FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Parkeerexcessen
#ANONIEMwoensdag 16 januari 2019 @ 22:50
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.
1.Onder verhuren als bedoeld in dit artikel wordt mede verstaan:
a.het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;
b.het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.
2.Tot de voertuigen als bedoeld in dit artikel worden niet gerekend:
a.voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
b.voertuigen voor persoonlijk gebruik van de in het derde lid bedoelde persoon.
3.Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
4.Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 22:52:26 ]
spijkerbroekwoensdag 16 januari 2019 @ 23:13
Je bedoelt dat je wilt weten of iemand openbare parkeerplaatsen mag gebruiken? Ja, dat mag.
nogeenoudebekendewoensdag 16 januari 2019 @ 23:17
Tja dan zet je je auto vijf meter verder. Mijn buren hebben hierdoor ook al jaren ruzie, dat is het toch niet waard. :').
itchycoowoensdag 16 januari 2019 @ 23:25
Maar wonen er meerdere medewerkers van dat schoonmaakbedrijf in jouw straat of plempen medewerkers ze daar gewoon neer aan het einde van de dag? Als dat laatste het geval is zou je ook met dat bedrijf eens in gesprek kunnen gaan.
#ANONIEMwoensdag 16 januari 2019 @ 23:47
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Je bedoelt dat je wilt weten of iemand openbare parkeerplaatsen mag gebruiken? Ja, dat mag.
Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.

quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja dan zet je je auto vijf meter verder. Mijn buren hebben hierdoor ook al jaren ruzie, dat is het toch niet waard. :').
Zo simpel is het helaas niet. Het gebrek aan parkeerplaatsen is een breder probleem dan alleen in mijn straat.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:25 schreef itchycoo het volgende:
Maar wonen er meerdere medewerkers van dat schoonmaakbedrijf in jouw straat of plempen medewerkers ze daar gewoon neer aan het einde van de dag? Als dat laatste het geval is zou je ook met dat bedrijf eens in gesprek kunnen gaan.
Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dus niet eens zeker weet bij welk huis ze horen. Ik heb her en der van horen zeggen waar ze bij horen, maar heb dit niet zelf vast kunnen stellen. Een Google zoektocht leerde me dat het bedrijf in ieder geval niet in mijn straat gevestigd is.
Tinos85woensdag 16 januari 2019 @ 23:52
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.
Hier ga je alleen fout, het zijn openbare parkeerplaatsen. Niet enkel voor bewoners en diens bezoekers, openbaar.

Verder zou je contact kunnen opnemen met de gemeente/handhaving hoe het geregeld is met parkeren van bedrijfsauto’s.
trein2000woensdag 16 januari 2019 @ 23:57
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:52 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Hier ga je alleen fout, het zijn openbare parkeerplaatsen. Niet enkel voor bewoners en diens bezoekers, openbaar.

Verder zou je contact kunnen opnemen met de gemeente/handhaving hoe het geregeld is met parkeren van bedrijfsauto’s.
Dit dus. Openbaar = openbaar
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 00:04
Ik begrijp openbaar heus wel, maar dan vind ik het des te vreemder dat een aanhanger of een caravan/camper een probleem is, maar je gerust het gehele wagenpark van je bedrijf in de wijk mag stallen.
Tinos85donderdag 17 januari 2019 @ 00:08
Staat er in de APV van je gemeente niks over bedrijfsauto’s? Als er regels zijn voor het parkeren van die bussen moet het daarin staan. Staat er niks over in de APV dan kunnen ze die bedrijfsauto’s daar gewoon parkeren.
skrndonderdag 17 januari 2019 @ 00:22
Vergunning-systeem eisen bij de gemeente.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 01:49
Welke gemeente? Dan kijk ik de rest van de APV even voor je na op aanknopingspunten want deze gaat 'm niet worden.
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 03:52
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 01:49 schreef r_one het volgende:
Welke gemeente? Dan kijk ik de rest van de APV even voor je na op aanknopingspunten want deze gaat 'm niet worden.
http://decentrale.regelge(...)47/CVDR333147_5.html
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 04:57
quote:
Je zou kunnen proberen:
quote:
Artikel 5:7 Parkeren van reclamevoertuigen

1.Het is verboden een voertuig dat is voorzien van een aanduiding van handelsreclame, op de weg te parkeren met het kennelijk doel om daarmee handelsreclame te maken.

Artikel 5:8 Parkeren van grote voertuigen

2.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.

Artikel 5:9 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen

1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
Lunatiekdonderdag 17 januari 2019 @ 05:05
Ik vermoed dat met die auto's van een autobedrijf wordt bedoeld a) auto's met een groen kenteken en b) auto's waar een bordje Te Koop op staat.
Lunatiekdonderdag 17 januari 2019 @ 05:06
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen:

[..]

Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
De naam van het bedrijf alleen is geen handelsreclame.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 05:14
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:05 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vermoed dat met die auto's van een autobedrijf wordt bedoeld a) auto's met een groen kenteken en b) auto's waar een bordje Te Koop op staat.
of c) auto's die bij een autobedrijf staan om nog aan te gaan werken (of om door de klant weer opgehaald te worden).
(dus niet)
(dus toch wel)
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De naam van het bedrijf alleen is geen handelsreclame.
Niet? Wat meer is er dan voor nodig om het handelsreclame te laten zijn, een logo (zie OP)?
Lunatiekdonderdag 17 januari 2019 @ 05:27
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:14 schreef r_one het volgende:

[..]

of c) auto's die bij een autobedrijf staan om nog aan te gaan werken (of om door de klant weer opgehaald te worden).
(dus niet)
(dus toch wel)

Dat is lastig te bepalen en daarom niet te handhaven. Op basis van kenteken is het niet te achterhalen en aan het uiterlijk van de auto is niets bijzonders te zien.

quote:
Niet? Wat meer is er dan voor nodig om het handelsreclame te laten zijn, een logo (zie OP)?
Noemen van product en prijs, adres, aanbieding. Dacht je dat er zoveel busjes met bedrijfsnaam zouden rijden als ze daardoor niet meer overal konden parkeren?
Waar het om gaat bij zo'n bepaling is niet de parkeerruimte, maar dat er precario en/of reclamebelasting wordt misgelopen door de gemeente.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 05:44
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is lastig te bepalen en daarom niet te handhaven. Op basis van kenteken is het niet te achterhalen en aan het uiterlijk van de auto is niets bijzonders te zien.
Als er op een dag 10 klanten komen en gaan en hun auto er achterlaten (en allemaal even bij het bedrijf binnenwippen om hun sleutel er achter te laten), is dat best wel te constateren door een beetje fanatieke BOA.
quote:
[..]

