De tas heb ik alquote:Op zondag 17 november 2019 14:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gezien de "fighters first" behaalde resultaten uit het verleden zullen de Natres en VeVa er ondertussen wel mee rondlopen ja...
Die kans is uiterst reëelquote:Op dinsdag 19 november 2019 18:58 schreef Kun-Aguero het volgende:
Iemand die weet of er een reële kans is dat je gevraagd wordt om testen te komen afleggen wanneer je hebt gesolliciteerd voor een functie zoals officier/onderofficier infanterie? of gooien ze de meeste sollicitaties meteen in de prul?
Militairen mogen niet staken. Dus staken ze met de benen. Enige optie. Wat zou jij doen als je 30 was?quote:Op woensdag 20 november 2019 21:53 schreef AchJa het volgende:
Personeelrapportage Defensie
20% Vacatures bij het militair personeel...![]()
En nog maar 60% beroepsmilitairen, de rest is reservist of burger... Tot zover de personeelsplaat defensie.
Ik was op mijn 30e al veel te afgestompt om ook maar enigszins te kunnen functioneren in de burgermaatschappij...quote:Op woensdag 20 november 2019 21:54 schreef LXIV het volgende:
Militairen mogen niet staken. Dus staken ze met de benen. Enige optie. Wat zou jij doen als je 30 was?
De Telegraaf kopte deze week dat het geld voor de reservisten weer eens op isquote:Op woensdag 20 november 2019 21:53 schreef AchJa het volgende:
Personeelrapportage Defensie
20% Vacatures bij het militair personeel...![]()
En nog maar 60% beroepsmilitairen, de rest is reservist of burger... Tot zover de personeelsplaat defensie.
twitter:RSM_MTC twitterde op maandag 26-08-2019 om 18:36:33Nogal wat reacties, mijn inziens is een goed militair; een vakman, leider en goed mens! De total package dus, waaronder ook de voorbeeldfunctie en representatief valt! De Coole hipster look is een fashion statement en is dus geen functioneel maar recalcitrant gedrag! reageer retweet
De KL kalender met enkel fotos van de heide, want geen personeelquote:Op vrijdag 6 december 2019 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Samen met de Klu, allemaal hotels, resorts, spa's, stranden en bier op de achtergrond.
Yup.quote:Op vrijdag 6 december 2019 21:13 schreef detaris het volgende:
De KL kalender met enkel fotos van de heide, want geen personeel
Ligt er aan hoe veel aanmeldingen er zijn voor het wapen/dienstvak. Zal ergens rond de 1-op-10 liggen. Hele procedure duurt ongeveer een maand of 2-3. Laatste vraag snap ik niet. Als je door de selectieprocedure heen komt ben je dus aangenomen en kun je starten?quote:Op dinsdag 10 december 2019 22:02 schreef Kun-Aguero het volgende:
Iemand die mij iets kan vertellen over hoe groot de kans tot afvallen is bij Officier KL KOO in de selectieprocedure en hoe lang die duurt? En is de kans er na nog aanzienlijk dat je mag starten mocht je erdoor heen komen?
Oh nee ik dacht dat als je door de medische keuring komt en het veiligheidsonderzoek hebt gehad dat je dan nog moest hopen dat je aan de baan komt.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:04 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe veel aanmeldingen er zijn voor het wapen/dienstvak. Zal ergens rond de 1-op-10 liggen. Hele procedure duurt ongeveer een maand of 2-3. Laatste vraag snap ik niet. Als je door de selectieprocedure heen komt ben je dus aangenomen en kun je starten?
Daarna heb je nog het gesprek met de Aanname Advies Commissie, daar moet je laten zien geschikt te zijn voor het officier zijn en ben je dus deels afhankelijk van het aantal kandidaten voor de functie (In principe worden daar de meest geschikte kandidaten gekozen en kun je dus nog steeds afvallen).quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:06 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Oh nee ik dacht dat als je door de medische keuring komt en het veiligheidsonderzoek hebt gehad dat je dan nog moest hopen dat je aan de baan komt.
Btw is er een mogelijkheid je kans wat groter te maken dan 10%?
Top, voor het fysieke ben ik al begonnen terwijl mijn psychologische test pas over 1.5 maand is en ik al 5+ keer sport in de week. Ik solliciteer voor officier infanterie, dus als er tips zijn om extra goed voorbereid te zijn is het altijd welkom.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:16 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Daarna heb je nog het gesprek met de Aanname Advies Commissie, daar moet je laten zien geschikt te zijn voor het officier zijn en ben je dus deels afhankelijk van het aantal kandidaten voor de functie (In principe worden daar de meest geschikte kandidaten gekozen en kun je dus nog steeds afvallen).
Om de kans zo groot mogelijk te maken moet je je vooral goed voorbereiden. Voor de psychologische keuring kun/moet je in principe niet meer voorbereiden dan een beetje weten wat voor informatie ze van je willen hebben (wees daar vooral eerlijk en hang geen ingestuurd verhaal op). Voor de medische keuring kun je ook weinig voorbereiden, je bent lichamelijk geschikt of niet. Uiteraard voor de sporttest zorgen dat je zo fit mogelijk bent.
Vooral voor de AAC kun je maximaal voorbereiden. Weten wat je functie inhoudt, hoe de organisatie werkt, op welke locaties defensie actief is, wat er speelt in de wereld etc.
Voor welke functie wil je solliciteren?
Maximaal inlezen, bijvoorbeeld ook defensiebladen (https://www.defensie.nl/actueel/defensiebladen), en het bezoeken van open dagen, daar gaan ze vrijwel zeker naar vragen tijdens het AAC-gesprek. Bij voorkeur sowieso de open dag van de KMA, en als het kan een open dag die zich richt op de infanterie of eventueel een van de brigades.quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:34 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Top, voor het fysieke ben ik al begonnen terwijl mijn psychologische test pas over 1.5 maand is en ik al 5+ keer sport in de week. Ik solliciteer voor officier infanterie, dus als er tips zijn om extra goed voorbereid te zijn is het altijd welkom.
Bedankt voor de tips, is het AAC pas een flinke tijd na het psychologisch onderzoek?quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:39 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Maximaal inlezen, bijvoorbeeld ook defensiebladen (https://www.defensie.nl/actueel/defensiebladen), en het bezoeken van open dagen, daar gaan ze vrijwel zeker naar vragen tijdens het AAC-gesprek. Bij voorkeur sowieso de open dag van de KMA, en als het kan een open dag die zich richt op de infanterie of eventueel een van de brigades.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |