#ANONIEM | donderdag 10 januari 2019 @ 22:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2019 22:19:42 (Kalender update) ] | |
DETELEVISIEKIJKER | donderdag 10 januari 2019 @ 22:47 |
Fipo, heb er zin in. Benieuwd naar Renault, Honda-blok en Leclerc! Kan niet wachten op de wintertesten. ![]() | |
4-elements | donderdag 10 januari 2019 @ 23:02 |
Kom maar op met de eerste tests! Erg benieuwd of het dit seizoen een team gaat lukken de hegemonie van Mercedes te doorbreken. En wat kan Leclerc? En wat doen de rookies Norris, Albon en Russell? ![]() | |
bokkepoot | donderdag 10 januari 2019 @ 23:03 |
![]() | |
nogeenoudebekende | donderdag 10 januari 2019 @ 23:03 |
Wie? | |
nogeenoudebekende | donderdag 10 januari 2019 @ 23:04 |
Oh die knakers die Renault voorbij gaan... | |
sasquatsch | donderdag 10 januari 2019 @ 23:04 |
En wat kan Kubica nog? | |
DETELEVISIEKIJKER | donderdag 10 januari 2019 @ 23:05 |
Ik vind hem eigenlijk te gehyped, maar zodra die iets heeft laten zien kunnen we er iets over zeggen. WINTERTEST WAAR BLIJF JE | |
nogeenoudebekende | donderdag 10 januari 2019 @ 23:07 |
Mijn Poolse roots hopen tweede achter Max. #durftedromen | |
Fer | donderdag 10 januari 2019 @ 23:11 |
https://nl.motorsport.com(...)ans-4321175/4321175/ Ofwel Tost wil terug naar de auto’s van 2014-2016 ![]() Zal wel eigen belang bij zitten. De Torro Rosso is grotendeels een Redbull onder de kap, alleen de aero is een eigen ontwerp. Met lagere downforce wordt die eigen aero minder belangrijk en zullen de Redbull delen meer invloed krijgen op de auto. Ze zullen weer hoger scoren, dan ze nu doen. | |
TheFreshPrince | vrijdag 11 januari 2019 @ 01:39 |
Als hij z’n teamgenoot voor blijft kan hij tevreden zijn. | |
fathank | vrijdag 11 januari 2019 @ 09:30 |
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is de sport kapot. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 januari 2019 @ 09:50 |
Niet helemaal mee eens, racen zit tussen de oren. Het is niet de fitste coureur die de beste is. | |
TheFreshPrince | vrijdag 11 januari 2019 @ 09:55 |
Als een 18-jarige een race kan winnen is de sport ook kapot zeker? ![]() Slap gelul ![]() | |
vosss | vrijdag 11 januari 2019 @ 10:02 |
bedoel je knakkers misschien? ![]() | |
vosss | vrijdag 11 januari 2019 @ 10:05 |
KURVA! HEB JIJ POOLSE ROOTS??? ![]() | |
fathank | vrijdag 11 januari 2019 @ 10:45 |
Slappe arm bedoel je. F1 zou de elite moeten zijn van de racerij. Als een gehandicapte mee kan komen doet dat af aan het aanzien van de sport. Whats next? Iemand met een dwarslaesie die met hersengolven z'n F1 wagen bestuurt? | |
Rossdale | vrijdag 11 januari 2019 @ 10:48 |
Tsja, is iemand die een F1 wagen kan besturen wel invalide? | |
TheFreshPrince | vrijdag 11 januari 2019 @ 10:48 |
F1 rijden vereist een goede conditie, sterke nekspieren, etc. Rijders trainen niet voor niets keihard. Als Kubica een paar sterke races laat zien, is hij er gewoon klaar voor. | |
spectrumanalyser | vrijdag 11 januari 2019 @ 11:25 |
vergeet niet; het trainen van reactievermogen. je kent vast het spel waarbij je een spontaan vallende staaf moet opvangen. coureurs trainen met een soortgelijk iets, met drukknoppen. probeer dat zelf maar eens. hier een video over reactievermogen uit 2016 met Nico Hulkenberg. | |
Sinister-D- | vrijdag 11 januari 2019 @ 13:56 |
dat is precies wat de verzekering van Kubica ook zegt, en zodra die weer kan racen voor zijn beroep het uitgekeerde bedrag moet terug betalen.... | |
sasquatsch | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:02 |
Verstappen vervult waarschijnlijk morgen zijn taakstraf bij de Formule E in Marrakesh. https://e-racing365.com/f(...)shment-in-marrakesh/ | |
sasquatsch | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:05 |
De Toro Rosso heeft de crashtest van de FIA doorstaan. http://www.motorsportweek.com/news/id/21185 | |
Sounddragon | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:23 |
Tis een uitwisseling eigenlijk; Marokko levert al jaren ingezetenen die hier hun taakstraffen doen, en nou moet hij als kaasharses de stewards helpen in Marokko. Een Nederlander die een taakstraf uitdient in Marokko, must be a first ![]() | |
Marcoss | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:41 |
Max vindt die Formule E helemaal niks, geloof ik, wel echt een straf dan ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 11 januari 2019 @ 18:45 |
Just another day in the life of a stofzuiger-steward ![]() | |
Rossdale | vrijdag 11 januari 2019 @ 20:02 |
Kijken naar de stewards, tsja... | |
Wertha | vrijdag 11 januari 2019 @ 22:42 |
Inb4 wintertests zeggen niet zoveel, we zien in Melbourne pas waar iedereen staat. ![]() | |
Nattekat | vrijdag 11 januari 2019 @ 22:44 |
wintertests zeggen niet zoveel, we zien in Melbourne pas waar iedereen staat. | |
vosss | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:14 |
Waarom zijn die wintertesten altijd in dat klote Barcelona? Doe die nog een keer in Spa of Duitsland een beetje dichterbij aub ![]() | |
Nattekat | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:24 |
De kans dat er in Spa en Duitsland kutweer is in februari en maart is vele malen groter. Vorig jaar gaf sneeuw in Barcelona al veel problemen. | |
vosss | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:25 |
Ja daarom in season testen natuurlijk ![]() | |
4-elements | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:42 |
Zoals vroeger, toen we nog met een delegatie van Fok! naar Spa gingen om een testsessie bij te wonen. | |
vosss | vrijdag 11 januari 2019 @ 23:56 |
Daar ben ik destijds ook geweest. Was dat niet in de tijd van BrawnGP of was dat nog eerder? Weet het zo ff niet meer. In elk geval niet met een FOK!delegatie geweest toen, maar gewoon zelf met een paar vrienden. ![]() | |
Fer | zaterdag 12 januari 2019 @ 01:43 |
Ze willen eigenlijk naar Bahrein of Abu Dahbi voor het weer. Maar alles is er op ingeregeld, dat ze dagelijks onderdelen op en neer rijden vanuit Zuid Engeland (Milton Keynes, Brackley, Enstone, Silverstone, Woking) en Maranello. Maar misschien tijd voor een leuke demo van Max. Van mij naar jou met 325 over de gehele A2. In 50 minuten ofzo. | |
Rossdale | zaterdag 12 januari 2019 @ 08:38 |
Alle flitsers op de A2 noem je dan een braketest zone | |
4-elements | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:28 |
Dat was eerder, in 2007 of 2008. Honda reed met die wereldbol op de auto. Best lang geleden alweer. ![]() | |
vosss | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:29 |
Owja! Dat is al lang geleden ja. Tijd vliegt ![]() | |
4-elements | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:37 |
Ik heb even mijn fotoarchief erbij gehaald. Ik was er op 12 juli 2007. ![]() | |
vosss | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:39 |
Ik dan waarschijnlijk ook. Heb je niet gezien ![]() | |
4-elements | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:43 |
In ieder geval niet bewust. Weet ook niet meer wie er van Fok! nog meer bij waren. In ieder geval WEST, maar de rest zou ik niet meer weten. Zat net de foto's te bekijken. Zag onder meer dat een Red Bull (Mark Webber) en een Spyker (Christian Klien) voor mijn neus waren stilgevallen die dag. Dit waren alle coureurs die dag: https://www.gpupdate.net/(...)champs-12-juli-2007/ | |
Nattekat | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:46 |
Spyker ![]() Rip ![]() | |
vosss | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:49 |
Ik lees net dat in 2019 naast alle veranderingen er ipv alleen zwart wit geblokte vlag zwaaien bij de finish ook een paneel komt wat zwartwit geblokt laat zien. Wat is daar de toegevoegde waarde van precies? ![]() | |
potjecreme | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:51 |
Dat maakt het zichtbaarder en hierdoor leuker voor de kijker. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:51 |
Zo kunnen ze meer celebs die geen flauw idee hebben wat ze doen, met de vlag laten zwaaien en hebben dan toch nog een backup wanneer ze weer eens ronde te vroeg staan te wapperen ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2019 11:52:12 ] | |
Nattekat | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:53 |
![]() | |
Nattekat | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:54 |
Maar in mijn geheugen was die er al. In Singapore geloof ik. | |
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 12:16 |
Maar dat is wel de reden. Dat panel is leidend en niet meer de vlag. | |
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:41 |
Volgens het Italiaanse Corriere dello Sport is Stefano Domenicali (nu CEO van Lamborghini) in beeld om CEO van Ferrari te worden in plaats van Louis Camilleri, die na de dood van Marchionne die rol kreeg. Maar die schijnt de afgelopen tijd uit de gratie te zijn geraakt door het gedoe rond Arrivabene en Binotto. Arrivabene wordt trouwens genoemd voor een rol bij Sauber. http://autosprint.corrier(...)inistratore_delegato En een Nederlandse bron die verwijst naar bovenstaande Italiaanse bron. https://www.racexpress.nl(...)rari-f1-team/n/95613 | |
Mothzor | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:18 |
Wat een zooitje daar. Ze zijn weer op en top Italiaans bezig ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:21 |
Nee, op z'n Vanuatiaans. | |
ESF1Gamer | zaterdag 12 januari 2019 @ 18:36 |
Geeft maar aan dat oranje livery niet garant staat voor succes | |
Nattekat | zaterdag 12 januari 2019 @ 18:50 |
Wel één van de mooiste livery's ooit ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 januari 2019 @ 20:47 |
Kerkhof over wereldrecords Verstappen: "Buitenaards goed" Interessant om eens te lezen. Max is in de racesim schijnbaar ook gruwelijk goed. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2019 20:49:37 ] | |
ChevyCaprice | zaterdag 12 januari 2019 @ 20:53 |
https://www.motorsport.co(...)lic-service/4323111/ | |
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 21:39 |
Om vervolgens een paar dagen later iemand van de baan te rijden omdat die in de weg reed ![]() https://clips.twitch.tv/QuaintJollyHareAllenHuhu | |
TheFreshPrince | zaterdag 12 januari 2019 @ 22:17 |
Als je de moeite had genomen om dat artikel te lezen... | |
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 22:28 |
Vanmiddag al ![]() | |
Sjemmert | zondag 13 januari 2019 @ 19:04 |
Max rijd echt ziek hard, ben hem een aantal keer tegengekomen in sessies en ik kon toen als subtopper met veel moeite op ongeveer een seconde van hem blijven. Max is wel echt een timetrial aan het doen dan en is keihard aan het pushen op jacht naar die tijden. Hij rijd daarbij dan ook om de paar rondjes zijn auto total loss. | |
potjecreme | maandag 14 januari 2019 @ 13:41 |
Open deur. ![]() https://www.gpupdate.net/(...)jk-de-betere-rijder/ | |
Nattekat | maandag 14 januari 2019 @ 13:44 |
Terechte aanrijding | |
THEFXR | maandag 14 januari 2019 @ 15:22 |
| |
Nattekat | maandag 14 januari 2019 @ 15:33 |
Het is jaren goed gegaan. Zelfs in het tijdperk Schumi was er niet zo'n gigantische dominantie, en dat met onbeperkt testen en geen plafonds. Dus... misschien eens naar andere mogelijke redenen kijken? | |
sasquatsch | maandag 14 januari 2019 @ 16:59 |
Er is maar één reden. Geld. Het gaat er bij Haas om dat het voor een team als Haas onmogelijk te wedijveren valt met de grote teams omdat die veel meer geld in de ontwikkeling van een auto kunnen stoppen. Dat is al jaren zo. Ook toen Schumacher nog bij Ferrari reed en is sindsdien alleen maar erger geworden. Onder andere doordat het steeds moeilijker wordt om sponsors aan te trekken doordat er steeds minder exposure voor de sponsor is doordat de F1 steeds meer achter een pay-wall terecht komt. | |
sasquatsch | dinsdag 15 januari 2019 @ 12:51 |
Sebastien Buemi blijft testrijder bij Red Bull Racing https://www.formula1.com/(...)YQbTUV2NRQj2zbA.html | |
Tarado | dinsdag 15 januari 2019 @ 13:39 |
![]() | |
Zorro | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:07 |
Dit klopt natuurlijk niet. Er staat bij Monaco een * en dan: Free practice on Thursday. Zonder nadere specificatie. Maar FP3 is op zaterdag en niet op donderdag. EN DAT IS DUS FOUT! Zo. En het is geen muggezifterij. Het is muggeNzifterij. (c) Herman Finkers | |
nogeenoudebekende | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:10 |
Volgens mij kan Haas er net zoveel insteken als Mercedes, Ferrari of Red Bull. Die gast is rijk genoeg. | |
twiFight | woensdag 16 januari 2019 @ 12:42 |
Hoe kom je daar bij? Zijn volledige vermogen haalt het bij lange na niet eens bij 1 jaartje budget van die teams. | |
Nattekat | woensdag 16 januari 2019 @ 15:20 |
Nog steeds die !@#$ tijden ![]() | |
sasquatsch | woensdag 16 januari 2019 @ 16:40 |
Dat gaat ook niet meer veranderen dus wen er maar aan. | |
Nattekat | woensdag 16 januari 2019 @ 16:40 |
Nevah | |
nogeenoudebekende | woensdag 16 januari 2019 @ 16:49 |
Ik doelde dan ook niet op privégeld al kwam dat wel zo over. | |
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2019 @ 17:09 |
Australië dit jaar zelfs een uur eerder omdat hij een week eerder is (normaal hebben we dan net zomertijd) ![]() 4:30 uit bed voor de pre-show ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2019 17:11:26 ] | |
Nattekat | woensdag 16 januari 2019 @ 17:24 |
Kan ik er wel nog na gaan slapen. | |
Fir3fly | woensdag 16 januari 2019 @ 18:24 |
Veel beter. 'Vroeger' was die race gewoon om 4 uur zoals het hoort. Nu heb ik al jaren de Australische race niet gekeken vanwege de klote tijd. | |
JayHovah | woensdag 16 januari 2019 @ 18:44 |
Daar zijn ze in Australië nog steeds kwaad over! ![]() | |
Nattekat | woensdag 16 januari 2019 @ 18:45 |
Die zijn nog kwader dan ik over dat uur. | |
house_is_a_feeling | woensdag 16 januari 2019 @ 19:38 |
Hij is niet de enige ![]() Kubica ![]() Williams naar de top brengen met lamme hand ![]() *droomt verder* | |
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2019 @ 20:02 |
4:00 of 5:30 zijn allebei klotetijden, tenzij je een abnormaal ritme hebt. Maar dan vind ik niet dat je zo stellig mag zijn. | |
Fir3fly | woensdag 16 januari 2019 @ 20:02 |
Je kunt daarna gewoon nog wat verder slapen zonder je zondag te verkloten. | |
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2019 @ 20:05 |
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal. Kijk, ik ga er door de week ook om 5:30 uit, dus mij bijt die tijd niet. Maar ik besef wel dat ik er normaal al abnormaal vroeg uit ga. Australië is een rare tijd. Ik maak er altijd maar het beste van. Goed ontbijt met whiskey met vrienden en dan de race ![]() | |
Fir3fly | woensdag 16 januari 2019 @ 20:21 |
Niemand zegt dat dan ook. | |
fathank | woensdag 16 januari 2019 @ 20:26 |
Lol Whiskey bij je ontbijt. Of haal je een nachtje door? | |
Nattekat | woensdag 16 januari 2019 @ 20:49 |
Drie uur is nog wel te doen als je in het normale ritme daarna nog minimaal 1,5-2 uur zou slapen. | |
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2019 @ 21:01 |
Nee, nee, echt bij het ontbijt. 1x per jaar mag dat. Ook geen liters hoor ![]() | |
Kickinalfa | donderdag 17 januari 2019 @ 06:34 |
Vorig jaar was er ergens een link naar een agenda download om alles er direct in te zetten, is iemand die tegengekomen? | |
Kickinalfa | donderdag 17 januari 2019 @ 06:35 |
Oh gevonden, super handig! https://racingnews365.nl/formule-1-kalender-2019 | |
sasquatsch | donderdag 17 januari 2019 @ 08:30 |
Ik gebruik al jaren de RaceFans.net kalender. Ooit ingesteld en nooit meer hoeven aan te passen. https://www.racefans.net/contact/f1-fanatic-calendar/ | |
opreis | donderdag 17 januari 2019 @ 09:10 |
Racetijden zijn prima als je in europa kijkt. Wat wil je ook als er op verschillende continenten geraced wordt. Gewoon niet zo aanstellen met je diva gedrag | |
twiFight | donderdag 17 januari 2019 @ 11:29 |
Maar bedrijfsgeld is ook niet logisch. Hoe ga je aan de aandeelhouders verantwoorden dat je 400+ miljoen per jaar in een raceteam pompt vanuit een bedrijf dat (nagenoeg) niets in de autosector doet? Die gaan dat niet accepteren. Enkele tientallen is al beter te verantwoorden voor de algemene exposure die het bedrijf er mee krijgt en dat kun je aanvullen met je eigen privegeld. | |
Bluurgh | donderdag 17 januari 2019 @ 19:09 |
Ik vond laatst deze: https://motorsport-events.netlify.com/ Heb je gelijk alles bij elkaar ![]() | |
raptorix | vrijdag 18 januari 2019 @ 18:00 |
Ik ben tot in extreme gewend aan extreme tijden, dus mij maakt het nooit zoveel uit, ik slaap ook geregeld gewoon een nachtje niet, doe dat dan bewust om weer een beetje in mijn ritme te komen. | |
JayHovah | vrijdag 18 januari 2019 @ 20:56 |
Deze grappen van Jenson en Daniel mis ik tegenwoordig toch wel echt... https://twitter.com/vangamerenf1/status/1086031793575337984?s=21 | |
sasquatsch | zaterdag 19 januari 2019 @ 16:33 |
Het is officieel: Mick Schumacher wordt lid van de Ferrari Driver Academy. https://www.motorsport.co(...)r-programme/4326348/ | |
Nattekat | zaterdag 19 januari 2019 @ 19:28 |
ROC 20u toch? Zou echt zweren dat er een topic voor was... | |
sasquatsch | zaterdag 19 januari 2019 @ 19:58 |
Ja, maar niet (legaal) live te zien in Nederland. Sky zend het uit en het is ook te zien op de Facebook pagina van Mick Schumacher (met een VPN). | |
#ANONIEM | zaterdag 19 januari 2019 @ 23:35 |
Binnenkijken: Formule 1-kampioen verkoopt miljoenenvilla | |
ondeugend | zondag 20 januari 2019 @ 01:54 |
Hier! F1 / F1 Shownieuws! | |
ondeugend | zondag 20 januari 2019 @ 01:56 |
verkeerde topic [ Bericht 42% gewijzigd door ondeugend op 20-01-2019 11:13:22 ] | |
sasquatsch | woensdag 23 januari 2019 @ 11:45 |
Craig 'Scarbs' Scarborough heeft een overzicht gemaakt van de technische veranderingen in de reglementen voor 2019. https://motorsport.tech/f(...)ns-for-2019-overview | |
sasquatsch | woensdag 23 januari 2019 @ 16:30 |
McLaren's F1 auto van de toekomst (2050). ![]() https://www.mclaren.com/a(...)b/future-grand-prix/ | |
Nattekat | woensdag 23 januari 2019 @ 16:32 |
Led verlichting in de wielen ja? | |
Tarado | woensdag 23 januari 2019 @ 16:36 |
laten ze eerst maar weer eens een goede F1 wagen voor het maken | |
franklop | woensdag 23 januari 2019 @ 17:30 |
Die filmpjes op het F1 Youtube channel zin echt genot deze winter | |
#ANONIEM | woensdag 23 januari 2019 @ 18:04 |
Fake, geen halo. | |
sasquatsch | woensdag 23 januari 2019 @ 18:28 |
Maar wel een dichte cockpit. Dus bescherming genoeg ![]() | |
Zorro | woensdag 23 januari 2019 @ 18:39 |
Winterbandjes? | |
whosvegas | woensdag 23 januari 2019 @ 19:02 |
Nog een paar maandjes, dan begint het F1 seizoen weer ![]() | |
Drebbelman | woensdag 23 januari 2019 @ 19:27 |
Had de google link aan mijn kalender toegevoegd en zie toch wat fouten zitten in de start tijden van de GP's, oa Australie, Canada en Brazilie zitten er een uur naast (en tegenstrijdig met de kalender die op hun website staat) | |
potjecreme | donderdag 24 januari 2019 @ 13:48 |
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/ Is maar een mening hè. ![]() | |
Tarado | donderdag 24 januari 2019 @ 13:52 |
dat Schumacher goat is ben ik wel met hem eens | |
flipsen | donderdag 24 januari 2019 @ 14:32 |
Dat het niet meer interessant is omdat fouten niet meer worden afgestraft ben ik ook met hem eens. Naast het hele gezeik van banden- en fuelmanagement ![]() | |
twiFight | donderdag 24 januari 2019 @ 16:11 |
Het is geen Villeneuve he ![]() Maar prima relaas toch. Hij komt iig met argumenten. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar hij geeft een onderbouwde mening. Niets mis mee. | |
Weltschmerz | donderdag 24 januari 2019 @ 16:13 |
Uiteraard, maar dat is niet waar dit soort berichten om gaan. Het is gewoon weer Hamilton promotie door serieus op de vergelijking tussen Hamilton en Schumacher in te gaan. Het gaat er daarom natuurlijk in als koek, Hamilton moet en zal als grote de geschiedenis ingaan nu de ongekende suprematie van de Mercedes daartoe de statistiekjes biedt. Doe af aan de Duitsers ten bate van de Britten en je krijgt het allergrootste podium en ontzettend veel bijval vanuit de F1 zelf. . Het is in ieder geval wel duidelijk dat Irvine niet loog toen hij zei dat hij geen Formule 1 kijkt. | |
Tarado | donderdag 24 januari 2019 @ 16:24 |
dat lees ik er toch niet in terug, hij vindt Hamilton beter dan Vettel maar Schumacher de allerbeste, ook beter dan Senna | |
Weltschmerz | donderdag 24 januari 2019 @ 16:55 |
Het is ook niet dat het op zich helemaal geen hout snijdt, het is het kader verzetten door de vraag ontkennend te beantwoorden. In wezen sneakt hij er wat zelfpromotie tussendoor door te zeggen wat men wil horen, nl. wat clichees over Vettel en dat het de vraag is waar Hamilton staat in vergelijking tot Schumacher en Senna. Die vraag beantwoorden zoals hij doet is die vraag rechtvaardigen. Verder is het allemaal gelul van iemand die geen F1 kijkt, zoals Irvine zelf toegeeft. Ik ben het er op zich wel mee eens dat Vettel een relatieve one trick pony is en Hamilton meer allround, maar omdat Vettel een bepaalde balans nodig heeft om snel te zijn. Hamilton is helemaal geen bijzondere inhaler, het is doorgaanse op rechtelijnsnelheid van de Mercedes. Vettel had ook dit seizoen weer de betere inhaalacties. Hamilton moet uberhaupt nog laten zien dat hij de beste van zijn generatie is, dat hij in de beste auto van welke generatie dan ooit zit is wel duidelijk. | |
Tarado | donderdag 24 januari 2019 @ 16:58 |
Ik vind Hamilton ook niet zo'n inhaler maar dat komt ook mede omdat hij dat niet zo vaak hoeft te doen, qua team/auto keuze kunnen we hem wel de beste noemen, ik denk niet dat er een coureur ooit zo vaak met z'n neus in de boter is gevallen als hij | |
potjecreme | donderdag 24 januari 2019 @ 17:01 |
Over het inhalen heeft hij het over een jonge Hamilton en die was ook wel badass. Daardoor net als Max ook wel vaak betrokken bij incidenten. | |
opreis | donderdag 24 januari 2019 @ 19:22 |
En als hij er niet langs komt is het omdat de merc het niet goed doet in dirty air. Weet nog in australia 2016 waar hij een vroege pitstop moest doen en achter max in zn TR kwam. De commentatoren zeiden allemaal dat het niet zo lang zou duren voor hij er langs kwam. Helaas was het antwoord van hamilton “I cant get past this guy” | |
sasquatsch | donderdag 24 januari 2019 @ 20:48 |
Volgens Marko zijn de nieuwe aero regels voor 2019 er dan ook voor om te zorgen dat Mercedes makkelijker kan inhalen ![]() https://www.motorsport.co(...)st-red-bull/4328038/ | |
THEFXR | donderdag 24 januari 2019 @ 21:36 |
Themeparktommy | donderdag 24 januari 2019 @ 21:48 |
Dit kun je bijna geen VLOG meer noemen ![]() Het is wachten op het moment dat hij bij Top Gear (of The Grand Tour) aan de slag gaat | |
ChatGirl | vrijdag 25 januari 2019 @ 11:59 |
Toro Rosso lanceert hun nieuwe auto op 11 februari:
| |
Zorro | zondag 27 januari 2019 @ 12:48 |
Gaat ie de Tesla van Musk achterna? ![]() | |
Ener-G | zondag 27 januari 2019 @ 19:02 |
Wat een eindbaas blijft Mika Hakkinen toch ook ![]() | |
ETA | zondag 27 januari 2019 @ 22:56 |
https://www.gpfans.com/en(...)-looking-to-sell-f1/ In ieder geval gaat het logo een klein beetje veranderen komend seizoen. | |
rubbereend | zondag 27 januari 2019 @ 23:27 |
niet die onzin hopelijk ![]() | |
sasquatsch | zondag 27 januari 2019 @ 23:28 |
Hier het origineel dat ik via een andere bron tegen kwam. https://johnwallstreet.com/formula-one-for-sale/ | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 januari 2019 @ 03:18 |
Ouch. Hier heeft Weltschmertz pijn van. ![]() Samengevat: Schumacher is de beste, Senna was ook goed, Hamilton getalenteerd, Vettel niet uitzonderlijk. Kan me daar wel in vinden. ![]() | |
vosss | maandag 28 januari 2019 @ 11:33 |
Bernie verkocht voor 8 miljard. Benieuwd wat de verkoopprijs nu is ![]() | |
twiFight | maandag 28 januari 2019 @ 13:22 |
Kijk vooral even op wie je reageert... | |
vosss | maandag 28 januari 2019 @ 15:03 |
Als ik twitter moet geloven wordt de mclaren een soort van chrome oranjekleur. Dat is wel vet denk ik ![]() | |
Karstman | maandag 28 januari 2019 @ 16:13 |
Als je achteraan rijdt moet je er wel een beetje flitsend uitzien anders kom je nooit in beeld. | |
Rossdale | maandag 28 januari 2019 @ 16:35 |
Vallen ze goed op als ze gelapt worden | |
NaturalScience | maandag 28 januari 2019 @ 21:22 |
De salarissen van dit jaar zijn weer bekend! ![]() https://www.gpfans.com/en(...)river-salaries-2019/ | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2019 @ 21:25 |
Dat heeft Kimi maar weer mooi gefixt ![]() ![]() ![]() | |
bokkepoot | maandag 28 januari 2019 @ 21:28 |
De contracten zijn toch nooit openbaar? Volgens mij is dit een lijst die van speculatie aan elkaar hangt. Ook werkt bijvoorbeeld Red Bull met een basis salaris en een bonus systeem. | |
opgebaarde | maandag 28 januari 2019 @ 21:32 |
Eh help me even, hoe zat het ook alweer. Max verdiende in 2018 al 20 miljoen en Ricciardo wilde dat ook en sloeg het aanbod af om daarna keihard te cashen bij Renault? | |
vosss | maandag 28 januari 2019 @ 22:02 |
Destijds waren de geruchten 20-21 miljoen. Daar zit ie volgens dit lijstje toch een beetje onder. | |
Sinister-D- | maandag 28 januari 2019 @ 22:15 |
¤4mlj voor Sainz ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 januari 2019 @ 22:25 |
Dat verschil tussen Lewis en Bottas. | |
Bluurgh | maandag 28 januari 2019 @ 22:43 |
Ricciardo is naar Renault gegaan om zijn carriere te 'redden'. Of hij wordt een Hamilton/Vettel, of over 10/15 jaar kijkt men hetzelfde op hem terug als bijvoorbeeld Coulthard/Webber/Massa. En met Honda/Max/RB heeft hij het idee dat hij het tweede zal blijven. | |
Sunri5e | maandag 28 januari 2019 @ 23:28 |
Waarom krijgt Stroll zoveel? | |
JayHovah | dinsdag 29 januari 2019 @ 06:53 |
Zakgeld van papa. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2019 @ 07:39 |
Minder belasting dan bij een gift ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2019 @ 07:43 |
Voor iedere crash een salarisverhoging ![]() | |
YourCaptor | dinsdag 29 januari 2019 @ 08:39 |
Wat een bedragen! ![]() | |
YourCaptor | dinsdag 29 januari 2019 @ 08:41 |
Maakt ook niet echt uit, op een goede dag zal hij vast wel een bedragje gaan erven. ![]() | |
Tarado | dinsdag 29 januari 2019 @ 08:45 |
Hulk en Kimi zijn eigenlijk wel koopjes | |
Ener-G | dinsdag 29 januari 2019 @ 12:15 |
Wat er bij Kimi nog meespeelt is dat ie mede-eigenaar van het team is. Maar dat zie je niet terug in deze cijfers. | |
sasquatsch | dinsdag 29 januari 2019 @ 12:34 |
Dat verhaal klopt dus niet. Hij is (nog) geen mede-eigenaar van Sauber. Er waren we geruchten, maar dat werd vrij snel ontkend door Raikkonen. https://thesportsrush.com(...)-part-owner-rumours/ | |
Ener-G | dinsdag 29 januari 2019 @ 13:54 |
Ah.. naja waar rook is, is vuur ![]() | |
TagForce | dinsdag 29 januari 2019 @ 14:52 |
25 miljoen, exclusief prestatiebonus, voor 3 jaar, was dat toch? Inclusief prestatiebonus van vorig jaar kan dat dit jaar inderdaad best wel 13,5 miljoen zijn. 8,3 miljoen + 5 miljoen voor podiums en overwinningen. | |
vosss | dinsdag 29 januari 2019 @ 15:23 |
ik had het over Ricciardo ![]() | |
twiFight | dinsdag 29 januari 2019 @ 15:38 |
Op basis van 7 miljard mensen op deze planeet die die auto niet zo goed kunnen besturen als carlos en slechts een handjevol die dat wel kunnen en die dus meer krijgen. En nu ga jij tegensputteren "LOLLERS omg sainz is hyped overrated die knul kan niet rije omg!!1 reeeeeee", maar daarom kijk jij F1 op tv en spui je je mening op een nederlands forum en ben je niet lead PA bij een F1 team. | |
opreis | dinsdag 29 januari 2019 @ 17:27 |
Sainz is niet beter dan grojean of magnussen | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 januari 2019 @ 17:52 |
Zo die zit. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 29 januari 2019 @ 17:54 |
Niet echt. Een groot deel dankt Carlos aan zijn naam natuurlijk. Dus ja hij is niet een van de 7 miljard maar het zoontje van een legende. Die hebben wat streepjes voor. Dat gezegd heeft hij zijn plek geclaimd, daar niet van. Goede middenmoter met aan de lijst te zien een bijpassend salaris. | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 januari 2019 @ 17:57 |
Ging meer om de felle reactie die hij op een andere user gaf. | |
Tarado | dinsdag 29 januari 2019 @ 18:35 |
Alonso heeft hem er lekker ingeluld bij McLaren, daar heb je vrienden voor | |
Sinister-D- | dinsdag 29 januari 2019 @ 18:39 |
![]() Moet ik je nu echt voorkauwen dat dit niet over 7 miljard mensen gaat maar in vergelijking met de 19 anderen rijders? En ja, Sainz is overrated, daar kun je met je azijn-post niets aan veranderen..... Tsjuus ![]() | |
potjecreme | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:37 |
Dit dus. | |
vosss | dinsdag 29 januari 2019 @ 19:54 |
ik wou dat ik zo'n vriend had die mij aan een miljoenenbaantje hielp ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 januari 2019 @ 21:08 |
Luistert er hier iemand weleens de podcast van GrandPrix Radio? https://www.grandprixradio.nl/tag/podcast/ Olav Mol is hier een stuk ongenuanceerder dan op TV en vertelt zo nu en dan weleens wat interessante dingetjes die ik nog niet eerder had gehoord. | |
Wertha | dinsdag 29 januari 2019 @ 22:10 |
Als hij zich dan maar niet vergist in Hulkenberg. Die heeft al menig teamgenoot onder de duim gekregen. | |
Rossdale | woensdag 30 januari 2019 @ 08:14 |
Dit ja, de Hulk wordt zwaar onderschat. Het is wel een choker wanneer het er op aankomt, maar rauwe snelheid heeft hij zeker wel | |
opreis | woensdag 30 januari 2019 @ 08:30 |
Ik neig er eigenlijk naar dat hulk ricciardo gaat verslaan komend seizoen. Hulk heeft altijd het probleem gehad dat hij te zwaar was en dat heeft hem zeker wat tijd gekost, met de nieuwe regels zal zn gewicht een stuk minder van invloed zijn tov de andere coureurs. Tevens gaat ricciardo terug van een top 3 team dat veel sneller was dan alles dat erachter zat en iets minder dan de top. Naar een team dat ik verwacht redelijk in het drukke middenveld te zitten. Hij zal dus veel meer duels moeten aangaan dan voorheen en dat met een auto die niet 10meter later kan remmen dan de rest van het veld. Ik denk dat het bekend staan als divebomb daniel of last of the late breakers voornamelijk dankzij de Red Bull komt en niet door de coureur zelf. Ook in 2015 toen de red bull wat minder was zag je dat ric niet altijd even goed uit de verf kwam. | |
YourCaptor | woensdag 30 januari 2019 @ 08:58 |
Vind ik ook. Echt een sterke en slimme coureur die echt ondertussen een podium mag scoren. | |
Tarado | woensdag 30 januari 2019 @ 09:59 |
dat zou zomaar eens kunnen inderdaad, dan zit er iig een loonsverhoging voor hulk in ![]() | |
JayHovah | woensdag 30 januari 2019 @ 10:20 |
De Hulk scoort vooral hoog op mijn sympathie-tabel... | |
NaturalScience | woensdag 30 januari 2019 @ 10:27 |
https://racingnews365.nl/(...)erland-gaat-dit-zien Gaan ze de F1 toch naar Assen slepen? | |
flipsen | woensdag 30 januari 2019 @ 10:54 |
Als ie nou ook nog Nederlands zou spreken... Oh wacht ![]() | |
YourCaptor | woensdag 30 januari 2019 @ 10:56 |
Mooi is dat ja ![]() | |
ondeugend | woensdag 30 januari 2019 @ 11:39 |
De centen zijn rond... maar het mag niet van Nattekat ![]() | |
opreis | woensdag 30 januari 2019 @ 12:33 |
Nattekat zit er weleens vaker naast | |
JayHovah | woensdag 30 januari 2019 @ 12:56 |
Voor vele hier is dit nog steeds een verrassing... | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2019 @ 13:47 |
Alleen om nog jaren gezeik van NK te vermijden is het al een goed idee om het niet in Assen te doen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2019 @ 13:50 |
De strijd om de Formule 1 naar Nederland te halen is nog in volle gang. Het circuit van Zandvoort lijkt de beste papieren te hebben om in 2020 een Nederlandse Grand Prix te organiseren, maar de regio Assen geeft niet zomaar op. Oh? De beste papieren? Wat hebben ze dan beter dan Assen? Dat ze dichter bij Schiphol zitten of zo? | |
nogeenoudebekende | woensdag 30 januari 2019 @ 13:50 |
Mijn dochter van 11 volgt het half en was boos op mij dat ik nooit gezegd had dat er twee Nederlanders in de F1 reden na het zien van een interview. ![]() | |
twiFight | woensdag 30 januari 2019 @ 13:52 |
Nou, dit is vooral dus dat vermoeiende gedeelte. Er is een F1 team dat tientallen miljoenen uitgeeft om te racen en dat zo goed mogelijk wil doen. Daarbij moeten ze weet ik niet hoeveel aandeelhouders tevreden houden. Ze hebben bij elkaar 2 stoeltjes om te vullen en dan... Denk jij nou echt dat ze een overhypete middenmooter daar neerzetten omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn? Ze zoeken gewoon de beste man voor de plek. En ja, daar spelen ook wat andere factoren bij mee zoals het loon dat ze eisen en bv. hoe interessant ze zijn voor sponsoren. Die eeuwige de beste stuurlui staan aan wal mentaliteit hier op fok is zo sneu. Vooral in de F1 topics. Kun je het niet verkroppen dat bij die teams mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en iemand steunen die jij niet mag? Er staan coureurs in de rij om bij renault* te racen en ze kozen Sainz. En daar hadden ze 4 miljoen voor over. Get over it. * [edit] McLaren ja, excuus, ik loop nog achter. [ Bericht 2% gewijzigd door twiFight op 31-01-2019 00:13:07 ] | |
Ener-G | woensdag 30 januari 2019 @ 14:05 |
Nope, ook het TT Circuit zal (flink) onder handen genomen moeten worden wil je er een interessante race houden. De baan is simpelweg te smal voor de huidige wagens. Ja, ze kunnen er nu prima rijden, maar dan krijg je gewoon een saaie optocht. Als ze het bestaande TT circuit gaan verspijkeren zou ik dat zonde vinden, dat is toch een stuk motorrace historie. Zandvoort zal vooral qua infrastructuur eromheen verbouwd moeten worden, want kijk maar naar een gemiddelde zomerdag en de files naar het strand ![]() Voor de rest heb je dan nog het logistieke verhaal achter de schermen, afhankelijk van de kalender zijn de races in Europa altijd na elkaar zodat ze het met vrachtwagens doen; Anders zijn ze afhankelijk van gecharterde 747's en dan is Schiphol inderdaad makkelijker voor Zandvoort. | |
Tarado | woensdag 30 januari 2019 @ 14:09 |
een koninklijk tintje met een dubbele wc bril op z'n neus | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2019 @ 14:10 |
Ik zie vooral argumenten waardoor ze hooguit gelijk zijn. Niet waarom Zandvoort de betere papieren heeft. | |
Tarado | woensdag 30 januari 2019 @ 14:18 |
voorlopig laat McLaren alleen maar zien dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn dus of die keuze voor Sainz nu wel een geweldige is moeten we nog maar afwachten. | |
Ener-G | woensdag 30 januari 2019 @ 14:20 |
Da's jouw mening ![]() Zandvoort heeft gewoon een enorme history in de autosport, en daar zijn ze ook in het buitenland gevoelig voor. En dan heb je nog de baan zelf. Magnussen vatte het wel mooi samen: bron: https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/ | |
opreis | woensdag 30 januari 2019 @ 14:28 |
Ik denk dat je mclaren bedoelt, want ook bij renault werd hij ingeruild voor beter materiaal. Net zoals ze hem bij Red bull uitgebreid aan het werk gezien hebben en toch voor de minder ervaren Gasly kozen. Ook de meermaals uitgesproken wegen naar met name Ferrari, als ook mercedes bleken er niet te zijn. Ik vraag me af welke topcoureurs in de rij staan voor een team dat al jaren over het beste chassis blijkt te beschikken maar wat er toch steeds niet uitkomt. Ze maken achter elkaar foute keuzes, de top wordt steeds vervangen. Het enige wat ze nog hebben is de naam. Ik denk dat Kimi ook had kunnen kiezen voor mclaren maar die gaat dan toch liever naar Sauber. Magnussen en Perez hebben al bij mclaren gezeten en zijn daar niet gelukkig geworden. Hulkenberg zit prima bij Renault dat in tegenstelling tot mclaren ieder jaar ietsjes beter wordt. Bottas heeft de mazzel dat hij de beste wagen onder zn kont heeft. Dan blijft eigenlijk alleen nog grojean over die snel is maar ook veel foutjes in zn carriere heeft gemaakt en ook al op leeftijd begint te raken. Ik vind sainz prima bij het huidige mclaren passen, rond de P6 van de constructeurs, maar als je zn salaris vergelijkt met andere coureurs heeft hij het zeker getroffen | |
potjecreme | woensdag 30 januari 2019 @ 15:42 |
F1 is ook politiek en hoeveel geld neem je mee. Denk dat de aanstelling van Sainz daar ook mee te maken had. | |
nogeenoudebekende | woensdag 30 januari 2019 @ 15:46 |
Sainz zal ook wel de nodige sponsoring meebrengen dus op het budget zal het niet of nauwelijks drukken. -edit- wat potjecreme zegt dus. | |
fathank | woensdag 30 januari 2019 @ 17:04 |
Assen blijft een mickeymouse circuit. | |
sasquatsch | woensdag 30 januari 2019 @ 18:58 |
Dat is al sinds 2013 zo. Sinds Hamilton daar weg is, dus. Zelfs de komst van Alonso heeft niet geholpen. Maar goed, Sainz jr is wel een van de beste die ze konden krijgen, aangezien coureurs als Ricciardo en Perez af zagen van een overgang en McLaren Ocon niet zag zitten omdat hij onderdeel is van Mercedes. | |
JayHovah | woensdag 30 januari 2019 @ 21:09 |
Ik weet dat het een beetje “de Duivel op z’n staart trappen is” maar....is het voor jullie ook een opluchting dat we de tandarts al ruim een maand niet meer op Nationale TV hebben gezien als zogenaamd F1-expert om zijn mening te spuien? | |
JayHovah | woensdag 30 januari 2019 @ 21:11 |
Op zich niet zo gek van haar hoor, toen ik klein was wilde ik bij internationale sporten vaak juichen voor de Nederlandse naam...kom je er bij de finish achter dat het een Belg of Zuid-Afrikaan is ofzo ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2019 @ 21:34 |
Ik vond het juist een opluchting dat er al een hele tijd niet iemand vanuit z'n luie stoel met zulke oude, flauwe en denigrerende kut opmerkingen als 'de tandarts' kwam. Maar ja. Dat is nu voorbij. | |
aesop | woensdag 30 januari 2019 @ 21:40 |
Zamdvoort niet in de zomer op de kalender zetten zou al schelen en de Jumbo racingdays op zandvoort laten zien dat het best te doen is. Daar komen ook 100.000 man op af. Ik denk dat het qua bereikbaarheid beter is dan Spa en Paul Ricard. | |
potjecreme | woensdag 30 januari 2019 @ 21:42 |
Wat is er denigrerend aan het beroep tandarts? Als een coureur iets zegt over zijn interview skills is hij er als de kippen bij om te zeggen dat hij geen journalist is. Als je het nou had over "Stokbrood, strolliebollie, torpedo, prgodje, hamsterwangen etc, etc" ja dan had je een punt. . | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2019 @ 22:14 |
Nee | |
potjecreme | woensdag 30 januari 2019 @ 22:25 |
https://www.artsenauto.nl(...)eit-van-een-winnaar/ | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2019 @ 22:29 |
![]() Ja, je hebt helemaal gelijk, niemand bedoelt het negatief, als ze hem tandarts noemen. Hou je moeder voor de gek. | |
potjecreme | woensdag 30 januari 2019 @ 22:30 |
![]() | |
Sjemmert | woensdag 30 januari 2019 @ 22:32 |
Nee man, ik kijk ontzettend uit naar zijn grid walk op Melbourne straks. Jack Plooij Gridwalks ![]() | |
4-elements | woensdag 30 januari 2019 @ 22:39 |
Elk jaar hoop ik weer dat ze iemand met meer intelligentie en interviewkwaliteiten op de plek van Jack Plooij neerzetten. Maar nee, ook dit seizoen zullen we weer coureurs en teambazen zien fronsen bij een domme vraag van Plooij. Zak hooi! | |
potjecreme | woensdag 30 januari 2019 @ 22:45 |
Ik denk niet dat hij dom is maar er is een verschil met popiejopie doen bij je patiënten en voor een commerciële zender verslaggever zijn. | |
Sjemmert | woensdag 30 januari 2019 @ 22:50 |
Dat is juist het mooie joh, die cringe factor. Serieuzere interviews zijn er genoeg van andere zenders en die kan je ook gewoon terugvinden op YouTube. | |
nogeenoudebekende | woensdag 30 januari 2019 @ 22:52 |
Plooi is geniaal. Kom je daar als afgestudeerd journalistje met een vraag die al tienduizend man gesteld hebben. En dan komt die gekke Jack met een vraag die niemand verwacht. Met wie zou jij liever praten? | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2019 @ 22:53 |
Pinkham ![]() | |
nogeenoudebekende | woensdag 30 januari 2019 @ 22:54 |
Je snapt best wat ik bedoel. | |
potjecreme | woensdag 30 januari 2019 @ 22:55 |
![]() | |
4-elements | woensdag 30 januari 2019 @ 22:57 |
Het zijn inderdaad vragen die niemand verwacht, zo niet relevant zijn ze vaak. Hij zou iets actueels kunnen vragen, maar komt dan alleen maar met 'wat is het plan voor de race?'.Plooij heeft echt nul toegevoegde waarde. | |
rubbereend | woensdag 30 januari 2019 @ 23:02 |
Dat sowieso, Zandvoort gaat nog even spartelen maar ze gaan nooit het geld en de vergunningen rond krijgen terwijl Assen alles klaar heeft. | |
Fer | woensdag 30 januari 2019 @ 23:14 |
Waarom hebben wij niet zo’n kabouter? Eisen: Verstand van auto’s / racen Max 1.60m (Anders krijgen we nog zo’n Reusanna Tennent op de grid) | |
nogeenoudebekende | woensdag 30 januari 2019 @ 23:17 |
Mja ik kijk wel eens op YT naar interviews van andere landelijke stations. De vragen van plooi zijn zo raar nog niet. Vaak bedoeld om het ijs te breken. | |
4-elements | woensdag 30 januari 2019 @ 23:28 |
Dan hoop ik dat hij inderdaad het ijs breekt en in een wak ten onder gaat. | |
twiFight | donderdag 31 januari 2019 @ 00:15 |
Zelf kan ik hem niet uitstaan. Ik snap wel dat hij op zijn manier zijn best doet en passie voor de sport heeft. Wat mij persoonlijk zo verbaast is dat we blijkbaar in NL geen betere side-kick kunnen vinden. Af en toe verdenk ik ze er van dat Plooij alleen bij zigg0 werkt omdat hij geen geld vraagt en zelf al zijn vliegtickets betaalt. | |
Smacked_Actor | donderdag 31 januari 2019 @ 06:05 |
En omdat mister F1 Olav Mol anders gaat stampvoeten... | |
Rossdale | donderdag 31 januari 2019 @ 08:51 |
Haha, precies ![]() | |
Kreator | donderdag 31 januari 2019 @ 08:58 |
We hebben toch ook een keer Allard Kalf gehad? Dat was pas verschrikkelijk. Die man. Praat altijd met. Hálve zinnen. En dan ineens een klémtoon. óp het verkeerde woord. Met z'n schuine hóófd-tik. ![]() ![]() ![]() Ik ben wel blij met de combi Olaf en Jack. Die maken het voor mij toch wat meer entertainment. | |
Rossdale | donderdag 31 januari 2019 @ 09:10 |
Gewoon heel die studioshow schrappen, vd Garde met Olav mee laten vliegen als co commentator en Doornbos als pitreporter. Die heeft nog wel connecties en komt bij de meeste pitboxen nog wel binnen. Nouja behalve Sauber, daar moeten ze vd Garde gewoon met een microfoon naartoe sturen ![]() | |
Ener-G | donderdag 31 januari 2019 @ 09:34 |
F1 in Nederland niet in de zomer doen is geen optie ivm de temperatuur.. wat dat betreft ben ik erg benieuwd naar het testen in Barcelona als er daadwerkelijk sneeuw gaat vallen ![]() | |
flipsen | donderdag 31 januari 2019 @ 10:36 |
Mafkees! Mol met Kalff was een gouden combinatie destijds. Iedereen had respect voor Kalff in de pitt. En dan komen ze nu aan met een josti met microfoon ![]() | |
Rossdale | donderdag 31 januari 2019 @ 10:38 |
Dit inderdaad, al is Kalff tegenwoordig ook wel een zuur persoon geworden dus die hoef ik niet terug te zien | |
Kreator | donderdag 31 januari 2019 @ 10:44 |
Kalff zit gewoon hoog in mijn irritatiegrens door zijn spraakgebrek. Inhoudelijk is het wel prima idd. Beetje te droog en saai. Ach ja, zo heeft iedereen z'n voorkeuren. | |
Tarado | donderdag 31 januari 2019 @ 11:02 |
een ex coureur als Doornbos of vd Garde zou misschien goed zijn, die hebben toch een beter contact maar Olav en die tandarts zijn beste vriendjes dus dat zal niet snel gebeuren | |
twiFight | donderdag 31 januari 2019 @ 11:13 |
Als zigg0 ooit een professionele coverage willen hebben dan zullen ze wel moeten. Expert advice (lees: een coureur) is gewoon nodig om de meer ervaren fans tevreden te stellen. Dat de rode band de super soft is (straks niet meer) en je binnen een seconde moet zitten voor drs weet ik wel, dat hoef ik niet elke race te horen. En nu Max steeds langer meerijdt zullen er ook meer ervaren fans komen. Ik vind die ene aziatisch lijkende coureur (chinees/vietnamees?) ook wel okee en hoe gaaf zou het zijn om Vandoorne eens in zijn vrije weekend er bij te hebben zitten. Kansen zigg0, kom op. | |
Rossdale | donderdag 31 januari 2019 @ 11:18 |
Vandoorne is nou niet bepaald een extravert persoon waar je goed naar kan luisteren.... Misschien Frijns als pitreporter. Dat is de enige manier waarop die jongen wellicht toch nog ooit in de F1 komt ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 11:18 |
Doornbos is een prima kerel, Van der Garde is een beetje saai om naar te luisteren. | |
twiFight | donderdag 31 januari 2019 @ 11:24 |
Eens, maar wel dé persoon die NL spreekt en recente F1 ervaring heeft natuurlijk. | |
Rossdale | donderdag 31 januari 2019 @ 11:38 |
Wellicht dat over een aantal jaar de Hulk wat voor Zigg0 wil doen. Als hij verslaggever zou willen worden voor RTL dan zou hij met Kai Ebel moeten werken, dus dan maar zigg0 ![]() | |
Sjemmert | donderdag 31 januari 2019 @ 12:23 |
Ho-Pin Tung, ja die mag ook vaker langskomen wat mij betreft. Heeft er een goede kijk op en kan dat leuk overbrengen. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:55 |
Bij andere coureurs wel, maar ik erger me wel aan interviews met Max, waarna hij op elk antwoord 'Hahaha geweldig' roept. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:06 |
vd Garde heeft afgelopen jaar voldoende laten horen dat hij niet geschikt is als commentator. | |
potjecreme | donderdag 31 januari 2019 @ 13:18 |
Tja... https://www.autobahn.eu/1(...)aast-max-verstappen/ | |
mikieu | donderdag 31 januari 2019 @ 13:39 |
Geloof ik niks van. | |
bokkepoot | donderdag 31 januari 2019 @ 13:41 |
Idem, alleen kwalificatie en race telt uiteindelijk. Typisch roddeltje weer | |
Smacked_Actor | donderdag 31 januari 2019 @ 14:00 |
Sja alsof Sainz dat zelf bepaald... | |
rubbereend | donderdag 31 januari 2019 @ 14:19 |
F1 in Nederland kan prima in mei | |
Tarado | donderdag 31 januari 2019 @ 14:20 |
wat maakt het verder uit, als ze hem bij Red Bull goed genoeg hadden gevonden zat hij er nu nog | |
fathank | donderdag 31 januari 2019 @ 14:48 |
Iedereen Jelly op Jack. Ik zou willen dat hij mijn tandarts is. | |
opreis | donderdag 31 januari 2019 @ 14:53 |
Fake news verspreiden is niet netjes als “journalist” | |
Sjemmert | donderdag 31 januari 2019 @ 15:00 |
Inderdaad, wat een onzin. | |
Tarado | donderdag 31 januari 2019 @ 15:24 |
het is iig oud nieuws | |
bloodymary1 | donderdag 31 januari 2019 @ 15:45 |
Dit vind ik eigenlijk wel goed gezegd. De verslaggeving lijkt wel bedoeld voor mensen die voor het eerst F1 kijken. Elke race opnieuw. Kan dat niet naar een wat hoger niveau vraag je je dan af. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 15:50 |
Behalve dat ze het in het eerste weekend willen doen. Dat kan dus gelijk liggen met 5-5. Niet handig. | |
potjecreme | donderdag 31 januari 2019 @ 15:55 |
Is dat niet een Nederlands "probleem". https://jalta.nl/binnenland/rutger-bregman-heeft-volkomen-gelijk/ | |
bloodymary1 | donderdag 31 januari 2019 @ 15:57 |
Zeker! Dat zie je ook bij bijvoorbeeld "De Slimste Mens". Als je het niveau van de vragen vergelijkt met die van België. Maar dat kunnen ze toch wel veranderen dan. | |
vosss | donderdag 31 januari 2019 @ 15:59 |
Ik blijf het zeggen. Doornbos moet gewoon dat programma overnemen. Tief kamphues eruit en laat Doornbos het doen met Tung erbij en vd garde en renger en flikker op met die BN-ers. Laat alleen interessante mensen komen, zoals de eigenaar van Jumbo of Kees van de banden ![]() En als je dan toch bezig bent, flikker die tandarts er ook uit. | |
vosss | donderdag 31 januari 2019 @ 16:00 |
Bijkomend voordeel, misschien wil Jos dan een keer langskomen ![]() | |
bloodymary1 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:29 |
Oh ja, die onnozele BN'ers die er altijd bij zitten ook heel irritant. En waarom? Ze denken echt dat wij dat leuk of zelfs nodig vinden. ![]() | |
ender_xenocide | donderdag 31 januari 2019 @ 16:36 |
Pfff nog 18 dagen tot ze de baan opgaan en het gespeculeer kan beginnen n.a.v. trainingstijden... duurt lang......... | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 17:20 |
https://twitter.com/McLarenF1/status/1090992062927900672?s=19 Nieuwe Renault motor, klinkt best goed ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 17:21:02 ] | |
Gezicht | donderdag 31 januari 2019 @ 17:37 |
Ik voorspel veel sandbaggen door RBR Honda. | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2019 @ 18:06 |
klinkt nog niet echt lekker, maar goed, het is maar een teaser | |
Tarado | donderdag 31 januari 2019 @ 18:11 |
hopelijk is het weer goed genoeg om te rijden | |
Tarado | donderdag 31 januari 2019 @ 18:15 |
helaas klinken die hybrids nooit lekker | |
Bluurgh | donderdag 31 januari 2019 @ 19:38 |
Bij Sky leggen ze ook zo ongeveer elke race uit wat DRS is en waar de kleurtjes van de banden voor staan. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 20:13 |
"Ik kijk al 200 jaar F1, en ze moeten de uitzending aan mij aanpassen" Tsja. Er zijn ook nieuwe kijkers die er weinig van snappen. En die haken eerder af als ze het op de gevorderde manier doen, dan dat de veteranen hier door afhaken. Ik snap dat prima. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 20:21 |
Er is natuurlijk ook wel een balans te vinden tussen de twee. Ze zouden prima de 1e race van elk seizoen kunnen beginnen met alles in mickey mouse taal en dat dan langzaam afbouwen naarmate het seizoen vordert. Maar om nou iedere race te doen alsof de kijker zojuist voor het eerst een race ziet is ook weer een beetje overdreven. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 20:22 |
Er is elke race weer een groep kijkers die het voor het eerst kijkt. Alle races kijken is de uitzondering. | |
4-elements | donderdag 31 januari 2019 @ 22:01 |
Ze mogen van mij best nog wel ff elke race uitleggen hoe sommige zaken werken, maar ga dan ook soms de diepte in. Diepgang heeft Mol niet. En na al die jaren snapt hij nog altijd vrij weinig van tactieken. | |
Bonobo11 | donderdag 31 januari 2019 @ 22:59 |
Dit doen TV zenders zeer bewust. De fanatieke fan hebben ze toch wel als kijker, maar casual Ingrid, die keus heeft uit 84 kanalen, moet blijven hangen en daar wordt de uitzending dus op ingericht. Voor de eckte diehards is er F1TV | |
THEFXR | vrijdag 1 februari 2019 @ 03:53 |
zonder helm, De Held! . | |
Asschen_sukar | vrijdag 1 februari 2019 @ 06:54 |
Ben benieuwd naar het commentaar dat we in Nederland erbij krijgen. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 1 februari 2019 @ 07:21 |
bij welke andere sport doen ze dat ook? Geen. Ja bij turnen wellicht, dat ze uitleggen dat hij zijn arm op 4 plaatsen moet breken om deze draai te maken. | |
opreis | vrijdag 1 februari 2019 @ 10:28 |
En ze maken ook vergissingen mbt tot coureurs en strategien, maar hier wordt af en toe gedaan of alleen Olav dat heeft | |
Asschen_sukar | vrijdag 1 februari 2019 @ 10:56 |
Olav is zo'n beetje het enige dat wel te pruimen is van de Nederlandse uitzending. Hij mist veel en snapt de ballen van de strategie, maar z'n enthousiasme maakt alles goed. Alleen de rest eromheen maakt dat ik weiger te kijken. | |
franklop | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:09 |
Geen Sauber dus meer op de grid qua naam. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:11 |
Altijd leuk, werk maken voor de persberichtschrijvers in de winter. | |
sasquatsch | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:24 |
![]() Een Alfa Romeo F1 team, dat eigenlijk geen Alfa Romeo is ![]() Zoals Lotus Racing 5 jaar geleden geen (eigendoms)relatie had met Lotus (Cars). | |
Smacked_Actor | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:25 |
Zou verboden moeten worden tenzij ze er een Alfa pu in hangen. | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:26 |
Alfa badge op de Ferrari motor, klaar. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:26 |
ze hadden het ook Chrysler F1 kunnen noemen maar die relatie is er in dit geval natuurlijk wel | |
nogeenoudebekende | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:27 |
Leuk artikel maar natuurlijk geen 'works' team. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:39 |
Exact hetzelfde artikel als vorig jaar. 'Alfa Romeo terug in F1!!' Domme onzin maar mensen trappen er toch elke keer weer in. | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:41 |
Technisch gezien zijn ze sinds vorig jaar wel terug in de F1 natuurlijk. Alleen niet als constructeur/motorleverancier maar enkel als geldsmijter | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:43 |
Na volgend seizoen gaan ze gewoon verder onder 'STEERING WHEEL!! - BWOAH F1 Team' | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:58 |
Ook niet. Het is gewoon Ferrari onder een andere naam. Alfa Romeo zelf heeft er 0,0 mee te maken. | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:11 |
In dat licht bezien is Ferrari ook gewoon Fiat onder een andere naam ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:12 |
Niet helemaal vergelijkbaar, Ferrari F1 is toch wel echt z'n eigen dingetje. Maar goed, het is allemaal muggenzifterij. Het enige Alfa Romeo aan die Sauber zijn de stickers. | |
Rossdale | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:42 |
Het enige Sauber aan die bolide is het gebruik van de windtunnel in Hinwil. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:44 |
En de teamleden die er werken, die worden niet door Ferrari betaalt natuurlijk. | |
Rossdale | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:46 |
Ook niet door Sauber, maar door Longbow | |
fathank | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:47 |
En die krijgen weer geld van Alfa Romeo dus zo is het cirkeltje weer rond | |
Doevelaer | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:50 |
Geen Saubere koffie inderdaad | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:51 |
Dat is dus niet het geval. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:51 |
Sauber Motorsport AG | |
fathank | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:06 |
Die naam staat er inderdaad voor gratis op. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:13 |
| |
fathank | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:15 |
Behalve de muntjes uit het marketingbudget van Alfa Romeo. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:17 |
| |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:17 |
ook een beetje onzin natuurlijk, uiteindelijk is het Fiat Chrysler dat betaalt en bepaalt | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:19 |
Met de aantekening dat het budget voor Sauber gewoon bij Ferrari vandaan komt ja. Ze krijgen de motor en technische ondersteuning in ruil voor de stickers op de auto. | |
fathank | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:21 |
Jij hebt inzicht in de geldstromen? | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:24 |
Dat heeft iedereen. Ferrari levert motoren en technische kennis. Niet Alfa Romeo. Die kunnen dat ook helemaal niet want die hebben geen van beiden. Ook het feit dat er bij Sauber mannetjes van Ferrari rondlopen met Alfa-shirtjes aan zou een hint moeten zijn. Het is exact hetzelfde als Aston Martin Red Bull. Of Red Bull Tag Heuer. Of Williams Mechachrome. Enzovoort enzovoort. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:31 |
dat zijn geen geldstromen | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:33 |
Eh, jawel. Dat is het equivalent van geldstromen. Dat is wat Sauber krijgt in ruil voor de Alfa stickers op de auto en jasjes. Waarom willen mensen hier per se zo eigenwijs over doen ![]() | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:34 |
betaald door Alfa en door Sauber weer betaald aan Ferrari inderdaad | |
sasquatsch | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:35 |
Fout. Longbow is geen eigenaar meer. Dat is sinds vorig jaar Islero Investments, dat naast de eigenaar van Longbow (Rausing) ook Vasseur en Picci (de directeur van Longbow) als aandeelhouders heeft. Die betalen Sauber en die betaalt weer aan de werknemers die in dienst zijn van Sauber. | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:35 |
Dat is dus niet waar. Er is nergens iets terug te vinden dat Alfa Romeo zelf een budget heeft om Sauber te betalen. Dus als je dat wil vinden, doe je best. Het zou ook heel dom zijn om zo geld rond te pompen. Veel makkelijker om gewoon motoren en technische kennis te leveren via Ferrari. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:36 |
vorig jaar hebben ze 15 miljoen aan Sauber betaald, dat geld is uiteraard naar de motoren van Ferrari gegaan, het is wel vestzak broekzak maar toch | |
Fir3fly | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:37 |
Kan ik helemaal nergens terugvinden. Hun totale budget was iets van 130 miljoen ofzo dus zelfs als dat waar is dan is het natuurlijk totaal niet in verhouding voor een zogenaamde titelsponsor. | |
Tarado | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:41 |
https://www.f1today.net/e(...)ula-1-teams-for-2018 |