Neemt niet weg dat volgens onderzoek, ongeveer de helft van de nederlandse autos minder dan 100pk heeft. Dus kennelijk is het voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking inderdaad niet zo belangrijk hoeveel pk voorhanden is.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
X5, Q7 en GLE zijn alle drie prima geschikt voor het terrein inderdaad.
En je kan bij heel veel auto’s aan de buitenzijde zien welke motorisering erin ligt. Sterker nog, bij alle auto’s op NL kenteken, maar ook gewoon in een oogopslag zie je het vaak.
Had jij geweten als je wel eens buiten kwam...
Het is wel duidelijk dat het voor jou heel belangrijk is hoe snel je auto is, maar geef nou maar gewoon toe dat dat niet voor iedereen zo is. En nee, dat is niet alleen maar een kwestie van geld. Sterker nog, in mijn omgeving lijkt er eerder een omgekeerd verband te zijn tussen hoeveel iemand verdient en hoeveel zijn auto kost.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:25 schreef VEM2012 het volgende:
Je koopt een Aygo omdat je geen geld hebt voor een echte auto, niet omdat je die auto wel snel en luxe genoeg vindt.
De SR M3 zit in iets minder dan 6 sec op de 100 en zo’n Kia e niro doet er 8 seconden over. Zeker op de snelweg is de e niro een stuk minder rap dan je zou vermoeden aan die 0-100 tijd, ding rijdt ook niet harder dan 167 km/u.
En wat status betreft: een Kia heeft natuurlijk de status van een zak aardappelen op wielen.
De Model 3 verkoopt ook ongekend goed in landen waar de belastingvoordelen vrijwel nihil zijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je bent zeker het 14%-bijtelling dieseltijdperk alweer vergeten? De ondergemotoriseerde afgeknepen auto's waren niet aan te slepen, terwijl er van exact dezelfde modellen vaak aanzienlijk krachtigere versies beschikbaar waren die bijna niemand koos.
Slechts een heel beperkt deel van alle automobilisten geeft echt wat om de indrukwekkende acceleraties van een Tesla. Het overgrote deel van de automobilisten vindt het meer dan prima wanneer de 100 binnen 10 tot 12 seconden aangetikt kan worden. En in het A-segement is 14 seconden ook nog acceptabel. Merken die geen spaar-dieseltje in het assortiment hadden, hadden het behoorlijk zwaar.
Tesla gaat met die cijfers de oorlog om marktaandeel niet winnen. Er zijn slechts twee punten waarop Tesla het huidige marktaandeel in Nederland heeft kunnen bereiken:
- Ongekende belastingvoordelen
- Grotere range dan alle concurrenten die er tot voor kort op de EV-markt waren.
Het range-argument begint steeds meer achterhaald te worden, het belastingvoordeel is er natuurlijk nog wel ten opzichte van BEV maar Tesla is niet meer de enige EV op de markt met grote range.
Auto’s zijn zeker in Nederland kunstmatig enorm duur, waarbij we in Nederland ook nog de zuinige (pk arme) auto’s ontzien. Daardoor worden veel mensen gedwongen te kiezen voor een model waar ze niet voor zouden kiezen als ze voor hetzelfde geld meer kunnen krijgen.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat volgens onderzoek, ongeveer de helft van de nederlandse autos minder dan 100pk heeft. Dus kennelijk is het voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking inderdaad niet zo belangrijk hoeveel pk voorhanden is.
Zelfs in Duitsland ligt het gemiddelde van nieuw gekochte autos op 150ps En in dat artikel geven ze ook aan dat dat vooral is om te compenseren voor het hogere gewicht van de SUV (elke 4e nieuw verkochte auto in duitsland is een SUV).
[..]
Het is wel duidelijk dat het voor jou heel belangrijk is hoe snel je auto is, maar geef nou maar gewoon toe dat dat niet voor iedereen zo is. En nee, dat is niet alleen maar een kwestie van geld. Sterker nog, in mijn omgeving lijkt er eerder een omgekeerd verband te zijn tussen hoeveel iemand verdient en hoeveel zijn auto kost.
Als „veel meer waar” is gedefinieerd als meer snelheid en meer range, dan heb je helemaal gelijk.quote:Op donderdag 18 april 2019 13:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Auto’s zijn zeker in Nederland kunstmatig enorm duur, waarbij we in Nederland ook nog de zuinige (pk arme) auto’s ontzien. Daardoor worden veel mensen gedwongen te kiezen voor een model waar ze niet voor zouden kiezen als ze voor hetzelfde geld meer kunnen krijgen.
En dat is wel waar we het over hadden: voor hetzelfde geld veel meer waar.
Drie van de vier nu beschikbare aygo modellen hebben meer dan 100pk.quote:Daarnaast heb je ook nog heel veel autootjes die nauwelijks het dorp uitkomen, waar moeder de vrouw in rijdt.
Zou je 99 pk in een Aygo leggen is zo’n Aygo trouwens nog steeds rap, maar dat terzijde.
Ik ken daadwerkelijk een miljonair met een Volvo 960. Mijn leidinggevende heeft een Opel Astra van 10 jaar oud, zijn leidinggevende zelfs een Citroën c2. De ingenieurs in mijn team hebben duurdere autos, en de groepsleiders in de productie rijden zelfs ford mustang en BMW x5 e.d. Die laatsten zijn ook wel van die figuren die over “karakter” en “imago” praten als het over autos gaat. Hogerop gebruiken ze het vooral om van a naar b te komen. Dus ja, in mijn omgeving is het eerder omgekeerd.quote:BTW: rare omgeving waar de bijstandsgerechtigden Range Rovers rijden en de miljonairs een Aygo. Hier in het dorp is dat wel exact andersom.
Twee voorbeelden. Ok.quote:Op donderdag 18 april 2019 19:33 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als „veel meer waar” is gedefinieerd als meer snelheid en meer range, dan heb je helemaal gelijk.
Maar dat is nu juist het punt! Zodra iemand niet die range nodig heeft, bijvoorbeeld omdat het een tweede auto is, dan is het niet “meer waar voor je geld”. Dan is hij gewoon onnodig duur door iets waar je nooit gebruik van maakt. Bij snelheid is dat natuurlijk nog veel subjectiever, want dat heeft niemand echt nodig.
En het is natuurlijk tamelijk utopisch om te denken dat mensen objectief of pragmatisch zijn bij het kopen van een auto (of welk product dan ook).
[..]
Drie van de vier nu beschikbare aygo modellen hebben meer dan 100pk.
[..]
Ik ken daadwerkelijk een miljonair met een Volvo 960. Mijn leidinggevende heeft een Opel Astra van 10 jaar oud, zijn leidinggevende zelfs een Citroën c2. De ingenieurs in mijn team hebben duurdere autos, en de groepsleiders in de productie rijden zelfs ford mustang en BMW x5 e.d. Die laatsten zijn ook wel van die figuren die over “karakter” en “imago” praten als het over autos gaat. Hogerop gebruiken ze het vooral om van a naar b te komen. Dus ja, in mijn omgeving is het eerder omgekeerd.
Ga je nu de afschrijving van een luxe e segment S vergelijken met een middenklasse C segment Toyota ?quote:Op maandag 15 april 2019 16:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Even wat rond geneusd.
Een Model S van 4 jaar oud is toch zomaar een 30-35 mille op afgeschreven. Zo hard schrijft een goed uitgeruste Auris Hybrid niet af.
Misschien schrijft Tesla in procenten relatief weinig af, maar in keiharde euro's ligt het toch wat anders.
Die gast praat het hele topic al poep.quote:Op donderdag 18 april 2019 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ga je nu de afschrijving van een luxe e segment S vergelijken met een middenklasse C segment Toyota ?
Als je dan toch een vergelijk wilt maken doe dat dan tussen de S en de Audi 7.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ga je nu een auto uit een segment wat waarin de meeste mensen zonder enorme belastingvoordelen nooit zou kopen of leasen, vergelijken met een auto die door de belastingvoordelen wel binnen bereik ligt?quote:Op donderdag 18 april 2019 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ga je nu de afschrijving van een luxe e segment S vergelijken met een middenklasse C segment Toyota ?
Als je dan toch een vergelijk wilt maken doe dat dan tussen de S en de Audi A7.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Vervelend joh, als je kritiek niet inhoudelijk kunt weerleggen en je dan maar als een klein kind gaat gedragen.quote:Op donderdag 18 april 2019 22:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die gast praat het hele topic al poep.
Sorry, maar in tegenstelling tot wat jij denkt zijn er genoeg mensen die een auto in het segment van de A7 af zullen wegen aan een Model S.quote:Op vrijdag 19 april 2019 07:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ga je nu een auto uit een segment wat waarin de meeste mensen zonder enorme belastingvoordelen nooit zou kopen of leasen, vergelijken met een auto die door de belastingvoordelen wel binnen bereik ligt?
Wat heeft dat voor zin?
quote:Op vrijdag 19 april 2019 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vervelend joh, als je kritiek niet inhoudelijk kunt weerleggen en je dan maar als een klein kind gaat gedragen.
lease plan heeft ze ass we speakquote:Op vrijdag 19 april 2019 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar even wat anders, is die Model 3 SR al ergens in operational lease te krijgen? Zie bij de bekende alleen nog long range en performance.
Oh ja ¤670 ex. btw voor 60mnd/30.000 km. Had iets goedkoper verwacht om eerlijk te zijn... alhoewel een Ioniq met die km's is ¤492. Dan had ik het wel gewetenquote:
Voor de AWD Dual Motor vragen ze 800 bij 60mnd/30.000.quote:Op vrijdag 19 april 2019 16:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh ja ¤670 ex. btw voor 60mnd/30.000 km. Had iets goedkoper verwacht om eerlijk te zijn... alhoewel een Ioniq met die km's is ¤492. Dan had ik het wel geweten
is dat zo?quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor de AWD Dual Motor vragen ze 800 bij 60mnd/30.000.
Je kan veel beter via Tesla financial lease nemen. Tesla regelt de mobiliteit toch al standaard en bijna 300 euro per maand extra voor operational is bij de Model 3 gewoon idioot veel geld.
Wat bedoel je met mobiliteit? Je hebt dan toch alsnog kosten voor verzekering en onderhoud apart?quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor de AWD Dual Motor vragen ze 800 bij 60mnd/30.000.
Je kan veel beter via Tesla financial lease nemen. Tesla regelt de mobiliteit toch al standaard en bijna 300 euro per maand extra voor operational is bij de Model 3 gewoon idioot veel geld.
Verzekering moet je idd betalen, ongeveer 70 euro als je geen brokkenpiloot bent. Onderhoud is verwaarloosbaar. Bandjes af en toe. Vind ik geen 300 euro waard.quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat bedoel je met mobiliteit? Je hebt dan toch alsnog kosten voor verzekering en onderhoud apart?
Bij iedere Tesla krijg je gewoon een leenauto. Onderweg een probleem, krijg je een huurauto.quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:39 schreef Tailless het volgende:
[..]
Dat tesla bij een financial lease de mobiliteit verzorgt?
ik als nog 23 jarige kan geen verzekering afsluiten van 70 euro per maandquote:Op vrijdag 19 april 2019 17:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verzekering moet je idd betalen, ongeveer 70 euro als je geen brokkenpiloot bent. Onderhoud is verwaarloosbaar. Bandjes af en toe. Vind ik geen 300 euro waard.
En ja, ik weet dat er ook nog wegenbelasting bijkomt vanaf 2021.
bron?quote:Op vrijdag 19 april 2019 17:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij iedere Tesla krijg je gewoon een leenauto. Onderweg een probleem, krijg je een huurauto.
Ik snap dat operational best voordelen kent, maar ik vind het verschil gewoon te groot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |