abonnement Unibet Coolblue
pi_184462505
Shutdown is toch juist het ideale moment om het land te verlaten? De boel ligt dan toch al op zijn gat en de veroorzaker ervan lijkt nog niet van plan om iets te veranderen aan de situatie.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 17 januari 2019 @ 21:27:38 #152
408813 crew  trein2000
pi_184462564
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:22 schreef Nintex het volgende:
Trump is echter commander in chief en kan in die rol legervliegtuigen aan de grond houden.

Dat je het kan betekend toch niet dat je het moet doen? Of zelfs dat het rechtmatig is?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Overall beste user 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 21:28:45 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184462591
quote:
"First, let me thank CNN for putting Rudy Giuliani on TV," says Rep. @TedLieu, reacting to Chris Cuomo's interview in which the fmr. NYC mayor "made a stunning admission, denying that he ever denied that anyone on the Trump campaign engaged in collusion."

https://t.co/5CfVNtjUxL https://t.co/IFIntJOkWa
Ted Lieu bedankt CNN omdat die Rudy Giuliani interviewden.

Trololo
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:35:20 #154
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_184462747
quote:
Trump tried to illegally withhold disaster relief money from Puerto Rico
A Washington Post article on the resignation of deputy Housing and Urban Development Secretary Pam Patenaude, a housing policy professional who’s been de facto running the department under the vague auspices of Ben Carson, also contains the stunning information that President Trump attempted to illegally cut off federal disaster assistance to the island of Puerto Rico.

We already knew that in October, Trump tweeted — inaccurately — that the Puerto Rican government was planning to use disaster relief money to pay off old debts.

But the new report says Trump went beyond bad tweets and tried to base policy on this misapprehension, urging his team to violate the law and redirect the disaster assistance money to Texas and Florida instead:

Trump told then-White House Chief of Staff John F. Kelly and then-Office of Management and Budget Director Mick Mulvaney that he did not want a single dollar going to Puerto Rico, because he thought the island was misusing the money and taking advantage of the government, according to a person with direct knowledge of the discussions who spoke on the condition of anonymity to describe sensitive internal deliberations. Instead, he wanted more of the money to go to Texas and Florida, the person said.

“POTUS was not consolable about this,” the person said.

Patenaude told White House budget officials during an early December meeting in the Situation Room that the money had been appropriated by Congress and must be sent, according to two people with direct knowledge of the meeting. She assured them that HUD had proper oversight of the funds.
https://www.vox.com/2019/(...)rico-hurricane-funds
  Overall beste user 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 21:37:04 #155
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184462787
Trump begint een shutdown waardoor er slechter wordt gecontroleerd op vliegvelden, een gedeelte van het leger geen geld krijgt om de soldij uit te betalen en de veiligheid van de POTUS tijdens de SotU niet kan worden gegarandeerd. En om het af te sluiten verlinkt Trump reisplannen van Pelosi (en haar begeleiders) aan de hele wereld.

Stelling; Trump is niet geinteresseerd in de veiligheid van Amerikanen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:38:44 #156
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_184462812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:37 schreef Ulx het volgende:
Trump begint een shutdown waardoor er slechter wordt gecontroleerd op vliegvelden, een gedeelte van het leger geen geld krijgt om de soldij uit te betalen en de veiligheid van de POTUS tijdens de SotU niet kan worden gegarandeerd. En om het af te sluiten verlinkt Trump reisplannen van Pelosi (en haar begeleiders) aan de hele wereld.

Stelling; Trump is niet geinteresseerd in de veiligheid van Amerikanen.
jonallendc twitterde op donderdag 17-01-2019 om 20:47:55 The president is arguing simultaneously that Pelosi must be in town to negotiate a deal and that she can fly commercially to Afghanistan -- which would be a real national security problem -- and he's arguing he needs her while he's trying to negotiate with her rank and file. reageer retweet
Vat de situatie ook aardig samen.
pi_184462813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:37 schreef Ulx het volgende:
Trump begint een shutdown waardoor er slechter wordt gecontroleerd op vliegvelden, een gedeelte van het leger geen geld krijgt om de soldij uit te betalen en de veiligheid van de POTUS tijdens de SotU niet kan worden gegarandeerd. En om het af te sluiten verlinkt Trump reisplannen van Pelosi (en haar begeleiders) aan de hele wereld.

Stelling; Trump is niet geinteresseerd in de veiligheid van Amerikanen.
Ik zou die stelling nog wat willen veralgemeniseren:
Trump is niet geïnteresseerd in de Amerikanen.
Trump is alleen geïnteresseerd in Trump.
pi_184462860
Ik haat dat ik hier tweets voor moet quoten, maar goed, dat is de situatie anno 2019.

Reactie van de spokesperson van Pelosi:

Drew_Hammill twitterde op donderdag 17-01-2019 om 21:29:54 The CODEL to Afghanistan included a required stop in Brussels for pilot rest. In Brussels, the delegation was scheduled to meet with top NATO commanders, U.S. military leaders and key allies–to affirm the United States’ ironclad commitment to the NATO alliance. (1/4) reageer retweet
Drew_Hammill twitterde op donderdag 17-01-2019 om 21:29:54 This weekend visit to Afghanistan did not include a stop in Egypt. (2/4) reageer retweet
Drew_Hammill twitterde op donderdag 17-01-2019 om 21:29:54 The purpose of the trip was to express appreciation & thanks to our men & women in uniform for their service & dedication, & to obtain critical national security & intelligence briefings from those on the front lines. (3/4) reageer retweet
Drew_Hammill twitterde op donderdag 17-01-2019 om 21:29:54 The President traveled to Iraq during the Trump Shutdown as did a Republican CODEL led by Rep. Zeldin. (4/4) reageer retweet
Verder gaan Kabinetsleden nog gewoon naar Davos natuurlijk. Dit is niets meer dan een temper tantrum van een zeer sneue man die boos is omdat hij Washington niet uit kan en zich beseft dat hij volledig de schuld heeft van de shutdown.
pi_184462863
LeoShane twitterde op donderdag 17-01-2019 om 21:28:11 Bus for lawmakers on Pelosi’s codel is circling Capitol Hill, awaiting some definitive answers. https://t.co/bpSpPeCZOk reageer retweet
pi_184462908
Son of a fuck wat een kinderachtige shitshow is het ook :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:44:43 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_184462941
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:43 schreef Barbusse het volgende:
Son of a fuck wat een kinderachtige shitshow is het ook :')
Kindergarten playground tactics...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Overall beste user 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 21:47:44 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184463013
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:43 schreef Barbusse het volgende:
Son of a fuck wat een kinderachtige shitshow is het ook :')
True dat
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184463163
Ik begin echt steeds meer begrip te krijgen voor dit standpunt...

https://www.theatlantic.c(...)chment-trump/580468/
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184463205
Fundraising mail. Het is duidelijk waar hij boos op is.

pi_184463220
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het was niet geheim. Het was een tripje die al een tijd op de agenda stond.
Pelosi ging naar Brussel, Egypte en Afghanistan met een militair vliegtuig.
Nope, weer een leugen. Voor de zekerheid even voor de mensen die dit niet doorhadden:
stevenportnoy twitterde op donderdag 17-01-2019 om 20:24:17 The details of Pelosi's planned travel to Brussels, Egypt and Afghanistan -- particularly those destinations -- had not been previously announced. Earlier today her aides asked news organizations not to report that the trip would take place, citing national security. reageer retweet
stevenportnoy twitterde op donderdag 17-01-2019 om 20:28:02 Minority Whip Steve Scalise first revealed the trip in a session with reporters earlier this afternoon. @Steve_Dorsey reports Scalise staffers told him and other reporters they saw bags packed, ready for the trip, outside the Speaker's office. reageer retweet
BresPolitico twitterde op donderdag 17-01-2019 om 20:22:28 Pelosi's trip to Afghanistan had been a closely held secret due to security concerns, of course. Very few people knew she was heading there. @SteveScalise mentioned Pelosi was headed to Brussels in his presser this morning, which angered Dems. reageer retweet
TalKopan twitterde op donderdag 17-01-2019 om 20:27:38 It’s these words that stuck out to me, as well. CODELs (Congressional delegations) are not publicized until lawmakers return, for one, for security concerns, and are generally opportunities to meet with foreign leaders in official capacities or visit troops overseas. https://t.co/TSj6fLqxmf reageer retweet
  donderdag 17 januari 2019 @ 21:57:38 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184463265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:43 schreef Barbusse het volgende:
Son of a fuck wat een kinderachtige shitshow is het ook :')
QFT
-O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 21:58:09 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184463281
Pelosi heeft hem echt over de rooie. Maar ja, veiligheid voor alles. En hij mag de SotU uiteraard gewoon schriftelijk doen. Niemand zegt dat dat niet kan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 17 januari 2019 @ 22:10:18 #168
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_184463651
quote:
Michael Cohen paid IT firm to tweet that he was sexy
Wall Street Journal reports Cohen paid John Gauger to set up WomenForCohen account to promote him as a ‘pit bull’ and ‘sex symbol’
https://www.theguardian.c(...)paid-firm-tweet-sexy

_O-
pi_184463694
Haha Trump zal ziedend zijn dat ie het keer op keer verlies van een vrouw :').

Hij was vast ook bang dat ze harder toegejuicht zou worden in Afghanistan als hij in Irak.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 januari 2019 @ 22:18:17 #170
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184463871
quote:
15s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:54 schreef Barbusse het volgende:
Ik begin echt steeds meer begrip te krijgen voor dit standpunt...

https://www.theatlantic.c(...)chment-trump/580468/
Met de instortende populariteit van Trump, de cijfers zijn desastreus mede dankzij zijn shutdown, kan het zo maar gebeuren dat het Huis met hearings begint.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184464226
Never a dull moment. 🇺🇸 Only in America.
pi_184464281
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Met de instortende populariteit van Trump, de cijfers zijn desastreus mede dankzij zijn shutdown, kan het zo maar gebeuren dat het Huis met hearings begint.
Ik vrees Pence als president...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464512
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vrees Pence als president...
Zou die Trump beschermen? en diens familie?
Ik vind het vreemd dat zijn vrouw “les gaat geven” op een school.
Hebben die vrouwen geen andere taak als echtgenoten.
Of ben ik verwend door gedrag en visie van mevrouw Obama en mevrouw Biden.
pi_184464570
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:40 schreef AnneX het volgende:

[..]

Zou die Trump beschermen? en diens familie?
Ik vind het vreemd dat zijn vrouw “les gaat geven” op een school.
Hebben die vrouwen geen andere taak als echtgenoten.
Of ben ik verwend door gedrag en visie van mevrouw Obama en mevrouw Biden.
Uiteraard gaat hij Trump beschermen. Zolang zijn Handmaids Tale fantasie maar uitkomt. Fuck that guy.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184464686
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:29 schreef AnneX het volgende:
Never a dull moment. 🇺🇸 Only in America.
Nou, 't grootste deel van de shutdown was ondanks 't gegeven van de shutdown vrij doods. Het is goed dat er nu weer wat leven in de brouwerij is want dat zou links- of rechtsom misschien een klein lichtpuntje kunnen zijn in de bevrijding uit deze houdgreep waarin veel onschuldige Amerikanen gegijzeld zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')