abonnement Unibet Coolblue
pi_184233482
Er zijn dus mensen in Nederland die Trump zelfs hier in verdedigen. Dat is fascinerend, maar ook angstwekkend.
Ik moet er niet aan denken dat we in Nederland een type Trump(Baudet) in het kabinet krijgen. Maar de voortekenen zijn er wel. De Telegraaf begint zich ook steeds meer als een soort Fox news te gedragen.
Ik hoop voor Amerika, en de wereld dat zij de 4 jaar Trump zonder teveel schade op te lopen doorkomen.
pi_184234739
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:26 schreef papert het volgende:
Er zijn dus mensen in Nederland die Trump zelfs hier in verdedigen. Dat is fascinerend, maar ook angstwekkend.
Ik moet er niet aan denken dat we in Nederland een type Trump(Baudet) in het kabinet krijgen. Maar de voortekenen zijn er wel. De Telegraaf begint zich ook steeds meer als een soort Fox news te gedragen.
Ik hoop voor Amerika, en de wereld dat zij de 4 jaar Trump zonder teveel schade op te lopen doorkomen.
Ik ben banger voor mensen als jij, democratie zolang het je zelf goed uit komt.
En de telegraaf? Ik maak me meer zorgen om de Joop.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 6 januari 2019 @ 06:15:18 #183
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_184234740
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:26 schreef papert het volgende:
Er zijn dus mensen in Nederland die Trump zelfs hier in verdedigen. Dat is fascinerend, maar ook angstwekkend.
Ik moet er niet aan denken dat we in Nederland een type Trump(Baudet) in het kabinet krijgen. Maar de voortekenen zijn er wel. De Telegraaf begint zich ook steeds meer als een soort Fox news te gedragen.
Ik hoop voor Amerika, en de wereld dat zij de 4 jaar Trump zonder teveel schade op te lopen doorkomen.
Engnek. Juist mensen als Baudet heb je nu nodig, dit land is met het voorgenomen beleid nog niet jarig.
pi_184234765
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 06:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben banger voor mensen als jij, democratie zolang het je zelf goed uit komt.
En de telegraaf? Ik maak me meer zorgen om de Joop.
De noodtoestand uitroepen om je zin door te drukken en het congres/huis te omzeilen klinkt nou niet heel democratisch.
pi_184234808
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 06:44 schreef kipknots het volgende:

[..]

De noodtoestand uitroepen om je zin door te drukken en het congres/huis te omzeilen klinkt nou niet heel democratisch.
Een referendum negeren en als onzin bestempellen dat noem ik pas ondemocratisch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184234889
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 07:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een referendum negeren en als onzin bestempellen dat noem ik pas ondemocratisch.
Heb je het nu over het referendum waaruit blijkt dat slechts 28% van de Amerikanen de muur belangrijk vindt ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kassamiep op 06-01-2019 08:37:02 ]
pi_184234910
realDonaldTrump twitterde op zondag 06-01-2019 om 03:06:29 Will be going to Camp David tomorrow morning for meetings on Border Security and many other topics with @WhiteHouse senior staff. reageer retweet

Vandaag kondigt Trump een national emergency aan, als de democraten niet akkoord gaan.
pi_184234954
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:25 schreef Houtenbeen het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 06-01-2019 om 03:06:29 Will be going to Camp David tomorrow morning for meetings on Border Security and many other topics with @WhiteHouse senior staff. reageer retweet
Ah, daarom heeft hij midden in een shutdown hun salarissen verhoogd.
It makes sense :P
pi_184235159
Dat dit allemaal zomaar ongestraft kan in Amerika, echt dat land verbaast mij elke keer weer.

