abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186171940
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:12 schreef Gunner het volgende:

[..]

Vreemd hoor. Al die jaren honderden miljoenen subsidie geven aan ondernemers en leaserijders maar als er sprake is van het geven van een schijntje aan particulieren is het ineens een slecht idee :') x 1000

Alsof ze het op een bepaalde manier echt exclusief willen houden.

Feit is dat het kabinet wel de komende jaren ICE-rijders gaat straffen met stijgende accijnzen, MRB en BPM om zo die feestjes in stand te houden. Belastingverhogingen gaan namelijk wel altijd door.
Dat laatste is idd wat GL wil. Mensen de auto uit pesten.

Er zijn overigens geen honderden miljoenen aan subsidies verstrekt voor elektrische voertuigen.
pi_186172328
Witte long range besteld. :s) Mooi apparaat.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186172737
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:24 schreef nostra het volgende:
Witte long range besteld. :s) Mooi apparaat.
Kom je eindelijk weer op Cupra snelheden... 8-)
Facts don't care about your feelings
pi_186172821
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:24 schreef nostra het volgende:
Witte long range besteld. :s) Mooi apparaat.
Heb je iemands reveral gebruikt? Kan je namelijk nog 1500 km supercharging krijgen
pi_186173169
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:05 schreef Tailless het volgende:

[..]

Heb je iemands reveral gebruikt? Kan je namelijk nog 1500 km supercharging krijgen
Leasebak, dus geen invloed op.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186173172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Kom je eindelijk weer op Cupra snelheden... 8-)
Haha ja inderdaad.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186173392
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 april 2019 12:24 schreef nostra het volgende:
Witte long range besteld. :s) Mooi apparaat.
Sperm white!
pi_186173718
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Leasebak, dus geen invloed op.
waar lease je als ik vragen mag?
pi_186173772
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:12 schreef Tailless het volgende:

[..]

waar lease je als ik vragen mag?
Terberg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_186173812
Ik had ook een witte Model S, leuke (en praktische) kleur. Ik had wel de standaard wit, niet metallic. Voordeel daarvan was dat het wel een dikke lak laag was terwijl heel veel S'en erg zwakke lak hadden en veel mensen zo'n coating hebben gedaan om het toch een beetje te beschermen. Krasjes zag je bij mij niet, 1 pitje van steenslag bij m'n bumper. Wel een bleekscheet in de zon. Na een aantal maanden/jaar was mijn kleur geen optie meer. Maar goed, heeft nu al een nieuw baasje ;(

Facts don't care about your feelings
pi_186189154
quote:
19s.gif Op vrijdag 12 april 2019 09:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat is het enige positieve wat ik er van kan zeggen ja, de verbeterde range. En de standaard autopilot.

220 mijl van de SR is toch echt niet iets waar je echt heel blij van kan worden als je uitgaat van praktijkgetallen.

Nou ja, hopen dat de bouwkwaliteit wat gaat verbeteren en de overheid met wat subsidie over de brug komt en we kijken nog wel eens.
Aangezien de LR RWD in Nederland op verzoek geleverd wordt (¤ 53.000) zou je eens kunnen bellen of ook de SR leverbaar is. Die is dus weer net wat goedkoper dan de SR+.
  zondag 14 april 2019 @ 10:27:41 #138
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_186206361
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:18 schreef Tailless het volgende:
Standard Range Plus
¤ 47.800 Hij is te bestellen.
Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annuleren :X. Als het niet lukt heb ik mogelijk als voordeel dat vraag naar de e-Niro door de M3 SR+ vast zal inzakken wat de levertijd weer ten goede komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Revolution-NL op 14-04-2019 10:33:35 ]
pi_186206529
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annuleren :X

O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).

Zag van de week de specs van de e-Niro, de e-Kona en de Leaf naast elkaar. Tsjonge, wat is de Model 3 dan toch een koopje. Of anders gezegd, wat is de rest dan toch een miskleun.
pi_186207229
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annuleren :X. Als het niet lukt heb ik mogelijk als voordeel dat vraag naar de e-Niro door de M3 SR+ vast zal inzakken wat de levertijd weer ten goede komt.

mocht je niet leasen geef mijn ref op ;p ik wil dolgraag die supercharging km ers
pi_186207601
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).

Zag van de week de specs van de e-Niro, de e-Kona en de Leaf naast elkaar. Tsjonge, wat is de Model 3 dan toch een koopje. Of anders gezegd, wat is de rest dan toch een miskleun.
Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_186207669
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 11:42 schreef knoopie het volgende:

[..]

Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.
ik denk dat als je een kinderwagen mee neemt een Nero ook een betere keuze is.
Heb ik zelf geen last van en met mijn leeftijd is een tesla we echt een droom auto.
pi_186211223
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 11:42 schreef knoopie het volgende:

[..]

Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.
Je krijgt makkelijk grote spullen achterin een Model 3, ook een kinderwagen. De Model 4 die vervolgens veel beter rijdt, veel beter oogt, veel slimmer in elkaar steekt, supercharger netwerk ter beschikking, veel sneller is, enz.

Bejaarden willen misschien die hogere zit wel, maar bejaarden leasen niet en rijden sowieso te weinig kilometers. Die kunnen dan beter de ICE variant van de Kona of Niro kopen.

Kona/Niro/Leaf zijn toch gewoon lullige auto’s zoals de Prius dat ook was. De Model 3 is een hebbeding, zoals iedere Tesla dat is.
  zondag 14 april 2019 @ 18:24:04 #144
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186216542
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik had ook een witte Model S, leuke (en praktische) kleur.
[ afbeelding ]
Praktisch? Is het niet juist onpraktisch want 2 tellen na de wasstraat is hij weer zichtbaar vies?

Wit ziet er wel über chique er uit.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_186217207
quote:
11s.gif Op zondag 14 april 2019 18:24 schreef embedguy het volgende:

[..]

Praktisch? Is het niet juist onpraktisch want 2 tellen na de wasstraat is hij weer zichtbaar vies?

Wit ziet er wel über chique er uit.
Mwah elke kleur wordt wel vies. Je ziet het modderige iets meer aan de onderkant van je auto dat is waar, maar krasjes zie je daarentegen helemaal niet. Met een zwarte auto krijg je altijd die krasjes van wasstraten. Ook wordt de auto veel minder warm in de zomer en was het de goedkoopste kleur op dat moment :P
Facts don't care about your feelings
pi_186224472
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je krijgt makkelijk grote spullen achterin een Model 3, ook een kinderwagen. De Model 4 die vervolgens veel beter rijdt, veel beter oogt, veel slimmer in elkaar steekt, supercharger netwerk ter beschikking, veel sneller is, enz.
Je hoeft het niet zo persoonlijk te nemen, maar de tesla model 3 is nu eenmaal een sedan. En die hebben inherente voor- en nadelen. Ze zijn stiller dan een hatchback of station, maar je krijgt er minder makkelijk grote dingen in. Dat is geen nadeel van de model 3 op zich, maar van elke sedan. En het is nu eenmaal zo dat model 3 tot nu toe alleen nog maar als sedan beschikbaar is.
quote:
Bejaarden willen misschien die hogere zit wel, maar bejaarden leasen niet en rijden sowieso te weinig kilometers. Die kunnen dan beter de ICE variant van de Kona of Niro kopen.
Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, maar kijk eens bij de gemiddelde suv naar binnen en je zal zien dat de meeste bestuurders echt niet 65+ zijn hoor. Ook zijn er veel vrouwen die graag een iets hogere zit hebben, omdat ze zich dan veiliger voelen. Of jonge ouders, omdat een lage zit en een aflopende daklijn waardeloos zijn met een kinderstoeltje achterin. VW schreef begin dit jaar, dat in 2018 meer dan de helft van alle nieuw verkochte VW's suv's waren.
Weer een nadeel van sedans in het algemeen, en niet per sé van de model 3. Maar ja, de model 3 is er nu eenmaal alleen als sedan.
Wat wel echt een specifiek model 3 nadeel is, is dat ze de achterbank belachelijk laag gemaakt hebben! Ja, iemand van 1,90m heeft achterin genoeg hoofdruimte, maar dan zit hij wel met zijn knieen naast zijn oren.

Ik zeg niet dat de model 3 een slechte auto is, maar er zijn zeker weten grote groepen van mensen die goede redenen hebben om een ander model te prefereren.
quote:
Kona/Niro/Leaf zijn toch gewoon lullige auto’s zoals de Prius dat ook was. De Model 3 is een hebbeding, zoals iedere Tesla dat is.
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik kan mij daar niet meer zo druk om maken. Als ik iets sportiefs wil dan koop ik wel een nieuwe mountainbike, en als ik iets moois wil zien dan koop ik wel een oude mini. Een gebruiksauto moet toch in eerste instantie praktisch en effectief zijn.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_186226380
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).

Zag van de week de specs van de e-Niro, de e-Kona en de Leaf naast elkaar. Tsjonge, wat is de Model 3 dan toch een koopje. Of anders gezegd, wat is de rest dan toch een miskleun.
Leg eens uit op welke punten de M3 er dan zo hoog bovenuit steekt, of de andere drie genoemde modellen tekort schieten voor de doorsnee automobilist.
pi_186226567
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:29 schreef Tailless het volgende:

[..]

Dus ja bij een tesla altijd goed opletten en gebruik maken van je garantie.
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
  maandag 15 april 2019 @ 09:11:11 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_186226682
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
Precies wat ik eerder ook zei. Niet goed aansluitende plaatdelen (een veelgehoorde klacht, ook bij de model S), die horen een fabriek niet eens te verlaten zonder oplossing. Laat staat een showroom of dat een klant dat achteraf moet doen. Dat is echt de omgekeerde wereld een een gebrek aan goede QA.

Komt er nog eens bij dat Tesla niet eens een landelijk dekkend dealernetwerk heeft dus kost je dat als klant ook nog eens tijd/geld/moeite (je zal maar in de kop van NH wonen of ergens in Limburg, ben je mooi de sjaak). Dan laat ik die 50K wel liever achter bij een merk wat dat niet zo ver laat komen. Maar Tesla heeft een grote schare trouwe die alles blijkbaar accepteren.

Niet echt iets wat je moet bagatelliseren met 'ja je kan gebruik maken van je garantie, mooi toch'. Dan lijk je gewoon een blinde mUsketeer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gunner op 15-04-2019 10:49:18 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_186228050
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
ik praat het ook niet goed en zie alleen maar dat tesla wel luistert. Neem de oude achterbank en de nieuwe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')