Dat klinkt wel lekker ruim! Heel tof!quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef Seven. het volgende:
Six. is begonnen aan de inloopkast
Op mijn verzoek maakt Six. een kast met veel kleine vakken. Straks dus iets van 22 plankenen een berg hangruimte. We zouden meubelplaat doen om de kosten een beetje te drukken maar het verschil tussen meubelplaat en multiplex was 100 eurootjes dus uiteindelijk toch multiplex gekocht
.
De status nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit geduldig te netflixen terwijl hij de boel in elkaar timmert.
Veel foto's please, kan ik de boel effe afkijkenquote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef Seven. het volgende:
Six. is begonnen aan de inloopkast
Op mijn verzoek maakt Six. een kast met veel kleine vakken. Straks dus iets van 22 plankenen een berg hangruimte. We zouden meubelplaat doen om de kosten een beetje te drukken maar het verschil tussen meubelplaat en multiplex was 100 eurootjes dus uiteindelijk toch multiplex gekocht
.
De status nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit geduldig te netflixen terwijl hij de boel in elkaar timmert.
OK, OKquote:Op zaterdag 26 januari 2019 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Veel foto's please, kan ik de boel effe afkijken![]()
We hebben nu een dubbele schuifkast van 260 ofzo met zijn tweeën en allebei een hangkast, maar dat wordt een beetje krapjes, dus een walk-in is wel een wannahave
We hangen er een beamer en een ledstrip aan, meer nietquote:Op zaterdag 26 januari 2019 19:29 schreef akatar het volgende:
Ziet er hoopvol uit!
en doe je zelf een plezier en gooi die stekkerdoos zonder randaarde in de kliko
Opschuren en transparante lakquote:Op zondag 27 januari 2019 00:41 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn, zo'n grote kast! Ga je de kast straks nog lakken of blijft die zo?
Is dat nodig om kromtrekken tegen te gaan? Ik vind lakken zelf geen punt, maar kasten zijn zo'n rotklus.quote:
Wij gaan ook voor multiplex! Vandaar dat ik ernaar vraag. In eerste instantie nemen we twee planken van multiplex in de badkamer. Op de bovenste komen waskommen te staan en op de onderste komen handdoeken e.d. te liggen. En we krijgen een groot bureau van underlayment (dat is toch gewoon een soort multiplex?) op de eerste verdieping. Dat is het voor nu even, maar daarna komen er misschien nog een kast onder de trap naar zolder en een kledingkast op zolder.quote:We zijn aardig los gegaan met multiplex. Bureau, plank onder de wastafel, alle kastdeurtjes, aanrechtblad van de kitchenette, slaapkamerdeur bijft aan de slaapkamerkant gewoon hout, nachtkastjes (zwevende plankjes), en er komen nog 2 plankjes van multiplex boven de WC.
Bijna alles moet nog afgelakt worden
Eigenlijk is het niet echt nodig om af te lakken op deurtjes etc. Maar het haalt wel de kleur verder naar boven en eventuele houtnerven zie je dan beter. Wij gebruiken okoumé (bureau/kitchenette/nachtkastjes) en gewoon hardhout (de rest). Okoumé is wat roder, hardhout wat meer beuken. Maar veel verschil zit er qua kleur niet in. Okoumé laat meer nerven zien. Het is ook veel duurder en het zaagt veel fijner, bij hardhout krijg je sneller kartels maar wel aan de onderkant van het zaagblad. Hardhout heeft altijd een mooie en wat minder mooie kant, okoumé kent dat verschil niet. Dus altijd even opletten welke kant boven als je hardhout multiplex zaagt.quote:Op zondag 27 januari 2019 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dat nodig om kromtrekken tegen te gaan? Ik vind lakken zelf geen punt, maar kasten zijn zo'n rotklus.
[..]
Wij gaan ook voor multiplex! Vandaar dat ik ernaar vraag. In eerste instantie nemen we twee planken van multiplex in de badkamer. Op de bovenste komen waskommen te staan en op de onderste komen handdoeken e.d. te liggen. En we krijgen een groot bureau van underlayment (dat is toch gewoon een soort multiplex?) op de eerste verdieping. Dat is het voor nu even, maar daarna komen er misschien nog een kast onder de trap naar zolder en een kledingkast op zolder.
Wij lakken het bureau en de planken in de badkamer trouwens af met epoxy. Nou ja, dat doet de meubelmaker. Ik vind het fijn dat het goed gebeurt, hoor, maar ik wil eigenlijk goed genoeg opletten om te kijken of we hierna niet zelf het een en ander kunnen maken.
Als je niet lakt, gaat het hout vuil opnemen, plus dat je veel sneller last van splinteren hebt..quote:Op zondag 27 januari 2019 11:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eigenlijk is het niet echt nodig om af te lakken op deurtjes etc. Maar het haalt wel de kleur verder naar boven en eventuele houtnerven zie je dan beter. Wij gebruiken okoumé (bureau/kitchenette/nachtkastjes) en gewoon hardhout (de rest). Okoumé is wat roder, hardhout wat meer beuken. Maar veel verschil zit er qua kleur niet in. Okoumé laat meer nerven zien. Het is ook veel duurder en het zaagt veel fijner, bij hardhout krijg je sneller kartels maar wel aan de onderkant van het zaagblad. Hardhout heeft altijd een mooie en wat minder mooie kant, okoumé kent dat verschil niet. Dus altijd even opletten welke kant boven als je hardhout multiplex zaagt.
Epoxy kun je trouwens zelf ook lakken, het is net verf. We hebben voor het bureau en kitchenette Skylt gebruikt, dat lijkt echt onbehandeld. Epoxy legt volgens mij wel een dun mat laagje op het hout. Voor natte ruimtes denk ik dat epoxy een betere keus is.
Dank je. Na een jaar klussen heb je best wel wat te delenquote:Op zondag 27 januari 2019 14:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie samenvatting in de OP! Daar is serieus wel wat werk in gestoken !![]()
![]()
Hou je de lasdoosjes verstopt in de wand in de slaapkamer wel mooi bereikbaar ?
quote:Op zondag 27 januari 2019 16:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu nog 4 op een rij spelen met six
quote:Op zondag 27 januari 2019 16:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu nog 4 op een rij spelen met six
Vet hè? Het heet 'Alle Mensen' en het is in bruikleen van mijn ouders. Het is heel ruw geschilderd maar het bevat ontzettend veel details. Ik ontdek dus na een jaar nog steeds gezichten in het schilderij die me nog niet eerder opgevallen waren. En ik herken er een paar mensen in (Gustavo Fring, Herman Brood). Eigenlijk vind ik het niet eens een 'mooi' schilderij, en hoewel het als een heel vrolijk bontgekleurd schilderij oogt, het is stiekem best wel duister. Bijna niemand kijkt blij.quote:
Dankjewelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |