Is dat echt zo, is er geen kans op redding?quote:Op maandag 14 januari 2019 22:04 schreef Scjvb het volgende:
Wij vernamen het gisteren al via sociale media.
Ook typisch gevalletje 'de put dempen als het kalf verdronken is'. De onzekerheid blijft afschuwelijk en triest tegelijk voor iedereen die bovengronds vertoeft, met name voor de ouders en andere familieleden. Eigenlijk weet men al dat er weinig of geen kansen meer zijn.
Wij leven innig met hen mee.
Nauwelijks tot bijna geen. En daar zijn al diverse redenen voor genoemd. Helaas.quote:Op maandag 14 januari 2019 22:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Is dat echt zo, is er geen kans op redding?
het was een put om te zoeken naar grondwater en het is in Spanje, niet in “rubbertegelparadijs” Nederlandquote:Op maandag 14 januari 2019 19:12 schreef de_boswachter het volgende:
110 meter diep en dan niet beveiligd? Hoe kan dit dan nou weer
Het is je een stuk lastiger inleven in mensen die in een oorlogsgebied leven. Dit is een EU land waar mensen iets onverwachts overkomt. Daar kunnen we ons toch meer mee vereenzelvigen.quote:Op maandag 14 januari 2019 22:36 schreef luxerobots het volgende:
Heel treurig hoor dat zo'n kindje vast zit en mogelijk al overleden is.
Maar het is wel hoe de media werken, de aandacht op één kind en men vindt het reuze treurig en nieuwswaardig.
Terwijl er dagelijks mensen omkomen bij bombardementen, dan sterft men vaak ook langzaam onder het puin, en dat is geen prettige dood.
Al die aandacht?quote:Op maandag 14 januari 2019 23:32 schreef bianconeri het volgende:
Blijft inderdaad Spanje. Daar moet je haast uitkijken dat je niet op een mijn loopt die midden op straat ligt.
Kom zelf veel in metropool gebied van Barcelona en zelfs daar is het overal een bende.
In Spanje moet je niet de veiligheid van Nederland verwachten.
Belachelijk dat er dan weer zulke specifieke aandacht wel aan zoiets gegeven wordt. Zijn we hier in NL ook zo goed in. Extra pijnlijk ook voor de familie.
Kans dat dat kind nog leeft is echt 0,000001% ofzo.
Ik snap dat je voor de hele wereld maar alles moet doen om toch die hoop en het kind/lichaam omhoog te halen en daarom al die verhalen komen. Maar ja,
quote:Stofzuiger
Als eerste wordt nu geprobeerd het puin boven Yulen met een soort stofzuiger weg te krijgen. Dat wordt een moeilijke operatie die nooit eerder werd uitgevoerd. Hoe het daarna verder moet, is onbekend, maar andere opties zijn er niet. Een tweede gat graven, parallel aan het eerste, kost te veel tijd.
quote:Op maandag 14 januari 2019 23:32 schreef bianconeri het volgende:
Blijft inderdaad Spanje. Daar moet je haast uitkijken dat je niet op een mijn loopt die midden op straat ligt.
"Reddingswerkers hebben aan de bovenkant van het gat zo'n 30 centimeter aarde verwijderd" stond bij een foto met dat gat (waarop t gat duidelijk breder is dan 25cm) En de ouders blijken hem nog hebben horen huilen.... Later een camera tot 70 cm naar beneden gegaan... Niets gevonden. Het blijft een naar verhaalquote:Op dinsdag 15 januari 2019 00:03 schreef Hexagon het volgende:
Als ik de foto's zie is dat gat aan de oppervlakte wel breder. Ik neem aan dat 25 cm het nauwste punt is.
stofzuigerquote:Op maandag 14 januari 2019 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Je zal het gat groter moeten maken zonder dat er allerlei puin naar beneden valt. Geen idee of daar apparatuur voor bestaat.
De ingang is al 25 cm, en daar past de camera ook door. Waar haal je vandaan dat er een bocht in zit. Waar lees je dat?quote:Op maandag 14 januari 2019 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
er zit een bocht in, schacht wordt steeds smaller tot 25 cm. Er valt contant zand naar beneden de schacht in waardoor er instortingsgevaar is. Dus de muren zijn te broos.
Daarnaast is het daar heel koud. Overlevingskansen zijn minimaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |