abonnement Unibet Coolblue
pi_185035116
quote:
Nog even en de uitslag komt op pi-dag! :P
pi_185037367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:23 schreef CarloV het volgende:

[..]

Nog even en de uitslag komt op pi-dag! :P
Hoho zoveel geduld heb ik niet meer. Is er al ergens gepubliceerd hoeveel mensen hem dit jaar hebben ingestuurd? Kon het zelf niet vinden.
Jaja
pi_185037554
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:26 schreef Geerart het volgende:

[..]

Hoho zoveel geduld heb ik niet meer. Is er al ergens gepubliceerd hoeveel mensen hem dit jaar hebben ingestuurd? Kon het zelf niet vinden.
Niet dat ik weet, maar zal wel veel zijn. En verder veel die mogelijk over 100 punten scoren, dus dan zitten er veel op de laatste stapel die extra streng nagekeken wordt.
pi_185040230
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:33 schreef Cassa95 het volgende:

[..]

Er was allang geconcludeerd dat wij de streepjes op sommige plekken fout hadden geteld... Leuk dat zoiets 4 punten kost, terwijl de vraag zo simpel was.... }:|
Tjah ik kan me het niet veroorloven om met 4 weken tijd streepjes verkeerd te tellen. Dus ja de vraag was simpel, misschien moet je dat wat aan het denken zetten over jouw capaciteiten in plaats van verontwaardigd te doen
pi_185040274
Ook wel zeer typisch, mensen die een vraag als simpel beschouwen achteraf maar niet in eerste instantie het juiste antwoord kunnen geven. Een beetje hetzelfde als mensen die met schaken een zet doen en zich daarna beseffen hoe dom het wel niet was. Ze hebben de illusie dat ze 5 zetten in het voren kunnen denken maar 1 zet is al teveel, en maar smoesjes
  vrijdag 15 februari 2019 @ 23:14:08 #106
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185040857
Voor wat betreft die "simpele" vraag, ken ik 2 mensen die goed streepjes geteld hadden en verkeerd geredeneerd. Ik ben het er overigens wel mee eens dat de presentatie van die vraag niet goed was, het voegt niks toe en leidde eigenlijk alleen maar tot ergernis.
pi_185042646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Voor wat betreft die "simpele" vraag, ken ik 2 mensen die goed streepjes geteld hadden en verkeerd geredeneerd. Ik ben het er overigens wel mee eens dat de presentatie van die vraag niet goed was, het voegt niks toe en leidde eigenlijk alleen maar tot ergernis.
Er is zeker een betekenis waarom er voor deze weergave van de kalender is gekozen.
SPOILER: 8+?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder ben ik het wel eens dat het aflezen lastiger was dan de puzzel zelf. Maar dan alsnog ook illusies en obfuscatie horen bij cryptografie. Je ogen voor de gek houden is een trucje om een boodschap te vercijferen (zie ook vraag 6).

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 22:46 schreef phoenyx het volgende:
Ook wel zeer typisch, mensen die een vraag als simpel beschouwen achteraf maar niet in eerste instantie het juiste antwoord kunnen geven. Een beetje hetzelfde als mensen die met schaken een zet doen en zich daarna beseffen hoe dom het wel niet was. Ze hebben de illusie dat ze 5 zetten in het voren kunnen denken maar 1 zet is al teveel, en maar smoesjes
Het verschil alleen met schaken is dat je bij schaken al weet wat de regels zijn en dat het bekend is dat je daar vrij lastig kunt bepalen wat de beste volgende move is. Bij de AIVD kerstpuzzel is de regel meestal onbekend en als de regel achteraf niet te vergezocht is en de route naar het antwoord ook nog eens makkelijk, dan wordt zo'n vraag dus achteraf "makkelijk" bevonden.

Maar er wordt inderdaad wel eens te snel gezegd of iets te makkelijk of te moeilijk is. En daar draag ik ook even hard aan bij, voor mij was het dit jaar wat te makkelijk :P
  zaterdag 16 februari 2019 @ 01:35:33 #108
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185042775
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 01:19 schreef CarloV het volgende:

[..]

Er is zeker een betekenis waarom er voor deze weergave van de kalender is gekozen.
Ja, ok, icm die andere vraag nu je dat zo zegt, maar dat is een afweging die de ergernis denk ik niet waard was.
pi_185232587
Jeetje: 2 woorden, 9 letters. Iets van een globaal voorlopig resultaten/antwoordenoverzicht zou inmiddels welkom zijn - zeker gezien het feit dat ik 'ergens tegen de 100 punten' heb gescoord en het vooral afhangt van het oordeel/antwoordenmodel van de nakijkmeneren en mevrouwen. :P
pi_185232936
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 11:51 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Jeetje: 2 woorden, 9 letters. Iets van een globaal voorlopig resultaten/antwoordenoverzicht zou inmiddels welkom zijn - zeker gezien het feit dat ik 'ergens tegen de 100 punten' heb gescoord en het vooral afhangt van het oordeel/antwoordenmodel van de nakijkmeneren en mevrouwen. :P
Ja, maar daar heb je direct een probleem te pakken. Vele mensen hebben tegen de 100 punten gescoord. Dus wie weet wordt die normering nog aangepast (voor vraag 27 en creativiteit) en ook moeten alle alternatieve antwoorden gecontroleerd worden op juistheid en eventueel toegevoegd worden aan het antwoordmodel. Als je nu een globaal antwoordmodel publiceert krijg je veel vragen in je mailbox, van mensen die denken dat ze toch het juiste antwoord hebben en duurt het dus nog langer met nakijken omdat er zinloze discussies ontstaan.
pi_185233540
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 12:06 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ja, maar daar heb je direct een probleem te pakken. Vele mensen hebben tegen de 100 punten gescoord. Dus wie weet wordt die normering nog aangepast (voor vraag 27 en creativiteit) en ook moeten alle alternatieve antwoorden gecontroleerd worden op juistheid en eventueel toegevoegd worden aan het antwoordmodel. Als je nu een globaal antwoordmodel publiceert krijg je veel vragen in je mailbox, van mensen die denken dat ze toch het juiste antwoord hebben en duurt het dus nog langer met nakijken omdat er zinloze discussies ontstaan.
Vandaar de term 'voorlopig'. Ik wil vooral weten of mijn twijfelgevallen bij voorbaat raak zijn of niet.

Ik geloof verder niet in 'aangepaste normering' - en ik hoop dat men daar bij de AIVD net zo over denkt. Mensen die boven de 100 scoren, scoren boven de 100. Volgens mij stond én het aantal punten per vraag redelijk vast, én zou je met een aangepaste normering juist subjectiviteit bevorderen. Dan krijg je echt de mailtjes waar je het over hebt. Als ze de club van 100 exclusief wilden houden, hadden ze er maar een onmogelijke Carlo-vraag in moeten stoppen. :P
pi_185234436
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 12:46 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]

Vandaar de term 'voorlopig'. Ik wil vooral weten of mijn twijfelgevallen bij voorbaat raak zijn of niet.

Ik geloof verder niet in 'aangepaste normering' - en ik hoop dat men daar bij de AIVD net zo over denkt. Mensen die boven de 100 scoren, scoren boven de 100. Volgens mij stond én het aantal punten per vraag redelijk vast, én zou je met een aangepaste normering juist subjectiviteit bevorderen. Dan krijg je echt de mailtjes waar je het over hebt. Als ze de club van 100 exclusief wilden houden, hadden ze er maar een onmogelijke Carlo-vraag in moeten stoppen. :P
Nou ja ik bedoel het niet zo zeer aangepast als in laten we het aantal punten per vraag eens veranderen. Maar ik gok dat ze een wat flexibelere normering hadden voor vraag 27 en creativiteit dan wanneer er zoveel mogelijke club 100'ers zijn als nu. Verder wordt er heel streng omgegaan met kleine foutjes als het close is, dus ook dat is onderdeel van een 'aangepaste normering'.

Die onmogelijke vraag was er ook, de grote 27-aanwijzing verstopt in vraag 13 heb ik niet, terwijl die er mijns inziens moet zijn ;) Dus wat zou kunnen als aanpassing is zeggen "deze moest gevonden worden voor de 3 punten bij vraag 27" en dan krijg je dus heel wat minder club 100'ers, omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand die wel heeft (ik heb diegene in ieder geval nog niet gesproken).
pi_185235900
We zullen zien. Ik zit nu op de Knardijk, niet op weg naar Lelystad overigens.
pi_185323632
Spannend hè?
pi_185325546
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:14 schreef CathyCathy het volgende:
Spannend hè?
Ben inderdaad reuze benieuwd of ik mijn maximale 8 punten heb _O-
pi_185329362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:14 schreef CathyCathy het volgende:
Spannend hè?
Minimaal 10x per dag kijken of er al iets op de AIVD twitter staat...
Jaja
pi_185330624
Net als met het oplossen van de puzzels zelf, is geduld in dit geval een schone zaak!
pi_185384346
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:38 schreef Geerart het volgende:

[..]

Minimaal 10x per dag kijken of er al iets op de AIVD twitter staat...
Tip: er zijn sites die dit voor je in de gaten kunnen houden en je een alert sturen bij een wijziging. Ik gebruik zelf VisualPing.
pi_185400602
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:04 schreef Erbo79 het volgende:
[..]

Tip: er zijn sites die dit voor je in de gaten kunnen houden en je een alert sturen bij een wijziging. Ik gebruik zelf VisualPing.
Ah, das wel handig, bedankt!
Jaja
pi_185482607
Dus, zijn er nog soort gelijke puzzels waar ik de tijd mee kan doden?
Jaja
pi_185487873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:25 schreef Geerart het volgende:
Dus, zijn er nog soort gelijke puzzels waar ik de tijd mee kan doden?
Koop het GCHQ puzzel book (deel 1 en 2).
Doe puzzels van jaren die je nog niet hebt gedaan.
Doe puzzels van de belgische variant (daarvan is de uitslag ook nog niet bekend).
Verder weet ik het niet, want ik doe dit eigenlijk alleen tijdens kerst dit soort puzzels, anders kom ik nooit meer aan het werk :P
pi_185572911
Club van 100 zou leuk zijn :)

Wij hoeven niet perse te winnen, maar aanschuiven bij dat clubje is wel een mooi doel!
Team van drie
pi_185574462
Zou de uitslag echt op pi-dag komen?
pi_185582866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:22 schreef Espeon het volgende:
Zou de uitslag echt op pi-dag komen?
Dan verwacht ik hem wel om 03.14 midden in de nacht
Jaja
pi_185582984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 12:02 schreef Geerart het volgende:
[..]

Dan verwacht ik hem wel om 03.14 midden in de nacht
Niet om 15:09? (die nul is extra want 92 is geen minuut)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')