SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Groot fan van User Wotte
Ach ja, de indekkende pessimist uithangen zorgt ervoor dat je bij een slechte afloop kunt claimen dat je een realist was en bij een goede afloop dat het ondanks alles toch nog miraculeus is goedgekomen.quote:Op zondag 20 januari 2019 23:28 schreef PicoMMP het volgende:
Dramaqueengehalte is weer enorm hoog hier. Ik ga lekker slapen, over een maand staan we bovenaan.
Bij die 3-3 zag het er triest uit ja. Maar ik neem hem niks kwalijk. Als Ziyech linksback zou hebben gestaan zou dat ook zijn gebeurd.quote:Op zondag 20 januari 2019 23:34 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Als linksback zorgt hij eigenhandig voor een tsunami aan ellende.
In eerste instantie slap verdedigen van blind maar hij had 'm ook gewoon een rotschop kunnen verkopen. Maar goed je kan eens tegen een counter aanlopen.quote:Op maandag 21 januari 2019 00:15 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Bij die 3-3 zag het er triest uit ja. Maar ik neem hem niks kwalijk. Als Ziyech linksback zou hebben gestaan zou dat ook zijn gebeurd.
waarom zou je verliezen van Feyenoordquote:Op maandag 21 januari 2019 07:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
Volgende week verliezen van Feyenoord, daarna van Real en het is weer een tussenjaar.
waarom krijg je er vier tegen thuis tegen Heerenveen? Dat is slechter dan verliezen van Feyenoord.quote:Op maandag 21 januari 2019 07:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou je verliezen van Feyenoord
natuurlijk maar zeker met die kabouter op doel vind ik dat toch wel een incident ook al was hij niet de enige die faaldequote:Op maandag 21 januari 2019 08:00 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
waarom krijg je er vier tegen thuis tegen Heerenveen? Dat is slechter dan verliezen van Feyenoord.
Nee joh. Feyenoord kan alleen tegen PSV boven zichzelf uitstijgen. Tegen Ajax is het altijd openhuis.quote:Op maandag 21 januari 2019 07:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
Volgende week verliezen van Feyenoord, daarna van Real en het is weer een tussenjaar.
Het zijn inderdaad incidenten. Maar toch altijd op heel zure momenten. Heracles, omdat je direct in de achtervolging moest, PSV omdat zij een gat konden slaan (en wij op kop konden komen), en nu gisteren weer.quote:Op maandag 21 januari 2019 08:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk maar zeker met die kabouter op doel vind ik dat toch wel een incident ook al was hij niet de enige die faalde
ik zie het ook liever anders zeker als het totaal onnodig is en zoveel van dit soort kansen ga je niet krijgen maar er komen er nog wel een paar.quote:Op maandag 21 januari 2019 08:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad incidenten. Maar toch altijd op heel zure momenten. Heracles, omdat je direct in de achtervolging moest, PSV omdat zij een gat konden slaan (en wij op kop konden komen), en nu gisteren weer.
Natuurlijk, Blind zit nog in de winterdip. Wat een flegmatiek mannetje is dat somsquote:Op maandag 21 januari 2019 08:16 schreef govie het volgende:
Ik vind het een zielige vertoning dat iedereen wijst naar de invallende keeper terwijl je verdedigd met 11. Als Lammers keer op keer zo vrij kan lopen met een bal dan kan je beter gaan wijzen naar de verdedigers. Maar typisch ajax dat het wijst naar de invallende keeper, als je het terugkijkt dan zie dat veel goals begonnen door fouten van verdedigers.
niet alleen van de verdedigers maar daar staat een keeper voor, Onana had er minimaal 2 van gepaktquote:Op maandag 21 januari 2019 08:16 schreef govie het volgende:
Ik vind het een zielige vertoning dat iedereen wijst naar de invallende keeper terwijl je verdedigd met 11. Als Lammers keer op keer zo vrij kan lopen met een bal dan kan je beter gaan wijzen naar de verdedigers. Maar typisch ajax dat het wijst naar de invallende keeper, als je het terugkijkt dan zie dat veel goals begonnen door fouten van verdedigers.
