abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187925260

Nog nooit van gehoord maar wordt dus gewoon in de winkel verkocht.
  zondag 14 juli 2019 @ 22:11:32 #212
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187926514
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:30 schreef ijs_beer het volgende:
De ene lupine is de andere niet.
Dat blijkt! :D

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[ afbeelding ]

Nog nooit van gehoord maar wordt dus gewoon in de winkel verkocht.
Thx! Dat had ik serieus nog niet eerder gezien!
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_187926747
Wij hebben een blauwe bes van de Lidl. Vorig jaar gepland in een grote pot met turfgrond. Vorig jaar verrassend veel bessen, maar dit jaar nagenoeg niks. Wat doen we fout?

Kleine plantje ernaast is kattenschrik. 2 weken terug erbij geplant tegen katten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187926974
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:11 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat blijkt! :D
[..]

Thx! Dat had ik serieus nog niet eerder gezien!
Ja was nieuwsgierig om wat voor bloemen het ging en Google gaf dit als 1 vd eerste afbeeldingen.

Zal vd week eens een pot kopen en een recept opzoeken. Wil nu weten hoe het smaakt ook :D
  zondag 14 juli 2019 @ 23:04:23 #215
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187927455
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:36 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ja was nieuwsgierig om wat voor bloemen het ging en Google gaf dit als 1 vd eerste afbeeldingen.

Zal vd week eens een pot kopen en een recept opzoeken. Wil nu weten hoe het smaakt ook :D
Ja ik ook! :D Ik ben geen soep vriend (op champignonnen soep na) dus mijn recept van lupine soep ga ik niet eens proberen maar er zullen vast andere recepten zijn. :Y
pi_187927588
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:04 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja ik ook! :D Ik ben geen soep vriend (op champignonnen soep na) dus mijn recept van lupine soep ga ik niet eens proberen maar er zullen vast andere recepten zijn. :Y
Staan er genoeg. Was al even kijken. Lupine schijnt ook nogeens rete-gezond te zijn.
  zondag 14 juli 2019 @ 23:15:22 #217
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187927600
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:23 schreef Patroon het volgende:
Wij hebben een blauwe bes van de Lidl. Vorig jaar gepland in een grote pot met turfgrond. Vorig jaar verrassend veel bessen, maar dit jaar nagenoeg niks. Wat doen we fout?

[ afbeelding ]

Kleine plantje ernaast is kattenschrik. 2 weken terug erbij geplant tegen katten.
Nou punt 1, doe je foto even uploaden op de computer, doe je foto 45 graden draaien naar rechts en doe m dan opnieuw uploaden.

Mbt tot je te weinig bessen probleem, ik denk dat ie te weinig voeding heeft. De pot is redelijk beperkt dus je hebt kans dat ie alle voeding in de pot heeft gebruikt vorig jaar. Probeer m eens wat mest oid te geven, Geen kunstmest maar echte en wat ik bv doe, al mijn gft afval in mn potten gooien, soms begraven (in de herfst of winter) maar in de lente en zomer als er planten groeien is dat wat lastig zonder de wortels te beschadigen. Daarnaast zou ik wormen kopen bij een vis handel oid en m verpotten in een grotere pot. De wormen doen wonderen voor je potgrond en de voeding van je plant daarnaast geeft een grotere pot meer aarde en dus meer voeding voor je plant.
  zondag 14 juli 2019 @ 23:16:30 #218
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187927634
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Staan er genoeg. Was al even kijken. Lupine schijnt ook nog eens rete-gezond te zijn.
Plus plus dus! :D

Al moet je duidelijk dus wel uitkijken voor het giftige...
pi_187927730
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:16 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Plus plus dus! :D

Al moet je duidelijk dus wel uitkijken voor het giftige...
Ja ik zou als ik jou was gewoon een potje kopen :+
pi_187933278
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:15 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Nou punt 1, doe je foto even uploaden op de computer, doe je foto 45 graden draaien naar rechts en doe m dan opnieuw uploaden.

Mbt tot je te weinig bessen probleem, ik denk dat ie te weinig voeding heeft. De pot is redelijk beperkt dus je hebt kans dat ie alle voeding in de pot heeft gebruikt vorig jaar. Probeer m eens wat mest oid te geven, Geen kunstmest maar echte en wat ik bv doe, al mijn gft afval in mn potten gooien, soms begraven (in de herfst of winter) maar in de lente en zomer als er planten groeien is dat wat lastig zonder de wortels te beschadigen. Daarnaast zou ik wormen kopen bij een vis handel oid en m verpotten in een grotere pot. De wormen doen wonderen voor je potgrond en de voeding van je plant daarnaast geeft een grotere pot meer aarde en dus meer voeding voor je plant.
Bedankt.

Over punt 1: ik weet hoe ik een foto rechtop moet plaatsen, maar deze heb even met de mobiel geplaatst, op één of andere manier ging die op de zijkant, maar nog steeds prima mogelijk om de staat van de plant te bekijken en je maakt ondertussen je nek een beetje los :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 15 juli 2019 @ 13:22:44 #221
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187933864
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt.

Over punt 1: ik weet hoe ik een foto rechtop moet plaatsen, maar deze heb even met de mobiel geplaatst, op één of andere manier ging die op de zijkant, maar nog steeds prima mogelijk om de staat van de plant te bekijken en je maakt ondertussen je nek een beetje los :P
Ja, soms gaat er iets mis met het kantelen van foto's. Meestal met Apple telefoons.

Ik zou niet zomaar elke mest bij de blauwe bes gooien. Een blauwe bes heeft heel speciale eisen.
Spoilers!
  maandag 15 juli 2019 @ 21:05:32 #222
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187941847
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt.

Geen dank, daar zijn we hier voor, elkaar helpen. Al weet ik niet zeker of ik het bij het rechte eind heb. Ik leer het mezelf meestal door zulke problemen zelf met voedingstoffen aan te gaan. Ik spaar bv mijn eierschillen voor de kalk, koop speciaal de goedkoopste koffie voor stikstof enz enz. Elk planten probleempje en zeker in zo een kleine pot voor een plant wat een grote struik kan worden vraagt zijn specifieke oplossing en die kan ik je ook niet zo 1 2 3 geven.

Qua punt 1, thx, mn nek zat toch wat vaster dan ik had gedacht :P

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, soms gaat er iets mis met het kantelen van foto's. Meestal met Apple telefoons.

Ik zou niet zomaar elke mest bij de blauwe bes gooien. Een blauwe bes heeft heel speciale eisen.
Ik heb een Samsung maar als ik mn foto's niet eerst op mn pc zet, dan roteer en dan pas upload gaat het ook mis hoor. Ligt niet aan Apple in mijn ogen.

Mest kan nooit kwaad, mits het natuurlijke mest is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 15-07-2019 23:22:15 ]
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:03:22 #223
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_187975098
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ja ik zou als ik jou was gewoon een potje kopen :+
Ik ben meer van als ik het kan laten groeien, waarom dan kopen.... Ik heb ze hier groeien dus waarom niet. Maar zo groot als in dat potje wat jij poste worden ze hier niet dus kan ik wellicht idd beter een potje kopen om het een keer te proberen. :P
  dinsdag 23 juli 2019 @ 18:01:43 #224
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_188077323
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:57 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Tja het is aanmodderen en aldoende leert men.

Ik heb op het zuiden een galerij en een groot balkon op het noorden. Het was voor mij ook leren welke doet het waar het beste.

Mbt je tomaten, ik zag een filmpje laatst op youtube geloof ik, dat tomaten niet van natte voeten houden maar neem van mij aan dat ze daar wel van houden! Ik heb ook onder elke pot waar mijn tomaten in groeien een schaal er onder gezet en ik zorg er voor dat daar altijd water in staat. Mijn tomaten doen het prima! :Y

Ok tegen de herfst komt er schimmel in door teveel vocht maar dat is mijn les voor dit jaar.

Koop voor je tomaten trouwens de goedkoopste koffie die je maar vinden kan, gewoon filter koffie en strooi dat 1x per maand ofzo over de grond. waar je tomaten in groeien. Vinden ze lekker en nee je tomaten gaan niet naar koffie smaken. :P

Oh en koop wormen bij een vis winkel oid of zoek ze zelf op in het plantsoen oid. Die zorgen er voor dat je grond vele malen beter word in het vasthouden van vocht en ze maken de grond beter voor je planten.
Over de paprika's, pepers en tomaten heb ik geen klachten. Alleen die courgettes. Vier potten heb ik gereserveerd voor de courgettes: 2 potten van + / - tien liter, 1 pot van +/ - 15 liter, en heb zelfs mijn grootste pot, +/- 40 liter, opgeofferd voor de courgettes: Alle 4 staan ze er als een dood vogeltje bij: Totale oogst van alle vier tot nu toe: 4 courgettes, en al weken lang is er geen zicht op een nieuwe courgette. Wat doe ik fout? Geef ik teveel water. te weinig water, teveel voeding, te weinig voeding?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:37:25 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_188081832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Over de paprika's, pepers en tomaten heb ik geen klachten. Alleen die courgettes. Vier potten heb ik gereserveerd voor de courgettes: 2 potten van + / - tien liter, 1 pot van +/ - 15 liter, en heb zelfs mijn grootste pot, +/- 40 liter, opgeofferd voor de courgettes: Alle 4 staan ze er als een dood vogeltje bij: Totale oogst van alle vier tot nu toe: 4 courgettes, en al weken lang is er geen zicht op een nieuwe courgette. Wat doe ik fout? Geef ik teveel water. te weinig water, teveel voeding, te weinig voeding?
Staan ze goed in de zon? Courgette heeft veel water nodig.

Hier kwamen de courgettezaden pas heel laat op maar ik heb nu de mooiste planten die ik ooit gehad heb. Ik heb van elke plant een courgette kunnen oogsten.

Ik begin wel flink wat dubieus verkleurende bladeren te krijgen in met name de tomatenplanten. Ik haal er elke dag wel een paar weg.
Spoilers!
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:57:03 #226
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_188094184
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Staan ze goed in de zon? Courgette heeft veel water nodig.

Hier kwamen de courgettezaden pas heel laat op maar ik heb nu de mooiste planten die ik ooit gehad heb. Ik heb van elke plant een courgette kunnen oogsten.

Ik begin wel flink wat dubieus verkleurende bladeren te krijgen in met name de tomatenplanten. Ik haal er elke dag wel een paar weg.

Die zwarte emmer is een 12-liter-emmer die met 10 liter aarde gevuld is. Die rechtste zal ongeveer de zelfde inhoud hebben. die achterste ietsje minder.

Ik weet het, te kleine potten, maar dan nog vind ik 2 geoogste courgettes van die drie een magere oogst.

Die blauwe pot heeft een inhoud van +/- 35 liter vermoed ik. Die heeft 2 courgettes gegeven. Daar had ik meer van verwacht

Van alle 4 heb ik al flink wat blad weggeknipt wat geel/bruin geworden was.

- Tuin staat op het westen. Ze krijgen zon vanaf een uur of 11.00 tot een uur of 18.00
- Ik geef ze niet elke dag water omdat ik het idee had dat ik ze teveel water geef.
- Heb ze tot nu toe 1 keer vloeibare mest gegeven.
- De potten zijn gevuld met ongeveer de helft oude aarde, een kwart compost , een kwart verse potgrond.

Vraag:

Blad dat vanaf de buitenkant bruin wordt en krult...Waar duidt dat op?

Heb vorige week binnenshuis 2 nieuwe zaadjes geplant. Ik zou ze over een dag of twee, drie kunnen uitplanten. Is het verstandig om opnieuw te beginnen, 2 van die 4 planten te verwijderen en er 2 nieuwe in te zetten? En dan ook de aarde vervangen?
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:02:29 #227
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188094314
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die zwarte emmer is een 12-liter-emmer die met 10 liter aarde gevuld is. Die rechtste zal ongeveer de zelfde inhoud hebben. die achterste ietsje minder.

Ik weet het, te kleine potten, maar dan nog vind ik 2 geoogste courgettes van die drie een magere oogst.

Die blauwe pot heeft een inhoud van +/- 35 liter vermoed ik. Die heeft 2 courgettes gegeven. Daar had ik meer van verwacht

- Tuin staat op het westen. Ze krijgen zon vanaf een uur of 11.00 tot een uur of 18.00
- Ik geef ze niet elke dag water omdat ik het idee had dat ik ze teveel water geef.
- De potten zijn gevuld met ongeveer de helft oude aarde, een kwart compost , een kwart verse potgrond.

Vraag:

Heb vorige week binnenshuis 2 nieuwe zaadjes geplant. Ik zou ze over een dag of twee, drie kunnen uitplanten. Is het verstandig om opnieuw te beginnen, 2 van die 4 planten te verwijderen en er 2 nieuwe in te zetten? En dan ook de aarde vervangen?
De plant gaat z’n energie verdelen over de hele plant, dus kan er wat blad gaan gelen, opkrullen etc. Geen probleem. Zolang je plant maar blijft groeien. Als er straks vruchten aan komen zal je ook meer geel en dor blad gaan zien, energie gaat dan naar de vruchten.
Dit, dus.
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 15:24:38 #228
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_188094868
Ook wel wat kleine potten eigenlijk voor een courgette. Die planten kunnen echt joekels worden in de volle grond.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:42:36 #229
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_188095235
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De plant gaat z’n energie verdelen over de hele plant, dus kan er wat blad gaan gelen, opkrullen etc. Geen probleem. Zolang je plant maar blijft groeien. Als er straks vruchten aan komen zal je ook meer geel en dor blad gaan zien, energie gaat dan naar de vruchten.
Dat donkergroene blad wat je ziet is kleiner dan een mensenhand en begint zelfs in dat stadium al te vergelen zodra het iets groter wordt. En het is ook nog geeneens meer een vol blad zoals de bladeren die zich de eerste weken vormden. Het ziet er allemaal een beetje treurig uit.

Zou jij dat onderste blad van die onderste blauwe pot wegknippen? Of misschien alles wat niet mooi donkergroen is wegknippen?
  woensdag 24 juli 2019 @ 15:52:00 #230
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_188095428
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat donkergroene blad wat je ziet is kleiner dan een mensenhand en begint zelfs in dat stadium al te vergelen zodra het iets groter wordt. En het is ook nog geeneens meer een vol blad zoals de bladeren die zich de eerste weken vormden. Het ziet er allemaal een beetje treurig uit.

Zou jij dat onderste blad van die onderste blauwe pot wegknippen? Of misschien alles wat niet mooi donkergroen is wegknippen?
Met dit weer is sowieso niet alles mooi donkergroen, ik zie dat je al kleine vruchten krijgt en alle energie gaat die kant op. Je kunt rustig wat dor blad weghalen, maar deze planten zien er gewoon prima uit. Maar zoals gezegd; deze potten zijn wel érg klein. Ik houd per courgetteplant een vierkante meter volle grond aan. Flink voeding geven in de vorm van compost en water. Met dit weer twee keer per dag een flinke plens.
Dit, dus.
  donderdag 25 juli 2019 @ 13:42:23 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_188111742
Update! Sommige foto's zijn alweer een week of 2 oud. Ik heb geen zin om naar buiten te gaan voor nieuwe foto's en dit is sowieso niet de tijd van het jaar dat een moestuin er nou echt mooi uit ziet. Veel bruin blad, ik hou ook alweer rekening met meeldauw in de kas. Ik haal elke dag wel wat blad weg.

SPOILER: foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lucky_Strike op 25-07-2019 13:54:09 ]
Spoilers!
pi_188136612
Weet iemand wat witte uitslag op boerenkoolblaadjes betekent?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188137897
L_S die tomatillo is idd machtig, hier groeit ie ook voor het eerst. Wat een tof ding. Als ik ooit nog afkoel maak ik ook een foto.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:54:04 #234
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_188138102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Witte vlieg? Spint?
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  zondag 28 juli 2019 @ 00:11:40 #235
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188164637
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 18:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

(Ik probeer terug te lezen en dan te reageren op jou @Braindead2000 sorry als het soms dubbel is of niet logisch in volgorde is.)

Sorry ik heb geen verstand van courgettes... Het is mij nog nooit gelukt en in mijn ogen niet de makkelijkste plant. Al ga ik er van uit dat ie van veel water houd, gezien de vruchten erg groot zijn en vol met water zitten....

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vraag:

Aarde vervangen is niet nodig, je hebt grotere potten nodig met veeeeeel meer water, dat de bladeren aan het uit einde gaan krullen en bruin worden duid er in mijn ogen op dat ze het water uit de pot niet naar de uiteinde van de bladeren kan krijgen. Zeker met de hitte van de voorbije dagen en aangezien ze nogal klein zijn lijkt me dat een optie. Met de hitte van de afgelopen dagen, zet ze dan in de schaduw want de plant kan niet genoeg water omhoog halen uit de (in mijn ogen) kleine pot om de bladeren van vocht te voorzien dus drogen ze uit.

Ik raad je aan, grotere potten en een water schaal er onder zodat ze water reserve hebben (als je dat vult) en jij makkelijker kan zien of er water nodig is. Die pot van 35 liter hoeft niet groter maar ik zou er wel een flinke schaal onder zetten. Kijk naar mijn foto's, tomaten lusten ook heel veel water maar ik heb onder elke pot een schaal staan zodra die leeg is of soms eerder voer ik van boven weer nieuw water aan. Daarnaast geef ik 3 a 4x per jaar koffie en eierschillen. Beide erg goed voor de plant en zoals ik ook al zei tegen @Patroon, koop eens wat wormen bij een vis handel. En dan bedoel ik een sportvissers handel, niet de vis zaak waar je lekkerbekjes oid koopt. :P
De aarde hoef je nooit te vervangen, als je maar je gft resten in die potten doet en wormen koopt. Dan zorgen die voor de vertering van je gft resten en verbetering van je aarde, bemesting en een betere bestandheid tegen droogte.
De gft resten houden ook meer vocht vast voor je plant, worden langzaam op gegeten door de beestjes in je pot en dienen daarna als voeding voor je planten.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 15:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik koop zelf de goedkoopste koffie die er maar is bij de ah, puur voor mijn planten. Daar zit veel stikstof in en wat planten als de Tomaat bv, erg lekker vind (en in mijn ogen ook een plant als de courgette). Het helpt bij een plant die normaal heel groot hoort te zijn.

Ik zelf heb dit basis lijstje ivm voeding :

N = Stikstof, belangrijk voor de groei en instandhouding van blad en stengels. (koffie)
P = Fosfor, Belangrijk voor energie, transport, wortelontwikkeling, knolvorming, zaadvorming.
K = Kalium, Belangrijk voor stevigheid, knolvorming, wortelvorming en weerstand
Mg = Magnesium, Bladgroen, ziektegevoeligheid
Ca = Calcium, Opname van voedingsstoffen en andere chemische verbindingen in de plant. (Eierschillen)

Voor Fosfor heb ik beendermeel, voor Stikstof koffie, voor Calcium spaar ik het hele jaar mijn eierschillen op. (Die laatste doe ik in een koffie molen voor ik ze aan mijn aarde geef zodat het sneller verteerd is en dus sneller opgenomen kan worden) Kalium heb ik in 2 soorten en doe ik in zuinige mate het liefst in de herfst in mijn aarde zodat het opgenomen kan worden door de aarde omdat dat je planten door overbemesting in mijn ervaring snel kan beschadigen.

Dit alles met aldoende leert men. :D

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Suc6 met je courgettes. ^O^
  zondag 28 juli 2019 @ 00:19:13 #236
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188164744
Oh ik kan blijven editen maar ik hou op,

Wat ik nog wel wilde delen is, een goede combi is als een courgette ook veel van stikstof houd is een paar snijbonen in de pot te doen. Die halen nl stikstof uit de lucht en stoppen het in de grond voor de tomaat maar in jou geval dan de courgette. :P

De snijboon heeft iets om tegen aan te klimmen en de tomaat of courgette heeft stikstof. Win win zeg ik. :P
  zondag 28 juli 2019 @ 00:20:33 #237
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188164761
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Meeldauw, dan is het te vochtig geweest.

Boerenkool is een bikkel, het kan tegen vorst en tegen warmte, pas als de bladeren iets slap gaan hangen weet je dat ze water nodig hebben. Daar voor, lekker met rust laten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Outpost76 op 28-07-2019 00:28:32 ]
  zondag 28 juli 2019 @ 00:25:42 #238
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_188164820
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Update! Sommige foto's zijn alweer een week of 2 oud. Ik heb geen zin om naar buiten te gaan voor nieuwe foto's en dit is sowieso niet de tijd van het jaar dat een moestuin er nou echt mooi uit ziet. Veel bruin blad, ik hou ook alweer rekening met meeldauw in de kas. Ik haal elke dag wel wat blad weg.

SPOILER: foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OH WOW!! _O_

Ik is jaloers... :@

Ik zie dat je suc6 hebt met pepers/paprika (familie dus bijna het zelfde) enig idee waarom mijn snack paprika, gekocht van de AH maar niet groeien wil? Hij staat inmiddels meer dan een maand in een grote bak met goede grond maar pas na dat ik bijna alle blad ed er af heb gesneden begon ie iets te groeien maar hij of zij heeft geen haast... Er zitten wel nog 2 grote groene vruchten aan. (die oranje moeten worden) Zou het kunnen zijn dat ik die er eerst af moet halen voor ie echt eens groeien gaat? Water heeft ie genoeg...
pi_188166225
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 00:25 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

OH WOW!! _O_

Ik is jaloers... :@

Ik zie dat je suc6 hebt met pepers/paprika (familie dus bijna het zelfde) enig idee waarom mijn snack paprika, gekocht van de AH maar niet groeien wil? Hij staat inmiddels meer dan een maand in een grote bak met goede grond maar pas na dat ik bijna alle blad ed er af heb gesneden begon ie iets te groeien maar hij of zij heeft geen haast... Er zitten wel nog 2 grote groene vruchten aan. (die oranje moeten worden) Zou het kunnen zijn dat ik die er eerst af moet halen voor ie echt eens groeien gaat? Water heeft ie genoeg...
Te veel water. Paprika's houden niet van veel water.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_188166239
@Braindead, je had 1x vloeibare mest gegeven? Lees de gebruiksaanwijzing daarvan eens, grote kans dat het wekelijks moet. En idd water water water.

Ik zou zelf niet zo mijn best doen het klimaat in een pot natuurlijk te maken wormen vinden mest maar niks en potgrond is ook al geen aarde. Dat is misschien leuk in megabakken, m.i. minder in dit formaat potjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')