abonnement Unibet Coolblue
pi_184225753
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

LOL.

Mijn auto rijdt 50 liter x 14 = 700 km op een tank. Kom jij aankakken met 300 km :')
Wat denk je dat je doet als je met spoed op en af naar Amsterdam moet en het je 600 km kost? "Oh, even rustig twee uurtjes bijtanken, die dringende afspraak wacht wel..."

Je snapt dat accu's een wear andere tear hebben? Dat de capaciteit vanaf het begin vermindert? Nu 400 km is volgend jaar misschien al 350 km en nee, dat valt niet onder de garantie.

Lol drie kwartier? Anderhalf uur? :') En als er 10 auto's staan te wachten tot jij klaar bent met je anderhalf uur fastned?
Ik ben met 3 minuten weer verder met 700 km nieuwe actieradius.

Er zal "vast wel een regeling komen". Goh, nog nooit gehoord van deze regering, sorry als ik hen niet op hun woord vertrouw :')

Ah, net zoals mensen volop 30000,- voor een warmtepomp klaar hebben liggen B-) Tuurlijk jongen, iedereen is schatrijk, en niet willen investeren is altijd pure onwil.

Milieuzone heeft niets maar dan ook niets met de teruggaveprijs van auto's te maken, omdat je die door heel het land kunt verkopen. Wat ze straks dus ook willen verbieden waardoor heel Nederland met een onverkoopbaar kapitaal blijft zitten.

Een vraagje, hoe oud ben je?
sta je nooit stil?
Met een EV sta je nooit meer te tanken gewoon inpluggen en sochtends heb je weer 100 volle tank.

Dat gaat jou niet lukken he.
pi_184225796
EN VOGELTJESDANS KLAART BRADDIE HIER VOLLEDIG

1 - 0 voor de dieselstokers. _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184225797
DAARRR ISS IEE WEERRRRRRRRR
600 Kilometer naar Amsterdam "spoed"
Dat is leuk, maar pik, je vergeet 1 ding..
Met spoed op en af. Dan heb je 300 kilometer heen, en nog zeg 150 kilometer bereik over hang je dat ding aan een supercharger, kom je 15-20 minuten later terug, heb je er weer 175-200 bij, heftig hoor. hang je 'm aan een gewone laadpaal heb je ook weer 75-100 erbij

Als jij in een situatie verkeert waardoor je dit soort afstanden moet afleggen moet je inderdaad nog niet aan een EV gaan, zolang het gaat om spoedklussen van 400+ kilometer.

Accu's hebben wear and tear, maar wat ik dus al aangaf, 5% na 270k is PEANUTS.
En JAWEL als jouw accu vroegtijdig dusdanig slijtage vertoont dat je range in 1 jaar met 50 kilometer afneemt heb jij gewoon recht op een nieuw accupakket onder garantie.

Kans is aanwezig dat er mensen soms staan te wachten bij fastned, maar mensen met een EV hebben daar ook navigatie op zitten die keurig aangeeft welk station vol is, welk niet, en wat de wachttijden zijn, dus als ze het te lang vinden wachten en ze hebben er een op 3 km verder die gewoon beschikbaar is is dat geen punt.

Ik zei "Er zal VAST WEL" en niet "ER KOMT EEN" Ik denk dat dit onvermijdelijk is als we echt massaal aan de EVs gaan.

Overigens kan jij ELKE dag tegen zeer lage kosten (21 cent per kwh) je elektrische auto thuis volladen. Dit betekend dat 60 kwh a 400 kilometer jou ongeveer 13 euro kost, 13 euro voor 400 kilometer is even omgerekend met benzine een verbruik van 1 op 50.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2019 20:47:17 ]
pi_184225833
quote:
Tuurlijk die verkoopt liever een tesla.
Nee geintje deze man heeft er zeker verstand van. We gaan het zien, voor nu blijf ik diesel en benzine tanken :P
Een tesla krijg ik helaas niet van mijn werkgever, en Het overige aanbod van dit moment trekt mij niet zo.
Ja die nieuwe E-tron’s van Audi maar dan zit je weer een beetje boven het lease budget _O-
Ik was hier...
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 5 januari 2019 @ 20:44:49 #130
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184225844
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:34 schreef Fer het volgende:
Accu’s met een levensduur van 10 jaar of meer
Laden met 350KW, dat is 400km in 15 minuten
100Kwh accu
Beetje dak zonnepanelen levert 6000Kwh op.
6000kwh is 30000km

En die techniek is er nu al.
Goh, laat iemand anders uit de linkse hoek je hierboven nu net tegenspreken wat betreft de laadtijd.

De huidige zonnepaneel structuur is net genoeg om je koelkast en wat lampen te laten draaien, bij de wasmachine gaat ie al over zijn nek. Als zonnepanelen genoeg zouden leveren voor electrische auto's zou heel zonnepanelend Nederland allang schatrijk worden van het terugleveren aan het net.

Wat weer zou betekenen dat ze de investering van de zonnepanelen er in no time weer uit zouden hebben. En dat is niet zo, in de praktijk hebben zonnepanelen een rendement van 4 a 6% qua terugverdienwaarde en -tijd. Wat dus duidelijk aangeeft dat de capaciteit bij lange niet genoeg is om zoiets als een auto te laten rijden. Een auto opladen via zonnepanelen is net een emmer laten voldruppelen.

Ik heb het laten berekenen door Essent, voor mijn huis (standaard eengezinswoning) leveren zonnepanelen niets op, ze kosten alleen maar geld.

En dit alles zeg ik niet alleen, dat zegt Essent niet alleen, dat zegt ook die vriend van me die bij Enexis al 15 jaar in het vak zit :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184226002
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:39 schreef Nismo91 het volgende:
Waterstof wordt de toekomst
Waarom dat dan?
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 5 januari 2019 @ 20:50:38 #132
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184226074
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:42 schreef Tailless het volgende:

[..]

sta je nooit stil?
Met een EV sta je nooit meer te tanken gewoon inpluggen en sochtends heb je weer 100 volle tank.

Dat gaat jou niet lukken he.
Tuurlijk sta ik wel eens stil. En dan? Lekker traag laden? Om die electriciteit vervolgens uit een vervuilende bruinkoolcentrale te halen omdat zonnepanelen en windenergie bij lange na de capaciteit niet kunnen leveren?

Trouwens, als electriciteit de toekomst was, waarom gooien Afrikaanse landen en Saudi Arabie dan niet hun woestijn vol met zonnepanelen?
Nee, Nederland gaat de wereld redden met hun windmolentjes _O-
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184226097
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Goh, laat iemand anders uit de linkse hoek je hierboven nu net tegenspreken wat betreft de laadtijd.

De huidige zonnepaneel structuur is net genoeg om je koelkast en wat lampen te laten draaien, bij de wasmachine gaat ie al over zijn nek. Als zonnepanelen genoeg zouden leveren voor electrische auto's zou heel zonnepanelend Nederland allang schatrijk worden van het terugleveren aan het net.

Wat weer zou betekenen dat ze de investering van de zonnepanelen er in no time weer uit zouden hebben. En dat is niet zo, in de praktijk hebben zonnepanelen een rendement van 4 a 6% qua terugverdienwaarde en -tijd. Wat dus duidelijk aangeeft dat de capaciteit bij lange niet genoeg is om zoiets als een auto te laten rijden. Een auto opladen via zonnepanelen is net een emmer laten voldruppelen.

Ik heb het laten berekenen door Essent, voor mijn huis (standaard eengezinswoning) leveren zonnepanelen niets op, ze kosten alleen maar geld.

En dit alles zeg ik niet alleen, dat zegt Essent niet alleen, dat zegt ook die vriend van me die bij Enexis al 15 jaar in het vak zit :)
Vreemd.

Mijn panelen zijn alweer bijna terugverdiend na 5 jaar en op een zomerdag kan ik met gemak de wasmachine+wasdroger erop laten draaien :6
.
pi_184226125
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:43 schreef MisterLastName het volgende:
DAARRR ISS IEE WEERRRRRRRRR
600 Kilometer naar Amsterdam "spoed"
Dat is leuk, maar pik, je vergeet 1 ding..
Met spoed op en af. Dan heb je 300 kilometer heen, en nog zeg 150 kilometer bereik over hang je dat ding aan een supercharger, kom je 15-20 minuten later terug, heb je er weer 175-200 bij, heftig hoor. hang je 'm aan een gewone laadpaal heb je ook weer 75-100 erbij

Als jij in een situatie verkeert waardoor je dit soort afstanden moet afleggen moet je inderdaad nog niet aan een EV gaan, zolang het gaat om spoedklussen van 400+ kilometer.

Accu's hebben wear and tear, maar wat ik dus al aangaf, 5% na 270k is PEANUTS.
En JAWEL als jouw accu vroegtijdig dusdanig slijtage vertoont dat je range in 1 jaar met 50 kilometer afneemt heb jij gewoon recht op een nieuw accupakket onder garantie.

Kans is aanwezig dat er mensen soms staan te wachten bij fastned, maar mensen met een EV hebben daar ook navigatie op zitten die keurig aangeeft welk station vol is, welk niet, en wat de wachttijden zijn, dus als ze het te lang vinden wachten en ze hebben er een op 3 km verder die gewoon beschikbaar is is dat geen punt.

Ik zei "Er zal VAST WEL" en niet "ER KOMT EEN" Ik denk dat dit onvermijdelijk is als we echt massaal aan de EVs gaan.

Overigens kan jij ELKE dag tegen zeer lage kosten (21 cent per kwh) je elektrische auto thuis volladen. Dit betekend dat 60 kwh a 400 kilometer jou ongeveer 13 euro kost, 13 euro voor 400 kilometer is even omgerekend met benzine een verbruik van 1 op 50.
Stel dat je koerier bent, met een spoedzending en je accu is op. :')

Denk dat jij daar zo aan de slag kan. _O-
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 5 januari 2019 @ 20:53:03 #135
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184226148
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:48 schreef Tailless het volgende:

[..]

Waarom dat dan?
Geen achterlijk dure auto's, snelle laadtijd, actieradius, goedkoper.

Oh wacht dat laatste wil de regering natuurlijk niet, want ze wil er wel flink aan verdienen (zie LPG) :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184226152
Tijdens het laden even vloggen, grote kapsalon dubbele friet naarbinnenwerken... _O-
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184226163
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tuurlijk sta ik wel eens stil. En dan? Lekker traag laden? Om die electriciteit vervolgens uit een vervuilende bruinkoolcentrale te halen omdat zonnepanelen en windenergie bij lange na de capaciteit niet kunnen leveren?

Trouwens, als electriciteit de toekomst was, waarom gooien Afrikaanse landen en Saudi Arabie dan niet hun woestijn vol met zonnepanelen?
Nee, Nederland gaat de wereld redden met hun windmolentjes _O-
VD _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:53:53 #138
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184226172
Ik rij een elektrische auto, de Renault Zoe. Comfortabel karretje hoor. Het is een deelauto want ik heb iets van drie dagen per week de auto nodig.

Rijdt super lekker. Het bereik is geen issue voor mij, dat is ca. 180km in de winter, op de snelweg. Dat rij ik normaal niet. Ik heb het wel een keer gedaan, en dan moet je inderdaad dat goed plannen (bijv. tijdens de lunch).

De overige zaken kun je ellenlang over discussiëren, ik vind het weinig productief.

Persoonlijk zou ik zeggen, pak zo'n karretje een keer. Rijdt echt lekker. Er staan er een paar op Snappcar. Ik heb ook een keer een VW e-golf gereden, is ietsje groter en luxer uitgevoerd. Echt leuk om te proberen als je van auto's houdt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:54:16 #139
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184226184
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Vreemd.

Mijn panelen zijn alweer bijna terugverdiend na 5 jaar en op een zomerdag kan ik met gemak de wasmachine+wasdroger erop laten draaien :6
Doe geen moeite. Vogeltjespoep wil de feiten helemaal niet horen en heeft gewoon een ontzettend dikke plaat voor z'n botte kop.
Huilen dan.
pi_184226198
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:52 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Stel dat je koerier bent, met een spoedzending en je accu is op. :')

Denk dat jij daar zo aan de slag kan. _O-
Ja, maar als je het in je hoofd haalt om met een EV te gaan koerieren ben je ook wel een idioot :') Daar hebben ze simpelweg nog niet de range en laadcapaciteiten voor.

Taxien kan nog wel omdat je vaak ook tijd hebt tussen je ritten en dan hang je 'm aan een paal.
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 5 januari 2019 @ 20:55:20 #141
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184226222
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Vreemd.

Mijn panelen zijn alweer bijna terugverdiend na 5 jaar en op een zomerdag kan ik met gemak de wasmachine+wasdroger erop laten draaien :6
Tja Essent heeft het voor me berekend. Helaas. Investering is een stuk groter dan wat ik eruit haal.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184226237
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:53 schreef Hallmark het volgende:
Ik rij een elektrische auto, de Renault Zoe 7s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Vogeltjespoep wil de feiten helemaal niet horen en heeft gewoon een ontzettend dikke plaat voor z'n botte kop.
Hee, Samuel24!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 5 januari 2019 @ 20:57:18 #143
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184226307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:54 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Ja, maar als je het in je hoofd haalt om met een EV te gaan koerieren ben je ook wel een idioot :') Daar hebben ze simpelweg nog niet de range en laadcapaciteiten voor.

Taxien kan nog wel omdat je vaak ook tijd hebt tussen je ritten en dan hang je 'm aan een paal.
"Van Schiphol naar den Bosch graag" - "oh sorry ik moet even laden, heeft u nog een half uurtje?"
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184226315
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tja Essent heeft het voor me berekend. Helaas. Investering is een stuk groter dan wat ik eruit haal.
Misschien had Essent wel een ander belang hierin.
.
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 5 januari 2019 @ 20:58:29 #145
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_184226339
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Vogeltjespoep wil de feiten helemaal niet horen en heeft gewoon een ontzettend dikke plaat voor z'n botte kop.
Essent dan blijkbaar ook B-)

Maar lastig discussiëren als de waarheid om de hoek komt hè?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_184226356
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Essent dan blijkbaar ook B-)

Maar lastig discussiëren als de waarheid om de hoek komt hè?
VD, ze niet niet ready.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184226357
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Geen achterlijk dure auto's, snelle laadtijd, actieradius, goedkoper.

Oh wacht dat laatste wil de regering natuurlijk niet, want ze wil er wel flink aan verdienen (zie LPG) :')
geen? Wacht wat denk je dat een generator kost?
pi_184226376
En waar is _O_ Geerd _O_ ???!!!111243453 :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184226403
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

"Van Schiphol naar den Bosch graag" - "oh sorry ik moet even laden, heeft u nog een half uurtje?"
VD #ALTIJDREADY

Me paraatpiraat _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184226499
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 21:00 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

VD #ALTIJDREADY
_O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')