Noemen van product en prijs, adres, aanbieding.
Welnee. Een bord met bedrijfsnaam aan de gevel, al dan niet met logo, is al voldoende om van een reclame-uiting te spreken. Nou is 'gevel' een lastig begrip als we het over voertuigen hebben maar in de kern is dat niet anders.

Wat stel jij je dan voor bij een voertuig met product, prijs, adres en aanbieding? "NU 10x ramen lappen, de elfde beurt gratis, dit alles voor 225 euro tot en met 31 januari, bel met Harry op 06-xxxxxxxx we zitten aan de Singel 186 ACTIEEEE: tijdelijk 3 zemen GRATIESSSSS !!!! Fles Glassex nu 2,99 mensuhhh!!" op je bus? :')
quote:
Dacht je dat er zoveel busjes met bedrijfsnaam zouden rijden als ze daardoor niet meer overal konden parkeren?
Waar het om gaat bij zo'n bepaling is niet de parkeerruimte, maar dat er precario en/of reclamebelasting wordt misgelopen door de gemeente.
Als ik 6 busjes met reclame dezelfde bedrijfsnaam/-logo bij mijn buurman aan de weg zie staan, dan heeft het er alle schijn van dat hij graag zijn naam laat zien aan de openbare weg. Dus reclame-uiting.

Ik heb het dan niet over de hardwerkende Kees die de bedrijfsbus 's avonds mee naar huis neemt om 's morgens meteen naar de klant te kunnen vertrekken. Maar "meerdere bussen van hetzelfde schoonmaakbedrijf, minimaal 3" is toch van een andere orde.

Precario kan zeker een overweging zijn maar overlast door (ernstige) beperking van de parkeerruimte ook wel degelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 17-01-2019 05:53:51 ]
Lunatiekdonderdag 17 januari 2019 @ 06:19
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 05:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Als er op een dag 10 klanten komen en gaan en hun auto er achterlaten (en allemaal even bij het bedrijf binnenwippen om hun sleutel er achter te laten), is dat best wel te constateren door een beetje fanatieke BOA.

[..]

Welnee. Een bord met bedrijfsnaam aan de gevel, al dan niet met logo, is al voldoende om van een reclame-uiting te spreken. Nou is 'gevel' een lastig begrip als we het over voertuigen hebben maar in de kern is dat niet anders.

Wat stel jij je dan voor bij een voertuig met product, prijs, adres en aanbieding? "NU 10x ramen lappen, de elfde beurt gratis, dit alles voor 225 euro tot en met 31 januari, bel met Harry op 06-xxxxxxxx we zitten aan de Singel 186 ACTIEEEE: tijdelijk 3 zemen GRATIESSSSS !!!! Fles Glassex nu 2,99 mensuhhh!!" op je bus? :')

[..]

Als ik 6 busjes met reclame dezelfde bedrijfsnaam/-logo bij mijn buurman aan de weg zie staan, dan heeft het er alle schijn van dat hij graag zijn naam laat zien aan de openbare weg. Dus reclame-uiting.

Ik heb het dan niet over de hardwerkende Kees die de bedrijfsbus 's avonds mee naar huis neemt om 's morgens meteen naar de klant te kunnen vertrekken. Maar "meerdere bussen van hetzelfde schoonmaakbedrijf, minimaal 3" is toch van een andere orde.

Precario kan zeker een overweging zijn maar overlast door (ernstige) beperking van de parkeerruimte ook wel degelijk.
Gevelreclame valt onder een ander type.

Ik bedoel meer zoiets:

auto-met-reclame-752x440.jpg

Een auto met geen ander doel dan reclame maken. Al die bedrijfsbusjes worden gewoon voor transport en opslag gebruikt.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 06:56
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Gevelreclame valt onder een ander type.

Ik bedoel meer zoiets:

[ afbeelding ]

Een auto met geen ander doel dan reclame maken. Al die bedrijfsbusjes worden gewoon voor transport en opslag gebruikt.
Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel he ;) .

En volgens mij kun je je in die RedBull ook gewoon in van A naar B verplaatsen :P

En nou deze: reclame?
autoreclame-autoreclame-lukkien-patatje-joppie-op-auto-blowups.jpg

Nee, dan deze:
beedesign-autobelettering-autoradam-gr.jpg

Of deze:
W.P.P.O..jpg
Daar wil je er echt geen 4 van voor je deur hebben staan; die zet meneer WPPO maar mooi op eigen terrein.

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 17-01-2019 07:07:09 ]
investeerdertjedonderdag 17 januari 2019 @ 07:33
Van die patatauto zou ik telkens honger krijgen 🙊
Oscar.donderdag 17 januari 2019 @ 07:51
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel he ;) .

En volgens mij kun je je in die RedBull ook gewoon in van A naar B verplaatsen :P

En nou deze: reclame?
[ afbeelding ]

Nee, dan deze:
[ afbeelding ]

Of deze:
[ afbeelding ]
Daar wil je er echt geen 4 van voor je deur hebben staan; die zet meneer WPPO maar mooi op eigen terrein.
de tweede is een huurauto. Die krijg je dus mee als particulier.
Ivo1985donderdag 17 januari 2019 @ 07:55
Allereerst: Openbare parkeergelegenheid is openbare parkeergelegenheid.

De uitzonderingen hiervoor zijn al genoemd en een bus met normale bedrijfsbestickering die dagelijks voor transport van/naar klanten gebruikt wordt, is primair een vervoermiddel en niet een reclame object.

Wel kun je ook nog eens kijken in het bestemmingsplan. Voor bedrijven, ook bedrijven aan huis, is vaak geregeld dat dit alleen toegestaan is wanneer de invloed op de beschikbare openbare parkeergelegenheid beperkt is. Zo is een eenmanszaak vrijwel altijd toegestaan. Immers, wie voor zijn eigen zaak in een bus rijdt, heeft vaak niet eens een andere auto (ja, voor de partner. Zoals veel huishoudens twee auto's hebben). Em wie bedrijf aam huis heeft en daar klanten ontvangt, zal dat vooral overdag doen, wanneer de parkeerdruk in een woonwijk doorgaans laag is. De meeste buren zijn immers met de auto naar hun werk. Bovendien gaat het dan in principe om één klant tegelijkertijd.

Maar hier lijkt het te gaan om een bedrijf met meerdere werknemers, die eerst met eigen vervoer naar "de zaak" gaan en aan het einde van de werkdag de bedrijfswagen weer bij de zaak neerzetten. Daarmee is per werknemer/duo er vrijwel permanent een parkeervak bezet. De parkeerdruk die dit bedrijf veroorzaakt is daarmee iets meer geworden dan 'marginaal'.
JeMoederdonderdag 17 januari 2019 @ 07:58
Dien een handhavingsverzoek in bij je gemeente. Die gaan het dan uitzoeken en binnen 8 weken heb je antwoord (of er wordt gehandhaafd, of de situatie is legaal). Heb je dat antwoord niet binnen 8 weken dan kan je cashen met een dwangsom.
Gunnerdonderdag 17 januari 2019 @ 08:01
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit dus. Openbaar = openbaar
Zo simpel is het niet. Je APV kan prima dingen verbieden. Of vind jij trucks van 10 meter in je straat een goed idee? Openbaar is openbaar toch? Het gebeurd.

TS moet om handhaving vragen bij zijn gemeente.
Bengerdonderdag 17 januari 2019 @ 08:08
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.
1.Onder verhuren als bedoeld in dit artikel wordt mede verstaan:
a.het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;
b.het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.
2.Tot de voertuigen als bedoeld in dit artikel worden niet gerekend:
a.voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
b.voertuigen voor persoonlijk gebruik van de in het derde lid bedoelde persoon.
3.Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
4.Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
Artikel 3 van de APV lijkt me van toepassing. Wat ze in het artikel met stallen bedoelen is me niet duidelijk - wellicht is dit elders in de regeling nader gedefinieerd. Ik vat dit begrip op als parkeren.
Ik zou het melden zodra er 3 of meer voertuigen binnen een straal van 25 meter (50 m straatlengte) staan.
Diepvriezdonderdag 17 januari 2019 @ 10:28
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:33 schreef investeerdertje het volgende:
Van die patatfrietauto zou ik telkens honger krijgen 🙊
MutedFaithdonderdag 17 januari 2019 @ 10:43
Bel het bedrijf en klaag erover. De meeste bedrijven willen geen gezeur met hun omgeving, want slechte reclame.
miro86donderdag 17 januari 2019 @ 10:52
Das wel kut, maar openbaar is openbaar. Met reclamevoertuigen bedoelt men van die dingen die specifiek daarop zijn ingericht. zoiets dus:
SPOILER
3305426.JPG
De reden daarvoor is volgens mij dat je anders een parkeerplaats gebruikt voor een reclamebord.
Zo'n vergunningensysteem is waarschijnlijk het handigst. Hebben wij ook en dat maakt het wat makkelijker.
daNpydonderdag 17 januari 2019 @ 11:04
quote:
Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.
Zo'n straat heb ik ook gewoond, blij dat ik er weg ben :')
Eigen oprit maar op de straat parkeren "want we willen niet dat er een andere auto voor onze deur staat" :')
Straks lekker een eigen oprit van 15x9, geen gezeur meer met parkeren :7

Snap sowieso niet dat mensen graag zo dicht op elkaar willen wonen, en dan ook nog overal problemen gaan maken.
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 11:33
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 11:34
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geachte lezer,

In de wijk waar ik woonachtig ben is er ten tijde van de bouw rekening gehouden met 1,5 parkeerplek per huishouden. Hoewel dit uiteraard al voor de nodige problemen kan zorgen wordt het tegenwoordig wel heel bont gemaakt. De afgelopen weken staan er meerdere bedrijfswagens (bestelbusjes) met een logo van een schoonmakersbedrijf de al schaarse plekken bezet te houden. Nu is het zo dat deze mensen blijkbaar ook nog 2 personenauto's hebben, een eigen oprit die niet gebruikt wordt en ook nog eens de overgebleven plekken aanzienlijk kleiner maken door de omvang van deze wagens.

Nu bestaat er geregeld discussie onderling, omdat niet iedereen een eigen oprit heeft maar over het algemeen elk huishouden wel minimaal 2 auto's tot zijn beschikking heeft. Dit heeft er al toe geleid dat ik in een verkapte burenruzie ben beland, omdat ik mijn auto op de stoep had geparkeerd. De reden dat ik niet wilde wijken was, omdat de stoep in kwestie (tussen 2 andere huizen) ook vaak gebruikt werd als één van de 2 huishoudens visite over de vloer hadden.

Hoe dan ook is er nu dus sprake van een stalling van bedrijfsmatige voertuigen en voor zover ik weet staan er altijd minimaal 3. Mijn vraag is wat het beleid is ten aanzien van openbare parkeergelegenheden gebruiken voor commerciële doeleinden. Ik heb de APV van mijn gemeente er op nageslagen en kwam niet veel verder dan de volgende bepaling:
SPOILER
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.
1.Onder verhuren als bedoeld in dit artikel wordt mede verstaan:
a.het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;
b.het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.
2.Tot de voertuigen als bedoeld in dit artikel worden niet gerekend:
a.voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
b.voertuigen voor persoonlijk gebruik van de in het derde lid bedoelde persoon.
3.Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
4.Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.
alleen twijfel ik dan sterk aan de bepaling "autobedrijf e.d".

