordt is geen issue. *O*
:D

De jacuzzi klinkt heerlijk ^O^
Waar in Kroatië gaan jullie heen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

Vakantieplannen: een maand Australië. O+.
Heel gaaf!
Woonde daar nou ook een vriendin van jou die jullie gaan opzoeken? Dat maakt het nog leuker.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184562093
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:03 schreef laziness het volgende:

[..]

:D

De jacuzzi klinkt heerlijk ^O^
Waar in Kroatië gaan jullie heen?

[..]

Heel gaaf!
Woonde daar nou ook een vriendin van jou die jullie gaan opzoeken? Dat maakt het nog leuker.
Klopt! Ik kan niet wachten om haar weer te zien en nu eindelijk eens te zien waar ze woont en zo! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_184562452
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:03 schreef laziness het volgende:

[..]

:D

De jacuzzi klinkt heerlijk ^O^
Waar in Kroatië gaan jullie heen?
Istrië (Funtana). We wilden nog binnen Kroatië rondreizen, maar dat vonden we qua afstand wel een beetje too much: nog 7 uur extra naar het zuiden bijvoorbeeld. Dat komt dus ooit nog wel. :)
pi_184562458
Oeh vakantieplannen! Ik kwam ook ineens op Kroatie. Geen idee wat je daar kunt beleven, maar het zag er leuk uit op de plaatjes. Ben nog nooit in Oost-Europa geweest, leek me wel eens leuk.
Al zou ik het liefst naar Japan gaan. Dat willen we wel doen voor O naar school gaat over 1,5 jaar.

(jongons mijn baas heeft haar baan opgezegd :o :o :o *O* *O* *O* _O_ :o :D O+
Nog even wat gedoe door om een nieuwe te vinden, maar dan zijn we voor een groot deel uit het gezeik O+ )
pi_184562467
Wat super gaaf dat je dat gaat doen DaD!
pi_184562805
Japan O+ Daar zou ik ook graag weer naar toe gaan, geweldig land met erg fijne mensen. Maar niet zo praktisch met kleine kinderen en ik denk dat we zelf een bezienswaardigheid worden met twee identieke blonde meisjes en nog een blond jongetje. We werden vorige keer al voor foto's gevraagd :')

Wij gaan volgend jaar naar Kroatië. M'n schoonzusje gaat daar trouwen en wij moeten oa de bruidsmeisjes en ringjongen(heet dat zo?) daar afleveren. Waarschijnlijk wordt dat dan onze zomervakantie gelijk. Dit jaar gaan we naar hetzelfde als vorig jaar, Menorca. Gewoon simpel mooi weer, zwembad, kindervermaak en goed eten.

Qua wintersport lijkt het me toch veel gedoe met een kleintje. En ik zou het zelf heel zonde vinden dat ik geen 8 dagen van 9 tot 5 kan skieen :@

En fijn van de baas die weg gaat Roomsnoes! *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184562896
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:46 schreef FlyingFish het volgende:
Japan O+ Daar zou ik ook graag weer naar toe gaan, geweldig land met erg fijne mensen. Maar niet zo praktisch met kleine kinderen en ik denk dat we zelf een bezienswaardigheid worden met twee identieke blonde meisjes en nog een blond jongetje. We werden vorige keer al voor foto's gevraagd :')

Japan lijkt me juist een heerlijk land met kinderen! Elke metro heeft een lift, het is er brandschoon, veel sushi (favoriet van O), Geinige winkeltjes, leuke attracties. Ik zou er geen seconde over twijfelen of het geschikt is voor kinderen juist!
pi_184563189
Wat fijn Room! Onverwachte wending zo, zet het je eigen plannen ook meteen weer in de koelkast?
pi_184563326
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:04 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat fijn Room! Onverwachte wending zo, zet het je eigen plannen ook meteen weer in de koelkast?
Nee :P
Morgen twee gesprekken, waarvan een als directrice. Mocht ik de kans krijgen om op mijn huidige werk chef te worden, dan doe ik wat ws liever. Hangt er een beetje van af of ik vertrouwen heb in de andere twee directrices, na het conflict. Zo niet, dan peer ik 'm alsnog.
pi_184563491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:50 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Japan lijkt me juist een heerlijk land met kinderen! Elke metro heeft een lift, het is er brandschoon, veel sushi (favoriet van O), Geinige winkeltjes, leuke attracties. Ik zou er geen seconde over twijfelen of het geschikt is voor kinderen juist!
Dat zijn idd de pluspunten, maar ik zie meer het probleem van accomodaties en vervoer. Een 2-persoonskamer van normaal formaat vinden was soms al een opgave, laat staan een 4-persoons. Appartementen zijn lastiger te regelen en ook ter plaatse lastiger te vinden door de rare adressering. Een shinkansen met bagage voor een gezin lijkt me ook niet optimaal, die hebben amper bagage ruimte en Japan is gewoon druk vaak.

Maar ik zie waarschijnlijk ook gewoon beren op de weg door m'n man, die ziet overal problemen en vindt 2 weken Menorca al avontuurlijk en veel gedoe met 3 kinderen. Japan wordt daardoor niet eens als optie gezien. Maar ga het vooral doen en kom met een verslag waarom het zo makkelijk en leuk was, en wat voor fijne appartementen je had, wellicht kan ik hem daarmee overtuigen ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184566348
Kroatië is heerlijk. Mijn jongste roept steeds dat ze terug wil naar Kroatië :') Wij hadden er een villa gehuurd in de bergen en zijn plekjes gaan bezoeken. En als ze kinderen geen zin hadden dan lagen we een dag aan ons eigen zwembad O+
Ook zijn we in dino land geweest daar. Vond de oudste helemaal geweldig O+ Maar dat was dan weer niet zo goedkoop :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_184567013
ik ben afgelopen november met mijn partner mee geweest die een conferentie had in thailand, daar willen we graag nog eens naar terug met de kinderen. dat is nogal aan de prijs, dus dit jaar werd het schiermonnikoog, ook gaaf <3
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184568918
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:53 schreef Malteser het volgende:
bovenkant van een Ikea kinderstoel op de slee met een spanband en gaan .
Slimme hack! Die heb ik nog niet eerder gezien.
ik had het er gisteren thuis nog over dat een slee nu nog niets is want L blijft toch niet zitten. nu vind ik het jammer dat we nog geen slee hebben en L is ziek dus ik zit sowieso binnen.
pi_184569744
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nee :P
Morgen twee gesprekken, waarvan een als directrice. Mocht ik de kans krijgen om op mijn huidige werk chef te worden, dan doe ik wat ws liever. Hangt er een beetje van af of ik vertrouwen heb in de andere twee directrices, na het conflict. Zo niet, dan peer ik 'm alsnog.
Ah dat het al zo concreet was had ik even gemist. Succes vandaag met de gesprekken!

En vakantie O+ We gaan al in maart maar er is nog niets geregeld. Het wordt Colombia, zo'n zin in.
Kan ik m'n spaans weer een beetje opvijzelen :s)
  woensdag 23 januari 2019 @ 12:01:16 #51
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184569991
Ooh ik wil ook op vakantie! Ik ben ook echt enorm toe aan vakantie vorig jaar was ik 5 dagen alleen naar curacao en met de kinderen naar Efteling bosrijk.


Dit jaar echt geeen idee, wil met de kinderen in nl blijven maar bijna alles wat leuk is dat zit al vol. Weinig echt 6 persoons huizen of tenten beschikbaar. Ik denk 1 of 2 weken op een farmcamps boerderij. En dan maar veel leuke andere activiteiten
pi_184570167
tent kopen een optie? Dan is er ineens weer overal plek..
Hier ook zin in vakantie..We zaten te bedenken of we wat gaan doen in de mei vakantie. Dan hebben ze 2,5 week vakantie!
Maar waar we naartoe gaan bedenken we meestal pas een week vantevoren. Dan kunnen we ook het weer goed inschatten..
  woensdag 23 januari 2019 @ 16:20:21 #53
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_184575117
Voor mij niet :D ik zou dan echt op gaan zien tegen op vakantie gaan.
Ik vind nu met 4 kinderen al dat ik aan teveel dingen moet denken, laat staan als er nog een tent bij komt kijken. ( en ik heb een armblessure waardoor ik een tent ook niet echt op kan zetten)
  donderdag 24 januari 2019 @ 07:27:02 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184586958
Wij gaan over drie weken een midweekje naar cp in Zeeland. Wij lekker vliegeren, want de schoonouders en schoonzus gaan ook mee. En ik heb bij manlief vast het balletje opgegooid dat ik in september ofzo ook wel weg wil met prul en dat hij vast over een bestemming moet gaan nadenken. Ik neig erg naar Ierland, want Ierland O+ maar misschien is een plek waar ik niet per se rond zou willen reizen en waar het wat warmer is ook wel lekker.

Iemand nog aanraders? Baby is dan 10 maanden en we vinden het fijn als we zelf kunnen koken ivm allergieën. Huwelijksreis was naar Mallorca en dat was een succes, maar daar hebben we wel heel veel actieve dingen gedaan die met een baby geen optie zijn...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 19:51:21 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184638390
ow.. vakantie.. Een bucketlist vol met plannen.. maar vooralsnog elke dag bezig met de eerstvolgende.. Florida in de meivakantie *O* Zijn al twee keer eerder in Florida geweest, maar nu weer hele andere plekken :) We beginnen in Pensacola en gaan langs Panhandle, oostkust en de Keys tot Key West

Zo'n zin in!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_184655543
Voor de zomer gaan we naar België, centerparcs.
Verder geen vakantieplannen vooralsnog.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_184655774
Gaaf hoor et
pi_184656450
Damn...

Net gierende sirenes, een trauma heli die niet normaal snel over kwam vliegen en een rond cirkelende politie heli..

Paar straten verder.

https://m.facebook.com/st(...)4&id=239833469422009
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184656538
Brrr Vicky wat heftig. ;(
pi_184658066
Ik las het, heftig zeg
  zondag 27 januari 2019 @ 18:54:00 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184658966
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:51 schreef E.T. het volgende:
ow.. vakantie.. Een bucketlist vol met plannen.. maar vooralsnog elke dag bezig met de eerstvolgende.. Florida in de meivakantie *O* Zijn al twee keer eerder in Florida geweest, maar nu weer hele andere plekken :) We beginnen in Pensacola en gaan langs Panhandle, oostkust en de Keys tot Key West

Zo'n zin in!
Dat wilde ik ook gaan doen in de mei vakantie. Naar Florida....
gaaf vooruitzicht ET.
  zondag 27 januari 2019 @ 18:54:40 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184658989
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:36 schreef Vicky het volgende:
Damn...

Net gierende sirenes, een trauma heli die niet normaal snel over kwam vliegen en een rond cirkelende politie heli..

Paar straten verder.

https://m.facebook.com/st(...)4&id=239833469422009
Ik moest gelijk aan jou denken toen ik het pushbericht van de NOS kreeg.
pi_184660163
Ik had ook leuke ideeën voor de meivakantie. Maar toen bleken mijn school en de school waar peuter dan net naar toe gaat, niet dezelfde vakantieperiode te hebben. Dus dat ging niet door.
pi_184660318
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:48 schreef Hupje het volgende:
Ik had ook leuke ideeën voor de meivakantie. Maar toen bleken mijn school en de school waar peuter dan net naar toe gaat, niet dezelfde vakantieperiode te hebben. Dus dat ging niet door.
Hoezo dat dan? Is de meivakantie niet overal hetzelfde?

Wij wonen in regio Zuid en ik ga vanaf september studeren in regio Noord. Da hebben we ook allerlei vakanties niet meer tegelijk. Lijkt me best onhandig.
pi_184660409
Voor de meivakantie maakt de regio niet eens uit, dat kan per school al wisselen. Er is maar 1 week vast, de ander kan er voor of er na. En bij studeren heb je sowieso meestal alleen kerstvakantie en een korte zomervakantie (als je hertentamens hebt dan...)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 27 januari 2019 @ 20:21:54 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184660857
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:48 schreef Hupje het volgende:
Ik had ook leuke ideeën voor de meivakantie. Maar toen bleken mijn school en de school waar peuter dan net naar toe gaat, niet dezelfde vakantieperiode te hebben. Dus dat ging niet door.
Maar peuter is dan toch niet leerplichtig? Daar zou ik me dan dus nog 1 keer niet door tegen laten houden.
***
pi_184660884
Wat FF zegt, er is 1 week verplicht en scholen kunnen kiezen om er 2 weken van te maken door er een week voor of achter te plakken. Zelfde regio (wat zeg ik, zelfde wijk) en beide scholen hebben een andere keuze gemaakt :'). En ik ben van baan veranderd om dezelfde vakanties te hebben... :+

BE, peuter zit dan net 3 weken op school. Dus dan ga ik hem niet meteen 3 weken niet naar school laten gaan, dat voelt niet goed. Het is gewoon pech.
  zondag 27 januari 2019 @ 20:31:31 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184661124
Ah ja, dat snap ik.
***
pi_184661271
Mijn man is dit schooljaar ook met een nieuwe baan (in het onderwijs) begonnen, in regio Noord terwijl de kinderen straks in Midden naar school gaan. Hij heeft het er erg naar zijn zin maar ik denk toch dat het op de lange termijn te onpraktisch wordt.
  zondag 27 januari 2019 @ 20:42:44 #70
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_184661440
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Is de meivakantie niet overal hetzelfde?

Wij wonen in regio Zuid en ik ga vanaf september studeren in regio Noord. Da hebben we ook allerlei vakanties niet meer tegelijk. Lijkt me best onhandig.
Joh, ik werk in het onderwijs, studeer aan een hogeschool en J zit op een basisschool, allemaal in zuid, en allemaal verschillende vakanties meivakanties en zomervakanties. Herfst, kerst en voorjaar/carnaval kwamen gelukkig wel overeen. Gelukkig vangen mijn ouders (die met pensioen zijn) en schoonmoeder wat vakantiedagen op, want ik neem KDV/BSO af voor de 40 schoolweken, geen vakantieopvang.
pi_184661803
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:00 schreef FlyingFish het volgende:
Voor de meivakantie maakt de regio niet eens uit, dat kan per school al wisselen. Er is maar 1 week vast, de ander kan er voor of er na. En bij studeren heb je sowieso meestal alleen kerstvakantie en een korte zomervakantie (als je hertentamens hebt dan...)
Oh joh, dat wist ik helemaal niet van die meivakantie.

Zoals ik de planning zag heb ik volgend jaar wel gewoon vakanties gelukkig, maar ik heb geen idee hoe het gaat lopen. We zien het wel.
  zondag 27 januari 2019 @ 21:54:13 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184663178
Wat ga je voor studie doen, mwC?
KuikenGuppy
  donderdag 31 januari 2019 @ 20:18:22 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184737878
Zo, operatie zit er op.. Grote cyste en eierstok weggehaald, paar mooie littekens rijker. Nu ook een "keizersnede-streepje" ;) En een stuk of 6 hechtingen bij m'n navel. Twee andere gaatjes zijn al bijna dicht.

Nu het gevoel alsof ik door een vrachtwagen ben overreden en vreselijke spierpijn in m'n buikspieren :')
Niet meer misselijk van de narcose, dus nu gewoon weer aansterken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_184738539
Beterschap et. Hopelijk snel van de pijn af
  donderdag 31 januari 2019 @ 20:43:34 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184738576
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:18 schreef E.T. het volgende:
Zo, operatie zit er op.. Grote cyste en eierstok weggehaald, paar mooie littekens rijker. Nu ook een "keizersnede-streepje" ;) En een stuk of 6 hechtingen bij m'n navel. Twee andere gaatjes zijn al bijna dicht.

Nu het gevoel alsof ik door een vrachtwagen ben overreden en vreselijke spierpijn in m'n buikspieren :')
Niet meer misselijk van de narcose, dus nu gewoon weer aansterken!
Sterkte ET. Hopelijk ben je hiermee ook van alle ellende af. Doe maar rustig aan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_184738603
Beterschap ET
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_184738837
Heel veel beterschap ET.
  donderdag 31 januari 2019 @ 21:05:59 #78
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184739158
Voordeel van wat grotere kinderen is wel dat ik hen voor mij kan laten lopen ;)
Kopjes koffie worden op de bank bezorgd, net zoals lunch e.d. .. Appie bezorgde de boodschappen net in de keuken en Swets en puber hebben het opgeruimd.. Komt wel goed met dat niks doen en rustig opknappen :Y
(en natuurlijk even bedenken hoe ik dit zo lang mogelijk uit kan buiten ;) )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 31 januari 2019 @ 21:06:40 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_184739178
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:05 schreef E.T. het volgende:
Voordeel van wat grotere kinderen is wel dat ik hen voor mij kan laten lopen ;)
Kopjes koffie worden op de bank bezorgd, net zoals lunch e.d. .. Appie bezorgde de boodschappen net in de keuken en Swets en puber hebben het opgeruimd.. Komt wel goed met dat niks doen en rustig opknappen :Y
(en natuurlijk even bedenken hoe ik dit zo lang mogelijk uit kan buiten ;) )
Wedden dat je het heel snel zat bent?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 31 januari 2019 @ 21:09:00 #80
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_184739242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Wedden dat je het heel snel zat bent?
Als ze op school zitten en niet thuis zijn, kan ik dan m'n eigen ding doen ;) Als ze thuis zijn ben ik nog gewoon zielig natuurlijk ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')