ps. Stel je voor dat zoiets in Nederland zou gebeuren, het loon van alle ambtenaren wordt niet meer betaald omdat Rutte zijn zin wilt doordrijven.
pi_184235244
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 19:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Pssst mutant, er zijn al wat secties klaar
https://www.google.com/se(...)imgrc=LoSolvE4kg_kJM
Psssst Red, enig idee hoe lang de grens is?
Allah Al Watan Al Malik
pi_184235324
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 06:15 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Engnek. Juist mensen als Baudet heb je nu nodig, dit land is met het voorgenomen beleid nog niet jarig.
:')

We hebben geen Kamerleden nodig die zich gedragen als clown, weinig tijd steken in het werk zelf, weigeren samen te werken en tegelijkertijd doen alsof ze uit zijn op verandering. Baudet is Wilders 2.0 maar dan gehuld in een quasi-intellectueel jasje.
pi_184235683
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 06:15 schreef Printerkabel het volgende:

[..]

Engnek. Juist mensen als Baudet heb je nu nodig, dit land is met het voorgenomen beleid nog niet jarig.
Het evolutionair-humanistis gedachtegoed zal altijd een aanhang hebben. Zoals je in dit topic ook ziet, en ook bij de verkiezing van Trump. En bij de verkiezing en in Nederland. Dat deze daarom vertegenwoordigd zijn in de politiek is dan ook logisch.
Het nadeel is dat dit gedachtegoed vanuit zichzelf niet democratisch is. Deze zullen de democratie eenmaal aan de macht willen inperken. Dat zie je overal waar evolutionair-humanisten aan de macht komen. Daar is dit (dreigen de noodtoestand uit te roepen) een voorbeeld van.

Jou opmerking is dat democratie mij niet uitkomt als er op anti-democratische partijen wordt gestemd, is erg kort door de bocht. Ik vind wel dat anti-democratische partijen een gevaar zijn voor de democratie.

Op welk moment je moet ingrijpen om de democratie zelf te beschermen is natuurlijk heel moeilijk. Maar mij een engnek noemen, of een gelegenheids democraat als ik die gevaren benoem, vind ik enorme onzin.
  zondag 6 januari 2019 @ 09:59:35 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184235697
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 08:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ah, daarom heeft hij midden in een shutdown hun salarissen verhoogd.
It makes sense :P
Die loonsverhoging is niet doorgegaan zover ik weet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 6 januari 2019 @ 10:06:12 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184235782
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 09:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

We hebben geen Kamerleden nodig die zich gedragen als clown, weinig tijd steken in het werk zelf, weigeren samen te werken en tegelijkertijd doen alsof ze uit zijn op verandering. Baudet is Wilders 2.0 maar dan gehuld in een quasi-intellectueel jasje.
Dacht in die eerste zin dat je het had over jasser al klaver, cliff burton van demofoob66 en die engnekken van denk.

Maar helaas, je hebt het nog steeds niet door.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184235837
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-10-2013 om 22:11:18 “We build too many walls and not enough bridges.” - Isaac Newton reageer retweet
pi_184235841
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd ook dat antwoord.

Zoals gewend van je.
Je vindt de dictatoriale trekjes van Trump en de manier waarop die van leer trekt wel in aanmerking komen voor de term 'verfrissend', ja? :')
pi_184235870
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vindt de dictatoriale trekjes van Trump en de manier waarop die van leer trekt wel in aanmerking komen voor de term 'verfrissend', ja? :')
Het helpt als je het als je politiek als entertainment ziet. Alsof het show is op netflix of HBO. Zoals Trump duidelijk zelf ook doet met zijn Game of Thrones plaatje.

Als je het serieus gaat nemen ga je huilen, dus gewoon niet doen.
  zondag 6 januari 2019 @ 10:18:53 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_184235943
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-10-2013 om 22:11:18 “We build too many walls and not enough bridges.” - Isaac Newton reageer retweet
BlueHumanity twitterde op zondag 06-01-2019 om 08:47:19 @realDonaldTrump Like Trump's Failures, Walls Fail:* Long Walls of Athens - FAILED* Hadrian's Wall - FAILED* Walls of Constantinople - FAILED* Great Wall of China - FAILED* Berlin Wall - FAILED* Israeli-Palestinian Wall - FAILING (causing violence)* US-Mexico WALL - INEVITABLE FAILURE https://t.co/0Emkfc7kVs reageer retweet
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 6 januari 2019 @ 10:23:20 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184235984
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
realDonaldTrump twitterde op maandag 07-10-2013 om 22:11:18 “We build too many walls and not enough bridges.” - Isaac Newton reageer retweet
Er is altijd een oude tweet :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184236610
TedGenoways twitterde op zaterdag 05-01-2019 om 02:56:21 Again: Trump started talking about a steel fence on the border one day after Steve Mnuchin approved removing Oleg Deripaska's steel and aluminum company from the Treasury Department's sanctions list. (@NatashaBertrand, @woodruffbets, @maddow) reageer retweet
pi_184236923
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:06 schreef Solstice1 het volgende:
TedGenoways twitterde op zaterdag 05-01-2019 om 02:56:21 Again: Trump started talking about a steel fence on the border one day after Steve Mnuchin approved removing Oleg Deripaska's steel and aluminum company from the Treasury Department's sanctions list. (@NatashaBertrand, @woodruffbets, @maddow) reageer retweet
Voor zover ik weet maakt Rusal enkel aluminium produkten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184237216
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:18 schreef Falco het volgende:

[..]

BlueHumanity twitterde op zondag 06-01-2019 om 08:47:19 @realDonaldTrump Like Trump's Failures, Walls Fail:* Long Walls of Athens - FAILED* Hadrian's Wall - FAILED* Walls of Constantinople - FAILED* Great Wall of China - FAILED* Berlin Wall - FAILED* Israeli-Palestinian Wall - FAILING (causing violence)* US-Mexico WALL - INEVITABLE FAILURE https://t.co/0Emkfc7kVs reageer retweet
Hoe hebben al die muren gefaald? Zonder die muren had de geschiedenis er toch echt anders uit gezien.
Het is hetzelfde als zeggen “er is een moord gepleegd, de politie heeft gefaald.
Laten we stoppen met het bestrijden van de misdaad.”
Wat een treurnis dat mensen dit soort domme teksten de wereld in sturen als een vorm van verzet.
pi_184237645
Tja, muren kunnen werken. Bouw je een hele hoge muur om je huis heen, dan zit je veilig in je huis. Nadeel is wel, als de grond te heet onder je voeten wordt je heel erg afhankelijk bent dat je veilig door die ene uitgang kunt.

Een muur om Nederland zou ik eerder als benauwend ervaren dan veilig,

Maar dat er nu historie geschreven wordt is wel duidelijk.
pi_184237702
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe hebben al die muren gefaald? Zonder die muren had de geschiedenis er toch echt anders uit gezien.
Het is hier al zo vaak gezegd in dit topic..

De illegalen die Trump wil bestrijden komen binnen op een kort visum die ze laten verstrijken en stappen vrolijk door de douanecontrole op ál die Amerikaanse luchthavens (tel ze zelf maar) die internationale vluchten ontvangen of vroeger via de boot. Trump's voorouders, afstammelingen van de familie Drumpf kwamen met de boot als migranten. Z'n vrouw Melania is zo via een vlucht binnengekomen.

En als je weet dat de meeste toekomstige illegalen via b.v. Schiphol binnenkomen, wat heb je dan aan een symbolische peperdure muur bij de Belgische grens? We leven in 2019, in alle eeuwen voor iets mét en / of van mensen kon vliegen was een muur één van de vele manieren van passieve defensie tegen eerste aanvallen vanaf schepen en vanaf de grond maar tegenwoordig is het grotendeels overkill-bullshit.
pi_184238243
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:57 schreef Toefjes het volgende:
Tja, muren kunnen werken. Bouw je een hele hoge muur om je huis heen, dan zit je veilig in je huis.
Als de VS een huis zou zijn dan zou men inderdaad een muur rondom bouwen terwijl mensen gewoon via de parkeergarage met de ingang buiten de muur naar binnen lopen en een handdruk krijgen.
pi_184238668
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is hier al zo vaak gezegd in dit topic..

De illegalen die Trump wil bestrijden komen binnen op een kort visum die ze laten verstrijken en stappen vrolijk door de douanecontrole op ál die Amerikaanse luchthavens (tel ze zelf maar) die internationale vluchten ontvangen of vroeger via de boot. Trump's voorouders, afstammelingen van de familie Drumpf kwamen met de boot als migranten. Z'n vrouw Melania is zo via een vlucht binnengekomen.

En als je weet dat de meeste toekomstige illegalen via b.v. Schiphol binnenkomen, wat heb je dan aan een symbolische peperdure muur bij de Belgische grens? We leven in 2019, in alle eeuwen voor iets mét en / of van mensen kon vliegen was een muur één van de vele manieren van passieve defensie tegen eerste aanvallen vanaf schepen en vanaf de grond maar tegenwoordig is het grotendeels overkill-bullshit.
Ik kan natuurlijk weer vertellen dat er nog steeds een aanzienlijk groot deel over het land komt. Ik geloof ook niet dat drugssmokkel bijvoorbeeld grotendeels door de lucht heen komt. Kortom er zitten heel wat voordelen aan een muur en het kost relatief weinig geld om het te bouwen. De muur is een politieke speelbal geworden wat er toe lijd dat mensen niet meer rationeel kunnen nadenken. Muren werken niet word er geroepen terwijl het al duizenden jaren al heeft gewerkt en nog steeds werkt om ongewenste vreemdelingen buiten te houden.
pi_184238864
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk weer vertellen dat er nog steeds een aanzienlijk groot deel over het land komt. Ik geloof ook niet dat drugssmokkel bijvoorbeeld grotendeels door de lucht heen komt. Kortom er zitten heel wat voordelen aan een muur en het kost relatief weinig geld om het te bouwen. De muur is een politieke speelbal geworden wat er toe lijd dat mensen niet meer rationeel kunnen nadenken. Muren werken niet word er geroepen terwijl het al duizenden jaren al heeft gewerkt en nog steeds werkt om ongewenste vreemdelingen buiten te houden.
Hoeveel kost het dan om te bouwen?
pi_184238896
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:01 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Hoeveel kost het dan om te bouwen?
En onderhouden en bewaken. Dat is ook wel een dingetje denk ik.
pi_184238913
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk weer vertellen dat er nog steeds een aanzienlijk groot deel over het land komt.
Ik kan je het tegendeel vertellen

quote:
Ik geloof ook niet dat drugssmokkel bijvoorbeeld grotendeels door de lucht heen komt.
ik geloof van wel.

quote:
Kortom er zitten heel wat voordelen aan een muur en het kost relatief weinig geld om het te bouwen. De muur is een politieke speelbal geworden wat er toe lijd dat mensen niet meer rationeel kunnen nadenken. Muren werken niet word er geroepen terwijl het al duizenden jaren al heeft gewerkt en nog steeds werkt om ongewenste vreemdelingen buiten te houden.
Kortom er zitten heel wat nadelen aan een muur en het kost relatief veel geld om het te bouwen. De muur is een politieke speelbal van Trump en z'n administratie, wat er toe lijdt dat z'n mensen niet meer rationeel kunnen nadenken voor zover ze dat al konden. Muren werken niet voor dit doel wordt er geroepen terwijl de ontwerpen van Trump zo nagerekend zijn en afgeschoten zijn op ontwerp en kosten
pi_184239179
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk weer vertellen dat er nog steeds een aanzienlijk groot deel over het land komt. Ik geloof ook niet dat drugssmokkel bijvoorbeeld grotendeels door de lucht heen komt.
Er gaat heel veel over land met de bijbehorende criminaliteit, drugs en mensensmokkel. Het is daar bijna een oorlogsgebied. Ongelofelijke toestanden die wij ons hier niet kunnen voorstellen.

Geen slecht idee om daar een muur neer te zetten, maar volgens fok gaat daar alles met het vliegtuig dus is de muur maar dom.
pi_184240347
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:19 schreef machtpen het volgende:

[..]

Er gaat heel veel over land met de bijbehorende criminaliteit, drugs en mensensmokkel. Het is daar bijna een oorlogsgebied. Ongelofelijke toestanden die wij ons hier niet kunnen voorstellen.

Geen slecht idee om daar een muur neer te zetten, maar volgens fok gaat daar alles met het vliegtuig dus is de muur maar dom.
Het maakt niet zoveel uit.
Trump gaat het geld voor die muur niet bij elkaar krijgen, bovendien wordt het zo'n 10x duurder dan begroot als je de (juridische) kosten voor grondonteigening, funderingen, etc gaat meerkenen. Op grote lengten van de grens is het geen vlak terrein, ook dat gaat geld kosten.

De muur komt er niet.
Als de democraten hier mee instemmen kunnen ze bij de volgende verkiezingen wel inpakken, dat pikt hun achterban niet. En ze willen die muur ook niet, dus waarom instemmen.
pi_184240428
Met de komst van drones is het relatief goedkoop om drugs te smokkelen.
Locaties en vliegroute kan je op GPS instellen, daar hoeft geen "piloot" meer aanwezig te zijn.

Mensensmokkel met drones is inmiddels ook al mogelijk.
Zo'n muur gaat niets tegenhouden.

Het is als de Nederlandse waterlinie in de 2e wereldoorlog. Het was ooit effectief, maar toen niet meer.
pi_184240790
De slachtoffers van deze randddebiel zijn alle ambtenaren die geen salaris krijgen gestort. Het is zaak dat de Democraten hun poot stijf houden, zodat deze idioot z'n plek weet. Hij heeft niet de alleenheerschappij (en dat is maar goed ook).

Het wordt tijd dat de Republikeinen gaan meewerken aan de impeachment van Trump. Deze man is gewogen en te licht bevonden. Hij is totaal ongeschikt en hij is een gevaar voor de Amerikaanse samenleving en de wereld; weg ermee.
pi_184240906
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het maakt niet zoveel uit.
Trump gaat het geld voor die muur niet bij elkaar krijgen, bovendien wordt het zo'n 10x duurder dan begroot als je de (juridische) kosten voor grondonteigening, funderingen, etc gaat meerkenen. Op grote lengten van de grens is het geen vlak terrein, ook dat gaat geld kosten.

De muur komt er niet.
Als de democraten hier mee instemmen kunnen ze bij de volgende verkiezingen wel inpakken, dat pikt hun achterban niet. En ze willen die muur ook niet, dus waarom instemmen.
Zijn doel is dan ook niet om die muur te realiseren maar om een lange shutdown met een gekoppelde noodtoestand te forceren waarbinnen hij alle creatieve macht kan toepassen.

Die muur is slechts het geklier wat als springplank wordt gebruik.
pi_184241085
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zijn doel is dan ook niet om die muur te realiseren maar om een lange shutdown met een gekoppelde noodtoestand te forceren waarbinnen hij alle creatieve macht kan toepassen.

Die muur is slechts het geklier wat als springplank wordt gebruik.
Dat is ook een manier om er naar te kijken. Ik ga hier vooralsnog niet vanuit, volgens mij is hij gewoon niet veel slimmer dan dit en wil hij z'n zin doordrammen omdat hij niet gewend is dan mensen "nee" zeggen, inclusief vrouwen.

Maar het zou wel de ultieme stap zijn om zich als dictator te ontpoppen.
pi_184241276
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het maakt niet zoveel uit.
Trump gaat het geld voor die muur niet bij elkaar krijgen, bovendien wordt het zo'n 10x duurder dan begroot als je de (juridische) kosten voor grondonteigening, funderingen, etc gaat meerkenen. Op grote lengten van de grens is het geen vlak terrein, ook dat gaat geld kosten.

Dit loop je er te plekke zelf bij te verzinnen.
pi_184241316
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:19 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dit loop je er te plekke zelf bij te verzinnen.
Nee, dat is allemaal al lang en breed in de media besproken. Meerdere grondeigenaren hebben ook al gezegd uit principe niet te gaan verkopen; dus dat zal onteigend moeten worden. Wat weer rechtzaken oplevert.
pi_184241344
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
De slachtoffers van deze randddebiel zijn alle ambtenaren die geen salaris krijgen gestort.
En de mensen die afhankelijk zijn van delen van het ambtenarenapparaat die nu stil liggen. Mensen die wachten op de verwerking van hun staatshypotheek, mensen die willen solliciteren en de Amerikaanse versie van een VOG nodig hebben etc.

En binnenkort mensen die geld terug willen van de belasting - want dat ligt ook stil.
pi_184241375
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
De slachtoffers van deze randddebiel zijn alle ambtenaren die geen salaris krijgen gestort. Het is zaak dat de Democraten hun poot stijf houden, zodat deze idioot z'n plek weet. Hij heeft niet de alleenheerschappij (en dat is maar goed ook).

Het wordt tijd dat de Republikeinen gaan meewerken aan de impeachment van Trump. Deze man is gewogen en te licht bevonden. Hij is totaal ongeschikt en hij is een gevaar voor de Amerikaanse samenleving en de wereld; weg ermee.
Die ambtenaren krijgen na de shutdown hun salaris met terugwerkende kracht betaald. maar op dit moment is het vervelend, want ze moeten leven van hun spaargeld.

Er zijn wel gekkere republikeinen geweest, die maar weinig invloed hadden op de wereld. Iemand Reagan vergeten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184241445
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:19 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dit loop je er te plekke zelf bij te verzinnen.
Het wordt een beetje standaard dat je zelf niet komt met argumenten maar anderen er wel op aanvalt.
pi_184241453
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die ambtenaren krijgen na de shutdown hun salaris met terugwerkende kracht betaald
Alleen als Trump dat goedkeurt. Het is niet standaard.
pi_184241463
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die ambtenaren krijgen na de shutdown hun salaris met terugwerkende kracht betaald. maar op dit moment is het vervelend, want ze moeten leven van hun spaargeld.

Er zijn wel gekkere republikeinen geweest, die maar weinig invloed hadden op de wereld. Iemand Reagan vergeten?
Veel Amerikanen leven met hun CC van maand tot maand en kijken alleen naar hun "balance".
Vraag me af of dat goed gaat komen :P
pi_184241465
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:29 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Alleen als Trump dat goedkeurt. Het is niet standaard.
wat denk je zelf wat er gebeurt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184241481
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Veel Amerikanen leven met hun CC van maand tot maand en kijken alleen naar hun "balance".
Vraag me af of dat goed gaat komen :P
je schetst een karikatuur van amerikanen die niet overeen komt met de werkelijkheid van vele amerikanen. Je haalt een kleine groep eruit om je gelijkheid aan te tonen en doet alsof die groep groot is, waarschijnlijk onder invloed van tv series, waar dit veelvuldig plaatsvind. Echter zijn dit verzonnen verhalen die ook van hun eigen volk een karikatuur maakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184241492
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk weer vertellen dat er nog steeds een aanzienlijk groot deel over het land komt. Ik geloof ook niet dat drugssmokkel bijvoorbeeld grotendeels door de lucht heen komt.
Integendeel - de bulk gaat al jaren via de lucht. En men laat de vliegtuigjes gewoon achter - want wat boeit een toestelletje van 50k als je net 10 miljoen winst hebt gemaakt ?
En nu drones gemeengoed worden is zelfs dat niet meer nodig.
pi_184241494
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:21 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, dat is allemaal al lang en breed in de media besproken. Meerdere grondeigenaren hebben ook al gezegd uit principe niet te gaan verkopen; dus dat zal onteigend moeten worden. Wat weer rechtzaken oplevert.
Dat zal in de praktijk wel meevallen. De meeste grens is echt wel staatseigendom.
pi_184241502
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je schetst een karikatuur van amerikanen die niet overeen komt met de werkelijkheid van vele amerikanen. Je haalt een kleine groep eruit om je gelijkheid aan te tonen en doet alsof die groep groot is.
Armoede onder werkenden is in de USA groot, helaas leven die van maand tot maand met hun CC.
pi_184241517
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Armoede onder werkenden is in de USA groot, helaas leven die van maand tot maand met hun CC.
Je eerste gedeelte klopt wel, je tweede gedeelte komt ook voor onder rijke amerikanen. maar dat heeft niks te maken met de ambtenaren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184241565
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je eerste gedeelte klopt wel, je tweede gedeelte komt ook voor onder rijke amerikanen. maar dat heeft niks te maken met de ambtenaren.
Maar vanalles met de mensen die nu geen staatsleningen meer krijgen of niet aangenomen kunnen worden bij hun nieuwe baas.
pi_184241575
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:31 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat zal in de praktijk wel meevallen. De meeste grens is echt wel staatseigendom.
quote:
Building a wall would require:

to cut through ranches, forcing land owners to lose land to the government, or to the other side of the border and/or sell their land even if they don’t want to or the money they are offered in return is too little.
to cut through homes. Also, specially near the Rio Grande because the wall would have to be built farther in, due to a treaty that prohibits any construction near the river (International Boundary and Water Commission - Wikipedia). This would force people to move out of their homes. We also have to take into account environmental issues.
But most challenging of all, the Rio Grande is a natural feature — not a man-made boundary. Rivers erode the land they pass. They flood. They dry up. They sometimes change course. A completed border barrier would have to navigate these natural challenges.

extensive planning, legal and logistical challenges because some regions of the border are extremely isolated and the terrain is not easy to get around. But just as there are isolated areas, there are also areas that are highly populated and wall would require to displaces families from their homes.
“A lot of the border, especially in South Texas, runs though private property. I think Americans from a distance imagine the border as being this uninhabited, desolate place that belongs to the government.”

It i’s important to point out that, other than the environmental issues, this would mainly be a problem for U.S. citizens because the wall is most likely going to be built on their side. Mexico doesn’t want or need the wall, so giving away part of their land for someone else to build what they want is ridiculous. Could happen but most likely won’t.

So yes, it’s a problem now:

What it's like to live in the shadow of the US-Mexico border fence
Completing border wall is daunting task in Texas, where most land is privately owned
A giant border wall between the US and Mexico? Here are five images that show how complicated that would be.
What it would mean to build a U.S.-Mexico border wall
This Is What the U.S.-Mexico Border Wall Actually Looks Like
and has been a problem before:

Border Fence Would Slice Through Private Land
The Texans who live on the ‘Mexican side’ of the border fence: ‘Technically, we’re in the United States’
Landowners Along U.S.-Mexico Border Claim Gov’t Is Abusing its Power to Take Land at Unfair Prices
Border issue moves into landowners' yards
As of now the fence or some kind of fence covers just 700 miles of the nearly 2,000-mile-long border. This is what is meant by “some kind of fence”:


pi_184241588
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar vanalles met de mensen die nu geen staatsleningen meer krijgen of niet aangenomen kunnen worden bij hun nieuwe baas.
klopt, die mensen zijn er ook.

Maar goed, een shutdown is niet nieuw en is te voorspellen. Dus als je daar afhankelijk van bent, terwijl het niet hoeft (zoals nieuw werk zoeken) dan kan je beter wachten totdat dat scenario weer voorbij is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184241620
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Integendeel - de bulk gaat al jaren via de lucht. En men laat de vliegtuigjes gewoon achter - want wat boeit een toestelletje van 50k als je net 10 miljoen winst hebt gemaakt ?
En nu drones gemeengoed worden is zelfs dat niet meer nodig.
Loop je ook allemaal zelf te verzinnen. Je kunt daar echt niet een beetje op de bonnefooi gaan rondvliegen. Het luchtruim wordt gewoon bewaakt.
  zondag 6 januari 2019 @ 15:39:50 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184241646
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:31 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat zal in de praktijk wel meevallen. De meeste grens is echt wel staatseigendom.
Wel grappig dat je vanalles tegenspreekt, maar niks onderbouwt. Lijkt meer op wensdenken. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-01-2019 15:51:38 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 6 januari 2019 @ 15:42:47 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184241694
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:38 schreef machtpen het volgende:

[..]

Loop je ook allemaal zelf te verzinnen. Je kunt daar echt niet een beetje op de bonnefooi gaan rondvliegen. Het luchtruim wordt gewoon bewaakt.
Dat gaat waatschijnlijk over drugssmokkel en komt wel degelijk voor.

De meeste illegale migratie gaat via commerciële vluchten. Men komt legaal het land binnen, maar vetrekt gewoon niet meer.

En onder Obama is het illegaal de (zuidelijke) grens oversteken flink gedaald.

https://www.factcheck.org/2018/06/illegal-immigration-statistics/

[ Bericht 8% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-01-2019 15:52:06 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184241704
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wel grappig dat je vanslles tegenspreekt, maar niks onderbouwt. Lijkt meer op wensdenken. :)
Dat is z'n stijl een beetje, overal een mening neerplempen zonder enige vorm van onderbouwing.
Dat kan je heel lang volhouden, Trump doet dat ook.
pi_184241747
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:38 schreef machtpen het volgende:

[..]

Loop je ook allemaal zelf te verzinnen. Je kunt daar echt niet een beetje op de bonnefooi gaan rondvliegen. Het luchtruim wordt gewoon bewaakt.
Een drone hoeft alleen maar hoger te vliegen dan het hek hoog is, die gaat echt niet op een rader zichtbaar worden. Drones kunnen ook volledig op GPS vliegen, je voert de gewenste route en bestemming in en dat ding vliegt wel.

Uiteraard is daar ook wel weer wat op te bedenken maar een muur gaat het niet oplossen.
pi_184241796
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een drone hoeft alleen maar hoger te vliegen dan het hek hoog is, die gaat echt niet op een rader zichtbaar worden. Drones kunnen ook volledig op GPS vliegen, je voert de gewenste route en bestemming in en dat ding vliegt wel.

Uiteraard is daar ook wel weer wat op te bedenken maar een muur gaat het niet oplossen.
Ironisch genoeg was een van de tegenvoorstellen van de democraten een drone-gebaseerd systeem dat ook dit probleem zou oplossen EN aanzienlijk goedkoper is dan Trumps muur.

Maarja. Trump wil een muur.
  zondag 6 januari 2019 @ 15:48:53 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184241803
Hier een artikel over drugssmokkel naar de VS:
https://www.nytimes.com/2017/07/25/us/drugs-border-wall.html

Het budget van de kustwacht is trouwens verlaagd door Trump.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184242002
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier een artikel over drugssmokkel naar de VS:
https://www.nytimes.com/2017/07/25/us/drugs-border-wall.html

Het budget van de kustwacht is trouwens verlaagd door Trump.
_O-

Onvoorstelbaar die gast, A zeggen en B doen...
pi_184242091
Drugssmokkel houd je sowieso niet tegen, zelfs als een muur een deel van het transport de pas afsnijdt.

Of denk je dat die kartels denken: 'ai, de Amerikanen hebben een muur gebouwd. Laten we dan maar stoppen met drugssmokkel'.

Als de geschiedenis ons iets leert, is dat drugs altijd de gebruiker weet te bereiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')