abonnement Unibet Coolblue
pi_184334189
In de nieuwe Europese begroting moet de verstrekking van Europese fondsen aan EU-landen gekoppeld wordt aan hun bereidwilligheid om vluchtelingen op te vangen. Minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) wil dat samen met zijn collega’s uit Italië en Malta mogelijk maken. Dit is belangrijk, omdat enkele Oost-Europese landen weigeren mee te doen aan de opvang van vluchtelingen, maar wel veel geld van die Europese fondsen opstrijken.

„We zijn het er grondig met elkaar over eens dat de EU zijn rol moet oppakken door op het hele traject van migranten een rol moet spelen, ook bij de landen van oorsprong”, aldus minister Blok gisteren na afloop van zijn gesprekken in Rome. „Door economische steun, het openstellen van onze markten, het helpen van die landen bij het opbouwen van grensbewaking en de rechtsstaat zoals in Niger en Mali. De mensenhandel moet worden aangepakt, vooral in Libië, de gemeenschappelijke Europese grensbewaking moeten we gezamenlijk verbeteren. Vervolgens moeten we er voor zorgen dat in ieder land waar de mensen aankomen, zoals wij doen in Ter Apel, een goede selectie plaatsvindt waarbij sommigen bescherming krijgen en anderen, die niet aan de criteria voldoen, terug moeten. We waren het er over eens dat dit de aanpak moet zijn”, aldus Blok.

Oost-Europa
„Maar dat kunnen we niet met drie landen afspreken, daar hebben we 27 landen voor nodig”, vervolgt de bewindsman. „We willen daar ook de andere landen van overtuigen, zoals de Oost-Europese landen. Dit zal ook onze inzet zijn bij de nieuwe Europese begroting. Daarbij vinden wij het logisch vinden dat de uitkeringen uit de structuurfondsen ook gekoppeld worden aan het aantal mensen dat je moet integreren als vluchtelingen in de samenleving. Zo heb je een instrument om landen die fondsen van de EU ontvangen en dat zo willen houden hierin mee te krijgen”, aldus Blok.

De bewindsman heeft verder grote bedenkingen over de rol van de NGO’s die continu in de Middellandse Zee migranten oppikken. „Als je dat doet met een schip dat er niet geschikt voor is, dan is dat niet verantwoord. Je moet ook geen rol spelen waarin je de mensenhandelaren in de kaart speelt. Als een vrachtschip een drenkeling ziet, dan moet het die helpen. Maar bewust met een te klein schip migranten opzoeken in een route van mensensmokkelaars, daarmee beloon je mensensmokkelaars”, aldus de bewindsman.

Daarom wil Nederland niet nog eens migranten opnemen die door de NGO’s worden opgenomen. „Daar doen we niet meer aan mee.”

Sea Watch
En juridisch is het volgens het zeerecht irrelevant dat de boot Sea Watch onder de Nederlandse vlag vaart. „Het internationale zeerecht stelt dat de dichtstbijzijnde veilige haven de vluchtelingen moet opnemen”, aldus Blok.

https://www.telegraaf.nl/(...)chtelingen-opdringen

En weer faalt de EUR :') dit niet kunnen oplossen met z'n allen :')
Ik geef die oost europeanen groot gelijk. Die immigranten brengen alleen maar ellende, waarom zou je daar vrijwillig aan meewerken?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:39:27 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184334354
Ik schaam mij dood dat ik in Nederland woon. Mensen word nou eens wakker en schop die neoliberale klootzak Rutte uit het torentje! Hij voert de pro-EU aganda compleet uit, doet naar het volk toe alsof hij best kritisch is en al die sukkels trappen erin.
pi_184334385
Door dit soort bommetjes en serieuze aanvallen op de soevereiniteit van staten, wordt de eu dus in gevaar gebracht.

Ze leren geen ene flikker van de brexit en hoe dat gekomen is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184334395
mag hopen dat het oosten massaal de middelvinger opsteekt
pi_184334421
En gewoon een keer kappen met het vluchtelingen blijven noemen, noem ze gewoon wat ze zijn, illegale migranten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184334478
Iets met lusten en lasten...
pi_184334492
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik schaam mij dood dat ik in Nederland woon. Mensen word nou eens wakker en schop die neoliberale klootzak Rutte uit het torentje! Hij voert de pro-EU aganda compleet uit, doet naar het volk toe alsof hij best kritisch is en al die sukkels trappen erin.
pi_184334509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Iets met lusten en lasten...
Dus omdat je economisch wil samenwerken moet je ook maar allemaal ellende in je land halen? Snap wel dat deze landen niet graag aan culturele zelfmoord doen voor wat knaken.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:54:36 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184334560
quote:
Daarom wil Nederland niet nog eens migranten opnemen die door de NGO’s worden opgenomen. „Daar doen we niet meer aan mee.”
_O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184334671
Goh, de VVD wil de stroom Aziatische en Afrikaanse immigranten, legaal of illegaal, vluchteling of niet, aan de gang houden. Wie had dat nou kunnen denken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184334676
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Iets met lusten en lasten...
Wat ik nogal hypocriet vind is dat met name paar Noord West EU staatjes op het wereldtoneel zo begaan zijn met vluchtelingen en illegale migratie promoten door hen beleid, maar dan wel in de achterkamertjes zeiken en staten die tegen zijn dwingen mee te gaan in deze onzin.
pi_184334686
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus omdat je economisch wil samenwerken moet je ook maar allemaal ellende in je land halen? Snap wel dat deze landen niet graag aan culturele zelfmoord doen voor wat knaken.
Het is niet alleen economische samenwerking, er gaan ook miljarden richting het oosten. Dan kan het niet zo zijn dat ze op het gebied van milieu, corruptie, migratie, enz. zich nergens iets van aantrekken.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:15:45 #13
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184334847
Goed idee. Wel de voordelen, en niet de nadelen, zo werkt het natuurlijk niet. Als ze geld willen van Europa moeten ze zich gedragen naar Europese normen, en niet boos enige medewerking weigeren.

En alle Brexit-doemroepers, ach, Europese populariteit is alleen maar gestegen sinds de Brexit. Ik maak me geen zorgen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184334870
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:15 schreef Faux. het volgende:
Goed idee. Wel de voordelen, en niet de nadelen, zo werkt het natuurlijk niet. Als ze geld willen van Europa moeten ze zich gedragen naar Europese normen, en niet boos enige medewerking weigeren.

En alle Brexit-doemroepers, ach, Europese populariteit is alleen maar gestegen sinds de Brexit. Ik maak me geen zorgen.
Als met name Duitsland even de normen gaat bepalen zou ik maar zeggen "bekijk het maar", en hoop ook dat dit gebeurt (tot dusver wel).
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:21:19 #15
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184334918
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:18 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Als met name Duitsland even de normen gaat bepalen zou ik maar zeggen "bekijk het maar", en hoop ook dat dit gebeurt (tot dusver wel).
Er zijn genoeg checks and balances in de EU om ervoor te zorgen dat niet een land alle macht heeft.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184334930
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:21 schreef Faux. het volgende:

[..]

Er zijn genoeg checks and balances in de EU om ervoor te zorgen dat niet een land alle macht heeft.
Het is gewoon een (informeel) gegeven dat DE en FR aan de touwtjes trekken en de rest heeft zich er aan te schikken.
pi_184334947
Gevalletje wel de lusten, niet de lasten inderdaad.
Als landen niet mee willen werken is dat jammer. Maar dan krijgen ze ook minder geld.
pi_184334972
Zou hier ook niet aan meewerken als Oostblokland. Wou dat Nederland de poot ook eens stijf hield trouwens. Wordt tijd dat die migranten uit die bootjes gewoon weer op de Noord-Afrikaanse kust worden getyft en de bootjes afgezonken. Wat hier nu verder zit dan maar met het vliegtuig terug sturen. Gebruik je Europese macht maar eens.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:25:08 #19
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184334975
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het is gewoon een (informeel) gegeven dat DE en FR aan de touwtjes trekken en de rest heeft zich er aan te schikken.
Informele macht is iets anders dan formele macht natuurlijk. En je ziet dat Nederland samen met wat andere landen daar een tegengewicht aan biedt.

Zoals ik al zei, checks and balances.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184334991
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:25 schreef Faux. het volgende:

[..]

Informele macht is iets anders dan formele macht natuurlijk. En je ziet dat Nederland samen met wat andere landen daar een tegengewicht aan biedt.

Zoals ik al zei, checks and balances.
Nederland stemt continu met Duitsland mee, de enigen die tegenwicht bieden zijn juist de Oostbloklanden. Vooral met betrekking tot de migratie-idioterie.
pi_184335021
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:15 schreef Faux. het volgende:
Goed idee. Wel de voordelen, en niet de nadelen, zo werkt het natuurlijk niet.
Hoezo? We hebben Europese samenwerking vanwege de wederzijdse voordelen, waarom zou er een nadeel gecreeerd moeten worden? Als mijn buurman de boormachine mag lenen dan kom ik wel even op de stoep voor zijn deur schijten 'want ook de nadelen'?

quote:
Als ze geld willen van Europa moeten ze zich gedragen naar Europese normen, en niet boos enige medewerking weigeren.
Welke Europese normen hebben we het hier over? Behalve dat we het hier niet over Europa maar over de EU hebben, wanneer hebben landen voor de norm dat de EU de samenstelling van je bevolking bepaalt getekend?

quote:
En alle Brexit-doemroepers, ach, Europese populariteit is alleen maar gestegen sinds de Brexit. Ik maak me geen zorgen.
Daar was het Brexit proces van de EU dan ook op gericht en May heeft zich laten piepelen, maar ik denk dat Macron zich wel zorgen maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:28:06 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184335032
Prima initiatief. Landen als Polen hebben al genoeg miljarden gekregen, laat die maar eens een paar jaar zonder extra subsidies draaien.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:30:34 #23
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184335086
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:25 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nederland stemt continu met Duitsland mee, de enigen die tegenwicht bieden zijn juist de Oostbloklanden. Vooral met betrekking tot de migratie-idioterie.
We stemmen per onderwerp verschillend inderdaad. Over migratie zit Nederland blijkbaar op dezelfde lijn als Duitsland. Wat is daar vreemd aan?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184335087
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:25 schreef Faux. het volgende:

[..]

Informele macht is iets anders dan formele macht natuurlijk. En je ziet dat Nederland samen met wat andere landen daar een tegengewicht aan biedt.

Zoals ik al zei, checks and balances.
Met betrekking tot migratie wordt alleen door de Oost-Europese landen tegenwicht geboden. Nederland wil wel maar durft niet. Zo ook vermoed ik bijv. Spanje, Italie en Griekenland. Frankrijk zit op het midden. DE is de grootste voorstander. Nu is Frankrijk ook door migratie in grote delen een gedrocht geworden en Duitsland leeft nog in de waanillusie dat de miljoen of wat analfabeten gaan bijdragen aan de economie.

Oost Europa heeft er geen zin in en dat begrijp ik wel.
pi_184335121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? We hebben Europese samenwerking vanwege de wederzijdse voordelen, waarom zou er een nadeel gecreeerd moeten worden? Als mijn buurman de boormachine mag lenen dan kom ik wel even op de stoep voor zijn deur schijten 'want ook de nadelen'?

[..]

Welke Europese normen hebben we het hier over? Behalve dat we het hier niet over Europa maar over de EU hebben, wanneer hebben landen voor de norm dat de EU de samenstelling van je bevolking bepaalt getekend?

[..]

Daar was het Brexit proces van de EU dan ook op gericht en May heeft zich laten piepelen, maar ik denk dat Macron zich wel zorgen maakt.
Jij blijft de buurman rondjes geven als hij nooit eens de kliko op straat zet als jij op vakantie bent? Eenrichtingsverkeer vind jij dus prima?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:34:11 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184335148
“In de nieuwe Europese begroting moet de verstrekking van Europese fondsen aan EU-landen gekoppeld wordt aan hun bereidwilligheid om vluchtelingen op te vangen.”

Ziek en laf.

Frankrijk veegt zijn reet af aan Europa. Maar hen durft Blokje er niet op aan te spreken.

Daarnaast: waarom geeft een EU vele miljoenen uit aan grensbewaking terwijl ze die NGO’s lekker hun gang laten gaan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:35:41 #27
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184335173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? We hebben Europese samenwerking vanwege de wederzijdse voordelen, waarom zou er een nadeel gecreeerd moeten worden? Als mijn buurman de boormachine mag lenen dan kom ik wel even op de stoep voor zijn deur schijten 'want ook de nadelen'?

Raar voorbeeld. Als we als buurt besloten hebben om mijn buurman financieel te ondersteunen, maar hij weigert mee te helpen met zooi opruimen nadat er een keer een vuilniswagen in de straat is omgevallen, dan vinden we dat allemaal abnormaal.

quote:
[..]

Welke Europese normen hebben we het hier over? Behalve dat we het hier niet over Europa maar over de EU hebben, wanneer hebben landen voor de norm dat de EU de samenstelling van je bevolking bepaalt getekend?

Ik brand m'n vingers niet aan het EU/Europa-debat. We hebben in Europa een parlement dat we zelf kiezen. Zij bepalen namens ons bepaalde normen, in samenspraak met onze democratisch gekozen regeringen.

quote:
[..]

Daar was het Brexit proces van de EU dan ook op gericht en May heeft zich laten piepelen, maar ik denk dat Macron zich wel zorgen maakt.
Ik denk niet dat Macron zich veel zorgen maakt.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184335290
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:35 schreef Faux. het volgende:

[..]

Raar voorbeeld. Als we als buurt besloten hebben om mijn buurman financieel te ondersteunen, maar hij weigert mee te helpen met zooi opruimen nadat er een keer een vuilniswagen in de straat is omgevallen, dan vinden we dat allemaal abnormaal.
Nee, als de meerderheid van de straat rotzooi de straat binnensleept dan ruimen ze dat zelf ook maar op.

quote:
Ik brand m'n vingers niet aan het EU/Europa-debat. We hebben in Europa een parlement dat we zelf kiezen.
Niet waar.
quote:
Zij bepalen namens ons bepaalde normen,
Niet waar.
quote:
in samenspraak met onze democratisch gekozen regeringen.
Niet waar.

quote:
Ik denk niet dat Macron zich veel zorgen maakt.
Hij treedt de begrotingsregels met voeten om, tevergeefs, politieke chaos af te wenden. Dat lijkt mij een behoorlijke zorg voor een president.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184335378
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:35 schreef Faux. het volgende:
We hebben in Europa een parlement dat we zelf kiezen
Dat clubje "political careerists" is echt representatief naar de wil van jou of mij inderdaad. Waar er overigens een hoop tussen zitten die geld aan bullshit uitgeven ("onkosten") en dit niet hoeven te verantwoorden. Of simpelweg niet komen opdagen (tijdens een debat) en er wel geld voor vangen.

Echt mensen die wij gekozen hebben!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:46:53 #30
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184335400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, als de meerderheid van de straat rotzooi de straat binnensleept dan ruimen ze dat zelf ook maar op.

Daarmee impliceer je dat Europa zelf om de vluchtelingencrisis gevraagd heeft. Dat is gewoon niet waar.

quote:
[..]

Niet waar.

[..]

Niet waar.

[..]

Niet waar.

Over de legitimiteit van een parlement gaan we het nooit eens worden ben ik bang. Een parlement dat opgericht is door onze democratisch gekozen regering, en waar elke vijf jaar democratische verkiezingen voor zijn, is voor mij democratisch. Als dat voor jou niet het geval is weet ik niet wat ik je moet zeggen.

quote:
[..]

Hij treedt de begrotingsregels met voeten om, tevergeefs, politieke chaos af te wenden. Dat lijkt mij een behoorlijke zorg voor een president.
Een president heeft altijd zorgen. Maar ik denk nog steeds niet dat Macron zich er veel zorgen maakt over een Frexit.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:48:10 #31
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184335422
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:45 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Dat clubje "political careerists" is echt representatief naar de wil van jou of mij inderdaad. Waar er overigens een hoop tussen zitten die geld aan bullshit uitgeven ("onkosten") en dit niet hoeven te verantwoorden. Of simpelweg niet komen opdagen (tijdens een debat) en er wel geld voor vangen.

Echt mensen die wij gekozen hebben!
In mei heb jij de macht daar verandering in te brengen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184335827
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:21 schreef Faux. het volgende:

[..]

Er zijn genoeg checks and balances in de EU om ervoor te zorgen dat niet een land alle macht heeft.
Ja joh de EU werkt echt. Met name Frankrijk en Duitsland hebben het meest voor het zeggen. Nu vormen de Oost-Europese landen een gezamenlijke blok tegen hun. Nu wil Nederland samen met andere kleine EU-landen een economische blok vormen tegen Frankrijk. Frankrijk en Italië hebben schijt aan de begrotingsregels waardoor andere landen extra mogen dokken. Die zit te stangen tegen die, die dringt zijn ideeën bij een ander op en die heeft weer iets tegen zijn buurman ect ect.

Ja dat gaat werken. Zelfs de Verenigde Staten is een beter werkend apparaat dan de EU.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:18:20 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184336031
Dan mogen ze flink gaan neerleggen voor een vluchteling. Want één zo'n vluchteling heeft nareizende familie en generaties lang van bijstand, medische verzorging, extra ondersteuning in het onderwijs, meer politie, huisvesting, etc kost al snel meer dan een miljoen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184336043
Als die landen alleen maar geld kosten en tot last zijn, dan knikker je ze er toch uit? Of zouden er misschien toch stiekem wat voordeeltjes kleven aan hun lidmaatschap? De EU wilt wel de lusten van die landen, maar niet de lasten, dan gaan ze opeens economisch chanteren.
pi_184336147
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:18 schreef Faxie het volgende:
Als die landen alleen maar geld kosten en tot last zijn, dan knikker je ze er toch uit? Of zouden er misschien toch stiekem wat voordeeltjes kleven aan hun lidmaatschap? De EU wilt wel de lusten van die landen, maar niet de lasten, dan gaan ze opeens economisch chanteren.
Dat is vooral andersom zo.
Maar het staat elk land vrij om te zeggen dat de EU het geld in zn reet kan steken.(bij timmermans ofzo :)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_184336201
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:23 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat is vooral andersom zo.
Maar het staat elk land vrij om te zeggen dat de EU het geld in zn reet kan steken.(bij timmermans ofzo :)
Als dat vooral andersom is, dan is er toch geen enkel excuus om ze in de EU te houden?

Maar vluchtelingen zijn lasten dus. Duidelijk.
pi_184336258
Probleem van vluchtelingen opvangen is dat het vaak uitdraait op ronduit immigratie.
De "vluchtelingen' en dat zijn verreweg de meeste niet, vertrekken nooit meer en kun je maar moeilijk dwingen weer te vertrekken.

Nederland is koploper op dat gebied en zou dat toch goed moeten weten en beseffen.
pi_184336272
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:18 schreef Faxie het volgende:
Als die landen alleen maar geld kosten en tot last zijn, dan knikker je ze er toch uit? Of zouden er misschien toch stiekem wat voordeeltjes kleven aan hun lidmaatschap? De EU wilt wel de lusten van die landen, maar niet de lasten, dan gaan ze opeens economisch chanteren.
Oost-Europa is hoofdleverancier arbeiders en hoeren. Dat gaan ze nooit afstoten. Oja, en Rusland.
pi_184336303
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:26 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als dat vooral andersom is, dan is er toch geen enkel excuus om ze in de EU te houden?

Maar vluchtelingen zijn lasten dus. Duidelijk.
Maar ook geen excuus om erin te blijven als ze niet mee willen doen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_184336333
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar ook geen excuus om erin te blijven als ze niet mee willen doen.
Eruit proberen te stappen is een garantie op ellende en gezeik.
pi_184336368
Waarom is dit punt zo belangrijk?
pi_184336450
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:34 schreef rareman1 het volgende:
Waarom is dit punt zo belangrijk?
Dat is een goede vraag
pi_184336453
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:32 schreef Faxie het volgende:

[..]

Eruit proberen te stappen is een garantie op ellende en gezeik.
Maar ze kunnen ook gewoon nee zeggen tegen vluchtelingen en het geld.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_184336532
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:38 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar ze kunnen ook gewoon nee zeggen tegen vluchtelingen en het geld.
Dat kan. Maar dan is er al helemaal geen reden meer om in de EU te blijven toch? Dan zijn al je lusten ook opeens weg.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 12:54:40 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184336772
Zou het niet handiger zijn om die Oostblokkers kennis te laten maken met de antropologie der niet-Europese mens aan de hand van indiase ingenieurs, Ghanese verpleegsters of Chinese concertpianisten? Als ze daar eenmaal aan gewend zijn kun je altijd nog beginnen aan heavier stuff.

Beter geven we in West-Europa toe dat we die migratiecrisis niet opperbest hebben gemanaged, leren we er wat van voor in de toekomst en schrijven we de resultante grootmoedig op ons conto. Gewoon, omdat we best aardige jongens zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_184336862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:42 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat kan. Maar dan is er al helemaal geen reden meer om in de EU te blijven toch? Dan zijn al je lusten ook opeens weg.
Precies. Maar het is niet de bedoeling alleen de lusten te houden en de lasten op anderen af te schuiven.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_184337108
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Precies. Maar het is niet de bedoeling alleen de lusten te houden en de lasten op anderen af te schuiven.
Die anderen kiezen er zelf voor om die lasten te hebben.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:45:33 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184337790
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:54 schreef -XOR- het volgende:
Zou het niet handiger zijn om die Oostblokkers kennis te laten maken met de antropologie der niet-Europese mens aan de hand van indiase ingenieurs, Ghanese verpleegsters of Chinese concertpianisten? Als ze daar eenmaal aan gewend zijn kun je altijd nog beginnen aan heavier stuff.

Beter geven we in West-Europa toe dat we die migratiecrisis niet opperbest hebben gemanaged, leren we er wat van voor in de toekomst en schrijven we de resultante grootmoedig op ons conto. Gewoon, omdat we best aardige jongens zijn.
De Oost-Europeanen hebben al veel te maken gehad met immigratie en ze hebben niet al te positieve ervaringen met de Osmanen...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184337950
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Precies. Maar het is niet de bedoeling alleen de lusten te houden en de lasten op anderen af te schuiven.
Het is ook niet de bedoeling om andere landen verantwoordelijk te maken voor jouw teringzooi. Dat wij in Nederland als een lichtend baken voor vluchtelingen zijn omdat we ze pamperen tot en met betekent niet dat Oost-Europa daar de fall-out van moet opvangen. Nederland moet gewoon zelf hard de deur dichtgooien. Als vervolgens elk land dat doet is het probleem vrij snel opgelost.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:18:58 #50
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184338417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:24 schreef Solstice1 het volgende:
Zou hier ook niet aan meewerken als Oostblokland. Wou dat Nederland de poot ook eens stijf hield trouwens. Wordt tijd dat die migranten uit die bootjes gewoon weer op de Noord-Afrikaanse kust worden getyft en de bootjes afgezonken. Wat hier nu verder zit dan maar met het vliegtuig terug sturen. Gebruik je Europese macht maar eens.
Nederland houdt de poot ook stijf. Alleen is het Nederlandse beleid in Europa misschien niet wat jij graag zou zien.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:42:05 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184338945
Laat oost- Europa aub blank-christelijk blijven. Dan is er voor ons nog een plek om naar toe te vluchten over 50 jaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184339222
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:53 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het is ook niet de bedoeling om andere landen verantwoordelijk te maken voor jouw teringzooi. Dat wij in Nederland als een lichtend baken voor vluchtelingen zijn omdat we ze pamperen tot en met betekent niet dat Oost-Europa daar de fall-out van moet opvangen. Nederland moet gewoon zelf hard de deur dichtgooien. Als vervolgens elk land dat doet is het probleem vrij snel opgelost.
Het is niet alleen onze teringzooi. Het is europees teringzooi.
En je doet er samen wat aan of niet. Maar niet een handje ophouden en vervolgens weglopen als t gaat om ook iets bijdragen.
Goed als ze dat niet willen, maar dan ook geen geld.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_184339318
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Het is niet alleen onze teringzooi. Het is europees teringzooi.
En je doet er samen wat aan of niet. Maar niet een handje ophouden en vervolgens weglopen als t gaat om ook iets bijdragen.
Goed als ze dat niet willen, maar dan ook geen geld.
Ik weet vrij zeker dat een flink aantal landen nooit gevraagd heeft om al die bootjes maar toe te laten in Griekenland en Italië. Om ze tegen te houden ben je echter landen nodig die daar tot nu toe niet op in willen grijpen, maar wel anderen met de rotzooi willen laten zitten. Niet meer dan terecht dat daar voor gepast wordt.
pi_184339510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker dat een flink aantal landen nooit gevraagd heeft om al die bootjes maar toe te laten in Griekenland en Italië. Om ze tegen te houden ben je echter landen nodig die daar tot nu toe niet op in willen grijpen, maar wel anderen met de rotzooi willen laten zitten. Niet meer dan terecht dat daar voor gepast wordt.
Ja en niet meer dan terecht dat er dan ook iets aan de geldstroom wordt gedaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_184339531
Dit zal de Visegrad-landen nog dichter bijeen drijven.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:11:37 #56
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184339594
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:42 schreef LXIV het volgende:
Laat oost- Europa aub blank-christelijk blijven. Dan is er voor ons nog een plek om naar toe te vluchten over 50 jaar.
Waarom zouden ze hun land dan vervuilen met vluchtelingen zoals jij?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184339855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik schaam mij dood dat ik in Nederland woon. Mensen word nou eens wakker en schop die neoliberale klootzak Rutte uit het torentje! Hij voert de pro-EU aganda compleet uit, doet naar het volk toe alsof hij best kritisch is en al die sukkels trappen erin.
Plan is mede van Italië afkomstig. Of wil je beweren dat de huidige Italiaanse regering pro-EU is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184339875
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:18 schreef Faxie het volgende:
Als die landen alleen maar geld kosten en tot last zijn, dan knikker je ze er toch uit? Of zouden er misschien toch stiekem wat voordeeltjes kleven aan hun lidmaatschap? De EU wilt wel de lusten van die landen, maar niet de lasten, dan gaan ze opeens economisch chanteren.
Lidstaten kunnen niet uit de EU worden geknikkerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 januari 2019 @ 15:30:45 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184339895
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom zouden ze hun land dan vervuilen met vluchtelingen zoals jij?
Voor mij persoonlijk is het niet meer van toepassing, maar een Nederlander kan zeker wat toevoegen aan je kennis, economie en veiligheid. Of niet en dan hebben we pech
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184339938
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:46 schreef Faux. het volgende:

[..]

Daarmee impliceer je dat Europa zelf om de vluchtelingencrisis gevraagd heeft. Dat is gewoon niet waar.
Jawel, er waren vluchtelingen maar de EU en Duitsland hebben er zelf een migrantencrisis van gemaakt. Ineens kwamen er honderdduizenden mensen van heinde en verre die dachten dat wij op hen zaten te wachten en hen zouden verwelkomen met een mooi huis en een Mercedes, en eventueel een baan.

quote:
Over de legitimiteit van een parlement gaan we het nooit eens worden ben ik bang. Een parlement dat opgericht is door onze democratisch gekozen regering, en waar elke vijf jaar democratische verkiezingen voor zijn, is voor mij democratisch. Als dat voor jou niet het geval is weet ik niet wat ik je moet zeggen.
De reden dat je het een parlement mag noemen is omdat dat van oorsprong een denigrerende term is voor een praatclub. Feit is dat wij niet voor 725 zetels mogen stemmen en die 'volksvertegenwoordigers' het Nederlandse volk dus niet vertegenwoordigen maar er wel over beslissen. Althans, het is natuurlijk geen wetgevende macht zoals een nationaal parlement omdat het geen wetgeving mag maken. Aan de samenspraak met nationale regering ontbreekt het ook, aangezien dit topic juist gaat over dwang. Dwang die geen grondslag heeft in of ander democratisch tot stand gekomen en geratificeerd verdrag. Het verkiezingsproces zelf is ook niet zo democratisch, het is nog niet zo lang geleden dat veel Europeanen twee keer konden stemmen en het is zelfs zo geweest dat de Nederlandse regering moest beslissen welke kandidaat was 'verkozen'. Blijkbaar was het niet belangrijk genoeg om dat fatsoenlijk te regelen.

Democratie gaat om zelfbeschikking, als jij puur op de uiterlijke verschijningsvorm van stembussen en zetels concludeert dat het democratisch is dan snap je democratie niet helemaal, of helemaal niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Oost-Europa is hoofdleverancier arbeiders en hoeren. Dat gaan ze nooit afstoten. Oja, en Rusland.
Die lage lonen landen met het vrij verkeer van werknemers zijn natuurlijk essentieel voor de race to the bottom. Dus no way dat de EU gaat zeggen dat er dan niet zoveel MOE-ers meer naar de rijke lidstaten mogen om te werken, ze gaan zelfs niet de belemmeringen wegnemen die de lidstaten ondervinden om ze aan de regels te houden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:34 schreef rareman1 het volgende:
Waarom is dit punt zo belangrijk?
De massa-immigratie moet en zal doorgaan. Stel je voor dat dat een keuze wordt waarbij lidstaten de voordelen tegen de nadelen kunnen afwegen, dan zou die weleens helemaal kunnen stoppen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184340047
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Het is niet alleen onze teringzooi. Het is europees teringzooi.
En je doet er samen wat aan of niet. Maar niet een handje ophouden en vervolgens weglopen als t gaat om ook iets bijdragen.
Goed als ze dat niet willen, maar dan ook geen geld.
Het is teringzooi veroorzaakt door met name Duitsland. Oost-Europa wil(de) er genoeg tegen doen, grenzen sluiten en muren bouwen. Aardig effectief is dat ook gebleken want toen Hongarije er mee begon zag je gelijk resultaat.

Maar DE/NL bijv willen geen kut doen. Altijd maar weer verschuilen achter 100 verdragen. Als de politieke wil er is kun je verdragen of stoppen of aanpassen, maar die is er niet. Als de politieke wil er is kun je ook migranten afkomstig van kust x op een boot terugsturen naar kust x (of het land van kust x dat nou wil of niet). Maar ook dit vereist politieke wil.

Die politieke wil is er niet. En dat komt omdat de politici in kwestie geen risico's willen nemen. Altijd maar weer mooi weer spelen met een leuke nepglimlach. Laatste voorbeeld is dat Marrakech pact.
pi_184348460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


[..]

De massa-immigratie moet en zal doorgaan. Stel je voor dat dat een keuze wordt waarbij lidstaten de voordelen tegen de nadelen kunnen afwegen, dan zou die weleens helemaal kunnen stoppen.
Lijkt mij niet meer dan normaal dat je als land de voor en nadelen tegen elkaar mag afwegen. Het is niet zomaar wat.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:27:09 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184348873
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:05 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet meer dan normaal dat je als land de voor en nadelen tegen elkaar mag afwegen. Het is niet zomaar wat.
iedere objectieve keuze zal altijd tegen zijn. Want het is je eigen verdwijnen op termijn waar je voor kiest. En die stelling 'het is toch niet te stoppen' is nog erger. Ze willen het gewoon niet stoppen. Ze weten heel goed wat de gevolgen zijn en daarom hebben ze zelf allemaal geen kinderen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184357718
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

iedere objectieve keuze zal altijd tegen zijn. Want het is je eigen verdwijnen op termijn waar je voor kiest. En die stelling 'het is toch niet te stoppen' is nog erger. Ze willen het gewoon niet stoppen. Ze weten heel goed wat de gevolgen zijn en daarom hebben ze zelf allemaal geen kinderen.
Ja.. Wat de beweegredenen ook zijn ik kan me niet voorstellen dat het puur uit liefdadigheid gedaan word.
pi_184357778
Landen die niet meewerken krijgen geen geld meer. Steken we dat geld lekker in eigen zak.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:32:44 #66
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_184362450
Gaat niet gebeuren. Daarvoor is vrijwel een unaniem belsuit voor nodig. En dan kan Timmermans brullen als een olifant. Die mandaat komt er niet.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:35:03 #67
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_184362487
Probleem is ook dat dit een dictaat legt onder Europa is het the German way or the highway. En reken maar van yes dat dit gezeik gaat opleveren. Denemarken is ook een beetje klaar geloof ik. En bij een een nieuwe recessie (die al in de maak is), zal dat draagvlak nog sneller verdwijnen dan sneeuw in de zon.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:57:49 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184362842
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:35 schreef Drugshond het volgende:
Probleem is ook dat dit een dictaat legt onder Europa is het the German way or the highway. En reken maar van yes dat dit gezeik gaat opleveren. Denemarken is ook een beetje klaar geloof ik. En bij een een nieuwe recessie (die al in de maak is), zal dat draagvlak nog sneller verdwijnen dan sneeuw in de zon.

Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Italie. De eensgezindheid brokkelt de laatste paar jaar sneller af dan ooit tevoren.
pi_184363190
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Italie. De eensgezindheid brokkelt de laatste paar jaar sneller af dan ooit tevoren.
Verkiezingen hier op 20 maart gaan ook interessant worden. Waar de VVD de vorige keer op het laatste nippertje nog een hoop zetels wist te scoren door een Turk het land uit te schoppen vraag ik me af of iets dergelijks ze dit keer weer lukt. Hoop het niet.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:31:09 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184363310
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:23 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Verkiezingen hier op 20 maart gaan ook interessant worden. Waar de VVD de vorige keer op het laatste nippertje nog een hoop zetels wist te scoren door een Turk het land uit te schoppen vraag ik me af of iets dergelijks ze dit keer weer lukt. Hoop het niet.
Dat is Provinciale Staten toch? Die verkiezingen trekken doorgaans toch niet veel volk, ik ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat het nu veel anders zal zijn.
pi_184364459
Meer zielen meer vreugde. Straks als er iets in Europa gebeurt en wij moeten die kant op dan zou het ook toch niet fijn zijn als we niet welkom zijn? Delen is liefde, mensen.
pi_184365115
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:40 schreef Atak het volgende:
Meer zielen meer vreugde. Straks als er iets in Europa gebeurt en wij moeten die kant op dan zou het ook toch niet fijn zijn als we niet welkom zijn? Delen is liefde, mensen.
Die kant? Welke kant? Denk jij dat wanneer hier de pleuris uitbreekt de mensen massaal naar Afrika vluchten? Dat zou van de regen in de drup zijn, dacht je ook niet? Afrika is wel het laatste waar je heen zou gaan in een noodsituatie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184365216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:41 schreef Red_85 het volgende:
Door dit soort bommetjes en serieuze aanvallen op de soevereiniteit van staten, wordt de eu dus in gevaar gebracht.

Ze leren geen ene flikker van de brexit en hoe dat gekomen is.
Door kiezersbedrog en valse informatie vanuit het Brexit kamp bedoel je?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184365233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Italie. De eensgezindheid brokkelt de laatste paar jaar sneller af dan ooit tevoren.
Zwitserland hoort bij de EU?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184365330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die kant? Welke kant? Denk jij dat wanneer hier de pleuris uitbreekt de mensen massaal naar Afrika vluchten? Dat zou van de regen in de drup zijn, dacht je ook niet? Afrika is wel het laatste waar je heen zou gaan in een noodsituatie.
Waar zou je dan naartoe gaan? Niet iedereen zit op jou te wachten hè.
pi_184365335
Deruit met die zooi.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184365506
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Waar zou je dan naartoe gaan? Niet iedereen zit op jou te wachten hè.
Naar een ander Europees land, waarom zou ik helemaal naar de andere kant van de wereld trekken?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184365624
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Naar een ander Europees land, waarom zou ik helemaal naar de andere kant van de wereld trekken?
Oost Europa zit niet op jou te wachten hè. En stel dat er een ramp gebeurt hier in west Europa dan is oost Europa te klein om iedereen op te vangen.
pi_184365640
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Oost Europa zit niet op jou te wachten hè. En stel dat er een ramp gebeurt hier in west Europa dan is oost Europa te klein om iedereen op te vangen.
Over welke ramp heb jij het?
pi_184365673
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:44 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Over welke ramp heb jij het?
Maakt toch niet zoveel uit.
pi_184365675
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Oost Europa zit niet op jou te wachten hè. En stel dat er een ramp gebeurt hier in west Europa dan is oost Europa te klein om iedereen op te vangen.
Polen is lid van de EU, ik ben een ingezetene van diezelfde EU, als ik naar Polen ga, wie houdt me tegen dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184365721
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Polen is lid van de EU, ik ben een ingezetene van diezelfde EU, als ik naar Polen ga, wie houdt me tegen dan?
Die sluiten gewoon de grenzen met het excuus dat het niet houdbaar is. In Polen is er nu een extreem rechte overheid. Die hebben geen zin in paar miljoen tokkies.
pi_184365787
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Die sluiten gewoon de grenzen met het excuus dat het niet houdbaar is. In Polen is er nu een extreem rechte overheid. Die hebben geen zin in paar miljoen tokkies.
Dat zit je nu gewoon ter plekke te verzinnen, binnen de EU kan ik gaan en staan waar ik wil.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184365881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zit je nu gewoon ter plekke te verzinnen, binnen de EU kan ik gaan en staan waar ik wil.
Onzin. Kijk maar naar de ontwikkelingen in het VK.
pi_184365894
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:45 schreef Atak het volgende:

[..]

Maakt toch niet zoveel uit.
Doelde op de ramp waardoor er nu op dit moment mensen perse helemaal naar hier moeten vluchten.
pi_184365929
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:54 schreef Atak het volgende:

[..]

Onzin. Kijk maar naar de ontwikkelingen in het VK.
Overigens was Polen gewoon een voorbeeld, eigenlijk wil ik daar niet eens dood gevonden worden. Dan liever Duitsland of Zwitserland.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184366014
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Overigens was Polen gewoon een voorbeeld, eigenlijk wil ik daar niet eens dood gevonden worden. Dan liever Duitsland of Zwitserland.
Zwitserland hoort niet bij de EU
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184366053
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Die sluiten gewoon de grenzen met het excuus dat het niet houdbaar is. In Polen is er nu een extreem rechte overheid. Die hebben geen zin in paar miljoen tokkies.
Polen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184366092
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zwitserland hoort niet bij de EU
Maar je kan er natuurlijk wel gewoon asiel aanvragen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184366157
Overigens als ik aan Vluchtelingen denk denk ik aan dit soort volk :')

pi_184366170
Polen vangt een hele sloot met oekrainers op.

En heeft terecht weinig zin in de Islam.
pi_184366193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Overigens was Polen gewoon een voorbeeld, eigenlijk wil ik daar niet eens dood gevonden worden. Dan liever Duitsland of Zwitserland.
Ik gaf het voorbeeld van het VK om aan te tonen dat open grenzen niet permanent zijn. Blijkbaar snap je het nog steeds niet.
pi_184366229
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:08 schreef SuzieQ89 het volgende:
Polen vangt een hele sloot met oekrainers op.

En heeft terecht weinig zin in de Islam.
Niemand heeft zin in iets als 'de islam'.

Weg ermee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184366410
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar je kan er natuurlijk wel gewoon asiel aanvragen.
Tja, maar dat zullen Fokkers niet krijgen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 21:44:27 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184366951
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 20:25 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zwitserland hoort bij de EU?
Zwitserland is gewoon behoorlijk met de EU verstrengeld ja.
pi_184367221
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zwitserland is gewoon behoorlijk met de EU verstrengeld ja.
Dat is heel wat anders dan bij de EU horen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184367258
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:08 schreef SuzieQ89 het volgende:
Polen vangt een hele sloot met oekrainers op.

En heeft terecht weinig zin in de Islam.
Ze vangen niemand op, ze hebben arbeidskrachten nodig want alle Polen zitten hier
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184371868
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 15:07 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja en niet meer dan terecht dat er dan ook iets aan de geldstroom wordt gedaan.
Ach, als het gaat om de geldstroom uit Europa "om vluchtelingen op te vangen", laat dan inderdaad de knip maar lekker dicht.
Mocht er een echte ramp gebeuren of mocht Europa om financiële hulp vragen om illegalen buiten te houden, zijn ze vast bereid wat bij te lappen.
Wat er nu gebeurt is dat er een invasie plaatsvindt en de EU Griekenland en Italië "het maar laat uitzoeken" en dat Duitsland voor heel Europa denkt te mogen besluiten dat iedereen welkom is.
Racist
pi_184372252
Ik denk niet dat de Oostbok landen zich veel zorgen hoeven te maken. Het overgrote deel vd immigranten zal kost wat kost doorreizen naar West-Europa omdat daar nu eenmaal de voorzieningen en leefomstandigheden vele malen beter zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_184373685
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 07:49 schreef Pedroso het volgende:
Ik denk niet dat de Oostbok landen zich veel zorgen hoeven te maken. Het overgrote deel vd immigranten zal kost wat kost doorreizen naar West-Europa omdat daar nu eenmaal de voorzieningen en leefomstandigheden vele malen beter zijn.
Dat zal ongetwijfeld stap 2 zijn in de gedachten van Duitsland, Nederland etc. Ze eerst in het Oostblok krijgen, daarna betere leefomstandigheden afdwingen voor migranten.
  zondag 13 januari 2019 @ 10:54:08 #101
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_184373942
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:40 schreef Atak het volgende:
Meer zielen meer vreugde. Straks als er iets in Europa gebeurt en wij moeten die kant op dan zou het ook toch niet fijn zijn als we niet welkom zijn? Delen is liefde, mensen.
En jij dacht dat Europeanen welkom waren als het andersom was? Man man man....
  zondag 13 januari 2019 @ 10:56:25 #102
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_184373974
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld stap 2 zijn in de gedachten van Duitsland, Nederland etc. Ze eerst in het Oostblok krijgen, daarna betere leefomstandigheden afdwingen voor migranten.
_O- _O- _O- Hou je eigen troep maar bij je....we zitten totaal niet op die parasieten te wachten... :W
pi_184374250
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:40 schreef Atak het volgende:
Meer zielen meer vreugde. Straks als er iets in Europa gebeurt en wij moeten die kant op dan zou het ook toch niet fijn zijn als we niet welkom zijn? Delen is liefde, mensen.
Er zijn een aantal landen die hun eigen burgers nog niet eens terugnemen. Zegt al genoeg he!
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184374273
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 10:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld stap 2 zijn in de gedachten van Duitsland, Nederland etc. Ze eerst in het Oostblok krijgen, daarna betere leefomstandigheden afdwingen voor migranten.
Er zijn nog steeds een hoop Oost-Europeanen die in niet zo fijne omstandigheden leven. Waarom moet er dan alles op alles worden gezet om dat wel voor immigranten te doen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184374340
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:16 schreef HSG het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds een hoop Oost-Europeanen die in niet zo fijne omstandigheden leven. Waarom moet er dan alles op alles worden gezet om dat wel voor immigranten te doen?
Van mij moeten de bootjes teruggesleept worden en verder helemaal niks. Ik kan echter wel zien aankomen dat Duitsland+Nederland gaan verlangen dat migranten in Oost-Europa ook aan het staatsinfuus komen zodat ze hier niet naartoe komen.

Of het hele geval is een papieren tijger en ze worden even in Oost-Europa gedropt om ze daarna hier toch met open armen te verwelkomen als ze daar geen gratiesch geld krijgen. Ja, dat lijkt me nog waarschijnlijker eigenlijk.
pi_184374360
Er worden in de achterkamertjes alweer allerlei Verordeningen en Richtlijnen de grond uitgestampt die asielzoekers, illegalen en vluchtelingen meer rechten geven. Het wordt voor landen al steeds moeilijker om een eigen asielbeleid te voeren. Straks gaat een EU-bureau de asielaanvragen beoordelen. Allemaal inwilligingen dus.

Als Oost-Europese politici dan ook nog automatisch migranten moet accepteren hebben ze de facto niets meer te zeggen over hun eigen grondgebied. Wat gelijk staat aan hoogverraad.
  zondag 13 januari 2019 @ 11:40:48 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184374676
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:22 schreef Confetti het volgende:
Er worden in de achterkamertjes alweer allerlei Verordeningen en Richtlijnen de grond uitgestampt die asielzoekers, illegalen en vluchtelingen meer rechten geven. Het wordt voor landen al steeds moeilijker om een eigen asielbeleid te voeren. Straks gaat een EU-bureau de asielaanvragen beoordelen. Allemaal inwilligingen dus.

Als Oost-Europese politici dan ook nog automatisch migranten moet accepteren hebben ze de facto niets meer te zeggen over hun eigen grondgebied. Wat gelijk staat aan hoogverraad.
Het probleem is dat alles - vluchteling, migrant, asielzoeker - maar klakkeloos op een hoop wordt gegooid. Iedereen met een kleurtje uit Afrika of het MO mag een asielaanvraag doen, wat een gigantische aanzuigende werking heeft. Jan en alleman komt daardoor maar hierheen, want (West) Europa is voor hen het land van melk en honing.

Verder is van 'tijdelijke opvang' natuurllijk nauwelijks sprake. Asielzoekers worden gewoon economische immigranten zodra ze eenmaal hun status hebben hier. Ook daar moeten we mee ophouden.
  zondag 13 januari 2019 @ 11:45:24 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184374732
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik schaam mij dood dat ik in Nederland woon. Mensen word nou eens wakker en schop die neoliberale klootzak Rutte uit het torentje! Hij voert de pro-EU aganda compleet uit, doet naar het volk toe alsof hij best kritisch is en al die sukkels trappen erin.
Rutte wil baas van Europa worden
Europa breed de dividendbelasting afschaffen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 januari 2019 @ 15:14:14 #109
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184378753
Vreemd idee van Blok. Als je minder immigranten wil neem je er toch gewoon minder op? Ik weet dat we in Nederland een beetje een matige traditie hebben wat dat betreft, maar je mag vijandige troepen ook gewoon tegenhouden aan de grens.
  zondag 13 januari 2019 @ 18:16:22 #110
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_184382402
Tegen dit voorstel, ik heb Polen ook nooit horen zeggen dat wij de waarschijnlijk meer dan 1 miljoen arbeidsmigranten maar ook deels Oekraïense gelukszoekers van hun moeten overnemen?

Laat ze in VN-verband maar eens een keer voor zorgen dat Saoedi-Arabië en de golfstaten de Arabische en islamistische vluchtelingen eens gaat overnemen? De Oekraïners gaan vooral naar Polen, niet eens in grote getallen naar West-Europa. Ik snap überhaupt niet dat je op het idee komt om islamitische 'vluchtelingen' naar een overtuigend katholiek land als Polen te sturen, wat ook nog eens niet het rijkste land is. Je weet zeker dat ze daar niet welkom zijn. Is ongeveer net zo slim als met bv. een invasie van katholieken richting een moslimland te verkassen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')