abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184294491
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:48 schreef TATW het volgende:

[..]

Tja enige uitzondering of niet, het blijft een beetje het neerleggen van de ''schuld'' bij een persoon waar dit niet thuis hoort vind ik (beetje zwaar aangezet).

Ik doe gewoon mijn ding, ben vriendelijk en doe niemand kwaad. Waarom vrouwen jegens mij dan anders reageren dan jegens vrienden : geen idee. Weet inderdaad wel dat het op de middelbare school wel zo was dat vrienden meer popi Jopi waren en ik meer de rustige gast. Kan dus best zijn dat ik ook een gelijksoortig type meisje aantrok, die haar interesse anders (niet) lieten blijken t.o.v. de meer extraverte meisjes.

Maar dan nog, voor zover dit nu 15 jaar later nog hetzelfde speelt: als ik dan mijn nichtje (of een andere vrouw) hoor zeggen : Gast, je kunt makkelijk een meid krijgen, maar dan moet je er wel iets voor DOEN. Dan blijf ik toch denken : JAHAA prima, ik wil er best iets voor doen / initiatief nemen, maar ik ga vrouwen niet compleet out of the blue vragen of ze willen daten. Er moet op zijn minst toch wel iets van een hint/uitnodiging voor benadering vanuit haar komen. En eerlijk gezegd merk ik die zelden tot nooit echt.
Ga gewoon eens een gesprek aan. Oprechte interesse tonen. En zie dan eens verder.
pi_184294554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:58 schreef TATW het volgende:

[..]

Je hebt zeker gelijk hoor, vrouwen hebben keuze zat, en ik loop de laatste tijd weinig meer met vrouwen aan mijn kant door een stad maar toen ik laatst met een vrij aantrekkelijke vrouwelijke collega door een stadscentrum liep werd ik er weer eens mee geconfronteerd hoeveel mannen een mooie vrouw zitten aan te staren, dat was ik door al die jaren als single even uit het oog verloren.

Maar dan nog, en ik snap dat je daar anders tegenaan kunt kijken, ben ik geen man die gaat smeken of totaal out of the blue interesse / moeite in een vrouw gaat steken die van haar kant een houding heeft van ''graag of niet''. Respect dat jij veel moeite hebt gestoken toen in het 'versieren' van je ex-partner, maar als ik bij poging 1 al het gevoel krijg dat ik een in de sloot gevallen schaap op het droge moet gaan krijgen, dan denk ik : tja dan wordt het 'm niet, ik ga niet 5 sollicitatierondes doorlopen in de hoop uiteindelijk met haar een keer op date te mogen. Daarvoor is enig enthousiasme van beide partijen noodzakelijk.

En ja: grote kans dat ik mijzelf daarmee in mijn vingers snijd en dat ik vast meer kan neuken/daten of sneller een relatie zal hebben als ik dat wél ga doen. Maar ik ben gewoon niet zo van dat prinsessengedrag. Daarnaast ben ik ook niet echt op zoek naar puur een wip of een oppervlakkige date, maar naar een relatie voor de lange termijn. En ik denk dat die pas kans van slagen heeft, als ook de vrouw in kwestie in eerste instantie al zoiets heeft van ''Hey die gast vind ik bovengemiddeld leuk, laat ik op zijn minst een hint geven o.i.d.''.
Sterker nog : ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een meid ronduit onaardig tegen mij deed, en dat ze me achteraf leuk bleek te vinden 8)7 Dat was dan haar manier van flirten / uitdagen. Echt heel apart. Was tijdens zo'n dag voor werk over persoonlijke skills / karakter, en als ik ergens antwoord op gaf over hoe ik er tegenaan keek, maakte ze het elke keer belachelijk :? Ik dacht wtf is wrong met dat mens. Maanden later toen zij ergens anders werkte en we nog een keer een borrel hadden, vroeg ze me opeens op date. Geen pijl op te trekken man die vrouwen.
pi_184294563
quote:

[..]

Je hebt zeker gelijk hoor, vrouwen hebben keuze zat, en ik loop de laatste tijd weinig meer met vrouwen aan mijn kant door een stad maar toen ik laatst met een vrij aantrekkelijke vrouwelijke collega door een stadscentrum liep werd ik er weer eens mee geconfronteerd hoeveel mannen een mooie vrouw zitten aan te staren, dat was ik door al die jaren als single even uit het oog verloren.

Maar dan nog, en ik snap dat je daar anders tegenaan kunt kijken, ben ik geen man die gaat smeken of totaal out of the blue interesse / moeite in een vrouw gaat steken die van haar kant een houding heeft van ''graag of niet''. Respect dat jij veel moeite hebt gestoken toen in het 'versieren' van je ex-partner, maar als ik bij poging 1 al het gevoel krijg dat ik een in de sloot gevallen schaap op het droge moet gaan krijgen, dan denk ik : tja dan wordt het 'm niet, ik ga niet 5 sollicitatierondes doorlopen in de hoop uiteindelijk met haar een keer op date te mogen. Daarvoor is enig enthousiasme van beide partijen noodzakelijk.

En ja: grote kans dat ik mijzelf daarmee in mijn vingers snijd en dat ik vast meer kan neuken/daten of sneller een relatie zal hebben als ik dat wél ga doen. Maar ik ben gewoon niet zo van dat prinsessengedrag. Daarnaast ben ik ook niet echt op zoek naar puur een wip of een oppervlakkige date, maar naar een relatie voor de lange termijn. En ik denk dat die pas kans van slagen heeft, als ook de vrouw in kwestie in eerste instantie al zoiets heeft van ''Hey die gast vind ik bovengemiddeld leuk, laat ik op zijn minst een hint geven o.i.d.''.
Jeetje zeg, jij weet blijkbaar echt precies hoe vrouwen denken zonder dat je ze ooit hebt aangesproken. Kan het misschien zijn dat je het fout hebt? En dat die vrouwen misschien met vriendinnen zijn en helemaal geen oog hebben voor wat er om hun heen gebeurt? Of niet op zoek zijn of wat dan ook? Only one way to find out he? En je kunt vast iets verzinnen om een vrouw aan te spreken anders dan meteen: “hey, daten?”.

Daarom ook de tip om te oefenen met “gewoon een gesprek” bij vrouwen die je niet perse ziet zitten. Dan zit er geen stress bij. Probeer gewoon eens wat joh ipv meteen die vooroordelen over prinsessengedrag.
Sarcasme. Herken het.
pi_184294589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Jeetje zeg, jij weet blijkbaar echt precies hoe vrouwen denken zonder dat je ze ooit hebt aangesproken. Kan het misschien zijn dat je het fout hebt? En dat die vrouwen misschien met vriendinnen zijn en helemaal geen oog hebben voor wat er om hun heen gebeurt? Of niet op zoek zijn of wat dan ook? Only one way to find out he? En je kunt vast iets verzinnen om een vrouw aan te spreken anders dan meteen: “hey, daten?”.

Daarom ook de tip om te oefenen met “gewoon een gesprek” bij vrouwen die je niet perse ziet zitten. Dan zit er geen stress bij. Probeer gewoon eens wat joh ipv meteen die vooroordelen over prinsessengedrag.
Huh? Ik heb het toch helemaal niet over vrouwen met vriendinnen die bezig zijn met wat er om hen heen gebeurt? Is jouw post wel een reactie op mijn tekst?
pi_184294629
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:57 schreef ludovico het volgende:
"neem alsjeblieft de leiding en neem me mee stoere sexy beer"
Denk dat ik zojuist een klein beetje in mijn mond heb overgegeven.
pi_184294862
quote:

[..]

Smeken doe ik ook niet natuurlijk. Nee, mijn ex vrouw wilde gewoon even rondsletten. Ik hoefde niet aan de zijlijn toe te kijken, er was gewoon geen exclusiviteit. En er waren meerdere kapers op de kust.
pi_184294887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:07 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Sterker nog : ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een meid ronduit onaardig tegen mij deed, en dat ze me achteraf leuk bleek te vinden 8)7 Dat was dan haar manier van flirten / uitdagen. Echt heel apart. Was tijdens zo'n dag voor werk over persoonlijke skills / karakter, en als ik ergens antwoord op gaf over hoe ik er tegenaan keek, maakte ze het elke keer belachelijk :? Ik dacht wtf is wrong met dat mens. Maanden later toen zij ergens anders werkte en we nog een keer een borrel hadden, vroeg ze me opeens op date. Geen pijl op te trekken man die vrouwen.
Als generalisatie op het internet vind je dat je als man Nederlandse vrouwen tot op het bot moet beledigen als je ze wil versieren. Het zal dus echt niet alleen aan de vrouwen liggen, denk ik zo.
pi_184295250
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Denk dat ik zojuist een klein beetje in mijn mond heb overgegeven.
Toch weer gratis ontbijt.
pi_184295501
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch weer gratis ontbijt.
_O- _O- _O- _O- _O-
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 10:21:32 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184295702
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 09:07 schreef Spirit82 het volgende:

Ik vind dat altijd een hele dubbele tip. Ja, het is misschien goed om ervaring op te doen. Maar ten eerste denk ik dat je redelijk zelfverzekerd moet zijn om zomaar op iemand af te stappen en ten tweede; waar kom je zomaar mensen tegen die er eventueel wel op zitten te wachten dat je een gesprek aan gaat?
Bij mij is dat eerste geen probleem, maar ik kom echt niet zo vaak in situaties terecht waarbij ik de mogelijkheid heb om iemand aan te spreken. Ook niet in de kroeg e.d. Ja, ik spreek wel eens iemand en ja ik ben wel sociaal, maar nee ik ga niet op het terras bij een vreemd tafeltje staan waar twee vrouwen zitten te kletsen om sociaal mee te doen. Dat is toch een beetje raar?

En ik heb dus geen moeite met sociale dingen. Ik heb van de 11 dagen die ik alleen op vakantie was, 9 dagen met andere mensen (en vrouwen) doorgebracht. Ik kan me voorstellen dat het voor iemand waarbij dit compleet uit de comfortzone ligt extreem moeilijk is en dus ook een vrij onmogelijk advies.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:39:52 #61
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_184295942
De kroeg is toch een prima plek om een vrouw aan te spreken?
Straks als het mooi weer is zijn er weer veel festivals, ook prima om daar een leuke vrouw aan te spreken. Niks geks aan.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 10:43:43 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184295999
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:39 schreef MissButterflyy het volgende:
De kroeg is toch een prima plek om een vrouw aan te spreken?
Straks als het mooi weer is zijn er weer veel festivals, ook prima om daar een leuke vrouw aan te spreken. Niks geks aan.
Ligt denk ik ook wel enorm aan de soort kroeg. Als ik op een terras zit, is er maar weinig aan te spreken, zonder als een malloot over te komen.
Natuurlijk maak je er wel eens een praatje als dat zo uitkomt, maar ik denk dat als je met dat doel ergens naartoe gaat, het enorm tegenvalt.

Het is in elk geval niet erg annmij besteed.
pi_184296208
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook wel enorm aan de soort kroeg. Als ik op een terras zit, is er maar weinig aan te spreken, zonder als een malloot over te komen.
Natuurlijk maak je er wel eens een praatje als dat zo uitkomt, maar ik denk dat als je met dat doel ergens naartoe gaat, het enorm tegenvalt.

Lekker binnen barhangen joh.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_184296268
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het moet ook niet je doel zijn om iemand in bed te lullen. Gewoon oprechte interesse. Dan zijn er ook genoeg hele mooie meiden die totaal niet interessant blijken te zijn. En als het wel klikt komt het vanzelf tot een vervolg.
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 11:04:44 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184296341
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Lekker binnen barhangen joh.
Glaasje whisky erbij. :7.
pi_184296404
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Glaasje whisky erbij. :7.
Dat is wel hoe ik mijn huidige vriendin heb ontmoet. Aangezien ze naar de bar liep en naast me een single malt Scotch bestelde. Genoeg reden om een gesprekje aan te gaan.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:10:56 #67
545 dop
:copyright: dop
pi_184296442
quote:

[..]

Maar dan nog, voor zover dit nu 15 jaar later nog hetzelfde speelt: als ik dan mijn nichtje (of een andere vrouw) hoor zeggen : Gast, je kunt makkelijk een meid krijgen, maar dan moet je er wel iets voor DOEN. Dan blijf ik toch denken : JAHAA prima, ik wil er best iets voor doen / initiatief nemen, maar ik ga vrouwen niet compleet out of the blue vragen of ze willen daten. Er moet op zijn minst toch wel iets van een hint/uitnodiging voor benadering vanuit haar komen. En eerlijk gezegd merk ik die zelden tot nooit echt.
Vooral blijven wachten op de hint. Doen die vrouwen ook!
Mijn vraag voor jouw is dus hoe weten die vrouwen dat jij ze leuk vind, en waarom zouden zij wel het risico nemen?
Ik zou toch meer risico nemen als ik jouw was. Strooi hier en daar eens een complimentje als je een vrouw leuk vind.
Dat hoeft echt niet gelijk naar iedere vrouw of in elk gesprek. Maar als je iemand leuk vind zul je dat moeten laten merken.
Pas wel op voor standaard onliners over het uiteindelijk. Dat is niet waar veel vrouwen als eerste om willen opvallen. Tenzij ze net naar de kapper zijn geweest of een nieuw kleding stuk hebben 😀.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184296715
Beste, nog even naar aanleiding van gisteren! Vandaag nog stond ik in de metro in mijn werkkleding en had ik hulp nodig met een zware kar. 2 mannen hielpen mij en de één maakte gelijk contact. Heel leuk gesprek mee gehad.

Zo moeilijk is het niet ;)
-
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2019 @ 11:36:00 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184296887
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is wel hoe ik mijn huidige vriendin heb ontmoet. Aangezien ze naar de bar liep en naast me een single malt Scotch bestelde. Genoeg reden om een gesprekje aan te gaan.
Ja maar jij bent ook wel een sociaal mens. Dat scheelt.
En tegenover die keren dat ik wel contact maak, staan ook wel veel keren dat ik geen praatjes heb gemaakt met random vrouwen.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het makkelijker gezegd dan gedaan is als je zelf niet zelfverzekerd of sociaal bent.
pi_184296980
quote:

[..]

Tja enige uitzondering of niet, het blijft een beetje het neerleggen van de ''schuld'' bij een persoon waar dit niet thuis hoort vind ik (beetje zwaar aangezet)
Zoals ik al zei is dit een beetje de essentie van je “probleem” : jij bent niet de “schuld” dat het niet lukt, dat zijn anderen.

Zoals je in de reacties hierboven al kunt lezen van diverse mensen: het enige dat je kan veranderen is het gedrag van jezelf , andere mensen kan je niet veranderen. Als je het bij die anderen legt, zal er dus sowieso niks veranderen.

Probeer zelf wat meer risico te nemen ipv zo in de slachtofferrol te gaan ( beetje zwaar aangezet) want daar bereik je sowieso niks mee.

Oefenen op mensen waar je niks voor voelt is misschien een heel klein beetje nuttig maar het is toch altijd anders. Net zoals je elke training kan oefenen op strafschoppen, maar het in een vol stadion, als het erom gaat, toch een totaal ander gevoel / setting is waar je meestal weinig hebt aan die oefeningen.

Succes !
pi_184297031
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja maar jij bent ook wel een sociaal mens. Dat scheelt.
En tegenover die keren dat ik wel contact maak, staan ook wel veel keren dat ik geen praatjes heb gemaakt met random vrouwen.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het makkelijker gezegd dan gedaan is als je zelf niet zelfverzekerd of sociaal bent.
Toch, het valt aan te leren. 10 jaar geleden was ik alles behalve zelfverzekerd of sociaal. Gaat niet zomaar natuurlijk, dat geef ik wel direct toe.
pi_184297043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:41 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is dit een beetje de essentie van je “probleem” : jij bent niet de “schuld” dat het niet lukt, dat zijn anderen.

Zoals je in de reacties hierboven al kunt lezen van diverse mensen: het enige dat je kan veranderen is het gedrag van jezelf , andere mensen kan je niet veranderen. Als je het bij die anderen legt, zal er dus sowieso niks veranderen.

Probeer zelf wat meer risico te nemen ipv zo in de slachtofferrol te gaan ( beetje zwaar aangezet) want daar bereik je sowieso niks mee.

Oefenen op mensen waar je niks voor voelt is misschien een heel klein beetje nuttig maar het is toch altijd anders. Net zoals je elke training kan oefenen op strafschoppen, maar het in een vol stadion, als het erom gaat, toch een totaal ander gevoel / setting is waar je meestal weinig hebt aan die oefeningen.

Succes !
Maar je moet jezelf blijven, want dan komt het vanzelf goed :{
pi_184297210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

Werken aan jezelf / bepaalde skills proberen te ontwikkelen om te groeien als dingen in het leven niet lopen als gewenst , is volgens jou geen goed idee omdat je dan niet jezelf blijft ?
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:58:09 #74
545 dop
:copyright: dop
pi_184297252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

de schuld bij een ander zoeken en jezelf tot slachtoffer maken, heeft niets met jezelf blijven te maken.
Als je de ander zegt wat je leuk vind aan haar ben je gewoon jezelf.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184297269
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:55 schreef Pleaserr het volgende:

[..]

Werken aan jezelf / bepaalde skills proberen te ontwikkelen om te groeien als dingen in het leven niet lopen als gewenst , is volgens jou geen goed idee omdat je dan niet jezelf blijft ?
Nouja ik probeer gewoon te luisteren naar de experts hier. Ik heb het niet verzonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')