Ik denk dat als je beledigd bent doordat je emoties en gevoelens gaat vergelijken met anderen, dat je sowieso niet zo sterk in je schoenen staat.quote:Op zondag 20 januari 2019 09:58 schreef Kreator het volgende:
Ik denk dat je mensen met een depressie wel een beetje beledigt als je zegt dat je twee dagen depressief was door het eten van een bakje salade.
Ik geloof best dat het van invloed is op je gemoedstoestand, maar gebruik dan in elk geval wel een beetje een toepasselijke term.
Het hele idee van de depressie is dat een bepaalde stof in je lichaam (tijdelijk) niet aanwezig is of niet goed werkt. Om die stof toe te voegen zijn er oplossingen maar die zijn afhankelijk van de oorzaak. Niet de goede voedingsstoffen binnenkrijgen is er een van. Denk verder aan onvoldoende beweging (zorgt dat bepaalde stoffen worden aangemaakt), onvoldoende daglicht, niet genoeg slaap, psychisch trauma (rouw o.a.), werkdruk/stress en zelfs een natuurlijk tekort aan die stoffen waardoor mensen chronologisch depressief zijn (dystymie).quote:Op zondag 20 januari 2019 09:58 schreef Kreator het volgende:
Ik denk dat je mensen met een depressie wel een beetje beledigt als je zegt dat je twee dagen depressief was door het eten van een bakje salade.
Ik geloof best dat het van invloed is op je gemoedstoestand, maar gebruik dan in elk geval wel een beetje een toepasselijke term.
Je doelt in je eerste regel op serotonine denk ik (?)quote:Op zondag 20 januari 2019 13:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het hele idee van de depressie is dat een bepaalde stof in je lichaam (tijdelijk) niet aanwezig is of niet goed werkt. Om die stof toe te voegen zijn er oplossingen maar die zijn afhankelijk van de oorzaak. Niet de goede voedingsstoffen binnenkrijgen is er een van. Denk verder aan onvoldoende beweging (zorgt dat bepaalde stoffen worden aangemaakt), onvoldoende daglicht, niet genoeg slaap, psychisch trauma (rouw o.a.), werkdruk/stress en zelfs een natuurlijk tekort aan die stoffen waardoor mensen chronologisch depressief zijn (dystymie).
Je wordt niet depressief van twee dagen "verkeerd" eten, maar het kan wel als je stelselmatig bepaalde voedingsstoffen te weinig binnenkrijgt. En dan ben je net zo goed depressief als alle anderen.
Dat heeft er verder niks mee te maken natuurlijk. Een depressie is vast omkaderd en als je je twee dagen down voelt door eten, ben je dus niet depressief.quote:Op zondag 20 januari 2019 12:29 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je beledigd bent doordat je emoties en gevoelens gaat vergelijken met anderen, dat je sowieso niet zo sterk in je schoenen staat.
quote:Op zondag 20 januari 2019 13:35 schreef Tuned22 het volgende:
Dit artikel is waarschijnlijk wel nuttig voor dit topic: https://www.maagdarmleverpoli.nl/PDS_10
Tnx beiden. Interessant.quote:Op donderdag 17 januari 2019 09:28 schreef Jopie78 het volgende:
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170123094638.htm
Hoe poeptransplantatie een positief effect kan hebben op autisme(klachten)..
We zijn gewoon mobiele voertuigen voor bacterien en overgeleverd aan de stoffen die zij vrijmaken..
Een studie met 18 kinderen is natuurlijk nog niets. Is er een follow-up geweest?quote:Op donderdag 17 januari 2019 09:28 schreef Jopie78 het volgende:
https://www.sciencedaily.com/releases/2017/01/170123094638.htm
Hoe poeptransplantatie een positief effect kan hebben op autisme(klachten)..
We zijn gewoon mobiele voertuigen voor bacterien en overgeleverd aan de stoffen die zij vrijmaken..
Wat zei google?quote:Op maandag 21 januari 2019 09:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Een studie met 18 kinderen is natuurlijk nog niets. Is er een follow-up geweest?
'vraag het op fok'quote:
Ow. En welk punt wilde ik maken dan?quote:Op maandag 21 januari 2019 09:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
'vraag het op fok'
Want ik kom alleen deze ene 'study' tegen met een selectiegroep van likmevestje en veel autism-mums die hier blij van worden
Ik begrijp best welk punt je probeert te maken maar dit artikel is er niet het juiste voor.
Dit is echt serieus niet om te trollen, maar hoe kom je erbij dat het dan een depressie is? Waarom heb je dat woord eraan gekoppeld?quote:Op maandag 21 januari 2019 09:05 schreef Loekie1 het volgende:
en als je een paar dagen heel slecht voelt, hoe je darmen voelen, hoe het eruitziet in de wc-pot en wat je dan hebt gegeten.
Slecht voelen is inderdaad echt niet hetzelfde als een depressieve bui of somberheid. Ik voel me nu ook bagger omdat ik gisteren slecht heb gegeten maar somber, nee. Vandaag gelukkig nietquote:Op maandag 21 januari 2019 12:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit is echt serieus niet om te trollen, maar hoe kom je erbij dat het dan een depressie is? Waarom heb je dat woord eraan gekoppeld?
Die stelling wordt niet gemaakt door Lucky_Strike.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 09:24 schreef Loekie1 het volgende:
Is 'depressief' een beschermde titel? Wist ik niet.
Dan kun je het ook wel 'aids' noemen. Of open tbc. Dat klopt ook allemaal nietquote:Op dinsdag 22 januari 2019 09:24 schreef Loekie1 het volgende:
Is 'depressief' een beschermde titel? Wist ik niet.
Vezels, veel vezels, goed voor je darmen en darmflora, gevarieerd eten, vooral groenten, noten en fruitquote:Op woensdag 23 januari 2019 18:45 schreef Cockwhale het volgende:
Uit nieuwsgierigheid. Wat wordt aangeraden als dieet ten behoeve van je darmen en gemoedsstand?
En goede vettenquote:Op woensdag 23 januari 2019 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vezels, veel vezels, goed voor je darmen en darmflora, gevarieerd eten, vooral groenten, noten en fruit
Het gaat erom dat je darmen geen problemen geven, normaal functioneren. Het is uitvinden waar je eventueel niet goed op reageert. Als je iets ongezonds eet maar je voelt je verder prima, is dat dus prima. Eet je iets dat zogenaamd gezond is, maar jij reageert er niet goed op, bijv. je gaat je down voelen en je darmen hebben oprispingen, dan kun je dat eens proberen te laten staan en kijken of je humeur terugkomt en de rust in je darmen met ander eten. Ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen spruitjes, ook al zijn die nog zo gezond. En drop van Haribo is ongezond maar die zoute slierten geven bij mij totaal geen klachten. (En ik heb nogal lage bloeddruk dus een beetje extra zout kan geen kwaad.) Andere drop kan ik weer minder goed tegen. Het gaat erom of je een verband kan ontdekken tussen hoe je je voelt en wat je gegeten hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2019 18:45 schreef Cockwhale het volgende:
Uit nieuwsgierigheid. Wat wordt aangeraden als dieet ten behoeve van je darmen en gemoedsstand?
Probiotica zoals Kefir.quote:Op woensdag 23 januari 2019 18:45 schreef Cockwhale het volgende:
Bedankt voor de tip, ik zit de aflevering nu te kijken.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:41 schreef Arbi3 het volgende:
In het reportageprogramma 'Dokters van morgen' kwam gisteren dit onderwerp aan bod, je kan het hier terugkijken:
https://www.npostart.nl/dokters-van-morgen/22-01-2019/AT_2114965
Juist geen brood. Veel te veel koolhydraten. Dat is erg ongezond. Als je het eet, houden bij een a twee per dag.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je goed voor je darmen en jezelf wilt zorgen, hou op je zorgen te maken wat sociale media en esotherische buurvrouwen je vertellen wat je niet moet eten zoals gluten. Focus je op wat wel eet.
1. eet veel vezels, volkoren brood, en niet dat chocoladebruine geverfde brood, Fries roggebrood popcorn
2. Nog meer vezels, gekookte en rauwe groenten, peulvruchten, fruit (geen sapjes maar echt fruit) noten
Vezels geven je darmen en darmflora wat te doen.
Een goede darmflora is erg goed voor je.
Een a twee broden? Sickquote:Op donderdag 24 januari 2019 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Juist geen brood. Veel te veel koolhydraten. Dat is erg ongezond. Als je het eet, houden bij een a twee per dag.
‘esotherische buurvrouwen’..quote:Op donderdag 24 januari 2019 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Juist geen brood. Veel te veel koolhydraten. Dat is erg ongezond. Als je het eet, houden bij een a twee per dag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |