abonnement Unibet Coolblue
pi_184530293
Hallo allemaal,

Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd op HBO Communicatie, en ben daarna direct op een project begonnen, hier had ik het niet heel erg naar mijn zin. Daarna ben ik al snel aangenomen bij waar ik nu werk. Ik word gek van het idee dat ik nu weer de hele week 8 uur op een dag naar een beeldscherm moet staren. Daarnaast voel ik heel erg de druk om alles goed te doen en door iedereen leuk en aardig gevonden te worden. Tijdens mijn stage voelde ik me ook niet op mijn plek. Ik merk gewoon dat ik me niet thuis voel in zo’n kantoorwereld; ben nooit echt een carrièrejager geweest, en daarnaast kan het ook best een ‘harde’ wereld zijn. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het idee heb dat ik HBO niveau dan misschien wel aan kan, maar dat ik me niet thuis voel in zo'n functie voor 40 uur in de week en dat ‘wereldje’, dat ik qua persoonlijkheid misschien meer pas bij een functie op mbo niveau, lekker bezig blijven.. Ik kwam van de week huilend thuis, terwijl ik van mezelf echt heel nuchter ben, ik herken mezelf gewoon niet meer.

Gedeeltelijk zal het faalangst zijn, maar ik ben praktisch ingesteld en een echte aanpakker; dit wil ik ook graag in mijn werk. Ik heb als bijbaan jaren op een naschoolse opvang gewerkt en vond dat leuk, alleen dat is qua uren te weinig. Nu is er dus een functie vrijgekomen bij een tankstation in de buurt; combinatie van kassa, schoonmaken en administratie. Zo’n functie lijkt me voor nu héérlijk. Niet te veel druk, lekker bezig zijn en onder de mensen zijn, alleen het verdient wel stukken minder dan wat ik nu verdien.. wel zijn er daarnaast ook doorgroeimogelijkheden tot (assistent) filiaalmanager. Maar ergens zegt dat stemmetje in mijn hoofd dat het superzonde is van mijn diploma. Ik zou heel graag soortgelijke ervaringen horen, ik weet namelijk echt even niet meer wat de juiste keuzes zijn en wil geen impulsieve beslissingen nemen..
pi_184530403
Daarom word je ook voor betaald.

Bijna iedereen heeft hetzelfde. Anders zouden ze dat werk namelijk niet doen. Dat die andere baan meer afwisseling biedt, heeft ook zo zijn prijs. Je wordt minder betaald in ruil voor afwisseling en vrijheid. HBO Communicatie is ook een nutteloze diploma, en dit zijn de gevolgen daarvan.

Welkom in het wereld van volwassenen. Keuzes maken, TS.
  maandag 21 januari 2019 @ 13:00:19 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184530419
Ik denk dat je beter even kunt afwachten.
Je werkt er nog niet zo lang, en met de tijd en ervaring zul je vanzelf merken dat het beter gaat.

Ik denk dat je die mbo baantjes zoals tankstationmedewerker een beetje bent aan het ophemelen. Gevalletje "gras is groener". Medewerkers op een tankstation en in winkels hebben ook erg veel stress, vooral als het druk is. Daarnaast betalen die banen erg matig, en wordt je vaak rondgecommandeerd door een baas alsof je een hond bent.

Geef het wat tijd, en kijk misschien of je een andere hbo of wo studie kunt doen waar je wel voldoening uit denkt te kunnen halen, dan kun je dat misschien in de avonden er bij doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184530439
Kan je doen. Als je huidige pad doodloopt is er niets mis met een stapje terug doen naar iets wat vertrouwd voelt, en van daaruit op zoek te gaan naar de volgende afslag. Ook in tankstationbanen kun je een hoop leren en kan je eieren kwijt.

Pas wel op met dat je niet lui of gemakzuchtig wordt en zo'n baantje wel prima vindt. Want ja, je hebt veel meer in je mars. Dat is mijn tip.

[ Bericht 10% gewijzigd door Postbus100 op 21-01-2019 13:40:28 ]
Somebody that I used to know
pi_184530588
Tja welkom in de echte wereld. Het went wel hoor.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184530597
Wel heel herkenbaar, vroeger ook een kantoorbaantje gehad maar ik werd er ook niet vrolijk van.
Uiteindelijk bij een productiebedrijf gaan werken waar ik veel moest rekenen, handwerk en werken met complexe machines.
Ik heb tot heden absoluut geen spijt, liever wat minder verdienen dan de komende 40 jaar kutwerk doen.
Ik neem aan dat je ook geen voldoening uit je werk haalt.
Soms is het gewoon leuk om een beetje slap te kunnen ouwehoeren en flauwe grapjes kunnen maken.
pi_184530714
Tja, hoeveel mensen halen echt voldoening uit hun werk? Ik denk dat dat maar een heel, heel klein aantal is. 99% heeft immers geen "carrière" maar werk, je hebt mi pas een carrière als hetgeen je doet, je ook gratis zou doen. Dat is voor maar heel weinig mensen weggelegd.

Nu ben ik altijd iemand geweest die werkt om te leven en absoluut niet leeft om te werken. Het zogenaamde zakelijke leven kan me echt gestolen worden, het interesseert me niet en het stoot me zelfs af. Dat domme gelul over de kleurcode van het nieuwe logo :')

Ik moet nog een jaar of 5 afbetalen en dan kan ik in principe de boel verkopen en wat kleins kopen dat ik in 1 keer afbetaal. Dan heb je zo weinig kosten, dat ik met een krantenwijk nog alles kan betalen. En dan heb ik lekker veel vrije tijd en ga ik alleen nog maar doen wat ik leuk vind.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184530942
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
Tja, hoeveel mensen halen echt voldoening uit hun werk? Ik denk dat dat maar een heel, heel klein aantal is. 99% heeft immers geen "carrière" maar werk, je hebt mi pas een carrière als hetgeen je doet, je ook gratis zou doen. Dat is voor maar heel weinig mensen weggelegd.

Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Nee, niet elk werk is perfect maar er zit echt wel verschil in tussen of je het louter uit plichtsbesef en 'weer een dag doorgekomen' doet of dat je er enigszins lol in hebt en dat je energie krijgt van de werkzaamheden die je doet.


Als je baan je energie kost, dan gaat er ergens iets niet helemaal goed.
Somebody that I used to know
  maandag 21 januari 2019 @ 13:32:01 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184530957
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:02 schreef Postbus100 het volgende:
Kan je doen. Als je huidige pad doodloopt is er niets mis met een stapje terug doen naar iets wat vertrouwd voelt, en van daaruit op zoek te gaan naar de volgende afslag. Ook in tankstationbanen kun je een hoop leren en kan je eieren kwijt.

Pas wel op met dat je niet lui of gemakzuchtig wordt en zo'n baantje wel prima vindt. Dat is mijn tip.
Sluit ik me bij aan.
pi_184531002
Ik werd ook doodongelukkig van een kantoorbaan, het voelde allemaal heel zinloos, inderdaad de hele tijd naar een beeldscherm staren en als ik op beleidsniveau wat mee mocht denken, dan verdween voor mijn gevoel ieder voorstel in een bureaulade.
Ik deed ernaast al heel lang vrijwilligerswerk bij een activiteitencentrum voor mensen met een verstandelijke beperking en toen heb ik een keer naar een grote stichting voor gehandicaptenzorg gebeld of ze me niet als invalmedewerker wilden hebben. Daar waren ze meteen enthousiast en binnen een week had ik afscheid genomen op mijn goedbetaalde kantoor en ben ik lekker met mensen aan de slag gegaan. Geen moment spijt van gehad, dit werk past veel beter bij me en dat veel lagere salaris, tsja, het is nou eenmaal niet anders.
pi_184531011
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:13 schreef Antaris het volgende:
Wel heel herkenbaar, vroeger ook een kantoorbaantje gehad maar ik werd er ook niet vrolijk van.
Uiteindelijk bij een productiebedrijf gaan werken waar ik veel moest rekenen, handwerk en werken met complexe machines.
Ik heb tot heden absoluut geen spijt, liever wat minder verdienen dan de komende 40 jaar kutwerk doen.
Ik neem aan dat je ook geen voldoening uit je werk haalt.
Soms is het gewoon leuk om een beetje slap te kunnen ouwehoeren en flauwe grapjes kunnen maken.
Ik besef me zeker dat werken geen hobby is. Dat is helaas maar voor weinig onder ons weggelegd. Maar ik haal inderdaad geen voldoening uit dit werk. Ik ben liever écht bezig, mensen helpen geeft mij wel voldoening bijvoorbeeld. Lui ben ik niet, altijd meerdere bijbaantjes gehad tijdens mijn schoolperiode, tuurlijk had ik wel eens geen zin om te werken, maar ik ging niet met heel veel tegenzin naar mijn werk. Op dit moment woon ik (weer) thuis, dus ik heb het gevoel dat áls ik een switch wil maken, nu het moment is. Als ik straks weer allemaal vaste lasten heb, is het risico toch wat groter..
pi_184531063
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:34 schreef ano301 het volgende:

[..]

Ik besef me zeker dat werken geen hobby is. Dat is helaas maar voor weinig onder ons weggelegd. Maar ik haal inderdaad geen voldoening uit dit werk. Ik ben liever écht bezig, mensen helpen geeft mij wel voldoening bijvoorbeeld. Lui ben ik niet, altijd meerdere bijbaantjes gehad tijdens mijn schoolperiode, tuurlijk had ik wel eens geen zin om te werken, maar ik ging niet met heel veel tegenzin naar mijn werk. Op dit moment woon ik (weer) thuis, dus ik heb het gevoel dat áls ik een switch wil maken, nu het moment is. Als ik straks weer allemaal vaste lasten heb, is het risico toch wat groter..
Zeer herkenbaar. Ik ben ook gewoon iemand van het praktische en het concrete, ipv ' beleid schrijven' ( :r ) of strategie bedenken. Veel te zweverig allemaal voor mij. Heb het een tijd gedaan, maar niet mijn ding. Nu weer terug naar iets praktisch.
Somebody that I used to know
pi_184531194
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik werd ook doodongelukkig van een kantoorbaan, het voelde allemaal heel zinloos, inderdaad de hele tijd naar een beeldscherm staren en als ik op beleidsniveau wat mee mocht denken, dan verdween voor mijn gevoel ieder voorstel in een bureaulade.
Ik deed ernaast al heel lang vrijwilligerswerk bij een activiteitencentrum voor mensen met een verstandelijke beperking en toen heb ik een keer naar een grote stichting voor gehandicaptenzorg gebeld of ze me niet als invalmedewerker wilden hebben. Daar waren ze meteen enthousiast en binnen een week had ik afscheid genomen op mijn goedbetaalde kantoor en ben ik lekker met mensen aan de slag gegaan. Geen moment spijt van gehad, dit werk past veel beter bij me en dat veel lagere salaris, tsja, het is nou eenmaal niet anders.
Kijk! Dit zijn reacties die ik fijn vind om te lezen, haha. Jij had op dat moment al een diploma om in de zorg te kunnen werken, neem ik aan? Ergens lijkt (verstandelijke) gehandicaptenzorg me erg leuk, alleen het idee van konten wassen staat me iets minder aan..
pi_184531215
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zeer herkenbaar. Ik ben ook gewoon iemand van het praktische en het concrete, ipv ' beleid schrijven' ( :r ) of strategie bedenken. Veel te zweverig allemaal voor mij. Heb het een tijd gedaan, maar niet mijn ding. Nu weer terug naar iets praktisch.
Mag ik vragen wat jij nu voor werk doet?
pi_184531222
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Nee, niet elk werk is perfect maar er zit echt wel verschil in tussen of je het louter uit plichtsbesef en 'weer een dag doorgekomen' doet of dat je er enigszins lol in hebt en dat je energie krijgt van de werkzaamheden die je doet.

Als je baan je energie kost, dan gaat er ergens iets niet helemaal goed.
Nu ja, het is niet voor niets dat ze je moeten betalen om dat werk te doen toch? Als het echt leuk was, zou je het immers wel gratis doen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184531254
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:45 schreef ano301 het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij nu voor werk doet?
Ik ga weer in een winkel werken. Gewoon, praktisch. Niet te ingewikkeld allemaal, maar wel afwisselend en uitdagend genoeg.
Somebody that I used to know
pi_184531286
Kun je niet minder gaan werken (parttime) bij je huidige baan? Misschien verdien je dan nog net zoveel als fulltime tankstationmedewerker.
pi_184531418
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nu ja, het is niet voor niets dat ze je moeten betalen om dat werk te doen toch? Als het echt leuk was, zou je het immers wel gratis doen.
Tsja, werk is altijd een 'moetje' en dat maakt het niet altijd even leuk. Toch zit er wel verschil tussen werk waar je nog enige voldoening uit haalt en werk waar je de minuten zit af te tellen tot je naar huis mag gaan..
pi_184531429
quote:
16s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:44 schreef ano301 het volgende:

[..]

Kijk! Dit zijn reacties die ik fijn vind om te lezen, haha. Jij had op dat moment al een diploma om in de zorg te kunnen werken, neem ik aan? Ergens lijkt (verstandelijke) gehandicaptenzorg me erg leuk, alleen het idee van konten wassen staat me iets minder aan..
nope, zonder diploma mocht ik aan de slag en ook dat wassen en verschonen, daar wen je aan. Ik vond dat vervelender voor de cliënt dan voor mij, je zal het maar niet zelf kunnen en er komt steeds weer iemand anders die jou gaat helpen. Heb dat soort dingen dus in de praktijk geleerd en werd overal teruggevraagd, dus ik zal wel een goede indruk hebben achtergelaten. Heb uiteindelijk na jaren via een EVCtraject een diploma gehaald, omdat ze geen ongeschoolde krachten meer mochten inzetten. Ik heb deels vast op locaties gewerkt, maar wel altijd op mijn voorwaarden, en dat betekende: niet vergaderen! Ik heb daar zo’n ontzettende hekel aan, dus ik heb me ooit voorgenomen om gewoon nooit meer te gaan vergaderen.

Maar is het voor jou niet een idee om part-time werk ‘op niveau’ te zoeken en daarnaast kijken of je via invalwerk of vrijwilligerswerk ergens terecht kunt waar je meer voldoening uit haalt?
pi_184531431
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:49 schreef EipNiC het volgende:
Kun je niet minder gaan werken (parttime) bij je huidige baan? Misschien verdien je dan nog net zoveel als fulltime tankstationmedewerker.
Zou inderdaad kunnen, maar bij deze baan helaas geen optie.
pi_184531465
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:58 schreef ano301 het volgende:

[..]

Zou inderdaad kunnen, maar bij deze baan helaas geen optie.
Minder uren/dagen maakt het snel wat dragelijker allemaal. Bovendien schept het tijd (energie) om het eea uit te vogelen. Misschien om zelfs elders aan de slag te gaan (vrijwilliger of betaald). Jammer dat het niet kan.

Edit: Werkgevers zijn volgens mij wel verplicht om je parttime te laten werken wanneer je daar om vraagt. Uiteraard wel enkele haken en ogen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 14:11:14 ]
pi_184531538
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nu ja, het is niet voor niets dat ze je moeten betalen om dat werk te doen toch? Als het echt leuk was, zou je het immers wel gratis doen.
Nou, gratis niet, want ik vertegenwoordig ook een bepaalde waarde (=ik breng geld in hun laatje). Maar ik wil er wel wat voor terugkrijgen wat voor mij een bepaalde waarde heeft. En dat kan zijn : geld, kennis, collega's, voldoening, waardering, vaardigheden, uitdaging of wat dan ook. Op het moment dat zoiets voor mij voldoende is, dan is het voor mij goed. En wat dat is, is persoonlijk en per keer verschillend en een nieuwe afweging. Maar als een baan in z'n totaliteit te weinig biedt, dan besteed ik mijn tijd liever ergens anders waar ik wel voldoende terugkrijg.
Somebody that I used to know
  maandag 21 januari 2019 @ 14:04:09 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184531545
90% van het werkvolk doet niet waar ze ooit voor geleerd hebben op school.. je bent echt niet de enige.

Mijn stelregel is altijd: je kunt alles wat je wílt.

Dus: verzin wat je wilt, zet de klep van je pet die kant op en begin eraan, het komt allemaal goed als de motivatie er maar is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184531584
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:57 schreef ano301 het volgende:

[..]

Tsja, werk is altijd een 'moetje' en dat maakt het niet altijd even leuk. Toch zit er wel verschil tussen werk waar je nog enige voldoening uit haalt en werk waar je de minuten zit af te tellen tot je naar huis mag gaan..
Jawel, maar het moet ook in je aard zitten. Ik ken mensen die het echt interessant vinden hoe het gaat met het bedrijf, die enthousiast over een nieuwe productlancerning kunnen zijn. Dat heb ik nooit gehad, ik doe het voor de knaken en verder kan het me gestolen worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184532028
Mijn kantoorwerk heeft veel met de praktijk te maken. Afhankelijk van het project mag ik ook zelf lekker naar buiten (en dan bedoel ik echt buiten, dus niet een overleg op het kantoor van de klant). En mijn werk op kantoor kan in de praktijk dingen in de soep laten lopen.

Er is dus wel degelijk meer tussen abstract papierwerk en bij het tankstation werken.
pi_184532454
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:34 schreef Chia het volgende:
Mijn kantoorwerk heeft veel met de praktijk te maken. Afhankelijk van het project mag ik ook zelf lekker naar buiten (en dan bedoel ik echt buiten, dus niet een overleg op het kantoor van de klant). En mijn werk op kantoor kan in de praktijk dingen in de soep laten lopen.

Er is dus wel degelijk meer tussen abstract papierwerk en bij het tankstation werken.
Eigenlijk ben je dan gewoon uitvoerend medewerker op kantoor. Toch?
Somebody that I used to know
pi_184532956
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je dan gewoon uitvoerend medewerker op kantoor. Toch?
Wat versta je daaronder?
pi_184533167
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat versta je daaronder?
Dat je meewerkt aan/ onderdeel bent van het primaire proces.

Voorbeeld: de architect die iets ontwerpt voor de bouwers, of de planner die de buitendienstmonteurs inplant. Zoiets.
Somebody that I used to know
pi_184534238
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat je meewerkt aan/ onderdeel bent van het primaire proces.

Voorbeeld: de architect die iets ontwerpt voor de bouwers, of de planner die de buitendienstmonteurs inplant. Zoiets.
Oh zo. Voor een deel wel, maar afhankelijk van de projecten is er ook een advies/beleidskant.
  maandag 21 januari 2019 @ 16:13:52 #30
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_184534241
Weetje wat jij het beste kunt doen? Gewoon die baan bij het tankstation nemen. Je verhaal klinkt namelijk als een recept voor een depressie en burnout. Niet blijven hangen in dat ego wat je nu hebt in deze baan.
Try to save myself but myself keeps slipping away
  maandag 21 januari 2019 @ 16:16:15 #31
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_184534294
Super herkenbaar. Na 1,5jaar 40u pw beeldschermwerk was ik mezelf niet meer. Wat een drama.
Ik ben gaan rondkijken naar een praktische baan in mijn studierichting en die heb ik nu.

Ben een ander mens, werkelijk waar. Van 100% met tegenzin naar 100% met plezier naar mn werk.

Ik zou lekker wat anders gaan zoeken! Niet bang zijn om een paar keer te hoppen van baan naar baan. Niemand vind in 1x zn droombaan. O+

Desnoods lekker bij de pomp gaan werken tijdelijk. Als dat financieel gaat.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_184534325
Ik zou vooral niet blijven waar je nu zit; er zijn vast nog legio andere banen waar je het wel naar je zin hebt. Mijn ervaring is dat leuke collega's heel erg veel doet, veel meer dan het type werk wat je moet doen. Heb je klote collega's of is de sfeer gewoon kut dan heb je het meestal ook niet naar je zin op je werk. Zijn de collega's geweldig, dan maakt het type werk ook niet enorm veel uit. En gewaardeerd/nuttig voelen helpt ook enorm mee bij een prettige baan :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184534548
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:13 schreef Atmosphere72 het volgende:
Weetje wat jij het beste kunt doen? Gewoon die baan bij het tankstation nemen. Je verhaal klinkt namelijk als een recept voor een depressie en burnout. Niet blijven hangen in dat ego wat je nu hebt in deze baan.
Als ik heel eerlijk ben zit ik daar al dicht tegenaan ja. Eigenlijk zit ik al niet lekker in mijn vel sinds ik begonnen ben met werken afgelopen zomer. Ik dacht eerst dat het kwam doordat er privé nogal wat veranderingen gaande waren, en dat zal zeker meegespeeld hebben, maar hoe langer ik erover na ging denken, hoe meer ik erachter kwam dat ik zoveel ‘moet’ van mezelf op werkgebied. Ik heb gestudeerd, dus ik moét die goede baan hebben.. Daarom vind ik het ook heel eng om zo’n stap te nemen. Want ga ik me niet alleen maar nog minderwaardiger voelen omdat ik een baan ver onder mijn niveau doe? En zo pieker ik de hele dag door..
  maandag 21 januari 2019 @ 16:42:34 #34
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_184534737
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:31 schreef ano301 het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben zit ik daar al dicht tegenaan ja. Eigenlijk zit ik al niet lekker in mijn vel sinds ik begonnen ben met werken afgelopen zomer. Ik dacht eerst dat het kwam doordat er privé nogal wat veranderingen gaande waren, en dat zal zeker meegespeeld hebben, maar hoe langer ik erover na ging denken, hoe meer ik erachter kwam dat ik zoveel ‘moet’ van mezelf op werkgebied. Ik heb gestudeerd, dus ik moét die goede baan hebben.. Daarom vind ik het ook heel eng om zo’n stap te nemen. Want ga ik me niet alleen maar nog minderwaardiger voelen omdat ik een baan ver onder mijn niveau doe? En zo pieker ik de hele dag door..
Ja precies, ik zei het ook vanuit eigen ervaring. ;) Gewoon doen wat goed voelt. Iedere dag jezelf compleet door de dag moeten slepen hou je niet lang vol.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_184535198
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:31 schreef ano301 het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben zit ik daar al dicht tegenaan ja. Eigenlijk zit ik al niet lekker in mijn vel sinds ik begonnen ben met werken afgelopen zomer. Ik dacht eerst dat het kwam doordat er privé nogal wat veranderingen gaande waren, en dat zal zeker meegespeeld hebben, maar hoe langer ik erover na ging denken, hoe meer ik erachter kwam dat ik zoveel ‘moet’ van mezelf op werkgebied. Ik heb gestudeerd, dus ik moét die goede baan hebben.. Daarom vind ik het ook heel eng om zo’n stap te nemen. Want ga ik me niet alleen maar nog minderwaardiger voelen omdat ik een baan ver onder mijn niveau doe? En zo pieker ik de hele dag door..
Als het zo met je gesteld is, is het dan niet eens tijd om actie te gaan ondernemen?
Somebody that I used to know
pi_184535305
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als het zo met je gesteld is, is het dan niet eens tijd om actie te gaan ondernemen?
Ik heb inderdaad woensdag mijn eerste gesprek met een psycholoog. Ik heb dat moment lang uitgesteld, maar besef nu wel echt dat er iets moet veranderen, want ik ken mezelf echt niet meer terug.
pi_184535354
Overigens doen de reacties mij erg goed! Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die deze gevoelens heeft.
pi_184535518
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:10 schreef ano301 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad woensdag mijn eerste gesprek met een psycholoog. Ik heb dat moment lang uitgesteld, maar besef nu wel echt dat er iets moet veranderen, want ik ken mezelf echt niet meer terug.
Oké, en wat kan je nog meer doen om nu in te grijpen?
Somebody that I used to know
pi_184535881
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oké, en wat kan je nog meer doen om nu in te grijpen?
Als ik daar het antwoord op zou weten..
pi_184535909
Wat houdt je tegen om je baan op te zeggen? (of iets minder rigoureus: actief te werken aan een andere baan)?

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 21-01-2019 17:57:31 ]
Somebody that I used to know
pi_184538523
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:42 schreef Postbus100 het volgende:
Wat houdt je tegen om je baan op te zeggen? (of iets minder rigoureus: actief te werken aan een andere baan)?
Omdat ik me afvraag of dat mijn problemen oplost. Wat ik al in een eerder bericht zei, er zijn prive ook een aantal dingen gebeurd het afgelopen jaar die erin gehakt hebben en ik vraag me af of ik me een stuk beter ga voelen door een wat laagdrempeligere baan.. Klinkt misschien stom, maar ergens ben ik bang dat ik me alleen maar minderwaardiger ga voelen als ik bij een tankstation ga werken. Dan ga ik helemaal dat 'losergevoel' krijgen.. begrijp me niet verkeerd, ik voel me echt niet te goed, anders zou ik er niet over nadenken, maar ik heb natuurlijk wel gestudeerd en dan is het best zonde.
pi_184538831
Je kan doen wat veel mensen doen. Je erbij neerleggen, in de overtuiging dat je er nu eenmaal voor geleerd hebt en dat andere banen minder geld opleveren. Dan word je waarschijnlijk tamelijk ongelukkig met je werkzame leven, als je pech hebt diep ongelukkig.
En over een paar jaar is het bijna onmogelijk geworden om nog drastische keuzes te maken, want dan zit je allang klem.

Doe het. Dat van die opleiding is nóóit weggegooid, die kennis en ervaring zit in jou, die kan je meer en minder actief toepassen, maar weggooien kan niet hoor.
Doe wat je nu het beste lijkt. Dat kan en mag niet iets zijn waarvan je huilend thuiskomt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184542301
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:41 schreef ano301 het volgende:

[..]

Omdat ik me afvraag of dat mijn problemen oplost. Wat ik al in een eerder bericht zei, er zijn prive ook een aantal dingen gebeurd het afgelopen jaar die erin gehakt hebben en ik vraag me af of ik me een stuk beter ga voelen door een wat laagdrempeligere baan.. Klinkt misschien stom, maar ergens ben ik bang dat ik me alleen maar minderwaardiger ga voelen als ik bij een tankstation ga werken. Dan ga ik helemaal dat 'losergevoel' krijgen.. begrijp me niet verkeerd, ik voel me echt niet te goed, anders zou ik er niet over nadenken, maar ik heb natuurlijk wel gestudeerd en dan is het best zonde.
Kan het je ook helpen om het denken in termen van probleem -> oplossing even los te laten? ('het lost niets op, dus het heeft geen zin om het te doen') Maar gewoon te doen wat je hart je ingeeft? Jij wilt bij een tankstation werken? Blijkbaar vervult dat een bepaalde behoefte? Nou, gewoon doen. Daarna zie je wel weer.
Somebody that I used to know
pi_184549925
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:31 schreef ano301 het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben zit ik daar al dicht tegenaan ja. Eigenlijk zit ik al niet lekker in mijn vel sinds ik begonnen ben met werken afgelopen zomer. Ik dacht eerst dat het kwam doordat er privé nogal wat veranderingen gaande waren, en dat zal zeker meegespeeld hebben, maar hoe langer ik erover na ging denken, hoe meer ik erachter kwam dat ik zoveel ‘moet’ van mezelf op werkgebied. Ik heb gestudeerd, dus ik moét die goede baan hebben.. Daarom vind ik het ook heel eng om zo’n stap te nemen. Want ga ik me niet alleen maar nog minderwaardiger voelen omdat ik een baan ver onder mijn niveau doe? En zo pieker ik de hele dag door..
Romantiseer een baan bij de tankstation alsjeblieft niet. Toen ik mijn hbo studie had afgerond waren er weinig banen en de banen die er waren werden gegeven aan de mensen met ervaring. Omdat ik geld moest verdienen heb ik bij een tankstation een jaar gewerkt. In mijn geval werd ik omringd door erg laag opgeleide mensen met een grote mond. De filiaalmanager die zat ook maar te communiceren alsof hij de top dog van een roedel was. Ik kreeg zelf paniekaanvallen door de hele situatie :')
Gelukkig werk ik nu op niveau maar niet 40 uur achter een scherm.
pi_184550240
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:50 schreef zoz het volgende:

Romantiseer een baan bij de tankstation alsjeblieft niet. Toen ik mijn hbo studie had afgerond waren er weinig banen en de banen die er waren werden gegeven aan de mensen met ervaring. Omdat ik geld moest verdienen heb ik bij een tankstation een jaar gewerkt. In mijn geval werd ik omringd door erg laag opgeleide mensen met een grote mond. De filiaalmanager die zat ook maar te communiceren alsof hij de top dog van een roedel was. Ik kreeg zelf paniekaanvallen door de hele situatie :')
Gelukkig werk ik nu op niveau maar niet 40 uur achter een scherm.
Het werk was niet je probleem, je collega's. En dat geldt voor elke baan. Ook al heb je fantastisch werk in theorie, als je kut collega's hebt dan is niets meer leuk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184550483
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het werk was niet je probleem, je collega's. En dat geldt voor elke baan. Ook al heb je fantastisch werk in theorie, als je kut collega's hebt dan is niets meer leuk.
Klanten aan de balie was vaak ook geen pretje. Het lag ook vast grotendeels aan mijzelf. Ik baalde er van om ongeschoold werk te doen met een hbo diploma op zak. Mijn punt is alleen dat ts er voor moet waken om bepaalde banen niet teveel te romantiseren. Teleurstellingen zijn kut. We hebben hier in NL niet voor niets de ww dus lekker baantjes uitproberen nu de economie zo lekker draait :).
pi_184550685
De afwisseling is heel belangrijk, probeer dit zoveel mogelijk te creëren in je baan. In het begin zal de kantoorbaan wennen zijn maar met gezellige collega's en uitdagend werk wordt dit vanzelf leuk! Geef het eerst een half jaar tot een jaar de kans en kijk dan verder! Succes!!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:37:56 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184550696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het werk was niet je probleem, je collega's. En dat geldt voor elke baan. Ook al heb je fantastisch werk in theorie, als je kut collega's hebt dan is niets meer leuk.
Gedeeltelijk waar.. je werk moet een combi van geoegdoening opleveren... die combi kan wel aardig schuiven, vooral op basis van geld (vinden de meeste mensen) maar op termijn tellen stiekem alle andere factoren minstens zo hard mee als geld, want geld compenseert niet voor alles..

Ik ben zelf net genokt met een job die in mijn branche echt de F1 is (van die klussen die je op radio,Tv en Discovery terugziet), met bijbehorend salaris, maar daar bleken zoveel haken en ogen aan te zitten dat het eten echt de bijzaak van de maaltijd werd zeg maar, en dat was geen goede situatie; ik wil mijn werk doen en daarvoor betaald en gewaardeerd worden.. politiek is niet mijn ding, en afgezeken worden door collegae die zichzelf godlike proportions toedichten ook niet..
Nu doe ik dus lekker weer normaal werk voorlopig, elke dag thuis, niet meer zoveel vliegen en hektiek... verdient ietsje minder, maar je voelt je veel meer mens, en dat is best een paar flappen per maand waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 22-01-2019 13:01:54 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184551006
Ik heb zelf na een aantal jaar mijn baan opgezegd, ik voelde me vreselijk overspannen en ondergewaardeerd. Uiteindelijk wat in de horeca gewerkt en in winkels, wat op dat moment prima was. Stom genoeg, nu jaren later, heb ik daar toch wel spijt van. Ik zat waarschijnlijk gewoon niet op mijn plek en was ergens anders vast een stuk gelukkiger geworden.

Ik ben het eens met: liever voor iets minder aan het werk, dan met tegenzin aan het werk. Maar na een jaar of tien flutbaantjes hier en daar had ik toch liever meer aan mezelf gewerkt op dat moment en beter leren omgaan met “het werkend leven” dan de beslissing die ik heb genomen toen.

Oh en na 10 jaar er uit nemen ze je ook niet zo snel meer aan in je oude vakgebied ;)
pi_184551199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:53 schreef Miss-X het volgende:
Ik heb zelf na een aantal jaar mijn baan opgezegd, ik voelde me vreselijk overspannen en ondergewaardeerd. Uiteindelijk wat in de horeca gewerkt en in winkels, wat op dat moment prima was. Stom genoeg, nu jaren later, heb ik daar toch wel spijt van. Ik zat waarschijnlijk gewoon niet op mijn plek en was ergens anders vast een stuk gelukkiger geworden.

Ik ben het eens met: liever voor iets minder aan het werk, dan met tegenzin aan het werk. Maar na een jaar of tien flutbaantjes hier en daar had ik toch liever meer aan mezelf gewerkt op dat moment en beter leren omgaan met “het werkend leven” dan de beslissing die ik heb genomen toen.

Oh en na 10 jaar er uit nemen ze je ook niet zo snel meer aan in je oude vakgebied ;)
Daarom ook niet lui of gemakzuchtig worden. Prima voor even, misschien nodig om op adem te komen en jezelf te herpakken, maar daarna weer proberen om bij een organisatie in dienst te komen waar je wel wil werken.
Somebody that I used to know
pi_184551231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:53 schreef Miss-X het volgende:
Ik heb zelf na een aantal jaar mijn baan opgezegd, ik voelde me vreselijk overspannen en ondergewaardeerd. Uiteindelijk wat in de horeca gewerkt en in winkels, wat op dat moment prima was. Stom genoeg, nu jaren later, heb ik daar toch wel spijt van. Ik zat waarschijnlijk gewoon niet op mijn plek en was ergens anders vast een stuk gelukkiger geworden.

Ik ben het eens met: liever voor iets minder aan het werk, dan met tegenzin aan het werk. Maar na een jaar of tien flutbaantjes hier en daar had ik toch liever meer aan mezelf gewerkt op dat moment en beter leren omgaan met “het werkend leven” dan de beslissing die ik heb genomen toen.

Oh en na 10 jaar er uit nemen ze je ook niet zo snel meer aan in je oude vakgebied ;)
Ik raad dan ook geen tankstation aan :+ Ik raad vooral een ándere baan aan en dan natuurlijk het liefst wel één met hbo communicatie en anders een andere hbo functie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184551330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:24 schreef zoz het volgende:

[..]

Klanten aan de balie was vaak ook geen pretje. Het lag ook vast grotendeels aan mijzelf. Ik baalde er van om ongeschoold werk te doen met een hbo diploma op zak. Mijn punt is alleen dat ts er voor moet waken om bepaalde banen niet teveel te romantiseren. Teleurstellingen zijn kut. We hebben hier in NL niet voor niets de ww dus lekker baantjes uitproberen nu de economie zo lekker draait :).
Het draait inderdaad om je instelling. Zit je er met 'ik wil hier niet zijn, ik schaam me dood' ja, dan is het inderdaad geen fijne baan. Zit je er met 'oké, het is geen topbaan, maar ik ben blij dat ik dit kan doen en ik ga er voor de time-being het beste van maken', dan ga je er al heel anders in.
Somebody that I used to know
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:32:30 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184551731
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:58 schreef FordSierra het volgende:
Daarom word je ook voor betaald.

Bijna iedereen heeft hetzelfde. Anders zouden ze dat werk namelijk niet doen. Dat die andere baan meer afwisseling biedt, heeft ook zo zijn prijs. Je wordt minder betaald in ruil voor afwisseling en vrijheid. HBO Communicatie is ook een nutteloze diploma, en dit zijn de gevolgen daarvan.

Welkom in het wereld van volwassenen. Keuzes maken, TS.
:? Nee? Ik ken niemand die regelmatig huilend van z'n werk thuiskomt omdat het kutwerk is? Als je niet op je plek zit, zoek je wat anders.
Mijn ervaring is wel dat kantoorwerk echt wennen is, en dat dat ook wel best snel went.
@TS, heb je geen stage gelopen op een kantoor? Hoe ging dat?
Misschien ben je beter op je plek in een wat meer uitvoerende functie, bijvoorbeeld bij een wat kleiner reclame- of marketingbureau.
Wat voor functie zou je leuk vinden? Wat vond je leuk tijdens je opleiding?
KuikenGuppy
pi_184552325
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Daarom ook niet lui of gemakzuchtig worden. Prima voor even, misschien nodig om op adem te komen en jezelf te herpakken, maar daarna weer proberen om bij een organisatie in dienst te komen waar je wel wil werken.
Precies!
pi_184552372
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik raad dan ook geen tankstation aan :+ Ik raad vooral een ándere baan aan en dan natuurlijk het liefst wel één met hbo communicatie en anders een andere hbo functie.
Inderdaad.

Baantjes onder je niveau zijn na een tijdje ook gewoon enorm geestdodend. Ik heb gelukkig de ruimte/tijd om nu weer te studeren en op zoek te gaan naar een echt leuke baan. Maar dat zit er vaak ook niet in, zeker als je op een gegeven moment een gezin/huis/auto hebt.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:03:28 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184554687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik raad dan ook geen tankstation aan :+ Ik raad vooral een ándere baan aan en dan natuurlijk het liefst wel één met hbo communicatie en anders een andere hbo functie.
Maar.. TS moet rapido weg uit zijn situatie eigenlijk, en als dat baantje nou effe ervoor zorgt dat dat realiseerbaar is op korte termijn, is dat een prima stepstone om de overkant van het water te bereiken toch?
Zoeken naar een droombaan is net zoiets als de ideale vrouw.. bestaat wel, maar heel hard zoeken helpt niet. Je moet elkáár zien te vinden, het is vaak een traject waarin je velerlei ervaring opdoet onderweg.

Bij een tankstation komen alle lagen der bevolking, ook bazen wergevers, en dus is dat een uitstekeloos platform om te netwerken; kan bijna niet beter.. ieder nadeel hep zijn voordeel :)

Ik ben momenteel ook bezig om een carriereswitchje te doen; heb de eredivisie van mijn baan nu gehad, dat was wel wat, maar toch niet helemaal.. het is nu lastiger om bevrediging te vinden op het niveau waar ik nu zit, dus nu ga ik branche switchen.. mijn skills blijven handig, maar in die tak van sport heb ik domweg geen ervaring. Ik kwam van de F1, zit nu in de F3, en ik wil naar de motorsport zeg maar, daar heb ik een paar jaar geleden al een zaadje voor geplant.. nu kan ik daar naar binnen als ruitjespoetser en banden oppompert, maar daarna wil ik wel gaan klimmen naar teambaas natuurlijk :7 .
Ik kan nu ook op zoek gaan naar een baan als teambaas van een motorrace team, maar dat kan ik vergeten natuurlijk.. en dus pak ik de eerste de beste open deur en ga ik eraan beginnen. In the end is dat nog bevredigender ook denk ik.
ALS... er een baantje als teambaas langs komt, ga ik natuurlijk wel solliciteren, maar de kans dat ze daar in trappen is natuurlijk minuscuul.

Je moet gewoon lekker wachten op je kansje, afwegen of het je dat waard is, en gewoon ervoor gaan, en desnoods door de zijdeur, lekker boeiend, als je er zelf maar blij van wordt, want dat is altijd het allerbelangrijkste. Wat een ander denkt is lekker een ander zijn probleem; het is jóuw plan.

[ Bericht 32% gewijzigd door Sounddragon op 22-01-2019 16:14:42 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184556427
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 14:05 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Inderdaad.

Baantjes onder je niveau zijn na een tijdje ook gewoon enorm geestdodend. ()
Dat is echt niet voor iedereen / elke baan "onder niveau" zo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184562593
Klooster geen optie?
pi_184566577
quote:
7s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:52 schreef sigme het volgende:
Je kan doen wat veel mensen doen. Je erbij neerleggen, in de overtuiging dat je er nu eenmaal voor geleerd hebt en dat andere banen minder geld opleveren. Dan word je waarschijnlijk tamelijk ongelukkig met je werkzame leven, als je pech hebt diep ongelukkig.
En over een paar jaar is het bijna onmogelijk geworden om nog drastische keuzes te maken, want dan zit je allang klem.

Doe het. Dat van die opleiding is nóóit weggegooid, die kennis en ervaring zit in jou, die kan je meer en minder actief toepassen, maar weggooien kan niet hoor.
Doe wat je nu het beste lijkt. Dat kan en mag niet iets zijn waarvan je huilend thuiskomt.
Exact.
Whatever...
pi_184570973
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:51 schreef ano301 het volgende:
Hallo allemaal,

Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd op HBO Communicatie, en ben daarna direct op een project begonnen, hier had ik het niet heel erg naar mijn zin. Daarna ben ik al snel aangenomen bij waar ik nu werk. Ik word gek van het idee dat ik nu weer de hele week 8 uur op een dag naar een beeldscherm moet staren. Daarnaast voel ik heel erg de druk om alles goed te doen en door iedereen leuk en aardig gevonden te worden. Tijdens mijn stage voelde ik me ook niet op mijn plek. Ik merk gewoon dat ik me niet thuis voel in zo’n kantoorwereld; ben nooit echt een carrièrejager geweest, en daarnaast kan het ook best een ‘harde’ wereld zijn. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het idee heb dat ik HBO niveau dan misschien wel aan kan, maar dat ik me niet thuis voel in zo'n functie voor 40 uur in de week en dat ‘wereldje’, dat ik qua persoonlijkheid misschien meer pas bij een functie op mbo niveau, lekker bezig blijven.. Ik kwam van de week huilend thuis, terwijl ik van mezelf echt heel nuchter ben, ik herken mezelf gewoon niet meer.

Gedeeltelijk zal het faalangst zijn, maar ik ben praktisch ingesteld en een echte aanpakker; dit wil ik ook graag in mijn werk. Ik heb als bijbaan jaren op een naschoolse opvang gewerkt en vond dat leuk, alleen dat is qua uren te weinig. Nu is er dus een functie vrijgekomen bij een tankstation in de buurt; combinatie van kassa, schoonmaken en administratie. Zo’n functie lijkt me voor nu héérlijk. Niet te veel druk, lekker bezig zijn en onder de mensen zijn, alleen het verdient wel stukken minder dan wat ik nu verdien.. wel zijn er daarnaast ook doorgroeimogelijkheden tot (assistent) filiaalmanager. Maar ergens zegt dat stemmetje in mijn hoofd dat het superzonde is van mijn diploma. Ik zou heel graag soortgelijke ervaringen horen, ik weet namelijk echt even niet meer wat de juiste keuzes zijn en wil geen impulsieve beslissingen nemen..
Ik snap alleen niet hoe je daar terecht bent gekomen met Communicatie? Dat moet dan echt je eigen keuze zijn geweest.

Binnen communicatie zijn er genoeg banen waarin je meer buiten je kantoor bent, dan binnen. Vaak rollen dat soort figuren ook in journalistieke functies waar ze veel interviewen of presenteren...

Misschien kan het nog, even goed de vacatures scannen en je oud-studiegenoten navragen waar zij terecht zijn gekomen..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_184571630
;

[ Bericht 99% gewijzigd door ano301 op 24-01-2019 15:14:23 ]
pi_184572629
Geef het tijd, maar blijf niet 'wachten tot het went'. Als dit bedrijf geen opties heeft voor minder dan 40u werken lijkt het me sowieso niet erg geschikt voor jou en je wensen, zelfs niet als je beter gewend bent. En wees nooit bang om een droombaan op te geven als het jouw nachtmerrie is. Heel veel droombanen zijn de prijs niet waard op andere terreinen..

Maar heel goed van je dat je het gewoon op tafel hebt gelegd ^O^ Sterk en dapper, en dat betaalt altijd uit!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184573522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:26 schreef ano301 het volgende:
Nou ik heb het aangekaart bij mijn baas en zijn antwoord heeft me een beetje beduusd achtergelaten. Ik ben heel eerlijk geweest, dat ik al een tijdje niet lekker in mijn vel zit en daarnaast merk dat ik niet happy word van 40 uur achter een beeldscherm zitten en het werken met mensen mis. Ook heb ik eerlijk verteld dat ik ga praten met iemand, omdat ik erg in de knoop zit met mezelf. Ik wilde dit eerst stil houden, maar ik merk dat het toch wel fijn is dat ik het eruit heb gegooid. Hij gaf aan dat hij het héél erg jammer vindt als ik weg zou gaan, omdat hij mij echt een ‘verademing’ vindt voor de afdeling; hij hoorde alleen maar positieve verhalen zei hij. Nou, kennelijk heb ik dus een heel slecht zelfbeeld, want ik had dit gevoel zelf totáál niet. Hij zei dat hij mij alle ruimte wil geven om aan mezelf te werken en hopelijk dat ik het werk dan ook leuker ga vinden als ik beter in mijn vel ga zitten.

Ik ben nu nog meer in de war dan ik al was, ik weet namelijk zeker dat ik 40 uur op kantoor teveel vind, maar hetgeen mij echt een kutgevoel geeft is dat het, naast dat het erg goed verdient, een baan is waar anderen voor zouden tekenen (ook het bedrijf zelf). Ik ga constant tussen: ik word niet gelukkig van fulltime kantoorwerk en daarna denk ik weer gelijk, is het niet een kwestie van wennen? Is het niet SUPER zonde als ik deze baan opzeg?
Ik ben toevallig ook gebeld voor een sollicitatie als assistent-manager op een bso, dit is overigens voor ongeveer 20 uur in de week dus dat is wel weer erg weinig, máár.. wel weer een stuk beter voor mijn cv. Ik ga er wel op gesprek, om te kijken wat voor gevoel het mij geeft. Helaas is het geen optie om binnen dit bedrijf parttime te gaan werken, dus ik denk dat ik mezelf nog maar even de tijd moet geven en niet te gehaast beslissingen moet nemen.
Ff gekeken waar de opleiding nu tot opleid, dan krijg je dit verhaal:

http://www.carrieretijger(...)ercieel/communicatie

Het zijn best doe beroepen maar dan meestal inderdaad in een kantoor situatie: mee denken, leiden en uitvoeren van interne of externe communicatie, waarbij veel van telefoon of digitale communicatie gebruik wordt gemaakt, af en toe ter plekke het resultaat bij sturen bij externe pr campagnes/beurzen. Maar ook uit die situatie kan je vaak wel doorgroeien. Misschien is op termijn zelf een communicatie bureau opzetten wat? Dan moet je veel in de weer met klanten en bij een groeiend bedrijf met organiseren van je personele bezetting en activiteiten.

Hoe dan ook, denk er goed over na en kijk ook wat voor klanten je bedrijf heeft, misschien kan je ergens in een andere richting door groeien bij een klant of concurrent :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_184573869
Steek het compliment in je zak : je bent een gewaardeerde collega en je krijgt alle steun om je plek te vinden (waar die ook moge zijn). Benut die ruimte. Dat is een luxepositie.

Neemt niet weg dat je wat dingen hebt te onderzoeken voor jezelf.
Al die argumenten waarin je steeds vanuit de ander redeneert (anderen zouden dit een droombaan vinden etc) : gooi die overboord. Het is 0,0 relevant in jouw situatie.


Is er iets op je huidige kantoor aan werkzaamheden wat eventueel wel je interesse heeft? Zie je wel eens collega's met dingen bezig dat je jaloers denkt : dat zou ik ook wel willen doen. Mag ook buiten je afdeling, mag ook de receptie of de Hr-tak zijn, of bij de ontwerp- of designafdeling, om eens een dwarsstraat te noemen. Wellicht zou je je ook intern kunnen laten omscholen als zoiets je leuker lijkt?

Hoe dan ook, ik denk wel dat je actie moet gaan ondernemen. Paar uur minderen kan een tussentijdse oplossing zijn, en ondertussen bedenken wat voor jou wel oké zou zijn.
Somebody that I used to know
pi_184574168
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:23 schreef Postbus100 het volgende:
Steek het compliment in je zak : je bent een gewaardeerde collega en je krijgt alle steun om je plek te vinden (waar die ook moge zijn). Benut die ruimte. Dat is een luxepositie.

Neemt niet weg dat je wat dingen hebt te onderzoeken voor jezelf.
Al die argumenten waarin je steeds vanuit de ander redeneert (anderen zouden dit een droombaan vinden etc) : gooi die overboord. Het is 0,0 relevant in jouw situatie.

Is er iets op je huidige kantoor aan werkzaamheden wat eventueel wel je interesse heeft? Zie je wel eens collega's met dingen bezig dat je jaloers denkt : dat zou ik ook wel willen doen. Mag ook buiten je afdeling, mag ook de receptie of de Hr-tak zijn, of bij de ontwerp- of designafdeling, om eens een dwarsstraat te noemen. Wellicht zou je je ook intern kunnen laten omscholen als zoiets je leuker lijkt?

Hoe dan ook, ik denk wel dat je actie moet gaan ondernemen. Paar uur minderen kan een tussentijdse oplossing zijn, en ondertussen bedenken wat voor jou wel oké zou zijn.
Ik besef me zeker dat het een luxepositie is, hij was heel erg begripvol, waar ik erg blij mee ben! Maakt de keuze wel nóg lastiger, maar goed, ik heb vanavond mijn eerste gesprek en heb maandag mijn sollicitatie bij de bso, ik wacht deze twee gesprekken en het weekend even sowieso af en hoop dat ik dan snel dingen wat helderder voor mezelf heb.
pi_184574523
Wacht even. Hoezo nog lastiger? Ben je moreel iets aan hem verplicht ofzo?
Somebody that I used to know
pi_184575024
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:53 schreef Postbus100 het volgende:
Wacht even. Hoezo nog lastiger? Ben je moreel iets aan hem verplicht ofzo?


[ Bericht 24% gewijzigd door ano301 op 24-01-2019 15:15:05 ]
pi_184577502
32 uur werken geen optie waar je zit?
pi_184577962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:13 schreef ano301 het volgende:
ik moet naar mijn gevoel luisteren en dat zegt overduidelijk dat dit 'm niet gaat worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:13 schreef ano301 het volgende:
ik moet naar mijn gevoel luisteren en dat zegt overduidelijk dat dit 'm niet gaat worden.
Driemaal is scheepsrecht!
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:13 schreef ano301 het volgende:
ik moet naar mijn gevoel luisteren en dat zegt overduidelijk dat dit 'm niet gaat worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')