abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 7 januari 2019 @ 20:56:34 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184268262
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Deze tactiek die jullie toepassen is ook tekenend voor het stukje conditionering en demonisering.

Ik lees constant homohaat dit en dat. Hoezo homohaat? Omdat je vind dat homo's niet zouden mogen trouwen? Haat je ze dan? Ik ben ook niet voor mensen die vreemd gaan binnen hun huwelijk. Als iemand dat toch doet, wil dat toch niet zeggen dat ik die persoon gelijk haat?
Wie de schoen past; als jij daar niet onder valt zou ik me niet aangesproken voelen.

Blijft verder natuurlijk onnozel om je bezig te houden met de 'moraliteit' van een seksuele voorkeur van instemmende volwassenen.
Omnibus in omnibus.
pi_184268284
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij bent helemaal niet geïnteresseerd in de feiten. Anders zou je ook wel weten dat je onzin uitkraamt.

En hier is er nog een voor je: homoseksualiteit vind je niet alleen bij mensen, maar ook dieren. Ook zondig, of is die almachtige god zo dom om homoseksualiteit te creeren terwijl hij het toch geen goed idee vond...

Denk na. Als er een god zou bestaan, zou die kennelijk homoseksualiteit helemaal prima vinden. Hell, het interesseert hem (of haar) dan waarschijnlijk geen ene reet wie met wie allemaal neukt.
Exact, je kunt geen enkele feit zelf aandragen.
Waarschijnlijk heb je nog nooit enig onderzoek gedaan.
Ik weet niet wat dat met dieren zou moeten zeggen, maar dat leert helemaal niets?
pi_184268285
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Evolutie toekennen :')
Er is 0,0 bewijs voor evolutie.
Als jij die weet te vinden win je de nobelprijs.

[..]

En toch heb ik evolutie en ecologie gestudeerd. Kortstondig gewerkt als archeoloog.

Kan nooit iemand mij aantonen dat de Bijbel niet klopt, dat onze leerstellingen niet kloppen.
Dat evolutie of welke andere geloofsrichting anders dan een Godheid wel feitelijk is.

Ironisch inderdaad.

[..]

Whut :'(
Je manier van reageren hier is totaal niet die van iemand die oprecht naar een antwoord zoekt en naar wat je hier zegt blijkt dat ook wel.
Dus alleen maar goed dat ik geen uitvoerig antwoord gegeven heb.
Als iemand oprecht vragen heeft dan zal ik er alle tijd in stoppen, maar niet als iemand niet serieus is.

Alle Nederlanders weten heel goed wat er gebeurd is volgens de Bijbel.
Geef als gelovige nou gewoon eens antwoord op mijn vraag;

Als God de mens heeft geschapen naar zijn eigen evenbeeld, waarom bestaan er dan Homo’s?
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
pi_184268286
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Buitengewoon eng ja, voor de vrijheid van meningsuiting zijn _O- _O- _O-
In alle ernst, ik zie jou echt als een heel intolerant iemand wanneer het aankomt op mensen die er een andere mening op nahouden dan dat jij doet. Daarbij doe je dit ook nog vanuit een ingebeelde morele superioriteit, Ja, eng lijkt me wel een gepaste kwalificatie.
pi_184268292
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Want er mag geen kritiek zijn op je mening ofzo?
Kritiek mag er zijn, mits op een beschaafde manier geuit. Maar je moet niet denken dat het bij kritiek blijft: ik ken diverse mensen die diverse organisaties zijn uitgewerkt omdat ze homoseksualiteit niet accepteren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184268308
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:57 schreef -mosrednA het volgende:

Je gaat het punt voorbij.

Geef als gelovige nou gewoon eens antwoord op mijn vraag;

Als God de mens heeft geschapen naar zijn eigen evenbeeld, waarom bestaan er dan Homo’s?
Is allang een antwoord opgegeven.
En je weet zelf dat antwoord ook best.
Het antwoord daarop staat al heel vroeg in de Bijbel, zoals eerder gegeven antwoord al zei en zoals jij ook wel weet.
  maandag 7 januari 2019 @ 20:58:26 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184268309
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij weet heel goed wat voor onzin dat is ;)
Een ware christen zal niets tegen een homo hebben en een homo hoeft zich ook echt niet als een hetero te gedragen, leven en laten leven. Ze zijn geen christen dus who cares?
Erkennen ze wel het bestaan van God? Kennen ze wel alle feiten, die sommige mensen gek genoeg niet erkennen (grondig onderzoek doen is niet zo moeilijk), dan zullen ze een keus moeten maken en naar Gods wil moeten leven.

[..]

Mensen die er NIET in geloven negeren alle feiten.
Als jij ook maar 1 feit kunt aandragen die ID/God ontkracht dan geloof ik nu per direct niet meer.
En die wil is dus nooit mogen genieten van lichamelijke seksualiteit. Dat werkt inderdaad heel goed, dat afgedwongen celibaat... zie de schandalen in zowel de Katholieke kerk en ook de JG'en.

Het is dat spastische gedoe omtrent seksualiteit binnen conservatieve religies die tot de walgelijkste uitwassen leidt.
Omnibus in omnibus.
pi_184268315
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:51 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het is geen onzin. Probeer maar een weekje openbaar te uiten dat je tegen homoseksualiteit bent.
Waarom zou je überhaupt tegen homoseksualiteit zijn? Waar slaat die mening op?
  maandag 7 januari 2019 @ 20:58:39 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184268317
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:')

Het is de minister van jouw partij die zich als een debiel gedroeg toen Johan Derksen wat dingen riep over uit de kast komen. Het is dezelfde minister die nu afstand neemt (waarvoor hulde) van dat idiote Nashville-haatmanifest.

Maar het is ook dezelfde minister die de kaken stijf op elkaar hield toen onlangs een Nederlands-Marokkaanse acteur publiekelijk met de dood werd bedreigd omdat hij ooit een homoseksueel karakter speelde in een film of serie.

Doe me een lol met je moreel verheven toontje en met je bizarre poging om moslims hier in de slachtofferrol te duwen. Nergens ter wereld is het erger gesteld met homohaat, het vervolgen en zelfs vermoorden van homo's dan in moslimlanden.
Nee, hoor ik druk nergens moslims in de slachtofferrol.

Ik stel enkel dat de rechtsconservatieve usertjes hier die zo pro-homo zijn in topics waar een of andere moslim-homo issue is duidelijk nephomovrienden.

En kap eens een keertje met mij aan te spreken of ik een D66-kamerlid ben.
pi_184268318
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Onzin.
Een homo die wil trouwen is toch geen christen. Want die staat niet achter het Christelijke geloof.

Een christen staat achter Gods bestaan en die levenswijze.
Daarmee ook gewoon tolerant tegenover wat anderen voelen en denken. Maar zullen dat zelf niet doen.

Andersom is dat echter niet zo, het COC bv zal altijd hun best doen om Christenen kapot te gaan maken. Want Christenen mogen nergens voor staan.
Het huwelijk is een staatsaangelegenheid. Wat geeft Christenen het recht om dat te mogen kapen?
pi_184268332
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waar staat dat in de Bijbel? Lijkt me wel zo netjes in een topic over het Christendom om het tot de Bijbel te beperken.
De Nashville-verklaring an sich is al een "prachtig" voorbeeld van het feit dat men in de Bijbel genoeg aanknopingspunten heeft gevonden voor een document dat discrimineert en haat zaait.

En nee, als het over religieuze waanzin gaat, beperk ik me nadrukkelijk niet tot slechts één religie. Zeker niet als er naast het christendom een nog veel conservatievere religie staat - met honderdduizenden aanhangers in Nederland - die nog haatdragender is. Dat feit wens ik gewoon te benoemen, ook als ik van D66'ers niet de islam erbij mag halen.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_184268334
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:44 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

In het dagelijkse leven is het andersom:

Mensen durven wel etnische Nederlanders (ongeacht hun geloof) te discrimineren die zich tegen homoseksualiteit uitspreken. Die zelfde mensen zijn dan vaak wel weer bang om etnische minderheden te discrimineren met eenzelfde standpunt, omdat ze dan niet inclusief zouden zijn.
Nou dan ben ik wel benieuwd naar een anekdote van een situatie waarin je dit hebt meegemaakt.
Je krijgt van mij acht punten en drie strepen
pi_184268340
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijft verder natuurlijk onnozel om je bezig te houden met de 'moraliteit' van een seksuele voorkeur van instemmende volwassenen.
Wat versta je onder bezig houden? Ik houd me hier echt totaal niet mee bezig, behalve dat ik er nu een en ander of typ op deze forum dan.
pi_184268341
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:54 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Als je het prima vindt om aanhangers van ID te classificeren als 'malloot', moet je ook kunnen incasseren en accepteren dat ze jou hoogstwaarschijnlijk classificeren als een 'hedonistisch zwijn'.
O, ik ben ook een hedonistisch zwijn! 🤣
  maandag 7 januari 2019 @ 20:59:21 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184268344
Mooi toch, dat je een mening mag hebben.

Je bent tegen homoseksualiteit. Nou, geweldig. Ik ben tegen disco-dansen op Boney M.
Omnibus in omnibus.
pi_184268351
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt tegen homoseksualiteit zijn?
Omdat het tegennatuurlijk is en schadelijk voor de plegers er van.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:00:40 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184268388
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Omdat het tegennatuurlijk is en schadelijk voor de plegers er van.
Het is niet tegennatuurlijk en, mits de participanten geen voorkeur voor zware SM hebben, niet schadelijk.
Omnibus in omnibus.
pi_184268395
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Toch niks anders dan wat de SGP al 100 jaar verwoord? Verder is dan de bijbel ook volstrekt onaanvaardbaar. Ik zou zeggen, allemaal lekker links laten liggen :Y
De SGP vind ik ook volstrekt onaanvaardbaar. ;)
pi_184268396
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:59 schreef Elfletterig het volgende:

De Nashville-verklaring an sich is al een "prachtig" voorbeeld van het feit dat men in de Bijbel genoeg aanknopingspunten heeft gevonden voor een document dat discrimineert en haat zaait.

Nee, dat is het niet. Ga je nu nog vertellen waar in de Bijbel staat dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden? Of staat dat soms niet in de Bijbel?
  maandag 7 januari 2019 @ 21:01:02 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184268399
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In alle ernst, ik zie jou echt als een heel intolerant iemand wanneer het aankomt op mensen die er een andere mening op nahouden dan dat jij doet. Daarbij doe je dit ook nog vanuit een ingebeelde morele superioriteit, Ja, eng lijkt me wel een gepaste kwalificatie.
Kijk eens in de spiegel Hamzoef. Jij zit je hier behoorlijk druk te maken om een mening over een mening. Dat is vrijheid van meningsuiting: een mening mogen uiten (binnen de kaders vh strafrecht), ook als die mening over de mening van een ander gaat.

Niks engs aan, en dagelijkse praktijk in dit land. :s)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184268411
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Is allang een antwoord opgegeven.
En je weet zelf dat antwoord ook best.
Het antwoord daarop staat al heel vroeg in de Bijbel, zoals eerder gegeven antwoord al zei en zoals jij ook wel weet.
Prima, borduren we daarop voort;

Waarom zondigden de mensen met als gevolg de zondevloed?
It isn't about the cards you're dealt, nor the value it represents.
It's about how to play 'em.
pi_184268414
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:54 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Als je het prima vindt om aanhangers van ID te classificeren als 'malloot', moet je ook kunnen incasseren en accepteren dat ze jou hoogstwaarschijnlijk classificeren als een 'hedonistisch zwijn'.
ID is inherent malloterig, dus daaruit volgt dat aanhangers ervan malloten zijn. Een classificatie als 'hedonistisch zwijn' vereist toch eerder bewijs dat iemand behoort tot de familie der Suidae en er een genotszuchtige levensstijl op nahoudt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184268418
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is niet tegennatuurlijk en, mits de participanten geen voorkeur voor zware SM hebben, niet schadelijk.
Jouw mening. Ik en met mij velen denken daar anders over. Waarom zouden we dat niet mogen zeggen?
  maandag 7 januari 2019 @ 21:01:45 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184268425
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Ga je nu nog vertellen waar in de Bijbel staat dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden? Of staat dat soms niet in de Bijbel?
Leviticus 18,22 wordt nogal eens aangehaald door 'christenen'.
Omnibus in omnibus.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:01:59 #175
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184268430
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De SGP vind ik ook volstrekt onaanvaardbaar. ;)
En de bijbel? Daar is het allemaal op gebaseerd natuurlijk :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')