abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184556625
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:39 schreef Burdie het volgende:
Even wat anders, zijn er hier die piano spelen? Wat zijn leuke liedjes om te spelen voor/met kleine kinderen?
Kinderliedjes? Sinterklaas- en kerstliedjes deden het hier goed. En verder wat je zelf leuk vindt om (voor) te spelen, zou ik zeggen. Of samen, dat jij bv de melodie doet en zij de akkoorden, heb je een soort quatre mains.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:11:10 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184556908
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kinderliedjes? Sinterklaas- en kerstliedjes deden het hier goed. En verder wat je zelf leuk vindt om (voor) te spelen, zou ik zeggen. Of samen, dat jij bv de melodie doet en zij de akkoorden, heb je een soort quatre mains.
Ja hier is ook de hele Sint en kerst medley de revu gepasseerd, maar dat vond ik vandaag toch ineens wat minder passend :').
KuikenGuppy
pi_184557512
Wat leuk om in het vorige topic te lezen over Playmobilland! Wij hebben net afgelopen week de vakantie geboekt:
Via een tussenstop in Oostenrijk naar KroatiŽ (7 dagen in een stacaravan met privťjacuzzi :Y) ), naar Ljubljana (2 nachten) en dan door via Neurenberg (we hadden Playmobilland dus al als activiteit daaro bedacht) en Kassel weer naar huis. Zin in. *O*

Wintersporters zijn wij niet en het 'voordeel' van werken in het onderwijs is dat een term als laagseizoen voor mij net zoiets is als een pot goud aan het einde van een regenboog of een eenhoorn of zo. :') Dus dat N. binnenkort 4 wordt is geen issue. *O*
pi_184557743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:01 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, hoe doe je dat met Mars op wintersport?

Ik mis wintersport echt, maar man ziet het voorlopig nog niet zitten om ze mee te nemen en een volle week zonder mij trekt hij nog niet en vind ik ook zonde van zijn vakantiedagen. M'n man is overigens niet zo'n skiŽr, vind t leuk voor drie dagen maar mist het niet. Er stond een weekend skieen gepland met m'n zussen, maar daar gaat er weer een van verhuizen net in die periode dus dat staat weer op losse schroeven. Wordt sowieso een goedkope last minute.
Mars gaat mee, skipak aan, bovenkant van een Ikea kinderstoel op de slee met een spanband en gaan :).
Schoonouders gaan overigens ook mee, evenals schoonzus met partner. Zes volwassenen dus, we nemen 4 skipassen. Iedere dag blijven er dus twee volwassenen bij de kinderen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:53:58 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184557758
Oh wow selv, ik vind het best dapper om zo ver te reizen met kinderen van die leeftijd. Of zijn ze het gewend?
KuikenGuppy
pi_184557926
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef Burdie het volgende:
Vanaf welke leeftijd hebben jullie skiles gedaan? Kuiken is bijna 5, ik denk dat hij dit jaar wel al op les kan.
Vanaf het 4. En met 3 een uurtje een proefles.
pi_184558001
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:53 schreef Burdie het volgende:
Oh wow selv, ik vind het best dapper om zo ver te reizen met kinderen van die leeftijd. Of zijn ze het gewend?
Mwah, legio mensen die richting ItaliŽ/Zuid Frankrijk met de auto gaan en dit is vanaf hier niet veel verder (of zelfs even ver). En vanaf KroatiŽ ligt alles op de route terug, met hooguit 5 uur op een dag en blijven we overal 2 ŗ 3 nachten slapen om wat rust in te bouwen. We hebben dit eerder bewust niet gedaan (met de auto zo ver dus), maar L. is dan 2,5 en het komt vast goed. Of niet, maar dat horen jullie dan over een half jaar wel van me. :+
pi_184558010
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:37 schreef Mineola het volgende:
Ik ben Malteser niet FF, maar ik kan je wel iets over mijn ervaring vertellen :D

Wij zijn met de kinderen op wintersport geweest vanaf hun eerste verjaardag. De focus ligt deze jaren alleen wat minder op skiŽn dan vroeger maar meer op vakantie in de sneeuw. We skiŽn zťker (ik zou niet zonder kunnen), maar om de beurt een paar uurtjes terwijl de ander bij de kinderen is Gunstig: we kunnen samen doen met ťťn skipas :) En de middagen zijn met zn vieren. Spelen in de sneeuw, sleeŽn, zwemmen, wandelen, etc. Samen skiŽn doen we wel weer als ze groter zijn en allebei les hebben. Of we kunnen met zn vieren O+ In de tussentijd alleen samen als we met vrienden of met opa en oma zijn.

Nu ze nog klein zijn kun je nog buiten de vakanties en dat scheelt zoveel qua prijs. Of een midweek of weekend naar bijvoorbeeld Winterberg? Al is dat deze periode elk weekend druk geloof ik...
Dit ja, alleen ga ik niet met partner maar met mijn ouders. Zij skiŽn niet meer. Ik kan dus theoretisch elke dag skiŽn maar in m'n eentje vind ik dat wat saai en ik ga ook op vakantie om met mijn kind samen te zijn. Vorig jaar had hij 5 ochtenden een uur privť les (met geen stok in een klasje te krijgen) en heb ik drie dagen geskiet waarbij we elkaar met de lunch troffen. De rest van de tijd zwemmen, wandelen, sleeŽn, tochtjes met de trein of gewoon in het appartement spelen.
pi_184560988
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:40 schreef Selvaria het volgende:

Wintersporters zijn wij niet en het 'voordeel' van werken in het onderwijs is dat een term als laagseizoen voor mij net zoiets is als een pot goud aan het einde van een regenboog of een eenhoorn of zo. :')
Dit ja. :D. :+.

In de Efteling ben ik nog nooit geweest, maar het trekt me ook helemaal niet, eigenlijk. De broer van Baard gaat er bij wijze van vakantie een keer per jaar een paar dagen naartoe met het hele gezin, daar snap ik echt helemaal niks van. :@.

Vakantieplannen: een maand AustraliŽ. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_184561200
Wij gaan in mei een paar dagen naar Europapark in Duitsland, wat ik echt een geweldig pretpark vind in een hele mooie regio. Verder gaan we de zomer lekker in eigen land doorbrengen. We kochten de afgelopen zomer een stacaravan dus daar gaan we dit jaar veel gebruik van maken.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_184561602
Ik ben jaloers op alle gave vakantieplannen! Al mag ik ook niet klagen, wij hebben voor de voorjaarsvakantie een paar dagen Texel geregeld O+
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:03:51 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184561906
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:40 schreef Selvaria het volgende:
Wat leuk om in het vorige topic te lezen over Playmobilland! Wij hebben net afgelopen week de vakantie geboekt:
Via een tussenstop in Oostenrijk naar KroatiŽ (7 dagen in een stacaravan met privťjacuzzi :Y) ), naar Ljubljana (2 nachten) en dan door via Neurenberg (we hadden Playmobilland dus al als activiteit daaro bedacht) en Kassel weer naar huis. Zin in. *O*

Wintersporters zijn wij niet en het 'voordeel' van werken in het onderwijs is dat een term als laagseizoen voor mij net zoiets is als een pot goud aan het einde van een regenboog of een eenhoorn of zo. :') Dus dat N. binnenkort 4 wordt is geen issue. *O*
:D

De jacuzzi klinkt heerlijk ^O^
Waar in KroatiŽ gaan jullie heen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

Vakantieplannen: een maand AustraliŽ. O+.
Heel gaaf!
Woonde daar nou ook een vriendin van jou die jullie gaan opzoeken? Dat maakt het nog leuker.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184562093
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:03 schreef laziness het volgende:

[..]

[..]

Heel gaaf!
Woonde daar nou ook een vriendin van jou die jullie gaan opzoeken? Dat maakt het nog leuker.
Klopt! Ik kan niet wachten om haar weer te zien en nu eindelijk eens te zien waar ze woont en zo! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_184562452
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:03 schreef laziness het volgende:

[..]

IstriŽ (Funtana). We wilden nog binnen KroatiŽ rondreizen, maar dat vonden we qua afstand wel een beetje too much: nog 7 uur extra naar het zuiden bijvoorbeeld. Dat komt dus ooit nog wel. :)
pi_184562458
Oeh vakantieplannen! Ik kwam ook ineens op Kroatie. Geen idee wat je daar kunt beleven, maar het zag er leuk uit op de plaatjes. Ben nog nooit in Oost-Europa geweest, leek me wel eens leuk.
Al zou ik het liefst naar Japan gaan. Dat willen we wel doen voor O naar school gaat over 1,5 jaar.

(jongons mijn baas heeft haar baan opgezegd :o :o :o *O* *O* *O* _O_ :o :D O+
Nog even wat gedoe door om een nieuwe te vinden, maar dan zijn we voor een groot deel uit het gezeik O+ )
pi_184562467
Wat super gaaf dat je dat gaat doen DaD!
pi_184562805
Japan O+ Daar zou ik ook graag weer naar toe gaan, geweldig land met erg fijne mensen. Maar niet zo praktisch met kleine kinderen en ik denk dat we zelf een bezienswaardigheid worden met twee identieke blonde meisjes en nog een blond jongetje. We werden vorige keer al voor foto's gevraagd :')

Wij gaan volgend jaar naar KroatiŽ. M'n schoonzusje gaat daar trouwen en wij moeten oa de bruidsmeisjes en ringjongen(heet dat zo?) daar afleveren. Waarschijnlijk wordt dat dan onze zomervakantie gelijk. Dit jaar gaan we naar hetzelfde als vorig jaar, Menorca. Gewoon simpel mooi weer, zwembad, kindervermaak en goed eten.

Qua wintersport lijkt het me toch veel gedoe met een kleintje. En ik zou het zelf heel zonde vinden dat ik geen 8 dagen van 9 tot 5 kan skieen :@

En fijn van de baas die weg gaat Roomsnoes! *O*
¸¸.∑´Į`∑.¸¸.∑´Į`∑.¸><(((ļ>
pi_184562896
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:46 schreef FlyingFish het volgende:
Japan O+ Daar zou ik ook graag weer naar toe gaan, geweldig land met erg fijne mensen. Maar niet zo praktisch met kleine kinderen en ik denk dat we zelf een bezienswaardigheid worden met twee identieke blonde meisjes en nog een blond jongetje. We werden vorige keer al voor foto's gevraagd :')

Japan lijkt me juist een heerlijk land met kinderen! Elke metro heeft een lift, het is er brandschoon, veel sushi (favoriet van O), Geinige winkeltjes, leuke attracties. Ik zou er geen seconde over twijfelen of het geschikt is voor kinderen juist!
pi_184563189
Wat fijn Room! Onverwachte wending zo, zet het je eigen plannen ook meteen weer in de koelkast?
pi_184563326
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:04 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat fijn Room! Onverwachte wending zo, zet het je eigen plannen ook meteen weer in de koelkast?
Nee :P
Morgen twee gesprekken, waarvan een als directrice. Mocht ik de kans krijgen om op mijn huidige werk chef te worden, dan doe ik wat ws liever. Hangt er een beetje van af of ik vertrouwen heb in de andere twee directrices, na het conflict. Zo niet, dan peer ik 'm alsnog.
pi_184563491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 22:50 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Japan lijkt me juist een heerlijk land met kinderen! Elke metro heeft een lift, het is er brandschoon, veel sushi (favoriet van O), Geinige winkeltjes, leuke attracties. Ik zou er geen seconde over twijfelen of het geschikt is voor kinderen juist!
Dat zijn idd de pluspunten, maar ik zie meer het probleem van accomodaties en vervoer. Een 2-persoonskamer van normaal formaat vinden was soms al een opgave, laat staan een 4-persoons. Appartementen zijn lastiger te regelen en ook ter plaatse lastiger te vinden door de rare adressering. Een shinkansen met bagage voor een gezin lijkt me ook niet optimaal, die hebben amper bagage ruimte en Japan is gewoon druk vaak.

Maar ik zie waarschijnlijk ook gewoon beren op de weg door m'n man, die ziet overal problemen en vindt 2 weken Menorca al avontuurlijk en veel gedoe met 3 kinderen. Japan wordt daardoor niet eens als optie gezien. Maar ga het vooral doen en kom met een verslag waarom het zo makkelijk en leuk was, en wat voor fijne appartementen je had, wellicht kan ik hem daarmee overtuigen ;)
¸¸.∑´Į`∑.¸¸.∑´Į`∑.¸><(((ļ>
pi_184566348
KroatiŽ is heerlijk. Mijn jongste roept steeds dat ze terug wil naar KroatiŽ :') Wij hadden er een villa gehuurd in de bergen en zijn plekjes gaan bezoeken. En als ze kinderen geen zin hadden dan lagen we een dag aan ons eigen zwembad O+
Ook zijn we in dino land geweest daar. Vond de oudste helemaal geweldig O+ Maar dat was dan weer niet zo goedkoop :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_184567013
ik ben afgelopen november met mijn partner mee geweest die een conferentie had in thailand, daar willen we graag nog eens naar terug met de kinderen. dat is nogal aan de prijs, dus dit jaar werd het schiermonnikoog, ook gaaf <3
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184568918
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:53 schreef Malteser het volgende:
bovenkant van een Ikea kinderstoel op de slee met een spanband en gaan .
Slimme hack! Die heb ik nog niet eerder gezien.
ik had het er gisteren thuis nog over dat een slee nu nog niets is want L blijft toch niet zitten. nu vind ik het jammer dat we nog geen slee hebben en L is ziek dus ik zit sowieso binnen.
pi_184569744
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nee :P
Morgen twee gesprekken, waarvan een als directrice. Mocht ik de kans krijgen om op mijn huidige werk chef te worden, dan doe ik wat ws liever. Hangt er een beetje van af of ik vertrouwen heb in de andere twee directrices, na het conflict. Zo niet, dan peer ik 'm alsnog.
Ah dat het al zo concreet was had ik even gemist. Succes vandaag met de gesprekken!

En vakantie O+ We gaan al in maart maar er is nog niets geregeld. Het wordt Colombia, zo'n zin in.
Kan ik m'n spaans weer een beetje opvijzelen :s)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')