abonnement Unibet Coolblue
pi_184441337
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

isis eist alles op ook al hebben ze er niks mee te maken :') ik denk dat we nooit zullen weten wie er precies achter zit. zoals ik zei er zijn meerdere spelers die er belang bij hebben dat er een paar amerikanen worden opgeblazen. dat het in manbij gebeurt maakt imo de pkk de meest aannemelijke verdachte omdat ze hiermee oa "bewijzen" dat isis nog steeds niet verslagen is.
Misschien is het wel de Mossad. Die willen ook dat de Amerikanen blijven. Of de Saudis.
pi_184441432
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Misschien is het wel de Mossad. Die willen ook dat de Amerikanen blijven. Of de Saudis.
die hebben er allemaal belang bij idd. alleen het meest heeft de pkk te verliezen, die dreigen hun communistische heilstaat te verliezen ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184443608
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

isis eist alles op ook al hebben ze er niks mee te maken :') ik denk dat we nooit zullen weten wie er precies achter zit. zoals ik zei er zijn meerdere spelers die er belang bij hebben dat er een paar amerikanen worden opgeblazen. dat het in manbij gebeurt maakt imo de pkk de meest aannemelijke verdachte omdat ze hiermee oa "bewijzen" dat isis nog steeds niet verslagen is.
Of het was écht IS. Die plegen wel meer aanslagen in Syrië, elke dag worden er wel auto's opgeblazen in Afrin, Idlib, regime en SDF gebied. Informatie over waar Amerikanen zijn zal ook wel niet al te moeilijk te verkrijgen zijn, je kunt die patrouille's gewoon volgen en als je geluk hebt (of spionnen, die er nog genoeg zijn) heb je ze bij een bijeenkomst.
pi_184443635
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

die hebben er allemaal belang bij idd. alleen het meest heeft de pkk te verliezen, die dreigen hun communistische heilstaat te verliezen ;(
Of Turkije stuurde hem op de Koerden af en waren de Amerikanen per ongeluk bijvangst 99.gif
pi_184451970
ik was altijd in de veronderstelling dat isis "de al qaida tak in irak" was. hoewel het inderdaad een periode als al qaida tak fungeerde heeft het ideologisch deels een gedeelde, maar toch een andere basis/ontwikkeling gehad als al qaida. in dit fascinerend stuk waarin wordt teruggegrepen van het conflict in afghanistan naar de algerijnse burgeroorlog in de jaren 90 tot uiteindelijk irak en syrie.

zoals adnani het zelf verwoordt

The Hardline Stream of Global Jihad: Revisiting the Ideological Origin of the Islamic State
.....
In a May 2014 speech, a few months after al-Qa`ida had expelled the Islamic State from its fold, Abu Muhammad al-Adnani outlined how the Islamic State had historically viewed its relationship with al-Qa`ida.62 Although it is possible the animosity caused by the split led the Islamic State spokesman to indulge in some revisionist history, the speech provides a window into the evolution of the relationship between the two groups. Al-Adnani made a key distinction between the historical deference his group had shown al-Qa`ida when it came to jihad outside Iraq and the right of the group after it had declared itself an Islamic State in 2006 to set its own agenda inside Iraq. He asserted that in matters beyond the borders of Iraq in the years that followed, “the emirs of the Islamic State” carried on “addressing al-Qa`ida as soldiers addressing their emir” “out of humbleness, humility and an act of honor and generosity from us to you” rather than out of obligation. He summed it up by stating, “The [Islamic] State is not a branch that belongs to al-Qai`da, and it never was for a day.”63

Evidence for this, he said, was “our not responding to your repeated request to stop targeting the Rawafidh [a slur term for Shi`a] masses in Iraq due to the judgment they are Muslims whose ignorance pardons them. So if we had pledged allegiance to you we would have listened to your command, even if we did not agree with you.” Addressing al-Zawahiri, al-Adnani stated, “What did you give the State if you were its Emir? With what did you supply it? For what did you hold it accountable? What did you order it to do? What did you forbid it to do? … Neither you or anyone before you spoke to us as an emir to his soldiers or with the imperative.”64

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184452168
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184454775
De Turkse vredesoperatie in oost Syrië zal waarschijnlijk na de 23ste pas beginnen want op die dag staat er een Turks Russische onderhandeling gepland.

De Russen hopen op een deal tussen Assad en de Koerden. De Koerden willen dat niet want ze willen dat gestolen land en natuurlijke grondstoffen voor hunzelf (ze hebben nu 80% van de rijkdommen van Syrië terwijl ze me maar 10% van de bevolking zijn). Er zijn nu wel onderhandelingen tussen Assad en Koerden maar die dringen nog steeds aan op autonomie wat ze niet zullen krijgen.

De VS zullen trouwens nooit toestaan dat de Koerden een deal met Assad maken. Ze hebben niet voor niks al dat geld geïnvesteerd in noord Syrië. Voor de VS is het zaak om de Koerdische bezetter bezig te houden met zoete koek totdat Turkije de boel kan overnemen en dan kan de VS nog steeds een aanwezigheid hebben in die regio.

Vraag mij af wat voor weerstand de Koerdische bezetters kunnen bieden. Afrin was een gebergte en het was gefortificeerd met tunnels en al. Oost Syrië is gewoon plat land. De Turken kunnen gewoon hun militie wegblazen zonder close quarter gevechten. Als de Koerdische bezetters de grens met Turkije verliezen dan blijft er alleen woestijn over. Wat er dan over blijft mag dan Assad opruimen. Op het eind zal Syrië weer naar het oude gaan, zonder IS en zonder de YPG. Het was jaren oorlog dat. Helemaal voor niks.
pi_184454876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:02 schreef Atak het volgende:
Op het eind zal Syrië weer naar het oude gaan, zonder IS en zonder de YPG. Het was jaren oorlog dat. Helemaal voor niks.
En een stukje KSTC (Turks-Noord-Syrie). :7
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_184455042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

En een stukje KSTC (Turks-Noord-Syrie). :7
Die olievelden zouden niet slecht zijn. :@
pi_184455435
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:02 schreef Atak het volgende:

Op het eind zal Syrië weer naar het oude gaan, zonder IS en zonder de YPG. Het was jaren oorlog dat. Helemaal voor niks.
dat is de grote drama van dit conflict. alles weer terug bij het oude.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184455980
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is de grote drama van dit conflict. alles weer terug bij het oude.
Niet helemaal. Rusland heeft nu meer macht in Syrië. Assad is verzwakt en is afhankelijk van Iran. Hij houdt stand met Iraanse recycle militie. Rusland en Iran hebben natuurlijk niet voor niks miljarden gepastst in Syrië. De volgende oorlog gaat tussen Israël en Iran zijn denk ik. En Syrië zal wederom het speelveld zijn. Turkije heeft die bufferzone nodig om straks al die apen tegen te houden als het weer raak is in Syrië. Turkije kan moeilijk alle Syriërs in Syrië in Turkije te gast houden.
pi_184456048
Israël gaat al van tijd tot tijd los op Iran in Syrië. Rusland is altijd afzijdig. Mijn voorspelling is dat de Joden ook een buffer zone in Syrië willen. Op internet kan je al mappen zien hoe dat eruit zou kunnen zien.
pi_184457494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:02 schreef Atak het volgende:
Het was jaren oorlog dat. Helemaal voor niks.
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:46 schreef Slayage het volgende:

dat is de grote drama van dit conflict. alles weer terug bij het oude.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:22 schreef Atak het volgende:

Niet helemaal.
:')
pi_184483461
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 januari 2019 @ 23:08:53 #116
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184483590
Das toch precies het masterplan van Rusland? Amerikanen eruit, Turkije flink laten dreigen met een nieuw Afrinnetje, Koerden terug onder de duim, olievoorraden weer toegankelijk. Trump lijkt het allemaal op een gouden schaal aan te reiken :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184488448
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:08 schreef Szura het volgende:
Das toch precies het masterplan van Rusland? Amerikanen eruit, Turkije flink laten dreigen met een nieuw Afrinnetje, Koerden terug onder de duim, olievoorraden weer toegankelijk. Trump lijkt het allemaal op een gouden schaal aan te reiken :').
Trump doet zijn job als Russische agent ook briljant. Er zijn nog steeds mensen die het niet willen geloven.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184488470
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O- _O_ _O_ _O-
Ik hoop dat dit geen echte nieuwsbericht is is :D

Edit. Kennelijk echt, maar ze hebben het gecorrigeerd links https://www.presstv.com/D(...)ks-in-Syria-arrested

[ Bericht 10% gewijzigd door Slayage op 19-01-2019 10:35:26 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:28:59 #120
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184488485
Hopelijk bevindt Noord-Syrië zich snel weer onder het regime van Assad. Zoveel ellende, destructie en mensenlevens verloren gegaan omdat men in Washington D.C., Tel Aviv, Ankara, Riyhad, London en Parijs op het idee kwam een pro-Russische voor een pro-Westerse vazal te vervangen. Turkije kan dit jaar misschien ook starten om 2-3 miljoen Syriërs terug naar huis te sturen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Friends_of_Syria_Group

[ Bericht 52% gewijzigd door Jellereppe op 19-01-2019 10:37:30 ]
pi_184489206
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184490565
Turkije 1.6 miljoen vluchtelingen opgevangen? Dat zijn er al gauw 4 miljoen.

Westen maakt midden-oosten kapot en buurlanden moeten alles opvangen. Niet eerlijk. Grenzen open gooien naar Europa en vlug ook!
pi_184490605
Zijn de goons van het regime ook activisten aan het liquideren in Europa? Zou me niks verbazen iig. Het regime is gered en er is tijd en energie om toekomstige potentiële troublemakers te ruimen.

‘Syrische activist vermoord met bijl in Hamburg’

Volgens lokale media was het slachtoffer een 48-jarige Syriër genaamd Mohamed J., die zich openlijk uitsprak tegen Assad.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184490608
quote:
Die man snapt natuurlijk hoe belangrijk Turkije is voor Amerika. Huidige regering verkiest een terroristische aftakking boven een bondgenoot die overigens over het tweede grootste leger van NATO beschikt.
pi_184505383
quote:
Bij eventuele terugname van de Koerdische gebieden door Assad krijg je discrepantie dat de YPG blij ermee is maar de lokale niet perse YPG gelieerde Koerdische inwoners geen zin hebben om terug te gaan naar de dictatuur zoals het vroeger was. Die tegenstrijdigheid tussen YPG belangen en lokale normale man lees je hier en daar wel op Twitter. En dat komt er helemaal uit wanneer je praat over volledige overgave.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184507953
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 01:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Bij eventuele terugname van de Koerdische gebieden door Assad krijg je discrepantie dat de YPG blij ermee is maar de lokale niet perse YPG gelieerde Koerdische inwoners geen zin hebben om terug te gaan naar de dictatuur zoals het vroeger was. Die tegenstrijdigheid tussen YPG belangen en lokale normale man lees je hier en daar wel op Twitter. En dat komt er helemaal uit wanneer je praat over volledige overgave.
Tussen de perceptie van de lokale gewone man en de ypg lui zit dan ook een enorme verschil. Daar waar lokale gewone man openlijk in opstand kwam tegen het regime en de val van dat regime wilde. Speelde de ypg een andere spelletje.
Nooit openlijk in opstand komen. Nooit grote schermutselingen aangaan. Altijd open voor business met het regime. Zo is de stap terug naar totale baath heerschappij een veel kleinere stap dan voor lokale normale man.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184509719
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184509981
Misschien dat Assad nu wel de neiging heeft om de Koerden hetzelfde te behandelen als de soennieten.
In de buurt van de gezalfde en veelal geïmporteerde shia naast de alewieten zal het wel nooit komen :')
pi_184510508
Die YPG/PKK is een laffe organisatie. Ze plegen bomaanslagen in Turkije en gaan overal ter wereld huilen als Turkije hen wil aanvallen in Syrie.
pi_184511234
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 12:54 schreef polderturk het volgende:
Die YPG/PKK is een laffe organisatie. Ze plegen bomaanslagen in Turkije en gaan overal ter wereld huilen als Turkije hen wil aanvallen in Syrie.
"De ypg heeft helemaal niks te maken met de PKK. Waar haal jij je informatie vandaan? _O- "

was het taalgebruik van vele users in dit topic jaren lang. Gek genoeg kom je dat soort posts niet meer tegen :')

De PKK doet vooral wat hun het veste uitkomt naargelang de omstandigheden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184511534
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

"De ypg heeft helemaal niks te maken met de PKK. Waar haal jij je informatie vandaan? _O- "

was het taalgebruik van vele users in dit topic jaren lang. Gek genoeg kom je dat soort posts niet meer tegen :')

De PKK doet vooral wat hun het veste uitkomt naargelang de omstandigheden.
Als je laffe bomaanslagen gaat plegen, dan moet je ook mans genoeg zijn om de consequenties daarvan te aanvaarden.
pi_184511586
Een bomaanslag van de YPG/PKK op een bus in Afrin. Dit zijn de figuren die sommigen in het westen als hun bondgenoten zien.


https://twitter.com/op_shield/status/1086904291409965058?s=20
  zondag 20 januari 2019 @ 14:06:23 #133
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184511595
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 20 januari 2019 @ 14:06:48 #134
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184511601
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 20 januari 2019 @ 14:13:17 #135
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184511719
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:05 schreef polderturk het volgende:
Een bomaanslag van de YPG/PKK op een bus in Afrin. Dit zijn de figuren die sommigen in het westen als hun bondgenoten zien.

https://twitter.com/op_shield/status/1086904291409965058?s=20
Het is niet moeilijk om bondgenoot (loopjongen) van het Westen te worden. Het recept is eenvoudig. Je moet als eerste een Manifesto maken waarin de woorden democratie en mensenrechten rijkelijk vloeien. En daarna duidelijk maken dat je voor democratie en vrijheid vecht tegen een tiran die nu het scepter zwaait. Daarnaast ook duidelijk maken dat je onderdanig bent aan Westerse geopolitieke doelen. Dat je die Westerse belangen zal dienen als je eenmaal aan de macht bent geholpen. Zelfs als je het niet tot de troon schopt kun je een Nobelprijs voor de Vrede overhandigd krijgen. Denk aan door Westerse media geprezen figuren als Liu Xiaobo en Malala Yousafzai.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 20-01-2019 14:21:38 ]
pi_184511870
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk om bondgenoot (loopjongen) van het Westen te worden. Het recept is eenvoudig. Je moet als eerste een Manifesto maken waarin de woorden democratie en mensenrechten rijkelijk vloeien. En daarna duidelijk maken dat je voor democratie en vrijheid vecht tegen een tiran die nu het scepter zwaait. Zelfs als je het niet tot de troon schopt kun je een Nobelprijs voor de Vrede verwachten. Denk aan door Westerse media geprezen figuren als Liu Xiaobo en Malala Yousafzai. Daarnaast ook duidelijk maken dat je onderdanig bent aan Westerse geopolitieke doelen. Dat je die Westerse belangen zal dienen als je eenmaal aan de macht bent geholpen.
Het grappige is, is dat YPG totaal niet democratisch is. Ze dulden totaal geen tegenspraak.
pi_184511896
Als Al Nasra zijn verandert naar HTS, dan weet iedereen dat het om dezelfde organisatie gaat. Als de PKK de naam verandert naar YPG, dan is dat opeens een totaal andere organisatie. Wie zou het accepteren als IS de naam wijzigt?
  zondag 20 januari 2019 @ 14:24:25 #138
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184511916
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:23 schreef polderturk het volgende:
Als Al Nasra zijn verandert naar HTS, dan weet iedereen dat het om dezelfde organisatie gaat. Als de PKK de naam verandert naar YPG, dan is dat opeens een totaal andere organisatie. Wie zou het accepteren als IS de naam wijzigt?
Pkk heeft zijn naam niet verandert. Pkk is een aftakking en vanwege public relations wordt ypg aangeduid als sdf. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 20 januari 2019 @ 14:37:28 #139
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184512103
Wanneer krijgt YPG een Nobelprijs voor de Vrede?
pi_184512112
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:24 schreef _--_ het volgende:

[..]

Pkk heeft zijn naam niet verandert. Pkk is een aftakking en vanwege public relations wordt ypg aangeduid als sdf. :')
Als een IS een nieuwe aftakking zou oprichten en die een andere naam zou geven, zou iemand dat accepteren?
  zondag 20 januari 2019 @ 14:39:15 #141
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184512122
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als een IS een nieuwe aftakking zou oprichten en die een andere naam zou geven, zou iemand dat accepteren?
Ja ik snap je wel hoor. VS wil invloed en dat is heel natuurlijk voor een land. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184512309
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:24 schreef _--_ het volgende:

[..]

Pkk heeft zijn naam niet verandert. Pkk is een aftakking en vanwege public relations wordt ypg aangeduid als sdf. :')
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:04:32 #143
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184512419
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
:W
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184512481
Even los van de PKK, zou Turkije een autonome Koerdische regio in Noord-Oost-Syrië accepteren als niet-PKK-Koerdische Syriërs de baas waren?

Ik denk het niet. Wat denken de mensen die het telkens over PKK hebben?
  zondag 20 januari 2019 @ 15:11:40 #145
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184512496
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:10 schreef intellectuele_user het volgende:
Even los van de PKK, zou Turkije een autonome Koerdische regio in Noord-Oost-Syrië accepteren als niet-PKK-Koerdische Syriërs de baas waren?

Ik denk het niet. Wat denken de mensen die het telkens over PKK hebben?
Tuurlijk wel, waarom niet. Maar op dit moment worden ze volgepompt met wapens en vele maken daar misbruik van.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184512599
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:10 schreef intellectuele_user het volgende:
Even los van de PKK, zou Turkije een autonome Koerdische regio in Noord-Oost-Syrië accepteren als niet-PKK-Koerdische Syriërs de baas waren?

Ik denk het niet. Wat denken de mensen die het telkens over PKK hebben?
Dit is precies wat Erdogan in het NY times artikel had voorgesteld. Lokale Koerden zullen de dienst uitmaken in Noord Syrie en Turkije gaat hun daarbij ondersteunen.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:24:56 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184512672
quote:
Je lijkt het niet te kunnen laten om wat steekjes onder water naar Koerden te geven, ik weet niet of je het inziet maar het is vrij duidelijk. Daarnaast zijn veel mensen de YPG = PKK discussie wel een beetje moe. Jij noemt ze PKK, wat niet geheel klopt maar je wel handig uitkomt. Dat ze sterk verweven zijn met de PKK klopt dan weer wel.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:25:32 #148
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184512679
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:20 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is precies wat Erdogan in het NY times artikel had voorgesteld. Lokale Koerden zullen de dienst uitmaken in Noord Syrie en Turkije gaat hun daarbij ondersteunen.
Erdogan heeft daar vrij weinig over te zeggen. Het is een soeverein land :)
  zondag 20 januari 2019 @ 15:27:34 #149
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184512703
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Erdogan heeft daar vrij weinig over te zeggen. Het is een soeverein land :)
(((Soeverein))) ;(
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 20 januari 2019 @ 15:27:40 #150
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184512705
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:05 schreef polderturk het volgende:
Een bomaanslag van de YPG/PKK op een bus in Afrin. Dit zijn de figuren die sommigen in het westen als hun bondgenoten zien.


https://twitter.com/op_shield/status/1086904291409965058?s=20
Ach, het Westen ziet ook journalisten in stukken snijdende landen als bondgenoot. Of Alewitische vrouwen in kooien zettende moslimfundamentalisten. Of Assad zolang die terreurverdachten voor ze kan martelen om nationale wetgeving te omzeilen. De hypocrisie van het Westen letterlijk grenzeloos.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:28:53 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184512724
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:27 schreef _--_ het volgende:

[..]

(((Soeverein))) ;(
Ja, Syrië wordt nog steeds als een land erkend. En ik geloof zonder Erdogan als kalief.
  zondag 20 januari 2019 @ 15:31:23 #152
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184512760
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, Syrië wordt nog steeds als een land erkend. En ik geloof zonder Erdogan als kalief.
Ja, ik kan m'n straat ook als soeverein erkennen maar dan maakt dat die straat niet soeverein. In praktijk is er niets soeverein aan Syrië.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184513060
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als je laffe bomaanslagen gaat plegen, dan moet je ook mans genoeg zijn om de consequenties daarvan te aanvaarden.
Mwah. Als je zwakker bent dan de tegenstander moet je wel guerilla tactieken gebruiken en daar hoort ook aanslagen op softtargets bij.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184513243
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mwah. Als je zwakker bent dan de tegenstander moet je wel guerilla tactieken gebruiken en daar hoort ook aanslagen op softtargets bij.
Maar dan moet je niet gaan janken als Turkije wat terug doet.
  zondag 20 januari 2019 @ 16:45:43 #155
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184514195
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184514866
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het grappige is, is dat YPG totaal niet democratisch is. Ze dulden totaal geen tegenspraak.
dat hebben ze wel heel mooi weten te verbloemen :Y
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:23 schreef polderturk het volgende:
Als Al Nasra zijn verandert naar HTS, dan weet iedereen dat het om dezelfde organisatie gaat. Als de PKK de naam verandert naar YPG, dan is dat opeens een totaal andere organisatie. Wie zou het accepteren als IS de naam wijzigt?
haha true. wel een correcte vergelijking.

uiteindelijk gaat niet zo zeer om hoe het beestje heet maar wat het doet. zo is nusra naar alle naamsverandering zich niet anders gaan gedragen. iets waar velen in de rebellen rangen op hadden gehoopt. ze streven net als isis naar exact hetzelfde, namelijk een oneindige jihad met de rest van de wereld, alleen twisten ze over hoe ze die strijd moeten invullen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184514906
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:24 schreef _--_ het volgende:

Pkk is een aftakking en vanwege public relations wordt ypg aangeduid als sdf. :')
zo grappig hoe die amerikaanse militair het voor de cameras verwoordde, "ik gaf de mensen van de ypg aan dat hun naam een probleem was. de volgende kwamen met het sdf. ik vond het briljant dat ze het woord democratic erin hadden verweven" _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 20 januari 2019 @ 17:31:40 #158
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184514962
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo grappig hoe die amerikaanse militair het voor de cameras verwoordde, "ik gaf de mensen van de ypg aan dat hun naam een probleem was. de volgende kwamen met het sdf. ik vond het briljant dat ze het woord democratic erin hadden verweven" _O-
:')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184514973
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:10 schreef intellectuele_user het volgende:
Even los van de PKK, zou Turkije een autonome Koerdische regio in Noord-Oost-Syrië accepteren als niet-PKK-Koerdische Syriërs de baas waren?

Ik denk het niet. Wat denken de mensen die het telkens over PKK hebben?
de turken waren uiteindelijk wel de beste matties geworden van de KRG in noord irak, dus theoretisch zou het mogelijk zijn. alleen is het probleem, dat de PKK de scepter zwaait in noord syrie en daardoor zou zo iets alleen fictief mogelijk zijn. hoewel ik wel denk dat als de turken in staat zijn om met de PKK over het hele conflict in de regio een deal kunnen sluiten dat ze dan niet zo vijandig zullen zijn richt "rojava". omdat de turken graag zaken willen doen daar waren zaken gedaan kan worden. dan maakt het weinig uit met wie dat is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184515033
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je lijkt het niet te kunnen laten om wat steekjes onder water naar Koerden te geven, ik weet niet of je het inziet maar het is vrij duidelijk. Daarnaast zijn veel mensen de YPG = PKK discussie wel een beetje moe. Jij noemt ze PKK, wat niet geheel klopt maar je wel handig uitkomt. Dat ze sterk verweven zijn met de PKK klopt dan weer wel.
*O* je ziet het eindelijk in en durft het ook nog te posten *O*

hoewel je het niet kunt laten om te zeggen dat mijn PKK = YPG stelling "niet geheel klopt", maar dat zal ik je vergeven *;
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184515057
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, Syrië wordt nog steeds als een land erkend. En ik geloof zonder Erdogan als kalief.
binnenkort wel met khamanei of zijn opvolger als grote leider :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184515061
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Maar dan moet je niet gaan janken als Turkije wat terug doet.
hear hear
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 20 januari 2019 @ 18:02:45 #163
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184515558
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

*O* je ziet het eindelijk in en durft het ook nog te posten *O*

hoewel je het niet kunt laten om te zeggen dat mijn PKK = YPG stelling "niet geheel klopt", maar dat zal ik je vergeven *;
Ik heb de verwevenheid nooit ontkend. Wel dat YPG = PKK. Dat is een beetje als zeggen Feijenoord = Excelsior. En ja die clubs hebben meer met elkaar gemeen dan dat ze uit dezelfde stad komen ;)
pi_184516229
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb de verwevenheid nooit ontkend. Wel dat YPG = PKK. Dat is een beetje als zeggen Feijenoord = Excelsior. En ja die clubs hebben meer met elkaar gemeen dan dat ze uit dezelfde stad komen ;)
Mwah. De relatie pkk ypg gaat natuurlijk veel dieper dan een samenwerking. Ypg is een dochter onderneming van de PKK. Je zou kunnen beargumenteren dat PKK = YPG niet helemaal klopt, maar als je de leiderschap, de ideologie, over en weer invloed hebt op elkaar en zelfs de leden deelt, wordt het heel lastig om te stellen dat je een andere organisatie bent.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184516429
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb de verwevenheid nooit ontkend. Wel dat YPG = PKK. Dat is een beetje als zeggen Feijenoord = Excelsior. En ja die clubs hebben meer met elkaar gemeen dan dat ze uit dezelfde stad komen ;)
Hebben Excelsior en Feijenoord dezelfde leiders? Wist jij dat YPG is opgericht door PKK-ers die gevlucht waren uit Turkije? Öcalan is de leider van zowel de YPG als de PKK. Als er een groep zou zijn die door IS'ers is opgericht en die Al Baghdadi als hun leider zien, zou die groep dan los gezien worden van IS?

Een PKK terroriste heeft tijdens een interview gezegd "als we in Turkije zijn, zijn we PKK, als we in Iran zijn, zijn we PJAK, als we in Syrie zijn, zijn we YPG."
  zondag 20 januari 2019 @ 18:50:00 #166
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184516812
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ach, het Westen ziet ook journalisten in stukken snijdende landen als bondgenoot. Of Alewitische vrouwen in kooien zettende moslimfundamentalisten. Of Assad zolang die terreurverdachten voor ze kan martelen om nationale wetgeving te omzeilen. De hypocrisie van het Westen letterlijk grenzeloos.
Je ziet de NOS (een publieke zender dat als doel heeft om het publiek naar behoren te informeren) hier nooit een dikke artikel over schrijven. Om nog maar niet te spreken over de Nederlandse deelname aan de Irak-oorlog in 2003 (massavernietigingswapens...) of het steunen van terroristische groeperingen in Syrië (met als doel om Assad te wippen voor een pro-westerse bacha bazi). Informatie dat per ongeluk uitlekt naar de media anders had niet een dag een haan naar gekraaid. Het is gewoon wie Murica als vijand aanwijst, is onze vijand. Meer inhoud zit niet achter de Nederlandse buitenlandse politiek. En dat geldt voor veel landen: Australië, Canada, Nederland, Brittannië, Japan. Ze hebben werkelijk waar een Empire uitgebouwd. Het enige wat nog mist is dat ze de gouverneurs niet benoemen vanuit de hoofdstad.

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq

https://www.nu.nl/syrie/5(...)pering-in-syrie.html

quote:
Iraq 2003: Weapons of Mass Destruction and Coalition of Willing

Coalition and Allied contingent involvement
Members of the Coalition included Australia: 2,000 invasion, [Poland]: 200 invasion--2,500 peak, Spain: 1,300 invasion United Kingdom: 46,000 invasion, United States: 150,000 to 250,000 invasion. Other members of the coalition were Afghanistan, Albania, Angola, Azerbaijan, Bulgaria, Colombia, Costa Rica, the Czech Republic, Denmark, Dominican Republic, El Salvador, Eritrea, Estonia, Ethiopia, Georgia, Honduras, Hungary, Iceland, Italy, Japan, Kuwait, Latvia, Lithuania, Macedonia, Marshall Islands, Micronesia, Mongolia, the Netherlands, Nicaragua, Palau, Panama, the Philippines, Portugal, Romania, Rwanda, Singapore, Slovakia, Solomon Islands, South Korea, Tonga, Turkey, Uganda, Ukraine, and Uzbekistan.

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq


[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 20-01-2019 19:36:39 ]
pi_184521424
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 18:50 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je ziet de NOS (een publieke zender dat als doel heeft om het publiek naar behoren te informeren) hier nooit een dikke artikel over schrijven. Om nog maar niet te spreken over de Nederlandse deelname aan de Irak-oorlog in 2003 (massavernietigingswapens...) of het steunen van terroristische groeperingen in Syrië (met als doel om Assad te wippen voor een pro-westerse bacha bazi). Informatie dat per ongeluk uitlekt naar de media anders had niet een dag een haan naar gekraaid. Het is gewoon wie Murica als vijand aanwijst, is onze vijand. Meer inhoud zit niet achter de Nederlandse buitenlandse politiek. En dat geldt voor veel landen: Australië, Canada, Nederland, Brittannië, Japan. Ze hebben werkelijk waar een Empire uitgebouwd. Het enige wat nog mist is dat ze de gouverneurs niet benoemen vanuit de hoofdstad.

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq

https://www.nu.nl/syrie/5(...)pering-in-syrie.html

[..]

Er is wel meer fout aan je betoog, maar deze gaat wel heel ver. Het was nota bene nieuwsuur die de 'onthulling' over de steun aan Jabhat al-Shamiya naar buiten bracht.
Incelfrikandel
  zondag 20 januari 2019 @ 23:00:52 #168
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184522871


[ Bericht 100% gewijzigd door _--_ op 20-01-2019 23:01:36 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  zondag 20 januari 2019 @ 23:01:28 #169
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184522885
huh?
TRTWorldNow twitterde op zondag 20-01-2019 om 21:40:51 #BREAKING: Turkey's President Erdogan talks with US President Trump over phone https://t.co/ki5OXSrtZC reageer retweet
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184524490
IDF twitterde op maandag 21-01-2019 om 00:42:07 We have started striking Iranian Quds targets in Syrian territory. We warn the Syrian Armed Forces against attempting to harm Israeli forces or territory. reageer retweet
pi_184524653
spectatorindex twitterde op maandag 21-01-2019 om 00:46:50 BREAKING: Israeli military is currently attacking targets in Syria reageer retweet
pi_184528969
kwam deze ook zojuist tegen. wat een merkwaardige, ongebruikelijke verklaring van het IDF.

normaal gesproken is het altijd hush-hsush, maar nu doen ze het met veel tromgeroffel

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:47 schreef Houtenbeen het volgende:
IDF twitterde op maandag 21-01-2019 om 00:42:07 We have started striking Iranian Quds targets in Syrian territory. We warn the Syrian Armed Forces against attempting to harm Israeli forces or territory. reageer retweet
mooie beelden wel

Elizrael twitterde op zondag 20-01-2019 om 21:46:18 Surreal footage from today's incident. Israeli anti-missile systems launch interceptors toward a Syrian anti-aircraft missile over skiers in the Hermon Mount resort. Video by Elad Ben Moshe https://t.co/KmFsmbwfet reageer retweet


[ Bericht 17% gewijzigd door Slayage op 21-01-2019 11:36:26 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184528989
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 01:08 schreef vigen98 het volgende:
spectatorindex twitterde op maandag 21-01-2019 om 00:46:50 BREAKING: Israeli military is currently attacking targets in Syria reageer retweet
allah bashar suriya?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 21 januari 2019 @ 11:49:14 #174
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184529332
Corrupte alleenheerser Bibi, premier, minister van Defensie, Buitenlandse Zaken, Volksgezondheid en Religie ineen, met de zoveelste kansloze actie. Hij moet wat om de bevolking op te poken in aanloop naar de verkiezingen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184529624
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:49 schreef Szura het volgende:
Corrupte alleenheerser Bibi, premier, minister van Defensie, Buitenlandse Zaken, Volksgezondheid en Religie ineen, met de zoveelste kansloze actie. Hij moet wat om de bevolking op te poken in aanloop naar de verkiezingen.
altijd goed voor wat extra stemmen voor de zittende macht, een conflict met een externe mogendheid. rutte als erdo hebben daar ervaring mee :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 21 januari 2019 @ 12:48:54 #176
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184530256
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Er is wel meer fout aan je betoog, maar deze gaat wel heel ver. Het was nota bene nieuwsuur die de 'onthulling' over de steun aan Jabhat al-Shamiya naar buiten bracht.
Oh, goed van ze. Nu alleen nog even veel zendtijd besteden aan de slaafse en duivelse praktijken van het slaafse Nederland zolang de VS maar toe oproept (terroristengroepen steunen, mee werken met de inval Irak 2003 want massavernietigingswapens, kolonisalistische praktijken van Frankrijk in Afrika met de CFA-franc, westerse handelen in Yemen en de lijst gaat maar door en wie weet kunnen we ze dan pas serieus gaan nemen) als ze besteden aan de de duivelse Russische en Turkse praktijken in Oekraïne, Syrië en rond Gulen. Het is niet integer en moraal om de eigen internationale clan/gang journalistisch te beschermen terwijl minder vriendelijke staten alleen maar worden zwart gemaakt met veel negatieve zendtijd en artikelen. Anders moeten ze gewoon duidelijk voor uitkomen dat een vleugje propaganda achter schuilt.

quote:
De NOS is de grootste journalistieke organisatie van Nederland en staat voor veel mensen symbool voor betrouwbaarheid. Dit vertrouwen willen we elke dag weer waarmaken en daar werken ruim 600 mensen keihard aan. Een flink aantal van hen kent u van gezicht of alleen van stem. Nieuwsgierig naar de persoon achter dat gezicht of die stem? Hier stellen zij zich aan u voor.
https://over.nos.nl/onze-mensen

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 21-01-2019 13:05:22 ]
pi_184530533
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184530610
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Er is wel meer fout aan je betoog, maar deze gaat wel heel ver. Het was nota bene nieuwsuur die de 'onthulling' over de steun aan Jabhat al-Shamiya naar buiten bracht.
Eerlijk is eerlijk: dat was wel nogal achteraf. Op 'alternatieve' media was het al zo ongeveer te vinden, vanaf de eerste dag van het conflict...
  maandag 21 januari 2019 @ 14:27:34 #179
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184531907
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk om bondgenoot (loopjongen) van het Westen te worden. Het recept is eenvoudig. Je moet als eerste een Manifesto maken waarin de woorden democratie en mensenrechten rijkelijk vloeien. En daarna duidelijk maken dat je voor democratie en vrijheid vecht tegen een tiran die nu het scepter zwaait. Daarnaast ook duidelijk maken dat je onderdanig bent aan Westerse geopolitieke doelen. Dat je die Westerse belangen zal dienen als je eenmaal aan de macht bent geholpen. Zelfs als je het niet tot de troon schopt kun je een Nobelprijs voor de Vrede overhandigd krijgen. Denk aan door Westerse media geprezen figuren als Liu Xiaobo en Malala Yousafzai.
Precies. Het enige wat is gebeurt sinds het jaar 1200 op het gebied van ideologie is heel simpel aan te duiden: het christendom ingeruild voor een andere vorm van ideologisch radicalisme in de vorm van democratie en liberalisme dat kost wat kost verspreidt moet worden door westerse overheden. Nederland, Nederland, verlicht noemen ze dat. Het is mooi om een ideologie te hebben maar dit neigt weer naar missionaris-activiteiten zoals het christendom ook eeuwenlang tekeer is gegaan is in heidense landen en mensen zien het niet. Als Saudi-Arabië of Turkije goed investeren in moskeeën en weekendscholen hebben West-Europese landen totaal geen recht van klagen. Eerst zelf goed in de spiegel kijken.

quote:
Zo kregen diverse groeperingen van Buitenlandse Zaken het stempel ‘gematigd’, aldus Van Dam, omdat ze eind 2015 in de Saudische hoofdstad aanwezig waren. Daar ondertekenden ze ten overstaan van buitenlandse mogend­heden de zogeheten ‘Riyadh-verklaring’, waarmee ze beloofden om voortaan democratische principes te volgen. De groepering Ahrar al-Sham was een van hen. De Nederlandse regering stelt dan ook op 29 januari 2016 dat Ahrar al-Sham ‘geen radicale organisatie’ is, maar slechts een groepering met ‘een sterk religieus karakter’. Want, zo meldt toenmalig minister Koenders, ‘de kwalificatie radicaal-jihadistisch gaat niet op voor de groepen die in Riyadh aanwezig waren’. Of zoals diplomaat Van Dam het omschrijft: “Als bepaalde groeperingen democratische principes ondertekenen dan moet je ze formeel erkennen als gematigd, toch?”

De democratische beloftes van Ahrar al-Sham in Riyadh ten spijt, richt de groepering op 12 mei 2016 samen met bondgenoot Al-Qaida een bloedbad aan onder alawitische burgers in het dorp al-Zara. Op een foto van de slachtpartij is te zien hoe twee strijders, met gecamoufleerde mutsen op en met machinegeweren in hun handen op de lijken van minstens twee vrouwen staan. De vrouwen zijn kort daarvoor doodgeschoten - op de muren en gordijnen kleven bloedspetters. Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch rapporteert dit bloedbad. Een maand later pleegt Ahrar al-Sham een zelfmoordaanslag in de provincie Aleppo.


https://www.trouw.nl/home(...)ciliteerde~ad73dd6e/

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 21-01-2019 14:40:28 ]
pi_184535952
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oh, goed van ze. Nu alleen nog even veel zendtijd besteden aan de slaafse en duivelse praktijken van het slaafse Nederland zolang de VS maar toe oproept (terroristengroepen steunen, mee werken met de inval Irak 2003 want massavernietigingswapens, kolonisalistische praktijken van Frankrijk in Afrika met de CFA-franc, westerse handelen in Yemen en de lijst gaat maar door en wie weet kunnen we ze dan pas serieus gaan nemen) als ze besteden aan de de duivelse Russische en Turkse praktijken in Oekraïne, Syrië en rond Gulen. Het is niet integer en moraal om de eigen internationale clan/gang journalistisch te beschermen terwijl minder vriendelijke staten alleen maar worden zwart gemaakt met veel negatieve zendtijd en artikelen. Anders moeten ze gewoon duidelijk voor uitkomen dat een vleugje propaganda achter schuilt.

[..]

https://over.nos.nl/onze-mensen
Uuh, je hebt een totaal verkeerd beeld van de NOS. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook een nieuwsmedium van niks, maar dan om andere redenen. Je kunt nou eenmaal niet in twintig minuten iedereen interviewen of elk perspectief uitgebreid aan bod brengen. Als je diepgang en kwaliteit wilt moet je je nieuws uit andere/meerdere bronnen halen. Dat beeld van mensen dat de NOS bewust bezig is met de waarheid verdraaien, is klinkklare onzin.

Lees de berichtgeving er maar op na, ik heb Thomas Loudon(en anderen) op geen positief woord over de Irakinval kunnen betrappen. Net als Jemen etc.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 13:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk: dat was wel nogal achteraf. Op 'alternatieve' media was het al zo ongeveer te vinden, vanaf de eerste dag van het conflict...
Wat?
Incelfrikandel
pi_184543931
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:27 schreef Jellereppe het volgende:
Als Saudi-Arabië of Turkije goed investeren in moskeeën en weekendscholen hebben West-Europese landen totaal geen recht van klagen. Eerst zelf goed in de spiegel kijken.

https://www.trouw.nl/home(...)ciliteerde~ad73dd6e/
Klopt. Op moreel gebied heeft men ook geen recht van spreken. Westen doet precies hetzelfde, ook bemoeien met interne politieke zaken van andere landen door bepaalde partijen te steunen. Zo ook door maatschappelijke tendensen te beïnvloeden via NGO's.

Alleen heeft men meer macht om zaken af te dwingen omdat de wereldeconomie door het Westen vorm is gegeven en men aan de touwtjes trekt; militair, financiële systeem etc.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 21 januari 2019 @ 23:38:26 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184543965
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Klopt. Op moreel gebied heeft men ook geen recht van spreken. Westen doet precies hetzelfde, ook bemoeien met interne politieke zaken van andere landen door bepaalde partijen te steunen. Zo ook door maatschappelijke tendensen te beïnvloeden via NGO's.

Alleen heeft men meer macht om zaken af te dwingen omdat de wereldeconomie door het Westen vorm is gegeven en men aan de touwtjes trekt; militair, financiële systeem etc.
Met geld invloed kopen, overheden proberen het allemaal.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184547652
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:38 schreef Perrin het volgende:
Met geld invloed kopen, overheden proberen het allemaal.
Dat is de conclusie wel ja. Wat de Saudiërs hier doen doen wij andersom dus ook.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184557280
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Klopt. Op moreel gebied heeft men ook geen recht van spreken. Westen doet precies hetzelfde, ook bemoeien met interne politieke zaken van andere landen door bepaalde partijen te steunen. Zo ook door maatschappelijke tendensen te beïnvloeden via NGO's.

Alleen heeft men meer macht om zaken af te dwingen omdat de wereldeconomie door het Westen vorm is gegeven en men aan de touwtjes trekt; militair, financiële systeem etc.
Elk land doet dat, niet alleen het Westen. Misschien alleen China (nog) niet, hoewel ze daar in Azië wel al mee aan het experimenteren zijn.
pi_184572581
Zware Turkse delegatie vandaag in Moskou. Erdogan zelf geflankeerd door de ministers van buitenlandse zaken, defensie en hoofd inlichtingen diensten. Benieuwd wat eruit zal komen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184573636
Goede middag

Ik ben een Iraanse Nederlander en speciaal aangemeld voor dit topic.
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:17:22 #187
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184573743
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:11 schreef Guccipet1993 het volgende:
Goede middag

Ik ben een Iraanse Nederlander en speciaal aangemeld voor dit topic.
Goedemiddag. Alles goed? Stel je even voor: naam, adres en telefoonnummer.
pi_184574286
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:11 schreef Guccipet1993 het volgende:
Goede middag

Ik ben een Iraanse Nederlander en speciaal aangemeld voor dit topic.
Incelfrikandel
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:42:37 #189
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184580666
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Oh, goed van ze. Nu alleen nog even veel zendtijd besteden aan de slaafse en duivelse praktijken van het slaafse Nederland zolang de VS maar toe oproept (terroristengroepen steunen, mee werken met de inval Irak 2003 want massavernietigingswapens, kolonisalistische praktijken van Frankrijk in Afrika met de CFA-franc, westerse handelen in Yemen en de lijst gaat maar door en wie weet kunnen we ze dan pas serieus gaan nemen) als ze besteden aan de de duivelse Russische en Turkse praktijken in Oekraïne, Syrië en rond Gulen. Het is niet integer en moraal om de eigen internationale clan/gang journalistisch te beschermen terwijl minder vriendelijke staten alleen maar worden zwart gemaakt met veel negatieve zendtijd en artikelen. Anders moeten ze gewoon duidelijk voor uitkomen dat een vleugje propaganda achter schuilt.

[..]

https://over.nos.nl/onze-mensen
https://www.bbc.com/news/(...)&utm_medium=referral

Kijk eens aan. Toevallig een dag later. Ik kwam daar ruim een jaar geleden via alternatieve media achter waar die Fransozen geniepig mee bezig zijn in Afrika. Een postkoloniale financiële dwangbuis voor de landen die vastzitten aan de CFA-Franc. Zitten vast aan een veel te sterke munt waardoor ze nooit concurrerend kunnen zijn. Het monetaire beleid voor deze landen wordt bepaald vanuit Parijs en Brussel. Deze landen moeten zelfs de helft van hun financiële reserves in Frankrijk parkeren. Petje af voor deze Italiaan. Nota bene van een rechtse Italiaanse partij.

https://en.wikipedia.org/wiki/CFA_franc

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 23-01-2019 21:40:59 ]
pi_184582046
Zou het?

Charles_Lister twitterde op woensdag 23-01-2019 om 21:20:11 BREAKING - early reports claim #ISIS leader Abu Bakr al-#Baghdadi may have just been captured in eastern #Syria, by the #SDF. (Wait for more solid reports, but could be noteworthy.) https://t.co/imEQgaTxcx reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 23 januari 2019 @ 21:44:01 #191
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184582147
Diezelfde Baghdadi die al 17x dood is verklaard?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184583125
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:44 schreef Szura het volgende:
Diezelfde Baghdadi die al 17x dood is verklaard?
Volgens mij is recentelijk de laatste dorp ingenomen. Misschien daarom geen plek om naar toe te vluchten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184588505
SDF ontkent het zelf
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:39:35 #194
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184593988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:44 schreef Szura het volgende:
Diezelfde Baghdadi die al 17x dood is verklaard?
Ach, islamitisch uiterlijk (Baghdadi) of westers uiterlijk (George W. Bush) beiden massamoordenaars. Laten we onszelf niet verblinden door de verpakking en massa-media. De een wordt verketterd (terecht) en de ander is vrij man en wordt de lofzang over uitgesproken.
pi_184595156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ach, islamitisch uiterlijk (Baghdadi) of westers uiterlijk (George W. Bush) beiden massamoordenaars. Laten we onszelf niet verblinden door de verpakking en massa-media. De een wordt verketterd (terecht) en de ander is vrij man en wordt de lofzang over uitgesproken.
Wat draagt jouw reactie bij aan dit topic? Het voelt eerder dat je lekker je frustratie aan het uiten bent
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:41:40 #196
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184595167
Wanneer gaat Turkije nou aanvallen dan. :Z
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:46:05 #197
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184595236
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:40 schreef Guccipet1993 het volgende:
Wat draagt jouw reactie bij aan dit topic? Het voelt eerder dat je lekker je frustratie aan het uiten bent
Macht maakt recht. Mensen met veel macht kunnen lustig moorden en dan als vrij man door het leven gaan. Mensen met minder macht daarentegen kunnen moorden maar zijn daarna los wild. En terecht maar waarom niet allebei los wild? Zie mijn eerste zin voor het antwoord. Als je anders over denkt neem de moeite. Ik ben leergierig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 24-01-2019 16:55:09 ]
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:50:52 #198
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184595330
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:41 schreef _--_ het volgende:
Wanneer gaat Turkije nou aanvallen dan. :Z


[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 25-01-2019 15:39:15 ]
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:14:09 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184595779
edit: verkeerde topic :@
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184599177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ach, islamitisch uiterlijk (Baghdadi) of westers uiterlijk (George W. Bush) beiden massamoordenaars. Laten we onszelf niet verblinden door de verpakking en massa-media. De een wordt verketterd (terecht) en de ander is vrij man en wordt de lofzang over uitgesproken.
Inderdaad, alleen maar lof voor Bush in het westen.

:Z
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')