Die is nu op zoek naar een supercharger om zichzelf om te brengen RIPquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:10 schreef Isdatzo het volgende:
TS is ook wel stilletjes ineens. Zou hij zichzelf aan het weggooien zijn?
Als 'ie al terugkomtquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ok ok, ik ga m'n enthousiasme proberen te beteugelen. Dan is de teleurstelling minder groot wanneer TS toch terugkomt.
ditquote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:28 schreef MisterLastName het volgende:
Ten eerste heeft zo'n ding een actieradius waar een vogel nog niet op wil schijten
- Hyundai Kona Electric red 400+ KM.
- Model S red 400+ KM
- Mode X 500 +
- Ampera-E 350.
- Leaf 300
- Zoe 250
Echt prima actieradiussen voor de meeste mensen.
Ten tweede is de accu na drie jaar zo goed als waardeloos. Leuk voor het milieu, goed over nagedacht
- Bij Klokje Rond was een Model S die had na 271k en 3 jaar 5% van z'n accu capaciteit verloren. Dat betekend dat na VIJF MILJOEN kilometer en DERTIG jaar je accu pas dood is. Je hebt standaard 8 jaar garantie op je accu pakket, dus dat is geen zorg.
Ten derde duurt het eeuwen voor dat ding is opgeladen. Handig om even een uurtje of vier bij een tankstation te moeten bivakkeren
- Superchargers doen het in drie kwartier.
Fastned stations (mits je auto het aankan) in 1,5 uur.
Als je'm met 30% in een dorpje zet na 2 uur rijden en je gaat eten, door het dorpje lopen en komt terug na 1,5 uur zit 'ie alweer op 70-80%, valt mee dus.
Ten vijfde, wil je heel Nederland vol met laadpalen gooien? Waar gewone auto's natuurlijk weer niet mogen staan? Want gewone auto's hoeven ook niet te parkeren ofzo
- Mocht het ooit zo ver komen dan zal er vast wel een regeling komen.
Ten zesde, wie kan zich zo'n gedrocht veroorloven? De man die er mee moet woonwerken heeft vast 30000,- liggen. Oh ja, maar subsidie
- Steeds meer mensen komen in een situatie waardoor ze zo'n auto kunnen kopen/leasen, en ze worden de komende 5 jaar steeds goedkoper en komen steeds verder, dus de drempel word steeds lager.
Ten achtste krijg je niets meer voor je oude auto terug
- Dat krijg je sowieso al niet meer met al die milieuzone ongein.
Dat ligt aan de staat van jouw benzine auto en het gebrekkig onderhoudquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:12 schreef MisterLastName het volgende:
Kans is groter dat mijn BENZINE auto morgen niet meer start omdat de ACCU leeg is
Anders snap je even de grap niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:14 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat ligt aan de staat van jouw benzine auto en het gebrekkig onderhoud
Je maakte een grap?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:14 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Anders snap je even de grap niet.
Ik hoop het en zijn vriendjes incluis.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:10 schreef Isdatzo het volgende:
TS is ook wel stilletjes ineens. Zou hij zichzelf aan het weggooien zijn?
In dat opzicht heel zwaar om aan jouw norm te voldoen inderdaad. Mail Iwanus anders even of hij weer terugkomt?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:35 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Zelfs baggeren gaat je lastig af
En BT er ook bijquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:20 schreef BoneThugss het volgende:
Braddie en VD in 1 topic.
Mijn dag kan niet meer stuk
Snap sowieso niet dat Tesla zo populair is.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:20 schreef alexlefou het volgende:
Tesla
Snap niet dat rijkeluis daar mee rijden
Deze manquote:
En bananen in de asbak?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:23 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat Tesla zo populair is.
Tuurlijk, ze hebben het elektrisch rijden een kickstart gegeven, maar als de bouwkwaliteit slechter is dan dat van een nieuwe UP! maar wél 80,000 euro DUURDER is moet je jezelf echt achter je oren kabben. Google anders even op "Tesla Problems"
Zelfs de Model 3 heeft al wat issues Van rammeltjes in het interieur tot deuren die niet meer perfect op 1 lijn staan, maar ook verf met druipplekken of rare witte stippen er in
no spang mimang smart grid komt eraanquote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:02 schreef Plompzakker het volgende:
Terechte klacht een goed topic.
Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt met het net als 's avonds alle auto's massaal aan de snellader gaan en tegelijk iedereen elektrisch gaat koken want gas is toch zo slecht en moet verboden worden
LOL.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:28 schreef MisterLastName het volgende:
Ten eerste heeft zo'n ding een actieradius waar een vogel nog niet op wil schijten
- Hyundai Kona Electric red 400+ KM.
- Model S red 400+ KM
- Mode X 500 +
- Ampera-E 350.
- Leaf 300
- Zoe 250
Echt prima actieradiussen voor de meeste mensen.
Ten tweede is de accu na drie jaar zo goed als waardeloos. Leuk voor het milieu, goed over nagedacht
- Bij Klokje Rond was een Model S die had na 271k en 3 jaar 5% van z'n accu capaciteit verloren. Dat betekend dat na VIJF MILJOEN kilometer en DERTIG jaar je accu pas dood is. Je hebt standaard 8 jaar garantie op je accu pakket, dus dat is geen zorg.
Ten derde duurt het eeuwen voor dat ding is opgeladen. Handig om even een uurtje of vier bij een tankstation te moeten bivakkeren
- Superchargers doen het in drie kwartier.
Fastned stations (mits je auto het aankan) in 1,5 uur.
Als je'm met 30% in een dorpje zet na 2 uur rijden en je gaat eten, door het dorpje lopen en komt terug na 1,5 uur zit 'ie alweer op 70-80%, valt mee dus.
Ten vijfde, wil je heel Nederland vol met laadpalen gooien? Waar gewone auto's natuurlijk weer niet mogen staan? Want gewone auto's hoeven ook niet te parkeren ofzo
- Mocht het ooit zo ver komen dan zal er vast wel een regeling komen.
Ten zesde, wie kan zich zo'n gedrocht veroorloven? De man die er mee moet woonwerken heeft vast 30000,- liggen. Oh ja, maar subsidie
- Steeds meer mensen komen in een situatie waardoor ze zo'n auto kunnen kopen/leasen, en ze worden de komende 5 jaar steeds goedkoper en komen steeds verder, dus de drempel word steeds lager.
Ten achtste krijg je niets meer voor je oude auto terug
- Dat krijg je sowieso al niet meer met al die milieuzone ongein.
sta je nooit stil?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
LOL.
Mijn auto rijdt 50 liter x 14 = 700 km op een tank. Kom jij aankakken met 300 km
Wat denk je dat je doet als je met spoed op en af naar Amsterdam moet en het je 600 km kost? "Oh, even rustig twee uurtjes bijtanken, die dringende afspraak wacht wel..."
Je snapt dat accu's een wear andere tear hebben? Dat de capaciteit vanaf het begin vermindert? Nu 400 km is volgend jaar misschien al 350 km en nee, dat valt niet onder de garantie.
Lol drie kwartier? Anderhalf uur? En als er 10 auto's staan te wachten tot jij klaar bent met je anderhalf uur fastned?
Ik ben met 3 minuten weer verder met 700 km nieuwe actieradius.
Er zal "vast wel een regeling komen". Goh, nog nooit gehoord van deze regering, sorry als ik hen niet op hun woord vertrouw
Ah, net zoals mensen volop 30000,- voor een warmtepomp klaar hebben liggen Tuurlijk jongen, iedereen is schatrijk, en niet willen investeren is altijd pure onwil.
Milieuzone heeft niets maar dan ook niets met de teruggaveprijs van auto's te maken, omdat je die door heel het land kunt verkopen. Wat ze straks dus ook willen verbieden waardoor heel Nederland met een onverkoopbaar kapitaal blijft zitten.
Een vraagje, hoe oud ben je?
Tuurlijk die verkoopt liever een tesla.quote:
Goh, laat iemand anders uit de linkse hoek je hierboven nu net tegenspreken wat betreft de laadtijd.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:34 schreef Fer het volgende:
Accu’s met een levensduur van 10 jaar of meer
Laden met 350KW, dat is 400km in 15 minuten
100Kwh accu
Beetje dak zonnepanelen levert 6000Kwh op.
6000kwh is 30000km
En die techniek is er nu al.
Tuurlijk sta ik wel eens stil. En dan? Lekker traag laden? Om die electriciteit vervolgens uit een vervuilende bruinkoolcentrale te halen omdat zonnepanelen en windenergie bij lange na de capaciteit niet kunnen leveren?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:42 schreef Tailless het volgende:
[..]
sta je nooit stil?
Met een EV sta je nooit meer te tanken gewoon inpluggen en sochtends heb je weer 100 volle tank.
Dat gaat jou niet lukken he.
Vreemd.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Goh, laat iemand anders uit de linkse hoek je hierboven nu net tegenspreken wat betreft de laadtijd.
De huidige zonnepaneel structuur is net genoeg om je koelkast en wat lampen te laten draaien, bij de wasmachine gaat ie al over zijn nek. Als zonnepanelen genoeg zouden leveren voor electrische auto's zou heel zonnepanelend Nederland allang schatrijk worden van het terugleveren aan het net.
Wat weer zou betekenen dat ze de investering van de zonnepanelen er in no time weer uit zouden hebben. En dat is niet zo, in de praktijk hebben zonnepanelen een rendement van 4 a 6% qua terugverdienwaarde en -tijd. Wat dus duidelijk aangeeft dat de capaciteit bij lange niet genoeg is om zoiets als een auto te laten rijden. Een auto opladen via zonnepanelen is net een emmer laten voldruppelen.
Ik heb het laten berekenen door Essent, voor mijn huis (standaard eengezinswoning) leveren zonnepanelen niets op, ze kosten alleen maar geld.
En dit alles zeg ik niet alleen, dat zegt Essent niet alleen, dat zegt ook die vriend van me die bij Enexis al 15 jaar in het vak zit
Stel dat je koerier bent, met een spoedzending en je accu is op.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:43 schreef MisterLastName het volgende:
DAARRR ISS IEE WEERRRRRRRRR
600 Kilometer naar Amsterdam "spoed"
Dat is leuk, maar pik, je vergeet 1 ding..
Met spoed op en af. Dan heb je 300 kilometer heen, en nog zeg 150 kilometer bereik over hang je dat ding aan een supercharger, kom je 15-20 minuten later terug, heb je er weer 175-200 bij, heftig hoor. hang je 'm aan een gewone laadpaal heb je ook weer 75-100 erbij
Als jij in een situatie verkeert waardoor je dit soort afstanden moet afleggen moet je inderdaad nog niet aan een EV gaan, zolang het gaat om spoedklussen van 400+ kilometer.
Accu's hebben wear and tear, maar wat ik dus al aangaf, 5% na 270k is PEANUTS.
En JAWEL als jouw accu vroegtijdig dusdanig slijtage vertoont dat je range in 1 jaar met 50 kilometer afneemt heb jij gewoon recht op een nieuw accupakket onder garantie.
Kans is aanwezig dat er mensen soms staan te wachten bij fastned, maar mensen met een EV hebben daar ook navigatie op zitten die keurig aangeeft welk station vol is, welk niet, en wat de wachttijden zijn, dus als ze het te lang vinden wachten en ze hebben er een op 3 km verder die gewoon beschikbaar is is dat geen punt.
Ik zei "Er zal VAST WEL" en niet "ER KOMT EEN" Ik denk dat dit onvermijdelijk is als we echt massaal aan de EVs gaan.
Overigens kan jij ELKE dag tegen zeer lage kosten (21 cent per kwh) je elektrische auto thuis volladen. Dit betekend dat 60 kwh a 400 kilometer jou ongeveer 13 euro kost, 13 euro voor 400 kilometer is even omgerekend met benzine een verbruik van 1 op 50.
Geen achterlijk dure auto's, snelle laadtijd, actieradius, goedkoper.quote:
VDquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tuurlijk sta ik wel eens stil. En dan? Lekker traag laden? Om die electriciteit vervolgens uit een vervuilende bruinkoolcentrale te halen omdat zonnepanelen en windenergie bij lange na de capaciteit niet kunnen leveren?
Trouwens, als electriciteit de toekomst was, waarom gooien Afrikaanse landen en Saudi Arabie dan niet hun woestijn vol met zonnepanelen?
Nee, Nederland gaat de wereld redden met hun windmolentjes
Doe geen moeite. Vogeltjespoep wil de feiten helemaal niet horen en heeft gewoon een ontzettend dikke plaat voor z'n botte kop.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Vreemd.
Mijn panelen zijn alweer bijna terugverdiend na 5 jaar en op een zomerdag kan ik met gemak de wasmachine+wasdroger erop laten draaien
Ja, maar als je het in je hoofd haalt om met een EV te gaan koerieren ben je ook wel een idioot Daar hebben ze simpelweg nog niet de range en laadcapaciteiten voor.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:52 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Stel dat je koerier bent, met een spoedzending en je accu is op.
Denk dat jij daar zo aan de slag kan.
Tja Essent heeft het voor me berekend. Helaas. Investering is een stuk groter dan wat ik eruit haal.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Vreemd.
Mijn panelen zijn alweer bijna terugverdiend na 5 jaar en op een zomerdag kan ik met gemak de wasmachine+wasdroger erop laten draaien
Hee, Samuel24!quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:53 schreef Hallmark het volgende:
Ik rij een elektrische auto, de Renault Zoe Op zaterdag 5 januari 2019 20:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Vogeltjespoep wil de feiten helemaal niet horen en heeft gewoon een ontzettend dikke plaat voor z'n botte kop.
"Van Schiphol naar den Bosch graag" - "oh sorry ik moet even laden, heeft u nog een half uurtje?"quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:54 schreef MisterLastName het volgende:
[..]
Ja, maar als je het in je hoofd haalt om met een EV te gaan koerieren ben je ook wel een idioot Daar hebben ze simpelweg nog niet de range en laadcapaciteiten voor.
Taxien kan nog wel omdat je vaak ook tijd hebt tussen je ritten en dan hang je 'm aan een paal.
Misschien had Essent wel een ander belang hierin.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja Essent heeft het voor me berekend. Helaas. Investering is een stuk groter dan wat ik eruit haal.
Essent dan blijkbaar ookquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Vogeltjespoep wil de feiten helemaal niet horen en heeft gewoon een ontzettend dikke plaat voor z'n botte kop.
VD, ze niet niet ready.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Essent dan blijkbaar ook
Maar lastig discussiëren als de waarheid om de hoek komt hè?
geen? Wacht wat denk je dat een generator kost?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen achterlijk dure auto's, snelle laadtijd, actieradius, goedkoper.
Oh wacht dat laatste wil de regering natuurlijk niet, want ze wil er wel flink aan verdienen (zie LPG)
VD #ALTIJDREADYquote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
"Van Schiphol naar den Bosch graag" - "oh sorry ik moet even laden, heeft u nog een half uurtje?"
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |