Maar kijk dan het volgende filmpje van engineering explained alles is wel opgelost. Dus ja bij een tesla altijd goed opletten en gebruik maken van je garantie.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:27 schreef Gunner het volgende:
Google zoeken naar build quality tesla model 3
Totdat je die vergelijkbaar gaat uitrusten. De Tesla rijdt veel beter, is sneller, betere actieradius en heeft het superchargernetwerk ter beschikking.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:22 schreef Tailless het volgende:
[..]
de standaard range plus (die nu beschikbaar is) is ook in het rood te krijgen.
Hij is nogsteeds duurder dan een ekona
als ik hem vergelijkbaar ga uitrusten komt de kona nog niet opende 50.000.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totdat je die vergelijkbaar gaat uitrusten. De Tesla rijdt veel beter, is sneller, betere actieradius en heeft het superchargernetwerk ter beschikking.
Bovendien: is gewoon leverbaar, itt de Koreanen die een idiote levertijd kennen.
Voor 1.050 krijg je hem in bv blauw of antraciet. Je hoeft geen rode te bestellen...quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Meerprijs voor een andere kleur (metallic) lak kent ieder merk ja, maar normaal gezien geen 2100 euro. Ben wel benieuwd wat deze lak zo speciaal maakt dat het zo'n meerprijs rechtvaardigt.
voor 3 kan je hem ongeveer laten wrappenquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor 1.050 krijg je hem in bv blauw of antraciet. Je hoeft geen rode te bestellen...
47.800 kost de M3.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
als ik hem vergelijkbaar ga uitrusten komt de kona nog niet opende 50.000.
Trouwens al 1 iemand gaat misschien een tesla kopen via mijn referal
Edit de kona is leuk voor mensen die geen sedan willen rijden. Prima wagentje maar ik kies liever iets meer betalen voor een tesla
Voor minder ook nog wel.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:34 schreef Tailless het volgende:
[..]
voor 3 kan je hem ongeveer laten wrappen
Nou 5 euro goedkoper. Moeilijke keus.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
47.800 kost de M3.
47.795 kost de e-Kona premium (die is vergelijkbaar uitgerust).
Ik ga nu helemaal geen 3 meer bestellen. De optelsom van dingen die ik nu lees gaat me niet overtuigen om voor 50K privégeld een (in mijn ogen) te dure auto met een wellicht matige afwerking te kopen. Nee dan verwacht ik wel wat beters. Naast het feit dat meneer Musk ineens geen goedkoop model meer wil leveren is gewoon misleidend te noemen. Hij zegt dat er geen interesse in is, maar reken maar dat het is omdat het hun verlies oplevert.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor 1.050 krijg je hem in bv blauw of antraciet. Je hoeft geen rode te bestellen...
we leven nu in 2019 he goedkope modellen zijn er al.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ga nu helemaal geen 3 meer bestellen. De optelsom van dingen die ik nu lees gaat me niet overtuigen om voor 50K privégeld een (in mijn ogen) te dure auto met een wellicht matige afwerking te kopen. Nee dan verwacht ik wel wat beters. Naast het feit dat meneer Musk ineens geen goedkoop model meer wil leveren is gewoon misleidend te noemen. Hij zegt dat er geen interesse in is, maar reken maar dat het is omdat het hun verlies oplevert.
Dit gaat toch niet over andere modellen? Musk heeft een goedkope Model 3 beloofd. Die belofte trekt hij feitelijk nu in.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:40 schreef Tailless het volgende:
[..]
we leven nu in 2019 he goedkope modellen zijn er al.
40.000 dollar zitten we nu. Incl belasting teruggave kom je uit op 35.000quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet over andere modellen? Musk heeft een goedkope Model 3 beloofd. Die belofte trekt hij feitelijk nu in.
Je vergeet de BTW, US prijzen zijn altijd zonder tax. Doe er eerst maar eens 21% bijquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
40.000 dollar zitten we nu. Incl belasting teruggave kom je uit op 35.000
SR vs SR+ bestellingen was 1:6. Er is dus weinig vraag naar, maar in de VS blijft hij op verzoek leverbaar.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ga nu helemaal geen 3 meer bestellen. De optelsom van dingen die ik nu lees gaat me niet overtuigen om voor 50K privégeld een (in mijn ogen) te dure auto met een wellicht matige afwerking te kopen. Nee dan verwacht ik wel wat beters. Naast het feit dat meneer Musk ineens geen goedkoop model meer wil leveren is gewoon misleidend te noemen. Hij zegt dat er geen interesse in is, maar reken maar dat het is omdat het hun verlies oplevert.
Natuurlijk wel! Dat is wat ie altijd verkondigt heeft! NOu ja, nee niet voor 35.000 euro, wel dollar. Dus omgerekend met wat tax erbij zou je 40K euro verwachten.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:51 schreef VEM2012 het volgende:
Dat sommigen verwacht hadden voor 35.000 euro een M3 te kunnen kopen is niet Elon’s schuld.
elon heeft dus een 35000 euro tesla op de markt gezet. Nou die bleek niet te verkopen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:58 schreef Gunner het volgende:
oh ja betere bron kan ik niet vinden
https://www.tesla.com/nl_(...)odel-3-available-now
Twee maand later..... drol ingetrokken.
Sorry ik ben niet zo goedgelovig. Na twee maanden ineens van gedachten te veranderen? Wel heel erg snel. Ze verdienen er niets op laten ze daar gewoon eerlijk over zijn. Check mijn eerder aangehaalde bronnen maar.quote:. Nou die bleek niet te verkopen.
In de VS. En die is ook leverbaar. Ook vandaag nog.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Dat is wat ie altijd verkondigt heeft! NOu ja, nee niet voor 35.000 euro, wel dollar. Dus omgerekend met wat tax erbij zou je 40K euro verwachten.
Verder heeft mUsk het natuurlijk wel heel vaak over de mytische 35.000 dollar Model 3 gehad. Dat kan je toch niet gaan ontkennen?
In de VS nog steeds voor dat geld leverbaar. En nu met vegan leer ipv stof. Dus ook nog meer uitrusting voor hetzelfde geld.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:01 schreef Gunner het volgende:
35.000 dollar!
[..]
Sorry ik ben niet zo goedgelovig. Na twee maanden ineens van gedachten te veranderen? Wel heel erg snel. Ze verdienen er niets op laten ze daar gewoon eerlijk over zijn. Check mijn eerder aangehaalde bronnen maar.
Dat is het enige positieve wat ik er van kan zeggen ja, de verbeterde range. En de standaard autopilot.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
Wel een net iets hoger geprijsd model, die vervolgens wel een veel betere deal onder de streep is. Want je krijgt meer range, meer prestaties, betere uitrusting en autopilot (en je wil geen Tesla zonder autopilot, want ap is een genot)! Voor slechts 2.800 euro meer (autopilot was gisteren nog een optie van 3.200 euro).
Subsidie gaat niet komen wat ik in de wandelgangen hoor. Zelfs GL vindt dat een slecht idee inmiddels!quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is het enige positieve wat ik er van kan zeggen ja, de verbeterde range. En de standaard autopilot.
220 mijl van de SR is toch echt niet iets waar je echt heel blij van kan worden als je uitgaat van praktijkgetallen.
Nou ja, hopen dat de bouwkwaliteit wat gaat verbeteren en de overheid met wat subsidie over de brug komt en we kijken nog wel eens.
Vreemd hoor. Al die jaren honderden miljoenen subsidie geven aan ondernemers en leaserijders maar als er sprake is van het geven van een schijntje aan particulieren is het ineens een slecht ideequote:Op vrijdag 12 april 2019 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Subsidie gaat niet komen wat ik in de wandelgangen hoor. Zelfs GL vindt dat een slecht idee inmiddels!
Dat laatste is idd wat GL wil. Mensen de auto uit pesten.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vreemd hoor. Al die jaren honderden miljoenen subsidie geven aan ondernemers en leaserijders maar als er sprake is van het geven van een schijntje aan particulieren is het ineens een slecht ideex 1000
Alsof ze het op een bepaalde manier echt exclusief willen houden.
Feit is dat het kabinet wel de komende jaren ICE-rijders gaat straffen met stijgende accijnzen, MRB en BPM om zo die feestjes in stand te houden. Belastingverhogingen gaan namelijk wel altijd door.
Leasebak, dus geen invloed op.quote:Op vrijdag 12 april 2019 13:05 schreef Tailless het volgende:
[..]
Heb je iemands reveral gebruikt? Kan je namelijk nog 1500 km supercharging krijgen
Haha ja inderdaad.quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kom je eindelijk weer op Cupra snelheden...
Terberg.quote:
Aangezien de LR RWD in Nederland op verzoek geleverd wordt (¤ 53.000) zou je eens kunnen bellen of ook de SR leverbaar is. Die is dus weer net wat goedkoper dan de SR+.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is het enige positieve wat ik er van kan zeggen ja, de verbeterde range. En de standaard autopilot.
220 mijl van de SR is toch echt niet iets waar je echt heel blij van kan worden als je uitgaat van praktijkgetallen.
Nou ja, hopen dat de bouwkwaliteit wat gaat verbeteren en de overheid met wat subsidie over de brug komt en we kijken nog wel eens.
Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annulerenquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:18 schreef Tailless het volgende:
Standard Range Plus
¤ 47.800 Hij is te bestellen.
O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).quote:Op zondag 14 april 2019 10:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annuleren
mocht je niet leasen geef mijn ref op ;p ik wil dolgraag die supercharging km ersquote:Op zondag 14 april 2019 10:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annuleren. Als het niet lukt heb ik mogelijk als voordeel dat vraag naar de e-Niro door de M3 SR+ vast zal inzakken wat de levertijd weer ten goede komt.
Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.quote:Op zondag 14 april 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).
Zag van de week de specs van de e-Niro, de e-Kona en de Leaf naast elkaar. Tsjonge, wat is de Model 3 dan toch een koopje. Of anders gezegd, wat is de rest dan toch een miskleun.
ik denk dat als je een kinderwagen mee neemt een Nero ook een betere keuze is.quote:Op zondag 14 april 2019 11:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.
Je krijgt makkelijk grote spullen achterin een Model 3, ook een kinderwagen. De Model 4 die vervolgens veel beter rijdt, veel beter oogt, veel slimmer in elkaar steekt, supercharger netwerk ter beschikking, veel sneller is, enz.quote:Op zondag 14 april 2019 11:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.
Praktisch? Is het niet juist onpraktisch want 2 tellen na de wasstraat is hij weer zichtbaar vies?quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik had ook een witte Model S, leuke (en praktische) kleur.
[ afbeelding ]
Mwah elke kleur wordt wel vies. Je ziet het modderige iets meer aan de onderkant van je auto dat is waar, maar krasjes zie je daarentegen helemaal niet. Met een zwarte auto krijg je altijd die krasjes van wasstraten. Ook wordt de auto veel minder warm in de zomer en was het de goedkoopste kleur op dat momentquote:Op zondag 14 april 2019 18:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Praktisch? Is het niet juist onpraktisch want 2 tellen na de wasstraat is hij weer zichtbaar vies?
Wit ziet er wel über chique er uit.
Je hoeft het niet zo persoonlijk te nemen, maar de tesla model 3 is nu eenmaal een sedan. En die hebben inherente voor- en nadelen. Ze zijn stiller dan een hatchback of station, maar je krijgt er minder makkelijk grote dingen in. Dat is geen nadeel van de model 3 op zich, maar van elke sedan. En het is nu eenmaal zo dat model 3 tot nu toe alleen nog maar als sedan beschikbaar is.quote:Op zondag 14 april 2019 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je krijgt makkelijk grote spullen achterin een Model 3, ook een kinderwagen. De Model 4 die vervolgens veel beter rijdt, veel beter oogt, veel slimmer in elkaar steekt, supercharger netwerk ter beschikking, veel sneller is, enz.
Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, maar kijk eens bij de gemiddelde suv naar binnen en je zal zien dat de meeste bestuurders echt niet 65+ zijn hoor. Ook zijn er veel vrouwen die graag een iets hogere zit hebben, omdat ze zich dan veiliger voelen. Of jonge ouders, omdat een lage zit en een aflopende daklijn waardeloos zijn met een kinderstoeltje achterin. VW schreef begin dit jaar, dat in 2018 meer dan de helft van alle nieuw verkochte VW's suv's waren.quote:Bejaarden willen misschien die hogere zit wel, maar bejaarden leasen niet en rijden sowieso te weinig kilometers. Die kunnen dan beter de ICE variant van de Kona of Niro kopen.
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik kan mij daar niet meer zo druk om maken. Als ik iets sportiefs wil dan koop ik wel een nieuwe mountainbike, en als ik iets moois wil zien dan koop ik wel een oude mini. Een gebruiksauto moet toch in eerste instantie praktisch en effectief zijn.quote:Kona/Niro/Leaf zijn toch gewoon lullige auto’s zoals de Prius dat ook was. De Model 3 is een hebbeding, zoals iedere Tesla dat is.
Leg eens uit op welke punten de M3 er dan zo hoog bovenuit steekt, of de andere drie genoemde modellen tekort schieten voor de doorsnee automobilist.quote:Op zondag 14 april 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).
Zag van de week de specs van de e-Niro, de e-Kona en de Leaf naast elkaar. Tsjonge, wat is de Model 3 dan toch een koopje. Of anders gezegd, wat is de rest dan toch een miskleun.
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:29 schreef Tailless het volgende:
[..]
Dus ja bij een tesla altijd goed opletten en gebruik maken van je garantie.
Precies wat ik eerder ook zei. Niet goed aansluitende plaatdelen (een veelgehoorde klacht, ook bij de model S), die horen een fabriek niet eens te verlaten zonder oplossing. Laat staat een showroom of dat een klant dat achteraf moet doen. Dat is echt de omgekeerde wereld een een gebrek aan goede QA.quote:Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
ik praat het ook niet goed en zie alleen maar dat tesla wel luistert. Neem de oude achterbank en de nieuwe.quote:Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |