abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184361614
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:41 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Het rendement wordt volgens de toelichting in het Dashboard berekend op grond van wat ik eerder aangaf, dus op basis van ontvangen rente. en uitstaande hoofdsom En rente is alleen ontvangen als die ook daadwerkelijk is uitgekeerd. Er wordt volgens mij dan niet gerekend met "opgelopen" rente, omdat niet zeker is of die ook daadwerkelijk uitgekeerd gaat worden. Het ontvangen rente bedrag is dan eigenlijk een constante (zolang er geen nieuwe uitkeringen plaatsvinden). Ook het bedrag van de uitstaande hoofdsom verminderd met afgeboekte leningen en leningen met een betalingsachterstand van tenminste 90 dagen is een constante (zolang je geen nieuwe projecten toevoegt en er geen projecten net door de 90 dagen gaan of tot default verklaard worden). Het % behaald rendement zou dan volgens mij elke dag hetzelfde moeten zijn..
Nee, het maakt ook uit hoe lang je geld uitstaat. Als ik honderd euro rente heb verdiend op een hoofdsom van duizend euro, dan maakt het ook uit hoe lang ik al bezig ben om een rendement te berekenen. Als ik een half jaar bezig ben is mijn rendement anders dan wanneer het een jaar is. Het aantal rentedagen van je geïnvesteerde geld telt ook mee.
pi_184361719
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:01 schreef tnhb het volgende:
Dat was inderdaad wat mij triggerde in de verschillen samen met langere looptijd en iets lager rente. Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar die toch wel flink hogere financieringsbehoefte kan ik nog niet helemaal plaatsen, ik vraag me af wat daar de reden van is (behalve dat er een lopend bedrijf wordt verkocht en niet een nieuwe start is)
Precies daarom laat ik hem lopen. Financieringsbehoefte is verdubbeld, rente 1% lager en looptijd verlengd.

Lijkt er op dat het eigen geld dat bij de eerste lening is ingebracht er weer uit wordt gehaald.
pi_184361750
Iemand een voorlopig investeringslinkje voor Maatschap Peters-Korsten?
pi_184361996
Belegg OG Alphen a / d Rijn GVE staat open, modest meegenomen, geen superrente, maar een bescheiden tussendoor schnabbel zullen we maar zeggen. Gaat rap zit al op 37%, sorry 22% en 37k *O* w/
pi_184362246
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:07 schreef peterc het volgende:
Belegg OG Alphen a / d Rijn GVE staat open, modest meegenomen, geen superrente, maar een bescheiden tussendoor schnabbel zullen we maar zeggen. Gaat rap zit al op 37%, sorry 22% en 37k *O* w/
Ook meegenomen. Eveneens een relatief bescheiden bedrag. Ik overweeg 'G.N. van der Meulen en J.M. Kok' en 'Maatschap Peters-Korsten' van CCF ook mee te nemen. Moet me er nog even in verdiepen.
pi_184362289
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:49 schreef Benger het volgende:

[..]

Nee, het maakt ook uit hoe lang je geld uitstaat. Als ik honderd euro rente heb verdiend op een hoofdsom van duizend euro, dan maakt het ook uit hoe lang ik al bezig ben om een rendement te berekenen. Als ik een half jaar bezig ben is mijn rendement anders dan wanneer het een jaar is. Het aantal rentedagen van je geïnvesteerde geld telt ook mee.
Ok. Wel vreemd dan dat het % behaald rendement direct met circa 0,6% steeg nadat ik een nieuwe investering gedaan had (nog geen rente ontvangen, uitstaande hoofdsom stijgt). En daarna gaat het percentage bijna dagelijks weer iets omlaag.
pi_184362792
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:07 schreef peterc het volgende:
Weet iemand wat het adres is?
pi_184363119
Laat de hcn schieten, maar pak het beleggingspand bij GvE wel mee (hoop wel dat de rente nog iets opgehoogd wordt, maar dat zal wel niet gezien het project al half vol zit).
pi_184363156
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Was ook al aan het zoeken. O.a. via Funda met "identieke" woningen, om in de buurt te komen. Maar heel Alphen bestaat min of meer uit dit soort woningen / woonwijken. Iemand met lokale kennis misschien?
pi_184363841
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Volgens mij is dit 'm:
https://www.funda.nl/koop(...)-roosje-vosstraat-2/
Edit: WOZ is 214.000. In de pitch staat 223.000. Mogelijk is dat de nieuwe waarde per 1-1-2018? Of wellicht heeft GVE de bedragen per abuis omgedraaid (214.000 staat bij waarde in verhuurde staat).

[ Bericht 4% gewijzigd door Tsundoku op 12-01-2019 19:09:41 ]
pi_184364050
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:57 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Volgens mij is dit 'm:
Edit: WOZ is 214.000. In de pitch staat 223.000. Mogelijk is dat de nieuwe waarde per 1-1-2018? Of wellicht heeft GVE de bedragen per abuis omgedraaid (214.000 staat bij waarde in verhuurde staat).
Dank!

Slordig van GvE.

Zo te zien in Google is het een rustige wijk, geen 2e 'Kanaleneiland' blijkbaar *O*
Alleen een kat in de boom, brandweer erbij, lijkt me geen waardedrukkende factor :)
pi_184364102
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 18:57 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Volgens mij is dit 'm:
Ook ik wil je bedanken voor je uitzoekwerk.
pi_184364216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:15 schreef DeElfde het volgende:

[..]

Ook ik wil je bedanken voor je uitzoekwerk.
Ik denk niet dat dit het huis is. Zie de parkeerplaatsen aan de zijkant bij het bovenstaande pand die niet aanwezig zijn bij het GvE pand waar veel meer groen te zien is. Bij het GvE pand lijkt het gezien de stoeprand dat dit huis aan een straat ligt. Ook de achter tuin is anders ingericht.
pi_184364302
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:24 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit het huis is. Zie de parkeerplaatsen aan de zijkant bij het bovenstaande pand die niet aanwezig zijn bij het GvE pand waar veel meer groen te zien is. Bij het GvE pand lijkt het gezien de stoeprand dat dit huis aan een straat ligt.
Hmm ja, goed punt. Misschien is het een van de andere hoekhuizen in die wijk. Ik ga nog even door met speuren.
pi_184364439
quote:
Een steenworp verder *O*
WOZ klopt nu ook, 223k
pi_184364675
G.N. van der Meulen en J.M. Kok heb ik groots meegenomen in de voorinschrijving. Seoseka Vastgoed vind ik er ook goed uitzien. Vergelijkbare casus, iets hoger risico, iets mindere rating. Ik twijfel tussen Seoseka niet meenemen óf Van der Meulen minderen en Seoseka meenemen. Wat vinden jullie als je deze 2 vergelijkt?
pi_184364791
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 19:52 schreef Jaco078 het volgende:
G.N. van der Meulen en J.M. Kok heb ik groots meegenomen in de voorinschrijving. Seoseka Vastgoed vind ik er ook goed uitzien. Vergelijkbare casus, iets hoger risico, iets mindere rating. Ik twijfel tussen Seoseka niet meenemen óf Van der Meulen minderen en Seoseka meenemen. Wat vinden jullie als je deze 2 vergelijkt?
Ik heb ze allebei net even heel kort bekeken. De eigen inbreng is wel heel erg laag bij Seoseka. Daarnaast is het voor investeerders nadelig dar er een fragiele hypotheek gevestigd wordt op de grond waar nog het e.e.a. op gebouwd moet worden. Het hypotheekbedrag komt pas na de bouw tot z'n recht. Het ligt voor investeerders meer in de rede dat ze een hypotheek vestigen op het bestaande pand, waarvan ik aanneem dat deze in eigendom is en er geen belastende hypotheek op rust. Bij Van der Meulen heb ik eigenlijk geen bijzonderheden gezien.

Ik verwacht morgen meer tijd te hebben om er even in te duiken. Ik laat dan wel weten of ik er wel of niet in ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeElfde op 12-01-2019 20:39:11 ]
pi_184365163
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:55 schreef DeElfde het volgende:
Iemand een voorlopig investeringslinkje voor Maatschap Peters-Korsten?
https://www.collincrowdfu(...)15c5d3b0c421ecca31f2
pi_184366557
Is er ook al een linkje naar van der Meulen bij CCF of heb de weldoener qua linkjes gemist?
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_184366606
quote:
Op basis van eigen ervaringen (niet terugmailen, niet terugbellen, algemene call-center aan de lijn die terugbelnotities achterlaat waar je niets meer van hoort, etc.) en de ervaringen van op het forum kijk ik niet eens meer op hun site naar de nieuwe pitches, laat staan dat ik investeer.
pi_184366649
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:25 schreef VDF het volgende:
Is er ook al een linkje naar van der Meulen bij CCF of heb de weldoener qua linkjes gemist?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een + voor: fysiotherapie Ter Apel, AquaPretPark, Tropisch Fruit&Paddenstoelen, Brookhuis Applied Technologies, Tapa Tap, Expertboek, KonaCom, Daily Facility Services, ByBillMedia, Rijkenvoorde, Vossto, J. van Buiten, Frankendael
pi_184366651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:25 schreef VDF het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184367189
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:26 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Op basis van eigen ervaringen (niet terugmailen, niet terugbellen, algemene call-center aan de lijn die terugbelnotities achterlaat waar je niets meer van hoort, etc.) en de ervaringen van op het forum kijk ik niet eens meer op hun site naar de nieuwe pitches, laat staan dat ik investeer.
Haha, is dit echt waar? Krijg je een externe callcenter aan de lijn bij KoM?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')