Als je vier goals tegenkrijgt dan in principe alle spelers, maar vooral ook de verdedigers in de buurt van die lammers. Die werden weggespeeld alsof het niks was. maar zeggen dat vdBeek, blind of De ligt slecht speelde is vloeken in de kerk natuurlijk want die moeten verkocht worden of vertegenwoordigen waarde.quote:Op maandag 21 januari 2019 08:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Natuurlijk, Blind zit nog in de winterdip. Wat een flegmatiek mannetje is dat soms
Wel terecht. Inmiddels hebben we het al zo vaak laten liggen dat het met recht een obsessie mag worden genoemd.quote:Op maandag 21 januari 2019 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Alle media zijn vernietigend over het onthutsend zwakke optreden van Ajax en de koppositie-obsessie die ervoor zorgt dat Ajax consequent en structureel faalt als het erop aankomt.
ze hebben zeker gefaald maar is het zo vaak voorgekomen dan? Vorig seizoen kan ik me niet herinneren dat Ajax ook maar 1 keer de kans had om de koppositie te pakken, dit seizoen 2 keerquote:Op maandag 21 januari 2019 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Alle media zijn vernietigend over het onthutsend zwakke optreden van Ajax en de koppositie-obsessie die ervoor zorgt dat Ajax consequent en structureel faalt als het erop aankomt.
988 dagen al niet bovenaan gestaan.quote:Op maandag 21 januari 2019 08:29 schreef Fargo het volgende:
[..]
Wel terecht. Inmiddels hebben we het al zo vaak laten liggen dat het met recht een obsessie mag worden genoemd.
dat is zeker zo, heel jammerquote:Op maandag 21 januari 2019 08:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Vergeet trouwens ook niet wat dit doet met de mentale gesteldheid in Eindhoven. I.p.v. dat ze daar baalden dat ze de koppositie verloren zouden hebben balen ze nu dat ze niet verder zijn uitgelopen op Ajax. Dat is misschienn nog wel vele malen belangrijker dan de stand op dit moment; je laat het weer na om mentaal een tik uit te delen.
Psychologie van de koude grond, je had gewoon met 4-1 voor kunnen staan met de rust maar zelfs 3-1 is comfortabel, misschien wel iets te comfortabel, slap de kleedkamer uitgekomen en doe daar een keeper bij die ze niet voor je pakt en het is klaar, verder niet teveel achter zoekenquote:Op maandag 21 januari 2019 08:56 schreef govie het volgende:
Het is ook wel een dilemma om scherp te blijven en gefocussed op het kampioenschap als elders men bezig is om je 500.000 euro per maand te laten verdienen ofzo. Dat leidt toch af, ajax wordt minder belangrijk, bent al bezig met de volgende stap etcetc. Volgens mij is dit ook een ajaxziekte, want jullie hebben vaker toptalenten die weten dat ze weggaan, dat lijkt me erg lastig voor de club. Hoe meer toptalenten je haalt, hoe vaker het kan voorkomen.
laten we berhaupt geen conclusies verbinden aan 1 slechte wedstrijd.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Psychologie van de koude grond, je had gewoon met 4-1 voor kunnen staan met de rust maar zelfs 3-1 is comfortabel, misschien wel iets te comfortabel, slap de kleedkamer uitgekomen en doe daar een keeper bij die ze niet voor je pakt en het is klaar, verder niet teveel achter zoeken
ja, ja. Je moet een keer het initiatief nemen.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
laten we berhaupt geen conclusies verbinden aan 1 slechte wedstrijd.
blij zijn dat psv hetzelfde doet, en gewoon naar de volgende wedstrijd kijken.
klopt, is erg jammer dat ze nu WEER niet gebruik maken van een misstap van je enige concurrent, maar nog steeds in eigen hand. gewoon vergeten is het beste denk ik.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:04 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
ja, ja. Je moet een keer het initiatief nemen.
Het was echt een leuke pot voor de neutrale kijker. Maar zoals eigenlijk altijd betekent dat ook dat het n groot foutenfestival was.quote:Op maandag 21 januari 2019 08:42 schreef mokkiemok het volgende:
op voorhand vond ik het erg jammer dat ik niet kon kijken.
nu ik dit zo lees en de media en de stand zie, ben ik eigenlijk best blij dat ik het gemist heb.
Vergeten? Nee. Je moet hieruit concluderen dat je reservekeeper niet goed genoeg is en jonge gasten die maandenlang de hemel in worden geprezen blijkbaar nog niet zo goed zijn.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:06 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
klopt, is erg jammer dat ze nu WEER niet gebruik maken van een misstap van je enige concurrent, maar nog steeds in eigen hand. gewoon vergeten is het beste denk ik.
en ik denk dat niet.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:25 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Vergeten? Nee. Je moet hieruit concluderen dat je reservekeeper niet goed genoeg is en jonge gasten die maandenlang de hemel in worden geprezen blijkbaar nog niet zo goed zijn.
Ten Hag moet nu laten zien uit wat voor hout hij gesneden is. Krijgt hij de groep weer gelijk op de rails na deze zeperd? Keihard revanche tegen Heerenveen donderdag en zondag in de Kuip winnen.
Voor jongens als De Ligt ging het allemaal 'vanzelf' en was de uitdaging ver te zoeken, zie Excelsior-uit. Die jongens moeten wakker worden en de kar gaan trekken.
Zo'n wedstrijd als gisteren kan een keer gebeuren, het was ook een samenloop van omstandigheden (Onana ziek, Nico geblesseerd, totale offday defensie, matig spel van onze topspelers), maar daar moet je van leren. Ondanks dat je bijna alles makkelijk wint, MOET je 100% blijven geven.
PSV en Ajax leken onverslaanbaar, maar niets is minder waar. Ik denk dat beiden meer punten gaan verliezen dan in de eerste seizoenshelft, dus aan Ajax de taak om weer in die flow van voor de winterstop te komen.
Het kan altijd gebeuren, want voetbal is geen voorgeprogrammeerde voetbalgame waarbij de sterkste altijd wint. Je hebt te maken met jonge mensen die constant de hemel in geprezen worden, die mentaal nog niet zo ver zijn en waarbij tegenstanders altijd het beste uit zichzelf zullen halen. Ook bij PSV.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:27 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
en ik denk dat niet.
zo'n wedstrijd kan een keer gebeuren.
samenloop van omstandigheden zeg je, dat betekend dus dat het nauwelijks voor kan komen.
dit exact dus.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:40 schreef PicoMMP het volgende:
Verder kijk ik naar het totaalplaatje in de competitie en de resultaten. Waar je jarenlang punten verliest bij Vitesse en Utrecht werden deze wedstrijden makkelijk gewonnen. Dan kun je dat best wegstrepen tegen een incident thuis tegen Heerenveen. Maar niet te vaak natuurlijk
Vier tegengoals in de Arena is altijd een zeperd. En dan kom je nog goed weg ook (penaltymoment, Zeneli 1-op-1). Het was geen 0-0 waar je enorm veel pech had omdat de bal er niet in vloog (de beruchte Ajax-Sparta).quote:Op maandag 21 januari 2019 09:41 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dit exact dus.
4-4 tegen Heerenveen wil ik ook geen zeperd noemen.
puur gekeken naar de stand
2 keer thuis punten verspeeld tegen middenmoters, we gaan zien hoe duur dat wordtquote:Op maandag 21 januari 2019 09:40 schreef PicoMMP het volgende:
Verder kijk ik naar het totaalplaatje in de competitie en de resultaten. Waar je jarenlang punten verliest bij Vitesse en Utrecht werden deze wedstrijden makkelijk gewonnen. Dan kun je dat best wegstrepen tegen een incident thuis tegen Heerenveen. Maar niet te vaak natuurlijk
Zelfs de praatprogramma's praatte alleen over de keeper, tenminste nos deed dat. Over De Ligt of vd Beek geen slecht woord natuurlijk. De praatprogamma's klagen over een lager niveau betaalt voetbal maar ik klaag ook bij deze over het lagere niveau van de praatprogramma's.quote:Op maandag 21 januari 2019 09:47 schreef Ramboetan het volgende:
Ben wel klaar met mensen die Lamprou de schuld blijven geven. Is het ook de schuld van Lamprou dat Heerenveen 9(!) Keer op doel mocht schieten?
quote:Op maandag 21 januari 2019 09:55 schreef govie het volgende:
[..]
Zelfs de praatprogramma's praatte alleen over de keeper, tenminste nos deed dat. Over De Ligt of vd Beek geen slecht woord natuurlijk. De praatprogamma's klagen over een lager niveau betaalt voetbal maar ik klaag ook bij deze over het lagere niveau van de praatprogramma's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |