abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184291015
Welkom in het Dating topic!

Hier verwachten we vooral posts over date ervaringen/aanstaande dates. Afwijken van onderstaande punten mag, zolang het duidelijk te maken heeft met daten. Er zijn talloze andere topics waar je andere zaken kwijt kan wat niet over daten gaat, dus we verzoeken je het topic schoon te houden van deze zaken.

Wat willen we wel in dit topic:
✔ Discussie over een recente date en/of hoe nu verder
✔ Advies vragen of geven over hoe dingen aan te pakken m.b.t. daten
✔ Succesverhalen wat betreft dates
✔ Hoe benader ik iemand voor een date?
✔ Wat kan ik het beste doen op m'n eerste date?
✔ Bespreken waar je de fout in ging op je date
✔ Faal dates vertellen, met de billen bloot :9

Wat willen we niet in dit topic:
✖ Offtopic
✖ Slowchat (kan hier en hier)
✖ Flamen
✖ Eisenlijstjes
✖ Het topic claimen
✖ Screenshots plaatsen van datingprofielen
✖ Algemene vragen over mannen en vrouwen
✖ Dates/uitjes met de persoon/personen die je als je vaste partner beschouwt
pi_184291028
Sorry, ik wist even geen leuke TT...

Dat meisje voor de Tinder-blackout heeft overigens niet meer gereageerd... next!
pi_184291113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:26 schreef Themeparktommy het volgende:
Sorry, ik wist even geen leuke TT...

Dat meisje voor de Tinder-blackout heeft overigens niet meer gereageerd... next!
Die andere wel toch
-
pi_184291163
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misschien ben je voor hen leuk genoeg om ja te zeggen op een date, maar niet zo leuk dat ze er alles aan zullen doen om met jou op date te gaan.

Hoe dan ook: time for action!
Dit is precies wat ik zelf ook dacht, maar het blijft ook een plek waar de schoen wringt :)

In de loop der jaren is het wel een aantal keren gebeurd dat een dame wél duidelijk het initiatief nam richting mij. November 2018 voor het laatst, toen een vriendin van mijn nichtje mij letterlijk een hele lieve WhatsApp stuurde waarin ze zei dat ze mij wel had proberen duidelijk te maken dat ze mij leuk vond, maar dat ze het nooit met zoveel woorden had gezegd, dus in dat berichtje zei ze het letterlijk en vroeg ze me mee op date.

Helaas was zij echt niet mijn type, maar ik vond het wel erg bijzonder dat een vrouw zich zo kwetsbaar opstelde en in zulke mate initiatief nam.

Ik geloof op zich best wel dat er wel de nodige dames zouden zijn die 'ja' zouden zeggen als ik ze op date zou vragen, maar tegelijkertijd geloof ik ook wat jij zegt. :voor hen ben ik ook weer niet leuk genoeg om echt op af te stappen en moeite voor te doen. Met andere woorden: ze vinden me wel een leuke vent, maar ook niet echt bijzonder (leuk) ofzo.

Dus ja, wat doe je dan : zelf het initiatief nemen, of wachten tot er weer eens een keer een dame langskomt die het voortouw neemt? Dat laatste duidt voor mij toch veel meer aan dat ze je écht ziet zitten, terwijl als je zelf op een vrouw afstapt, kun je je altijd afvragen of er ook iets was gebeurd als je niets had gedaan : waarschijnlijk niet. Toch zal één van de twee als eerste over de brug moeten komen, anders gebeurt er nooit iets. Toch neig ik er de laatste tijd wel steeds meer naar om gewoon te denken : laat de vrouw eerst maar eens duidelijk iets laten blijken. Geen probleem om dan het initiatief te nemen, maar er mogen echt wel eens wat meer concrete hints komen af en toe.
pi_184291194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:33 schreef TATW het volgende:
Dit is precies wat ik zelf ook dacht, maar het blijft ook een plek waar de schoen wringt

In de loop der jaren is het wel een aantal keren gebeurd dat een dame wél duidelijk het initiatief nam richting mij. November 2018 voor het laatst, toen een vriendin van mijn nichtje mij letterlijk een hele lieve WhatsApp stuurde waarin ze zei dat ze mij wel had proberen duidelijk te maken dat ze mij leuk vond, maar dat ze het nooit met zoveel woorden had gezegd, dus in dat berichtje zei ze het letterlijk en vroeg ze me mee op date.
*;
quote:
Helaas was zij echt niet mijn type, maar ik vond het wel erg bijzonder dat een vrouw zich zo kwetsbaar opstelde en in zulke mate initiatief nam.
;( :'( :'(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:33 schreef TATW het volgende:
Dus ja, wat doe je dan : zelf het initiatief nemen, of wachten tot er weer eens een keer een dame langskomt die het voortouw neemt? Dat laatste duidt voor mij toch veel meer aan dat ze je écht ziet zitten, terwijl als je zelf op een vrouw afstapt, kun je je altijd afvragen of er ook iets was gebeurd als je niets had gedaan : waarschijnlijk niet. Toch zal één van de twee als eerste over de brug moeten komen, anders gebeurt er nooit iets. Toch neig ik er de laatste tijd wel steeds meer naar om gewoon te denken : laat de vrouw eerst maar eens duidelijk iets laten blijken. Geen probleem om dan het initiatief te nemen, maar er mogen echt wel eens wat meer concrete hints komen af en toe.
Is wel een beetje een cultuur dingetje...

Schijnt dat in Israel de mannen de vrouwen een stuk sneller aanspreken (anekdotisch bewijs) maar ik merkte daar zelf ook meer oogcontact van de vrouwen..

Lijkt wel een beetje cultuur te zijn ofzo. :') Alsof wij hier totaal niet flirten met elkaar.
Ik snap het wel, oogcontact maakt het toch wel een factor 10 aantrekkelijker om iemand aan te spreken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291288
Lekker wachten tot iemand eens het initiatief neemt, terwijl jij diegene ziet zitten.

Dit geldt voor zowel man als vrouw.. wat is dat toch? Liever alleen blijven, dan je schaamte eens opzij zetten om eerlijk te zijn over hoe jij je voelt :')
-
pi_184291353
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Lekker wachten tot iemand eens het initiatief neemt, terwijl jij diegene ziet zitten.

Dit geldt voor zowel man als vrouw.. wat is dat toch? Liever alleen blijven, dan je schaamte eens opzij zetten om eerlijk te zijn over hoe jij je voelt :')
Ik spreek wel aan (maar ook maar 1x per 2 maanden ofzo, maar dan wel iemand die ik dus leuk vind zogezegd.) maar als ik geen enthousiasme voel ben ik ook weg. :6
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291441
Daarnaast wordt er naar mijn idee in NL juist heel veel geflirt, maar daar moet je ook zelf actie voor ondernemen? :')

Ga eens in de bus/trein/metro zitten. Ga mij niet zeggen dat je niet subtiel oogcontact kan maken met iemand van het andere geslacht?

Spreek eens iemand aan over het boek wat hij/zij leest.

Help iemand met iets kleins.. laat iemand wat vallen.. help diegene.

Is iemand iets kwijt? Stel iemand op zijn gemak.

Help iemand zijn weg in een stad of dorp vinden?

Waarom verzinnen jullie excuses om niet te flirten/om geen initiatief te nemen?

Laten we eerlijk zijn, er zijn zat mannen en vrouwen die het wel kunnen. Dat het voor de één met minder gemak gaat en dat dat misschien een beetje voort komt uit de persoonlijkheid, dat is dan jammer. Daar zijn datingwebsites voor. Zat vrouwen/mannen die het net als jullie lastig vinden om in het echt die eerste stap te zetten.
-
pi_184291469
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Lekker wachten tot iemand eens het initiatief neemt, terwijl jij diegene ziet zitten.

Dit geldt voor zowel man als vrouw.. wat is dat toch? Liever alleen blijven, dan je schaamte eens opzij zetten om eerlijk te zijn over hoe jij je voelt :')
Ik heb juist het idee dat je vrij snel aan het contact met een meid kan opmaken of er meer te halen is. Gewoon , door wat ze zeggen, hoe ze kijken , verbale en non verbale signalen, meestal is het toch vrij snel helder.

Als een meid je leuk vindt dan merk je dat gewoon en vervolgens gooi je een klein balletje op en dan weet je het zeker.

Maar misschien zijn sommige mensen gewoon niet zo goed in het opvangen van non verbale signalen of in subtiele moves begrijpen.

Zoals je ook soms mensen hebt die zeker lijken te weten/ voelen dat de ander ze ziet zitten, maar dit dan bij navraag totaal niet het geval blijkt te zijn.
pi_184291478
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik spreek wel aan (maar ook maar 1x per 2 maanden ofzo, maar dan wel iemand die ik dus leuk vind zogezegd.) maar als ik geen enthousiasme voel ben ik ook weg. :6
Waarom? Waarom moet het iemand zijn die jij leuk vindt? Hoe meer je oefent op mensen ‘die je’ niet leuk zal vinden hoe makkelijker het gaat?
-
pi_184291490
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:48 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat je vrij snel aan het contact met een meid kan opmaken of er meer te halen is. Gewoon , door wat ze zeggen, hoe ze kijken , verbale en non verbale signalen, meestal is het toch vrij snel helder.

Als een meid je leuk vindt dan merk je dat gewoon en vervolgens gooi je een klein balletje op en dan weet je het zeker.

Maar misschien zijn sommige mensen gewoon niet zo goed in het opvangen van non verbale signalen of in subtiele moves begrijpen.

Zoals je ook soms mensen hebt die zeker lijken te weten/ voelen dat de ander ze ziet zitten, maar dit dan bij navraag totaal niet het geval blijkt te zijn.
Precies
-
pi_184291498
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:48 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Waarom? Waarom moet het iemand zijn die jij leuk vindt? Hoe meer je oefent op mensen ‘die je’ niet leuk zal vinden hoe makkelijker het gaat?
Naja als ik alle mensen ga tellen kan het vandaag ook weer +2 zijn, maar dat zijn dan mannen van middelbare leeftijd. :+ Heeft weinig met daten te maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291504
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:46 schreef Anneloos het volgende:
Ga eens in de bus/trein/metro zitten. Ga mij niet zeggen dat je niet subtiel oogcontact kan maken met iemand van het andere geslacht?

Weinig!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:46 schreef Anneloos het volgende:
Daarnaast wordt er naar mijn idee in NL juist heel veel geflirt, maar daar moet je ook zelf actie voor ondernemen?
Ik maak het in Tel Aviv toch een aantal keer mee dat er duidelijk oogcontact wordt gemaakt. Val daar misschien meer in de smaak dat kan ook maar ik hoor ook van een meisje uit het hostel dat ze veel werd aangesproken. Dat lijkt wat flirteriger te zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja als ik alle mensen ga tellen kan het vandaag ook weer +2 zijn, maar dat zijn dan mannen van middelbare leeftijd. :+ Heeft weinig met daten te maken.
De kans dat die ‘2’ vrouwen ook op jou vallen is klein. Meer contact initiëren is nooit verkeerd.
-
pi_184291593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:46 schreef Anneloos het volgende:
Laten we eerlijk zijn, er zijn zat mannen en vrouwen die het wel kunnen. Dat het voor de één met minder gemak gaat en dat dat misschien een beetje voort komt uit de persoonlijkheid, dat is dan jammer. Daar zijn datingwebsites voor. Zat vrouwen/mannen die het net als jullie lastig vinden om in het echt die eerste stap te zetten.
Misschien dat het aan mijn omgeving ligt hoor maar die zie ik verder ook niet zoveel initiatief nemen.
Een vriend van me heeft wel PUA gestudeerd, die stopt er wel veel moeite in dan bereik je wel wat ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291603
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:52 schreef Anneloos het volgende:

[..]

De kans dat die ‘2’ vrouwen ook op jou vallen is klein. Meer contact initiëren is nooit verkeerd.
Ehh?
Oh, dat bedoel je, mwoah, wat is een kleine kans. Volgens mij maak je een grote kans.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291643
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:48 schreef Pleaserr het volgende:
Zoals je ook soms mensen hebt die zeker lijken te weten/ voelen dat de ander ze ziet zitten, maar dit dan bij navraag totaal niet het geval blijkt te zijn.
:') Dit soort dingen moet je ook niet vragen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291695
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:48 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat je vrij snel aan het contact met een meid kan opmaken of er meer te halen is. Gewoon , door wat ze zeggen, hoe ze kijken , verbale en non verbale signalen, meestal is het toch vrij snel helder.

Als een meid je leuk vindt dan merk je dat gewoon en vervolgens gooi je een klein balletje op en dan weet je het zeker.

Maar misschien zijn sommige mensen gewoon niet zo goed in het opvangen van non verbale signalen of in subtiele moves begrijpen.

Zoals je ook soms mensen hebt die zeker lijken te weten/ voelen dat de ander ze ziet zitten, maar dit dan bij navraag totaal niet het geval blijkt te zijn.
Hmm ik heb dit juist totaal niet, nooit gehad ook.

Op de middelbare school was dit al zo : vrouwen (meisjes toen nog) die één van mijn vrienden leuk vonden, gingen aandacht vragen, bij hen op schoot zitten, met hun vriendinnen om hem heen dartelen.

Terwijl bij mij was het zo : ik dacht dat een bepaalde chick een hekel aan me had, want ze zei nooit iets tegen me, en als ik naar haar keek, dan keek ze weg. Ook als ik tegen haar praatte, dan zei ze nauwelijks iets terug. En dan opeens twee maanden later horen ''Ja maar zij vond je leuk''.

Dit is natuurlijk middelbare school gedrag en nu anno 29 is het wel anders, maar ik denk nog steeds wel dat het regelmatig voor komt dat een vrouw interesse heeft, maar daar echt 0,0 van laat blijken. Tja dan wordt het wel erg lastig initiatief nemen.
pi_184291721
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:59 schreef TATW het volgende:

[..]

Hmm ik heb dit juist totaal niet, nooit gehad ook.

Op de middelbare school was dit al zo : vrouwen die één van mijn vrienden leuk vonden, gingen aandacht vragen, bij hen op schoot zitten, met hun vriendinnen om hem heen dartelen.

Terwijl bij mij was het zo : ik dacht dat een bepaalde chick een hekel aan me had, want ze zei nooit iets tegen me, en als ik naar haar keek, dan keek ze weg. Ook als ik tegen haar praatte, dan zei ze nauwelijks iets terug. En dan opeens twee maanden later horen ''Ja maar zij vond je leuk''.

Dit is natuurlijk middelbare school gedrag en nu anno 29 is het wel anders, maar ik denk nog steeds wel dat het regelmatig voor komt dat een vrouw interesse heeft, maar daar echt 0,0 van laat blijken. Tja dan wordt het wel erg lastig initiatief nemen.
Lijkt mij dat als je interesse hebt dat je oogcontact zoekt ofzo, maarja misschien zijn mensen met andere dingen bezig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291782
Als je verlegen bent kijk je stiekem :P
pi_184291825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:05 schreef Faxie het volgende:
Als je verlegen bent kijk je stiekem :P
Ahhhhh, nu snap ik het, ik maak alle vrouwen verlegen. :@
Misschien moet ik dan maar het initiatief voor ze nemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184291873
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ahhhhh, nu snap ik het, ik maak alle vrouwen verlegen. :@
Misschien moet ik dan maar het initiatief voor ze nemen.
Dat zal het zijn :P
pi_184291889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:59 schreef TATW het volgende:

[..]

Hmm ik heb dit juist totaal niet, nooit gehad ook.

Op de middelbare school was dit al zo : vrouwen (meisjes toen nog) die één van mijn vrienden leuk vonden, gingen aandacht vragen, bij hen op schoot zitten, met hun vriendinnen om hem heen dartelen.

Terwijl bij mij was het zo : ik dacht dat een bepaalde chick een hekel aan me had, want ze zei nooit iets tegen me, en als ik naar haar keek, dan keek ze weg. Ook als ik tegen haar praatte, dan zei ze nauwelijks iets terug. En dan opeens twee maanden later horen ''Ja maar zij vond je leuk''.

Dit is natuurlijk middelbare school gedrag en nu anno 29 is het wel anders, maar ik denk nog steeds wel dat het regelmatig voor komt dat een vrouw interesse heeft, maar daar echt 0,0 van laat blijken. Tja dan wordt het wel erg lastig initiatief nemen.
Je geeft zelf al aan dat jij de enige uitzondering bent en dat het bij al je andere vrienden wel zo ging.
Vervolgens leg je de oorzaak daarvan bij de ander, en dat jij er niks aan kan doen/ kan veranderen.
Terwijl het enige waar je invloed op hebt uiteindelijk je eigen gedrag is. Dus dan wordt het een lastig verhaal :)

Maar in jouw voordeel: misschien viel/ val je op een bepaald soort meiden die zelf onzeker en niet heel overtuigd van zichzelf zijn, en dat ze daarom zo timide en terughoudend reageren ?
Stapte je niet op de toppers af maar meer op de minder populaire meiden?

En pakten je vrienden meer de meiden die wel wisten dat ze leuk waren en minder schuchter waren... kan er geen chocolade van maken :p

Maar uiteindelijk snap ik dat het zwaar kut is, als jij iemand leuk vond , je dacht dat zij dat niet vond en achteraf blijkt dat het toch wederzijds was
  woensdag 9 januari 2019 @ 00:32:11 #26
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_184292064
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:59 schreef TATW het volgende:

[..]

Hmm ik heb dit juist totaal niet, nooit gehad ook.

Op de middelbare school was dit al zo : vrouwen (meisjes toen nog) die één van mijn vrienden leuk vonden, gingen aandacht vragen, bij hen op schoot zitten, met hun vriendinnen om hem heen dartelen.

Terwijl bij mij was het zo : ik dacht dat een bepaalde chick een hekel aan me had, want ze zei nooit iets tegen me, en als ik naar haar keek, dan keek ze weg. Ook als ik tegen haar praatte, dan zei ze nauwelijks iets terug. En dan opeens twee maanden later horen ''Ja maar zij vond je leuk''.

Dit is natuurlijk middelbare school gedrag en nu anno 29 is het wel anders, maar ik denk nog steeds wel dat het regelmatig voor komt dat een vrouw interesse heeft, maar daar echt 0,0 van laat blijken. Tja dan wordt het wel erg lastig initiatief nemen.
Man man man, exact dit. Ik heb ook eens een crush gehad op een griet die ik elk weekend zag met stappen en deed er ook niks mee.

Kreeg ik later ook van te horen dat ze helemaal hoteldebotel bleek te zijn. Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_184292075
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:32 schreef M1stral het volgende:

[..]

Man man man, exact dit. Ik heb ook eens een crush gehad op een griet die ik elk weekend zag met stappen en deed er ook niks mee.

Kreeg ik later ook van te horen dat ze helemaal hoteldebotel bleek te zijn. Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan.
Ik kijk met een glimlach terug op dit soort foutjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184292086
Ik heb dat ook wel eens gehad ;(
pi_184292142
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:32 schreef M1stral het volgende:

[..]

Man man man, exact dit. Ik heb ook eens een crush gehad op een griet die ik elk weekend zag met stappen en deed er ook niks mee.

Kreeg ik later ook van te horen dat ze helemaal hoteldebotel bleek te zijn. Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan.
Waarom zij niet? Of heb je de hints echt niet doorgehad? Vrouwen die nog steeds niet doorhebben dat je gewoon moet zeggen wat je wil tegen een man :')

De mannen die ik ken begrijpen vrouwelijke cryptische hints niet _O-
-
pi_184292184
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:39 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Waarom zij niet? Of heb je de hints echt niet doorgehad? Vrouwen die nog steeds niet doorhebben dat je gewoon moet zeggen wat je wil tegen een man :')

De mannen die ik ken begrijpen vrouwelijke cryptische hints niet _O-
Vriend: "lijkt het je leuk om vanavond een drankje te doen?"
Meisje: "haha, misschien"

Vriend van me ging helemaal los dat die het maar een kut antwoord vond :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184292197
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vriend: "lijkt het je leuk om vanavond een drankje te doen?"
Meisje: "haha, misschien"

Vriend van me ging helemaal los dat die het maar een kut antwoord vond :)
Haha misschien is nee
-
pi_184292200
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:46 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Haha misschien is nee
Haha misschien is ja.
Ben jij wel vrouw? :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184292211
En een 'ga weg, creep' ? :@
pi_184292223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:47 schreef Faxie het volgende:
En een 'ga weg, creep' ? :@
Ligt eraan of ze op tijd 112 weet te bellen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184292226
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Haha misschien is ja.
Ben jij wel vrouw? :')
Misschien? Dat is in de meeste gevallen nee hoor _O-
-
pi_184292258
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:49 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Misschien? Dat is in de meeste gevallen nee hoor _O-
Misschien , we zien wel een keer, enz is normaal gesproken inderdaad meer een manier om het af te wimpelen.
pi_184292278
"Hihi, misschien" is naar mijn interpretatie "neem alsjeblieft de leiding en neem me mee stoere sexy beer"
Ze ging ook gewoon netjes op date, dus met dat pessimisme van jullie had het nooit wat geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184292362
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:57 schreef ludovico het volgende:
"Hihi, misschien" is naar mijn interpretatie "neem alsjeblieft de leiding en neem me mee stoere sexy beer"
Ze ging ook gewoon netjes op date, dus met dat pessimisme van jullie had het nooit wat geworden.
Is geen pessimisme, jij hebt in je omgeving gewoon meer ervaring met zulke schuchtere, ietwat onzekere meiden.

Als je “misschien” standaard interpreteert als “ ja neem aub de leiding” dan denk ik dat je regelmatig in een compleet misverstand zou belanden :p
pi_184292375
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 01:09 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Is geen pessimisme, jij hebt in je omgeving gewoon meer ervaring met zulke schuchtere, ietwat onzekere meiden.

Als je “misschien” standaard interpreteert als “ ja neem aub de leiding” dan denk ik dat je regelmatig in een compleet misverstand zou belanden :p
Jij ziet dan ook geen verschil tussen "hihi, misschien" en "misschien"

Och mij was het overduidelijk in dat berichtje.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184292779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 01:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij ziet dan ook geen verschil tussen "hihi, misschien" en "misschien"

Och mij was het overduidelijk in dat berichtje.
Maar wel het verschil tussen Haha en hihi ;)
-
pi_184293248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:33 schreef TATW het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik zelf ook dacht, maar het blijft ook een plek waar de schoen wringt :)

In de loop der jaren is het wel een aantal keren gebeurd dat een dame wél duidelijk het initiatief nam richting mij. November 2018 voor het laatst, toen een vriendin van mijn nichtje mij letterlijk een hele lieve WhatsApp stuurde waarin ze zei dat ze mij wel had proberen duidelijk te maken dat ze mij leuk vond, maar dat ze het nooit met zoveel woorden had gezegd, dus in dat berichtje zei ze het letterlijk en vroeg ze me mee op date.

Helaas was zij echt niet mijn type, maar ik vond het wel erg bijzonder dat een vrouw zich zo kwetsbaar opstelde en in zulke mate initiatief nam.

Ik geloof op zich best wel dat er wel de nodige dames zouden zijn die 'ja' zouden zeggen als ik ze op date zou vragen, maar tegelijkertijd geloof ik ook wat jij zegt. :voor hen ben ik ook weer niet leuk genoeg om echt op af te stappen en moeite voor te doen. Met andere woorden: ze vinden me wel een leuke vent, maar ook niet echt bijzonder (leuk) ofzo.

Dus ja, wat doe je dan : zelf het initiatief nemen, of wachten tot er weer eens een keer een dame langskomt die het voortouw neemt? Dat laatste duidt voor mij toch veel meer aan dat ze je écht ziet zitten, terwijl als je zelf op een vrouw afstapt, kun je je altijd afvragen of er ook iets was gebeurd als je niets had gedaan : waarschijnlijk niet. Toch zal één van de twee als eerste over de brug moeten komen, anders gebeurt er nooit iets. Toch neig ik er de laatste tijd wel steeds meer naar om gewoon te denken : laat de vrouw eerst maar eens duidelijk iets laten blijken. Geen probleem om dan het initiatief te nemen, maar er mogen echt wel eens wat meer concrete hints komen af en toe.
Waarom zouden ze jou terwijl ze jou nog niet echt kennen al meteen superleuk moeten vinden?

Het doel van daten is dat je elkaar leert kennen en iets opbouwt waardoor je elkaar echt superleuk gaat vinden.

Mijn ex vrouw heb ik bijvoorbeeld heel veel moeite voor moeten doen. Ze was net gaan studeren, dus genoot van haar vrijheid. Mooie meid, dus heel veel aandacht van andere mannen. En in het begin wilde ze ook echt even van haar vrijheid proeven (logisch als 18 jarige die ook nog vrij beschermd opgevoed is). Maar uiteindelijk koos ze wel voor mij en ook al is het na ruim 20 jaar fout gelopen, we zijn elkaar zo leuk gaan vinden dat we het hele huisje boompje beestje verhaal met elkaar hebben gedaan.

Vergis je niet, leuke vrouwen hebben keuze zat. Die keuze is voor 99% niet wat ze echt willen, maar je weet pas na verloop van tijd wie die ene procent is. Uitzonderingen zijn er altijd, dat ze direct weten ‘jij bent de man voor mij’, maar ach... ook die sprookjesverhalen eindigen vaker niet dan wel goed.

Kortom: je zal er wat voor moeten doen. En als je er wat voor doet dan krijg je daar ook wat voor terug. Ervaringen die je zullen helpen bij de zoektocht naar de juiste persoon voor jou.
pi_184293310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is wel een beetje een cultuur dingetje...

Schijnt dat in Israel de mannen de vrouwen een stuk sneller aanspreken (anekdotisch bewijs) maar ik merkte daar zelf ook meer oogcontact van de vrouwen..

Lijkt wel een beetje cultuur te zijn ofzo. :') Alsof wij hier totaal niet flirten met elkaar.
Ik snap het wel, oogcontact maakt het toch wel een factor 10 aantrekkelijker om iemand aan te spreken.
Ook in Nederland wordt er genoeg geflirt. Maar ook daarvoor moet je initiatief nemen en ok, er zijn landen waar vrouwen direct gecharmeerd zijn van aandacht, waarbij Nederlandse vrouwen wat sneller geneigd lijken om bij aandacht eerst als reflex hun neus op te halen. Al ervaar ik dat zelf eigenlijk niet zo, maar ik hoor nogal eens van expats dat ze Nederlandse vrouwen heel slecht benaderbaar vinden.
pi_184293336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:43 schreef ludovico het volgende:

Ik spreek wel aan (maar ook maar 1x per 2 maanden ofzo, maar dan wel iemand die ik dus leuk vind zogezegd.) maar als ik geen enthousiasme voel ben ik ook weg. :6
Maar wat is die gedachte toch dat vrouwen direct in katzwijm moeten vallen als jij ze wat aandacht geeft.

Als een vrouw jou aanspreekt ben je toch ook niet meteen helemaal in de zevende hemel?
pi_184293342
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:46 schreef Anneloos het volgende:
Daarnaast wordt er naar mijn idee in NL juist heel veel geflirt, maar daar moet je ook zelf actie voor ondernemen? :')

Ga eens in de bus/trein/metro zitten. Ga mij niet zeggen dat je niet subtiel oogcontact kan maken met iemand van het andere geslacht?

Spreek eens iemand aan over het boek wat hij/zij leest.

Help iemand met iets kleins.. laat iemand wat vallen.. help diegene.

Is iemand iets kwijt? Stel iemand op zijn gemak.

Help iemand zijn weg in een stad of dorp vinden?

Waarom verzinnen jullie excuses om niet te flirten/om geen initiatief te nemen?

Laten we eerlijk zijn, er zijn zat mannen en vrouwen die het wel kunnen. Dat het voor de één met minder gemak gaat en dat dat misschien een beetje voort komt uit de persoonlijkheid, dat is dan jammer. Daar zijn datingwebsites voor. Zat vrouwen/mannen die het net als jullie lastig vinden om in het echt die eerste stap te zetten.
Helemaal mee eens. Contact leggen is helemaal niet zo moeilijk.
pi_184293384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 23:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik maak het in Tel Aviv toch een aantal keer mee dat er duidelijk oogcontact wordt gemaakt. Val daar misschien meer in de smaak dat kan ook maar ik hoor ook van een meisje uit het hostel dat ze veel werd aangesproken. Dat lijkt wat flirteriger te zijn.
In het buitenland ben je de odd one out wn je komt in veel meer situaties waar je anderen kan ontmoeten. Natuurlijk heb je daar sneller aanspraak. Ik heb dat momenteel ook dagelijks meermaals. En nee, niet alleen met mooie vrouwen, want ik vind gewoon sociaal contact leuk.
pi_184293424
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:39 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Waarom zij niet? Of heb je de hints echt niet doorgehad? Vrouwen die nog steeds niet doorhebben dat je gewoon moet zeggen wat je wil tegen een man :')

De mannen die ik ken begrijpen vrouwelijke cryptische hints niet _O-
Nee, maar die slaan ook eigenlijk nergens op. Dan moet je als man heel geconcentreerd net de juiste vrouw in de gaten houden, zo subtiel gaat dat dan. ;)
pi_184293445
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:46 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Haha misschien is nee
Vaak wel inderdaad. En een domme manier van afwijzen, want mannen waar je geen interesse in hebt kun je het beste duidelijk afwijzen. Tenzij je wil dat ze het blijven proberen. :)
pi_184294325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:14 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan dat jij de enige uitzondering bent en dat het bij al je andere vrienden wel zo ging.
Vervolgens leg je de oorzaak daarvan bij de ander, en dat jij er niks aan kan doen/ kan veranderen.
Terwijl het enige waar je invloed op hebt uiteindelijk je eigen gedrag is. Dus dan wordt het een lastig verhaal :)

Maar in jouw voordeel: misschien viel/ val je op een bepaald soort meiden die zelf onzeker en niet heel overtuigd van zichzelf zijn, en dat ze daarom zo timide en terughoudend reageren ?
Stapte je niet op de toppers af maar meer op de minder populaire meiden?

En pakten je vrienden meer de meiden die wel wisten dat ze leuk waren en minder schuchter waren... kan er geen chocolade van maken :p

Maar uiteindelijk snap ik dat het zwaar kut is, als jij iemand leuk vond , je dacht dat zij dat niet vond en achteraf blijkt dat het toch wederzijds was
Tja enige uitzondering of niet, het blijft een beetje het neerleggen van de ''schuld'' bij een persoon waar dit niet thuis hoort vind ik (beetje zwaar aangezet).

Ik doe gewoon mijn ding, ben vriendelijk en doe niemand kwaad. Waarom vrouwen jegens mij dan anders reageren dan jegens vrienden : geen idee. Weet inderdaad wel dat het op de middelbare school wel zo was dat vrienden meer popi Jopi waren en ik meer de rustige gast. Kan dus best zijn dat ik ook een gelijksoortig type meisje aantrok, die haar interesse anders (niet) lieten blijken t.o.v. de meer extraverte meisjes.

Maar dan nog, voor zover dit nu 15 jaar later nog hetzelfde speelt: als ik dan mijn nichtje (of een andere vrouw) hoor zeggen : Gast, je kunt makkelijk een meid krijgen, maar dan moet je er wel iets voor DOEN. Dan blijf ik toch denken : JAHAA prima, ik wil er best iets voor doen / initiatief nemen, maar ik ga vrouwen niet compleet out of the blue vragen of ze willen daten. Er moet op zijn minst toch wel iets van een hint/uitnodiging voor benadering vanuit haar komen. En eerlijk gezegd merk ik die zelden tot nooit echt.
pi_184294375
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:32 schreef M1stral het volgende:

[..]

Man man man, exact dit. Ik heb ook eens een crush gehad op een griet die ik elk weekend zag met stappen en deed er ook niks mee.

Kreeg ik later ook van te horen dat ze helemaal hoteldebotel bleek te zijn. Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan.
Precies, ook al een aantal keren meegemaakt in het leven. Op zich prima dat zo'n meid niet op je afstapt om je op date te vragen, maar laat dan i.i.g. IETS merken :P Of straal iets van een uitnodigende houding uit, in plaats van juist mega afstandelijk te gaan zitten doen. Dan ben ik echt niet te beroerd om concreet initiatief te nemen.

Maar nu lijkt het soms alsof een vrouw lekker afstandelijk (''verlegen'') kan gaan zitten doen, maar dat jij als man dan achteraf alsnog de zwarte piet toebedeeld krijgt omdat je geen initiatief hebt getoond 8)7 Ja wat wil je dan. Moet je in het vervolg dan gaan denken : ''Oh met deze chick in de tram had ik net even oogcontact, maar sinds dien zit ze alleen maar naar buiten in het raam te staren, ze vindt me vast wel leuk maar is gewoon verlegen, ik ga haar aanspreken'' :')
pi_184294454
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 06:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze jou terwijl ze jou nog niet echt kennen al meteen superleuk moeten vinden?

Het doel van daten is dat je elkaar leert kennen en iets opbouwt waardoor je elkaar echt superleuk gaat vinden.

Mijn ex vrouw heb ik bijvoorbeeld heel veel moeite voor moeten doen. Ze was net gaan studeren, dus genoot van haar vrijheid. Mooie meid, dus heel veel aandacht van andere mannen. En in het begin wilde ze ook echt even van haar vrijheid proeven (logisch als 18 jarige die ook nog vrij beschermd opgevoed is). Maar uiteindelijk koos ze wel voor mij en ook al is het na ruim 20 jaar fout gelopen, we zijn elkaar zo leuk gaan vinden dat we het hele huisje boompje beestje verhaal met elkaar hebben gedaan.

Vergis je niet, leuke vrouwen hebben keuze zat. Die keuze is voor 99% niet wat ze echt willen, maar je weet pas na verloop van tijd wie die ene procent is. Uitzonderingen zijn er altijd, dat ze direct weten ‘jij bent de man voor mij’, maar ach... ook die sprookjesverhalen eindigen vaker niet dan wel goed.

Kortom: je zal er wat voor moeten doen. En als je er wat voor doet dan krijg je daar ook wat voor terug. Ervaringen die je zullen helpen bij de zoektocht naar de juiste persoon voor jou.
Je hebt zeker gelijk hoor, vrouwen hebben keuze zat, en ik loop de laatste tijd weinig meer met vrouwen aan mijn kant door een stad maar toen ik laatst met een vrij aantrekkelijke vrouwelijke collega door een stadscentrum liep werd ik er weer eens mee geconfronteerd hoeveel mannen een mooie vrouw zitten aan te staren, dat was ik door al die jaren als single even uit het oog verloren.

Maar dan nog, en ik snap dat je daar anders tegenaan kunt kijken, ben ik geen man die gaat smeken of totaal out of the blue interesse / moeite in een vrouw gaat steken die van haar kant een houding heeft van ''graag of niet''. Respect dat jij veel moeite hebt gestoken toen in het 'versieren' van je ex-partner, maar als ik bij poging 1 al het gevoel krijg dat ik een in de sloot gevallen schaap op het droge moet gaan krijgen, dan denk ik : tja dan wordt het 'm niet, ik ga niet 5 sollicitatierondes doorlopen in de hoop uiteindelijk met haar een keer op date te mogen. Daarvoor is enig enthousiasme van beide partijen noodzakelijk.

En ja: grote kans dat ik mijzelf daarmee in mijn vingers snijd en dat ik vast meer kan neuken/daten of sneller een relatie zal hebben als ik dat wél ga doen. Maar ik ben gewoon niet zo van dat prinsessengedrag. Daarnaast ben ik ook niet echt op zoek naar puur een wip of een oppervlakkige date, maar naar een relatie voor de lange termijn. En ik denk dat die pas kans van slagen heeft, als ook de vrouw in kwestie in eerste instantie al zoiets heeft van ''Hey die gast vind ik bovengemiddeld leuk, laat ik op zijn minst een hint geven o.i.d.''.
pi_184294491
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:48 schreef TATW het volgende:

[..]

Tja enige uitzondering of niet, het blijft een beetje het neerleggen van de ''schuld'' bij een persoon waar dit niet thuis hoort vind ik (beetje zwaar aangezet).

Ik doe gewoon mijn ding, ben vriendelijk en doe niemand kwaad. Waarom vrouwen jegens mij dan anders reageren dan jegens vrienden : geen idee. Weet inderdaad wel dat het op de middelbare school wel zo was dat vrienden meer popi Jopi waren en ik meer de rustige gast. Kan dus best zijn dat ik ook een gelijksoortig type meisje aantrok, die haar interesse anders (niet) lieten blijken t.o.v. de meer extraverte meisjes.

Maar dan nog, voor zover dit nu 15 jaar later nog hetzelfde speelt: als ik dan mijn nichtje (of een andere vrouw) hoor zeggen : Gast, je kunt makkelijk een meid krijgen, maar dan moet je er wel iets voor DOEN. Dan blijf ik toch denken : JAHAA prima, ik wil er best iets voor doen / initiatief nemen, maar ik ga vrouwen niet compleet out of the blue vragen of ze willen daten. Er moet op zijn minst toch wel iets van een hint/uitnodiging voor benadering vanuit haar komen. En eerlijk gezegd merk ik die zelden tot nooit echt.
Ga gewoon eens een gesprek aan. Oprechte interesse tonen. En zie dan eens verder.
pi_184294554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:58 schreef TATW het volgende:

[..]

Je hebt zeker gelijk hoor, vrouwen hebben keuze zat, en ik loop de laatste tijd weinig meer met vrouwen aan mijn kant door een stad maar toen ik laatst met een vrij aantrekkelijke vrouwelijke collega door een stadscentrum liep werd ik er weer eens mee geconfronteerd hoeveel mannen een mooie vrouw zitten aan te staren, dat was ik door al die jaren als single even uit het oog verloren.

Maar dan nog, en ik snap dat je daar anders tegenaan kunt kijken, ben ik geen man die gaat smeken of totaal out of the blue interesse / moeite in een vrouw gaat steken die van haar kant een houding heeft van ''graag of niet''. Respect dat jij veel moeite hebt gestoken toen in het 'versieren' van je ex-partner, maar als ik bij poging 1 al het gevoel krijg dat ik een in de sloot gevallen schaap op het droge moet gaan krijgen, dan denk ik : tja dan wordt het 'm niet, ik ga niet 5 sollicitatierondes doorlopen in de hoop uiteindelijk met haar een keer op date te mogen. Daarvoor is enig enthousiasme van beide partijen noodzakelijk.

En ja: grote kans dat ik mijzelf daarmee in mijn vingers snijd en dat ik vast meer kan neuken/daten of sneller een relatie zal hebben als ik dat wél ga doen. Maar ik ben gewoon niet zo van dat prinsessengedrag. Daarnaast ben ik ook niet echt op zoek naar puur een wip of een oppervlakkige date, maar naar een relatie voor de lange termijn. En ik denk dat die pas kans van slagen heeft, als ook de vrouw in kwestie in eerste instantie al zoiets heeft van ''Hey die gast vind ik bovengemiddeld leuk, laat ik op zijn minst een hint geven o.i.d.''.
Sterker nog : ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een meid ronduit onaardig tegen mij deed, en dat ze me achteraf leuk bleek te vinden 8)7 Dat was dan haar manier van flirten / uitdagen. Echt heel apart. Was tijdens zo'n dag voor werk over persoonlijke skills / karakter, en als ik ergens antwoord op gaf over hoe ik er tegenaan keek, maakte ze het elke keer belachelijk :? Ik dacht wtf is wrong met dat mens. Maanden later toen zij ergens anders werkte en we nog een keer een borrel hadden, vroeg ze me opeens op date. Geen pijl op te trekken man die vrouwen.
pi_184294563
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:58 schreef TATW het volgende:

[..]

Je hebt zeker gelijk hoor, vrouwen hebben keuze zat, en ik loop de laatste tijd weinig meer met vrouwen aan mijn kant door een stad maar toen ik laatst met een vrij aantrekkelijke vrouwelijke collega door een stadscentrum liep werd ik er weer eens mee geconfronteerd hoeveel mannen een mooie vrouw zitten aan te staren, dat was ik door al die jaren als single even uit het oog verloren.

Maar dan nog, en ik snap dat je daar anders tegenaan kunt kijken, ben ik geen man die gaat smeken of totaal out of the blue interesse / moeite in een vrouw gaat steken die van haar kant een houding heeft van ''graag of niet''. Respect dat jij veel moeite hebt gestoken toen in het 'versieren' van je ex-partner, maar als ik bij poging 1 al het gevoel krijg dat ik een in de sloot gevallen schaap op het droge moet gaan krijgen, dan denk ik : tja dan wordt het 'm niet, ik ga niet 5 sollicitatierondes doorlopen in de hoop uiteindelijk met haar een keer op date te mogen. Daarvoor is enig enthousiasme van beide partijen noodzakelijk.

En ja: grote kans dat ik mijzelf daarmee in mijn vingers snijd en dat ik vast meer kan neuken/daten of sneller een relatie zal hebben als ik dat wél ga doen. Maar ik ben gewoon niet zo van dat prinsessengedrag. Daarnaast ben ik ook niet echt op zoek naar puur een wip of een oppervlakkige date, maar naar een relatie voor de lange termijn. En ik denk dat die pas kans van slagen heeft, als ook de vrouw in kwestie in eerste instantie al zoiets heeft van ''Hey die gast vind ik bovengemiddeld leuk, laat ik op zijn minst een hint geven o.i.d.''.
Jeetje zeg, jij weet blijkbaar echt precies hoe vrouwen denken zonder dat je ze ooit hebt aangesproken. Kan het misschien zijn dat je het fout hebt? En dat die vrouwen misschien met vriendinnen zijn en helemaal geen oog hebben voor wat er om hun heen gebeurt? Of niet op zoek zijn of wat dan ook? Only one way to find out he? En je kunt vast iets verzinnen om een vrouw aan te spreken anders dan meteen: “hey, daten?”.

Daarom ook de tip om te oefenen met “gewoon een gesprek” bij vrouwen die je niet perse ziet zitten. Dan zit er geen stress bij. Probeer gewoon eens wat joh ipv meteen die vooroordelen over prinsessengedrag.
Sarcasme. Herken het.
pi_184294589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Jeetje zeg, jij weet blijkbaar echt precies hoe vrouwen denken zonder dat je ze ooit hebt aangesproken. Kan het misschien zijn dat je het fout hebt? En dat die vrouwen misschien met vriendinnen zijn en helemaal geen oog hebben voor wat er om hun heen gebeurt? Of niet op zoek zijn of wat dan ook? Only one way to find out he? En je kunt vast iets verzinnen om een vrouw aan te spreken anders dan meteen: “hey, daten?”.

Daarom ook de tip om te oefenen met “gewoon een gesprek” bij vrouwen die je niet perse ziet zitten. Dan zit er geen stress bij. Probeer gewoon eens wat joh ipv meteen die vooroordelen over prinsessengedrag.
Huh? Ik heb het toch helemaal niet over vrouwen met vriendinnen die bezig zijn met wat er om hen heen gebeurt? Is jouw post wel een reactie op mijn tekst?
pi_184294629
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:57 schreef ludovico het volgende:
"neem alsjeblieft de leiding en neem me mee stoere sexy beer"
Denk dat ik zojuist een klein beetje in mijn mond heb overgegeven.
pi_184294862
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:58 schreef TATW het volgende:

[..]

Je hebt zeker gelijk hoor, vrouwen hebben keuze zat, en ik loop de laatste tijd weinig meer met vrouwen aan mijn kant door een stad maar toen ik laatst met een vrij aantrekkelijke vrouwelijke collega door een stadscentrum liep werd ik er weer eens mee geconfronteerd hoeveel mannen een mooie vrouw zitten aan te staren, dat was ik door al die jaren als single even uit het oog verloren.

Maar dan nog, en ik snap dat je daar anders tegenaan kunt kijken, ben ik geen man die gaat smeken of totaal out of the blue interesse / moeite in een vrouw gaat steken die van haar kant een houding heeft van ''graag of niet''. Respect dat jij veel moeite hebt gestoken toen in het 'versieren' van je ex-partner, maar als ik bij poging 1 al het gevoel krijg dat ik een in de sloot gevallen schaap op het droge moet gaan krijgen, dan denk ik : tja dan wordt het 'm niet, ik ga niet 5 sollicitatierondes doorlopen in de hoop uiteindelijk met haar een keer op date te mogen. Daarvoor is enig enthousiasme van beide partijen noodzakelijk.

En ja: grote kans dat ik mijzelf daarmee in mijn vingers snijd en dat ik vast meer kan neuken/daten of sneller een relatie zal hebben als ik dat wél ga doen. Maar ik ben gewoon niet zo van dat prinsessengedrag. Daarnaast ben ik ook niet echt op zoek naar puur een wip of een oppervlakkige date, maar naar een relatie voor de lange termijn. En ik denk dat die pas kans van slagen heeft, als ook de vrouw in kwestie in eerste instantie al zoiets heeft van ''Hey die gast vind ik bovengemiddeld leuk, laat ik op zijn minst een hint geven o.i.d.''.
Smeken doe ik ook niet natuurlijk. Nee, mijn ex vrouw wilde gewoon even rondsletten. Ik hoefde niet aan de zijlijn toe te kijken, er was gewoon geen exclusiviteit. En er waren meerdere kapers op de kust.
pi_184294887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:07 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Sterker nog : ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een meid ronduit onaardig tegen mij deed, en dat ze me achteraf leuk bleek te vinden 8)7 Dat was dan haar manier van flirten / uitdagen. Echt heel apart. Was tijdens zo'n dag voor werk over persoonlijke skills / karakter, en als ik ergens antwoord op gaf over hoe ik er tegenaan keek, maakte ze het elke keer belachelijk :? Ik dacht wtf is wrong met dat mens. Maanden later toen zij ergens anders werkte en we nog een keer een borrel hadden, vroeg ze me opeens op date. Geen pijl op te trekken man die vrouwen.
Als generalisatie op het internet vind je dat je als man Nederlandse vrouwen tot op het bot moet beledigen als je ze wil versieren. Het zal dus echt niet alleen aan de vrouwen liggen, denk ik zo.
pi_184295250
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Denk dat ik zojuist een klein beetje in mijn mond heb overgegeven.
Toch weer gratis ontbijt.
pi_184295501
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch weer gratis ontbijt.
_O- _O- _O- _O- _O-
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 10:21:32 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184295702
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:07 schreef Spirit82 het volgende:

Daarom ook de tip om te oefenen met “gewoon een gesprek” bij vrouwen die je niet perse ziet zitten. Dan zit er geen stress bij. Probeer gewoon eens wat joh ipv meteen die vooroordelen over prinsessengedrag.
Ik vind dat altijd een hele dubbele tip. Ja, het is misschien goed om ervaring op te doen. Maar ten eerste denk ik dat je redelijk zelfverzekerd moet zijn om zomaar op iemand af te stappen en ten tweede; waar kom je zomaar mensen tegen die er eventueel wel op zitten te wachten dat je een gesprek aan gaat?
Bij mij is dat eerste geen probleem, maar ik kom echt niet zo vaak in situaties terecht waarbij ik de mogelijkheid heb om iemand aan te spreken. Ook niet in de kroeg e.d. Ja, ik spreek wel eens iemand en ja ik ben wel sociaal, maar nee ik ga niet op het terras bij een vreemd tafeltje staan waar twee vrouwen zitten te kletsen om sociaal mee te doen. Dat is toch een beetje raar?

En ik heb dus geen moeite met sociale dingen. Ik heb van de 11 dagen die ik alleen op vakantie was, 9 dagen met andere mensen (en vrouwen) doorgebracht. Ik kan me voorstellen dat het voor iemand waarbij dit compleet uit de comfortzone ligt extreem moeilijk is en dus ook een vrij onmogelijk advies.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:39:52 #61
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_184295942
De kroeg is toch een prima plek om een vrouw aan te spreken?
Straks als het mooi weer is zijn er weer veel festivals, ook prima om daar een leuke vrouw aan te spreken. Niks geks aan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 10:43:43 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184295999
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:39 schreef MissButterflyy het volgende:
De kroeg is toch een prima plek om een vrouw aan te spreken?
Straks als het mooi weer is zijn er weer veel festivals, ook prima om daar een leuke vrouw aan te spreken. Niks geks aan.
Ligt denk ik ook wel enorm aan de soort kroeg. Als ik op een terras zit, is er maar weinig aan te spreken, zonder als een malloot over te komen.
Natuurlijk maak je er wel eens een praatje als dat zo uitkomt, maar ik denk dat als je met dat doel ergens naartoe gaat, het enorm tegenvalt.

Het is in elk geval niet erg annmij besteed.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_184296208
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook wel enorm aan de soort kroeg. Als ik op een terras zit, is er maar weinig aan te spreken, zonder als een malloot over te komen.
Natuurlijk maak je er wel eens een praatje als dat zo uitkomt, maar ik denk dat als je met dat doel ergens naartoe gaat, het enorm tegenvalt.

Het is in elk geval niet erg annmij besteed.
Lekker binnen barhangen joh.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184296268
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook wel enorm aan de soort kroeg. Als ik op een terras zit, is er maar weinig aan te spreken, zonder als een malloot over te komen.
Natuurlijk maak je er wel eens een praatje als dat zo uitkomt, maar ik denk dat als je met dat doel ergens naartoe gaat, het enorm tegenvalt.

Het is in elk geval niet erg annmij besteed.
Het moet ook niet je doel zijn om iemand in bed te lullen. Gewoon oprechte interesse. Dan zijn er ook genoeg hele mooie meiden die totaal niet interessant blijken te zijn. En als het wel klikt komt het vanzelf tot een vervolg.
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 11:04:44 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184296341
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Lekker binnen barhangen joh.
Glaasje whisky erbij. :7.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_184296404
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Glaasje whisky erbij. :7.
Dat is wel hoe ik mijn huidige vriendin heb ontmoet. Aangezien ze naar de bar liep en naast me een single malt Scotch bestelde. Genoeg reden om een gesprekje aan te gaan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:10:56 #67
545 dop
:copyright: dop
pi_184296442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:48 schreef TATW het volgende:

[..]

Maar dan nog, voor zover dit nu 15 jaar later nog hetzelfde speelt: als ik dan mijn nichtje (of een andere vrouw) hoor zeggen : Gast, je kunt makkelijk een meid krijgen, maar dan moet je er wel iets voor DOEN. Dan blijf ik toch denken : JAHAA prima, ik wil er best iets voor doen / initiatief nemen, maar ik ga vrouwen niet compleet out of the blue vragen of ze willen daten. Er moet op zijn minst toch wel iets van een hint/uitnodiging voor benadering vanuit haar komen. En eerlijk gezegd merk ik die zelden tot nooit echt.
Vooral blijven wachten op de hint. Doen die vrouwen ook!
Mijn vraag voor jouw is dus hoe weten die vrouwen dat jij ze leuk vind, en waarom zouden zij wel het risico nemen?
Ik zou toch meer risico nemen als ik jouw was. Strooi hier en daar eens een complimentje als je een vrouw leuk vind.
Dat hoeft echt niet gelijk naar iedere vrouw of in elk gesprek. Maar als je iemand leuk vind zul je dat moeten laten merken.
Pas wel op voor standaard onliners over het uiteindelijk. Dat is niet waar veel vrouwen als eerste om willen opvallen. Tenzij ze net naar de kapper zijn geweest of een nieuw kleding stuk hebben 😀.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184296715
Beste, nog even naar aanleiding van gisteren! Vandaag nog stond ik in de metro in mijn werkkleding en had ik hulp nodig met een zware kar. 2 mannen hielpen mij en de één maakte gelijk contact. Heel leuk gesprek mee gehad.

Zo moeilijk is het niet ;)
-
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 11:36:00 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184296887
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is wel hoe ik mijn huidige vriendin heb ontmoet. Aangezien ze naar de bar liep en naast me een single malt Scotch bestelde. Genoeg reden om een gesprekje aan te gaan.
Ja maar jij bent ook wel een sociaal mens. Dat scheelt.
En tegenover die keren dat ik wel contact maak, staan ook wel veel keren dat ik geen praatjes heb gemaakt met random vrouwen.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het makkelijker gezegd dan gedaan is als je zelf niet zelfverzekerd of sociaal bent.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_184296980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:48 schreef TATW het volgende:

[..]

Tja enige uitzondering of niet, het blijft een beetje het neerleggen van de ''schuld'' bij een persoon waar dit niet thuis hoort vind ik (beetje zwaar aangezet)
Zoals ik al zei is dit een beetje de essentie van je “probleem” : jij bent niet de “schuld” dat het niet lukt, dat zijn anderen.

Zoals je in de reacties hierboven al kunt lezen van diverse mensen: het enige dat je kan veranderen is het gedrag van jezelf , andere mensen kan je niet veranderen. Als je het bij die anderen legt, zal er dus sowieso niks veranderen.

Probeer zelf wat meer risico te nemen ipv zo in de slachtofferrol te gaan ( beetje zwaar aangezet) want daar bereik je sowieso niks mee.

Oefenen op mensen waar je niks voor voelt is misschien een heel klein beetje nuttig maar het is toch altijd anders. Net zoals je elke training kan oefenen op strafschoppen, maar het in een vol stadion, als het erom gaat, toch een totaal ander gevoel / setting is waar je meestal weinig hebt aan die oefeningen.

Succes !
pi_184297031
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja maar jij bent ook wel een sociaal mens. Dat scheelt.
En tegenover die keren dat ik wel contact maak, staan ook wel veel keren dat ik geen praatjes heb gemaakt met random vrouwen.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het makkelijker gezegd dan gedaan is als je zelf niet zelfverzekerd of sociaal bent.
Toch, het valt aan te leren. 10 jaar geleden was ik alles behalve zelfverzekerd of sociaal. Gaat niet zomaar natuurlijk, dat geef ik wel direct toe.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184297043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:41 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is dit een beetje de essentie van je “probleem” : jij bent niet de “schuld” dat het niet lukt, dat zijn anderen.

Zoals je in de reacties hierboven al kunt lezen van diverse mensen: het enige dat je kan veranderen is het gedrag van jezelf , andere mensen kan je niet veranderen. Als je het bij die anderen legt, zal er dus sowieso niks veranderen.

Probeer zelf wat meer risico te nemen ipv zo in de slachtofferrol te gaan ( beetje zwaar aangezet) want daar bereik je sowieso niks mee.

Oefenen op mensen waar je niks voor voelt is misschien een heel klein beetje nuttig maar het is toch altijd anders. Net zoals je elke training kan oefenen op strafschoppen, maar het in een vol stadion, als het erom gaat, toch een totaal ander gevoel / setting is waar je meestal weinig hebt aan die oefeningen.

Succes !
Maar je moet jezelf blijven, want dan komt het vanzelf goed :{
pi_184297210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

Maar je moet jezelf blijven, want dan komt het vanzelf goed :{
Werken aan jezelf / bepaalde skills proberen te ontwikkelen om te groeien als dingen in het leven niet lopen als gewenst , is volgens jou geen goed idee omdat je dan niet jezelf blijft ?
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:58:09 #74
545 dop
:copyright: dop
pi_184297252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

Maar je moet jezelf blijven, want dan komt het vanzelf goed :{
de schuld bij een ander zoeken en jezelf tot slachtoffer maken, heeft niets met jezelf blijven te maken.
Als je de ander zegt wat je leuk vind aan haar ben je gewoon jezelf.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184297269
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:55 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Werken aan jezelf / bepaalde skills proberen te ontwikkelen om te groeien als dingen in het leven niet lopen als gewenst , is volgens jou geen goed idee omdat je dan niet jezelf blijft ?
Nouja ik probeer gewoon te luisteren naar de experts hier. Ik heb het niet verzonnen.
pi_184297343
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:58 schreef dop het volgende:

[..]

de schuld bij een ander zoeken en jezelf tot slachtoffer maken, heeft niets met jezelf blijven te maken.
Als je de ander zegt wat je leuk vind aan haar ben je gewoon jezelf.
Maar wat als dat nou eenmaal in je karakter zit? Hoe ben je dan niet jezelf?
pi_184297348
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:58 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nouja ik probeer gewoon te luisteren naar de experts hier. Ik heb het niet verzonnen.
Groeien is wat anders dan jezelf anders voordoen.
Dat we je dat zelfs uit moeten leggen fax. :{
pi_184297389
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:02 schreef rival het volgende:

[..]

Groeien is wat anders dan jezelf anders voordoen.
Dat we je dat zelfs uit moeten leggen fax. :{
Ik snap het niet hoor. Jarenlang lees je hier keer op keer hetzelfde advies, en dan beslis je het maar aan te nemen, en dan is het opeens weer helemaal fout :{

Misschien gewoon maar stoppen met die hele 'jezelf zijn' bullshit dan.
pi_184297400
Sorry, snap niet wat me net bezielde. Was mezelf even niet.
pi_184297408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:05 schreef Faxie het volgende:
Sorry, snap niet wat me net bezielde. Was mezelf even niet.
:D
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:06:41 #81
545 dop
:copyright: dop
pi_184297432
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Maar wat als dat nou eenmaal in je karakter zit? Hoe ben je dan niet jezelf?
in koppertje

Geeft het je voldoening om slachtoffer te zijn, en voelt het fijn om de dames de schuld te geven?
Als ja, dan blijven doen, en volkomen happy zijn.
Als nee, ben je dan jezelf denk je?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184297469
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:06 schreef dop het volgende:

[..]

in koppertje

Geeft het je voldoening om slachtoffer te zijn en voelt het fijn om de dames de schuld te geven?
Als ja dan blijven doen, en volkomen happy zijn.
Als nee ben je dan jezelf denk je?
Als je succes hebt, ligt het niet aan de ander? En wat zou die ander daar over denken?
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:08:41 #83
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_184297472
Nieuwe dingen leren dat is wat je moet doen. Je zelf door ontwikkelen. Kunnen hele kleine simpele dingen zijn. Ipv naar de grond kijken tijdens het lopen, om je heen kijken. Mensen groeten ipv verlegen weg kijken.

Je bent dan niet iemand anders of je doet je niet anders voor, je ontwikkeld je zelf. Dat is het verschil.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_184297521
Jezelf zijn is het kutste advies wat je iemand kan geven.
Natuurlijk moet je je niet anders voordoen als dat je bent, maar je moet je eigen zwaktes erkennen en die proberen te verbeteren. Het zal niet vanzelf beter gaan.

Ben je sociaal zwak, werk daar aan.
Heb je je looks niet mee, compenseer dat door goed te kleden, goed kapsel en vooral verzorgd te zijn.
En zo zijn er vast nog tal van voorbeelden te noemen.

Door te zeggen ben gewoon jezelf suggereer je dat je niks hoeft te doen, althans zo pak ik dat op.
Als ik dat had gedaan was ik nog steeds maagd geweest.
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:10:54 #85
545 dop
:copyright: dop
pi_184297526
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:08 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als je succes hebt, ligt het niet aan de ander? En wat zou die ander daar over denken?
Je bent niet verantwoordelijk voor het gedrag en handelen van de ander. Je kunt gewoon samen succesvol zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184297875
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het makkelijker gezegd dan gedaan is als je zelf niet zelfverzekerd of sociaal bent.
Niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar dit is precies de reden waarom je moet oefenen, want het wordt echt makkelijker naarmate je het vaker doet. En situaties kun je dus opzoeken, zoals NMLK, of een date met iemand met wie je leuk kletst, maar die je niet zo aantrekkelijk vindt, of idd OV of bij een festival of wat of waar dan ook. Mensen laten vaak angst of onzekerheid spreken, en daar kom je alleen uur door het gewoon te doen.
Sarcasme. Herken het.
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 12:57:04 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184298546
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar dit is precies de reden waarom je moet oefenen, want het wordt echt makkelijker naarmate je het vaker doet. En situaties kun je dus opzoeken, zoals NMLK, of een date met iemand met wie je leuk kletst, maar die je niet zo aantrekkelijk vindt, of idd OV of bij een festival of wat of waar dan ook. Mensen laten vaak angst of onzekerheid spreken, en daar kom je alleen uur door het gewoon te doen.
I know. Nmlk en dat soort dingen is wel ideaal om contacten op te doen inderdaad.

Ik heb er zelf ook geen moeite mee verder, maar ik vind het advies gewoon niet zo heel praktisch voor mensen die niet zoveel snappen van sociale dingen.

Ik ga trouwens in juni weer alleen op vakantie. Dit keer een "singles groepsreis". Niet vanwege de singles, maar wel leuk dat iedereen alleen is, waardoor je geen standaard stelletjes hebt.
Ook wel een aanrader voor contact denk ik.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_184299123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:41 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is dit een beetje de essentie van je “probleem” : jij bent niet de “schuld” dat het niet lukt, dat zijn anderen.

Zoals je in de reacties hierboven al kunt lezen van diverse mensen: het enige dat je kan veranderen is het gedrag van jezelf , andere mensen kan je niet veranderen. Als je het bij die anderen legt, zal er dus sowieso niks veranderen.

Probeer zelf wat meer risico te nemen ipv zo in de slachtofferrol te gaan ( beetje zwaar aangezet) want daar bereik je sowieso niks mee.

Oefenen op mensen waar je niks voor voelt is misschien een heel klein beetje nuttig maar het is toch altijd anders. Net zoals je elke training kan oefenen op strafschoppen, maar het in een vol stadion, als het erom gaat, toch een totaal ander gevoel / setting is waar je meestal weinig hebt aan die oefeningen.

Succes !
Ik vind dat er in dit topic sowieso door sommige users wel snel gesmeten wordt met verwijten als ''je hebt een probleem'' of ''je zit in een slachtofferrol''.

Dit is een topic (reeks) over daten waar we onze successen en valkuilen met elkaar bespreken. Maar het valt me op dat vaak wanneer iemand een valkuil of een issue bespreekt die deze persoon tegen komt in het dateleven, er altijd wel een paar users om de hoek komen zetten met een soort hoog over uitspraak waarmee de hele discussie maar meteen moet worden afgekapt : ''Je zit in de slachtofferrol, klaar, door naar het volgende onderwerp'' of ''niet zeiken''. Hoewel het soms wel degelijk waar is dat mensen dit doen, is dat naar mijn mening niet het doel van deze reeks om maar met verwijten over (o.a.) slachtofferrol etc. naar elkaar te smijten.

Ik geloof helemaal niet dat mensen hier komen om in een slachtofferrol te kruipen of om te horen dat alle vrouwen kut zijn of dat mensen hier echt verwachten dat ze lekker binnen achter de TV kunnen blijven zitten en dat op een gegeven moment vanzelf wel een potentieel vriendin aan de deur staat. Maar in die hoek word je door enkelen hier wel meteen gedrukt als je ook maar even een paar vraagtekens bij dingen zet. Dat vind ik niet bevorderlijk voor de discussie in dit topic.
pi_184299431
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:24 schreef TATW het volgende:

[..]

Ik vind dat er in dit topic sowieso door sommige users wel snel gesmeten wordt met verwijten als ''je hebt een probleem'' of ''je zit in een slachtofferrol''.

Dit is een topic (reeks) over daten waar we onze successen en valkuilen met elkaar bespreken. Maar het valt me op dat vaak wanneer iemand een valkuil of een issue bespreekt die deze persoon tegen komt in het dateleven, er altijd wel een paar users om de hoek komen zetten met een soort hoog over uitspraak waarmee de hele discussie maar meteen moet worden afgekapt : ''Je zit in de slachtofferrol, klaar, door naar het volgende onderwerp'' of ''niet zeiken''. Hoewel het soms wel degelijk waar is dat mensen dit doen, is dat naar mijn mening niet het doel van deze reeks om maar met verwijten over (o.a.) slachtofferrol etc. naar elkaar te smijten.

Ik geloof helemaal niet dat mensen hier komen om in een slachtofferrol te kruipen of om te horen dat alle vrouwen kut zijn of dat mensen hier echt verwachten dat ze lekker binnen achter de TV kunnen blijven zitten en dat op een gegeven moment vanzelf wel een potentieel vriendin aan de deur staat. Maar in die hoek word je door enkelen hier wel meteen gedrukt als je ook maar even een paar vraagtekens bij dingen zet. Dat vind ik niet bevorderlijk voor de discussie in dit topic.
Goede punten. En de meeste van die reacties komen van de mensen die niet eens aan het daten zijn, maar al in een vaste relatie zitten óf alleen maar even komen "zeuren" hier en vervolgens weer pleite gaan.
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 14:02:41 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184299883
Dat is fok en dat is goed. Als je alleen maar meepraters hebt en nooit een kritische noot hoort leer je ook maar weinig.

Af en toe een beetje tegengeluid tegen de incels hier is geen overbodige luxe.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_184299893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:24 schreef TATW het volgende:

[..]

Ik vind dat er in dit topic sowieso door sommige users wel snel gesmeten wordt met verwijten als ''je hebt een probleem'' of ''je zit in een slachtofferrol''.
(...)
Dat vind ik niet bevorderlijk voor de discussie in dit topic.
Tja, op zich snap ik je reactie en vind hem ook netjes verwoord.

Alleen: als je zelf als basis uitgangspunt blijft houden dat de schuld/ oorzaak onterecht bij jou wordt neergelegd, dan vrees ik dat er niks zal veranderen, want andere mensen gaan niet veranderen en de enige persoon aan wie je kan werken ben jezelf.

Dus als je dat soort dingen als uitgangspunt neemt dan komt het over alsof het aan iedereen ligt behalve aan jou en dat is nogal slachtoffer achtig en lijkt op een gebrek aan gezonde zelfreflectie.

Probeer je liever te concentreren aan wat je zelf anders kan doen en kan groeien in je aanpak anders kom je nooit een stap verder.
Voor de rest blijft dit denk het een herhaling van zetten, want als je zelf niet inziet dat dat de enige mogelijke manier is om de situatie te verbeteren dan kan ik er ook niet meer van maken, succes !
pi_184300032
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:38 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Goede punten. En de meeste van die reacties komen van de mensen die niet eens aan het daten zijn, maar al in een vaste relatie zitten óf alleen maar even komen "zeuren" hier en vervolgens weer pleite gaan.
Er zal heus wel eens een zuur iemand tussen zitten maar ik geloof toch wel dat de meeste mensen hier met de beste bedoelingen posten en ook iedereen hier wel iemand gunt. Blijkbaar hebben diegenen toch wel iets goeds gedaan gezien hun huidige relatie (en evt relatieverleden) dus kan best dat er nuttige punten tussen zitten waar je mee aan de slag kan.

Soms kan de toon wat hard zijn maar in sommige gevallen lijkt dat ook gerechtvaardigd (het is immers geen eenrichtingsverkeer hier).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:54:12 #93
545 dop
:copyright: dop
pi_184300789
Het is ook moeilijk om van jezelf te zien dat je de slachtoffer rol kiest. Ook niet leuk om te horen. Het triggerd vaak ook, en het is best moeilijk om iemand daar op de juiste manier op aan te spreken. Toch is meestal ook gewoon belangrijk om te benoemen.
In dit geval is er niet alleen maar keihard slachtoffer geroepen. Er zijn ook een aantal oprechte adviezen gegeven. Door zo ongeveer iedereen die het woord slachtoffer heeft gebruikt.

Zie het ook niet als een oordeel. Bij teleurstelling is het voor nagenoeg iedereen een strategie om de schuld, of oorzaak eerst buiten jezelf te zoeken.

Ja die vrouwen zijn ook bang en nemen ook niet graag het initiatief. Ze zitten net als jij te wachten op de eerste hint. Jij gaat die vrouwen niet veranderen. Of toch wel door zelf kwetsbaar te zijn en een beetje risico te nemen. Als jij dat durft zul je zien dat er ook dames zijn die dan uit hun veilige bubbel durven te komen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:55:36 #94
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184300815
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:02 schreef Kreator het volgende:
Dat is fok en dat is goed. Als je alleen maar meepraters hebt en nooit een kritische noot hoort leer je ook maar weinig.

Af en toe een beetje tegengeluid tegen de incels hier is geen overbodige luxe.
Ja alleen mensen plaatsen hier een ”kritische noot” puur om de kritische noot te plaatsen.

Je kan ook kritisch zijn en oprecht daarin blijven. Ik vind Scary Mary bvb daarin het heel goed doen in tegenstelling tot heel veel zure mensen op fok (hoewel ik wel snap dat het internet en een anonieme site als dit toch vaak zure mensen aantrekt).
  woensdag 9 januari 2019 @ 15:01:49 #95
545 dop
:copyright: dop
pi_184300917
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:55 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja alleen mensen plaatsen hier een ”kritische noot” puur om de kritische noot te plaatsen.
Dat is helaas de wisselwerking die een slachtoffer oproept.

Je hebt helemaal gelijk dat het meer liefdevol zou moeten werken.
Maar ook aanklagers hebben hun gedoe worden getriggerd.
En dan is de eerste reactie niet liefdevol.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184300995
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:05 schreef Faxie het volgende:
Sorry, snap niet wat me net bezielde. Was mezelf even niet.
It’s okay hun. Hebben allemaal wel eens effe zo’n kutmomentje als alles weer eens niet loopt zoals het hoort! Kijk uit naar de leuke dingen.. en staan die niet in de agenda? Je weet me te vinden!

Heel veel knuffels van armfijnknijpmeisje O+ O+
-
pi_184301291
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:55 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja alleen mensen plaatsen hier een ”kritische noot” puur om de kritische noot te plaatsen.

Je kan ook kritisch zijn en oprecht daarin blijven. Ik vind Scary Mary bvb daarin het heel goed doen in tegenstelling tot heel veel zure mensen op fok (hoewel ik wel snap dat het internet en een anonieme site als dit toch vaak zure mensen aantrekt).
Precies dit ^O^
pi_184301300
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:01 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is helaas de wisselwerking die een slachtoffer oproept.

Je hebt helemaal gelijk dat het meer liefdevol zou moeten werken.
Maar ook aanklagers hebben hun gedoe worden getriggerd.
En dan is de eerste reactie niet liefdevol.
Mensen vinden reacties die hun zelfbeeld enigszins aantasten of vragen om zelfreflectie, vaak ook automatisch heel zuur, of zien het als negatief. Dit terwijl ik het idee heb dat hier juist vaak wordt gepoogd om het netjes te verwoorden.

En inderdaad, het is niet alleen die reactie, maar ook de adviezen eromheen die vaak juist goedbedoeld worden gegeven.

Maar sommige mensen lezen alleen de kritiek en duiken dan nog dieper in hun slachtofferrol door alleen dat gedeelte eruit te quoten en alle adviezen verder naast zich neer te leggen, omdat die in strijd zijn met hun eigen zelfbeeld waar ze aan vast willen houden.
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 15:23:09 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184301305
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:55 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ja alleen mensen plaatsen hier een ”kritische noot” puur om de kritische noot te plaatsen.

Je kan ook kritisch zijn en oprecht daarin blijven. Ik vind Scary Mary bvb daarin het heel goed doen in tegenstelling tot heel veel zure mensen op fok (hoewel ik wel snap dat het internet en een anonieme site als dit toch vaak zure mensen aantrekt).
Ach ja. Het is ook maar hoe je het leest hè. In het vorige topic kreeg ik ook zo'n "je bent wel bot de laatste tijd" oid als reactie. Mijn reactie kun je dan idd zuur noemen. Of gewoon eerlijk. Ik post hier al 20 jaar en ben hooguit een stukje milder geworden. Ik vind fok bij uitstek geschikt om je mening te kunnen verkondigen, ook al komt die niet overeen met de mening van de meerderheid.
(al wordt dat de laatste tijd vrijwel onmogelijk gemaakt door overijverige moderators die elke kritische reactie of tegengeluid prompt verwijderen)

Ik vind Scary mary vooral niet zo sterk omdat ze bijzonder veel woorden nodig heeft om iets te zeggen dat ook in 2 regels kon. Maar goed, dat is mijn mening.

Ik vind het verder wel jammer dat dit topic steeds vaker en meer lijkt te verzanden in een reeks klaagposts van een paar mensen die geen enkele lering lijken te trekken uit hun ervaringen of van tips van medeusers.
Dat veroorzaakt bij mij in elk geval geirriteerde posts en ik vertel ook niet meer over mijn dates; ik zit niet te wachten op advies van iemand die 250x achter elkaar niet verder komt dan 2 dagen chatten en niet snapt waarom dat dan is.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_184301319
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:05 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Je weet me te vinden!


Per fax?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')