abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 21 januari 2019 @ 11:45:51 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184529272
Drive in woningen zijn huizen met op de begane grond een inpandige garage aan de voorkant. Aan de achterkant hebben de woningen een extra kamer, die voor kleine ondernemers erg aantrekkelijk is. Zo laat ik mijn haren knippen door de buurvrouw die een salon aan huis heeft, en nog iemand in dit rijtje heeft een beautysalon. Verder vind je hier fysiotherapeuten en administratiekantoren, naaiateliers en noem maar op. Deze woningen hebben geen dragende muren, ze zijn 4,5 meter breed en 12 meter diep. Alleen de zijmuren en de betonnen vloeren zijn dragend, dus dit woningtype is een walhalla voor de doe-het-zelver. En dat is te zien...! Alle huizen zijn heel verschillend ingericht en verbouwd, dus een kijkje bij de buren levert hier altijd weer leuke inspiratie op voor je eigen huis.

Op de eerste verdieping zit de keuken en de woonkamer. Wij hebben er nog een balkon achter van 4,5 bij 4m. Op de tweede verdieping hebben we 1 grote en 2 kleine slaapkamers en een badkamer. Dus een volledig functioneel huis, we hoeven niet te douchen bij de buren als we gaan slopen in ieder geval.

Voor we begonnen met de echte verbouwing, hebben we even de keuken gepimpt. Alleen de bovenkastjes gesloopt en een nieuwe achterwand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eethoek en woonkamer ingericht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondertussen hebben we dit plan bedacht voor de begane grond, hiermee geven we het huidige 'kantoor' en 'hobbykamer' op. En in de plaats daarvan, komt er een goed kantoor, die door het inbouwen van een kitchenette en een kast voor de wasmachine onder de trap, ook dienst doet als hele fancy bijkeuken. En aan de achterkant komt een vierde slaapkamer met eigen badkamer en inloopkast:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen... slopen (27 december 2017). We hebben de hele begane grond gestript, het enige dat is blijven staan is de meterkast en de trap. We hebben ook een kleine 50 kilo aan asbest afgevoerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna heeft Six. alle grondbalken geplaatst en de houten frames voor de muren weer opgebouwd. Vervolgens besloten we om tóch maar voor vloerverwarming te gaan, welke hij ook zelf gelegd heeft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens hebben we wat gedoe gehad met de vloerboer. Hij heeft de zandcementlaag niet dik genoeg gestort. Vervolgens moest hij zelf een dikkere egalinelaag leggen om het op te lossen, maar dan wel tegen een goede prijs. Helaas heeft hij bij de egalinelaag een kam gebruikt om uit te strijken, in plaats van een prikroller. Het gevolg is dat wij de kamstrepen eraf moeten schuren. Maar OK, buiten wat frustratie zijn we wel blij met de vloer nu.

Na het vloerdebacle, moesten de voor- en achtergevel eraan geloven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het balkon is waterdicht gemaakt, eigenlijk zitten we nu vaker onder het balkon dan er op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste 2 lagen betonverf zitten op de vloer (en de vloer is uiteindelijk grijsgroen geworden!):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gipsplaten zijn er tegenaan gevlogen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder het raam aan de voorkant, heeft Six. een enorm bureau gemaakt voor me (3,5m breed, 1m diep, okoumé multiplex plaat van 4cm dik). Hier kun je makkelijk met 2 personen werken, was opvouwen, origami doen of wat je dan ook maar wil. Dit bureaublad loopt om het hoekje via een kleine verhoging over in de kitchenette. Verder een verlaagd plafond in hetzelfde materiaal, gewoon omdat we dat een tof idee vonden. Ik noem dit ook wel mijn home control tower :') :+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De waterleidingen zijn eigenlijk bijna helemaal klaar, de afvoeren zijn klaar. De douche onder de trap is klaar om afgewerkt te worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen raakten we even afgeleid. We hadden even een impuls nodig en ach.. we sjouwen 2 keer per dag door de begane grond en vervolgens leven we alsof er geen verbouwing plaats vindt, dus we hebben geen haast. Dus we zijn in augustus en september bezig geweest met de tuin. We hebben een stapel oude golfplaten van mijn vader gebruikt voor de schutting (geen asbest, wel vezelcement) en deze zwart geschilderd met betonverf. Dit hele project heeft inclusief beplanting 1500 euro gekost, en 2 maanden van onze tijd. We zijn er superblij mee, vooral met Six. zijn Ikea-hack hanglampen. Niet zichtbaar op de foto's is het terras onder het balkon, dus we hebben een waterdicht terras in de schaduw en zonnen kunnen we bovenop het balkon.

We bestelden deze silo van 2,15 doorsnee (en 8m hoog):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben we in plakken geslepen om er wat moois van te maken van de tuin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin voor en tijdens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De tuin na (lampen is een Ikea-hack, idee van Six.):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eind september 2018 zijn we binnen weer verder gegaan.

De garderobe:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een glazen deur tussen de entree en de hal waar slaapkamer, trap, kantoor en WC samenkomen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De geheime deur naar de slaapkamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De traptreden zijn geschuurd en opnieuw gelakt. De stootborden heeft Six. zelf voor het beton gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De WC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in de slaapkamer schiet het nu ook serieus op:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn beneden bijna klaar met verbouwen! Het wensenlijstje voor 2019:

• De slaapkamer (schilderen)
• De ensuite (schilderen/installatie en kitten)
• De inloopkast (stucen/schilderenhoop timmerwerk)
• Hele verdieping nog 1 laag betonverf en dan epoxy of polyurethaan (alleen betonverf gaat 'm niet worden!)
• Terras onder het balkon tegelen
• Badkamer op zolder slopen, hele zolder voorzien van vloerverwarming (3 slaapkamers)
• Vloerisolatie in de kruipruimte
• Nieuwe voordeur

Over 4-5 jaar: woonkamer/keuken strippen, vloerverwarming erin, en hopelijk van het gas af
Over 6-10 jaar: dak vernieuwen

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 21-01-2019 19:33:21 ]
Resistance is futile.
pi_184530712
Stil...mooooi... _O_ voor jullie beider skills.
  Spellchecker maandag 21 januari 2019 @ 14:25:39 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 21 januari 2019 @ 16:38:34 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184534656
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:25 schreef maily het volgende:
Jouw ribstoelen O+
Eijerkamp, zijn niet eens zo duur (volgens mij 80 euro per stoel), en het zit heerlijk omdat er een beetje bounce in zit. En goeie service, bij 1 liet de naad los na 6 maanden, ze zijn de zitting af komen halen en ik kreeg 'm 2 weken later weer zo goed als nieuw terug.
Resistance is futile.
  maandag 21 januari 2019 @ 18:59:16 #5
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184537500
Mooie OP! ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 21 januari 2019 @ 19:36:16 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184538389
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:59 schreef monsterd. het volgende:
Mooie OP! ^O^
Mag ook wel na 2 uur copy/pasten..! :')

Ik had alle foto's vanaf facebook gelinkt maar na x aantal maanden laat 'ie de foto's niet meer zien. Dus eerst alles op imgur gezet vanaf mijn telefoon :').

Het begint wel een aardige verzameling te worden!
Resistance is futile.
pi_184538608
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:19 schreef AnneX het volgende:
Stil...mooooi... _O_ voor jullie beider skills.
dank je. ik heet hier trouwens six niet beider
😂😂
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  maandag 21 januari 2019 @ 19:46:33 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184538687
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:43 schreef Six. het volgende:

[..]

dank je. ik heet hier trouwens six niet beider
😂😂
Draak :* ! Ik zag gewoon aan je kop dat je iets ging posten. Men weet heus wel hoe het bij ons gaat. Jij bent de uitvoerende macht, ik ben de wetgevende macht :+ .
Resistance is futile.
pi_184538811
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Draak :* ! Ik zag gewoon aan je kop dat je iets ging posten. Men weet heus wel hoe het bij ons gaat. Jij bent de uitvoerende macht, ik ben de wetgevende macht :+ .
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ik lees het al, de pijnstillers hebben hilarische bijwerkingen
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  maandag 21 januari 2019 @ 19:52:26 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184538839
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:51 schreef Six. het volgende:

[..]

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ik lees het al, de pijnstillers hebben hilarische bijwerkingen
:P dat valt niet te ontkennen..!
Resistance is futile.
pi_184538988
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:43 schreef Six. het volgende:

[..]

dank je. ik heet hier trouwens six niet beider
😂😂
Tis een co-productie, tóch!? B-)
  maandag 21 januari 2019 @ 20:14:49 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184539423
Hehehe, die silo _O-

Je moet er maar effe op komen _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184539804
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tis een co-productie, tóch!? B-)
Om de intimiteiten binnen onze relatie op een prettig niveau te houden is het aangaande dit onderwerp beter dat ik er geen verdere uitspraken over doe.
😎
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  maandag 21 januari 2019 @ 22:56:30 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184543150
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:14 schreef Sounddragon het volgende:
Hehehe, die silo _O-

Je moet er maar effe op komen _O_
Wat een ding hè? Je kunt zulke bakken kant en klaar kopen in Australië, daar worden ze ook als raised beds gebruikt in groententuinen. Maar dan zijn ze gloednieuw, veel kleiner en echt super gelikt. Ik wilde juist een roestig oud ding. En Six. weet wel raad met een slijptol.
Resistance is futile.
  maandag 21 januari 2019 @ 23:02:39 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184543276
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat een ding hè? Je kunt zulke bakken kant en klaar kopen in Australië, daar worden ze ook als raised beds gebruikt in groententuinen. Maar dan zijn ze gloednieuw, veel kleiner en echt super gelikt. Ik wilde juist een roestig oud ding. En Six. weet wel raad met een slijptol.
Sja, dat je roestige wilt maakt het alleen maar makkelijker en goedkoper om er eentje op de kop te tikken natuurlijk :P En anders zijn er manieren genoeg om het te láten roesten, maar als je dat eenmaal in gang hebt, kun je denk ik redelijk rap een andere bestellen :P

Binnenkant nog wel behandeld neem ik aan? of vertrouw je op het restje zink wat er nog op zit?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 21 januari 2019 @ 23:15:12 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184543522
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, dat je roestige wilt maakt het alleen maar makkelijker en goedkoper om er eentje op de kop te tikken natuurlijk :P En anders zijn er manieren genoeg om het te láten roesten, maar als je dat eenmaal in gang hebt, kun je denk ik redelijk rap een andere bestellen :P

Binnenkant nog wel behandeld neem ik aan? of vertrouw je op het restje zink wat er nog op zit?
Binnenkant is niet behandeld. Die zat vol met resten brokken, hebben de vogels van genoten. Six heeft een achterkant tegen de bak aan gemaakt (zelfde golfplaat als de schutting), en netjes afgesmeerd met cement. Je ziet het eigenlijk niet verder. Scherpe randen aan de bovenkant van de bakken hebben we afgetimmerd met witte raamrubbers.




Resistance is futile.
  maandag 21 januari 2019 @ 23:17:15 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184543556
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Binnenkant is niet behandeld. Die zat vol met resten brokken, hebben de vogels van genoten. Six heeft een achterkant tegen de bak aan gemaakt (zelfde golfplaat als de schutting), en netjes afgesmeerd met cement. Je ziet het eigenlijk niet verder. Scherpe randen aan de bovenkant van de bakken hebben we afgetimmerd met witte raamrubbers.


[ afbeelding ]
Ziet er wel ok uit.. zinklaag lijkt ook nog best goed te zijn, dat gaat wel eventjes mee zo :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 januari 2019 @ 21:01:18 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184560358
Mooi plaatje O+



[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 23-01-2019 21:01:21 ]
Resistance is futile.
  Spellchecker dinsdag 22 januari 2019 @ 21:03:17 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184560407
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:01 schreef Seven. het volgende:
Mooi plaatje O+


[ afbeelding ]
Wow .... en hier komen je plantenbakken ook zo mooi uit! ^O^
pi_184566869
Jullie hadden nogal een relatief klein budget waar men sceptisch over was. Zitten jullie nog binnen dat budget of ben je er flink overheen gegaan?
pi_184572217
Leuke tuin zo! Ik vind die lampenkappen ook nog steeds een goeie vondst.
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:04:59 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184573527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 08:29 schreef tupper het volgende:
Jullie hadden nogal een relatief klein budget waar men sceptisch over was. Zitten jullie nog binnen dat budget of ben je er flink overheen gegaan?
We zijn er overheen gegaan, maar niet met veel. We hadden 20.000 (15000 bouwdepot en 5000 eigen geld) en die is nu wel zo'n beetje op. We hebben buiten het budget nog een paar grote dingen gedaan:

Vloerverwarming (+ 2000 euro)
Vervangen voorgevel (+1500 euro ongeveer)

We moeten nog de badkamer op zolder slopen. We hebben wel al het bad, douchecabine en alle sanitair aangeschaft. Ik denk dat we nog zo'n 3000 euro nodig hebben om de badkamer af te maken. We hebben ook besloten om nog eventjes verder te sparen, want ook dit project wordt groter dan verwacht. We willen de hele zolder, dus ook de 3 slaapkamers, voorzien van vloerverwarming (= zo'n 1500 euro bovenop de 3000 euro). Over 5 jaar volgt ook de eerste verdieping met woonkamer en keuken, en dan zitten we op 1 systeem waarmee we over kunnen op een warmtepomp.

Al met al, als ik de extra's etc niet meeneem, dan zitten we iets van 10% boven budget. En dan kan ik alleen maar zeggen, we hebben het niet gered want de badkamer moet nog :P . Maar ach.. we hebben evengoed een kleine 20k overwaarde gerealiseerd binnen een jaar.
Resistance is futile.
pi_184581095
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Draak :* ! Ik zag gewoon aan je kop dat je iets ging posten. Men weet heus wel hoe het bij ons gaat. Jij bent de uitvoerende macht, ik ben de wetgevende macht :+ .
Op m'n werk noemen we dat de product owner en het ontwikkelteam. ;(

Echt een heel indrukwekkende OP!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_184581119
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:01 schreef Seven. het volgende:
Mooi plaatje O+


[ afbeelding ]
De lampen! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:08:12 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184635127
Six. is begonnen aan de inloopkast *O*

Op mijn verzoek maakt Six. een kast met veel kleine vakken. Straks dus iets van 22 planken :+ en een berg hangruimte. We zouden meubelplaat doen om de kosten een beetje te drukken maar het verschil tussen meubelplaat en multiplex was 100 eurootjes dus uiteindelijk toch multiplex gekocht O+ .

De status nu:






Ik zit geduldig te netflixen terwijl hij de boel in elkaar timmert. :7
Resistance is futile.
pi_184637918
Ziet er hoopvol uit!
en doe je zelf een plezier en gooi die stekkerdoos zonder randaarde in de kliko :)
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:06:05 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_184640582
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef Seven. het volgende:
Six. is begonnen aan de inloopkast *O*

Op mijn verzoek maakt Six. een kast met veel kleine vakken. Straks dus iets van 22 planken :+ en een berg hangruimte. We zouden meubelplaat doen om de kosten een beetje te drukken maar het verschil tussen meubelplaat en multiplex was 100 eurootjes dus uiteindelijk toch multiplex gekocht O+ .

De status nu:

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Ik zit geduldig te netflixen terwijl hij de boel in elkaar timmert. :7
Dat klinkt wel lekker ruim! Heel tof!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:18:06 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184640963
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:08 schreef Seven. het volgende:
Six. is begonnen aan de inloopkast *O*

Op mijn verzoek maakt Six. een kast met veel kleine vakken. Straks dus iets van 22 planken :+ en een berg hangruimte. We zouden meubelplaat doen om de kosten een beetje te drukken maar het verschil tussen meubelplaat en multiplex was 100 eurootjes dus uiteindelijk toch multiplex gekocht O+ .

De status nu:

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Ik zit geduldig te netflixen terwijl hij de boel in elkaar timmert. :7
Veel foto's please, kan ik de boel effe afkijken :P

We hebben nu een dubbele schuifkast van 260 ofzo met zijn tweeën en allebei een hangkast, maar dat wordt een beetje krapjes, dus een walk-in is wel een wannahave :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184641118
Oh een inloop kast. Wat lekker O+
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:50:52 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184642107
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Veel foto's please, kan ik de boel effe afkijken :P

We hebben nu een dubbele schuifkast van 260 ofzo met zijn tweeën en allebei een hangkast, maar dat wordt een beetje krapjes, dus een walk-in is wel een wannahave :)
OK, OK :7
Resistance is futile.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:06:16 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184642571
Zie hier het bovenste deel. Six. heeft gewoon een soort bouwpakket uitgedokterd. Hij maakt nog een vergelijkbaar bouwpakket voor de onderste laag, en dan zet hij er nog staandertjes tussen. Dan heb je dus 3 hoog vakjes aan de bovenkant, met daar onder hangruimte over de hele breedte.

De vakjes zijn bijna allemaal 28 cm breed, 40 cm diep en 29 cm hoog. Alleen bovenste rij wijkt in het midden af omdat we een vakje voor de beamer breder moeten maken. Six. heeft onze opgevouwde stapels kleding opgemeten zodat alles past :P . Ik hang zelf al mijn bovenstukken, Six. is meer van de plankjes.





