Ik was van mening dat het een factor 1.6 kleiner was naar de volgende in de keten?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Van 20A naar 16A is toch selectief (hoewel ik dacht 2 stappen vereist)?
Een 3 fase aansluiting heeft ook maar 1 nul...quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, dat kan niet.
Een kookgroep zijn twee onafhankelijke groepen aangesloten op dezelfde fase.
Je hebt immers maar één nul-draad en niet twee
Precies. Een kookgroep heeft er twee.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een 3 fase aansluiting heeft ook maar 1 nul...
Tenzij op twee fasen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 22:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Precies. Een kookgroep heeft er twee.
Het betekent dus dat je niet een enkele fase mag aftakken voor die ovenquote:Op woensdag 23 januari 2019 12:24 schreef jasperve het volgende:
d) het beveiligingstoestel tegen overbelastingsstroom van de driefasengroep de éénfaseaftakking
niet beveiligt. Dit komt voor bij een driefasenautomaat indien:
1) slechts één fase wordt belast;
2) één fase aanzienlijk meer wordt belast dan de andere twee fasen (scheve belasting).
De laatste 2 punten begrijp ik niet helemaal.
quote:Op woensdag 23 januari 2019 12:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Het betekent dus dat je niet een enkele fase mag aftakken voor die oven
Zo lees ik het niet. Volgens mij staat er als een 3 fasen automaat niet de juiste beveiliging geeft dat dan de losse fase nog een losse overbelasting beveiliging moet hebben..quote:Er moet worden bepaald of op de plaats van overgang de éénfaseaftakking door een eigen
beveiligingstoestel tegen overbelastingsstroom moet zijn beveiligd. Dit kan noodzakelijk zijn indien:
in elk geval selektiever dan 16/16quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Van 20A naar 16A is toch selectief (hoewel ik dacht 2 stappen vereist)?
Is 2,5mm2 draaddoorsnede dan nog wel genoeg?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 07:00 schreef gateway het volgende:
in elk geval selektiever dan 16/16
20 ampere D-patronen ("ouderwetse" schroefzekeringen) van 20 en dan 16A automaat is ook al een stuk selectiever
ligt aan de wijze waarop de kabel / aders verlegd zijn en de lengte?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 09:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Is 2,5mm2 draaddoorsnede dan nog wel genoeg?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |