abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186292958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

X5, Q7 en GLE zijn alle drie prima geschikt voor het terrein inderdaad.

En je kan bij heel veel auto’s aan de buitenzijde zien welke motorisering erin ligt. Sterker nog, bij alle auto’s op NL kenteken, maar ook gewoon in een oogopslag zie je het vaak.

Had jij geweten als je wel eens buiten kwam... :)
Neemt niet weg dat volgens onderzoek, ongeveer de helft van de nederlandse autos minder dan 100pk heeft. Dus kennelijk is het voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking inderdaad niet zo belangrijk hoeveel pk voorhanden is.

Zelfs in Duitsland ligt het gemiddelde van nieuw gekochte autos op 150ps En in dat artikel geven ze ook aan dat dat vooral is om te compenseren voor het hogere gewicht van de SUV (elke 4e nieuw verkochte auto in duitsland is een SUV).
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:25 schreef VEM2012 het volgende:
Je koopt een Aygo omdat je geen geld hebt voor een echte auto, niet omdat je die auto wel snel en luxe genoeg vindt.

De SR M3 zit in iets minder dan 6 sec op de 100 en zo’n Kia e niro doet er 8 seconden over. Zeker op de snelweg is de e niro een stuk minder rap dan je zou vermoeden aan die 0-100 tijd, ding rijdt ook niet harder dan 167 km/u.

En wat status betreft: een Kia heeft natuurlijk de status van een zak aardappelen op wielen.
Het is wel duidelijk dat het voor jou heel belangrijk is hoe snel je auto is, maar geef nou maar gewoon toe dat dat niet voor iedereen zo is. En nee, dat is niet alleen maar een kwestie van geld. Sterker nog, in mijn omgeving lijkt er eerder een omgekeerd verband te zijn tussen hoeveel iemand verdient en hoeveel zijn auto kost.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_186292972
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Je bent zeker het 14%-bijtelling dieseltijdperk alweer vergeten? De ondergemotoriseerde afgeknepen auto's waren niet aan te slepen, terwijl er van exact dezelfde modellen vaak aanzienlijk krachtigere versies beschikbaar waren die bijna niemand koos.

Slechts een heel beperkt deel van alle automobilisten geeft echt wat om de indrukwekkende acceleraties van een Tesla. Het overgrote deel van de automobilisten vindt het meer dan prima wanneer de 100 binnen 10 tot 12 seconden aangetikt kan worden. En in het A-segement is 14 seconden ook nog acceptabel. Merken die geen spaar-dieseltje in het assortiment hadden, hadden het behoorlijk zwaar.

Tesla gaat met die cijfers de oorlog om marktaandeel niet winnen. Er zijn slechts twee punten waarop Tesla het huidige marktaandeel in Nederland heeft kunnen bereiken:
- Ongekende belastingvoordelen
- Grotere range dan alle concurrenten die er tot voor kort op de EV-markt waren.

Het range-argument begint steeds meer achterhaald te worden, het belastingvoordeel is er natuurlijk nog wel ten opzichte van BEV maar Tesla is niet meer de enige EV op de markt met grote range.
De Model 3 verkoopt ook ongekend goed in landen waar de belastingvoordelen vrijwel nihil zijn.

En ja, zeker in het begin had de EV belastingvoordelen nodig om te verkopen. Net zoals bij zonnepanelen.
pi_186293070
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:36 schreef knoopie het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat volgens onderzoek, ongeveer de helft van de nederlandse autos minder dan 100pk heeft. Dus kennelijk is het voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking inderdaad niet zo belangrijk hoeveel pk voorhanden is.

Zelfs in Duitsland ligt het gemiddelde van nieuw gekochte autos op 150ps En in dat artikel geven ze ook aan dat dat vooral is om te compenseren voor het hogere gewicht van de SUV (elke 4e nieuw verkochte auto in duitsland is een SUV).
[..]

Het is wel duidelijk dat het voor jou heel belangrijk is hoe snel je auto is, maar geef nou maar gewoon toe dat dat niet voor iedereen zo is. En nee, dat is niet alleen maar een kwestie van geld. Sterker nog, in mijn omgeving lijkt er eerder een omgekeerd verband te zijn tussen hoeveel iemand verdient en hoeveel zijn auto kost.
Auto’s zijn zeker in Nederland kunstmatig enorm duur, waarbij we in Nederland ook nog de zuinige (pk arme) auto’s ontzien. Daardoor worden veel mensen gedwongen te kiezen voor een model waar ze niet voor zouden kiezen als ze voor hetzelfde geld meer kunnen krijgen.

En dat is wel waar we het over hadden: voor hetzelfde geld veel meer waar.

Daarnaast heb je ook nog heel veel autootjes die nauwelijks het dorp uitkomen, waar moeder de vrouw in rijdt.

Zou je 99 pk in een Aygo leggen is zo’n Aygo trouwens nog steeds rap, maar dat terzijde. ;)

BTW: rare omgeving waar de bijstandsgerechtigden Range Rovers rijden en de miljonairs een Aygo. Hier in het dorp is dat wel exact andersom. :)
pi_186297749
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Auto’s zijn zeker in Nederland kunstmatig enorm duur, waarbij we in Nederland ook nog de zuinige (pk arme) auto’s ontzien. Daardoor worden veel mensen gedwongen te kiezen voor een model waar ze niet voor zouden kiezen als ze voor hetzelfde geld meer kunnen krijgen.

En dat is wel waar we het over hadden: voor hetzelfde geld veel meer waar.
Als „veel meer waar” is gedefinieerd als meer snelheid en meer range, dan heb je helemaal gelijk.
Maar dat is nu juist het punt! Zodra iemand niet die range nodig heeft, bijvoorbeeld omdat het een tweede auto is, dan is het niet “meer waar voor je geld”. Dan is hij gewoon onnodig duur door iets waar je nooit gebruik van maakt. Bij snelheid is dat natuurlijk nog veel subjectiever, want dat heeft niemand echt nodig.

En het is natuurlijk tamelijk utopisch om te denken dat mensen objectief of pragmatisch zijn bij het kopen van een auto (of welk product dan ook).

quote:
Daarnaast heb je ook nog heel veel autootjes die nauwelijks het dorp uitkomen, waar moeder de vrouw in rijdt.

Zou je 99 pk in een Aygo leggen is zo’n Aygo trouwens nog steeds rap, maar dat terzijde. ;)
Drie van de vier nu beschikbare aygo modellen hebben meer dan 100pk.
quote:
BTW: rare omgeving waar de bijstandsgerechtigden Range Rovers rijden en de miljonairs een Aygo. Hier in het dorp is dat wel exact andersom. :)
Ik ken daadwerkelijk een miljonair met een Volvo 960. Mijn leidinggevende heeft een Opel Astra van 10 jaar oud, zijn leidinggevende zelfs een Citroën c2. De ingenieurs in mijn team hebben duurdere autos, en de groepsleiders in de productie rijden zelfs ford mustang en BMW x5 e.d. Die laatsten zijn ook wel van die figuren die over “karakter” en “imago” praten als het over autos gaat. Hogerop gebruiken ze het vooral om van a naar b te komen. Dus ja, in mijn omgeving is het eerder omgekeerd.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_186298028
Rij eens door de Gooise villawijken. Zeker, je vindt er veel automobiele pracht en praal. Maar er staan ook vele auto's van 10+ jaar oud op de opritten.

En wat er aan pracht en praal staat, is lang niet altijd bloedsnel.
pi_186298034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 19:33 schreef knoopie het volgende:

[..]

Als „veel meer waar” is gedefinieerd als meer snelheid en meer range, dan heb je helemaal gelijk.
Maar dat is nu juist het punt! Zodra iemand niet die range nodig heeft, bijvoorbeeld omdat het een tweede auto is, dan is het niet “meer waar voor je geld”. Dan is hij gewoon onnodig duur door iets waar je nooit gebruik van maakt. Bij snelheid is dat natuurlijk nog veel subjectiever, want dat heeft niemand echt nodig.

En het is natuurlijk tamelijk utopisch om te denken dat mensen objectief of pragmatisch zijn bij het kopen van een auto (of welk product dan ook).
[..]

Drie van de vier nu beschikbare aygo modellen hebben meer dan 100pk.
[..]

Ik ken daadwerkelijk een miljonair met een Volvo 960. Mijn leidinggevende heeft een Opel Astra van 10 jaar oud, zijn leidinggevende zelfs een Citroën c2. De ingenieurs in mijn team hebben duurdere autos, en de groepsleiders in de productie rijden zelfs ford mustang en BMW x5 e.d. Die laatsten zijn ook wel van die figuren die over “karakter” en “imago” praten als het over autos gaat. Hogerop gebruiken ze het vooral om van a naar b te komen. Dus ja, in mijn omgeving is het eerder omgekeerd.
Twee voorbeelden. Ok.

Frits Philips reed ook in een oude Volvo, maar dan heb je het gewoon over uitzonderingen.

Vwb de Aygo: bericht was uit 2015.

Vwb meer waar voor je geld: de Tesla biedt veel meer dan alleen meer range en snelheid.
  donderdag 18 april 2019 @ 21:57:47 #207
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_186301259
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 16:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Even wat rond geneusd.

Een Model S van 4 jaar oud is toch zomaar een 30-35 mille op afgeschreven. Zo hard schrijft een goed uitgeruste Auris Hybrid niet af.

Misschien schrijft Tesla in procenten relatief weinig af, maar in keiharde euro's ligt het toch wat anders.
Ga je nu de afschrijving van een luxe e segment S vergelijken met een middenklasse C segment Toyota ?

Als je dan toch een vergelijk wilt maken doe dat dan tussen de S en de Audi A7.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 18-04-2019 22:43:46 ]
pi_186302128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ga je nu de afschrijving van een luxe e segment S vergelijken met een middenklasse C segment Toyota ?

Als je dan toch een vergelijk wilt maken doe dat dan tussen de S en de Audi 7.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Die gast praat het hele topic al poep.
Facts don't care about your feelings
pi_186305109
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ga je nu de afschrijving van een luxe e segment S vergelijken met een middenklasse C segment Toyota ?

Als je dan toch een vergelijk wilt maken doe dat dan tussen de S en de Audi A7.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ga je nu een auto uit een segment wat waarin de meeste mensen zonder enorme belastingvoordelen nooit zou kopen of leasen, vergelijken met een auto die door de belastingvoordelen wel binnen bereik ligt?

Wat heeft dat voor zin?
pi_186305114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Die gast praat het hele topic al poep.
Vervelend joh, als je kritiek niet inhoudelijk kunt weerleggen en je dan maar als een klein kind gaat gedragen.
pi_186306078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ga je nu een auto uit een segment wat waarin de meeste mensen zonder enorme belastingvoordelen nooit zou kopen of leasen, vergelijken met een auto die door de belastingvoordelen wel binnen bereik ligt?

Wat heeft dat voor zin?
Sorry, maar in tegenstelling tot wat jij denkt zijn er genoeg mensen die een auto in het segment van de A7 af zullen wegen aan een Model S.

Daarnaast is restwaarde voor iemand die leased totaal niet van belang, wel?
pi_186306146
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Vervelend joh, als je kritiek niet inhoudelijk kunt weerleggen en je dan maar als een klein kind gaat gedragen.
:') tja ik kan ook 1985 in m'n username zetten en dan doen alsof ik volwassen ben. Zoals ik al eerder in aangaf kocht ik mijn Tesla voor ¤86.500 en verkocht voor ¤64.000 na 2.5 jaar. Dat lijkt me niet heel slecht. Vergelijken met een Auris Hybrid slaat echt nergens op. Vergelijk het dan op z'n minst met een A6 of een 5-serie en dan zit je volgens mij niet op hele andere bedragen. Als het al niet erger is.

Op zich is het logisch ook want je kan een elektromotor veel minder aftrappen, je hebt 8 jaar garantie op de aandrijflijn en accu (tov 2 jaar bij een Audi??) en 4 jaar op de rest. Ook zaten er nog wat regelingen op oudere Tesla's die gunstig waren, onbeperkt superchargen en nog een aantal jaar het oude bijtellingstarief. Dus nogmaals, je praat poep. Er is nergens bewijs dat Tesla's absurd veel afschrijven.
Facts don't care about your feelings
pi_186309603
Maar even wat anders, is die Model 3 SR al ergens in operational lease te krijgen? Zie bij de bekende alleen nog long range en performance.
Facts don't care about your feelings
pi_186310567
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar even wat anders, is die Model 3 SR al ergens in operational lease te krijgen? Zie bij de bekende alleen nog long range en performance.
lease plan heeft ze ass we speak
pi_186311093
Ik had er vanmorgen 1 achter mij rijden, maar ik blijf die voorkant maar een vissenkop vinden. En van achteren lijkt het wel een Chinees model.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_186312229
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:37 schreef Tailless het volgende:

[..]

lease plan heeft ze ass we speak
Oh ja ¤670 ex. btw voor 60mnd/30.000 km. Had iets goedkoper verwacht om eerlijk te zijn... alhoewel een Ioniq met die km's is ¤492. Dan had ik het wel geweten >:)
Facts don't care about your feelings
pi_186312883
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 16:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh ja ¤670 ex. btw voor 60mnd/30.000 km. Had iets goedkoper verwacht om eerlijk te zijn... alhoewel een Ioniq met die km's is ¤492. Dan had ik het wel geweten >:)
Voor de AWD Dual Motor vragen ze 800 bij 60mnd/30.000.

Je kan veel beter via Tesla financial lease nemen. Tesla regelt de mobiliteit toch al standaard en bijna 300 euro per maand extra voor operational is bij de Model 3 gewoon idioot veel geld.
pi_186313085
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor de AWD Dual Motor vragen ze 800 bij 60mnd/30.000.

Je kan veel beter via Tesla financial lease nemen. Tesla regelt de mobiliteit toch al standaard en bijna 300 euro per maand extra voor operational is bij de Model 3 gewoon idioot veel geld.
is dat zo?
pi_186313090
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:27 schreef Tailless het volgende:

[..]

is dat zo?
Wat precies? ;)
pi_186313240
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor de AWD Dual Motor vragen ze 800 bij 60mnd/30.000.

Je kan veel beter via Tesla financial lease nemen. Tesla regelt de mobiliteit toch al standaard en bijna 300 euro per maand extra voor operational is bij de Model 3 gewoon idioot veel geld.
Wat bedoel je met mobiliteit? Je hebt dan toch alsnog kosten voor verzekering en onderhoud apart?
Facts don't care about your feelings
pi_186313268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat precies? ;)
Dat tesla bij een financial lease de mobiliteit verzorgt?
pi_186313498
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat bedoel je met mobiliteit? Je hebt dan toch alsnog kosten voor verzekering en onderhoud apart?
Verzekering moet je idd betalen, ongeveer 70 euro als je geen brokkenpiloot bent. Onderhoud is verwaarloosbaar. Bandjes af en toe. Vind ik geen 300 euro waard.

En ja, ik weet dat er ook nog wegenbelasting bijkomt vanaf 2021.
pi_186313529
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:39 schreef Tailless het volgende:

[..]

Dat tesla bij een financial lease de mobiliteit verzorgt?
Bij iedere Tesla krijg je gewoon een leenauto. Onderweg een probleem, krijg je een huurauto.

Ik snap dat operational best voordelen kent, maar ik vind het verschil gewoon te groot.
pi_186313630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Verzekering moet je idd betalen, ongeveer 70 euro als je geen brokkenpiloot bent. Onderhoud is verwaarloosbaar. Bandjes af en toe. Vind ik geen 300 euro waard.

En ja, ik weet dat er ook nog wegenbelasting bijkomt vanaf 2021.
ik als nog 23 jarige kan geen verzekering afsluiten van 70 euro per maand
pi_186313637
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bij iedere Tesla krijg je gewoon een leenauto. Onderweg een probleem, krijg je een huurauto.

Ik snap dat operational best voordelen kent, maar ik vind het verschil gewoon te groot.
bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')