Waarschijnlijk leefde hij nog tot het moment dat hij tot stilstand kwam. Maar ik denk wel (zwaar)gewond, snijwonden, botbreuken en (uiteindelijk) bekneld tot stilstand komen. Dan zit je daar, bekneld en bloedend in een rond het vriespunt vochtige donkere plek en dit moet je dan nog dagen lang volhouden. Al was het een getrainde topatleet dan nog was de kans nagenoeg nihil dat iemand dat overleeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:54 schreef Coeus het volgende:
[..]
Jij denkt dat een kind van 2 een vrije val maakt in een put van 25 cm breedte?
Die is waarschijnlijk stukje bij beetje verder geschoven en dat is niet dodelijk.
Zo lang zonder water zitten en de lage temperatuur wél.
Het punt is dat het kind dood is. Laten we in godsnaam hopen dat dit heel snel na de val gebeurd zal zijn - dit betekent dat die kleine zo weinig mogelijk heeft geleden. Ik denk dat de aandacht zich verlegt naar het zo intact mogelijk naar boven brengen van de kleinequote:
Of het mannetje dood is weet niemand. Jij dus ook niet.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het punt is dat het kind dood is. Laten we in godsnaam hopen dat dit heel snel na de val gebeurd zal zijn - dit betekent dat die kleine zo weinig mogelijk heeft geleden. Ik denk dat de aandacht zich verlegt naar het zo intact mogelijk naar boven brengen van de kleine
Nouja bij de keuzes die gemaakt moeten worden om hem eruit te halen kun je er nog beter vanuit gaat dat het kind nog leeft. Ook al is die kans heel klein.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het punt is dat het kind dood is. Laten we in godsnaam hopen dat dit heel snel na de val gebeurd zal zijn - dit betekent dat die kleine zo weinig mogelijk heeft geleden. Ik denk dat de aandacht zich verlegt naar het zo intact mogelijk naar boven brengen van de kleine
Maar die kans is vele malen groter dan dat hij nog leeft, dus ik ga er van uit dat hij dood isquote:Op donderdag 17 januari 2019 13:29 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Of het mannetje dood is weet niemand. Jij dus ook niet.
Als in het zo intact mogelijk naar boven halen van het lichaam van de kleine inderdaadquote:Op donderdag 17 januari 2019 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja bij de keuzes die gemaakt moeten worden om hem eruit te halen kun je er nog beter vanuit gaat dat het kind nog leeft. Ook al is die kans heel klein.
Niet zinloos. Het lichaam zal toch geborgen moeten worden.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:36 schreef theunderdog het volgende:
Kind is natuurlijk allang dood. Totaal zinloos deze reddingactie.
Ja, dat is waar. Maar zulke reddingacties moeten wel met een duidelijke boodschap gedaan worden. Anders krijgen familieleden valse hoop. Kind leeft niet meer.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:38 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Niet zinloos. Het lichaam zal toch geborgen moeten worden.
Dat weten we niet. Als ouder geloof je dat pas als je je dode jong hebt gezien. En zelfs dan nog niet.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar zulke reddingacties moeten wel met een duidelijke boodschap gedaan worden. Anders krijgen familieleden valse hoop. Kind leeft niet meer.
Val was 110 meter. Onmogelijk dat die dat heeft overleefd. En stel van wel, dan is dit al dag 4. 4 dagen zonder eten en drinken...quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:40 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Als ouder geloof je dat pas als je je dode jong hebt gezien. En zelfs dan nog niet.
Voor de ouders hoop ik dat het kind nog in leven is.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Val was 110 meter. Onmogelijk dat die dat heeft overleefd. En stel van wel, dan is dit al dag 4. 4 dagen zonder eten en drinken...
Uiteraard.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:43 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Voor de ouders hoop ik dat het kind nog in leven is.
Het was niet echt een 'val'. Meer een kwestie van steeds wat verder schuiven door beweging. Er was niet meer ruimte dan een diameter van zo'n 30cm.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Val was 110 meter. Onmogelijk dat die dat heeft overleefd. En stel van wel, dan is dit al dag 4. 4 dagen zonder eten en drinken...
Het lijden van het kind deert je verder niet?quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:43 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Voor de ouders hoop ik dat het kind nog in leven is.
quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het lijden van het kind deert je verder niet?
Hou eens op aub... dit schiet niet op en is ook niet bevorderlijk voor het topic.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jezus man, gewoon een normale vraag toch? Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen. Niet voor iedereen hetzelfdequote:Op donderdag 17 januari 2019 13:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hou eens op aub... dit schiet niet op en is ook niet bevorderlijk voor het topic.
Je punt is duidelijk en laat mensen die hopen op een goede afloop daar gewoon op hopen.
Dan heeft die dus telkens klem gezeten. Kans nog kleiner dat die nog leeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:45 schreef Papabear het volgende:
[..]
Het was niet echt een 'val'. Meer een kwestie van steeds wat verder schuiven door beweging. Er was niet meer ruimte dan een diameter van zo'n 30cm.
Waarschijnlijk daardoor ook flinke wonden opgelopen. Heb je de wand van die put gezien en moet je je voorstellen dat je daar doorheen schuurtquote:Op donderdag 17 januari 2019 13:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan heeft die dus telkens klem gezeten. Kans nog kleiner dat die nog leeft.
Gisteren zat je jezelf nog af te vragen of dat kind überhaupt wel in die put lag en of de ouders er zelf niets mee te maken zouden hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Boeit allemaal vrij weinig meer. Ventje zit al 4 dagen zonder eten en drinken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:02 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarschijnlijk daardoor ook flinke wonden opgelopen. Heb je de wand van die put gezien en moet je je voorstellen dat je daar doorheen schuurt
Zo lang ik het kind niet heb gezien is alles mogelijk. Is er iets mis met je dingen afvragen?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:04 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Gisteren zat je jezelf nog af te vragen of dat kind überhaupt wel in die put lag en of de ouders er zelf niets mee te maken zouden hebben.
En doe niet zo achterlijk, natuurlijk is het vreselijk dat het kind lijdt maar de ouders lijden hier ook dus voor hun drieën hoop ik op een goede afloop.
Daarbij continue puin en zand van boven naar beneden, daarom zullen ze hem ook niet kunnen zien met de camera vermoed ik. Hoop natuurlijk dat de kleine nog leeft, maar kans lijkt mij zeer klein, zoveel dagen zonder eten en drinken, klem zitten, stenen/puin/zand op je hoofd en dan nog de kou. Hopelijk vinden ze hem snel, moet een nachtmerrie zijn voor de ouders.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:45 schreef Papabear het volgende:
[..]
Het was niet echt een 'val'. Meer een kwestie van steeds wat verder schuiven door beweging. Er was niet meer ruimte dan een diameter van zo'n 30cm.
Door een berg heen?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:08 schreef wollah het volgende:
Kunnen ze niet met een infraroodcamera kijken waar hij zit?
Ok, hoe lang kan iemand bv zonder water?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:25 schreef itchycoo het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)paanse-put~afcd0902/
Nu gaan ze pas morgen weer verder kennelijk
Hangt een beetje van de situatie af. Het feit dat het koud, vochtig en donker is zal een klein voordeel zijn denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, hoe lang kan iemand bv zonder water?
Tja, dat blijft een kwestie die denk ik nooit beslecht gaat worden: hoeveel is een mensenleven waard en hoe ver moet je gaan? Ik weet ook niet zo goed wat ik daar zelf eigenlijk van vind.quote:
Zolang het niet zeker is dat het jongetje is overleden is een reddingsactie gerechtvaardigd. Al is er maar een 0,00001% kans dat hij nog leeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 13:36 schreef theunderdog het volgende:
Kind is natuurlijk allang dood. Totaal zinloos deze reddingactie.
Zeggen dat de reddingspoging zinloos is terwijl het helemaal niet duidelijk is of het jongetje nog leeft... nee dat is inderdaad beschaafd.quote:
Als jij zometeen de zee induikt houden ze ook na een paar uur op met zoeken, niet aannemelijk is daarvoor meer dan voldoende.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:38 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zolang het niet zeker is dat het jongetje is overleden is een reddingsactie gerechtvaardigd. Al is er maar een 0,00001% kans dat hij nog leeft.
Kun je ook normaal reageren? Het is gewoon een hele realistische aanname dat het kind al overleden is. Redden is dan gericht om het naar boven halen van het lichaam van de kleinequote:Op donderdag 17 januari 2019 14:38 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zolang het niet zeker is dat het jongetje is overleden is een reddingsactie gerechtvaardigd. Al is er maar een 0,00001% kans dat hij nog leeft.
Ze denken dat er onder die rotslaag op 70 meter een open ruimte zit, en hij mogelijk voldoende zuurstof heeft. Daarnaast is het daar vochtig dus hij kan mogelijk drinken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hoeft niet te schelden, vanwege een meningsverschil. Beetje beschaving graag.
Ja maar als je dat concludeert kun je dus minder voorzichtig te werk gaan met redden. Dan kunnen ze wel eerst wat kilo's puin op zn hoofd permitteren voor ze hem eruit hebben.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kun je ook normaal reageren? Het is gewoon een hele realistische aanname dat het kind al overleden is. Redden is dan gericht om het naar boven halen van het lichaam van de kleine
Nou, ik denk wel dat ze het lichaam zo veel mogelijk intact willen laten. Alleen al uit respect voor de kleine en zijn familie. Dus ze zullen wel degelijk voorzichtig te werk gaan, ook als blijkt dat het jongetje al dood isquote:Op donderdag 17 januari 2019 14:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar als je dat concludeert kun je dus minder voorzichtig te werk gaan met redden. Dan kunnen ze wel eerst wat kilo's puin op zn hooft permitteren voor ze hem eruit hebben.
Even serieus, het zijn Spanjolen. Wat verwacht je dan; dat die er meteen bovenop klappen?quote:Op donderdag 17 januari 2019 10:04 schreef the-eye het volgende:
maar ik krijg nu, na een aantal dagen, totaal niet het idee dat men vanaf toen haast gemaakt heeft.
Hoe kan dat kind drinken als hij vast zit?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze denken dat er onder die rotslaag op 70 meter een open ruimte zit, en hij mogelijk voldoende zuurstof heeft. Daarnaast is het daar vochtig dus hij kan mogelijk drinken.
Tot zover de 0,0001% hoop
Ze verwachten een holle ruimte....quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe kan dat kind drinken als hij vast zit?
Echt volledig zonder water niet zo lang. Meestal maar 2 a 3 dagen.. Dan is het de vraag of een kind van 2 al een overlevingsmechanisme heeft waarbij hij bijvoorbeeld de wand van een vochtige wand gebruikt om wat vocht binnen te gebruiken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, hoe lang kan iemand bv zonder water?
Nouja ik denk niet dat ze twee extra tunnels gaan graven om een lijk naar buiten te halen. Het is echt het zekere voor het onzekere nemen voor het geval het joch nog leeft.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou, ik denk wel dat ze het lichaam zo veel mogelijk intact willen laten. Alleen al uit respect voor de kleine en zijn familie. Dus ze zullen wel degelijk voorzichtig te werk gaan, ook als blijkt dat het jongetje al dood is
1 tunnelquote:Op donderdag 17 januari 2019 14:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik denk niet dat ze twee extra tunnels gaan graven om een lijk naar buiten te halen. Het is echt het zekere voor het onzekere nemen voor het geval het joch nog leeft.
Als ze met de camera hadden kunnen vaststellen dat hij dood was zouden ze waarschijnlijk gewoon het gat zelf uitgraven.
Nee ze hebben een horizontale en verticale tegelijk gegraven. Al is die horizontale mislukt zag ik.quote:
Dus zijn ze 1 tunnel aan het graven en geen 2.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ze hebben een horizontale en verticale tegelijk gegraven. Al is die horizontale mislukt zag ik.
Ze hebben er twee gegraven waarvan ze er bij een mee gestopt zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus zijn ze 1 tunnel aan het graven en geen 2.
Dus zijn ze 1 tunnel aan het graven en geen 2.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze hebben er twee gegraven waarvan ze er bij een mee gestopt zijn.
Dus die 2e tunnel waaraan ze tegelijkertijd met de 1e begonnen is ineens met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Dus zijn ze 1 tunnel aan het graven en geen 2.
Nee, maar die zijn ze niet meer aan het graven. Dus zijn ze 1 tunnel aan het graven en geen 2.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus die 2e tunnel waaraan ze tegelijkertijd met de 1e begonnen is ineens met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt?
Goede vergelijking ja... een zee waarbij je niet weet waar je moet zoeken en waarvan je weet dat verdrinking een zekerheid is of een tunnel waarbij je precies weet waar je moet zoeken en er niet zeker van bent of er water in staat...quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:40 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als jij zometeen de zee induikt houden ze ook na een paar uur op met zoeken, niet aannemelijk is daarvoor meer dan voldoende.
De kans dat jij na een dag nog levend in zee drijft is en stuk groter dan de kans dat je na 4 dagen onder dertig meter modder nog leeft. De enige reden dat ze nog zo druk bezig zijn is dat niemand de verantwoordelijkheid wil nemen om midden in dit mediacircus de stekker eruit te trekken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:57 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Goede vergelijking ja... een zee waarbij je niet weet waar je moet zoeken en waarvan je weet dat verdrinking een zekerheid is of een tunnel waarbij je precies weet waar je moet zoeken en er niet zeker van bent of er water in staat...
En wel degelijk dat ze het lichaam van het kind willen bergen - dat zou ik als ouder in ieder geval eisenquote:Op donderdag 17 januari 2019 15:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
De kans dat jij na een dag nog levend in zee drijft is en stuk groter dan de kans dat je na 4 dagen onder dertig meter modder nog leeft. De enige reden dat ze nog zo druk bezig zijn is dat niemand de veraantwoordelijkheid wil nemen om midden in dit mediacircus de stekker eruit te trekken.
Ik denk dat men in zee, ligt eraan waar, sneller onderkoelt is hoor.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
De kans dat jij na een dag nog levend in zee drijft is en stuk groter dan de kans dat je na 4 dagen onder dertig meter modder nog leeft. De enige reden dat ze nog zo druk bezig zijn is dat niemand de verantwoordelijkheid wil nemen om midden in dit mediacircus de stekker eruit te trekken.
Diep onder de grond is het niet koud?quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat men in zee, ligt eraan waar, sneller onderkoelt is hoor.
Ligt eraan hoe diep men gaat, ik weet het niet heb het alleen maar van horen zeggen, ik was er gelukkig nooit in.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Diep onder de grond is het niet koud?
Klopt, daarom stoppen ze ook met zoeken.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat men in zee, ligt eraan waar, sneller onderkoelt is hoor.
Denk dat je gedachten wel veranderen als je eigen kind daar ligtquote:Op donderdag 17 januari 2019 14:36 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Tja, dat blijft een kwestie die denk ik nooit beslecht gaat worden: hoeveel is een mensenleven waard en hoe ver moet je gaan? Ik weet ook niet zo goed wat ik daar zelf eigenlijk van vind.
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet wat ik ervan vind...quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:38 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Denk dat je gedachten wel veranderen als je eigen kind daar ligt
De horizontale tunnel zou te instabiel worden i.v.m. het grote risico op aardverschuivingen na analyse van de samenstelling van de berg.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus die 2e tunnel waaraan ze tegelijkertijd met de 1e begonnen is ineens met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt?
Het is niet alsof ze elke week dode kinderen uit een tunnel moeten vissen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:39 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet wat ik ervan vind...
Nee gelukkig niet.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:44 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Het is niet alsof ze elke week dode kinderen uit een tunnel moeten vissen.
Is het niet zo dat daar, zoals we ook hier vaak (in bedrijven) zien dat niemand de verantwoordelijkheid durft te nemen. Een kwestie van allemaal cheffies en managers die heel goed zijn in het haantje spelen totdat er echt spijkers met koppen moeten worden geslagen en mensen, uit angst iets verkeerd te doen en hun positie op het spel te zetten, maar een beetje aanklooien en eigenlijkt vooral bezig zijn te voorkomen dat hun iets kan worden verweten?quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Even serieus, het zijn Spanjolen. Wat verwacht je dan; dat die er meteen bovenop klappen?
Dat zit simpelweg niet in hun aard.
Als het kinderen betreft, absoluut wel. Maar een kind uit een instabiele tunnel van meer dan 100 meter diep vissen is helaas niet zo makkelijk. Dat is 1. 2 is dat de maatschappelijke druk hier enorm is. Het is elk uur wel ergens op tv te zien hoe het gaat.quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Even serieus, het zijn Spanjolen. Wat verwacht je dan; dat die er meteen bovenop klappen?
Dat zit simpelweg niet in hun aard.
Dus pr was belangrijker dan het kind levend boven halen. Komt het lijkje straks naar boven dan kan er gezegd worden dat er vanalles is geprobeerd maar dat ze helaas te laat waren.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als het kinderen betreft, absoluut wel. Maar een kind uit een instabiele tunnel van meer dan 100 meter diep vissen is helaas niet zo makkelijk. Dat is 1. 2 is dat de maatschappelijke druk hier enorm is. Het is elk uur wel ergens op tv te zien hoe het gaat.
vergeet de wormen ook niet die zich daar te goed doen aan...quote:Op donderdag 17 januari 2019 14:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
Echt volledig zonder water niet zo lang. Meestal maar 2 a 3 dagen.. Dan is het de vraag of een kind van 2 al een overlevingsmechanisme heeft waarbij hij bijvoorbeeld de wand van een vochtige wand gebruikt om wat vocht binnen te gebruiken.
Gelet op de situatie lijkt het me zo goed als uitgesloten om nu nog in leven te zijn.
In en in triest voor de familie maar vooral voor dat arme ventje. Extreem claustrofobische ervaring en dan daar waarschijnlijk je laatste momenten van je leven moeten door brengen. Hopen op een wonder maar ieder uur extra maakt die kans alleen maar kleiner.
Elonquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus pr was belangrijker dan het kind levend boven halen. Komt het lijkje straks naar boven dan kan er gezegd worden dat er vanalles is geprobeerd maar dat ze helaas te laat waren.
Alleen wisten we dat laatste gisteren al. In dit soort situaties zijn er helden nodig, mensen met lef. Mensen die niet bezig zijn met hoe de kranten reageren maar afwegingen kunnen en durven maken welk risico er op welk moment aanvaardbaar is om te nemen
Of the-eyequote:
quote:Op maandag 14 januari 2019 17:30 schreef the-eye het volgende:
Kunnen ze niet een heel tenger jonger iemand, met z'n hoofd en armen naar onder gericht, de put in laten zakken?
quote:Op maandag 14 januari 2019 17:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stel jij zou door dat gat passen, zou je het doen voor 350000 eoro?
quote:Op maandag 14 januari 2019 17:47 schreef wollah het volgende:
[..]
Tuurlijk, zolang je aan een kabel oid vastzit kan er weinig gebeuren
Je vergelijking gaat niet helemaal op. De zee is nogal groot, onmogelijk om je na verloop van tijd nog te vinden. Zo'n grot kost zeer veel moeite, maar het jongetje zit er (althans daar gaan ze vanuit). Je zou toch iets met het dode lichaampje moeten doen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 15:02 schreef Nobu het volgende:
[..]
De kans dat jij na een dag nog levend in zee drijft is en stuk groter dan de kans dat je na 4 dagen onder dertig meter modder nog leeft. De enige reden dat ze nog zo druk bezig zijn is dat niemand de verantwoordelijkheid wil nemen om midden in dit mediacircus de stekker eruit te trekken.
Geld laten geven voor zoiets?quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of the-eye
Ik zat klaar met m'n team (wollah). Voor 500000 hadden wij alles op alles gezet in een alles of niets reddingspoging
[..]
[..]
[..]
Okay maar 500.000?quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij denkt dat de lui die nu daar rondlopen daar voor liefdewerk oudpapier staan?
Tja neem ik ook aan, echter niet maar voor twee personen!quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit heeft inmiddels al een veelvoud daarvan gekost hoor.
Dus als ik het team met 10 mooipraters waar je verder geen zak aan hebt, had uitgebreid had je het wel acceptabel gevonden?quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja neem ik ook aan, echter niet maar voor twee personen!
Met twee man krijg je er niks voor elkaar, ja van de wal in de sloot is het voldoende, als een kip zonder hoofd eraan beginnen dus.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus als ik het team met 10 mooipraters waar je verder geen zak aan hebt, had uitgebreid had je het wel acceptabel gevonden?
quote:Hij zit al bijna honderd uur onder de grond – in een ruimte van hooguit dertig centimeter breed – en het echte boorwerk moet nog beginnen. Vanochtend is vooral gewerkt aan het afgraven van een heuvel waardoor op dertig meter diepte een platform kan worden geïnstalleerd. Vanaf dat punt zullen de tunnels worden aangelegd. Vanochtend om 10 uur zijn daarvoor tientallen gigantische buizen gelost op het terrein.
Tja....quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Met twee man krijg je er niks voor elkaar, ja van de wal in de sloot is het voldoende, als een kip zonder hoofd eraan beginnen dus.
Die leeft echt niet meerquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:48 schreef nietzeuren het volgende:
Het echte werk moet nog beginnen. Hier nieuws van 15 minuten geleden.
[..]
resultaat is nu nul, nog een dag, ik zie de geest kruipen.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Tja....
Als jij tevreden bent met een resultaat zoals dat er nu ligt........
quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:57 schreef xzaz het volgende:
Siesta is net geweest ze gaan nu weer aan de slag.
Nu alquote:Op donderdag 17 januari 2019 16:48 schreef nietzeuren het volgende:
Het echte werk moet nog beginnen. Hier nieuws van 15 minuten geleden.
Hij zit al bijna honderd uur onder de grond – in een ruimte van hooguit dertig centimeter breed – en het echte boorwerk moet nog beginnen. Vanochtend is vooral gewerkt aan het afgraven van een heuvel waardoor op dertig meter diepte een platform kan worden geïnstalleerd. Vanaf dat punt zullen de tunnels worden aangelegd. Vanochtend om 10 uur zijn daarvoor tientallen gigantische buizen gelost op het terrein.
Ze werken in ploegendienst.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:57 schreef xzaz het volgende:
Siesta is net geweest ze gaan nu weer aan de slag.
Hoe gaan ze boren zonder hem te raken?quote:Op donderdag 17 januari 2019 17:16 schreef the-eye het volgende:
[ afbeelding ]
Spaanse reddingswerkers zijn gestopt met het graven van één van de twee tunnels die moeten uitkomen bij de plek waar de tweejarige peuter Julen gevangen zit. De tunnel waar nog wel wordt gegraven bereikt volgens de huidige verwachtingen pas morgen de plek waar Julen vastzit. Eerder werd gedacht dat het jongetje eventueel vandaag zou kunnen worden bereikt.
https://www.ad.nl/buitenl(...)paanse-put~afcd0902/
op gps kunnen ze tot 10 cm noukeurig boren😊quote:Op donderdag 17 januari 2019 17:26 schreef miaeak het volgende:
[..]
Hoe gaan ze boren zonder hem te raken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |