abonnement Unibet Coolblue
pi_184504677
Democraten die geen compromis willen sluiten, het is net alsof de democraten liever gaan voor politiek goedkoop scoren over de rug van de mensen die het slachtoffer zijn van illegale immigratie ipv die schamele 5 miljard uit te trekken.
Gewoon blijven volhouden Trump, deze shutdown is slechter voor de democraten dan het ooit voor de president kan zijn.
pi_184504685
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:24 schreef Hexagon het volgende:
Dus eigenlijk gewoon nog een keer zn standpunt herhalen?

Wat een anti climax voor al die ambtenaren zonder salaris
Als je bij de Amerikaanse overheid werkt en niet zorgt voor een spaarpotje om het een maand uit te zingen verdien je de ellende ook gewoon. Voor mensen die een beetje vooruit hebben gepland is dit een laat uitbetaalde vakantie.
pi_184504716
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:44 schreef RobbieRonald het volgende:
Democraten frustreren de boel dus weer eens. Goh... Doen ze anders nooit.
Dit is al decennia over en weer bezig. Beide partijen hebben er voordeel bij want dan lijkt het net of er verschillende wereldbeelden in Washington vertegenwoordigd zijn. Al zie ik het verschil tussen al die gekochte democraten en republikeinen niet echt. Misschien dat de democraten 5 jaar voorlopen op homorechten en dergelijke.
pi_184504908
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:44 schreef RobbieRonald het volgende:
Democraten frustreren de boel dus weer eens. Goh... Doen ze anders nooit.
Democraten tekenen niet voor die muur, daar zijn ze helder in geweest.

Trump heeft het niet voor het zeggen, republikeinen gaan niet over het budget.

2 jaar de tijd hebben gehad en dan je “belangrijkste” punt pushen op het moment dat je machteloos bent. Kansloos.
pi_184505037
Ik snap het niet?

De republikeinen hadden toch 2 jaar lang een overmacht in de senaat? Waarom nu pas die muur?
pi_184505075
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:25 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik snap het niet?

De republikeinen hadden toch 2 jaar lang een overmacht in de senaat? Waarom nu pas die muur?
Veel republikeinen zien ook niks in die muur. Dit is gewoon de zoveelste Trump tantrum.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 20 januari 2019 @ 01:50:28 #108
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184505345
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je bij de Amerikaanse overheid werkt en niet zorgt voor een spaarpotje om het een maand uit te zingen verdien je de ellende ook gewoon. Voor mensen die een beetje vooruit hebben gepland is dit een laat uitbetaalde vakantie.
>verdienen

Pardon? :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184506279
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:25 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik snap het niet?

De republikeinen hadden toch 2 jaar lang een overmacht in de senaat? Waarom nu pas die muur?
De republikeinen hebben het plan van Trump ook afgewezen. Deze shutdown is begonnen toen zij nog een absolute meerderheid hadden in alle huizen.
pi_184506282
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je bij de Amerikaanse overheid werkt en niet zorgt voor een spaarpotje om het een maand uit te zingen verdien je de ellende ook gewoon. Voor mensen die een beetje vooruit hebben gepland is dit een laat uitbetaalde vakantie.
An sich verdedigbaar. Maar geldt hetzelfde voor gewone burgers die afhankelijk zijn van overheidsdiensten die nu stil liggen ? En voor bedrijven die geen vergunningen kunnen aanvragen en geen antecedentenonderzoeken kunnen laten uitvoeren ?
pi_184508075
Wat een bananenland _O-
Radio Espantoso
pi_184508985
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je bij de Amerikaanse overheid werkt en niet zorgt voor een spaarpotje om het een maand uit te zingen verdien je de ellende ook gewoon. Voor mensen die een beetje vooruit hebben gepland is dit een laat uitbetaalde vakantie.
Vakantie? Een groot deel werkt zonder betaald te worden, "want onmisbaar", het andere deel heeft verlof.

Daarnaast, we hebben het nu over bijna een maand maar er is niet echt uitzicht op een einde van de shutdown. Tenzij Trump zijn eis voor de muur laat vallen of de democraten hem z'n in geven, kan dit met gemak 3 maand duren, of langer.

De democraten weten ook dat 5,7 miljard Dollar niet genoeg gaat zijn.

quote:
In FY18, Congress provided $1.375B for border wall construction which equates to approximately 84 miles of border wall in multiple locations across the Southwest border.
Als je ziet wat zo'n stukje al kost, begrijp je dat Trump nooit uit gaat komen met die 5,7 miljard.

quote:
President Trump has said he wants a 1,000-mile wall made of concrete or steel. He commissioned eight prototypes.
Hij zal dus volgend jaar weer aankloppen voor minimaal zo'n bedrag...

[ Bericht 20% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-01-2019 11:36:23 ]
pi_184509066
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je bij de Amerikaanse overheid werkt en niet zorgt voor een spaarpotje om het een maand uit te zingen verdien je de ellende ook gewoon. Voor mensen die een beetje vooruit hebben gepland is dit een laat uitbetaalde vakantie.
"Verdien", "uitbetaald". Je gebruikt de woorden maar volgens mij betekenen ze iets anders dan jij denkt.
pi_184509484
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 11:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vakantie? Een groot deel werkt zonder betaald te worden, "want onmisbaar", het andere deel heeft verlof.

Daarnaast, we hebben het nu over bijna een maand maar er is niet echt uitzicht op een einde van de shutdown. Tenzij Trump zijn eis voor de muur laat vallen of de democraten hem z'n in geven, kan dit met gemak 3 maand duren, of langer.

De democraten weten ook dat 5,7 miljard Dollar niet genoeg gaat zijn.

[..]

Als je ziet wat zo'n stukje al kost, begrijp je dat Trump nooit uit gaat komen met die 5,7 miljard.

[..]

Hij zal dus volgend jaar weer aankloppen voor minimaal zo'n bedrag...
En veel belangrijker, men ziet het nut van zo'n geldverslindend prestigeproject helemaal niet en volgens de opiniepeilingen zit een meerderheid van de bevolking er ook niet op te wachten.

Het is natuurlijk ook vrij lachwekkend om met een plan te komen waarin jij zelf je zin krijgt en de andere partij een paar kruimels. Het wordt gewoon tijd dat de Republikeinen in het congres eens laten zien dat ze ballen hebben in plaats van zich te gedragen als een stel gemuilkorfde, gecastreerde schoothondjes.
Natuurlijk loopt McConnell nu weer heel schijnheilig te doen alsof dit een oplossing gaat zijn, maar hij blokkeert zelf natuurlijk gewoon elke bipartisan poging om wat aan de situatie te doen uit angst voor een conflict met Trump. De regering buit dan ook gewoon zoals Murkowski al zie het feit dat zij verantwoordelijk zijn voor de shutdown uit:

quote:
If there is something of substance that comes with his wall request, [Democrats] are willing to listen. But you can’t keep the government shut down while we work on it,” she said in an interview earlier Saturday. “The White House figures that the real leverage that they have is the fact that they’re holding the keys to this shutdown. And so if they release that?
bron

Het is te hopen dat ze in 2020 nogmaals een electorale rekening gepresenteerd krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184509673
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:50 schreef _--_ het volgende:

[..]

>verdienen

Pardon? :')
Heb een jaar in de VS gewoond en in dat jaar zijn er 2 shutdowns geweest. Sindsdien nog een aantal. Ik woon of werk er niet eens meer en weet dat er een reëel risico is op een paar weken vrij zonder daar meteen voor doorbetaald te krijgen. Je mag van volwassenen best wel verwachten dat ze een beetje anticiperen en aanpassen op een systeem. Ook al ben jij het misschien niet eens met dat systeem en vindt je het belachelijk wat Trumpje nu allemaal doet.
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 07:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

An sich verdedigbaar. Maar geldt hetzelfde voor gewone burgers die afhankelijk zijn van overheidsdiensten die nu stil liggen ? En voor bedrijven die geen vergunningen kunnen aanvragen en geen antecedentenonderzoeken kunnen laten uitvoeren ?
Nee. Het is imho echt fucked up dat een land stil kan komen te liggen vanwege wat gekrenkte egotjes. En als bedrijf kun je moeilijk al vooraf vergunningen of antecedentenonderzoeken plannen. Sowieso is de dienstverlening van de overheid voor gewone burgers dramatisch.
  zondag 20 januari 2019 @ 12:14:03 #116
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_184509807
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:49 schreef Domnivoor het volgende:
Intussen is de echte 'humanitarian crisis' niet aan de grens, maar in de hoofstad waar medewerkers van de overheid in de rij staan voor voedsel:
[ afbeelding ]
Hoe lang zou het nog duren voordat die ambtenaren op zoek gaan naar een andere baan en er langdurige schade ontstaat bij verschillende overheidsdiensten?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_184511225
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je bij de Amerikaanse overheid werkt en niet zorgt voor een spaarpotje om het een maand uit te zingen verdien je de ellende ook gewoon. Voor mensen die een beetje vooruit hebben gepland is dit een laat uitbetaalde vakantie.
De naiviteit is bijna ontroerend te noemen...

https://www.cnbc.com/2017(...)eck-to-paycheck.html
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184511316
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De naiviteit is bijna ontroerend te noemen...

https://www.cnbc.com/2017(...)eck-to-paycheck.html
Toen ik beweerde dat Amerikanen van maand tot maand leven werd ik bijna gefileerd door iemand die het beter wist "want dat gold echt niet voor de meerderheid" ;)

Is wel bekend.
pi_184511317
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoe lang zou het nog duren voordat die ambtenaren op zoek gaan naar een andere baan en er langdurige schade ontstaat bij verschillende overheidsdiensten?
Lekker Kafkaesk: je dient toestemming te hebben om tijdelijk of parttime ergens anders te kunnen werken. Die toestemming krijg je niet, want shutdown - er is niemand aanwezig die die toestemming officieel kan geven. Ontslag indienen; ditto. Stuck between a rock and a administrative hard place.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 20 januari 2019 @ 13:49:18 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184511345
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De naiviteit is bijna ontroerend te noemen...

https://www.cnbc.com/2017(...)eck-to-paycheck.html
71% in de schulden. Dat vind ik best schokkend.
Ik weet dat veel Amerikanen van maand tot maand leven, maar ik dacht dat als je middenklasse bent (zoals veel overheidsmensen) je er wel warmpjes bij zou zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184511347
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Toen ik beweerde dat Amerikanen van maand tot maand leven werd ik bijna gefileerd door iemand die het beter wist "want dat gold echt niet voor de meerderheid" ;)

Is wel bekend.
Mensen die dergelijke dingen beweren terwijl het zo makkelijk is om te vinden dat dit niet zo is doen wat mij betreft niet meer mee :P

Zelfde met al die voorstanders van dat muurtje waarvan al lang is aangetoond dat het weggegooid geld is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184511391
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

71% in de schulden. Dat vind ik best schokkend.
Ik weet dat veel Amerikanen van maand tot maand leven, maar ik dacht dat als je middenklasse bent (zoals veel overheidsmensen) je er wel warmpjes bij zou zitten.
Veel mensen hebben studieschulden en/of hypotheekschulden. Salarissen zijn de afgelopen decennia amper gegroeid en lopen compleet uit de pas met inflatie en stiging van kosten voor dagelijks levensonderhoud. Hoe anders kan het dat zoveel mensen met soms zelfs 2 fulltime banen nog steeds afhankelijk zijn van voedselbonnen. Dat land is gewoon kapot en verrot van binnen. En Trump gooit er nog een schepje of 20 bovenop met z'n tax cuts voor de rijken, handelsoorlog en deze shutdown.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184511425
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De naiviteit is bijna ontroerend te noemen...

https://www.cnbc.com/2017(...)eck-to-paycheck.html
Dat is al jaren bekend. Ook al jaren bekend is dat die meeste van die mensen stijf staan van de dure kortlopende kredieten. Je kan redetwisten wat door wat wordt veroorzaakt, maar een nieuwe geleende tv of dikke auto doorbreekt de cyclus iig niet.
pi_184511455
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is al jaren bekend. Ook al jaren bekend is dat die meeste van die mensen stijf staan van de dure kortlopende kredieten. Je kan redetwisten wat door wat wordt veroorzaakt, maar een nieuwe geleende tv of dikke auto doorbreekt de cyclus iig niet.
Als men kan redetwisten over wat dit veroorzaakt slaat je hele opmerking over dat men dit verdient natuurlijk al helemaal nergens op.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184511478
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

71% in de schulden. Dat vind ik best schokkend.
Ik weet dat veel Amerikanen van maand tot maand leven, maar ik dacht dat als je middenklasse bent (zoals veel overheidsmensen) je er wel warmpjes bij zou zitten.
Zelfs mensen die meer dan een ton per jaar verdienen zitten massaal in de problemen. Het is duurder leven in de VS, maar zoveel duurder nou ook weer niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')