abonnement Unibet Coolblue
pi_184274156
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:24 schreef Ryan3 het volgende:
Is iemand hier toevallig lid van Feesboek? Dijkhoff heeft een gedichtje hierover gemaakt, geloof ik. Misschien kan iemand die hier posten?
Ajb!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184274168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:26 schreef habitue het volgende:

[..]

Ajb!
Thanx, even kloos rieden. ;).
I´m back.
pi_184274171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:26 schreef habitue het volgende:

[..]

:D.
I´m back.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:34:51 #54
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184274205
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 04:40 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Wat een enge brief zeg, jij bemoeit je meer met Kees dan hij met jou, dit gaat over de invulling van waarden en standpunten binnen de verschillende protestantse gemeenschappen en Kees is gewoon een gekozen volksvertegenwoordiger, hij zal er ook geen enkele stem door verliezen aangezien er vrijwel niemand zal zijn die het hier niet mee eens is maar die voorheen wel altijd op de SGP heeft gestemd, of wil je de democratie soms ook nog geheel naar jouw zin gaan aanpassen?
Trouwens best wel dapper dat vrijheid van keuze door nota bene SGP geuit wordt.

Of past het niet in je straatje?
pi_184274210
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oh dus nu schrik je opeens wakker?

Weet je dat DENK al op 7 zetels staat in de peilingen?
Is DENK gegrond in een religie dan?
pi_184274217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Sturing? Waar en hoe dan?

Behalve basis normen en waarden die we gezamenlijk onderschrijven (en die ook voorkomen in geloofsovertuigingen) hebben afwijkende meningen en overtuigingen als deze geen enkele 'sturing' en nauwelijks draagvlak in onze politiek. Dus nogmaals, welk 'groter' probleem?
Je hebt gelijk.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:36:19 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184274220
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:35 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Is DENK gegrond in een religie dan?
Met Erdogan als hun profeet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184274227
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is 'normaal'in jouw ogen dan?

'normaal' in NL is vrijheid en tolerantie mbt sexualiteit. Als iemand iedereen en alles wil neuken wat meerderjarig is, een hartslag heeft en met wederzijdse goedkeuring is, is dat heel 'normaal'.
Even de definitie van normaal / de norm opzoeken.

Je zou wensen dat het de norm was, maar als het de norm geweest zou zijn dan zou het geen onderwerp zijn dat zo nieuwswaardig was en zoveel besproken zou worden. Normaal is kleurloos, het gewone alledaagse dat de kranten niet haalt.
pi_184274229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met Erdogan als hun profeet.
Turkije is niet een religie. En ook dat staat niet in de statuten.
pi_184274239
Gaat een ondertekenaar WO2 en de Holocaust erbij halen.... op een manier waarvan je meteen weer niet helemaal goed wordt.

quote:
Nashville-initiator: ‘Kerken zwegen bij nazi-ideologie, bij gender-ideologie gebeurt dat weer’
Een van de Nederlandse initiatiefnemers van de Nashville-verklaring haalt de Tweede Wereldoorlog erbij in de verhitte discussie over het fel bekritiseerde pamflet: ,,We moeten ons geluid laten horen. Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak”, zegt voormalig predikant Piet de Vries (62), ook verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

De Vries was voorheen predikant van de Hersteld Hervormde Gemeente Boven-Hardinxveld en nam samen met evangelist Arjan Baan dit najaar het initiatief om de Nederlandse vertaling van de Nashville-verklaring te verspreiden. Het Amerikaanse stuk werd in de zomer van 2017 opgesteld door een van de grootste protestantse kerkgenootschappen in de VS, bedoeld als tegengeluid voor ‘de seculiere tijdgeest van de 21ste eeuw’. ,,Seksualiteit is bedoeld voor man en vrouw die elkaar een leven lang trouw blijven”, zegt De Vries tegen deze website. ,,Maar die opvatting staat onder zware druk, ook binnen de kerk, door aspecten als vreemdgaan, echtscheidingen, seks voor het huwelijk en homoseksuele relaties.”

Een groep van tweehonderd predikanten en SGP-prominenten als Kees van der Staaij zetten hun handtekening onder de verklaring. De Vries: ,,Eerder dit jaar publiceerden we ook al een wake up call over het thema. Er wordt te weinig onderwijs gegeven over wat de Bijbel zegt over het huwelijk en seksualiteit. We moeten ons geluid laten horen. Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak.” Predikant Rinie van Reenen uit Oldebroek (Gelderland) hielp ook bij het opstellen van de vertaling en het naschrift. ,,Ik heb dit zonder aarzelen ondertekend. Dit is de klassiek-christelijke visie op het huwelijk, daar sta ik pal voor. Met het homohuwelijk en de transgenderdiscussies de afgelopen twintig jaar is er veel veranderd, het is goed dat de kerk zich uitspreekt.”
Genderideologen zijn misschien strange fucks, maar het valt niet te vergelijken met de nazi-ideologie. Man, man, man, man, man.
I´m back.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:38:58 #61
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184274248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:37 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Turkije is niet een religie. En ook dat staat niet in de statuten.
Sarcasme is moeilijk, snap ik.

Maar zoals Kuzu zich gedraag en uitspreekt is het wel duidelijk voor wie hij werkt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:46:11 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184274308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:37 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat een ondertekenaar WO2 en de Holocaust erbij halen.... op een manier waarvan je meteen weer niet helemaal goed wordt.

[..]

Genderideologen zijn misschien strange fucks, maar het valt niet te vergelijken met de nazi-ideologie. Man, man, man, man, man.
Ik wou net zeggen. Zodra de genderideologen de cis-mensen in vernietiginskampen gaan opsluiten heeft ie een punt, maar tot die tijd.... :|W
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184274318
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sarcasme is moeilijk, snap ik.

Maar zoals Kuzu zich gedraag en uitspreekt is het wel duidelijk voor wie hij werkt.
indirect voor de AK partij uiteraard.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:47:42 #64
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184274321
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De AK partij uiteraard.
Geef die man een baklava.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 januari 2019 @ 08:50:18 #65
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184274353
Ik snap de ophef niet zo, water is nat, wind waait en christenen zijn tegen homo's, nothing new behalve dat ze het hardop uitspreken, misschien gesterkt door andere religies die er ook de bek vol over hebben.
Maar zijn alle gelovigen eigenlijk niet gewoon geestesziek?
Geloven in "wonderen" en vasthouden aan 2000 jaar oude gebruiken en regels, dan mis je gewoon een paar schroeven en weet je niet beter, of om het makkelijk te maken, we gooien even wat regeltjes terug over de schutting en als van der Staaij met lang haar&baard terug bij Jinek zit mag ie nogmaals z'n geloofs-doorspekt zegje doen....

Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184274399
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:50 schreef YuckFou het volgende:
Ik snap de ophef niet zo, water is nat, wind waait en christenen zijn tegen homo's, nothing new behalve dat ze het hardop uitspreken, misschien gesterkt door andere religies die er ook de bek vol over hebben.
Maar zijn alle gelovigen eigenlijk niet gewoon geestesziek?
Geloven in "wonderen" en vasthouden aan 2000 jaar oude gebruiken en regels, dan mis je gewoon een paar schroeven en weet je niet beter, of om het makkelijk te maken, we gooien even wat regeltjes terug over de schutting en als van der Staaij met lang haar&baard terug bij Jinek zit mag ie nogmaals z'n geloofs-doorspekt zegje doen....

[ afbeelding ]
Die regel in Leviticus over vlees is ook de regel die de moslims volgen. Christenen nemen het er niet zo nauw mee.
pi_184274482
Christen haatpredikers hoeven volgens Geert Wilders niet vervolgd te worden. Moslimhaatpredikers wel. Het gaat Wilders echt om de rechten van homo's.

https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1082259346384408576
pi_184274500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 04:01 schreef GayGuy het volgende:

[..]

het pamflet zegt letterlijk dat het huwelijk alleen bedoeld is voor man en vrouw, niet voor man en man, en vrouw en vrouw. En dat pamflet word hier in Nederland verder verspreid, en ondertekend Door een politicus. Ik vind dat best een probleem
Dat pamflet spreekt over een kerkelijk huwelijk, deze kerk leeft volgens bepaalde regels net als bijvoorbeeld de Islam. Ik kan ook op mijn kop gaan staan maar ik ben nooit een goede moslim als ik simpel gezegd varkensvlees blijf eten.

Binnen deze kerk zijn enorm veel afscheidingen omdat men de bijbel steeds anders interpreteerd.

Als jij wilt trouwen dan kan dat, officieel voor de wet. Ook bij sommige kerken, maar niet in de Moskee of in deze kerk. Je kunt ze hiertoe ook niet dwingen.

Storm in een glas water, en ja ik heb vrienden uit de Bijbel belt, homo's en die komen gewoon thuis en worden ook geaccepteerd in de strengere reformatorische kerken. Ik vind dat er wel heel overdreven op gereageerd wordt.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:08:45 #69
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184274554
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:56 schreef Red_85 het volgende:
Wat is 'normaal'in jouw ogen dan?

'normaal' in NL is vrijheid en tolerantie mbt sexualiteit. Als iemand iedereen en alles wil neuken wat meerderjarig is, een hartslag heeft en met wederzijdse goedkeuring is, is dat heel 'normaal'.
Kom zeg, we lachen massaal om dikke mensen en geven ze ongevraagd tips om af te vallen.
We maken allemaal grapjes over korte, lange, kale, roodharige mensen en mensen met een vreemd loopje of een spraakgebrek.

En van iemand die zijn lul eraf laat snijden moeten we allemaal heel normaal vinden en die mogen boos worden omdat we spreken over GENDERverandering terwijl hij het een SEKSEverandering is. Als je er een grapje over maakt ben je niet 'inclusief' genoeg .

Als vader mag je blijkbaar wel zeggen dat je het niet leuk vind als je zoon een beetje dik wordt. Maar als hij zich laat ombouwen moet je het toejuichen?
Tot nooit .......
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:14:01 #70
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_184274607
Wacht even... zijn er hier nou mensen die dit achterlijke pamflet verdedigen? :{

En echt vanuit hun overtuiging, niet vanuit trolgedrag?

Het is toch 2019? Je gaat iets natuurlijks toch niet ontkennen? What's next, de Aarde is weer plat? ;(
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:14:22 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184274609
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 08:50 schreef YuckFou het volgende:
Ik snap de ophef niet zo, water is nat, wind waait en christenen zijn tegen homo's, nothing new behalve dat ze het hardop uitspreken, misschien gesterkt door andere religies die er ook de bek vol over hebben.
Maar zijn alle gelovigen eigenlijk niet gewoon geestesziek?
Geloven in "wonderen" en vasthouden aan 2000 jaar oude gebruiken en regels, dan mis je gewoon een paar schroeven en weet je niet beter, of om het makkelijk te maken, we gooien even wat regeltjes terug over de schutting en als van der Staaij met lang haar&baard terug bij Jinek zit mag ie nogmaals z'n geloofs-doorspekt zegje doen....

[ afbeelding ]
Dit dus, men doet aan cherry picking
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184274644
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:14 schreef BorisDeLul het volgende:
Wacht even... zijn er hier nou mensen die dit achterlijke pamflet verdedigen? :{

En echt vanuit hun overtuiging, niet vanuit trolgedrag?

Het is toch 2019? Je gaat iets natuurlijks toch niet ontkennen? What's next, de Aarde is weer plat? ;(
Ze ontkennen het toch niet?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:18:15 #73
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_184274646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:03 schreef polderturk het volgende:
Christen haatpredikers hoeven volgens Geert Wilders niet vervolgd te worden. Moslimhaatpredikers wel. Het gaat Wilders echt om de rechten van homo's.

https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1082259346384408576
Interessante beschrijving van die tweet. Beetje huilerig ook. ;)

Wat vind je van zijn argument over het oproepen tot geweld, dat dat het verschil is tussen christelijke haatpredikers en islamitische haatpredikers?
pi_184274654
Ik snap de ophef ook niet zo...

Gelovigen hebben het niet zo op zaken als homoseksualiteit, seks voor het huwelijk , vreemdgaan etc. etc.

Is het idioot? Ja!

Maar waar die ophef nou vandaan komt....
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:19:43 #75
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184274668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En van iemand die zijn lul eraf laat snijden moeten we allemaal heel normaal vinden en die mogen boos worden omdat we spreken over GENDERverandering terwijl hij het een SEKSEverandering is. Als je er een grapje over maakt ben je niet 'inclusief' genoeg .

Als vader mag je blijkbaar wel zeggen dat je het niet leuk vind als je zoon een beetje dik wordt. Maar als hij zich laat ombouwen moet je het toejuichen?
Inderdaad dit.

Homoseksualiteit is natuurlijk, transgenderisme is dat absoluut niet. Er is niets natuurlijks aan jezelf laten verminken en volproppen met hormonen - puberteit remmende hormonen bij kinderen in landen waar kinderen ombouwen legaal is.

Ik vind het angstaanjagend hoe men homo's gebruikt om transgenderisme recht te praten. En dan heb ik het niet over mensen die in een verkeerd lichaam geboren zijn, of een biologische afwijking hebben, dan heb ik het over die geflipte lui die transgenderisme als doel op zich zien en zoveel mogelijk mensen ermee willen aansteken.

Zoals in deze school. 17 kinderen die transgender zijn. Helemaal uit zichzelf, natuurlijk.

https://www.dailymail.co.(...)-claim-autistic.html
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:21:05 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184274683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:03 schreef polderturk het volgende:
Christen haatpredikers hoeven volgens Geert Wilders niet vervolgd te worden. Moslimhaatpredikers wel. Het gaat Wilders echt om de rechten van homo's.

https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1082259346384408576
...omdat van der Staaij c.s. niet oproepen tot geweld en moslimhaatpredikers wel?

Kom op, dit is geen hersenbreker.
pi_184274691
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:18 schreef Brybry het volgende:
Ik snap de ophef ook niet zo...

Gelovigen hebben het niet zo op zaken als homoseksualiteit, seks voor het huwelijk , vreemdgaan etc. etc.

Is het idioot? Ja!

Maar waar die ophef nou vandaan komt....
De ophef zit hem erin dat de club perse wil dat deze gelovigen hun levensovertuiging aanpast aan die van hun. Zij moeten ook kunnen trouwen in een gereformeerde gemeenschap.

Heb ze nog nooit gehoord over het perse willen trouwen in een moskee, maar wie weet wat 2020 ons gaat brengen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:22:03 #78
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184274693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zoals in deze school. 17 kinderen die transgender zijn. Helemaal uit zichzelf, natuurlijk.
Als je als ouder je zoon of dochter de eerste 10 jaar structureel 'kind' noemt in plaats van jongen of meisje zodat ze later zelf kan kiezen dan krijg je dat vanzelf.
Tot nooit .......
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:22:06 #79
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_184274695
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze ontkennen het toch niet?
quote:
WIJ ONTKENNEN dat gevoelens, verlangens of beloften van toewijding (in welke vorm dan ook) seksuele gemeenschap voor of buiten het huwelijk ooit kunnen rechtvaardigen, evenmin als enige vorm van seksuele onreinheid… WIJ ONTKENNEN dat fysieke afwijkingen of psychische gesteldheden de door God ingestelde band tussen het biologische geslacht en het zelfverstaan als mannelijk en vrouwelijk tenietdoen. WIJ ONTKENNEN dat het in overeenstemming met deze heilige bedoelingen is wanneer mensen zichzelf bewust willen zien en positioneren als personen met een homoseksuele of transgenderidentiteit… WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen… WIJ ONTKENNEN elke verplichting om in ons spreken God te onteren door in te gaan tegen Zijn bedoeling die Hij heeft gehad met het scheppen van mensen als Zijn beelddragers als mannelijk en vrouwelijk… WIJ ONTKENNEN dat de genade van God in Christus een zelfverstaan rechtvaardigt dat niet in overeenstemming is met Gods geopenbaarde wil.
:'(

En dat anno nu.
pi_184274709
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

...omdat van der Staaij c.s. niet oproepen tot geweld en moslimhaatpredikers wel?

Kom op, dit is geen hersenbreker.
Dit, en het slaat wel heel erg door zo.

Gisteren op twee, volgens mij was het Nieuwsuur een interessant item hierover.
pi_184274728
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:03 schreef polderturk het volgende:
Christen haatpredikers hoeven volgens Geert Wilders niet vervolgd te worden. Moslimhaatpredikers wel. Het gaat Wilders echt om de rechten van homo's.

https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1082259346384408576
Kun je weer zo neerzetten. Iig is hij het oneens met die Nashville-verklaring, net als Claudia de Breij.

geertwilderspvv twitterde op maandag 07-01-2019 om 13:55:10 Oneens met #NashvilleVerklaring maar vervolgen door OM is totale waanzin. Ga de (predikers van de) Koran maar vervolgen die roept op tot geweld. https://t.co/Qu6RZ1lf0c reageer retweet
I´m back.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:26:07 #82
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184274733
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:42 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat is wel heel kortzichtig. Er waren geen aanklagers. Als dat anders lag dan weet ik nog niet of Jezus op dezelfde wijze gehandeld zou hebben. Dit is feitelijk net zoals in de sharia, als je niet meerdere getuigen hebt die de penetratie hebben gezien, dus enkel het treffen van de vrouw in bed van een andere man is niet voldoende, kan er geen straf opgelegd worden.

Johannes 8:10-11
Jezus nu richtte Zich op en toen Hij niemand zag dan de vrouw, zei Hij tegen haar: Vrouw, waar zijn die aanklagers van u? Heeft niemand u veroordeeld?
En zij zei: Niemand, Heere.
En Jezus zei tegen haar: Ook Ik veroordeel u niet; ga heen en zondig niet meer.
Als de aan- of afwezigheid van getuigen een struikelpunt was, dan zou Jezus dat wel genoemd hebben. Dat doet hij niet, en uit je citaat blijkt ook dat het overspel als bewezen kan worden beschouwd ("zondig niet meer"); desondanks stuurt hij de vrouw weg. Hoe die passage dus ook geïnterpreteerd moet worden, de "wettische" uitleg lijkt me wel de zwakste. Ze is in het algemeen ook vreemd aan het nieuwtestamentische denken, dat zich juist verzet tegen farizeïsme.

Edit: Ha, te snel willen lezen en reageren. Niet getuigen, maar aanklagers. Dan blijft het laatste punt evengoed overeind: dat Jezus een terechtstelling voorkomt door de aanklagers, die aan de vormvereisten hebben voldaan, weg te intimideren op basis van het argument dat ze zelf ook niet moreel zuiver zijn, lijkt me in het voordeel van een niet-formeel juridische interpretatie spreken.

Het hele NT is trouwens voornamelijk geschreven voor niet-joden. Dat is alleen al een reden om niet te verwachten dat er wordt aangedrongen op zaken als besnijdenis, voedseltaboes, of uitzinnige straffen voor vergrijpen die in het milieu van de lezers op wat meer begrip konden rekenen, en al helemaal niet op eigenrichting, want daarmee word je als kleine religie niet snel groot.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iblardi op 08-01-2019 09:45:49 ]
pi_184274745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als de aan- of afwezigheid van getuigen een struikelpunt was, dan zou Jezus dat wel genoemd hebben. Dat doet hij niet, en uit je citaat blijkt ook dat het overspel als bewezen kan worden beschouwd ("zondig niet meer"); desondanks stuurt hij de vrouw weg. Hoe die passage dus ook geïnterpreteerd moet worden, de "wettische" uitleg lijkt me wel de zwakste. Ze is in het algemeen ook vreemd aan het nieuwtestamentische denken, dat zich juist verzet tegen farizeïsme.
Dat iets wel of niet "zondig" is, heeft alleen betekenis binnen die religie. Als je buiten die religie staat, omdat je simpelweg niet gelooft, is het woord betekenisloos imho.
I´m back.
pi_184274756
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

...omdat van der Staaij c.s. niet oproepen tot geweld en moslimhaatpredikers wel?

Ze verenigen wel lekker met diezelfde haatpredikers. Beetje hetzelfde wat gematigde moslims wordt verweten.
pi_184274757
Het beledigende van een stom geloof, en bevel van een grote tovenaar die zich zelf niet eens kan redden en alleen in gedachten bestaan kan vinden. En van ouds mag vanwege dát geloof van alles wat beledigend is gezegd worden wat een ongelovige vaak niet kan omdat het het woord van een fictieve god niet is.
En dát terwijl er ergens in de oude familie ( Qui ab Hebraïs) geschreven bijbel staat: ' OORDEELT NIET, OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE !,
pi_184274778
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ze verenigen wel lekker met diezelfde haatpredikers. Beetje hetzelfde wat gematigde moslims wordt verweten.
Zij zijn ook de toestemmers om in Nederland/ Europa andere fanatieke geloven toe te laten en vrijheden te geven de ongelovigen zich niet kunnen permiteren.
pi_184274786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:29 schreef suizebol het volgende:
Het beledigende van een stom geloof, en bevel van een grote tovenaar die zich zelf niet eens kan redden en alleen in gedachten bestaan kan vinden. En van ouds mag vanwege dát geloof van alles wat beledigend is gezegd worden wat een ongelovige vaak niet kan omdat het het woord van een fictieve god niet is.
En dát terwijl er ergens in de oude familie ( Qui ab Hebraïs) geschreven bijbel staat: ' OORDEELT NIET, OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE !,
Daar ga je die lui niet mee vangen hoor, hoe goed bedoeld dan ook.
I´m back.
pi_184274788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Inderdaad dit.

Homoseksualiteit is natuurlijk, transgenderisme is dat absoluut niet. Er is niets natuurlijks aan jezelf laten verminken en volproppen met hormonen - puberteit remmende hormonen bij kinderen in landen waar kinderen ombouwen legaal is.

Ik vind het angstaanjagend hoe men homo's gebruikt om transgenderisme recht te praten. En dan heb ik het niet over mensen die in een verkeerd lichaam geboren zijn, of een biologische afwijking hebben, dan heb ik het over die geflipte lui die transgenderisme als doel op zich zien en zoveel mogelijk mensen ermee willen aansteken.

Zoals in deze school. 17 kinderen die transgender zijn. Helemaal uit zichzelf, natuurlijk.

https://www.dailymail.co.(...)-claim-autistic.html
Jouw post is nogal tegenstrijdig. Bij transgenders kun je onder meer aan de hersenen zien dat ze in een verkeerd lichaam zitten: vrouwelijke hersenen in een mannenlichaam en andersom.
pi_184274832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jouw post is nogal tegenstrijdig. Bij transgenders kun je onder meer aan de hersenen zien dat ze in een verkeerd lichaam zitten: vrouwelijke hersenen in een mannenlichaam en andersom.
Debatteerbaar

Gezien veel transgenders na hun switch soms ook wel weer terugwillen naar de oude staat. En dat hele geklooi heen en weer is niet bijzonder gezond voor een lichaam.
pi_184274972
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Debatteerbaar

Gezien veel transgenders na hun switch soms ook wel weer terugwillen naar de oude staat. En dat hele geklooi heen en weer is niet bijzonder gezond voor een lichaam.
Tsja. Om hoeveel mensen gaat het die terugwillen?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:51:37 #91
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184274975
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:03 schreef polderturk het volgende:
Christen haatpredikers hoeven volgens Geert Wilders niet vervolgd te worden. Moslimhaatpredikers wel. Het gaat Wilders echt om de rechten van homo's.

https://twitter.com/geertwilderspvv/status/1082259346384408576
Staat er in de Nashville verklaring dat homo's van het dak gegooid moeten worden?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 09:55:55 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184275026
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Jouw post is nogal tegenstrijdig. Bij transgenders kun je onder meer aan de hersenen zien dat ze in een verkeerd lichaam zitten: vrouwelijke hersenen in een mannenlichaam en andersom.
De enige wetenschappelijk bewezen manier om het geslacht te bepalen zijn volgens mij nog de chromosomen. Er zijn ook hersenen die mensen laten geloven dat ze een koning zijn. Gaan we die straks allemaal koning maken?

Emile Ratelbands hersenen vinden dat hij twintig jaar jonger is. En dat mogen we allemaal belachelijk vinden maar als hij zegt dat hij voortaan als vrouw door het leven wil moeten we hem dat gunnen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Speekselklier op 08-01-2019 10:05:05 ]
Tot nooit .......
pi_184275035
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je weer zo neerzetten. Iig is hij het oneens met die Nashville-verklaring, net als Claudia de Breij.

geertwilderspvv twitterde op maandag 07-01-2019 om 13:55:10 Oneens met #NashvilleVerklaring maar vervolgen door OM is totale waanzin. Ga de (predikers van de) Koran maar vervolgen die roept op tot geweld. https://t.co/Qu6RZ1lf0c reageer retweet
Niks mis mee met Wilders hier zegt, 100% mee eens.
pi_184275042
Wel mooi dat ze de vergelijking trekken met de nazi's _O-

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-dat-weer~ac8ec6b3/
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:00:08 #95
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184275064
Koran of Bijbel?
"If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them."
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:00:43 #96
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184275071
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wel mooi dat ze de vergelijking trekken met de nazi's _O-

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-dat-weer~ac8ec6b3/
Bizar. Genocide door massale transgenderisering?
pi_184275076
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
Koran of Bijbel?
"If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them."
Bijbel!!!
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:04:00 #98
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184275107
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 10:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Bijbel!!!
10 punten! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184275126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Tsja. Om hoeveel mensen gaat het die terugwillen?
Kendall Jenner heeft spijt en recent nog een verhaal gelezen van iemand die met het realiseren dat ze ongelukkig was als man maar het omvormen haar niet gelukkig(er) had gemaakt.

Het is blijkbaar niet zo dat er al een hele ruime tijd massale aantallen transgenders zijn en degenen die het rond deze tijd uitvoeren kunnen binnen nu en een x aantal jaren gewoon spijt krijgen omdat ze niet het ultieme geluk vinden. Het is net alsof jij je zinnen al een leven lang op Japan hebt geprojecteerd en dan er ineens achter komt dat het wel leuk voor even is maar niet om daar te wonen.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 10:10:27 #100
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')