Kortgezegd, in hoeverre is het toegestaan (schaarse) publieke parkeerplekken te benutten om het wagenpark van je bedrijf te stallen?

Ik zou het graag met het betreffende huishouden opnemen, maar ik weet één niet zeker waar ze bij horen en ten tweede ben ik mijn geloofwaardigheid m.b.t het parkeerbeleid een beetje verloren door vorige keer zelf zo halsstarrig te zijn.

Alvast bedankt en een goede avond/nacht gewenst.
Waarom denk je dat een schoonmaakbedrijf in de APV valt onder autobedrijf?

quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Openbare parkeerplaatsen bestemd voor bewoners en diens bezoekers. Het lijkt me een vreemd gegeven om de openbare weg als bedrijventerrein te laten fungeren.

[..]

Zo simpel is het helaas niet. Het gebrek aan parkeerplaatsen is een breder probleem dan alleen in mijn straat.

[..]

Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik dus niet eens zeker weet bij welk huis ze horen. Ik heb her en der van horen zeggen waar ze bij horen, maar heb dit niet zelf vast kunnen stellen. Een Google zoektocht leerde me dat het bedrijf in ieder geval niet in mijn straat gevestigd is.
Waaruit blijkt dat?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen:

[..]

Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 17-01-2019 11:39:33 ]
Tinos85donderdag 17 januari 2019 @ 11:36
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Wie controleert/handhaaft dat dan?
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 11:38
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wie controleert/handhaaft dat dan?
In de praktijk waarschijnlijk niemand.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 12:22
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef baskick het volgende:
Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.
Vandaar dat ik ook bewust begon met 'probeer' ;)
miro86donderdag 17 januari 2019 @ 12:25
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 12:35
quote:
19s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:01 schreef Gunner het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Je APV kan prima dingen verbieden. Of vind jij trucks van 10 meter in je straat een goed idee? Openbaar is openbaar toch? Het gebeurd.

TS moet om handhaving vragen bij zijn gemeente.

TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...
TigerXtrmdonderdag 17 januari 2019 @ 12:37
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit dus. Openbaar = openbaar
Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 12:39
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 12:40
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Wie controleert/handhaaft dat dan?
Niet actief, pas als er klachten komen over een tekort aan parkeerplaatsen gaat het gehandhaafd worden. Zolang er een overschot aan parkeergelegenheid is boeit het ook niet.
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 12:42
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:25 schreef miro86 het volgende:

[..]

Heb je een link hiervoor? Ik vind dit discriminerend tegen mensen met maar een auto.
Heb helaas geen link voor, maar bij de aankoop van ons huis is ons dat verteld en we hebben er ook een brief van gehad van de gemeente. Overigens vind ik je verhaal dat mensen met maar één auto gediscrimineerd worden maar onzin.
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 13:08
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

TS zegt dat de bepaling in de op het enige is dat in de APV staat...
En dat is (vanaf post #12) onwaar gebleken. Hoofdstuk 5, artikel 1 gaat over parkeerexcessen, en die is groter dan 5:2 (waaronder dus de artikelen waar r_one in #13 naar verwees)
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 13:11
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon te kort door de bocht. Het kan niet zo zijn dat ik een autoverhuurbedrijf begin en alle wagens in mijn wagenpark vrolijk bij mij in de straat parkeer en daarmee 20 parkeerplaatsen bezet hou.

Als er bij TS in de straat 3 grote busjes staan die samen 6 parkeerplaatsen bezet houden, plus nog twee plaatsen voor de personenauto's zelf, dan gebruikt 1 huishouden 8 parkeerplaatsen. Dat gaat alle redelijkheid toch wel een beetje voorbij lijkt me.
Dit kan niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
In de APV staat wél iets relevants:

quote:
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.

1.Onder verhuren als bedoeld in dit artikel wordt mede verstaan:
a.het gebruiken van een voertuig voor het geven van lessen;
b.het gebruiken van een voertuig voor het vervoeren van personen tegen betaling.

2.Tot de voertuigen als bedoeld in dit artikel worden niet gerekend:
a.voertuigen waaraan herstel- of onderhoudswerkzaamheden worden verricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, en dit gedurende de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor deze werkzaamheden;
b.voertuigen voor persoonlijk gebruik van de in het derde lid bedoelde persoon.

3.Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.

4.Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.


[ Bericht 12% gewijzigd door baskick op 17-01-2019 13:17:03 ]
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 13:18
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Dit kan niet.

[..]

In de APV staat wél iets relevants:

[..]

Dat artikel gaat over autobedrijven....Ik kan een schoonmaakbedrijf met de beste wil van de wereld daar nier onder scharen.

Dus wordt het idd de route r_one, maar dat is geen abc’tje
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 13:21
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat artikel gaat over autobedrijven....
Ik had expres e.d. vetgedrukt ;( Zou dat artikel niet ook kunnen gelden voor andere bedrijven met meerdere auto's?
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 13:22
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik had expres e.d. vetgedrukt ;(
En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 13:24
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En dergelijke, dus ook lesauto’s enzo. En andere bedrijven coor wie die auto’s het primaire ding van hun onderneming zijn.
Ik haal die beperking er niet direct uit.
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 13:27
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik haal die beperking er niet direct uit.
En dergelijke = dat er op lijkt.
Dan pak je lid 1 er even bij en dan is het toch duidelijk.
TigerXtrmdonderdag 17 januari 2019 @ 13:33
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Enige beperking is de APV, daar staat niks over bedrijfsbusssn volgens TS. Wel over verhuurbedrijven overigens.
Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 13:35
Ts ik snap je ergernis, in mijn vorige straat hadden we hetzelfde probleem maar de gemeente kon er niets aan doen helaas.
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 13:37
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:33 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?
Elk woordje in zo’n bepaling heeft een functie. Er staat niet voor niets ‘auto’bedrijf...
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 18:25
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom denk je dat een schoonmaakbedrijf in de APV valt onder autobedrijf?

[..]

Waaruit blijkt dat?

[..]

Ik denk dat 5.7 niet zal slagen. Als het bedrijf reclame zou willen maken, zouden ze ze beter niet allemaal op 1 plaats zetten, is het niet? Afgaande op de OP woont de bedrijfseigenaar daar. Wellicht is het bedrijf daar gevestigd en parkeren medewerkers bij einde werkdag (dus) daar.
Het vestigingsadres van het bedrijf is sowieso niet hier, dat had ik al wel vastgesteld. Een autobedrijfverder is wat mij betreft een bedrijf waarin auto's van essentieel belang zijn. Ik interpreteer het dus inderdaad zo dat dit bedrijf er ook onder valt, want:
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 13:33 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Maar van een verhuurbedrijf een schoonmaakbedrijf met 20 busjes en je hebt de zelfde situatie, no?
Ik mag er toch vanuit gaan dat er geen willekeur ontstaat over welk bedrijf zoiets wel mag en welke niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2019 18:30:00 ]
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 18:27
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Als dat hier al het geval is wordt er in ieder geval niet op gehandhaafd. Sommigen hebben het zelfs onmogelijk gemaakt om hun eigen oprit nog als zodanig te gebruiken.
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 18:28
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 07:58 schreef JeMoeder het volgende:
Dien een handhavingsverzoek in bij je gemeente. Die gaan het dan uitzoeken en binnen 8 weken heb je antwoord (of er wordt gehandhaafd, of de situatie is legaal). Heb je dat antwoord niet binnen 8 weken dan kan je cashen met een dwangsom.
Dit lijkt me vooralsnog inderdaad de enige stap om te zetten. Gezien de inrichting van de wijken hier kan ik me maar moeilijk voorstellen dat de gemeente hier echt op zit te wachten.
F_rdonderdag 17 januari 2019 @ 18:57
Helemaal zeker weet ik het niet meer. Maar in de kampioen stond hier ooit een stukje over. Bedrijfswagens groter dan x meter mogen 's avonds niet bij andere voor de deur staan.
spijkerbroekdonderdag 17 januari 2019 @ 19:00
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Helemaal zeker weet ik het niet meer. Maar in de kampioen stond hier ooit een stukje over. Bedrijfswagens groter dan x meter mogen 's avonds niet bij andere voor de deur staan.
Dan zou dat in de wet of in de APV moeten staan.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:01
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik interpreteer het dus inderdaad zo dat dit bedrijf er ook onder valt, want:

[..]

Ik mag er toch vanuit gaan dat er geen willekeur ontstaat over welk bedrijf zoiets wel mag en welke niet.
Het Bestuursrecht laat weinig ruimte voor dit soort interpretaties. Alles wat niet expliciet benoemd is, kan een gemeente niet op handhaven. Dat is geen kwestie van willekeur maar een kwestie van staatsrecht.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:01
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan zou dat in de wet of in de APV moeten staan.
Dat staat dan ook in de APV in kwestie ;)
spijkerbroekdonderdag 17 januari 2019 @ 19:03
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat staat dan ook in de APV in kwestie ;)
Echt dat die voertuigen "niet voor de deur van anderen mogen staan"?
investeerdertjedonderdag 17 januari 2019 @ 19:05
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:25 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Het vestigingsadres van het bedrijf is sowieso niet hier, dat had ik al wel vastgesteld. Een autobedrijfverder is wat mij betreft een bedrijf waarin auto's van essentieel belang zijn. Ik interpreteer het dus inderdaad zo dat dit bedrijf er ook onder valt, want:

[..]

Ik mag er toch vanuit gaan dat er geen willekeur ontstaat over welk bedrijf zoiets wel mag en welke niet.
Dan interpreteer jij hem verkeerd, sorry
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:06
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Echt dat die voertuigen "niet voor de deur van anderen mogen staan"?
Dat is idd de populaire vertaling van:
quote:
Artikel 5:9 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen

1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
spijkerbroekdonderdag 17 januari 2019 @ 19:07
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is idd de populaire vertaling van:

[..]

Okee, dus niet alleen bij anderen, maar ook niet bij jezelf.
Janneke141donderdag 17 januari 2019 @ 19:08
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is idd de populaire vertaling van:

[..]

Maar als je dit consequent handhaaft dan mag loodgieter Joop dus ook niet zijn bus parkeren voor het adres waar hij zijn lood aan het gieten is, toch?
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:09
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Okee, dus niet alleen bij anderen, maar ook niet bij jezelf.
Die scheidslijn is in een woonwijknatuurlijk flinterdun. Kan mijn buurman wel roepen dat zijn bus niet ZIJN uitzicht belemmerd, het belemmert dan wel degelijk ook MIJN uitzicht.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:10
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar als je dit consequent handhaaft dan mag loodgieter Joop dus ook niet zijn bus parkeren voor het adres waar hij zijn lood aan het gieten is, toch?
Dat mag wel. In lid 2 staat de uitzondering op lid 1:
quote:
2.Het verbod geldt niet gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is.
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 19:10
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Het Bestuursrecht laat weinig ruimte voor dit soort interpretaties. Alles wat niet expliciet benoemd is, kan een gemeente niet op handhaven. Dat is geen kwestie van willekeur maar een kwestie van staatsrecht.
Interessant. Hoe wordt dan bepaald hoe "e.d." dan geïnterpreteerd wordt?
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 19:10
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Ook openbare plekken? Mag ik dan vragen welke gemeente? Ik ben heel benieuwd naar de APV bepaling namelijk ;)
trein2000donderdag 17 januari 2019 @ 19:11
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Interessant. Hoe wordt dan bepaald hoe "e.d." dan geïnterpreteerd wordt?
Lid 1
Janneke141donderdag 17 januari 2019 @ 19:11
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Overdag wel. Vanaf lid 2 staan de uitzonderingen op lid 1.
Ah. Dank.
baskickdonderdag 17 januari 2019 @ 19:13
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lid 1
Lid 1 van welk artikel.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:14
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Interessant. Hoe wordt dan bepaald hoe "e.d." dan geïnterpreteerd wordt?
Aan de hand van lid 1 t/m lid 4, daaraan wordt getoetst. Het is niet meer dan een titel waar "e.d." in staat, om de APV enigszins leesbaar te houden.
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:15
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Lid 1 van welk artikel.
Het artikel waar "e.d." in de titel is vermeld, denk je niet? ;)
r_onedonderdag 17 januari 2019 @ 19:16
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ah. Dank.
Graag gedaan.

Het was overigens maar 1 uitzondering / lid erna :')
Lunatiekdonderdag 17 januari 2019 @ 20:59
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 06:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan heb je genoeg aan een neutraal-witte bus. Die belettering heeft natuurlijk wel een doel he ;) .

En volgens mij kun je je in die RedBull ook gewoon in van A naar B verplaatsen :P

En nou deze: reclame?
[ afbeelding ]

Nee, dan deze:
[ afbeelding ]

Of deze:
[ afbeelding ]
Daar wil je er echt geen 4 van voor je deur hebben staan; die zet meneer WPPO maar mooi op eigen terrein.
De belettering is handig om je eigen busje terug te vinden.
Lunatiekdonderdag 17 januari 2019 @ 21:08
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 08:08 schreef Benger het volgende:

[..]

Artikel 3 van de APV lijkt me van toepassing. Wat ze in het artikel met stallen bedoelen is me niet duidelijk - wellicht is dit elders in de regeling nader gedefinieerd. Ik vat dit begrip op als parkeren.
Ik zou het melden zodra er 3 of meer voertuigen binnen een straal van 25 meter (50 m straatlengte) staan.
Stallen is doorgaans "voor langere tijd ergens parkeren", bijvoorbeeld 's nachts.
probeerdonderdag 17 januari 2019 @ 22:44
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 04:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen:

[..]

Nou maar hopen dat ze langer zijn dan 6 meter en/of hoger dan 2,40 meter. Dat ze voorzien zijn van handelsreclame, had je in je OP al aangegeven.
Moet je wel hard kunnen maken dat die auto's daar staan om reclame te maken.
Justinndonderdag 17 januari 2019 @ 23:45
Heb je het betreffende schoonmaakbedrijf al eens gebeld en de situatie uitgelegd?

Meteen dat gezeik met handhaving en het onnodig ingewikkeld maken met je APV. :')
#ANONIEMdonderdag 17 januari 2019 @ 23:47
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee hoe het bij jou is, maar bij ons is het verplicht om je eigen oprit te gebruiken als parkeerplaats. Pas bij een tweede auto mag je gebruik maken van een prkeervak.
Krijg je ontheffing onroerend goed belasting of korting erop of op de houderschapsbelasting van het voertuig, dit riekt naar discriminatie wat mij betreft.

Als men mijn oprit niet belast houdt ik mijn auto op die oprit, of als men mijn voertuig niet belast en anders kunnen ze mijn ... kussen!
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 00:07
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dan interpreteer jij hem verkeerd, sorry
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Het Bestuursrecht laat weinig ruimte voor dit soort interpretaties. Alles wat niet expliciet benoemd is, kan een gemeente niet op handhaven. Dat is geen kwestie van willekeur maar een kwestie van staatsrecht.
Dit zijn heldere antwoorden. Het laat voor mijn gevoel heel veel ruimte voor onredelijk gedrag, maar het is wat het is. Toch maar hopen op diplomatieke manieren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 00:10:55 ]
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 00:20
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 00:07 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn heldere antwoorden. Het laat voor mijn gevoel heel veel ruimte voor onredelijk gedrag, maar het is wat het is. Toch maar hopen op diplomatieke manieren.
Hier in de gemeente mag een sleurhut maar 3 dagen op dezelfde plek staan, voel je hem al?
r_onevrijdag 18 januari 2019 @ 04:22
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 00:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hier in de gemeente mag een sleurhut maar 3 dagen op dezelfde plek staan, voel je hem al?
Wedden dat er "op een weg binnen de bebouwde kom" staat en niet "op dezelfde plek"?!
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 12:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 04:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Wedden dat er "op een weg binnen de bebouwde kom" staat en niet "op dezelfde plek"?!
https://auto-en-vervoer.i(...)en-voor-de-deur.html
r_onevrijdag 18 januari 2019 @ 12:50
-dubbel-
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 12:51
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Da's geen APV hè ;)
Klopt dan wil je die van de gemeente hebben, en daar staat op dezelfde plek, dus 20 cm naar voren of naar achteren en de situatie is veranderd.
r_onevrijdag 18 januari 2019 @ 12:52
quote:
Da's geen APV hè ;)

WGR / Parkeerexcessen
r_onevrijdag 18 januari 2019 @ 12:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Klopt dan wil je die van de gemeente hebben, en daar staat op dezelfde plek, dus 20 cm naar voren of naar achteren en de situatie is veranderd.
Dan wijkt jouw gemeente af. Doe eens een link naar die APV.
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 12:55
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan wijkt jouw gemeente af. Doe eens een link naar die APV.
Mijn pincode wil je die ook hebben?
r_onevrijdag 18 januari 2019 @ 12:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mijn pincode wil je die ook hebben?
Dan niet joh. Wat jij wilt.
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 13:34
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ook openbare plekken? Mag ik dan vragen welke gemeente? Ik ben heel benieuwd naar de APV bepaling namelijk ;)
Ik moet bekennen dat ik het niet in de APV terug zie komen. Wel gek dat we destijds zo'n brief hebben gehad. Dus feitelijk klopt het niet wat ik zeg en de gemeente stelt. Of kan de gemeente ook lokale uitzonderingen op de APV toepassen zonder dit in de APV op te nemen? Nou ja, ik zie wel hoe het uitpakt mochten er ooit buren gaan klagen :P
trein2000vrijdag 18 januari 2019 @ 13:35
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:34 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik het niet in de APV terug zie komen. Wel gek dat we destijds zo'n brief hebben gehad. Dus feitelijk klopt het niet wat ik zeg en de gemeente stelt. Of kan de gemeente ook lokale uitzonderingen op de APV toepassen zonder dit in de APV op te nemen? Nou ja, ik zie wel hoe het uitpakt mochten er ooit buren gaan klagen :P
Ik gok op een 'vriendelijk' verzoek...
#ANONIEMvrijdag 18 januari 2019 @ 13:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 13:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik gok op een 'vriendelijk' verzoek...
Mogelijk ja. En anders zullen ze wel iets met parkeervergunningen gaan doen.
desconzondag 20 januari 2019 @ 00:38
Ipv klagen over het parkeren kan je niet iets met bedrijfsactiviteiten vanuit een woonhuis doen ? Wordt vaak ook niet gewaardeerd door de gemeente.

Zou het eerst netjes aangeven bij deze mensen...zodra je met de gemeente gaat dreigen zit je al dicht tegen een burenruzie aan
GS-Rawzondag 20 januari 2019 @ 16:14
Gezeik met openbare parkeerplekken, altijd leuk. Onze buren hebben 3 auto’s en willen maar 2 voor de deur, de 3e krijgen wij steevast voor de deur want anders kunnen ze niet fatsoenlijk hun oprit oplopen (ofzo). Hun auto staat recht onder ons slaapkamerraam en aangezien ze om 5:30 in de ochtend vertrekken (motor laten lopen, ruiten krabben etc) word je daar niet heel blij van. Doe je niks aan, openbaar is openbaar en wie het eerste een vrij plekje vindt mag hem daar neerzetten.
F_rzondag 20 januari 2019 @ 19:30
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:14 schreef GS-Raw het volgende:
Gezeik met openbare parkeerplekken, altijd leuk. Onze buren hebben 3 auto’s en willen maar 2 voor de deur, de 3e krijgen wij steevast voor de deur want anders kunnen ze niet fatsoenlijk hun oprit oplopen (ofzo). Hun auto staat recht onder ons slaapkamerraam en aangezien ze om 5:30 in de ochtend vertrekken (motor laten lopen, ruiten krabben etc) word je daar niet heel blij van. Doe je niks aan, openbaar is openbaar en wie het eerste een vrij plekje vindt mag hem daar neerzetten.
Zelf consequent je auto er neerzetten
#ANONIEMzondag 20 januari 2019 @ 21:21
Drie auto's hebben als huishouden :')
GS-Rawzondag 20 januari 2019 @ 22:06
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:21 schreef bamibij het volgende:
Drie auto's hebben als huishouden :')
Het is zelfs zo erg dat elke auto van hun zijn eigen ‘vaste’ plaats heeft. Ook al is er plek voor hun eigen huis, dan nog krijgen wij hem voor de deur.
#ANONIEMzondag 20 januari 2019 @ 22:47
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:06 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Het is zelfs zo erg dat elke auto van hun zijn eigen ‘vaste’ plaats heeft. Ook al is er plek voor hun eigen huis, dan nog krijgen wij hem voor de deur.
Blaaskaken.
lipjemaandag 21 januari 2019 @ 07:31
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:06 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Het is zelfs zo erg dat elke auto van hun zijn eigen ‘vaste’ plaats heeft. Ook al is er plek voor hun eigen huis, dan nog krijgen wij hem voor de deur.
twee invalidenparkeetplaarsen voor de deur laten plaatsen :P

Wel zorgen dat je een kaart hebt.

Zit er een elektrische bak tussen? Nee, dan een oplaadpaal laten plaatsen en zelf elektrisch gaan rijden
Mikeyttmaandag 21 januari 2019 @ 07:40
Ik zou gewoon kijken naar de mogelijkheden om een parkeerplek te kopen of huren. Bij mij staan er ook 2 auto's, 1 van het bedrijf (zonder reclame) en 1 van mezelf (met reclame) en daarvoor gebruik ik ook een parkeerplek extra die voor hun huis van de buurvrouw staat.

Is het anders geen idee om te kijken hoe laat iedereen thuis komt? Hier weet ik bijvoorbeeld dat de meesten er om 18:15 zijn, dus dan is het handig om 10 minuten eerder dan deze tijd in te plannen om naar huis te gaan. :)
icecreamfarmer_NLmaandag 21 januari 2019 @ 09:56
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zelf consequent je auto er neerzetten
Dit idd.
Gunnermaandag 21 januari 2019 @ 09:58
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zelf consequent je auto er neerzetten
Dan krijg je ze aan de deur want je staat op 'hun' plekje.
F_rmaandag 21 januari 2019 @ 10:00
Ik vind mezelf eigenlijk een zeur maar in de straat tegenover ons heeft iemand echt een heel grote hoge werkbus. Met vaak nog een grote hoge aanhanger erachter. Zijn vriendin heeft een auto en zijn zoon ook. Vaak stond een van de 3 hier voor de deur en vaak dus de bus. Nu kunnen wij makkelijk 2 auto's op de oprit kwijt. Maar weer wisselen regelmatig van auto en als de buurman ook 2 auto's op de oprit heeft staan. Kun je met een auto niet weg tenzij je de voorste verplaatst. Dus nu heb ik ook een tijdje consequent een auto voor de deur gezet en nu zet hij hem meestal ergens anders neer.
Restylermaandag 21 januari 2019 @ 10:29
Zit zelf in een starters appartementencomplex die welgeteld 2 parkeerplaatsen heeft voor 36 appartementen. Wat ik doe is: ik zet mijn auto op één van de parkeerplaatsen neer en haal hem niet meer weg.

KLETS.

Mocht ik toch een keer mijn auto nodig hebben en zien dat de parkeerplaats vol is, kan ik hem ook altijd op de parkeerplaats bij mijn vriendin zetten. Dan moet ik wel een pokke eind lopen, ze woont namelijk 500 meter verderop.
itchycoomaandag 21 januari 2019 @ 15:47
quote:
19s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:58 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dan krijg je ze aan de deur want je staat op 'hun' plekje.
Als dat voor jouw deur is heb je een prima aanleiding om daar met ze over in gesprek te gaan. Aangeven dat het je opvalt dat ze de auto ook voor jou deur neerzetten terwijl er voor hun eigen huis gewoon plek is, lijkt me niet onredelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:29 schreef Restyler het volgende:
Zit zelf in een starters appartementencomplex die welgeteld 2 parkeerplaatsen heeft voor 36 appartementen. Wat ik doe is: ik zet mijn auto op één van de parkeerplaatsen neer en haal hem niet meer weg.

KLETS.

Mocht ik toch een keer mijn auto nodig hebben en zien dat de parkeerplaats vol is, kan ik hem ook altijd op de parkeerplaats bij mijn vriendin zetten. Dan moet ik wel een pokke eind lopen, ze woont namelijk 500 meter verderop.
Je zou maar 5 minuten moeten lopen voor die ene keer dat je de auto nodig hebt... :P
GS-Rawmaandag 21 januari 2019 @ 15:56
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:30 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zelf consequent je auto er neerzetten
Dat doen we nu ook, heerlijk hoe ze uit het raam staan te loeren terwijl we dat doen.
GS-Rawmaandag 21 januari 2019 @ 15:58
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:47 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Als dat voor jouw deur is heb je een prima aanleiding om daar met ze over in gesprek te gaan. Aangeven dat het je opvalt dat ze de auto ook voor jou deur neerzetten terwijl er voor hun eigen huis gewoon plek is, lijkt me niet onredelijk.
Dat was inderdaad ook een beetje mijn idee, afwachten totdat ze aanbellen en ze er dan op wijzen hoe belachelijk het is.
baskickmaandag 21 januari 2019 @ 16:31
quote:
19s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:58 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dan krijg je ze aan de deur want je staat op 'hun' plekje.
Echt he :') Uit ervaring weet ik dat mensen dit écht doen - al was het in mijn geval een briefje onder m'n ruitenwisser :r
lipjemaandag 21 januari 2019 @ 19:59
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Echt he :') Uit ervaring weet ik dat mensen dit écht doen - al was het in mijn geval een briefje onder m'n ruitenwisser :r
ik heb eens een briefje onder mijn voorruit gehad omdat ik te dicht op een andere auto geparkeerd stond. Meneer moest zijn ster eerst uitparkeren om de bijrijder in te laten stappen. Alleen vergat meneer dat je op een vol parkeerterrein niet anderhalve parkeerplaats in bezit moet nemen, en een gaatje waar net een auto tussen past openlaten.
CherryLipsmaandag 21 januari 2019 @ 20:17
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef lipje het volgende:

[..]

ik heb eens een briefje onder mijn voorruit gehad omdat ik te dicht op een andere auto geparkeerd stond. Meneer moest zijn ster eerst uitparkeren om de bijrijder in te laten stappen. Alleen vergat meneer dat je op een vol parkeerterrein niet anderhalve parkeerplaats in bezit moet nemen, en een gaatje waar net een auto tussen past openlaten.
Zo gaat het hier op het parkeerterrein nog steeds. Het past allemaal net.
En dan is het nog een flinke verbetering ten opzichte van een paar jaar geleden, want toen waren de vakken smaller en parkeerde een van m'n buren z'n forse bedrijfsbus er even tussen. Uiteindelijk is ie op z'n vingers getikt door de vve.
Fietsertje70maandag 21 januari 2019 @ 20:49
Een vriendin van me woonde vroeger in een straat met aan de ene kant eengezinswoningen en aan de andere kant maisonnettes (2 lagen van 2 verdiepingen). Nu woonde er in een van die rijtjeshuizen een kerel die vond dat de flatbewoners niet aan hun kant mochten parkeren. Dat begon inderdaad met briefjes onder de ruitenwisser, daarna stond er epistel op het paneel naast de bellen dat je desnoods maar op de stoep moest parkeren als er aan "jouw" kant geen plek meer was en daarna werden auto's bekrast als die"foutief" stonden. Die kerel heeft toen wel een bezoekje van een paar agenten gekregen dat hij maar eens snel moest ophouden met z'n "parkeerbeleid".
Innisdemondinsdag 22 januari 2019 @ 08:48
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind mezelf eigenlijk een zeur maar in de straat tegenover ons heeft iemand echt een heel grote hoge werkbus. Met vaak nog een grote hoge aanhanger erachter. Zijn vriendin heeft een auto en zijn zoon ook. Vaak stond een van de 3 hier voor de deur en vaak dus de bus. Nu kunnen wij makkelijk 2 auto's op de oprit kwijt. Maar weer wisselen regelmatig van auto en als de buurman ook 2 auto's op de oprit heeft staan. Kun je met een auto niet weg tenzij je de voorste verplaatst. Dus nu heb ik ook een tijdje consequent een auto voor de deur gezet en nu zet hij hem meestal ergens anders neer.
Netjes. Dat soort grote bedrijfsvoertuigen kan best wat zicht bederven en vervelend veel ruimte innemen.
Mijn schuin-over-buurman ( :D ) komt 10x per dag met een ander voertuig thuis (zo lijkt het). Z'n eigen Volvo, verschillende bedrijfsbusjes, haar Mini, en de zoon des huizes heeft een Golf.
Die bus wordt dan over de stoeprand gedenderd zodat je niet hoeft te fileparkeren :') en neemt natuurlijk beide plekjes in beslag.

Ik ben allang blij dat het niet pal voor mijn huis is.