Resistance is futile.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:08:19 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184642629
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:29 schreef akatar het volgende:
Ziet er hoopvol uit!
en doe je zelf een plezier en gooi die stekkerdoos zonder randaarde in de kliko :)
We hangen er een beamer en een ledstrip aan, meer niet ;) .
Resistance is futile.
pi_184645976
Fijn, zo'n grote kast! Ga je de kast straks nog lakken of blijft die zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 januari 2019 @ 08:28:31 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184647830
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 00:41 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn, zo'n grote kast! Ga je de kast straks nog lakken of blijft die zo?
Opschuren en transparante lak :)

We zijn aardig los gegaan met multiplex :+ . Bureau, plank onder de wastafel, alle kastdeurtjes, aanrechtblad van de kitchenette, slaapkamerdeur bijft aan de slaapkamerkant gewoon hout, nachtkastjes (zwevende plankjes), en er komen nog 2 plankjes van multiplex boven de WC.

Bijna alles moet nog afgelakt worden :P
Resistance is futile.
pi_184648746
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 08:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Opschuren en transparante lak :)
Is dat nodig om kromtrekken tegen te gaan? Ik vind lakken zelf geen punt, maar kasten zijn zo'n rotklus.

quote:
We zijn aardig los gegaan met multiplex :+ . Bureau, plank onder de wastafel, alle kastdeurtjes, aanrechtblad van de kitchenette, slaapkamerdeur bijft aan de slaapkamerkant gewoon hout, nachtkastjes (zwevende plankjes), en er komen nog 2 plankjes van multiplex boven de WC.

Bijna alles moet nog afgelakt worden :P
Wij gaan ook voor multiplex! Vandaar dat ik ernaar vraag. In eerste instantie nemen we twee planken van multiplex in de badkamer. Op de bovenste komen waskommen te staan en op de onderste komen handdoeken e.d. te liggen. En we krijgen een groot bureau van underlayment (dat is toch gewoon een soort multiplex?) op de eerste verdieping. Dat is het voor nu even, maar daarna komen er misschien nog een kast onder de trap naar zolder en een kledingkast op zolder.

Wij lakken het bureau en de planken in de badkamer trouwens af met epoxy. Nou ja, dat doet de meubelmaker. Ik vind het fijn dat het goed gebeurt, hoor, maar ik wil eigenlijk goed genoeg opletten om te kijken of we hierna niet zelf het een en ander kunnen maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 januari 2019 @ 11:22:56 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184649620
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dat nodig om kromtrekken tegen te gaan? Ik vind lakken zelf geen punt, maar kasten zijn zo'n rotklus.

[..]

Wij gaan ook voor multiplex! Vandaar dat ik ernaar vraag. In eerste instantie nemen we twee planken van multiplex in de badkamer. Op de bovenste komen waskommen te staan en op de onderste komen handdoeken e.d. te liggen. En we krijgen een groot bureau van underlayment (dat is toch gewoon een soort multiplex?) op de eerste verdieping. Dat is het voor nu even, maar daarna komen er misschien nog een kast onder de trap naar zolder en een kledingkast op zolder.

Wij lakken het bureau en de planken in de badkamer trouwens af met epoxy. Nou ja, dat doet de meubelmaker. Ik vind het fijn dat het goed gebeurt, hoor, maar ik wil eigenlijk goed genoeg opletten om te kijken of we hierna niet zelf het een en ander kunnen maken.
Eigenlijk is het niet echt nodig om af te lakken op deurtjes etc. Maar het haalt wel de kleur verder naar boven en eventuele houtnerven zie je dan beter. Wij gebruiken okoumé (bureau/kitchenette/nachtkastjes) en gewoon hardhout (de rest). Okoumé is wat roder, hardhout wat meer beuken. Maar veel verschil zit er qua kleur niet in. Okoumé laat meer nerven zien. Het is ook veel duurder en het zaagt veel fijner, bij hardhout krijg je sneller kartels maar wel aan de onderkant van het zaagblad. Hardhout heeft altijd een mooie en wat minder mooie kant, okoumé kent dat verschil niet. Dus altijd even opletten welke kant boven als je hardhout multiplex zaagt.

Epoxy kun je trouwens zelf ook lakken, het is net verf. We hebben voor het bureau en kitchenette Skylt gebruikt, dat lijkt echt onbehandeld. Epoxy legt volgens mij wel een dun mat laagje op het hout. Voor natte ruimtes denk ik dat epoxy een betere keus is.
Resistance is futile.
  zondag 27 januari 2019 @ 11:51:31 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184650123
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Eigenlijk is het niet echt nodig om af te lakken op deurtjes etc. Maar het haalt wel de kleur verder naar boven en eventuele houtnerven zie je dan beter. Wij gebruiken okoumé (bureau/kitchenette/nachtkastjes) en gewoon hardhout (de rest). Okoumé is wat roder, hardhout wat meer beuken. Maar veel verschil zit er qua kleur niet in. Okoumé laat meer nerven zien. Het is ook veel duurder en het zaagt veel fijner, bij hardhout krijg je sneller kartels maar wel aan de onderkant van het zaagblad. Hardhout heeft altijd een mooie en wat minder mooie kant, okoumé kent dat verschil niet. Dus altijd even opletten welke kant boven als je hardhout multiplex zaagt.

Epoxy kun je trouwens zelf ook lakken, het is net verf. We hebben voor het bureau en kitchenette Skylt gebruikt, dat lijkt echt onbehandeld. Epoxy legt volgens mij wel een dun mat laagje op het hout. Voor natte ruimtes denk ik dat epoxy een betere keus is.
Als je niet lakt, gaat het hout vuil opnemen, plus dat je veel sneller last van splinteren hebt..

Laagje lak erop is alleen maar slim.. Je kunt het ook waxen of in de olie zetten, zelfde effect en simpel bij te werken later.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:10:25 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184652229
Mooie samenvatting in de OP! Daar is serieus wel wat werk in gestoken ! :Y _O_

Hou je de lasdoosjes verstopt in de wand in de slaapkamer wel mooi bereikbaar ? :+
  zondag 27 januari 2019 @ 15:23:34 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184654189
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie samenvatting in de OP! Daar is serieus wel wat werk in gestoken ! :Y _O_

Hou je de lasdoosjes verstopt in de wand in de slaapkamer wel mooi bereikbaar ? :+
Dank je. Na een jaar klussen heb je best wel wat te delen :P .

Ik denk niet dat we er straks nog bij kunnen, maar ik ken ondertussen Six. zijn werkwijze wel een beetje. Het bovenste leggedeelte komt dusdanig vast te zitten in het frame dat de staanders van het hanggedeelte er tijdelijk tussen uit kunnen. En dan kan je de achterplaat even weghalen. Met wat moeite bereikbaar dus.
Resistance is futile.
  zondag 27 januari 2019 @ 16:08:59 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184655499
Kijk eens aan.. bovenste rij hangt al ^O^ .



Beamer kastje (komt een deurtje voor, net als de twee vakjes ernaast omdat die niet dezelfde maat zijn als de rest van de vakjes).



En ja, het hele ding is in 2 stukken gezaagd omdat 'ie anders niet op zijn plek te manoeuvreren was :+ maar door de deurtjes is dat niet meer zichtbaar. De onderste laag wordt ter plekke in elkaar gezet :7 .
Resistance is futile.
  zondag 27 januari 2019 @ 16:39:36 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_184656531
Nu nog 4 op een rij spelen met six 8-)
  Spellchecker zondag 27 januari 2019 @ 16:42:53 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 20:10:43 #43
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 27 januari 2019 @ 20:55:55 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184661762
Vier op 'n 4 rij komt na het klussen _O-

Resistance is futile.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 16:19:03 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184754919
^O^





Resistance is futile.
pi_184755079
Mooi geworden!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184755230
Dat schilderij in je woonkamer _O_
  vrijdag 1 februari 2019 @ 16:40:17 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184755337
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:34 schreef FranticDJ het volgende:
Dat schilderij in je woonkamer _O_
Vet hè? Het heet 'Alle Mensen' en het is in bruikleen van mijn ouders. Het is heel ruw geschilderd maar het bevat ontzettend veel details. Ik ontdek dus na een jaar nog steeds gezichten in het schilderij die me nog niet eerder opgevallen waren. En ik herken er een paar mensen in (Gustavo Fring, Herman Brood). Eigenlijk vind ik het niet eens een 'mooi' schilderij, en hoewel het als een heel vrolijk bontgekleurd schilderij oogt, het is stiekem best wel duister. Bijna niemand kijkt blij.

Ik kan wel zeggen dat ik een bijzondere relatie heb met dit schilderij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mooi geworden!
Dankjewel :*
Resistance is futile.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 16:40:36 #49
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_184755344
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:19 schreef Seven. het volgende:
^O^
Let the game begin *O* *O*
pi_184756366
Waar/of komen er hanggedeeltes? Het lijkt nu namelijk erg laag daarvoor?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')