abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184197594
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Dit betreft echter alleen het rijkswegennet. Dus om maar 3,7 % van het wegennet te ontwikkelen en onderhouden gaat al 30% van de inkomsten op.

Precies. En vergeet parkeren niet. Ja, in grote steden levert het geld op, maar parkeervoorzieningen in kleinere steden, daar moet overheidsgeld bij. Betaald parkeren kost genoeg gemeentes vaak nog gewoon geld.
pi_184197810
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 11:09 schreef habitue het volgende:
NS is dan ook absurd duur. Gaat nergens over. En dan zit je in een fucking trein. Het is bijna goedkoper om voor een dagtripje een auto te huren.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:32:14 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184200790
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:14 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ik reis meerdere keren per week in de hyperspits op een van de drukste trajecten van Nederland en heb in 95% van de gevallen gewoon een zitplaats. Het komt nauwelijks voor dat je moet staan. En dat is toch maar een stuk van 9 minuten. Daarna is er altijd een zitplaats.
Over een tijd van 10 jaar ook eenzelfde traject gehad. 80% van de ritten was vertraagd bij aankomst en de helft van mn mede reizigers had geen zitplaats.
Klagen werkte niet en werd zelfs ieder jaar erger.

Ik ben genezen van de ns.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184200911
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Over een tijd van 10 jaar ook eenzelfde traject gehad. 80% van de ritten was vertraagd bij aankomst en de helft van mn mede reizigers had geen zitplaats.

dan ben ik benieuwd om welk traject dit gaat. Ik neem aan dat je zelf ook begrijpt dat dat getal nergens op slaat.

Als je zo'n rit over 200 keer per jaar doet heb je natuurlijk wel 20-30 keer vertraging. En dat overheerst natuurlijk. Maar ondertussen rijden Nederlandse treinen het meest punctueel ter wereld op drie landen na.
pi_184203891
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ns koste 19ct per km, volgens eigen opgave.
Mijn auto kost me 25ct per km volgens mn eigen berekening. Incl. alles. Daarvoor heb ik wel dat ik overal kan komen en op de tijd dat ik het wil met het maximale comfort wat ik prettig vind. En van deur tot deur.
Als de parkeerkosten ergens zo duur zijn dat ik me niet welkom meer voel, ga ik lekker ergens anders heen.

OV is geen concurrent van de auto. Never nooit niet.
mensen die doen alsof de auto goedkoper is dan het ov :')

Het ov is kut, vol met schreeuwende paupers, inflexibel, duurt langer, maar is echt wel goedkoper.

Iedereen die anders beweert moet kappen met losse tickets gebruiken is de vergelijking.
pi_184204014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 12:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nou nee, je zit met borg van gemiddeld 500eu en bijtanken.

Maar het puur huren zelf is inderdaad zo’n 25eu voor de kleinste auto vaak.
pi_184208612
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welk traject is of was dat? En vertraagd is dat ook al minder dan 3 min. Als ik 80% van mijn ritten vertraagd zou zijn dan stopte ik gelijk bij mijn werkgever.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 22:14:47 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184208696
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 18:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

mensen die doen alsof de auto goedkoper is dan het ov :')

Het ov is kut, vol met schreeuwende paupers, inflexibel, duurt langer, maar is echt wel goedkoper.

Iedereen die anders beweert moet kappen met losse tickets gebruiken is de vergelijking.
Dat zeg ik toch ook?
Alleen ik maak de keuze om die 6ct extra te betalen.
1947-2016
  vrijdag 4 januari 2019 @ 22:23:15 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184208844
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Welk traject is of was dat? En vertraagd is dat ook al minder dan 3 min. Als ik 80% van mijn ritten vertraagd zou zijn dan stopte ik gelijk bij mijn werkgever.
Kersenboogerd - Hoofddorp in de spitstijden.
1 grote tyfusbende samen met AMS Centraal - Castricum. Geen plek, intercities/sneltreinen die er voor moeten, laatste stations die overgeslagen worden voor tijdwinst. De ritten die ik had waren er maar 2 van per week die binnen de 3 minuten bij aankomst zaten. De rest was te laat.

Zelfs gemeenten zelf die maar zijn gaan klagen bij de ns voor hun bewoners omdat de ns er gewoon geen kut aan deed. Zo'n achterlijke bende.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:37 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

dan ben ik benieuwd om welk traject dit gaat. Ik neem aan dat je zelf ook begrijpt dat dat getal nergens op slaat.

Als je zo'n rit over 200 keer per jaar doet heb je natuurlijk wel 20-30 keer vertraging. En dat overheerst natuurlijk. Maar ondertussen rijden Nederlandse treinen het meest punctueel ter wereld op drie landen na.
Dan moet je even goed gaan kijken hoe ns de vertragingen meet. Ns doet dat op zelf geselecteerde trajecten op zelg geselecteerde tijden. Op het hoofdnet. Ofwel, lang niet alle treinen worden meegenomen in de berekening.

En daarbij gaat het om treinen, niet om de reizigers. Je kunt savonds wel op tijd rijden en je gemiddelde halen, maar als je tijdens de spits 50x zoveel volk te laat laat aankomen, tjah.

Ns en tijdsmeetingen = geselecteerde propaganda.

[ Bericht 36% gewijzigd door Red_85 op 04-01-2019 22:29:54 ]
1947-2016
pi_184209211
ALLES is hier duurder...
Ik woon vlakbij de duitse en de belgische grens..
Daar boodschappen doen scheelt meer dan de helft !
Maar mensen .. blijf vooral vvd stemmen
see what is invisible to others.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 00:11:11 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184211219
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:38 schreef IShootPeople het volgende:
ALLES is hier duurder...
Hier in t westen moet je ook gewoon niet alleen bij de appie zijn.
1947-2016
  zaterdag 5 januari 2019 @ 12:38:44 #112
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_184216952
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 09:26 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het zelfde geldt voor het wegennet. Het rijkswegennet kan weliswaar bekostigd worden door de opbrengsten van autogerelateerde belastingen en heffingen. En dat wordt vaak wat aangehaald wordt als geroepen wordt dat de automobilist melkkoe is. Maar het onderliggende wegennet (provinciale wegen en gemeentelijke wegen) is vele malen omvangrijker en wordt primair vanuit algemene belastingopbrengsten bekostigd. Wat dat betreft wordt autovervoer net zo goed gesubsidieerd als OV.

Kortom, voor een goed vervoernetwerk (OV n auto) zijn subsidies nodig. Uiteindelijk wordt die investering indirect en onzichtbaar weer terugverdiend door economische groei.
En dat is niet zo gek. Algemene infrastructuur lijkt me typisch een verantwoordelijkheid van de rijksoverheid. Op lokaal niveau zullen business cases vrijwel altijd negatief uitpakken omdat de meeste baten van investeringen in infrastructuur pas ontstaan bij netwerkeffecten. Alleen de rijksoverheid is in staat infrastructuur zodanig te ontwerpen dat deze netwerkeffecten ontstaan en men daar de vruchten van plukt. Dit kan je nooit aan de markt of lokale overheden overlaten.
2000 light years from home
pi_184217158
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:38 schreef IShootPeople het volgende:
ALLES is hier duurder...
Boodschappen in Belgi goedkoper?! In welk universum is dat realiteit? :D
  zaterdag 5 januari 2019 @ 13:57:51 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184218055
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kersenboogerd - Hoofddorp in de spitstijden.
1 grote tyfusbende samen met AMS Centraal - Castricum. Geen plek, intercities/sneltreinen die er voor moeten, laatste stations die overgeslagen worden voor tijdwinst. De ritten die ik had waren er maar 2 van per week die binnen de 3 minuten bij aankomst zaten. De rest was te laat.

Zelfs gemeenten zelf die maar zijn gaan klagen bij de ns voor hun bewoners omdat de ns er gewoon geen kut aan deed. Zo'n achterlijke bende.

[..]

Dan moet je even goed gaan kijken hoe ns de vertragingen meet. Ns doet dat op zelf geselecteerde trajecten op zelg geselecteerde tijden. Op het hoofdnet. Ofwel, lang niet alle treinen worden meegenomen in de berekening.

En daarbij gaat het om treinen, niet om de reizigers. Je kunt savonds wel op tijd rijden en je gemiddelde halen, maar als je tijdens de spits 50x zoveel volk te laat laat aankomen, tjah.

Ns en tijdsmeetingen = geselecteerde propaganda.

En vergeet niet dat uitgevallen treinen uiteraard niet worden meegenomen in de vertragingscijfers, want ze hebben niet gereden h, dus zijn niet vertraagd :') Als een trein al fikse vertraging heeft, hop, gewoon vanaf het volgende station niet meer laten rijden. Opgelost! Ook precies de reden dat bij elk vlokje sneeuw de hele dienstregeling wordt uitgekleed, want ja treinen die niet rijden kunnen niet vertragen, dus dat is mooi gunstig voor de cijfers. *O*

Bovendien is iedereen vergeten dat een aantal jaar geleden de NS zijn hele dienstregeling heeft omgegooid met meer overstaps en derhalve langere nodeloze wachttijden op stations. Daardoor is bijvoorbeeld de reistijd tussen Arnhem en Rotterdam met 12 minuten toegenomen. Dat leidt ertoe dat elke kleinere vertraging die voor dit traject normaal tussen Arnhem en Utrecht optreedt uit de boeken is weggeschreven. In werkelijkheid levert het elke reis tussen Arnhem en Rotterdam een vertraging op van 12 minuten.

De NS grossiert in dit soort trucjes om de cijfers kunstmatig op te krikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 05-01-2019 18:58:47 ]
  zaterdag 5 januari 2019 @ 18:51:07 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184223094
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 12:54 schreef J.B. het volgende:

[..]

Boodschappen in Belgi goedkoper?! In welk universum is dat realiteit? :D
In NL naar appie-delhaize en in BE naar de colruyt.
Zal wel goedkoper zijn, maar dat verschil is geen helft.
1947-2016
  zaterdag 5 januari 2019 @ 18:55:16 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184223183
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 13:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

En vergeet niet dat uitgevallen treinen uiteraard niet worden meegenomen in de vertragingscijfers, want ze hebben niet gereden h, dus zijn niet vertraagd :') Als een trein al fikse vertraging heeft, hop, gewoon vanaf het volgende station niet meer laten rijden. Opgelost! Ook precies de reden dat bij elk vlokje sneeuw de hele dienstregeling wordt uitgekleed, want ja treinen die rijden kunnen niet vertragen, dus dat is mooi gunstig voor de cijfers. *O*

Bovendien is iedereen vergeten dat een aantal jaar geleden de NS zijn hele dienstregeling heeft omgegooid met meer overstaps en derhalve langere nodeloze wachttijden op stations. Daardoor is bijvoorbeeld de reistijd tussen Arnhem en Rotterdam met 12 minuten toegenomen. Dat leidt ertoe dat elke kleinere vertraging die voor dit traject normaal tussen Arnhem en Utrecht optreedt uit de boeken is weggeschreven. In werkelijkheid levert het elke reis tussen Arnhem en Rotterdam een vertraging op van 12 minuten.

De NS grossiert in dit soort trucjes om de cijfers kunstmatig op te krikken.
Dit.

Ns is niet voor niets de Nederlandse Staats Banen. Alleen dat 'banen' hebben ze er in naam afgehaald, maar de cultuur is gebleven.

Maar dat krijg je als er je van een overheidsbedrijf een commerciele organisatie maakt die winst moet draaien. Dan zijn prio 1, 2 en 3 de winst en later pas een keer de klant.
Het feit dat in ns taal een 'reizigersprodukt' een abbo of een ticket is ipv de dienst die ze leveren aan hun klant is daar getuige van.
1947-2016
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')